eitaa logo
پایگاه جریان‌شناسی اسباط
696 دنبال‌کننده
594 عکس
30 ویدیو
3 فایل
"اسباط"، پایگاه تخصصی جریان‌شناسی حوزه و روحانیت، وابسته به موسسه مطالعات راهبردی بعثت 💻 asbaat.ir 🔸 eitaa.com/asbaat_ir 📷 www.instagram.com/asbaat_ir 💠 @Asbaatadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 3️⃣ پاسخِ پرسش سوم اسباط/ بخش نخست 🔹 سؤال: چرا و همچنین برخی از افراد منتسب به جریان که در بسیاری از مسائل از پایگاه اظهار نظر می‌نمایند و برای برخی از امور غیر ضروری، نشست علمی و همایش برگزار می‌کنند، نسبت به در عزاداری‌ها و برخی در هیات‌های مذهبی از خود حسّاسیت نشان نمی‌دهند و موضع نمی‌گیرند؟ ◀️ در پاسخ به این پرسش، از سوی کانال به ادمین اسباط ارسال شد که ضمن تشکر از مخاطبین گرامی، در ذیل به برخی از آنها اشاره می‌کنیم: 1️⃣ علی: مگر این روحانیون روشنفکر و به اصطلاح آن روزی که "ولایت امیرالمومنین (ع)" را به دوستی معنا کرد و یا برادرش رئیس حزب منحله العیاذبالله گفت: «اگر امام زمان هم بیاید می شود آن را کرد» و یا هاشم مقلدان مراجع تقلید را به حیوانی تشبیه کرد، به میدان آمدند که حالا برای هیأت مذهبی دل بسوزانند!؟ 2️⃣ ابراهیم: به این آقایان ، بگویید، اگر فرصت کردند، این پرسش شما را هم در پرسش‌های خود از علما و فضلا داشته باشند. 3️⃣ ناشناس: از دفاع اینها در نشست‌ها و همایش‌های علمی نوشتید، شما انتظار دارید اینها که خودشان در همایش‌ها و نشست‌ها شبهه‌سازی و شبهه‌افکنی می‌کنند با خرافات بجنگند؟ شما خودتان بروید یک گزارشی از این نشست‌ها مثل نشست‌های که می‌گویند اصلا غیر قانونی است و مجوز هم ندارند تهیه کنید، ببینید چند درصد موضوعات آنها بر ضد اساس اسلام انقلابی است؟ اسلام انقلابی که احیاء کننده هیأت مذهبی در جهان است. 4️⃣ صبا: خود نواندیشان و غربگرا از خرافات و بدعت‌ها استقبال می‌کنند؛ چون می‌دانند به مرور زمان، این خرافات آهسته آهسته هیأت‌های مذهبی را به انحراف می‌کشاند به خاطر همین سکوت می‌کنند. ادامه دارد ... 🆔 @asbaat_ir
📌 3️⃣ پاسخِ پرسش سوم اسباط/ بخش پایانی ◀️ ادامه پاسخ مخاطبان گرامی اسباط به پرسش سوم: 5️⃣ یس: آقایانی که آوازه نواندیشی‌شان گوش فلک را پر کرده –البته شما بخوانید نوع اندیش به خاطر اینکه هر روز از یک موضوع مقوله نوع خاصی برداشت دارند و درصدد اسلامیزه کردن آن هستند- چرا به موضوع بدعت‌ها و خرافات هیأت‌ها وارد نمی‌شوند؟ به خاطر این است، از دو طرف نان می‌خورند و یک دکان نان خوری آنها بسته می‌شود، در مقابل بدعت‌ها ایستادن می‌خواهد. این امامین انقلاب و یاران آنها هستند که برای دفاع از دین هزینه می‌دهند. 6️⃣ سیدهاشم: وقتی معلم اخلاقی چون آیت الله در ضمن نقد به موهونات و خرافات به موضوع می‌پردازد آقای تمام قد به میدان می‌آید و ضمن حمله به این عالم اخلاقی او را متهم به زیر سئوال بردن ضروریات دین می‌کند، ولی همین بزرگوار وقتی رئیس جمهور ، برجامی به حرکت امام حسین (علیه السلام) نگاه می‌کند و برداشتی سخیف‌تر از صاحب کتاب می‌گیرد و آن را به حرکتی برای مذاکره می‌خواند، سکوت می‌کند! همین هفته قبل در دفتر ریاست جمهوری بدحجابی چه عرض کنم، کشف حجاب صورت گرفت باز سکوت کردند. 7️⃣ ناشناس: این سئوال شما مرا به یاد خاطره‌ای از مرحوم آیت الله حاج شیخ انداخت، نقل است در سال 1365 جمعی از معاودین عراقی در شهر میبد می‌خواستند قمه بزنند برای اجازه نزد آیت الله اعرافی رفتند و ایشان مخالفت کرد، درمیان آن معاودین شیخی بود که ضمن اشاره به مجوز فقهی قمه زنی از سوی برخی از علما گفت: «آنها که فرقشان عزیزتر از علی اکبر نیست» حاج شیخ روبه آن روحانی کردند و فرمودند: «حرف‌های عوامانه می زنی! حضرت علی اکبر(ع) که خودش بر فرقش شمشیر نزد» و سریع بلند شد آن جمع را ترک کرد. می‌خواهم بگویم، مخالفت با خرافه‌ها و حرکات موهن می‌خواهد، اینها شجاعت این را ندارند. 🆔 @asbaat_ir
