eitaa logo
پایگاه جریان‌شناسی اسباط
696 دنبال‌کننده
594 عکس
30 ویدیو
3 فایل
"اسباط"، پایگاه تخصصی جریان‌شناسی حوزه و روحانیت، وابسته به موسسه مطالعات راهبردی بعثت 💻 asbaat.ir 🔸 eitaa.com/asbaat_ir 📷 www.instagram.com/asbaat_ir 💠 @Asbaatadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 بررسی شخصیت آیت الله #شریعتمداری پس از انقلاب اسلامی/ بخش نخست 💠 حس رقابت با حضرت امام 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 بررسی شخصیت آیت الله پس از انقلاب اسلامی/ بخش نخست 💠 حس رقابت با حضرت امام 🔸 پس از انقلاب، شریعتمداری، خود را در ظاهر همراه با انقلاب نشان داد و تا جایی پیش رفت که به صورت، ضمنی (و نه صراحتا) خود را صاحب انقلاب می‌دانست و را احتمالا فردی تصور می‌کرد که از جریان به وجود آمده، بهره می­‌برد! 🔸 شریعتمداری دشمنی خود را با امام خمینی و یارانش، حفظ کرده بود، فرهاد بهبهانی، از اعضای جمعیت دفاع از آزادی و از افراد نزدیک به می‌گوید: 🔹 «در اوایل تشکیل جمع هیئت امنا (جمعیت دفاع از آزادی) ما یک سری تماس­‌ها با آیت الله شریعتمداری برقرار کرده بودیم. به خاطر می‌آورم که آیت­ الله شریعتمداری، خود، اعتراضش عليه اوضاع از ما بیشتر بود و صریحا به ما گفت: آقایان باید بنشینند و فکری کنند که کار مملکت از دست آخوند خارج شود … .» 🔸 آقای شریعتمداری علاوه بر نزدیکی به و ، انگیزه دیگری نیز برای شرکت در توطئه علیه داشت و آن حس رقابت شدید با امام و بغض نسبت به ایشان بود و چون قدرت گرفتن نظام بر مبنای شرع را باعث قدرت گرفتن امام می‌دانست، با اقداماتی که نظام دینی را در جامعه تضعیف بنماید موافقت می‌نمود. 🔸 شریعتمداری در جریان تصویب ، مخالفت خود را با نحوه تصویب آن اعلام داشت و مانعی در برابر شکل‌گیری قانون اساسی محسوب می‌شد اما با قاطعیت امام، از موضع خود عقب‌نشینی کرد و مخالفت خود با تشکیل مجلس خبرگان قانون اساسی را پس گرفت. 🔸 موضوع دیگری که شریعتمداری را در برابر امام خمینی و جمهوری اسلامی قرار داد، غائله و آذربایجان بود. 🔸 به دنبال اعلام موجودیت در ۱۳۵۷/۱۱/۱۹ که مؤسسین آن (شهید مظلوم دکتر بهشتی، حجج اسلام خامنه‌ای، موسوی اردبیلی، باهنر و هاشمی رفسنجانی) از حمایت مؤثر امام خمینی برخوردار بودند، در روز ۵۷/۱۲/۲۴، حزب جمهوری خلق مسلمان که حمایت شریعتمداری را پشت خود داشت اعلام موجودیت کرد و ظاهرا پرچمی مقابل حزب جمهوری اسلامی و رهبری امام خمینی از سوی جبهه مخالف به زمین کوبیده شد. 🔸 شریعتمداری خود را در حال رقابت با امام خمینی می­‌دید و سعی می‌کرد از همه ابزارها برای گسترش نفوذ و افزایش دامنه اعتبارش استفاده نماید. 🔸 حزب خلق مسلمان، تحت حمایت صریح آیت الله شریعتمداری به فعالیت‌های ضد انقلابی و جدایی‌طلبانه در آذربایجان ادامه می‌داد. در مهمترین اقدام، صداوسیمای آذربایجان به تصرف این حزب در آمد و سایر نهادهای دولتی را نیز تهدید و یا تصرف نمودند. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4230 🆔 @asbaat_ir
