📸 #عکس_نوشته| بحرانآفرینی با رفراندوم
💠 #شهید_بهشتی (ره): اينکه برخی از #روزنامهها میکوشند تا بگويند در جمهوری اسلامی ما (امروز) يک بحران هست و راه حل اين بحران را در #رفراندوم يا چيزهای ديگر جستجو میکنند، اين کارها اصلا به منظور ايجاد #بحران صورت میگيرد. بحرانی وجود ندارد.
#شهید_بهشتی
#رفراندوم
#بحران_آفرینی
#روزنامه_ها
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
💠 زندگانی خود نوشت آیت الله #سیدمحمدرضا_طاهائی_میبدی 👇👇👇
🆔 @asbaat_ir
💠 زندگانی خود نوشت آیت الله #سیدمحمدرضا_طاهائی_میبدی
🔹 اینجانب سیّد محمد رضا طاهائی میبُدی فرزند مرحوم سیّد علی فرزند سیّد جعفر -عفی الله عنی و عنهما- هستم که هم اکنون به سیّد محمد رضا میبدی مشهور میباشم .
🔹 من از همان اوان کودکی روحانیت را دوست میداشتم و هوای طلبگی در سر می پروراندم تا خاطرهیی در قلبم درخشید، روانم را روشن و راهم را مشخص کرد - شاید اینهم از نیات پاک مرحوم پدرم بوده باشد که خیلی میل داشت من روحانی بشوم .
🔹 به هر حال به دنبال این هدف مقدس حرکت کردم و با تماس با بعضی از روحانیون در مصلای یزد و مدرسه خان قسمتی از مقدمات را در آنجا گذرانیدم سپس از آنجا به قم و تهران رفتم و در حضرت عبدالعظیم به محضر مرحوم شیخ #محمدتقی_بافقی قدس سرّه الشریف رسیّدم مدتی از انفاس قدسی و فیوضات معنوی ایشان بهرهمند میشدم البته درس ادبیاتی هم خدمت ایشان داشتم.
🔹 سپس به قم باز گشتم و در مدرسه #دارالشفاء اقامت گزیدم در این زمان حوزه علمیه بوسیله آیات حاج سیّدمحمدتقی #خوانساری و حاج سیّدمحمد #حجت و حاج سیّدصدرالدین #صدر رضوان الله تعالی علیهم اداره میشد، در آنجا ماندم.
🔹 حوزه علمیه در وضع بدی بسر میبرد و فشارهای عمّال #پهلوی عرصه را بر #روحانیت تنگ کرده بود و بویژه درباره طلاب تازه وارد حساسیت بیشتری نشان میداند، اذیّت و آزار میکردند در این اوضاع نامساعد و شرائط سخت کار به جائی رسید که دیگر ادامه تحصیل در آنجا برایم امکان نداشت از این رو با نداشتن ساز و برگ راه و نبودن راه عادی بسوی عراق که پرندهیی از مرزها عبور نمیکرد با عزم راسخ و توکل به خدای عزیر به قصد #نجف اشرف علی مشّرفه آلاف التحیه و السلام از #قم حرکت کردم که برای گریز از چنین خطری گزیری جز این نداشتم و برای رسیدن به چنین هدف والایی جای دیگری نمیپنداشتم.
🔹 صبح روز جمعه وارد نجف اشرف شدم و پس از زیارت مرقد مطهر مولی امیرالمؤمنین برای سکونت جویای مدرسه شدم مرا به مدرسه قزوینیها که نزدیک حرم شریف بود هدایت کردند چند نفر روحانی سالمند را در مدرسه دیدم از یکی پرسیدم اینجا اطاق خالی دارد؟ گفت همه اطاقها خالی است هر کدام را که میخواهی بگیر!
🔹 براستی از این لحاظ زمان عجیبی بود، مردم به #فقه و روحانیت به هیچ وجه رغبتی نداشتند، مدرسه خالی بود و کسی میل به طلبگی نداشت، در نجف اشرف جز همان روحانیون سالمند و سالخورده و شماری ناچیز از طلاب جوان که بیشتر فرزندان همان روحانیون بزرگوار بودند کس دیگری دیده نمیشد و برایشان بسی جای تعجب بود که کسی از ایران برای طلبگی بیاید، به هر حال خیلی گرم گرفتند و بقدر توانشان پذیرائی کردند، من در آنجا اطاقی گرفتم ولی اطاقی بود و دیگر هیچ.
