eitaa logo
آسمانی باش
8.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله بهجت: محبت صادقانه این است که محبت مخالف در آن نباشد.هرکس به هرکدام از این چهارده معصوم(علیه السلام) محبت داشته باشد، کارش تمام است.فقط شرطش این است که محبتش راست باشد @Asemani_bashim
آیت الله حق شناس: داداش‌جون! پروردگار در سحرها به قلب‌های شما نگاه می‌کند، شما را نورانی می‌کند، رزق فردای شما را مهیا می‌کند. «انّ‌الله تبارک وتعالی ینظر فی‌الاسحار الی قلوب المتیقظین». (محجة البیضاء، فیض الکاشانی/2/399) ✍️ تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
حافظیت خداوند @Asemani_bashim
آقای اسلامیه می گوید: « آیت الله محمد جواد انصاری همدانی اغلب افراد را از مکاشفات منع می کردند، مرحوم آقا موت اختیاری، طیّ الارض و همه این ها را حجاب راه می دانستند و می فرمودند مقام قرب غیر از این هاست، مقام لقاء پروردگار با این بچه بازی ها بدست نمی آید، حالا باطن افراد و یا منظره ای را هم دیدید، که چی؟! » ✍️راسخون(کتاب بی نشانها و کتاب سوخته) @Asemani_bashim
آیت الله ناصری: طاعات و عبادات برای تعالی و یا درمان خودمان است، لذا هر مقداری که از حضرت حق و دستورات او دور بشویم، از منزلت انسانی خودمان فاصله می‌گیریم. او با ما هست و از ما فاصله ندارد. آیه دارد: «و هو معکم اینما کنتم»؛ (حدید/4) این انسان است که با معصیت برای خودش حجاب‌های ظلمانی ایجاد می‌کند و از خداوند فاصله می‌گیرد. باید این حجاب‌ها و فاصله‌ها را از میان برداشت و هر کسی قادر به این کار است. با یک شب به در خانه خدا آمدن و با گفتن این‌که اشتباه کردم این فاصله‌ها کم می‌شود، در اثر ندامت قلبی موجبات رستگاری انسان فراهم می‌گردد، به جان مبارک امام زمان‌ عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خدا گناهان را می‌بخشد. در روایت آمده که اگر شخص معصیت‌کاری در حالی‌که همه خوابند، بیدار شود و دو رکعت نماز بخواند و طلب عفو و بخشش نماید، خداوند او را می‌پذیرد و می‌آمرزد. ✍️ تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیت الله حق شناس: مرحوم فیض‌ قدس‌سره کتاب «احیاء علوم‌الدین» غزالی را تهذیب کردند و برخی از حرف‌های ناروا و نامناسب را حذف کرده و نام کتاب جدید را «محجةالبیضاء فی احیاءالاحیاء» گذاشتند. ایشان در این کتاب به خطبه‌ای از نهج‌البلاغه اشاره می‌کنند که حضرت می‌فرماید: محبوب‌ترین بنده نزد خداوند، بنده‌ای است که پروردگار او را علیه نفسش اعانت و یاری کرده است. «عبادالله ان من احب عبادالله الیه عبدا اعانه الله علی نفسه». بعد در ادامه می‌نویسد که ما باید از خودمان سئوال کنیم که چرا پروردگار ما را یاری نمی‌کند؟! اگر مورد عنایت واقع شدی، نشانه دارد. نشانه آن این است که حزن و خوفی بر قلب می‌نشیند و چراغ هدایت در قلب روشن می‌شود. «فاستشعر الحزن و تجلبب الخوف فزهر مصباح‌الهدی فی قلبه». (نهج‌البلاغه/خطبه86) ✍️ تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
