📌 #پرسمان_اسباط
3️⃣ پاسخِ پرسش سوم اسباط/ بخش نخست
🔹 سؤال: چرا #روشنفکران_غربگرا و همچنین برخی از افراد منتسب به جریان #نواندیش_دینی که در بسیاری از مسائل از پایگاه #حوزه_علمیه اظهار نظر مینمایند و برای برخی از امور غیر ضروری، نشست علمی و همایش برگزار میکنند، نسبت به #تحریف در عزاداریها و برخی #انحرافات در هیاتهای مذهبی از خود حسّاسیت نشان نمیدهند و موضع نمیگیرند؟
◀️ در پاسخ به این پرسش، #پاسخهایی از سوی #اعضای_فرهیخته کانال به ادمین اسباط ارسال شد که ضمن تشکر از مخاطبین گرامی، در ذیل به برخی از آنها اشاره میکنیم:
1️⃣ علی: مگر این روحانیون روشنفکر #غربگرا و به اصطلاح #نواندیش آن روزی که #محمد_خاتمی "ولایت امیرالمومنین (ع)" را به دوستی معنا کرد و یا برادرش رئیس حزب منحله #مشارکت العیاذبالله گفت: «اگر امام زمان هم بیاید می شود آن را #استیضاح کرد» و یا هاشم #آغاجری مقلدان مراجع تقلید را به حیوانی تشبیه کرد، به میدان آمدند که حالا برای هیأت مذهبی دل بسوزانند!؟
2️⃣ ابراهیم: به این آقایان #فرید_مدرسی، #احمد_نجمی بگویید، اگر فرصت کردند، این پرسش شما را هم در پرسشهای خود از علما و فضلا داشته باشند.
3️⃣ ناشناس: از دفاع اینها در نشستها و همایشهای علمی نوشتید، شما انتظار دارید اینها که خودشان در همایشها و نشستها شبههسازی و شبههافکنی میکنند با خرافات بجنگند؟ شما خودتان بروید یک گزارشی از این نشستها مثل نشستهای #موسسه_فهیم که میگویند اصلا غیر قانونی است و مجوز هم ندارند تهیه کنید، ببینید چند درصد موضوعات آنها بر ضد اساس اسلام انقلابی است؟
اسلام انقلابی که احیاء کننده هیأت مذهبی در جهان است.
4️⃣ صبا: خود نواندیشان و #روشنفکران غربگرا از خرافات و بدعتها استقبال میکنند؛ چون میدانند به مرور زمان، این خرافات آهسته آهسته هیأتهای مذهبی را به انحراف میکشاند به خاطر همین سکوت میکنند.
ادامه دارد ...
🆔 @asbaat_ir
📌 #پرسمان_اسباط
3️⃣ پاسخِ پرسش سوم اسباط/ بخش پایانی
◀️ ادامه پاسخ مخاطبان گرامی اسباط به پرسش سوم:
5️⃣ یس: آقایانی که آوازه نواندیشیشان گوش فلک را پر کرده –البته شما بخوانید نوع اندیش به خاطر اینکه هر روز از یک موضوع مقوله نوع خاصی برداشت دارند و درصدد اسلامیزه کردن آن هستند- چرا به موضوع بدعتها و خرافات هیأتها وارد نمیشوند؟ به خاطر این است، از دو طرف نان میخورند و یک دکان نان خوری آنها بسته میشود، در مقابل بدعتها ایستادن #هزینه میخواهد. این امامین انقلاب و یاران آنها هستند که برای دفاع از دین هزینه میدهند.
6️⃣ سیدهاشم: وقتی معلم اخلاقی چون آیت الله #تحریری در ضمن نقد به موهونات و خرافات به موضوع #قمه_زنی میپردازد آقای #نائینی تمام قد به میدان میآید و ضمن حمله به این عالم اخلاقی او را متهم به زیر سئوال بردن ضروریات دین میکند، ولی همین بزرگوار وقتی رئیس جمهور #دولت_اعتدال، برجامی به حرکت امام حسین (علیه السلام) نگاه میکند و برداشتی سخیفتر از صاحب کتاب #شهید_جاوید میگیرد و آن را به حرکتی برای مذاکره میخواند، سکوت میکند! همین هفته قبل در دفتر ریاست جمهوری بدحجابی چه عرض کنم، کشف حجاب صورت گرفت باز سکوت کردند.
7️⃣ ناشناس: این سئوال شما مرا به یاد خاطرهای از مرحوم آیت الله حاج شیخ #ابراهیم_اعرافی انداخت، نقل است در سال 1365 جمعی از معاودین عراقی در شهر میبد میخواستند قمه بزنند برای اجازه نزد آیت الله اعرافی رفتند و ایشان مخالفت کرد، درمیان آن معاودین شیخی بود که ضمن اشاره به مجوز فقهی قمه زنی از سوی برخی از علما گفت: «آنها که فرقشان عزیزتر از علی اکبر نیست» حاج شیخ روبه آن روحانی کردند و فرمودند: «حرفهای عوامانه می زنی! حضرت علی اکبر(ع) که خودش بر فرقش شمشیر نزد» و سریع بلند شد آن جمع را ترک کرد. میخواهم بگویم، مخالفت با خرافهها و حرکات موهن #شجاعت میخواهد، اینها شجاعت این را ندارند.