🗓 به مناسبت رحلت آیت الله سیدمحمدرضا طاهایی میبدی
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
📌 اختصاصی #اسباط:
🔖 جریان شناسی #نشست_اساتید/ بخش 3
🔰 عدم ورود نشست به مسائل سیاسی
🔺 یکی از مهمترین انتقادات به نشست دورهای، عدم ورود به مسائل سیاسی است. اینکه در کشور رخدادهای سیاسی متعددی در حال اتفاق است و نشست هیچ گونه موضع گیری خاصی نسبت به آنها ندارد. برخی این عدم ورود به مسائل سیاسی را برخاسته از نگاه عدم باور به دخالت روحانیت در سیاست دانستهاند.
برخی دیگر این انتقاد را از منظر دیگری مطرح میکنند و می گویند چرا برخی اعضای نشست در مسائل سیاسی خاص وارد میشوند و از جریانات خاصی حمایت یا انتقاد میکنند. نوعی ورود سیاسی که شائبهی حمایت از برخی جریانهای سیاسی غیر انقلابی را تشدید میکند.
و حال آنکه داشتن نگاه فراجناحی و صنفی به ماهیت نشست به خودی خود مانعی ندارد اما نباید به معنای فقدان خط و مرز و اصول فکری و سیاسی روشن باشد.
اینکه ما بپذیریم در مجموعه تحت هدایت ما هر کسی با هر گرایش سیاسیای حضور داشته باشد و این حضور نوعی تأیید وی به شمار آید با کدامیک از اصول سیاسی اسلام سازگار است؟
یک مجموعه میتواند رسالت خود را امور صنفی قرار دهد ولی بر اصول و خط قرمزهای نظام اسلامی نیز پافشاری و تأکید نماید. مگر مقام معظم رهبری برای همه جریانهای سیاسی نقش پدری ندارند؟ و در جلسات بیت رهبری تندترین افراد جناح چپ و راست حاضر نمیشوند؟
اما با این حال ایشان با صراحت اصول و مبانی خود را بیان میکند تا خط قرمزها روشن شود و به فراموشی سپرده نشود. پس تأکید بر خطوط قرمز تنافی با فراجناحی بودن ندارد و اینکه ما موضعی نمیگیریم تا فراجناحی باشیم مغالطهای بیش نیست.
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔖 بررسی شخصیت #هادی_غفاری/ بخش 6
🔰 کارخانه جوراب استارلایت هدیه میرحسین موسوی به غفاری
🔺 کارخانه جوراب استارلایت که از جمله کارخانجات بزرگ و سود ده در دوران رژیم #شاهنشاهی در ایران بود، بعد از پیروزی انقلاب مصادره شد و به #جوراب_آسيا تغییر نام داد.
🔺 میرحسین موسوی نخست وزیر وقت پس از این اقدام، آن را به هادی غفاری از دوستان نزدیک خود هدیه کرد تا در آمد آن، صرف ترویج فرهنگ اسلامی شود.
🔺 این اقدام همان دوران نیز واکنشهای فراوانی را به وجود آورد. #بنیادفرهنگی_الهادی تأسیس و ساختمان عظیم نبش #خیابان_دماوند (ایستگاه #قاسم_آباد) از ماحصل اداره این کارخانه احداث و به هادی غفاری تعلق گرفت.
🔺 هرچند غفاری پس از مدتی، بنای پشت کردن به ارزشهای اولیه انقلاب را داشت اما هرچه بود، حاضر به واگذاری جوراب آسیا به فرد دیگری نشد، تا اینکه بر اثر سوءمدیریت وی و نزدیکانش، بالاخره این کارخانه بزرگ، رو به زیاندهی نهاد و مدیران غیرمتخصص آن نیز تصمیم به تصفیه شرکت برای حل مشکلات گرفتند.