من برخی از بزرگان از جمله آیت‌الله بهجت، بهجت القلوب را دیدم که هر شب، تلقین خودشان را می‌خواندند. تا به خود بگویند: وقتی تو را درون قبر می‌گذارند، دیگر آیت‌الله، بهجت القلوب و ... نمی‌گویند، حتی فامیلی را هم نمی‌آورند، فقط می‌گویند: یا محمّدتقی ابن محمود، همین. برای مثل من بیچاره‌ای هم می‌گویند: یا روح الله ابن محمّدعلی. دیگر بالاتر از امام عظیم‌الشّأن، آن عارف کامل نیست که برای ایشان هم فرمودند: یا روح الله ابن مصطفی. همه‌ی عناوین برای دنیاست. ✍🏻درس اخلاق آیت‌الله قرهی خبرگزاری فارس۹۵/۰۵/۱۶ @Asemani_bashim
4_5949275023519780361.mp3
7.35M
صوت ده دقیقه ایمان حقیقی و ایمان عاریه ای @Asemani_bashim
4_5870490660292789923.mp3
3.87M
صوت دو دقیقه پیامبر رحمه للعالمین حاج آقا عالی @Asemani_bashim
آیت الله حق شناس: شیطان از پروردگار یک اختیاری گرفته است که از راه خون وارد عروق انسان می‌شود و او را وسوسه می‌کند. «ان الشیطان لیجری من ابن‌آدم مجری‌الدم». (عوالی اللئالی، لابن ابی‌جمهور الاحسایی/1/273) شیطان کاملاً به وضعیات شما مطلع است که چه کسی احکام شرع را یک‌دستی گرفته و چه کسی خودش را در حضور پروردگار می‌داند و چه کسی نمی‌داند، چه کسی مراقب است و چه کسی مراقب نیست ✍️ تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
حاج آقا قرهی: گاهی اوقات، عدّه‌ای به بزرگان می‌گفتند: برخی از مطالب به درد مردم نمی‌خورد، لزومی ندارد چنین مطالبی را بازگو کنید - همان‌طور که به آیت‌الله العظمی شاه‌آبادی) هم چنین چیزی گفته بودند - امّا خدا ابوالعرفا، آیت‌الله العظمی ادیب) را رحمت کند، ایشان می‌فرمودند: من هم می‌دانم شاید این‌ها به درد همه نخورد، منتها اگر رذائل در درون انسان‌ها نبود، دو کلمه از این فضائل کافی بود که برخی را به حدّ موت برساند. یعنی از بس با شنیدن این نکات حقایق الهیّه‌ای که بزرگان تبیین می‌کنند، به وجد می‌آمدند و انقلاب درونی در وجودشان شکل می‌گرفت که حالشان، حال موت می‌شد. منتها می‌فرمودند: چون رذائل هست، فضائل را نمی‌فهمند. یعنی اگر یکی از اولیاء خدا یا حتّی یکی از معصومین(ع)، از اوّل فضائل را تا انتها بگوید، وقتی به زذائل گرفتار شده باشیم، معلوم است که اصلاً فضائل را نمی‌شنویم و درک نمی‌کنیم. ادراکات ما ضعیف شده و آن قوّه گیرایی در ما از بین رفته است. لذا ایشان می‌فرمودند: بعضی مواقع متوجّه نمی‌شوند، نگران نباشید. چون رذائل کاری کرده که آن گیرنده درونی ضعیف شده است و درک نمی‌کند که چه می‌گوییم. لذا اوّل باید این زنگار برداشته شود. چرا همین عبادات ظاهری اثر نمی‌گذارد!؟ اگر جدّی، نماز، نماز بود؛ باید به عروج می‌رسیدیم. یا نعوذبالله این «الصّلاة معراج المؤمن»، دروغ است، یا اگر راست چرا برای ما محقّق نمی‌شود!؟ یک دلیل همین است که وقتی رذائل در درون انسان هست، صلاه، لقلقه زبان می‌شود. گیرنده درونی ضعیف شده و غبار و زنگار بر روی آن گرفته، لذا اوّل باید رذائل شناخته و پاک شود تا قوّه ادراک هم بالا برود. ✍️سیصد و پنجمین جلسه درس اخلاق(خبرگزاری مهر) @Asemani_bashim
