eitaa logo
آسمانی باش
8.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
در میان اصحاب امیرالمومنین مردی را داریم به نام ربیع بن خثیم، همین خواجه ربیع معروف که قبری منسوب به او در مشهد است. حالا این، قبر او هست یا نه، من یقین ندارم و اطلاعم در این زمینه کافی نیست ولی در اینکه او را یکی از زهاد ثمانیه یعنی یکی از هشت زاهد معروف دنیای اسلام می شمارند شکی نیست. ربیع بن خثیم اینقدر کارش به زهد و عبادت کشیده بود که در دوران آخر عمرش این مرد بعد از شهادت امیرالمومنین تا دوران شهادت اباعبدالله که بیست سال فاصله شد، زنده بود یعنی ایامی که امام حسین را شهید کردند او زنده بود. نوشته اند بیست سال تمام این مرد کارش عبادت بود و یک کلمه هم به اصطلاح حرف دنیا نزد. * قبر خودش را کنده بود و گاهی می رفت در قبر ولحدی که خودش برای خودش کنده بود می خوابید و خود نصیحت و موعظه می کرد، می گفت: یادت نرود عاقبت باید بیایی اینجا، تنها جمله ای که غیر از ذکر دعا از او شنیدند آن وقتی بود که اطلاع پیدا کرد که مردم حسین بن علی فرزند عزیز پیغمبر را شهید کرده اند: چند کلمه گفت در اظهار تاثر و تاسف از چنین حادثه ای: وای بر این امت که فرزند پیغمبر شان را شهید کردند! می گویند بعدها استغفار می کرد که چرا من این چند کلمه را که غیر ذکر بود به زبان آوردم. همین آدم در دوران امیرالمومنین علی علیه السلام جزء سپاهیان ایشان بوده است. یکی روز آمد خدمت امیرالمومنین عرض کرد: (یا امیرالمومنین! انا شککنا فی هذا قتال). (انا) راهم که می گوید معلوم می شود که او نماینده عده ای بوده است. یا امیرالمومنین! ما درباره این جنگ شک و تردید داریم، می ترسیم این جنگ جنگ شرعی نباشد چرا؟ چون ما داریم با اهل قبله می جنگیم، ما داریم با مردمی می جنگیم که آنها مثل ما شهادتین می گویند، مثل ما نماز می خوانند، مثل ما رو به قبله می ایستند. و از طرفی شیعه امیرالمومنین بود، نمی خواست کناره گیری کند. گفت: امیرالمؤمنین! خواهش می کنم به من کاری را واگذار کنید که در آن شک وجود نداشته باشد، من را به جایی و دنبال ماموریتی بفرست که در آن شک نباشد. امیرالمومنین هم فرمود: بسیار خوب، اگر تو شک می کنی من تو را به جای دیگر می فرستم. نمی دانم خودش تقاضا کرد یا ابتدائاً حضرت او را به یکی از سرحدات فرستادند که در آنجا هم باز سرباز بود. کار سربازی می خواست انجام بدهد اما در سرحد کشور اسلامی که اگر احیانا پای جنگ و خونریزی به میان آمد طرفش کفار یا بت پرستان باشند، غیر مسلمانها باشند. این نمونه ای بود از زهاد و عبادی که در آن زمان بودند. این زهد و عبادت چقدر ارزش دارد؟ این، ارزش ندارد که آدم در رکاب مردی مانند علی باشد اما در راهی که علی دارد راهنمایی می کند و در آنجایی که علی فرمان جهاد می دهد، شک کند که آیا درست است یا نادرست، و عمل به احتیاط کند، بنا را بر احتیاط بگذارد. ✍🏻آزادی معنوی نویسنده : متفکر شهید استاد مرتضی مطهری @Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ ۵ دقیقه نماهنگ راهم بده مهدی رسولی من سائلم درو واکن @saatibarayagha @Asemani_bashim