🔺 مدیران کارخانه با تضییع حقوق کارگران، فضایی بسیار مسموم را در آن شرکت به وجود آورده به طوری که #کارگران با هجوم به هادی غفاری چنان #مضروبش ساختند که بسیاری از استخوانهای بدنش دچار شکستگی شد و چندین ماه بستری بود! سپس آگهی تصفیه این شرکت بزرگ که روزی خرج این افراد را به نام اقدامات فرهنگی میداد، در روزنامههای کثیرالانتشار به چاپ رسید.
ادامه دارد…
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4815
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
💠 علما و روحانیون در برابر #رژیم_پهلوی/ بخش 3
🔰 حمایت #شهید_مدرس از #قاجاریه
🔺 مدرس هر چند از #رضاخان در پست وزارت جنگ پشتیبانی کرد و نیز به دلایلی از رسیدن او به فرماندهی کل قوا حمایت نمود، ولی به طور کلی با اقتدار بیش از حد رضاخان مخالف بود.
🔺 از این رو در مجلس و خارج از آن به عنوان مهمترین مخالف رضاخان شناخته میشد و در جریان جمهوریخواهی نیز رهبری مخالفان را بر عهده داشت.
🔺 مدرس به دلایل متعددی از احمد شاه و رژیم قاجار دفاع میکرد و میکوشید تا آخرین پادشاه قاجار را به استفاده از نیروهای بالقوه خود ترغیب نماید.
🔺 از این رو نقشه بسیار محرمانهای طراحی کرد تا اینکه بتواند #احمدشاه فرنگ رفته را به کشور بازگرداند و با قدرت او در مقابل رضاخان ایستادگی نماید.
🔺 رحیمزاده صفوی حامل پیام و نامه مدرس به احمدشاه حقایق بسیار مهمی از این طرح را در اواخر آذر ماه ۱۳۰۳ به اطلاع احمد شاه رساند. از آنجا که در گفتگوی او با احمد شاه نکاتی از انگیزههای مدرس در حمایت از قاجاریه و مخالفت با رضاخان بیان شده، بهتر میتوان به عمق اندیشههای مدرس پی برد.
🔺 مدرس در پیام خود به احمد شاه در ابتدا علت حمایت از او را اینگونه بیان کرده است: «غرض آن است که هرگاه مقصود دیگران از تغییر رژیم در ایران تنها عبارت از این بود که اعليحضرت را از سلطنت برکنار سازند و دیگری را بر تخت نشانند، من که مدرس هستم صریحا میگویم که به مبارزه نمیپرداختم.
🔸 اما بر من ثابت است که مقصود دیگران در حال حاضر تغییر رژیم حقیقی است با تمام معنای آن، و تغییر رژیم در تمام شعب اجتماعی و سیاسی، یعنی تغییر تمام آن چیزهایی که… باعث انتظام رشتههای مختلف حیات ملی ما بوده و همان چیزها بوده است که ایرانی را از سختترین مخاطرات خلاصی بخشیده است.»
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4925
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
🔰 #حوزه_سکولار/ بخش 5
📝 #یادداشت| معنای صحیح سیاسی بودن طلاب
🔺 #رهبر_معظم_انقلاب بر سیاسی بودن #روحانیت تاکید مینمایند. ایشان به سیره بزرگان دین و علمای #مجاهد اشاره میکنند و نتیجه میگیرند که حوزه باید صبغه سیاسی خود را حفظ کند. لزوم سیاسی بودن طلاب و آگاهیهای سیاسی حوزویان بارها از سوی ایشان مورد تاکید قرار گرفته است:
🔹 «حوزههای علمیه بایستی از سیاست هرگز دور نمانند. #طلاب باید آگاهی سیاسی پیدا کنند. مبادا جریانهای سیاسی روز، بر ذهن طلاب در حوزه علمیه سبقت بگیرند. طلاب باید در فضای سیاسی حضور داشته باشند؛ بلکه جلوتر از زمان باشند و فکر سیاسی روشن داشته باشند؛ کما اینکه علمایی که فکر سیاسی روشن داشتند، مفید بودند.»
