eitaa logo
آثار پاکروان
58 دنبال‌کننده
110 عکس
14 ویدیو
164 فایل
در تاریخ بماند. خفته‌گان بیدار شوند, ارتباط با مدیر: @pakravan40
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 11🍃♥️🍃 🍃 «إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُواْ إِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ وَكَانَ الشَّيْطَانُ لِرَبِّهِ كَفُورًا » چرا كه ریخت و پاش كنندن گان برادران شيطان‌ها هستنند و شيطان همواره نسبت به پروردگارش ناسپاس بوده است. 👈تفاوت اسراف و تبذیر 🍃 «تفاوت اسراف و تبذیر در آن است که اسراف در مورد زیادروی در مصـرف به کار می‌رود و حتی ممکن است در ظاهر چیزی ضایع نشود، مثلا غذای خود را آن چنان‌ گران قیمت تهیه کند که با قیمت آن بتوان عده زیادی را آبرومندانه تغذیه کرد، که در این جا ممکن است همه غذای گران قیمت مصرف شود در ظاهر چیزی ضایع نشود. اما خود گران خریدن اسراف در مصرف پول است. 🍃 اما تبذیر هدر دادن مال و اتلاف آن می‌باشد و کاربرد آن در مواردی است که مقدار قابل توجهی از امکانات بیهوده نابود گردد به گونه‌ای که ریخت و پاش صدق کند، مثل این که برای چهار نفر میهمان، غذای هفت نفر را تهیه ببینیم، آن گونه که برخی از مسرفین(جاهلان) می‌کنند و به آن افتخار می‌نمایند و باقیمانده را به زباله‌دان می‌ریزند. 🍃 «افزون بر آن گستره اسراف تمام افعال آدمی را شامل می‌شود، در حالی که کاربرد تبذیر اختصاص به امور مالی دارد. » 🍃 مصرف واقعی (بهینه) مساوی است با مصرف منهای اسراف و تبذیر. اگر از مصرف اسراف و تبذیر را کم کنیم، مصرف واقعی به دست می آید. 🍃 « وَأَنَّ الْمُسْرِفِينَ هُمْ أَصْحَابُ النَّارِ » جایگاه اسراف‌گران دوزخ است اسراف گران یاران جهنم هستند. 🍃 کسانی که برای اسراف و تبذیر تلاش بیشتر می‌کنند، تلاش‌شان بیهوده است، چون خود را بیشتر خسته می‌کنند و از زندگی لذت کافی نمی‌برند. اسراف و تبذیر موجب تباهی انواع نعمت‌ها(سلامتی، درآمد، عمر، و...) می‌شود. (ادامه در ق 12) 👈درآمد: 🍃 از عوامل مؤثر در تعيين الگوي مصرف توسط هر فردی، تعیین سطح نیاز است، نه سطح درآمد افراد. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) مبارک . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
. 🍃♥️🍃 ق1 🍃♥️🍃 دور موتور می‌چرخید. زمزه‌گان می‌گفت: ـ عجب، عجب این روزها شدیدن به موتور نیاز دارم، خراب است. مادرش که از پنجره پسرش تماشا می‌کرد، گفت: پسرم، موتور مگر امام‌زاده است که دورش می‌چرخی؟ قاسم: امام‌زاده نیست، اما می‌تواند یاری‌رسان امام زاده‌ها باشد. زینب خانم با تعجب پرسید: چگونه؟! قاسم: با اعلام حضور در اجتماع موتور سوان در میدان آزادی. زینب خانم: منظورت در بیست و دوم بهمن‌ه. قاسم: زدی به خال. زینب خانم: دوستانت که دارند. قاسم: می‌دانم. می‌خواهم یکی هم اضافه بشه، یکی دو نفر را هم من ببرم. زینب خانم: خرج‌اش چقدره؟ قاسم: نمی‌دانم. باخود کلنچار می‌رفت، به‌خود می‌گفت: موتور سواری در خیابان آزادی به سوی میدان آزادی در روز حماسه، آفرینش حماسه دیگر است. صدای موتور مثل تانک لرزه بر پیکر پوسیده استمار می‌اندازد. حرکت موتور نقش موشکی را دارد که قلب مستکبران را نشانه گرفته است. یادآور رخش در میدان نبرد است. ذالفقاری برای کوبیدن منافقین و... قاسم رفت روی پله نشست و به فکر فرو رفت. به یاد بحثی افتاد که با دوست‌اش حمید کرده بود. از حمید برای تعمیر موتور پول خواست. حمید گقت: پنج ماهه سرکار می‌روم این ماه تازه حقوق ماه اول دادند. بیش از حقوق بدهی داشتم. مامان‌ات به مامان‌ام چند سال پیش گفته بود: دو سال دیگه قاسم لیسانس‌اش می‌گیره آن موقع سرکار می‌ره، وضع‌مان خوب می‌شه. راستی چند ساله تمام گردی؟ (ادامه در ق 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) مبارک . . نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
♥️🍃 تاریخ ق14 🍃♥️🍃 ـ ديروز ساعت نه و... مكث كوتاهي كرد. مشغول جستجوي داخل ساك شد. تكه كاغذي را بيرون آورد. ادامه داد: ديروز از يك همافر پرسيدم. گفت: امام در ساعت نه و بیست و هفت دقيقه و سی ثانیه پاي بر خاك ميهن اسلامي نهادند. مشهدي جعفر از آن چه ديده و شنيده بود تعريف مي‌كرد. حسين زير لب گفت: كاشكي من هم ديروز ـ12 بهمن ـ در تهران بودم. حسن در حالي كه مسلسل در دستش بود به اتاق برگشت، یک دور در اتاق زد. نزديك در ايستاد .گفت: پدر جون اگر اين مسلسل را چند روز پيش مي‌آوردي، مي‌رفتم و شاه را مي‌كشتم، تا نتواند فرار کند. پدرش خنديد و گفت: حالا كه شاه فراري شده. ـ پدر جون فردا با اين مسلسل به تظاهرات مي‌روم. مسلسل را بالا گرفت، دستش را روي ماشه مسلسل گذاشت، ماشه را كشيد، صداي تاتاتاق، ت‌ت‌تق، تاتاتاق، ت‌ت‌تق، تاق... همه خنديدند. مشهدي جعفر گفت: آن‌ ظالم‌ها تو را مي‌كشند. حسن دور خود چرخي زد گفت: من هم با اين مسلسل دشمنان را خواهم گشت. ـ چرا؟ مي‌خواهم به امام خميني كمك كنم، و با دشمنانش به‌جنگ‌ام. آفريـن بر تو، ولي حالا كوچـك هسـتي، وقتي بزرگ شـدي، دولت اسلامی آينده يك مسلسل حقيقي به تو مي‌دهد. ـ مسلسل حقيقي؟ ـ بله، آن موقع مي‌تواني، با شجاعت هر چه تمامتر از کشور اسلامی حفاظت كني و به غير از خدا، از هيچكس، از هيچ قدرتي نترسي، مثل جوانان امروز كه از هيچ کسی نمي‌ترسند، جان خود را در راه اسلام، به الله هديه مي‌كنند و شعار مي‌دهند ـ اشاره به حسن ـ شعارها كه يادت است. «توپ تانك مسلسل ديگر اثر ندارد/حتي اگر شب و روز بر ما گلوله بارد.» « تا انقلاب مهدي نهضت ادامه دارد.» (ق پایانی) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) مبارک . . نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
