eitaa logo
آسمانی باش
8.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج آقا قرهی: دعای کمیل، دعای خضر نبی است و انبیاء آن را خوانده‌اند. مولی الموالی هم این دعا را به شیعیانش هبه کرد. پیامبر هم این دعا را می‌خواندند، امّا پیامبر به امّتشان نگفتند، فقط شیعه این دعای کمیل را دارد که جدّی مع‌الأسف یک کنزی است که ما قدر این کنز الهی را نمی‌دانیم و داریم مفت از دست می‌دهیم. به خصوص از ماه شعبان المعظّم، حاج میرزا علی اصغر صفّار هرندی دیگر شروع می‌کرد و درب مسجد را در نیمه‌شب باز می‌کردند و دعای کمیل می‌خواندند. ایشان می‌گفتند: باید در دل شب باشد. ✍🏻خبرگزاری فارس @Asemani_bashim
﷽ باطن شما باید بهتر ازظاهرت باشه https://chat.whatsapp.com/CX1T9HwZujk0VVetUFPu9d @Asemani_bashim @saatibarayagha
32.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ کلیپ ۳۳ دقیقه حجم کم مناجات شعبانیه سید مهدی حسینی https://chat.whatsapp.com/CX1T9HwZujk0VVetUFPu9d @Asemani_bashim @saatibarayagha
گاهی دنبال ذکر و وردی می گردیم که به خدا نزدیک بشیم. بعضی ها فکر میکنند برای نزدیک شدن به خدا و محبوب خدا شدن نیاز به کارهای عجیب و غریب هست درحالیکه اینطور نیست. تنها توصیه ی اخلاقی آیت الله بهجت به مراجعین در یک جمله خلاصه می شد و اون این بود: انجام واجبات و ترک محرمات امام باقر علیه السلام می فرمایند: پیامبر در شب معراج از خداوند پرسید: پروردگارا حال مومن نزد تو چگونه است؟ و پاسخ شنید: .... و هیچ بنده اى با هیچ چیز به من نزدیک نشده است که از واجبات نزد من محبوبتر باشد. همانا بنده به وسیله نوافل و مستحبات به من نزدیک مى شود تا محبوب من مى گردد و همینکه محبوب گشت ، من گوش او مى شوم که با آن مى شنود، و چشم او مى شوم که با آن مى بیند، و زبان او مى شوم که با آن سخن مى گوید، و دست او مى شوم که با آن برگیرد. اگر مرا بخواند اجابت مى کنم ، و اگر از من بخواهد مى بخشم1 . البته اینجا توضیح این نکته ضروری است که اگر بنده واجبات و محرمات را به خوبی رعایت نکند هرچقدر هم که به مستحبات بپردازد ، اثری ندارد بلکه انجام مستحبات در کنار رعایت واجبات و محرمات است که انسان را بالا و بالاتر می برد. گاهی برخی اینقدر غرق در مستحبات می شوند که از واجبات جا می مانند، که این هم یکی از خدعه های شیطان است. منبع: 1. کافی ، ج 2، ص 352 @Asemani_bashim
حاج آقا قرهی : حبّ، عجیب اثر می‌گذارد و انسان را عاقبت به خیر می‌کند. خیلی عجیب است، حتّی به انسان، اوج می‌دهد. مرحوم ابوی، می‌فرمودند: سر درس آیت‌الله شاه‌آبادی، جوانی آمده بود و گوشه‌ای می‌نشست. آقا فرموده بودند: به او بگویید برود، به دردش نمی‌خورد. گفته بود: می‌دانم به دردم نمی‌خورد، به آقا بگویید اجازه بدهد بنشینم. بعد از درس آقا به ایشان می‌گویند: این درس به درد شما نمی‌خورد. می‌گوید: می‌دانم، امّا شما را دوست دارم و می‌آیم که شما را ببینم. همین‌طور که درس می‌دهید، می‌نشینم و شما را می‌بینم و لذّت می‌برم. بعدها همین‌طور نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و ایشان، مرحوم میرزا احمد نهاوندی، حاج مرشد چلویی بود. لذا به خاطر همین قضیّه است که حاج مرشد، این‌گونه رشد کردند، این حبّ، این‌گونه بر ایشان اثر می‌گذارد که من الاوتاد می‌شود و حتّی در خلوت بعضی از بزرگان مانند ابوالعرفا، شرکت می‌کند. ✍️عقیق کد خبر : 94052 @Asemani_bashim
آیت الله حسن زاده آملی: الهى ! آن كه در نماز جواب سلام نمى شنود، هنوز نمازگزار نشده ، ما را با نمازگزاران بدار ✍🏼الهی نامه @Asemani_bashim