آیت الله حق شناس: آیا جایز است از اول مغرب تا اذان صبح تلویزیون ببینید، استراحت کنید، داداش‌جون! و با پروردگار نیایش نکنید، دردهایتان را به او نگویید؟! از همه شیاطین با قدرت‌تر، شیطانی است که موظف است اشخاصی را که می‌خواهند نماز شب بخوانند را وسوسه کند؛ این شیطان در وسوسه خیلی استاد است. ✍️ تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیت الله بهجت: در احوالات پدر مرحوم شیخ جعفر شوشتری رحمةالله‌علیه آورده‌اند که پسر نابینایی را نزد ایشان آوردند، ایشان هم دست روی چشم بچه گذاشتند و مشغول خواندن سوره حمد شدند، مقداری که خوانده بودند، بچه گفته بود بابا، از میان انگشتان آقا می‌بینم؛ و وقتی که حمد تمام شده بود، همه‌ جا و همه‌ چیز را کاملاً دیده بود. عده‌ای از افراد سطحی‌نگر در محضر علامه ملاخلیل قزوینی رحمةالله‌علیه بودند، گفتند قضیه‌ حضرت داوود علیه‌السلام که خداوند در قرآن می‌فرماید : «وألنّا له‌الحدید» آهن را برای او نرم نمودیم، این بوده که خداوند نحوه‌ ساختن کوره‌ آهنگری و ذوب آهن را به حضرت داوود علیه‌السلام الهام نمود تا او آهن را در کوره‌ آتش بگذارد تا ملایم و انعطاف‌پذیر باشد. مرحوم قزوینی فرمود: او که پیغمبر خدا بود و شما بعید می‌دانید که آهن در دست او نرم و به اختیار او باشد؛ این‌که چیزی نیست، از بنده هم که پیغمبر نیستم، این ‌کار ساخته است. سپس یک مجمعه یا سینی از مس را که در برابرش بود با دو انگشت مثل قیچی از وسط دو نیم کرد و فرمود: این‌گونه خداوند متعال آهن را در دست حضرت داوود علیه‌السلام نرم و ملایم نموده بود! ✍️بخش قرآن تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
پیامبراکرم صلی الله علیه وآله: بر هر دلى كه به شهوت‏ها آرام گرفته باشد،حرام است كه در ملكوت آسمان‏ها گردش كند. ✍تنبيه الخواطر:ج2،ص122 @Asemani_bashim
حسن بن موسی روایت می کند که در خراسان در حضور امام هشتم بودم و برادر ایشان زید بن موسی که در مجلس حضور داشت گروهی را گرد خود جمع آوری کرده و به آنان فخر می فروخت که ما چه هستیم و چه هستیم! این سخنان به گوش امام رضا (ع) که مشغول سخن گفتن با گروهی دیگر بود رسید و به دنبال آن رو به سمت برادرش کرده و فرمود: آیا این روایت که آتش دوزخ بر فرزندان فاطمه(س) به پاسداشت پاک دامنی ایشان حرام است، تو را به خود مغرور کرده؟! سوگند به خدا که حیطۀ این روایت تنها امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و دیگر فرزندان بلا واسطۀ ایشان را در بر می گیرد. آیا عادلانه است که (پدرمان) موسی بن جعفر(ع) فرمانبردار پروردگار بوده، روزها را به روزه و شب ها را به عبادت بگذراند و تو مرتکب گناه و نافرمانی شوی، آنگاه هر دوی شما در روز قیامت یکسان باشید؟! در این صورت تو نزد خدا از او گرامی تری! (زیرا تو با وجود گناه به همان درجه ای رسیده ای که او با اطاعت بدان دست یافته است). (جدمان) امام سجاد(ع) در این زمینه می فرمود که نیکوکاران از سادات دو برابر دیگران پاداش دریافت کرده و بدکاران آنان نیز دو برابر مجازات خواهند شد! ✍️www.mehrnews.com/news/2272065/ @Asemani_bashim @saatibarayagha