🆔 @asbaat_ir
📌 #پرسمان_اسباط
4️⃣ پرسش چهارم:
🔹 به چه دلیل #جریان_لیبرال و غربگرا تلاش دارد واقعیت ماجرای کربلا را تغییر دهد؟ چرا حقیقت #عاشورا که اوج #جهاد علیه #طاغوت و قیام در برابر #انحراف در دین پیامبر اکرم(ص) و #سازش_نکردن با دشمن بود را به گفتگو، #مذاکره و تعامل با ظالم، معنا میکنند؟
🔹 چه افراد و جریانهایی در #حوزه_علمیه از این تحریف آشکار، استقبال کردند و آن را #توجیه نمودند؟ کدام #رسانه_های_حوزوی با انتشار برخی مطالب، برای تثبیت این تحریف تلاش نمودند؟ چه ارتباطی بین جریان لیبرال درون نظام و جریان توجیهگر آن در داخل حوزه وجود دارد؟
✍️ منتظر پاسخهای #تخصصی و #علمی شما هستیم.
🔖 لطفا پاسخهای خود را به آیدی @Asbaatadmin ارسال كنيد.
#پرسمان_اسباط
#حوزه_علميه
#تحريف
#عاشورا
#ليبراليسم
🆔 @asbaat_ir
📸 #عکس_نوشته| عاشورا درس تسلیمناپذیری در مقابل زر و زور و #تزویر
#شهید_مدرس (ره): «پدرم سیداسماعیل، اجداد طاهرین ما را، سرمشق عبرت قرار می داد و میگفت: #تسلیم_ناپذیری در برابر زور و ستم را از جد شهیدمان، #سیدالشهداء (علیه السلام) بیاموزیم . یزید بن معاویه، در مقابل بیعت به آن حضرت، مال و منال فراوان و زندگی آسوده وعده داد. ولی او در راه مبارزه برای #حق و حقیقت و دفاع از ایمان و عقیده خویش، آن وعدهها را نادیده گرفت و خون پاک خود و خانوادهاش حتی نوجوانان و کودکان #شیرخوار خانواده را فدا کرد.»
📚 حکایتهایی از شهید مدرس، ص ۶۶
🆔 @asbaat_ir
🔰 جریانشناسی #دفتر_تبلیغات_اسلامی_حوزه_علیمه_قم/ بخش چهارم
💠 مکان دفتر تبلیغات
🔸 مطابق گزارش سیدحسین موسوی تبریزی از تاریخچه دفتر تبلیغات، #امام_خمینی (ره) به وی دستور میدهد مرکزی برای امر تبلیغ تأسیس کند. حضرت امام (ره) در ضمن به شیخ #حسن_صانعی نیز دستور میدهد، محلی برای دفتر تبلیغات در اختیار #سید_حسین_موسوی_تبریزی قرار دهد.
🔸 ایشان نیز خانه دولتی رئیس #ساواک قم، واقع در اول خیابان #دورشهر را به او میسپرد. نوه امام آسیدحسین نیز شبانه پیش آقای یزدی میرود و کلید این خانه را میگیرد و در اختیار سیدحسین موسوی تبریزی قرار میدهد.
🔸 لذا سیدحسین موسوی تبریزی به همراه برخی از فضلا مانند ریشهری، فهيم كرمانی، مرحوم فاكر و #جعفری_گيلاني فعالیت خود را در آن مكان آغاز و تعداد 2500 نفر مبلغ را برای اعزام به مناطق مختلف كشور ساماندهی میکنند.
🔸 با برملاشدن #کودتای_نوژه و پس از آن کودتای #قطب_زاده و روشن شدن همکاری مرحوم شریعتمداری با کودتاچیان، جامعه مدرسین در حرکتی انقلابی در تاریخ 31 فروردین 1361 با صدور بیانیهای، عدم شایستگی مرحوم شریعتمداری را برای مرجعیت اعلام کرد.
🔸 با این اعلام و همچنین اذعان خود #شریعتمداری مبنی بر اینکه اموال دارالتبلیغ از بیتالمال مسلمین بوده، سیدحسین موسوی تبریزی (دادستان كل انقلاب در آن برهه) كه از طرفی عضو هيئت مديره دفتر تبليغات محسوب میشد و از سوی ديگر معتقد بود فعاليت دفتر تبليغات در راستای فعاليتها و اهداف دارالتبليغ است، به امام خمینی (ره) پیشنهاد میدهد اموال دارالتبلیغ از جمله ساختمان مرکزی آن به دفتر تبلیغات منتقل شود، حضرت امام(ره) نيز موافقت میکنند.
🔸 با موافقت حضرت امام(ره) سیدحسین موسوی تبریزی که در آن زمان دادستان کل انقلاب بود در حکمی به سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی قم، مجوز مصادره اموال دارالتبلیغ را صادر میکند و آن ساختمان به عنوان مقر دفتر تبلیغات تعیین میشود.