♥️🍃 ق2 🍃♥️🍃 قاسم: سه ساله. حمید: زمان چه زود می‌گذره. اگه می‌خوای در راه‌پیمایی شرکت کنی می‌توانی با من بیایی. منم قصد دارم شرکت کنم... خسرو که کنار آن‌ها ایستاده و به حرف آن‌ها گوش می‌داد، گقت: با اوضاع و احوالی که دارید، می‌خواهید در راهپیمایی شرکت کنید؟! قاسم در جواب گفت: بله، این دو مسئله کلا با هم فرق دارند. ما از انقلابمان راضی هستیم. حفظ انقلاب این مشکلات را هم دارد. بعضی مسئولین اجرایی نالایق‌ند، نفوذی‌ها ویراژ می‌دهند، فراری‌ها وعده سه ماه برای برگشت می‌دهند، آمریکا داعش پروری می‌کند، داعشی‌ها دائما ایران تهدید می... همین‌طور می‌شمرد، خسرو سرش پایین انداخت و یواش، یواش دور شد. قاسم از جوابی که داده بود خوشحال بود... وقتی داود و زهرا به پشت سر دادش رسیدند. داود سر دست‌ را جلو چشم‌های قاسم گذاشت یکی گفت: اگه گفتی گیه؟ قاسم سریع گفت: داداش داود خود را لو دادادی. داود گفت: داداش جون باختی. قاسم دستی که روی چشم‌هایش بود گرفت پایین می‌کشید خنده زهرا بلند شد. داود هم شروع خندیدن کرد. قاسم گفت: ای وروجک‌ها نقشه بر علیه من می‌کشید. بعد شروع به خندیدن کرد. مادرشان که از پشت پنچره آن‌ها نگاه می‌کرد، از ته دل شروع به خندیدن کرد. زهرا پول از جیب‌اش بیرون آورد و گفت: مامان این را داد، گفت: خرج موتور کن و اگر کم آمد به موتورساز بگو بعدا مانده‌اش را پرداخت می‌کنیم. من و داود هم توی قلک‌های‌مان مقداری پول داریم، می‌خواهیم بدیم خرج موتور کنی. سرش را پایین انداخت، ادامه داد: اما ما شرط داریم. (ادامه در ق 3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) مبارک . . نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
♥️🍃 ق3 🍃♥️🍃 قاسم: خوب داود: شرط ما این‌که ما را هم ببری. قاسم: اولا دستان درد نکند. پول از داداش گل‌ام و خواهر عزیزم نمی‌خواهم. بدون این که قلک‌هایتان را بشکنید، هم می‌ببرم. زهرا: پول از ما نگیری با نمی‌آییم و یک روز کامل هم با تو قهر می‌شویم. قاسم: من طاقت تحمل یک ثانیه قهرتان را ندارم. تمام شرط‌های‌تان قبول. * * * زهرا: داداش اون آقا را ببین کنار شهید سلیمانی ایستاده عکس دو نفره می‌اندازه. داود: این و طرف را هم نگاه کن. آن‌جا با شهید سلیمانی عکس دسته جمعی می‌اندازند. قاسم: ماشاءالله شهید حاج قاسم سلیمانی حضور فعال در راه‌پیمایی دارد. شیهدان زنده‌اند الله اکبر. داود: داداش می‌شه بایستی و از ما در کنار شهید سلیمانی عکس بگیری. قاسم: حتمن، اما نمی‌توانست از میان خیل موتورسواران بیرون بیاید. گقت: یواش یواش کنار می‌کشم. تا میدان آزادی برسیم. باز شهید سلیمانی را خواهیم دید. (ق پایانی) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) مبارک . . نشانی آثار پاکروان: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 استخوان شهید آری اما تعظیم به...هرگز ق1 🍃♥️🍃 🌷✅جهانی‌یان بدانید و آگاه باشید، من به عنوان یک ایرانی پیرو راه امام خمینی و اسلام ناب محمدی، به یک تکه استخوان یک شهید کمنام که پرچم جمهوری اسلامی در بر گرفته، تعظیم می‌کنم، تا زانو هم خم می‌شوم. 🦂✖️❌اما وقتی می‌شنوم هم‌وطن فراری برای گرفتن مقامی به یزیدیان زمانه التماس می‌کنند و در التماس کردن از هم سبقت می‌گیرند و در مقابل انسان دون‌مایه تعظیم می‌کنند، نفرتم از آنان زیاد می‌شود. 🌷✅چرا به تکه استخوان تعیظم می‌کنم؟ چون صاحب تکه استخوان، به مستکبران جهانی تعظیم نکرد، به بهشت شدادی‌یان طمع نورزید، فریفته مقامات شیطانی نشد، به میهن‌اش خیانت نکرد، چشم طمع به بیت‌المال نداشت، مانند امام شهیدشان به یزیدیان زمان نه بزرگ گفت، چرا تعظیم نکنم؟! 🦂✖️❌چرا فراریان رقصنده در کاخ‌کاباره اروپا و آمریکا این همه نزد ملت عزت طلب ایران منفور هستند؟ چون نوکری به بیگانه را آموخته‌اند، نوکری به مغزشان چنان فرو رفته که زندگی بدون «بله قربان گفتن» نمی‌گذرد. می‌خواهند ثروت خودشان را از دست اربابان بگیرند. تنفرمان از بله قربان گویان زمان زیاد می‌شود. 🌷✅تکه استخوان‌های شهدای کمنام، چنان نامدار و محکم و استوار بصیرت افزایی می‌کند که امتی با تکیه بر‌آن‌ها می‌تواند از فتنه‌های فراوان فاتحانه عبور ‌کند، چرا تعظیم نکنم؟! 🦂✖️❌وقتی می‌شنوم عارت‌گران بیت‌المال را می‌دزدند و خوشحال با بیگانه‌گان و ناکسان می‌خورند، تنفرم از قارونی‌یان زمان زیاد می‌شود. (ادامه در ق 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/11/19 مبارک . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃. 22بهمن 80 ق1 🍃♥️🍃 خبر نگار سي.ان.ان. (C.N.N ) صبح زود كه از خواب بيدار شد، با خود گفت: نمي‌دانم چرا امروز حوصله خوردن صبحانه را ندارم. بايد زودتر آماده شوم و به مسيرهاي راه‌پیمایی مردم تهران سر بزنم، مسیرهایی كه مردم از آن جاها به طرف ميدان آزادي مي‌روند. احتمال دارد امسال جمعيت كمتري در راه‌پيمايي شركت كنند. آخر بوش تهديد كرده، ممكن است مردم بترسند. در مسير مي‌ديد كه از هر خانه‌اي چند نفر خارج مي‌شوند و كوچه‌ها پر از جمعيت است و پوسترهايي در دست دارند كه نشان دهنده نفرت از آمريكاست. با خود گفت: «اين مردم از قدرت امريكا و تجهيزات نظامي پيشرفته آن خبر ندارند، اين چنين به سوي آزادي سرازير هستند. فكر مي‌كنند كه اگر جنگ بشه مي‌توان با شعار و آمدن به خيابان پيروز شد.» هر چه به ميدان آزادي نزديك‌تر مي‌شد، ازدحام جمعيت را بيشتر مي‌ديد. بيشتر ناراحت مي‌شد. بر عقيده‌اش مطمئن مي‌شد كه اين ملت ساده بوده، و از توان نظامی آمریکا بي‌خبر است، دل خويش را خوش كرده‌اند كه ما از آمریکا ترسی نداریم. این مردم فقط شنیده‌اند که آمریکا هیروشیما و ناکازاکی را در عرض چند لحظه با خاک یکسان کرد. موقعی بیشتر ناراحت شد که دید عده‌ای از مردم پارچه نوشته‌ای با خود حمل می‌کنند که روی آن جمله امام خمینی، با خطی زیبا به چشم مي‌خورد: آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند. (ادامه در ق 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) کتاب با شکوه‌ترین استقبال تاریخ ص 81 مبارک. . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 12🍃♥️🍃 درآمد مقدار مبلغی است که روزانه، یا هفتگی، یا ماهانه، یا فصلی، و یا سالانه نصیب فرد می‌شود. درآمد سالیانه فردی عبـارت است از ارزش کلیه کالاها و خدماتی که آن فرد در طول یک سـال کسب می‌کند. درآمد به دو صورت حاصل می شود. مستقیم و غیر مستقیم درآمد مستقیم با کار کردن حاصل می‌شود. فرد با تلاش و کوشش، با رنج و زحمت با اشتغال در انواع شغل‌ها بدست می‌آورد. درآمد غیر مستقیم از چند راه حاصل می شود. مثل درآمد از پس‌اندازها که به صورت سرمایه پایدار قابل مشاهده است. دکتر کلانتری می نویسد:«ثروت، منبع درآمد است. » ثروت، تنها منبع درآمد نیست، کار هم منبع درآمد است. هر فردی بی‌ثروتی با کار کردن می‌تواند درآمد کسب نماید. دکتر کلانتری می‌نویسد:« درآمد خالص(درآمد منهای استهلاک) به دو منظور استفاده می‌شود، بخشی از آن به انباشتن ثروت و پس‌انداز اختصاص می‌یابد و بخش دیگر، مصرف تحصیل لذت می شود. » این تعریف از مصرف درست نیست، زیرا قسمت بیشتری از مصرف بخاطر نیازهای واقعی است که انسان مجبور به مصرف است. وقتی انتخاب بین کالاها برای رفع نیازهای واقعی به وجود می‌آید، مصرف ممکن است توام با لذت گردد. بیشتر مصارف غیر ضرروری برای دریافت لذت است. درآمد حاصله در یک تقسیم بندی از دو راه به دست می آید: 👈درآمد گسسته، درآمدی است که حصول آن دارای نظم خاصی نیست. زمانی کم، زمانی بیشتر، زمانی صفر است. مثل درآمد کارگران میدان نشین. 👈درآمد پیوسته: درآمدی است که با نظم خاصی حاصل می‌گردد. مثل درآمد ماهانه حاصله از کرایه منزل، و یا درآمد حاصله از بازنشستگی. (ادامه در ق 13) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) مبارک. مبارک . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 استخوان شهید آری اما تعظیم به...هرگز ق2 🍃♥️🍃 🌷✅تکه استخوان شهیدی به جور دشمن از هم گسسته شده است، می‌تواند تمام اعضای ملتی را به هم متصل کند و بر استواری آن‌ها را در مبارزه با جهان‌خواران تحکیم بخشد. چرا تعظیم نکنم؟! 🦂✖️❌ اما وقتی می‌بینم دید خوش‌نشینان در دیار بیگانه برای آینده ایران، بیشتر از نوک بینی‌یشان نیست آن هم از طریق اربابان‌شان ایجاد شده است، اعتماد نمی‌کنم که هیچ، نفرتم از آنان زیاد هم می‌شود. 🌷✅سال‌هاست، وقتی تکه‌های استخوان شهیدی از راه می‌رسد، چراغ هدایت در راه مانده‌ها می‌شوند، و این تکه استخوان‌ها توطئه‌های عظیم مستکبران را خنثی می‌نمایند و نوکران استکبار جهانی را ناکام می‌کنند. چرا تعظیم نکنم؟! 🦂✖️❌ اما وقتی می‌بینم زن را بزگ‌دار در گوی و برزن می‌خواهد و مثل جنگل طبیعی وحشی، مقام‌شان از ماده و نر بودن بیشتر نیست‌، نفرتم از آنان زیاد می‌شود. 🌷✅ فیض رسانی تکه استخوان‌های شهدا ادامه دارد، وقتی سر مزارشان می‌روم، از شجاعت و شهامت و مقاومت‌شان احساس آرامش پیدا می‌کنم، چرا تعظیم نکنم؟! 🦂✖️❌ اما وقتی می‌شنوم می‌خواهند اشغال‌گران فلسطین را مثل زمان دیوشاه بر ایران مسلط کنند، نفرت و تنفورم از آنان زیاد می‌شود. 🌷✅تا تکه استخوان مطهر شهیدی از راه می‌رسد، تفرقه‌ها تبدیل به اتحاد می‌گردد، همه با احترام، به پیشواز می‌روند و در برابر عظمت و شکوه و ایثار صاحب‌اش سر تعظیم فرود می‌آورند‌. چرا من تعظیم نکنم؟! 🦂✖️❌وقتی می‌بینم آمریکای طرفدار حقوق بشر، به انتخابات چند میلیونی ایران اعتراض می‌کند، اما خودش عروسک پیر را به عنوان رییس جمهور، دور از ایران بدون یک شرکت کننده با یک فرمان تروریستت قاتل ۱۷۰۰۰ ایرانی را تایید می‌کند، نفرت و تنفورم از آنان زیاد می‌شود. (ادامه در ق 3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/11/19 مبارک . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 استخوان شهید آری اما تعظیم به...هرگز ق3 🍃♥️🍃 🌷✅ تکه استخوان‌های پاک به محافظت از امنیت و باور و ایمان و اعتقادات مردم می‌افزایند، تا در گردباد حوادث و غبار فتنه‌ها،راه را گم نکنند و از معنویت و زندگی دور نشوند، چرا تعظیم نکنم؟! 🦂✖️❌اما وقتی می‌شنوم کسانی به کمک مفت‌خواران جهانی می‌خواهند ایران مقتدر را منزوی و بعد قربانی کنند و خاک‌اش را میان نوکران کدخدا تقسیم کنند، نفرتم از آنان زیاد می‌شود. 🌷✅ تکه استخوان‌ شهید فرهنگ ایثار و شهادت، تولید می‌کند و حیات شرافتمند در رگ‌های جامعه تزریق می‌نماید و حیاط متعالی را به جریان می‌اندازد. چرا تعظیم نکنم؟! 🌷✅صاحب تکه استخوان با خون خود، درخت عزت و آزادگی را آبیاری می‌کند، درخت را تناور و بارور می‌سازد و دوام زندگی با سعادت و شرافتمندانه را تضمین می نماید. چرا تعظیم نکنم؟! 🌷✅ وقتی در تشییع تکه استخوان شهید کمنامی، زیر تابوت قرار می‌گیریم احساس می‌کنیم الله با ماست و شیطان و شرارت‌هایش فرسنگ‌ها دور و دورتر می‌شود و ایمانمان به آرمان‌های انقلاب اسلامی بیشتر و مجکم‌تر می‌گردد. چرا تعظیم نکنم؟! 🌷✅تکه استخوان شهیدی ملتی را از رخوت و سکون خارج می‌نماید و در مسیر صحیح به حرکت در می‌آورد‌. چرا تعظیم نکنم؟! 🌷✅معجزه تکه استخوان های شهدای کمنام تمام شدنی تمام شدنی نیست. 🌷✅ارزش گزاری و تعیین مقام و منزلت برای یک تکه استخوان شهید از عهده انسان خارج است. (ق پایانی) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/11/19 مبارک . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃. 22بهمن 80 ق2 🍃♥️🍃 ازدحام جمعيت مانع مي‌شد تا براحتي حركت كند. از جلوي دانشگاه صنعتي شریف به آن طرف‌تر به سختي جلو مي‌رفت. با اين حال هنوز وقت زيادي به شروع مراسم مانده بود. وقتي به ورودي ميدان آزادي رسيد، بالاي سر جمعيت يك فيل بزرگي را ديد كه يك آدمك بوش سوار آن بود. با خود گفت: فيل يك حيوان قوي و سمبل قدرت است. پس از قدرت امريكا خبر دارند. من از كارهاي اين ملت عجيب تعجب مي‌كنم. جلوتر رفت. دو نفر فيل را روي يك چوب زده بودند و مي‌چرخاندند. يكي از پير مردها كه با كنجكاوي به فيل نگاه مي‌كرد، نظر خبر نگار را به خود جلب كرد. پيش رفت و گفت: ـ : مي‌بخشيد. مي‌توانم يك سؤال كنم؟ ـ : بفرمائيد. ـ : آيا از قدرت امريكا خبر داريد؟ ـ : ما آمريكا را بعنوان يك ابر قدرت به عبارت، ساده‌تر به عنوان يك ابر جنايت كار مي‌شناسيم. ـ : پس از قدرت آمريكا خبر داريد و چنين گستاخانه مي‌تازيد. ـ : ما از قدرت آمريكا خبر داريم، اما شما از قدرت خدا خبر نداريد. خبر نگار با خود گفت: چگونه او فهميد كه امريكايي هستم. پيرمرد ادامه داد: مي‌بيني روي فيل چه نوشته. خبرنگار دقت کرد. روي فيل نوشته بودند:«آمريكا، ابرهه زمان» از پير مرد سؤال کرد: يعني چه؟ ـ: اين جمله ما را به ياد يك واقعه تاريخي اصیل مي‌اندازد. ـ : مي‌تواني ما را از آن واقعه با خبر سازي؟ ـ : بله: حتماً، درست گوش بده: اما قبل از پرداختن به واقعه تاريخي يك نكته‌اي را به خدمت‌تان عرض كنم. ما ملت عزت‌طلب هستيم از قديم هم بوديم، اما آن موقع يك ناهماهنگي بين ملت و دولت بود. تازه بعد از انقلاب اسلامي هماهنگ شديم. (ادامه در ق 3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) کتاب با شکوه‌ترین استقبال تاریخ ص 81 مبارک. . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃. 22بهمن 80 ق3 🍃♥️🍃 پیرمرد نفس عمیقی کشید و ادامه داد: ما ملت ايران از وقايعي كه در تاريخ به عنوان خيانت،‌ ثبت مي‌شود كه سران نسبت به ملت انجام داده‌اند به عنوان ننگ يادمان مي‌آيد، تنفـور شـدید در ما ایجاد می‌شود. نمي‌خواهيم آيندگان هم ما را متهم به ننگ كنند. ما از كساني كه براي ايران اسلامي خدمت كردند و فردانه مقاومت نمودند به عنوان قهرمانان ملي ياد مي‌كنيم و اين را مي‌دانيم كه مرگ با عزت بهتر از زندگي با ذلت است. اما آن واقعه تاريخي: قبل از تولد پيامبر اسلام(ص)، ابرهه سلطان مقتدري بود كه مي‌خواست كعبه را ویران كند. با فيل سواران زيادي به سوي كعبه حركت كرد. اما همه فیل سواران به وسيله پرندگاني بنام ابابيل از بين رفتند. پیرمرد دستی بر ریش سفیدش کشید، ادامه داد: أَلَمْ تَرَ كَيْفَ فَعَلَ رَبُّكَ بِأَصْحَابِ الْفِيلِ﴿1﴾ مگر نديدى پروردگارت با فيل سواران چه كرد. أَلَمْ يَجْعَلْ كَيْدَهُمْ فِي تَضْلِيلٍ﴿2﴾ آيا [خدا] نيرنگشان را بر باد نداد. وَأَرْسَلَ عَلَيْهِمْ طَيْرًا أَبَابِيلَ﴿3﴾ و بر سر آن‌ها دسته دسته پرندگان ابابيل را فرستاد. جرياني تقريباً‌ شبيه واقعه طبس. خبر نگار سي.ان.ان با شنيدن نام طبس بدنش لرزيد و سعي كرد كه آن را پنهان كند... بعد از شنيدن واقعـه گفت: پس شماها پيش از اين كه به قـدرت خود تـكيه كنيد، به قـدرت خدا تكيه مي‌كنيد. ـ بله، كاملاً اينطور است. ما به الله تکیه می‌نماییم. «يدالله فوق ايديهم» (ق پایانی) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) کتاب با شکوه‌ترین استقبال تاریخ ص 81 مبارک. . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 13🍃♥️🍃 👈درآمد مورد انتظار، درآمدی است که یک نفر انتظار دارد در طی یک سال بدست آورد. 👈درآمد تحقق یافته: میزان انحراف از درآمد مورد انتظار است. مصرف باید در حد درآمد تحقق یافته تنظیم گررد نه در حر درآمد مورد انتظار. 👈درآمد کل: حاصل جمع درآمدها در طول یک سال است. 👈درآمد آینده: با سرمایه گذاری هایی که فرد در حال حاضر انجام می دهد، انتظار می رود در آینده درآمد جدیدی نصیب فرد شود. 👈درآمد جاری: درآمد جاری درآمدی است در حال حاضر تحقق می یابد. 👈درآمد افزایش یافته: درآمدی است که نسبت به درآمد ثابت قبل افزایش یافته است. در قبال درآمد افزایش یافته سه گونه تصمیم می توان گرفت: 1- درآمد افزایش یافته مصرف شود. تخصیص درآمد افزایش یافته به مصرف، باعث رکود فرد و نهایت باعث رکود جامعه می شود. 2- درآمد افزایش یافته پس انداز شود. تخصیص درآمد افزایش یافته به پس انداز، باعث رشد و توسعه فرد، و در نهایت باعث رشد و توسعه جامعه می شود. اگر فردی مقدار درآمد افزایش یافته را به پس انداز اختصاص دهد، با رشد اقتصاد مواجه می شود. 3- درآمد افزایش یافته بین مصرف و پس انداز تقسیم شود. تخصیص درآمد افزایش یافته به پس انداز و مصرف، باعث رشد کند فرد و جامعه و یا درجا زدن فرد و جامعه می گردد. درآمد بعد از حاصل شدن یا مصرف می شود و یا پس انداز می گردد. حاصـل تلاش و زحمـات هـر فرد می تواند به آسانی هزینه مصرف یا برای آینده سرمایه گذاری شود. 👈پس انداز: قسمتی از درآمد است که به مصرف جاری نمی‌رسد، و به صورت اندخته ذخیره می‌شود تا در آینده مورد استفاده قرار گیرد. (ادامه در ق 14) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) مبارک. مبارک . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
مطلب جه عالیست.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 14🍃♥️🍃 درآمد منهای مصرف، مساوی با پس انداز است. درآمد منهای پس انداز، مساوی با مصرف است. اولین دل‌سوز به حال فرد و خانواده‌اش خود فرد است، بعد اطرافیان و دولت. فردی که خودش درآمدش را به وسیله اسراف و تبذیر نابود می‌کند، هر چه اطرافیان و دولت کمک هم نمایند، بهبود قابل توجهی در زندگی وی حاصل نمی‌شود. اگر فرد دست از اسراف و تبذیر بکشد، آن موقع کمک دیگران مثمر ثمر خواهد بود. افزایش درآمد، اگر توام با افزایش پس‌انداز همراه باشد، می‌توان ادعا کرد که بهره‌وری افراد افزایش یافته و مصرف اصلاح شده است و نتیجه مطلوب حاصل گردیده است. 👈مقدار مصرف در زمان گشاده دستی: حالت‌های مختلف مصرف از نظر مقدار مصرف در زمان گشاده دستی به قرار زیر است: 1- کم مصرف کردن: کم مصرف کردن نتایج بسیار نامطلوبی در زندگی‌ها دارد. کم مصرف کردن مواد غذایی سوء تغذیه را به همراه دارد. او ضررش را با به وجود آمدن بیماری‌های ناشی از سوء تغذیه پرداخت می‌نماید. اگر مصرف از حد کفایت پایین‌تر قرار گیرد، به انسان احساس عدم رضایت دست می دهد. هم احساس عدم رضایت روحی و هم احساس عدم رضایت جسمی. اگر علت کم مصرف کردن درآمد كم باشد بحث‌اش جداست. 