✨ روزبه‌روز روشن‌تر می‌شویم... حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: در فکر قول و مقال نباشیم، در فکر عمل باشیم. اگر در فکر عمل به معلومات باشیم دیگر خاطرجمع باشیم به اینکه شکست نخواهیم خورد روزبه‌روز روشن‌تر می‌شویم. ✍ به‌سوی محبوب، ص٩۶ @saatibarayagha @Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ ۳ دقیقه نماهنگ یا امام رضا علیه السلام علی اکبر قلیچ @Asemani_bashim
حاج آقا قرهی : محضر آیت‌الله العظمی بهاءالدّینی بودیم، یک آقایی آمد که می‌خواست نماینده بشود. ایشان گفت: من می‌خواهم یک نکته خصوصی محضر مبارکتان بیان کنم. آقا می‌دانست چی می‌خواهد بگوید، فرمودند: بگویید، این‌ها غریبه نیستند. لذا آن بنده خدا هم دیگر مجبور شد که بگوید. گفت: به من گفتن برای نمایندگی مجلس بروم، خواستم که شما ... آقا به سرعت فرمودند: چه کسی به شما گفته است؟ ظاهراً گفت: بعضی از آقایان گفتند. آقا فرمودند: اشتباه کردند! شما نمی‌خواهد بروی، به درد شما نمی‌خورد. خیلی به آن شخص برخورد، امّا به روی خودش نیاورد، یک چائی هم خورد و دست آقا را بوسید و رفت. ما تعجّب کردیم که حالا چرا آقا جلوی ما این‌طور برخورد کرد. امّا وقتی آن شخص رفت، آقا فرمودند: این آقا همه کارهایش را کرده است، فقط آمده بود از ما تأییدیّه بگیرد، الآن هم سراغ یک آقای دیگر می‌رود، ایشان هم به او تأییدیّه می‌دهند و بعد هم نماینده می‌شود، امّا بدبخت می‌شود، من خواستم بدبخت نشود ✍️خبرگزاری مهر @Asemani_bashim
حاج آقا فاطمی نیا: نقل است که روزی فردی مرتبا به درگاه خداوند زاری کرده و دعا می‌نمود؛ روزی شیطان آمد و به او گفت؛ این چه «یارب یارب» است، آیا این همه گفته‌ای جواب نشنیده‌ای؟! این شخص دلش شکست و خوابید؛ در خواب، فرد بزرگی را دید، آن شخص به او گفت؛ چرا یارب نمی‌گویی! مرد پاسخ داد؛ لبیکم نمی آید جواب زان همی ترسم که باشم رد باب چه دعایی کنم در حالی که هنوز لبیکی از خداوند متعال نشنیده‌ام؛ می‌ترسم مردود درگاه الهی باشم. آن شخص گفت؛ خدا مرا فرستاده تا این را به تو بگویم که این «یا رب یا رب» تو همان لبیک ماست. یعنی خداوند متعال می‌فرماید؛ اگر من نخواهم صدای تو در درگاه من بلند شود، نمی گذارم اصلا «یا رب» بگویی. چون خدا خواهد که غفّاری کند میل بنده جانب زاری کند ✍️شفقنا @Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬با ديدن اين كليپ همه با هم براي فرج آقا و مولايمان حضرت صاحب الزمان عجل الله فرجه الشريف دعا كنيم 🌸ای بیقرار یار ، دعای فرج بخوان 🌸با چشم اشکبار ، دعای فرج بخوان 🌸عجّل علی ظهورک و یابن الحسن بگو 🌸پنهان و آشکار دعای فرج بخوان... @saatibarayagha @Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه لحظاتی دلنشین و روحانی حاجت داری بطلب کارها با کریمان دشوار نیست @saatibarayagha @Asemani_bashim
4_5956388631823254421.mp3
3.33M
صوت دو دقیقه کلیپ کوتاه خشنودی خدا حاج آقا عالی @saatibarayagha @Asemani_bashim
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: با کسی نشست‌وبرخاست بکنید که همین‌که او را دیدید، به یاد خدا بیفتید، به یاد طاعت خدا بیفتید؛ نه با کسانی‌که در فکر معاصی هستند و انسان را از یاد خدا باز می‌دارند. 📚 به‌سوی محبوب، ص٩۴ @saatibarayagha @Asemani_bashim