🔺 از نگاه ایشان: «طلبه نمیتواند و نباید فقط به مطالعه در #حجره بسنده کند بلکه بسیار مهم و ضروری است که از مسائل #داخلی و #جهانی، جریانهای سیاسی، منفذهای احتمالی #نفوذ_دشمن و دیگر مسائل مهم، به خوبی آگاه باشد.»
🔺 در این میان باید معنای دخالت روحانیت در سیاست و سیاسی بودن طلاب و روحانیان نیز به درستی تبیین شود. آیا سیاسی بودن طلاب به معنای سیاسی کاری و سیاست بازی است؟ آیا به معنای محدود شدن آنان در حصار باندبازیها و جناحبندیهای معمول جامعه است؟
🔺 معظمله به این پرسش اینگونه پاسخ میدهند: «یکى از چیزهایى که براى ما خیلى مهم است، مسئلهى «ارتباط با سیاست» است …. باید سیاسى باشید؛ منتها نه به معناى ورود در #باندها و #جناح_هاى سیاسى؛ نه به معناى ملعبه و آلت دست شدن این یا آن حزب یا گروه سیاسى، یا سیاستبازان حرفهاى؛ این مطلقاً مورد نظر نیست؛ بلکه به معناى آگاهى سیاسى، قدرت تحلیل سیاسى، داشتن #قطب_نماى سالم سیاسى که جهت را درست نشان بدهد.»
✍️ حجت الاسلام علی اکبر عالمیان
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4919
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892
پایگاه جریانشناسی اسباط
🔰 جریانشناسی #دفتر_تبلیغات_اسلامی_حوزه_علمیه_قم/ بخش 19 💠 پشتوانه #مالی دفتر تبلیغات 2️⃣ اموال مص
🔰 جریانشناسی #دفتر_تبلیغات_اسلامی_حوزه_علمیه_قم/ بخش 20
💠 پشتوانه #مالی دفتر تبلیغات
2️⃣ اموال مصادرهای
🔺 ب- اموال #رژیم_شاه
🔸 با گذشت 6 سال از تأسیس دفتر تبلیغات و اضافه شدن مراکز و متعلقات و نشریات به مجموعه مذکور، دفتر متحمل پرداخت هزینههای گزاف و خارج از توان خویش شد.
🔸 لذا #عبائی_خراسانی به عنوان سرپرست دفتر تبلیغات نامهای در تاریخ 30 بهمن ماه 1364 به حضرت امام(ره) می نویسد و با ارائه راه حل تأمین مخارج دفتر از طریق اموال بدست آمده از عوامل رژیم شاه، از حضرت امام(ره) تقاضای تأمین بخشی از هزینههای دفتر از این طریق را دارد.
🔸 وی در بخشی از این نامه آورده است: «دفتر تبلیغات اسلامی (قم) در رابطه با تحکیم مبانی جمهوری اسلامی و دولت مورد تأیید حضرتعالی و تقویت جبهه های حق علیه باطل و نشر معارف اسلامی بویژه در مناطق صد درصد محروم و انجام امور تحقیقاتی و فرهنگی و آموزشی و غیره، گامهای مثبتی برداشته و همواره مرهون عنایات حضرتعالی بوده و هزینۀ خود را همه ساله از آن حضرت و مقدار معتنابهی از دولت دریافت نموده است.
🔹 اینک با توجه به اینکه دفتر تا حد امکان باید خودکفا باشد و از بودجۀ دولتی بی نیاز گردد، در صورت صلاحدید اجازه فرموده دادگاههای انقلاب اسلامی از اموال شاه معدوم و وابستگانش به دفتر تبلیغات اسلامی قم نیز تخصیص دهند.»
🔸 حضرت امام با این درخواست با یک شرط موافقت میکنند و آن اینکه تنها به مقدار رفع ضرورت از این اموال استفاده شود. متن پاسخ امام به این شرح است:
بسمه تعالی
مجازند از آن اموال برای این امر مهم به مقدار #رفع_ضرورت دفتر تبلیغات اسلامی به این دفتر تحویل دهند.
30 / 11 / 64
روح الله الموسوی الخمینی
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 http://eitaa.com/joinchat/1866006547C4bbc9c7892