حاج آقا قرهی: ببینید چقدر خدا کریم است و چقدر دوست دارد که انسان‌ها به یاد هم باشند. نه تنها کسی که به یاد دیگران باشد نزد خدا محبوب‌ترین است، بلکه خداوند به او مزد و اجر هم می‌دهد. در قرب الاسناد هست که پیغمبر اکرم، محمّد مصطفی(ص) فرمودند: «من قضی لمؤمن حاجةً قضی الله له حوائج کثیرة أدنیهنّ الجنّة»، هر کسی نیاز و حاجت یک مؤمن را برآورده به خیر کند، پروردگار عالم حوائج کثیره‌ی او را (نه یکی دو تا، بلکه هر چیزی) برآورده می‌کند که کمترین آن‌ها، بهشت است. منتها انسان باید ظنّ و گمان خوب به خدا داشته باشد و نگوید: مگر می‌شود تمام حوائجش برآورده شود؟! اگر «ممکن است» و «شاید» و «امّا» آورده بود، می‌گفتیم: نمی‌شود. امّا این‌جا فرموده که حوائج کثیره‌ی او برطرف می‌شود. در کتاب احادیث القدسیّه شیخ حرّ عاملی است که پروردگار عالم فرموده: «أنا فی ظنّ عبدی»، من در ظنّ و گمان بنده‌ام هستم، هر طوری به من ظنّ و گمان داشت، من هم همان‌طور با او رفتار می‌کنم. امّا اگر انسان بگوید: بله، پیامبر فرموده و خدا دارد این‌گونه بیان می‌کند که «من قضی لمؤمن حاجةً قضی الله له حوائج کثیرة أدنیهنّ الجنّة»، خود خدا حوائجش را برطرف می‌کند که کمترینش، بهشت است؛ این را یک آدم عادی نمی‌گوید، پیغمبر اکرم فرمودند؛ خدا هم با او چنین معامله‌ای می‌کند. ✍️عقیق کد خبر : ۹۵۱۶۷ @Asemani_bashim
49.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ کلیپ دیدنی و بسیار آموزنده قسمت اول زندگی پس از زندگی داستان محمود شاهی آموزه هایی درباره حق الناس بعد از مرگ دیدن این فیلم را از دست ندهید https://chat.whatsapp.com/CX1T9HwZujk0VVetUFPu9d @Asemani_bashim @saatibarayagha
51.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ کلیپ دیدنی و بسیار آموزنده قسمت دوم زندگی پس از زندگی داستان محمود شاهی آموزه هایی درباره حق الناس بعد از مرگ دیدن این فیلم را از دست ندهید https://chat.whatsapp.com/CX1T9HwZujk0VVetUFPu9d @Asemani_bashim @saatibarayagha
47.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ کلیپ دیدنی و بسیار آموزنده قسمت سوم زندگی پس از زندگی داستان محمود شاهی آموزه هایی درباره حق الناس بعد از مرگ دیدن این فیلم را از دست ندهید https://chat.whatsapp.com/CX1T9HwZujk0VVetUFPu9d @Asemani_bashim @saatibarayagha
48.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ کلیپ دیدنی و بسیار آموزنده قسمت چهارم زندگی پس از زندگی داستان محمود شاهی آموزه هایی درباره حق الناس بعد از مرگ دیدن این فیلم را از دست ندهید https://chat.whatsapp.com/CX1T9HwZujk0VVetUFPu9d @Asemani_bashim @saatibarayagha
43.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ کلیپ دیدنی و بسیار آموزنده قسمت پنجم و آخر زندگی پس از زندگی داستان محمود شاهی آموزه هایی درباره حق الناس بعد از مرگ دیدن این فیلم را از دست ندهید https://chat.whatsapp.com/CX1T9HwZujk0VVetUFPu9d @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیت الله آقا مجتبی تهرانی در بحث استدارج می فرمایند: امام حسین در روایت، استدراج را معنا می‏کنند که گاهی خدا به بنده‏اش نعمت می‏دهد، ولی از آن طرف بنده، شکر نعمت را به جا نمی‏آورد؛ این به خاطر آن است که خداوند حالت شکرگذاری را از بنده سلب کرده است. اینجا سؤال پیش می‏آید که چرا خدا چنین می‏کند و حال شکر را از بنده‏اش می‏گیرد؟ او که نعمت را به بنده می‏دهد، توفیق شکر را هم به او بدهد! یعنی چه که او نعمت را بدهد ولی توفیق شکر را از او بگیرد؟ چرا خدا توفیق شکر را از بنده‏اش می‏گیرد تا او نتواند شکر نعمت را به‏جا آورد؟ اصلاً چه‏طور می‏شود که خدا با بنده‏اش چنین می‏کند؟ حالا من خواهم گفت، چه‏ طور می‏شود که استدراج پیش می‏آید. البته بنده اینجا نمی‏توانم زیاد روایت بخوانم و به نقل یک روایت بسنده می‏کنم. در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که گاهی خدا به بنده‏اش نعمتی را می‏دهد، او هم آن نعمت را در راه معصیت خرج می‏کند و با آن گناه می‏کند. منظور از نعمت هم در این روایت فقط پول نیست؛ چشم، گوش، دست، پا و تمام قوای انسانی، نعمت‏هایی است که خدا به انسان داده است. نعمت، فقط پول و اسکناس نیست! چشم‏هایتان را باز کنید و نعمت‏هایی را که خدا داده است، بشناسید! نعمت، متّصله و منفصله دارد که تمام سرتاپای انسان و آن چیزهایی که متعلّق به او است را در بر می‏گیرد، این یعنی اینکه «ای انسان! همه وجودت و متعلقات وجودت، نعمت‏های خداوند است». اگر انسان نعمتی را در راه حرام مصرف کند و گناه کند، خدا به او مهلت می‏دهد تا استغفار کرده و از این گناه‏ها توبه کند! این چیزهایی که من می‏گویم، متن روایت امام صادق است. چون خیلی فرصت ندارم، همه روایت را نمی‏خوانم. آیه قرآن هم این مطالب را دارد و می‏فرماید: «إِنَّما نُمْلی‏ لَهُمْ لِیَزْدادُوا إِثْماً»، خدا مهلت می‏دهد تا ببیند آیا تو استغفار می‏کنی یا نه! اگر استغفار کردی مسأله‏ای پیش نمی‏آید، امّا اگر استغفار نکردی، خدا نعمتش را تجدید می‏کند؛ یعنی نعمت را دوباره به تو می‏دهد. اینجا دیگر تو توفیق شکرگذاری نداری و در حقیقت، خدا این توفیق را از تو سلب کرده است. این بی‏حساب نیست که خدا به بنده‏ای از بندگانش نعمت می‏دهد و در عین حال، توفیق شکرگذاری را از او سلب می‏کند. وقتی بنده گناه کرد و به‏ جای عقاب، نعمت‏هایش زیاد شد، کم‏کم با خودش فکر می‏کند که چرا این ‏همه گناه می‏کند ولی هیچ اتّفاقی نمی‏افتد؟! نکند خبری نیست؟! اصلاً شاید حلال و حرامی، نعوذبالله در کار نیست! از اینجا است که انسان به وادی کفر کشیده می‏شود. خود شما هم دارید می‏بینید که کفّار وضع مادّی‏شان خوب است؛ این به خاطر همین مسأله استدراج است. اگر کسی بگوید: کفّار با توجه به اینکه این‏ همه گناه و فجور می‏کنند، چرا باز هم وضعشان خوب است؟ جوابش این است که خداوند آن‏ها را مبتلا به استدراج کرده و توفیق شکرگذاری را از آن‏ها گرفته است. این به ضرر آن‏ها است. مسلمان‏ها هم از این جهت مانند کفّار هستند که اگر نعمت به آن‏ها برسد و آن را در راه غضب الهی مصرف کنند، خدا برای توبه به آن‏ها مهلت می‏دهد، اگر توبه کردند که هیچ، وگرنه توفیق شکرگذاری از آن‏ها سلب شده و دچار استدراج می‏شوند. گرفتاری‏های ما هم از همین‏ جا نشأت می‏گیرد که ما نعمت‏ها را، نعوذبالله در راه گناه صرف می‏کنیم و بعد مبتلا به انواع گرفتاری‏ها می‏شویم تا بیدار شویم و استغفار کنیم. این گرفتاری‏ها نیز، پس‏گردنی‏هایی است که خدا برای باز شدن چشم بنده‏اش می‏زند که بنده بگوید: خدایا غلط کردم که نعمتت را در بیراهه خرج کردم! حال اگر نعمت را در مسیر غضب الهی خرج کردیم و وقتی هم که خدا برای بیدار شدنمان ما را به گرفتاری‏ها مبتلا کرد، باز هم چشم‏هایمان باز نشد و توبه و استغفار نکردیم، اینجا است که دچار استدراج شده و نعوذبالله به وادی کفر کشیده می‏شویم! من صریح می‏گویم تا جای هیچ بحثی باقی نماند. ✍️خبرگزاری فارس @Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ کلیپ دیدنی و دلنشین ۸ دقیقه روزهای پایان شعبان و امادگی برای ورود به مهمانی خداوند آیت الله آقا مجتبی تهرانی https://chat.whatsapp.com/CX1T9HwZujk0VVetUFPu9d @Asemani_bashim @saatibarayagha
4_685064536595628396.mp3
21.69M
صوت '۲۲ مناجات باخدا،فرازهایی ازمناجات شعبانیه به همراه روضه شب جمعه حضرت سیدالشهدا علیه السلام پیشنهادویژه مدیر برای امشب حاج آقا میرزامحمدی @Asemani_bashim @saatibarayagha