حاج آقا قرهی : دیدید در نماز جماعت بیان می‌کنند: تا امام به رکوع نرفته، شما به رکوع نرو. تا امام از رکوع بلند نشده، شما از رکوع بلند نشو. اضافه و کم کردن رکن در نماز فرادا، نماز را باطل می‌کند، امّا در نماز جماعت وقتی بلند شدی و متوجّه شدی که امام هنوز در رکوع است، دوباره باید به رکوع بروی. با اینکه دو رکوع می‌شود و رکوع، رکن است و کم و زیاد شدن رکن در فرادا سبب بطلان نماز می‌شود؛ امّا چون در این‌جا داری از امام تبعیّت می‌کنی، صحیح است. لذا حتّی در افعال عبادی هم این‌طور مطرح می‌شود که ببین امام چه می‌کند، هر چه امام گفت، همان. اتّفاقاً این‌جا انسان، مطیع محض می‌شود و دیگر مدّعی به اینکه من هم صاحب نظر هستم، نمی‌شود. تمام اشتباه سقیفه و حوادث بعد آن، این بود که می‌گفتند: ما هم صاحب نظر و آدم هستیم دیگر. عقل سلیم می‌گوید؛ این نفس دون است که دارد می‌گوید، غلط کردی که می‌گویی من هم آدم و صاحب نظرم؟! تو کجا صاحب نظری؟! تو همین که بفهمی که نمی‌فهمی، خودش خیلی مهم است؛ چون دیگر اختیارت را دست امام به عنوان اسماءالله و صفات الله می‌دهی. ✍️تابناک @Asemani_bashim
حکمت امیرالمومنین علیه السلام در بیان آیت الله محمد شجاعی: « اِجعَل هَمَّکَ لِمَعادِکَ تُصلِح » همّت را مخصوص معادت قرار بده تا صالح باشی، تا در صلاح باشی. غررالحکم ج1 ص36 مجموعا به وجود خودتان خوب دقت کنید که همّ شما بر چیست؟ همّ و غمّ شما در 24 ساعت چیست؟ اگر همّ و غمّتان آخرت است، امید هست و اگر نیست، امیدی نیست. خوب بررسی کنید و سعی کنید اشتباه نکنید، نفسِ شما با کید خفی شیطان خودتان، شما را فریب ندهد. همّ و غمّ شما به چه مصروف است؟ ناراحتی تان از چیست؟ غصه هاتان از چیست؟ اگر دیدید معاد است، آخرت است، در راه صلاح و اصلاح هستید. اما آن چیزی که برای آن شب و روز سعی می کنید، بود و نبود آن شما را ناراحت می کند، غیر خدا، غیر آخرت است ولو برای آخرت قدمهایی بر می دارید، حتما راه صلاح نیست، شما در راه نجات نیستید. ✍️سایت آیت الله شجاعی @Asemani_bashim
حضرت امیرالمومنین امام على عليه السلام: در آغاز سردی هوا خود را از سرما حفظ کنید و در پایان آن از آن استقبال کنید؛ زیرا سرما با بدن ها همان می کند که با درختان می کند؛ در آغاز[برگ درختان را] می سوزاند و در پایان می رویاند ✍حکمت ۱۲۸ نهج البلاغه @saatibarayagha @Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ ۴ دقیقه گریه معاویه علیه العنه والعذاب بر مولا امیرالمومنین علیه السلام شهید مرتضی مطهری @saatibarayagha @Asemani_bashim
در حدیثی از امام صادق (علیه السلام) به این مطلب اشاره شده است: به این سبب (جمعی از) اهل دوزخ همیشه در آن می مانند که نیت آنها این بوده که اگر جاودانه در دنیا بمانند، گناه و معصیت خدا کنند و به این سبب اهل بهشت همیشه در آن می مانند که قصد آنها این بوده که اگر همیشه در این جهان بمانند، فرمان خدا را اطاعت کنند؛ بنابراین هر دو دسته به خاطر نیت و قصدشان خلود یافتند. ✍️شیخ حر عاملی، وسائل الشیعه، ج 1، ص 36. @Asemani_bashim