📌 9️⃣ پاسخِ پرسش نهم اسباط/ بخش دوم و پایانی ◀️ ادامه پاسخ مخاطبان گرامی اسباط به پرسش نهم: 6️⃣ تعجب اینجاست با وجود مدرسه های علمیه و مساجد و حسینیه های بسیار در برخی از استان ها، نمی دانیم چرا بعضی ها وقتی به امامت جمعه یک منطقه می رسند دوباره به فکر ساختن مساجد و حسینیه و مدرسه علمیه می افتند آن هم در موقعی که فشار اقتصادی روی مردم است و می شود جای دیگر آنها را صرف کرد و یا به رونق بخشیدن به همین مراکز اهتمام بورزند. واقعا وظیفه امام جمعه ساختن مسجد است یا نماز خوان کردن مردم، پرورش طلبه است یا ساختن حوزه علمیه الآن به اندازه کافی در برخی از شهرها مسجد و مدرسه هست، بزرگان قبلی نمازخوان درست می کردند، همان نماز خوان ها به فکر مسجد و حوزه علمیه می افتادند. 7️⃣ شورای سیاستگذاری ائمه جمعه باید فکری برای استقلال مالی آنها داشته باشد نه فقط برای آنها بولتن که بعضاً اطلاعات سوخته و روزنامه ای است بفرستد و یا برای مناسبت ها مطلبی چاپ کند، ائمه جمعه نیاز به حمایت های ویژه دارند، حمایت هایی چون گوشزد کردن به مسئولان و استانداران و تفهیم آنان به این نکته که وجود نماینده ولی فقیه و امام جمعه هر منطقه نظام را از خطرهای بزرگی چون قومیت گرایی و نزاع های قبیله ای و شکل گیری رانت های حزبی محفوظ می دارد آن هم به دلیل دیندار بودن مردم و ارادت آنها به روحانیت. 8️⃣ کم کردن نفوذ و جلوگیری از گسترش نفوذ نمایندگان ولی فقیه و امام جمعه های استان ها و شهرستان ها از زمان آقای هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی شروع شد تا قدرت استاندارن و فرمانداران بیشتر شود، البته آنها در جاهایی که امام جمعه ها و نمایندگان ولی فقیه قدرتمندی چون شهدای محراب وجود داشتند موفق به این کار نشدند ولی شیب به سمتی رفت تا آنها را یا در تنگنا قرار دهند و یا وابسته دولت کنند. در چند سال گذشته با نصب امام جمعه های جوان و انقلابی و ساده زیست توسط رهبر معظم انقلاب، ما شاهد امام جمعه ها و نمایندگان ولی فقیه ساده زیست، مردمی و انقلابی هستیم. 9️⃣ خدا رحمت کند مرحوم عراقچی همدانی، معلم اخلاق حوزه علمیه قم که مزارشان کنار مزار علامه طباطبائی در صحن حضرت معصومه (سلام الله علیها) است، می فرمودند: «وقتی انقلاب پیروز شد، برای امامت جمعه و نمایندگانی ولی فقیه در همدان حضرت امام فرموده بودند، خود طلاب و فضلای همدانی یکی را انتخاب کنند و معرفی کنند، طلاب و فضلای همدانی به من و مرحوم موسوی همدانی رسیدند که باید يکی از ما انتخاب شوند، من نزد مرحوم موسوی همدانی رسیدم، به ایشان گفتم بیا در جنبه های مختلف به خود و دیگری نمره بدهیم نمرات را جمع کردیم، ایشان نمره بیشتر آوردند ایشان نماینده حضرت امام و امام جمعه همدان شد، بعدها معلوم شد، آن نمره ها و انتخاب درست بود. 