#عكس_نوشته| ضرورت برپایی #مجالس_عزاداری 💠 #امام_خامنه_ای: مجالس عزاداری برای اين است كه دل‌های ما را با حسين بن علی (ع) و #اهداف آن بزرگوار نزديك و آشنا كند. 🗓 10 تير 1371 🆔 @asbaat_ir
📌 4️⃣ پرسش چهارم: 🔹 به چه دلیل و غربگرا تلاش دارد واقعیت ماجرای کربلا را تغییر دهد؟ چرا حقیقت که اوج علیه و قیام در برابر در دین پیامبر اکرم(ص) و با دشمن بود را به گفتگو، و تعامل با ظالم، معنا می‌کنند؟ 🔹 چه افراد و جریان‌هایی در از این تحریف آشکار، استقبال کردند و آن را نمودند؟ کدام با انتشار برخی مطالب، برای تثبیت این تحریف تلاش نمودند؟ چه ارتباطی بین جریان لیبرال درون نظام و جریان توجیه‌گر آن در داخل حوزه وجود دارد؟ ✍️ منتظر پاسخ‌های و شما هستیم. 🔖 لطفا پاسخ‌های خود را به آیدی @Asbaatadmin ارسال كنيد. 🆔 @asbaat_ir
📸 #عکس_نوشته| عاشورا درس تسلیم‌ناپذیری در مقابل زر و زور و #تزویر #شهید_مدرس (ره): «پدرم سیداسماعیل، اجداد طاهرین ما را، سرمشق عبرت قرار می داد و می‌گفت: #تسلیم_ناپذیری در برابر زور و ستم را از جد شهیدمان، #سیدالشهداء (علیه السلام) بیاموزیم . یزید بن معاویه، در مقابل بیعت به آن حضرت، مال و منال فراوان و زندگی آسوده وعده داد. ولی او در راه مبارزه برای #حق و حقیقت و دفاع از ایمان و عقیده خویش، آن وعده‌ها را نادیده گرفت و خون پاک خود و خانواده‌اش حتی نوجوانان و کودکان #شیرخوار خانواده را فدا کرد.» 📚 حکایت‌هایی از شهید مدرس، ص ۶۶ 🆔 @asbaat_ir
🔰 جریان‌شناسی #دفتر_تبلیغات_اسلامی_حوزه_علیمه_قم/ بخش چهارم 💠 مکان دفتر تبلیغات 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 جریان‌شناسی / بخش چهارم 💠 مکان دفتر تبلیغات 🔸 مطابق گزارش سیدحسین موسوی تبریزی از تاریخچه دفتر تبلیغات، (ره) به وی دستور می‎دهد مرکزی برای امر تبلیغ تأسیس کند. حضرت امام (ره) در ضمن به شیخ نیز دستور می‎دهد، محلی برای دفتر تبلیغات در اختیار قرار دهد. 🔸 ایشان نیز خانه دولتی رئیس قم، واقع در اول خیابان را به او می‎سپرد. نوه امام آسیدحسین نیز شبانه پیش آقای یزدی می‎رود و کلید این خانه را می‎گیرد و در اختیار سیدحسین موسوی تبریزی قرار می‎دهد. 🔸 لذا سیدحسین موسوی تبریزی به همراه برخی از فضلا مانند ری‌شهری، فهيم كرمانی، مرحوم فاكر و فعالیت خود را در آن مكان آغاز و تعداد 2500 نفر مبلغ را برای اعزام به مناطق مختلف كشور ساماندهی می‎کنند. 🔸 با برملاشدن و پس از آن کودتای و روشن شدن همکاری مرحوم شریعتمداری با کودتاچیان، جامعه مدرسین در حرکتی انقلابی در تاریخ 31 فروردین 1361 با صدور بیانیه‎ای، عدم شایستگی مرحوم شریعتمداری را برای مرجعیت اعلام کرد. 🔸 با این اعلام و همچنین اذعان خود مبنی بر اینکه اموال دارالتبلیغ از بیت‎المال مسلمین بوده، سیدحسین موسوی تبریزی (دادستان كل انقلاب در آن برهه) كه از طرفی عضو هيئت مديره دفتر تبليغات محسوب می‎شد و از سوی ديگر معتقد بود فعاليت دفتر تبليغات در راستای فعاليت‎ها و اهداف دارالتبليغ است، به امام خمینی (ره) پیشنهاد می‎دهد اموال دارالتبلیغ از جمله ساختمان مرکزی آن به دفتر تبلیغات منتقل شود، حضرت امام(ره) نيز موافقت می‎کنند. 🔸 با موافقت حضرت امام(ره) سیدحسین موسوی تبریزی که در آن زمان دادستان کل انقلاب بود در حکمی به سرپرست دفتر تبلیغات اسلامی قم، مجوز مصادره اموال دارالتبلیغ را صادر می‎کند و آن ساختمان به عنوان مقر دفتر تبلیغات تعیین می‎شود. ادامه دارد ... ✍️ پژوهشگر اسباط 🆔 @asbaat_ir