2- اندازه مصرف کردن: مصرف در حد کفایت است. اندازه مصرف کردن با بجا مصرف کردن همخوانی دارد. 3- زیاد مصرف کردن: بيش از اندازه مصرف کردن اسراف را در پی دارد. اسراف هم حرام است. استفاده از گاز شهری در زمستان مثال خوبی در این مورد است. اگر گاز را چنان کم کنیم که با داشتن لباس راحت خانگی احساس سرما کنیم، کم مصرف کردن است. اگر گاز را چنان زیاد کنیم که مجبور به باز کردن پنجره یا درب شویم، زیاد مصرف کردن است. و اگر گاز را چنان تنظیم کنیم که با داشتن لباس راحت خانگی احساس سرما نکنیم، به حد کفایت مصرف کردن است. (ادامه در ق 15) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 15🍃♥️🍃 👈انواع مصرف کننده: در یک تقسیم بندی مصرف کننده گان به دو گروه فردی و گروهی تقسیم می شوند. مصرف براي رفع نياز انجام مي‌گيرد و عملكرد بسيار مهم و اساسي در زندگي انسان دارد. اگر از اين زاويه به موضوع نگریسته شود، همه انسان‌ها مصرف‌كننده هستند، چرا كه همه نيازمندند. مصرف‌كننده‌گان، انواع مختلف دارند، می‌توان در یک تقسیم بندی دیگر به سه گروه عمده طبقه‌بندي کرد: اول: ‌مصرف‌كننده خرد، كه افراد و خانوارها هستند؛ دوم: مصرف‌كننده‌هاي مياني، كه شامل مؤسسات و بنگاه هاي خصوصي هستند. سوم: مصرف‌كننده‌هاي كلان، كه دولت به مفهوم كل نظام(اجرایی، قضایی، قانونگذاری) «هر سه دسته مصرف‌كننده ياد شده، در بيماري مصرف‌زدگي يا سلامت مصرف مي‌توانند مشترك باشند كه البته به ميزان مصرف هر گروه بستگي دارد. مصرف بيش از اندازه، خود نوعي بيماري و گونه‌اي از اعتياد است. بدين معنا كه ترك مصرف‌زدگي، سخت خواهد بود؛ همانند هر عادتي كه اگر به آن گرفتار شديم ترك آن دشوار خواهد بود. متأسفانه امروزه، در وضعيتي هستيم كه در هر سه سطح و دسته، مصرف‌كننده ياد شده در بالا به بيماري مصرف‌زدگي مبتلا هستيم. » آقاي دكتر عابدي جعفري علت اصلی این بیماری را در اقتصاد نفتی می‌داند:«اين بيماري همانند هر بيماري ديگري، علل و علايمي دارد كه مي‌توان با پيشگيري، از پيشرفت بيماري يا ابتلا به آن جلوگيري كرد يا برعكس با رعايت نكردن برخي نكات به اين علل دامن زد و عوارض بيماري را تشديد كرد. مثلا درباره دولت، بايد گفت كه دولت دچار بيماري مصرف‌زدگي نفتي است. از وقتي كه نفت در كشور ما پيدا شد، دولت‌ها به درآمدهاي نفتي معتاد شدند و همچون كودكي كه بخواهد در سن خاصي، پستان‌كش را از دهان‌اش بيرون بكشند، سر و صدايش درمي‌آيد. اين كودك صد ساله ما هنوز پستانك نفت در دهانش است و با اين پستانك به مدرسه يا سر كار می‌رود و ابايي هم از تمسخر يا تعجب ديگران ندارد و روز به روز هم اين وابستگي بيشتر مي‌شود. » (ادامه در ق 16) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 16🍃♥️🍃 👈مصرف گرایی مصرف گرایی یعنی عادت به مصرف بیش از اندازه و بیش از نیازهای واقعی، مصرف بیش از نیازهای واقعی، مصرف‌گرایی را به همراه دارد. مصرف کننده‌گانی که عادت دارند بيش از اندازه مصرف کنند، «مصرف‌گرا» ناميده مي‌شوند. کسانی که فرهنگ مصرف گرایی را می پذیرند «مصرف‌زده» به حساب می‌آیند. مصرف‌زدگي، هزینه کردن درآمد به صورت بی‌حاصل و بی‌نتیجه است كه باعث مي‌شود قسمتی از درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی که با زحمت به دست آمده، براحتی بسوی زباله‌دانی‌ها سرازیر شود. مصرف بیش اندازه باعث از دست رفتن بیشتر منابع موجود در سطح كشور شود. «اسراف‌گران یعنی کسانی که در کارهای خود از حد تجاوز می کنند. » هر مصرف‌كننده‌ای، بيشتر از اندازه مصرف كنند، فرهنگ مصرف‌گرايي تقویت می‌گردد. فرهنگ مصرف گرایی رابطه مستقیم با فرهنگ اسراف‌کاری دارد. هر فرد مصرف‌گرایی، اسراف کار است. و هر فرد اسراف‌کاری مصرف‌گراست. در فرهنگ مصرف گرایی مصرف در حد کفایت به فراموشی سپرده می‌شود و یا کاملا حذف می‌گردد. چرا که در آن فرهنگ «مصرف بهینه» محلی از اعراب ندارد و مفهومی ناشناخته است . در مصرف‌گرایی انسان مصرف مي‌كند نه از آن رو كه قرار است به نياز خاصي پاسخ بگوييد. بلکه مصرف مي‌كنـد تا از دیگران عقـب نماند. مصـرف درست در ذهن این عده از مصــرف کننده‌گان به هيـچ وجه مصرف در حد نیاز جا نمی‌افتد. در فرهنگ مصرف گرایی، همه کالاهای خریداری شده مصرف نمیشوند، زیرا نیاز واقعی افراد نیست. در نتیجه راهی بجز دور ریختن آن‌ها نمی‌ماند که تبدیل به اسراف یا تبذیر می‌شود. اگر فرد تجمل‌گرا بخواهد خیربازی درآورد، بخشش‌اش مشکلی از نیازمندان را بر طرف نمی‌نماید. اگر بخواهد بفروشد مجبور است با قیمت بسیار ارزان بفروشد. (ادامه در ق 17 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 بهلول و گرانی 🍃♥️🍃 ✍️گل‌آقا عصازنان وارد باشگاه کشتی جهان شد. هنوز ننشسته بود که خسرو گفت: عجب کشتی می‌شه این کشتی. ✍️گل‌آقا: کشتی میان کیاست؟ خسرو: بین گرانی و کارگر. ✍️گل‌آقا: داور کیه خسرو: دلال گرانی. ✍️گل‌آفا: حرف حساب چیه؟ خسرو: می‌خوان ببین کدام برنده می‌شه. ملانصرالدین تنها گوشه‌ای نشسته و به دو کشتی‌گیر تماشا می‌کرد. کارگر لباس ورزشی هم نداشت. یک کت مندرس در تن و جواب سوراخ به پا داشت. سرش را چنان پایین انداخته بود که گرانی را مقابل خود نمی‌دید. دست‌هایش را مشت کرده و نصف آن‌ها را در داخل آستین کت پنهان کرده بود. گرانی لباس ورزشی رنگارنگ به تن داشت. با چشمانش زیر زیرگی همه را مخصوصا داور را دید می‌زد. دست‌هایش را به کمر زده داور سود زد. گرانی به سوی کارگر خیز برداشت. ✍️گل‌آقا: این مسابقه منصفانه نیست. خسرو: می‌خواست تو مسابقه شرکت نکند. ملانصرالدین در حالی که بسیار ناراحت بود، یواش گفت: مجبوره به میدان بیاد و یا خاموش بمیرد. بهلول که تازه وارد باشگاه شده بود دید گرانی کارگر را بلند کرد و بالای سر برد و شروع به چرخاندن کرد. گفت: یکی جلو گرانی را بگیره. بی‌چاره سرگیجه می‌گیرد. ملانصرالدین: او خیلی وقت است که سرگیجه کرفته. ببین مثل این که دست کارگر باز شد و صدای ریختن پول خرد می‌آید. بهلول: نگاه کن گرانی کارگر پایین آورد، با یک دست گلوی کارگر را گرفته و او را در خم نگه‌داشته و با دست دیگر پول خردها را جمع می‌کند. ملانصرالدین: اگر جانش را می‌گرفت بهتر از این این بود. بهلول: با گرفتن آخرین دارایی‌های کارگر در حقیقت جانش را خاموش می‌گیرد. داور کشتی هنوز هیج سوتی بعد از شروع نزده است. 