🔟 ائمه جمعه زمانی می توانند در راستای رسیدن انقلاب به اهداف قدم بردارند که چند ویژگی داشته باشند ۱ . وابسته به هیچ گروه و حزبی نباشند. ۲ . اهل دنیا و مال و ثروت و مقام نباشند . ۳ . جوان، پویا، شجاع، پاک، با سواد باشد. ۴ . طریقه معاشرت با مردم را بلد باشد. ۵ . پشتوانه قوی از جانب شورای سیاست گذاری داشته باشد. ۶ . جهادی اقدام نماید. ۷ . در صورت تبدیل شدن به روز مرگی حتما بعد حداکثر ۶ سال تغییر پیدا کند. 🆔 @asbaat_ir
🎙 #مصاحبه| حاكم اسلامی بايد مردمی باشد آيت الله #سيدجعفرمرتضی_عاملی (ره): 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🎙 | حاكم اسلامی بايد مردمی باشد آيت الله (ره): 🔺 در دین اسلام امام و پیامبر شخصیت­‌هایی منزوی از مردم و زندگی آنان نیستند؛ طوری که از مردم خواسته شده باشد که فقط تقدیس­شان کنند و به آنان تبرک جویند. 🔺 امام و پیامبر این گونه نیستند که در جایگاه مقدسی قرار داشته باشند و مردم فقط امر و نهی‌هایشان را دریافت کنند؛ جایگاهی که نزدیک ­شدن به آن برای مردم ممنوع باشد؛ مگر اینکه بخواهند اظهار کوچکی و خشوع نمایند یا از اشراقات فرشته­‌گونه ایشان – که فرصت کوتاهی برای نگاه کردن ارادتمندانه ایجاد می­کند – بهره ببرند و خیلی زود دوباره به پشت پرده­‌های خفا باز گردند و در پوششی رازگونه مخفی شوند. 🔺 این­گونه نیست که پرده‌­هایی از ابهام و معما در اطراف امام و پیامبر وجود داشته باشند. آن­ها خود را در جنگل‌های تودرتوی توهم و خیال پنهان نکرده­‌اند؛ بلکه امام و پیامبر ، مردان تلاش و کوشش هستند؛ با مردم زندگی می­‌کنند؛ بین آنها به سر می­‌برند و حتی می­‌توان گفت به نزدیک­ترین شکل ممکن میان مردم هستند. 🔺 مردم آنها را می­‌بینند و مستقیم و بدون هیچ واسطه‌­ای با ایشان تعامل می­‌کنند و هر ریز و درشتی را از آنها فرا می­‌گیرند و تمام حرکات و سکناتشان را به دقت از نظر می­‌گذرانند، می­‌توان گفت به­ همین دلیل است که خداوند آنان را اسوه و پیشوا قرار داده است و چون از هر عیب و نقصی که موجب خجالتشان شود مبرا هستند، چیزی را از مردم مخفی نمی­‌کنند؛ مگر آنچه را خداوند مخفی کردن آن را بر او و بر سایر مردم واجب فرموده باشد که البته این پنهان کردن هم از سر تعبد و دیانت است و با هدف حفظ مصونیت و سلامت عمومی جامعه صورت می­‌گیرد این حضور دائمی و شفاف امام يا پیامبر، لازمه مأموریت ایشان در جامعه است. مأموریتی که می­‌توان از آن با این تعابیر یاد کرد هدایت امت. 