حاج آقا قرهی: امام صادق(صلوات اللّه و سلامه عليه) می‌فرمایند: «مَلْعُونٌ‏ مَلْعُونٌ‏ مَنْ‏ وَهَبَ‏ اللَّهُ لَهُ مَالًا فَلَمْ يَتَصَدَّقْ مِنْهُ بِشَيْ‏ءٍ‏»، ملعون است، ملعون است، کسی که خدا به او مالی را بخشیده و او چیزی از آن را صدقه نداده است. اگر مالمان را در راه خوبی خرج نکنیم، در راه بدی خرج خواهد شد! عزیزان من! یاد دیگران باشیم. بدانیم اگر هم کمک نکنیم، روایت داریم بی‌اختیار جای دیگری خرجش می‌کنیم، پیغمبر اکرم، محمّد مصطفی(صلّي اللّه عليه و آله و سلّم) فرمودند: «مَنْ مَنَعَ مَالَهُ مِنَ الْأَخْيَارِ اخْتِيَاراً صَرَفَ اللَّهُ مَالَهُ إِلَى‏ الْأَشْرَارِ اضْطِرَاراً»، کسی که مالش را در راه خوبی، برای خوبان، با اختیار خودش و به دست خودش خرج نکند، خدا کاری می‌کند این مالش را به ناچار برای آدم‌های بد مصرف می‌کند. اصلاً اگر در راه خوبی خرج نکنی، در راه بدی خرج می‌شود. خیلی عجیب است. فکر نکنیم اگر خرج نکردیم، برایمان می‌ماند. اوّلاً فرمود که اگر انفاق کنی، خدا برمی‌گرداند. یقین داشته باشید. بعد هم می‌فرماید: اگر در راه خوبی خرج نکنی، در راه بدی خرج خواهد شد. ✍️سیصد و چهل و یکمین جلسه درس اخلاق با عنوان "خطورات و مراقبه" @Asemani_bashim
آسمانی باش در واتس آپ👇 https://chat.whatsapp.com/KB901NiGQMj5MfZkdcwKRE آسمانی باش در اینستاگرام👇 https://instagram.com/ali.reza.ayati?utm_medium=copy_link آسمانی باش در ایتا👇 https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc آسمانی باش در تلگرام👇 https://t.me/joinchat/O89zpgj_eeae6IDf
علامه تهرانی: عمَر حىّ على خیر العمل را از اذان برداشت و گفت: علّت اینکه من حىّ على خیر العمل را برمی دارم این است که مردم اگر این ندا را بدهند معنى این ندا این است که بهترین کارها نماز است، آن وقت به جهاد دیگر حاضر نمی شوند؛ پس من این را برمی دارم که مردم به جهاد حاضر بشوند. این کار را کرد. و الآن هم سنّی ها حىّ على خیر العمل نمی گویند و خودشان هم معترفند که یکى از چیزهائى که پیغمبر در اذان می فرمود، و در زمان رسالت می فرمودند و در زمان أبوبکر هم در اذان مردم حىّ على خیر العمل می گفتند و او برداشت، همین حىّ على خیر العمل است در اذان. ما به کارهاى دیگر کار نداریم، همین کارش را شما بیائید تجزیه و تحلیل کنید، این حرف یعنى چه؟! حىّ على خیر العمل را انسان بردارد! اوّلًا به جایش چه بگذارد؟ به جایش می گذارد: الصّلاة خیرٌ من النّوم! اى مردم نماز بهتر از خوابیدن است، این منطق است، از خوابیدن نماز بهتر است! این که معلوم است! امّا چرا صلاى خیرُ العمل نیست؟ چرا نیست؟! نماز بهترینِ کارها است یا نه؟ ✍️منبع: goharemaerefat.ir @Asemani_bashim
حاج آقا دولابی: پیامبر(ص) وقتی آمد بشارت آورد. وجودش بشیر بود. اول بشارت، بعد انذار. انذار همان لولوست. آیا پدر همین کار را نمی‌کند؟ اول بشارت می‌دهد که اگر فلان کار را بکنی این طور می‌شود. اگر نکنی آن وقت... گفت: این جور که این آقا با شما سر می‌کند دیگر «اگر» او لازم نیست، دیگر لولو لازم نیست، از بس مهربان است. آیا نمی‌دانی مهربانی از خدا و ائمه(ع) چقدر تنزیل شده است تا به مهربانی پدر و مادر رسیده است، با این حال نیمه شب از خواب بلند می‌شود و به بچه شیر می‌دهد. او را بغل می‌گیرد و به سینه چپش می‌چسباند. به من هم فرموده است وقتی که مکه می‌آیی طرف چپ بدنت را طرف خانه کن. مادرها هم عادت دارند و خدا به آنها تعلیم کرده است که سربچه را طرف قلبشان می‌چسبانند. آن وقت در خارج درس می‌خوانند و می‌یابند که اگر سر بچه این طرف باشد از نفس مادر، استراحت می‌کند. حال آنکه مادران شیعه ذاتاً این طورند و کسی این را به آنها یاد نمی‌دهد. ✍️کتاب طوبی محبت؛ جلد3 – ص 161- @Asemani_bashim