📸 #عکس_نوشته| پیام #مهم عاشورا به #کارگزاران_حکومت؛ 💠 #شهید_مطهری (ره): شعارهای اباعبدالله شعار احیای اسلام است، این است که چرا #بیت‌المال_مسلمین را یک عده به خودشان اختصاص داده‌اند؟ چرا حلال خدا را حرام، و حرام خدا را حلال می‌کنند؟ چرا مردم را در دسته کرده‌اند، مردمی که فقیر فقیر و دردمندند، و مردمی که از پرخوری نمی‌توانند از جایشان بلند شوند؟ 📚 حماسه حسینی ص 188 🆔 @asbaat_ir
🚩 امر به و نهی از مهمترين معيار برای سنجش 🔺 «امر به معروف و نهی از منکر» همان سند بالادستی است که اگر چه در جمله‌ای کوتاه و گزاره‌ای کپسولی خلاصه شده است؛ از چنان جامعیت و شمولی برخوردار است که نه تنها هندسه اصول دیگر و مرزهای ماندن در اسلام و یا خارج شدن از آن را تعریف می‌کند بلکه به آنان می‌بخشد. 🔺 به همین دلیل است که اگر یک جریان و یا حزب و دسته سیاسی نسبت به این اصل حاکم بی‌توجهی نشان دهد، نباید در خروج وی از مدار اسلام و انصاف تردید کرد. 🔺 به همین دلیل است عناصر وابسته به جریان‌ها و احزاب، نوعاً در خود به شدت از طرح و سخن گفتن از مبناها پرهیز و خود و جامعه را سرگرم جزئیاتی می‌کند که آنان را به اهداف و سیاست‌های خود نزدیک می‌کند. 🔺 حتی هنگام بحث در زمینه مبنا و ریشه‌های پدیده‌ها و رخدادهای حزبی به تعریف کردن آن در یک اصل حاکم و یا تحلیل و تفسیر آن در منظومه‌ای جامع حاضر نبوده و نیستند؛ 🔺 چرا که به خوبی می‌دانند ورود به اين محدوده، در حقیقت ورود ساحت و میدانی است که آنان را به قبول و یا رد اصل حاکم بر اصول دیگر مجبور می‌کند و هر گونه اظهار نظری نسبت به این دو فریضه، اعتقاد آنان را به مبانی اسلام و انقلاب در منظر مردم مسلمان و مومن به سرعت آشكار می‌سازد و جامعه را به واکنش در برابر آن وا می‌دارد. ✍️ استاد حسن ابراهيم‌زاده 🆔 @asbaat_ir
🔰 زمینه سازان و حاملان / بخش اول 🔺 🔸 به عنوان یکی از شاخصه‌های برجسته و جنبه‌های پرنفوذ دوره ، اندیشه‌ای بود که جهان و همه چیز را به خاطر انسان تفسیر و معنا کرد و انسان را در مرکز تأملات خود قرار داد و از این طریق توانست بر تمام وجوه اندیشه غرب، از اندیشه‌های دینی گرفته تا تفکرات فلسفی آن، تأثیر بگذارد. 🔸 متاسفانه در دویست سال اخیر اومانیسم، گاه در لابه لای مطالب مذهبی و گاه به صورت صریح و آشکار از طرف غرب‌زدگان و مزدوران سیاست‌های ، وارد شد. 🔸 حاملان و عاملان التقاط اسلام و اومانیسم را بخشی از سیاستمداران و ساکن فرنگ و همچنین برخی تحصیل‌کردگان ایرانی در اروپا تشکیل می‌دادند. 🔸 از میان کسانیکه این نوع تفکر را داشتند، می‌توان به میرزا عسگرخان افشار ارومی، میرزا صالح شیرازی، میرزا ملکم خان، میرزا فتحعلی آخوندزاده اشاره کرد. 🔸میرزا عسگرخان افشار ارومی از رجال سرشناس ارومیه و از سرکردگان سپاه فتحعلی شاه بود که در جنگ با نیز مشارکت داشت. همچنین او نماینده فتحعلی شاه قاجار در کشور فرانسه (پاریس) در زمان حاکمیت بناپارت بود که پس از آشنایی با فرنگ و تحت تأثیر افکار و آداب غربی به تشکیلات پیوست. 🔸 در تاریخ ۲۴ نوامبر ۱۸۰۸م، با پیوستن به لژ بزرگ اسکاتلند، به تعبير خودش به نور طریقت ماسونری منور شد و از عالم تاریکی پا به عالم روشنایی گذارد. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3866 🆔 @asbaat_ir
📌 اختصاصی #اسباط 📝 #يادداشت|حضرت امام(ره) سید مصطفی را امید آینده اسلام می‌دانست 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir