eitaa logo
آسمانی باش
8.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله محمد شجاعی زنجانی: شرک عمل را حبط می کند. بر طبق آیه قرآن، شرک قبل از عمل نمی گذارد عملی ثبت شود و شرک بعد از عمل هم، عمل را از بین می برد و همچنین آنچه در اثناء عمل از انسان سر می زند. مثلا ریا، حسد، و سوء ظن و ...... چه قبل از عمل، چه در اثنا عمل و یا بعد از آن صورت گیرد، عمل را به باد می دهد. شما حالا هر چه عمل مستحبی هم انجام دهی و مرتب ذکر بگوئی، در یک لحظه به باد می رود. توحید مهمترین مسئله است؛ پیامبر(صلی الله علیه و اله و سلم)آمد که توحید را بیاموزد؛ نیامد که بگوید خدا را بپرستید؛ نفرمود که الله موجودٌ که مردم بدانید خدا هست؛ فرمود: لا اله الا الله خدایی را جز خدا نپرستید. ( دقت شود ) هیچ وقت از هیچکس چیزی نخواهید؛ با دید توحیدی درست نیست.(منظور اینست که همه را وسیله از طرف خداوند بدانیم) ✍️پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شجاعی @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیت الله ضیاء آبادی: بندگی این است که هر آنچه که خدا بگوید، تسلیم مطلق شویم و چشم بگوییم و اگر غیر از این باشد، بندگی نکردیم. ما بارها این را در نمازمان می گوییم اما عمل نمی کنیم، نمی خواهیم. او خدای ماست که رب العالمین است و راه را به ما گفته است که چگونه به مقصد برسیم اما ما قبول نمی کنیم. خداوند می گوید من با شما عهد بسته ام. شما به پیمانی که با من بسته اید، عمل کنید من هم به پیمانم عمل می کنم. خدا می گوید تو با من عهد بسته ای که بنده من باشی بعد در جایی می فرماید: " ادعونی فاستجب لکم" مرا بخوانید تا اجابت کنم شما را. این هم وفای به عهد من است. اما ما اینگونه نیستیم، نمی فهمیم چه می گوییم، چه می خواهیم. خداوند از این محکم تر نمی تواند بگوید. پس از خداوند گله نکنید اگر همه چیز را به شما نمی دهد، او هر آنچه که گفت شما عمل نکردید، او نیز به هرآنچه که شما می خواهید عمل نمی کند. آیه قرآن این است. ✍️پایگاه اطلاع رسانی وارث @Asemani_bashim @saatibarayagha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه اگر واقعا بخوای تو هم میتونی ویژه و خاص باشی...! محمد شجاعی @Asemani_bashim https://chat.whatsapp.com/EhplLG2BdAO70U7YGcohOd
4_6037115681772669873.mp3
6.39M
صوت دو دقیقه رزق حلال حاج آقا عالی @Asemani_bashim https://chat.whatsapp.com/EhplLG2BdAO70U7YGcohOd
محمد بن عباس می گوید: ما چند نفر کنار یکدیگر در مورد مقامات امام حسن عسکری علیه السلام صحبت می کردیم، یکی از ناصبی ها، گفتار ما را به مسخره گرفت و گفت: «من بدون مرکب، نوشته ای را برای آن حضرت می نویسم، اگر او پاسخ سؤالهای مرا داد، حقانیت او را می پذیرم.» پس وی سؤالهای خود را در نامه ای نوشت، ما نیز مسئله های خود را در نامه ای نوشتیم و به سوی آن حضرت فرستادیم. امام حسن عسکری علیه السلام پاسخ مسائل همه ی ما را در جواب نامه اش داد و در نامه ی مربوط به ناصبی، علاوه بر پاسخ به مسائل او، نام او و نام پدر او را نیز نوشته بود. وقتی که آن مرد ناصبی، جواب نامه اش را دید، متعجب و حیرت زده گردید به طوری که از هوش رفت. پس از به هوش آمدن، حقانیت امام حسن عسکری علیه السلام را پذیرفت و جزو شیعیان آن حضرت گردید. ✍️عجایب و معجزات شگفت انگیزی از امام حسن عسکری (علیه السلام)،تهیه و تنظیم: واحد تحقیقاتی گل نرگس،چاپ چهارم،1386،صص503-504. @Asemani_bashim