🔺 اصلاح و رتق و فتق امور جامعه؛ راهنمایی مردم به خیر، صلاح، موفقیت و رستگاری؛ زمینه­‌سازی برای جلوگیری از تجاوز اشرار و اوباش؛ تربیت شخصیت مردم به گونه­‌ای که بتوانند رفتار خود را کنترل کنند و به نفس خود مسلط شوند و از طغیان هوس‌­ها، شهوات و غرایزشان جلوگیری کنند و آنها را در مسیر خیر و صلاح به کار گیرند؛ ایجاد امکانات و مقدماتی که مردم در سایه آن بتوانند آینده­‌ای درخشان و پربار را پایه‌ریزی کنند؛ آینده­‌ای که خیرات و برکات در آن جوشان و فراوان است و برترین و ارزشمندترین اهداف در آن محقق می­‌شوند؛ آینده‌ای که شیرین­‌ترین و روشن­‌ترین آرزوها در آن به وقوع می­‌پیوندند. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4304 🆔 @asbaat_ir
📸 #عكس_نوشته| دوستی اهل بيت (ع) عامل وحدت شيعه و سنی 💠 آیت الله العظمی #بهجت (ره): اختلاف شیعه و سنی یک مساله استعماری است. مساله مهم #دوستی_اهل_بیت (ع) است که فرقین بر آن اتفاق دارند. مسلمین در حال حاضر در این‌باره اختلاف و مشکلی ندارند. #شيعه #سنی #وحدت #استعمار #نفوذ 🆔 @asbaat_ir
📌 اختصاصی #اسباط: #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان 💠 با درخواست اعضای محترم کانال اسباط مبنی بر تجمیع مطالب منتشر شده در پرونده ویژه «روحانیون در گذر زمان» از این به بعد پس از اتمام بررسی هر شخص، لینک‌های مربوط به او به صورت یکجا منتشر خواهد شد. 2️⃣ #سیدمصطفی_خمینی 🆔 https://eitaa.com/asbaat_ir/388 🆔 https://eitaa.com/asbaat_ir/392 🆔 https://eitaa.com/asbaat_ir/403 🆔 https://eitaa.com/asbaat_ir/411 🆔 https://eitaa.com/asbaat_ir/422 🆔 https://eitaa.com/asbaat_ir/431 🆔 https://eitaa.com/asbaat_ir/441 🆔 @asbaat_ir
💢 و عوامل ورود آن در ایران/ بخش هشتم و پایانی 🔰شیوه‌ها و ابزار تبلیغ و جذب 🔻 شیطان‌پرستان از شیوه‌ها و ابزار مختلفی برای جذب نسل جوان استفاده می‌کنند اما شناخته‌شده‌ترین شیوه‌‌ها و ابزار آنان، از قرار زیر است: 1️⃣ ، یکی از بهترین ابزارها است. این موسیقی یا در قالب برگزاری ترویج می‌شود، حتی در دانشگاه‌های بزرگ کشور، مانند دانشگاه تهران، شهید بهشتی، فردوسی و…، یا از طریق انتشار سی‌دی، کاست. گاهی نیز پوسترهای خوانندگان متالیکا، ابزار رواج شیطان‌پرستی در بین جوانان است. 2️⃣ از طریق ‌ و در قالب وبلاگ‌نویسی یا تبلیغات سمعی و بصری در سایت‌های شیطان‌پرستان. بسیاری از شیطان‌پرستان، به خاطر ‌آن‌که شناخته نشوند، از نام مستعار استفاده می‌کنند. برای مثال در‌ ایران نام مستعار «» از نام‌های مورد استفاده همین دسته از افراد است. متأسفانه هر روزه نیز شاهد گسترش سایت‌ها و وبلاگ‌های مربوط به شیطان‌پرستی هستیم. 3️⃣ تبلیغ در تالارهای گفتگوهای مجازی و اخیراً از طریق . 4️⃣ تبلیغ و اطلاع‌رسانی از طریق پارتی‌های شبانه و گفتگوهای دوستانه، علی‌الخصوص در مناطق مرفه در شهرهای بزرگ. 5️⃣ ایجاد و ترویج برخی ، در قالب سؤال از خدا. به نمونه‌هایی از این شبهات که در فضاهای مجازی منتشر شده توجه کنید: چرا چیزهایی را که به اطرافیانم دادی به من ندادی؟ چرا می‌خواهی بدبختی مرا ببینی؟ چرا من را از این دنیای کثیف و از بین کسانی‌که ازشون نفرت دارم رها نمی‌کنی؟ حالم از زندگی بین این لجن بهم می‌خوره، جلوی پای من کم سنگ انداختی؟ کم آدم‌هایی رو مثل من بدبخت کردی؟! ✍️ حجت الاسلام والمسلمین مصطفی اسکندری 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2065 🆔 @asbaat_ir