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 97/04/21 . . توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 17🍃♥️🍃 اگر چگونگی مصرف کردن فردی مشخص شود، با جرات تمام می توان گفت و قضاوت کرد که سرنوشت‌اش چگونه رقم می‌خورد، زیرا چگونگی مصرف، سرنوشت انسان‌ها را می‌سازد. ارضای نیازهای غیر ضروری توسط بعضی از مسلمانان را اسلام نمی پسند، در حالی که نیازهای ضروری بعضی دیگر از انسان‌ها تامین نشده است. نیازهای واقعی و ضروری آن دسته از نیازهای انسان است که بدون تامین آن‌ها نمی‌توان به حیات متعالی ادامه داد. یکی از نیازهای ضروری و واقعی تامین غذای بدن است، این نیاز اولین و ضروری‌ترین نیازهای انسان است که اگر به صورت مشروع تامین نشود، فرد تلاش می‌کند تا از راه های غیر مشروع تامین نماید. اگر به هیچ طریقی تامین نشود، فرد قادر به ادامه حیات نخواهد بود. 👈اهداف و ویژه‌گی‌های تبلغ بنگاه‌های مصرف‌گرایی بنگاه‌های مبلغ مصرف‌گرایی انسان‌ها را ترغیب می‌کنند که به مصرف بی‌رویه روی آورند. آن‌ها این حس را به افراد جامعه انتقال می‌دهند که باید در مصرف کردن از دیگران عقب نمانند. افراد هم با انگیزه ترس از عقب افتادن از دیگران در مصرف، به خریدهای غیر ضروری روی می‌آورند، بدون این که نیازشان باشد و یا سطح درآمدشان پاسخ‌گو باشد. (ادامه در ق 18 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 18🍃♥️🍃 اصولا افراد و بنگاه‌های سودجو، افراد جامعه را به سوی مصرف‌گرایی رهبری می نمایند. تا با مصرف زیاد، فروش زیاد داشته باشند و سود زیاد ببرند. بنگاه‌های تبلیغاتی مسابقه‌های ولخرجی و اسراف‌کاری را طراحی می‌کنند و با این برنامه زنجیره مصرف را گسترش می‌دهند. با تبلیغات فکر و نظر مصرف‌گرایی را در بین افراد جامعه رواج می‌دهند که بیشتر مردم هم قبول می‌کنند که: مصرف زیاد یک ارزش است. با تلقین این فکر کسانی که مصرف زیاد ندارند، افراد عقب مانده به حساب می‌آیند. مراحل سودجویان برای ترغیب افراد برای خرید و مصرف بیشتر از این قرار است: سوق دادن مردم به سوی تهیه چیزهایی که ندارند، طالب و مشتاق کردن مردم برای تهیه چیزهای نو و تازه، ایجاد نارضایتی مصرف کننده از کالاهای قبلی در اختیار، با تلقین عدم کارایی، تبلیغ کالاهای خود به عنوان نیازهای ضرورری افراد، بوجود آوردن حس رقابت در خرید بیشتر بین افراد، شعار اصلی بنگاه‌های تبلیغاتی: ایجاد نارضایتی از کالاهای در اختیار به گونه سازمان یافته، کلید رونق اقتصادی است. همه این فعالیت بنگاه‌ها به خاطر این است که تمام درآمدهای حاصله افراد را بربایند، و همیشه بر آن‌ها احاطه داشته باشند. فعالیت‌های اقتصادی تولید و توزیع فقط به خاطر مصرف است. اگر یک کالایی بازار مصرف نداشته باشد، دیگر تولید نمی‌شود. تبلیغ تولیدکننده‌گان بیشتر به این خاطر است که مصرف را در بین مصرف کننده‌گان افزایش دهند، و یا بازار مصرف جدید پیدا نمایند. (ادامه در ق 19 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
هدیه عید مبعث از سوی امام خاامنه‌ای
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق19 🍃♥️🍃 👈نسبت مصرف: نسبت مصرف با توجه به قیمت، تولید، درآمد و نیاز، متفاوت است. این در حالی است که مصرف از هر کالایی یک حد اندازه دارد. کم یا زیاد شدن از حد اندازه نتایج زیان باری دارد. از هر کالایی باید در حد کفایت مصرف کرد، مخصوصا در مصرف مواد خوراکی که کمتر از حد نیاز سوء تغذیه و مصرف بیش از اندازه چاقی و عوارض آن را به همراه دارد. مصرف نسبت به قیمت: مصرف از هر کالایی با توجه به قیمت آن متفاوت است. اگر قیمت کالایی در بازار کم شود، مصرف آن زیاد می شود. اگر قیمت زیاد شود، مصرف هم کم می‌شود. عقل حکم می‌کند در زمان گرانی و ارزانی هم باید حد نیاز تهیه گردد. مصرف نسبت به تولید: مصرف از هر کالایی با توجه به مقدار تولید و عرضه به بازار متفاوت می‌گردد. اگر تولید و عرضه به بازار کم شود، مصرف آن کالا کم می شود. اگر تولید زیاد شود، مصرف هم بیشتر می‌شود. عقل حکم می‌کند در زمان وفور هم باید حد نیاز تهیه گردد. مصرف نسبت به درآمد: مصرف از هر کالایی با توجه به درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی تغییر می‌کند. اگر درآمد افراد کم شود، مصرف از کالاها هم کم می شود، اگر درآمد زیاد شود، مصرف هم زیاد می‌شود، عقل حکم می‌کند در زمان ازدیاد درآمد هم باید حد نیاز تهیه گردد. نتیجه می گیریم که اگر هم قیمت کالایی در بازار کم شود، وهم تولید زیاد شود، و هم درآمد افزایش یابد مصرف شدیدا بالا می رود. و بر عکس اگر زمانی قیمت کالایی در بازار زیاد شود، و هم تولید کم شود، و هم درآمد کاهش یابد، مصرف شدیدا افت می نماید. مصرف نسبت به نیاز: مصرف از هر کالایی در حد کفایت مناسب است. مصرف در حدکفایت، با افزایش درآمد و تولید و با کاهش قیمت در مقدار خرید تفاوت نمی‌نماید. مثلا مصرف در حد کفایت گوشت در ماه «ب» کیلوگرم برای یک خانوار باشد با افزایش درآمد و تولید و کاهش قیمت نباید تغییر ‌کند. بهترین نوع مصرف، مصرف نسبت به نیاز است. فردی که مصارف خود را نسبت به نیاز تهیه می‌کند، مصرف در حد کفایت انتخاب کرده است، زیرا افزایش درآمد و تولید یا کاهش قیمت برای‌اش بی‌تاثیر می‌شود. (ادامه در ق 20 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق 20 🍃♥️🍃 👈 اصلاح مصرف: هنگامی که از اصلاح مصرف سخن به میان می‌آید، به این معناست که در مصرف فساد و تباهی وجود دارد. باید تلاش کرد به شیوه‌های مناسب از قسمتی از مصرف که هدر و ضیایع می‌رود، جلوگیری شود. اصلاح الگوی مصرف در حوزه اقتصادی به این معناست که میان مصرف و نیاز رابطه غلط و نادرستی وجود دارد و درآمد بدون در نظر گرفتن نیاز، هزینه می‌شود. باید رابطه منطقی و درستی ایجاد شود، اصلاح الگوی مصرف توجه به حذف مخارج اضافی دارد، نه توجه به حذف مصارف ضروری. رهبر معظم می‌فرماید:«باید الگوی مصرف جامعه و کشور اصلاح شود، ما الگوی مصرف‌مان غلط است. » وقتی الگوهای مصرفی فعلی غلط است، باید الگوهای مصرفی صحیح طراحی و به مردم معرفی شود. الگویی که معرفی می شود، باید مردم را به سوی سعادت راهنمایی کند. ضرر هر الگوی اشتباهی را می‌توان با انتخاب الگوی مناسب جبران کرد. فعال بودن فرهنـگ مصرف‌گرایی یک الـگوی نامناسب را به مردم جامعه تحمیل می‌نماید. (ادامه در ق 21 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 ( می‌خواهد بتازد ق1) 🍃♥️🍃 ✅ شیطان بزرگ با به خط کردن کلیه فراریان گرفتار در زنجیرش: منافقان خلق و غارت‌گران بیت‌المال و نفوذیان ریزش کرده و ساواکی‌یان فراری و سلطنت طلبان و هر چه را که اقیانوس انقلاب اسلامی به ساحل غربِ در حال غرُب پرتاب کرده‌، می‌خواهد دوباره سر سفره ایران بنشیند و گوشت‌هایش را بخوردند استخوان‌هایش به سوی اراذل و اوباش پرتاب کنند، ✅ برای نسشتن سر سفره ایران رُب پهلوی را پیراهن عثمان کرده‌اند تا علی و یارانش شکست دهند. ✅ رب پهلوی تاریخ گذشته است. بد نگه‌داری شده است، میگروب استکبار به همه جای رُب رسوخ کرده و او را گندانده است. اگر قبل از انقلاب اسلامی بوی گندش را عده‌ای خاص می‌فهمیدند، حالا همه ملت می‌دانند شیطان برزگ او را از آب و نمک درآورده و لباس دمکراسی خواهی پوشانده و بزک و دوزک کرده تا ایران را از دست طرف‌داران اسلام ناب محمدی خارج سازد، زهی خیال باطل. ✅ بوی گند رب پهلوی مشام بیشتر آزادی خواهان اروپایی را آزار می‌دهد. ✅ رب پهلوی مضحکه‌ ایران نشینان و دوستان اصیل است. گویند او در غرب تبدیل به دُن کیشوت شده است. چون دُن‌کیشوت پهلوانی خیالی و بی‌دست‌وپاست که خود را شکست‌ناپذیر می‌پندارد. صاحب دلی گقت: روا نیست دُن‌کیشوت را رُب پهلوی مقایسه کرد، چون دُن‌کیشوت فکرهای مطلوب داشت اما توان اجرایش را نداشت ولی رُب پهلوی فکرهای پلید دارد اما توان اجرایش را ندارد و می‌خواهد با باج دادن به مستکبران اجرایی کند. پس رُب پهلوی همان پهلوان پنبه خودمان است. ✅ ای حسرت‌ الملوک، به یاد آور خود دیوشاه از ترس محاکمه به آغوش حامیان غارت‌گرش پناه برد و با او مثل غیر خودی رفتار کردند، خود شاهدی که او را هم تحویل نگرفتند، حال چه شده که می‌خواهند تو را در معیت «مامان جون‌ات»، به ایران آید و برای ملت آش دموکراسی بپذید؟ (ادامه در ق 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/12/12 . . نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ق 1 🍃♥️🍃 (زمان به دنیا آمدن آخرین منجی جهان) 🍃♥️🍃 ✅ آخرین منجی جهان در نیمه شعبان سال دویست و پنجاه و پنج به دنیا آمدند. ✅ انسان‌های اندیشمند منتظر آمدن آخرین منجی جهان هستند. به همین مناسبت جشن به دنیا آمدن در ایران، هند، آذربایجان، بحرین، افقانستان، یمن، پاکستان، لبنان، تونس و... برگزار می‌گردد. ✅ در مسجد جمکران هم جشنی به مناست تولد آخرین منجی جهان می‌گیرند. عاشقان منتظر در کنار جشن مولودی خوانی، نقل و نبات و شیرینی پخش می‌نمایند ✅ منجی جهان باران انصاف را تن همگان می‌باراند تا عالقلان جهان فراوان گردند و در میان انسان‌ها نیکی و نیکوکاری و نیکورزی کسترش می‌یابد. ✅ ای انسان، ظالمان و ستم‌گران را بشناس، تا با آمدن منجی جهان گوشه‌نشینی آنان را نظاره‌گر باشی و ببینی چگونه منزوی گوشه‌گیر می‌شوند. و چگونه مستضعفان نجات خواهند یافت. ✅ ایرانی‌یان این روز فرخنده را روز جهانی مستضعفان نام‌گذاری نموده‌اند؛ چون نگاه امام خمینی نگاه قرآنی بود و می‌خواست زمام امور به دست ولی زمانی فرماندهی شود که پشتیبان مستضعفان و پابرهنگان محرومان است.(ادامه در ق 2) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) ‎ باد . . نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق21 🍃♥️🍃 👈معیار مصرف: اصولا بايد برای اصلاح مصرف هر نوع کالایی، معیاری متناسب با نیاز واقعی انتخاب شود تا با توجه به آن معیارها به الگو مناسب رسید. وقتی معیار در اختیار باشد می‌توان حساب کرد که مصرف اندازه از کالای مورد نظر چقدر است. با توجه به آن معیارها معلوم می‌شود که مصرف فعلی، مصرف اندازه است يا بيش از اندازه و یا کمتر از اندازه می‌باشد. معیارهایی برای تعیین مصرف بهینه وجود دارد که باید شناسایی و عملیاتی شود، مثل: یکی از معیار و الگوی درست مصرف کردن، مصرف در حد کفایت است. اندازه مصرف کردن با بجا مصرف کردن همخوانی دارد. بسیاری از مصرف ها نابجاست. دومین معیار، مصرف تا رسیدن به مقصد است. وقتی انسان به هدف رسید، ایست دادن به مصرف است. مثلا وقتی سیر شد، پرخوری نکند. وقتی به مقصد رسید، وسیله نقلیه‌اش را خاموش کند. انسان وقتی در مصرف کردن‌ها به حد کفایت رسید، باید بگوید مصرف بس است. سومین معیار مصرف، مصرف تا موقعی است که برای مصرف کننده نفع داشته باشد. وقتی مصرف کردن شروع به ضرر رساندن می‌کند، موقعی است که از حالت بهینه خارج شده، تبدیل به اسراف و تبذیر می‌شود. اعمال سیاست‌های تشویقی، مثلا برای کسانی که الگوی مصرف صحیحی دارند امتیازاتی داده شود. اعمال مقررات مناسبی در ادارات برای استفاده صحیح از دارایی‌ها و امکانات و مدیریت صحیح منابع بالا بردن کیفیت محصولات در مراحل تولید تا از هدر رفتن آن‌ها جلوگیری شود مثلا اصلاح پخت‌نان و مانند آن در تبلیغات و سریال‌های تلویزیونی که ساخته می‌شود، الگوهای مصرف واقعی و غیر تجملاتی را به بیننده میلیونی سیما انتقال دهند. درحال حاضر بیش از همه تبلیغات و سریال‌های تلویزیونی که در آن الگوهای غیر