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 @asbaat_ir
📸 #عکس_نوشته| پیام #مهم عاشورا به #کارگزاران_حکومت؛
💠 #شهید_مطهری (ره): شعارهای اباعبدالله شعار احیای اسلام است، این است که چرا #بیتالمال_مسلمین را یک عده به خودشان اختصاص دادهاند؟ چرا حلال خدا را حرام، و حرام خدا را حلال میکنند؟ چرا مردم را در دسته کردهاند، مردمی که فقیر فقیر و دردمندند، و مردمی که از پرخوری نمیتوانند از جایشان بلند شوند؟
📚 حماسه حسینی ص 188
🆔 @asbaat_ir
🚩 امر به #معروف و نهی از #منكر مهمترين معيار برای سنجش #احزاب
🔺 «امر به معروف و نهی از منکر» همان سند بالادستی است که اگر چه در جملهای کوتاه و گزارهای کپسولی خلاصه شده است؛ از چنان جامعیت و شمولی برخوردار است که نه تنها هندسه اصول دیگر و مرزهای ماندن در اسلام و یا خارج شدن از آن را تعریف میکند بلکه به آنان #روح میبخشد.
🔺 به همین دلیل است که اگر یک جریان و یا حزب و دسته سیاسی نسبت به این اصل حاکم بیتوجهی نشان دهد، نباید در خروج وی از مدار اسلام و انصاف تردید کرد.
🔺 به همین دلیل است عناصر وابسته به جریانها و احزاب، نوعاً در #مناظرات_سیاسی خود به شدت از طرح #مبانی_اسلام و سخن گفتن از مبناها پرهیز و خود و جامعه را سرگرم جزئیاتی میکند که آنان را به اهداف و سیاستهای خود نزدیک میکند.
🔺 حتی هنگام بحث در زمینه مبنا و ریشههای پدیدهها و رخدادهای حزبی به تعریف کردن آن در یک اصل حاکم و یا تحلیل و تفسیر آن در منظومهای جامع حاضر نبوده و نیستند؛
🔺 چرا که به خوبی میدانند ورود به اين محدوده، در حقیقت ورود ساحت و میدانی است که آنان را به قبول و یا رد اصل حاکم بر اصول دیگر مجبور میکند و هر گونه اظهار نظری نسبت به این دو فریضه، اعتقاد آنان را به مبانی اسلام و انقلاب در منظر مردم مسلمان و مومن به سرعت آشكار میسازد و جامعه را به واکنش در برابر آن وا میدارد.
#امر_به_معروف
#نهی_از_منكر
#سند_بالادستی
#احزاب
✍️ استاد حسن ابراهيمزاده
🆔 @asbaat_ir
🔰 زمینه سازان و حاملان #التقاط_اسلام_و_اومانیسم/ بخش اول
🔺 #میرزا_عسگرخان_افشار_ارومی
🔸 #اومانیسم به عنوان یکی از شاخصههای برجسته و جنبههای پرنفوذ دوره #رنسانس، اندیشهای بود که جهان و همه چیز را به خاطر انسان تفسیر و معنا کرد و انسان را در مرکز تأملات خود قرار داد و از این طریق توانست بر تمام وجوه اندیشه غرب، از اندیشههای دینی گرفته تا تفکرات فلسفی آن، تأثیر بگذارد.
🔸 متاسفانه در دویست سال اخیر اومانیسم، گاه در لابه لای مطالب مذهبی و گاه به صورت صریح و آشکار از طرف غربزدگان و مزدوران سیاستهای #غربی، وارد #ایران شد.
🔸 حاملان و عاملان التقاط اسلام و اومانیسم را بخشی از سیاستمداران و #دیپلمات_های_ایرانی ساکن فرنگ و همچنین برخی تحصیلکردگان ایرانی در اروپا تشکیل میدادند.
🔸 از میان کسانیکه این نوع تفکر را داشتند، میتوان به میرزا عسگرخان افشار ارومی، میرزا صالح شیرازی، میرزا ملکم خان، میرزا فتحعلی آخوندزاده اشاره کرد.
🔸میرزا عسگرخان افشار ارومی از رجال سرشناس ارومیه و از سرکردگان سپاه فتحعلی شاه #قاجار بود که در جنگ با #روسها نیز مشارکت داشت. همچنین او نماینده فتحعلی شاه قاجار در کشور فرانسه (پاریس) در زمان حاکمیت #ناپلئون بناپارت بود که پس از آشنایی با فرنگ و تحت تأثیر افکار و آداب غربی به تشکیلات #فراماسونری پیوست.
🔸 در تاریخ ۲۴ نوامبر ۱۸۰۸م، با پیوستن به لژ بزرگ اسکاتلند، به تعبير خودش به نور طریقت ماسونری منور شد و از عالم تاریکی پا به عالم روشنایی گذارد.
ادامه دارد ...
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3866
🆔 @asbaat_ir