آیت الله محمدشجاعی زنجانی: سه خصلتی که خدا پیش می آورد درهنگامه قیامت برای کسانی که نماز را کوچک می شمارند( بر اساس حدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله): « و اما اللواتی تصیبه یوم القیامة »، اما آن سه تای دیگر که در روز قیامت برایش پیش می آید وقتی که از قبرش خارج می شود و به قیامت و محشر قدم می گذارد؛ « اذا خرج من قبره فاولاهن ان یُوکل الله به ملکا یَسحَبه علی وجهه و الخلائق ینظرون الیه »، اولش این است که خدا ملکی را موکل می کند که او را به "رو می برند" توجه می کنید نماز خوان است مردم هم نگاه می کنند؛ غیر عادی می برند. « و الثانیة یُحاسب حسابا شدیدا »، دومی اش هم این است که در مقام حساب، حساب شدیدی از او می کشند. « و الثالثة لاینظرالله الیه و لا یُزکیه و له عذاب الیم »، و از همه اینها بالاتر، خدا به او نظـر نمی کند و او را تزکیه نمی کند و عذاب الیم هم برایش هست. این ها برای کسی است که تهاون بصلاته. ✍️پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شجاعی @Asemani_bashim @saatibarayagha
نقل شده دو نفر از شیعیان در گذرگاهی از بغداد به مجلس بزرگی رسیدند. پرسیدند: این مجلس متعلّق به کیست؟ گفتند: مجلس درس امام اعظم ابوحنیفه است . راوی حکایت می گوید: رفیق من که اسمش فضل بن حسن بود و مردی متعصّب در مذهب شیعه، و در عین حال آدمی بحّاث و با اطلاع از مبانی مذهب بود، گفت: من می روم و با این مرد مباحثه می کنم و تا او را ملزم و مجاب نکنم از این مکان نمی روم. گفتم: این عالم بزرگی است و از عهدۀ بحث با او بر نمی آیی. گفت: من معتقد به مذهب حقم و حق مغلوب نمی شود. وارد مجلس شدیم و نشستیم و در یک فرصت مناسب، فضل از جا برخاست و گفت: ایها العالم، من برادری دارم که رافضی است (یعنی شیعه است) و من هر چه می خواهم به او بفهمانم که ابوبکر بعد از پیامبر اکرم، افضل امّت و خلیفۀ به حق بوده قبول نمی کند و می گوید: علی بن ابیطالب، افضل و خلیفۀ به حق است. شما یک دلیل قاطعی به من یاد بدهید که به او بفهمانم و او را به راه راست بیاورم. ابوحنیفه گفت: به برادرت بگو بهترین و روشن ترین دلیل این است که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، همواره در میدان های جنگ، آن دو بزرگوار (ابوبکر و عمر) را کنارخود می نشاند و علی را مقابل نیزه و شمشیر دشمن می فرستاد! و این نشان می دهد که آن دو نفر، محبوب پیامبر بوده اند و چون آن حضرت می خواسته که آنها بعد از خودش جانشین باشند آنها را حفظ می کرد!و چون علی را دوست نمی داشت، طردش می کرد؛ و به میدان می فرستاد تا کشته شود و این بهترین دلیل بر افضلیت ابوبکر و عمر است! فضل گفت: بله من این را به برادرم می گویم. ولی او از قرآن به من جواب می دهد که خداوند فرموده است: «خداوند، مجاهدین را بر قاعدین ونشستگان برتری داده و اجری بزرگ برای آنان آماده است» و به حکم این آیه، علی چون مجاهد بوده افضل از ابوبکر وعمراست که قاعد بوده اند. ابوحنیفه گفت: به او بگو از این بهتر می خواهی که ابوبکر و عمر قبرشان کنار قبر پیامبر و چسبیده به قبر آن حضرت است؛ در حالی که قبر علی از قبر پیامبر دور افتاده و در عراق است! فضل گفت: بله این را هم به برادرم می گویم. امّا او می گوید: آن ها غاصبانه در کنار پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله، دفن شده اند! برای این که خداوند فرموده است: « ای مؤمنان بدون اذن و اجازۀ پیامبر، داخل خانه اش نشوید…» و می دانیم که رسول اکرم صلی الله علیه وآله در خانۀ خودش دفن شده و آن دو نفر بدون اذن در خانۀ آن حضرت دفن شده اند و محل دفن ایشان غصبی است. ابوحنیفه که از این گفتگو سخت ناراحت شده بود تأمّلی کرد و سپس با لحنی تند گفت: به این برادر خبیثت بگو آنها غاصبانه در خانة پیامبر صلی الله علیه وآله دفن نشده اند! بلکه عایشه و حفصه که دختران آن دو بزرگوار و همسران پیامبر صلی الله علیه وآله بودند و از پیامبر صلی الله علیه وآله مهریه طلبکار بودند، پدرانشان را در مهریة خودشان دفن کردند! فضل گفت : بله من این مطلب را هم به برادرم گفته ام ، ولی او باز آیه ای برای من می خواند و می گوید: پیامبر صلی الله علیه و آله به همسرانش بدهکار نبوده است. برای اینکه خداوند فرموده است: «ای پیامبر ما همسران تو را که مهرشان را پرداخته ای برای تو حلال کردیم» طبق این آیه، پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله مهریۀ زن هایش را داده بود و وقتی که از دنیا رفت به زن هایش بدهکار نبوده است. ابوحنیفه اندکی تأمّل کرد و گفت: به این برادرت بگو درست است که همسران پیامبر صلی الله علیه واله مهریّه طلبکار نبوده اند، اما سهم الارث که از ماتَرَک پیامبر داشته اند و ماتَرَک (یعنی آنچه پیامبر اکرم بعد از مرگش از خود باقی گذاشته) نیز همین خانه اش بوده و شرعاً سهمی هم از آن خانه به همسرانش می رسد و چون عایشه و حفصه وارث پیامبر صلی الله علیه وآله بوده اند پدرانشان را در سهم الارث خودشان دفن کرده اند و بنابراین غصبی در کار نبوده است! فضل گفت : بله من این را هم به برادرم گفته ام. ولی او می گوید: شما آقایان سنّی ها مگر نمی گویید: پیامبر ارث نمی گذارد و خودتان حدیث نقل می کنید که پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله فرموده است: «ما پیامبران اصلاً ارث نمی گذاریم و هر چه از ما باقی مانده صدقه است» پس طبق گفتة خودتان عایشه و حفصه سهم الارث نداشته‌اند. به همان دلیلی که شما حضرت فاطمه علیها سلام را از فدک محروم کردید و گفتید: پیامبر صلی الله علیه وآله، ارث نمی گذارد آن دو همسر نیز نباید ارث ببرند. آیا دختر از پدر ارث نمی برد اما همسر از شوهر ارث می برد؟! سخن که به اینجا رسید ، ابوحنیفه حسابی از کوره در رفت و با لحنی خشم آلود فریاد کشید: این مرد را بیرون کنید! این خودش رافضی است و اصلاً برادر هم ندارد! ✍ منابع: الفصول المختاره، سيّد مرتضي، ص74 كنز الفوائد، ابو الفتوح كراجكي، ص 135 احتجاج طبرسي، ج2، ص149 @Asemani_bashim
حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها): ما اهل بیت پیامبر وسیله ارتباط خداوند با خلق او هستیم، ما برگزیدگان پاک و مقدّس پروردگار می باشیم، ما حجّت و راهنما خواهیم بود؛ و ما وارثان پیامبران الهی هستیم. 📕(شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید:ج 16، ص 211.) @Asemani_bashim
حاج آقا فاطمی نیا: یک وقتی یک افرادی هستند می‌گویند مقدرات الهی خودش انجام می‌شود، دعا چیست؟! خدا که هرچه بخواهد درباره انسان‌ها انجام می‌دهد پس این دعاها و درخواست‌ها چیست. این‌ها، عموماً افرادی هستند که معلومات معنوی ندارند. پاسخ این دسته از افراد این است که اگر دعا چیزی بود که فرد از خودش ابداع کرده بود و از جانب خودش بود، می‌گفتیم بله این کارها یعنی چه؟ اما وقتی ما مأمور هستیم به دعا، لابد مصلحت است. بعضی از مقدرات، مشروط است. اگر فرد دعا نکند چنین می‌شود یا اگر صدقه ندهد چنان می‌شود. زبان حال بنده این است که خدا من از خودم که دعا نمی‌کنم این ابداع من نیست «وَ أَنَا یَا إِلَهِی عَبْدُکَ الَّذِی أَمَرْتَهُ بِالدُّعَاءِ»؛ خدایا من آن بنده‌ای هستم که خودت امر کردی به دعا. ✍️پایگاه اطلاع رسانی وارث @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیت الله محمد شجاعی زنجانی رحمت الله علیه: در این آیه دقت کنید: فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ وَ مَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ . آیا دروغ است یا راست؟!! آیا خدا مبالغه کرده یا راست گفته؛ یعنی آنچه را هست گفته یا آنچه را نیست گفته؟!! ذرات حرکات شما، اکثرا شرٌ بوده است؛ نگاه، استماع، بیان، خطورات، فکرهای خلاف و ... همه شرٌ بوده است. خوب با این حساب اگر این آیه درست باشد چه می شود؟!! آیا درست است یا خدا فقط برای ترسانیدن گفته است؟!! بنابراین، شما به دیگران نگاه نکنید؛ به آنکه می گوید و عامل نیست نگاه نکنید؛ به آنکه میگوید خدا می بخشد نگاه نکنید؛ شما آن غفرانی را باور کنید که قرآن می گوید؛ نه آن غفرانی که من و امثال من می گویند. ببین خدا چه گفته است!! برگردید و توبه کنید؛ گناهان را بشناسید؛ توبه کنید. پنج دقیقه وقت داشتید، نماز قضا کنید؛ استغفار و گریه و تضرع کنید. به قرآن دقت کنید؛ به آن آیه دقت کنید. در این که عالم حجاب هست دقت کنید. در سنگینی شرایط دقت کنید و به بدی وضعمان دقت و باور کنید. ✍️پایگاه اطلاع رسانی آیت الله شجاعی @Asemani_bashim @saatibarayagha