واقعی و شدیدا تجملاتی را به بیننده میلیونی سیما انتقال می‌دهند. اگر تلویزیون درحذف الگوهای غلط و اجرای اصلاح الگوی مصرف واقعا جدی است، باید، تبلیغات امثال بانک مسکن را که به ارتفاع برج میلاد یا کوه دماوند پول می‌دهیم را دیگر پخش نکند. تبلیغات بانک‌ها که روحیه مصرف‌گرایی و حرص را شدیدا ترویج می‌کنند باید جمع شود. باید بانک‌های دولتی را بخاطر این تبلیغات‌شان مواخذه و از ادامه اینکارشان جلوگیری کند چرا که این گونه دستیابی ناگهانی به مقادیر زیادی پول بدون «کار» و فقط بر اساس «شانس»، فرهنگ کاری ما را خراب و فرهنگ مفت‌طلبی و مصرف‌گرایی و توقع تصاحب پول بی‌زحمت را تقویت می‌کند. ملتی که به رسیدن به پول بی‌زحمت عادت کند، قطعا صرفه‌جویی هم نخواهد کرد. راه‌های عملی کنترل مصرف با توجه به زمان و مکان متنوع است، مثل: اصلاح فرهنگ نادرست مصرف‌گرایی، هدفمند كردن يارانه‌ها، رعایت مصرف اندازه توسط مسولین، و... (ادامه در ق 22 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 ( می‌خواهد بتازد ق2) 🍃♥️🍃 بدانید ملتی ناباب‌هایش را به ساحل غرب در حال غرُب پرتاب کرده است و برای همیشه رژیم شاهنشاهی و خاندان سلطنت پهلوی که جزء کوچکی از تاریخ دیوشاهان است به زباله‌دانی تاریخ ریخته است. عزت‌طلبان ایرانیان از وابسته بودن تاج‌باخته‌گانی که منتظرالسلطنه هستند با خبر است و می‌دانند هر کدام در فروش بخشش‌گونه ایران برای گرفتن تیول‌گی از طریق مناقصه برنده شود حمایت از او افزایش می‌یابد. ما می‌دانیم: رُب پهلوی از ایرانی بودن استعفا داده و حالا اصلاً ایرانی به حساب نمی‌آید تا بتواند چیزی را در ایران تکفل کند. رُب گندیده پهلوی در سال ۲۰۰۵ آغوش‌گشایانه با قرائت قسم‌نامه قبول تابعیت آمریکایی، از تابعیت ایرانی خود صرف نظر کرده و رسماً در دادگاه فدرال آمریکا نوکر آمریکای‌یان غارت‌گر شده است. حالا فهمیدیم رُب پهلوی چرا خواهان تحریم کامل است، چون نمی‌خواهد بر ملت ایران حکومت کند، می‌خواهد با وارد کردن انواع مختلف مستشار (سیاسی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و...) آمریکایی و اروپایی فاتحه ایران مستقل بخواند. از همین روی، ادای ایرانی بودن برای رب پهلوی، بیشتر به جک می‌ماند که موجبات خنده و مضحکه مردم لیران را موجب می‌شود. کاش حسرت ملوک در همان کشور متبوع‌اش (آمریکا) الباقی عمرش را در پناه مستکبرین به روال سابق بماند و صَرف همان دمی خوش‌باشی و شادکامی‌های اقتضای فهم‌ و عقل‌‌شان سپری کند و در حالت منتطر سلطنه نشگی را تحمل کند باقی مانده غارت ایران توسط خانواده دیوشاه صرف هرزگی‌هایش بکند. نترسد از تمام شدن چمدان‌ها و ارزهای غارت شده عرضه داشته باشد سودشان را بخورد غوغا کرده است، اگر جرات کند تن لش‌اش را عمودی به ایران برساند، افقی راهی مصر می‌شود تا به دیوشاه و فرعونیان بپیونند. رب پهلوی پهلوان پنبه‌ای است که در اثر تبلیغات افرادی که از بیت‌المال غارت شده ارتزاق می‌فرمایند دچار توهم گشته و وقت خود را با رژه‌های خیالی می‌گذراند. خود را مدافع کورش کبیر می‌بیند و مثل ورش صغیر در جشن‌های 2500 به کورش کبیر عرض می‌کند: تو آرام بخواب من بیدارم، خود را می‌بیند که دشمنان اصلی در برابرش زمین‌گیر شده‌اند و جیغ می‌زد: حریف دیگر کو؟ (ادامه در ق 3) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) 401/12/12 . . نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.
🍃♥️🍃 گرایی چیست؟ ق22 🍃♥️🍃 👈اصلاح فرهنگ نادرست مصرف گرایی یکی از مهمترین دلایل عقب ماندگی فردی و اجتماعی، فرهنگی است که باعث می‌شود که افراد و خانوارها مصرف خود را با توجه به مصرف دیگران تنظیم کنند. مخصوصا موقعی که الگوی خود را کسانی قرار می‌دهند که درآمد بیشتر دارند. مصرف گرايي يک پديده شوم اجتماعي- فرهنگي است که اقتصاد سالم جامعه را تهدید می‌کند. وقتي مصرف گرايي در جامعه رواج پيدا مي‌کند بيش از آنکه مصرف براي رفع نيازها و حوائج ضروری باشد، براي برتري طلبي و به رخ کشيدن و اثبات برتري خود نسبت به ديگران است. فرهنگی درست است که به افرادش می‌فهماند که هر فرد و خانواری با توجه به نیازهایش (در حد کفایت) مصرف نماید، و لحظه به لحظه رعایت معیارهای مصرف صحیح را به اعضایش یاد آوری نماید. فرهنگ درست، به اعضایش تلقین می نماید که افراد مصرف خود را حد کفایت قرار دهند، نه مصرف خود را با درآمد تنظیم نمایند. اگر افراد مصرف خود را با درآمد تنظیم نمایند، با افزایش درآمد، افزایش مصرف خواهند داشت. پس در مرحله نخست اصلاح مصرف را بايد در اصلاح فرهنگ مصرف‌گرایی و سپس در تغيير باورهاي عمومي در خصوص مصرف بهینه جستجو كرد. براي تحقق هدف، شناختن اندازه حد کفایت مصرف الزامی است. لازم است که در رسانه‌هاي گروهي، عمومی، ملی، مراكز آموزشي، سخنراني‌ها و همايش‌ها با معرفی معیارهای تعیین حد کفایت، فرهنگی را بسازند که با موازین اسلامی هماهنگی و تناسب داشته باشد. فرهنگ درست به اعضایش القا می‌کند که ويژگي‌هاي صرفه‌جویی در اعضایش تقویت گردد، تا نرخ پس انداز بالا رود و نرخ مصرف کاذب کاهش یابد. هر قدر ديد مردم نسبت به آينده خودشان مطمئن‌تر و با ثبات‌تر باشد، به شكلي كه بتوانند آينده اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي كشور را با اطمينان پيش بيني كنند، الگوي مصرف مردم نيز منطقي‌تر خواهد شد. تغيير الگوي مصرف در جامعه به هيچ وجه به معناي کم مصرف كردن نيست. انسان اين حق را دارد كه در رفاه و آسايش اندازه به سر ببرد. تغيير الگوي مصرف به هيچ وجه به معناي تغيير الگوي رفاه در جامعه نيست. بلکه تلاش آگاهانه در جهت استفاده درست از امكاناتي است كه در زندگي به آنها نياز دارد. (ادامه در ق 23 ) 🖌 محمد ابراهیم پاکروان (مواِپا) زندگی مطلوب را در پی دارد. مبارک . . نشانی کانال: https://eitaa.com/asarepakrvan توجه: استفاده در کانال‌ها و گروه‌ها با حفظ امانت، صلواتی است.