🔰 زمینه سازان و حاملان #التقاط_اسلام_و_اومانیسم/ بخش نهم 🔸 #میرزا_ملکم_خان ♦️اندیشه­‌های ملکم ­خان 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir
🔰 زمینه سازان و حاملان / بخش نهم 🔸 ♦️اندیشه­‌های ملکم ­خان 🔹 که طی هشت سال منتشر می­‌شد و ۴۱ شماره از آن به جا مانده (طبق نظر ملکم، حدود پنجاه شماره منتشر شده)، حاوی اندیشه‌­های ملکم­ خان است که می­‌توان آن را در چند زمینه بیان کرد: 1️⃣ روشن­فکری؛ 2️⃣ قانون­‌خواهی و هواداری از حکومت قانون و مشروطه؛ 3️⃣ آزادی­‌خواهی؛ 4️⃣ مکتب آدمیت یا اومانیسم. 🔹 از مهمترین آثار ملکم که باور عمیق او را به مکتب نشان می‌دهد، رسالة «اصول آدمیت» است. این رساله ملکم به تعبیر رائین: «پیامی است در رستاخیز آدم و دین بشر دوستی و شناسایی عزت مقام و حیثیت انسانی.» 🔹 این رساله به نام «قانون اساسی فراموش خانه ملکم» نیز شناخته شده است. ملکم در این رساله از دین ، فیلسوف و جامعه­ شناس فرانسوی الهام گرفته. همچنین بحث او در تشبیه هیکل انسانی به هیئت اجتماع مدنی، از فلسفه تحققی آن حکیم اقتباس شده است. 🔹 در رساله فراموش­خانه نیز به دفاع از انتقاداتی که درباره او انجام می‌شد، پرداخته و از مبانی فراماسونی اندیشه‌­اش دفاع کرده است. همچنین در رساله «حجت» می‌نویسد: «دین ما دین خدا، طریقت ما طریقت آدمیت، مراد ما سعادت بنی­ آدم است.» نیز در رساله «» از اصول آدمیت ( مکتب اومانیسم ) بحث کرده است. 🔹 نثری که در قانون و نوشته‌­های ملکم آمده، نثری ساده و روان است. ارائه این نوع ادبیات در زمانی است که معمولا از نثر پیچیده و مغلق استفاده می­‌شده است. 🔹 نامه‌هایی که او در زمان سفارتش از لندن به ایران فرستاده، گویای همین مطلب است. جملات او در روزنامه قانون، کوتاه هستند و از تعدد جملات وابسته و معترضه نیز خبری نیست. فاصله فعل و فاعل کم شده است و از تلمیحات به آیات و احادیث نیز خبری نیست. ادامه دارد ... 🌐 https://www.asbaat.ir/?p=4166 🆔 @asbaat_ir
📸 #عكس_نوشته| مدافع وحدت 💠 #شهيد_صدر (ره): من تمام عمرم را در راه وحدت و برادری شیعه و سنی صرف کرده‌ام و از هر پیامی که موجب وحدت آنان گردد و هر عقیده‌ای که آنان را در آغوش گیرد، دفاع و حمایت کرده‌ام. من برادر و فرزند اهل تسنن هستم. همان اندازه که برادر و فرزند شیعه هستم. #شيعه #سنی #وحدت #برادری 🆔 @asbaat_ir
🔖 بررسی شخصیت #سیدحسین_خمینی/ بخش دوم 🔰 اگر دست به سلاحش زد با تیر او را بزنید 👇👇👇 🆔 @asbaat_ir