eitaa logo
استاد عشایری منفرد
1.2هزار دنبال‌کننده
139 عکس
148 ویدیو
13 فایل
﷽ ڪانـاݪ جامع استاد محمد عشایری منفرد 👤مدیر @Adminmmeshkat 🔔 کانال با نهج البلاغه @banahjolbalaghe 🎥 آپارات https://b2n.ir/w88343 🌐 پایگاه اندیشوران https://ashaiery.andishvaran.ir/fa/ScholarMainpage.html
مشاهده در ایتا
دانلود
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 : با موضوع کلام امیرالمؤمنین در نهج البلاغه ❤️ 📅روز یکشنبه 🌐 👈🏼 لینک مشاهده پخش زنده📡 LIVE 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀شهادت امام محمدباقر علیه السلام تسلیت باد. 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ 👈توصیه ی امیرالمومنین(ع) برای حفظ آبرو👌 امیرالمومنین علیه السلام در یکی از حکمت های نهج البلاغه توصیه ی بسیار جالبی برای حفظ آبرو و اعتبار انسان در جامعه فرمودن، که برای امروز ما بسیار مهم و کاربردی است👌 🎙استاد : 1402.04.04 ✅ 🔰 @velayattv 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم ثبت نام مؤسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه خواهران و برادران 1⃣ نحو مفهومی: استاد شیر افکن 2⃣ روش‌شناسی تحلیل متن: استاد عشایری 3⃣ علوم انسانی اسلامی و مسأله روش: استاد سید احمد غفاری 4⃣ تأملات منطقی: استاد قربانی همدانی ❗️توجه: کلاس روش شناسی تحلیل متن به صورت حضوری مختص طلاب پایه 6 به بالا می‌باشد. کلاس تأملات منطقی فقط در دوره مجازی ثبت‌نام انجام می‌شود. کلاس‌های مجازی هیچ محدودیتی ندارد. ♦️ بازه ثبت‌نام : 10 تا 14 تیرماه 1402 🔹 جهت ثبت نام مشخصات خود را به آیدی @hti_ir_admin ارسال فرمایید. (نام و نام خانوادگی/کدملی/تاریخ تولد/مقطع تحصیلی/شماره تماس/فیش واریزی) 🔸 ظرفیت کلاس حضوری 15 نفر است و اولویت با افرادی است که زودتر ثبت‌نام نمايند. کلاس‌های حضوری مختص برادران است. 🔖 به افرادی که ۳/۴ کلاس‌ها (حضوری یا مجازی) را شرکت نمایند، گواهی شرکت در کلاس اعطاء می‌شود. برای هر ماده درسی بین ۵ تا ۱۰ جلسه در نظر گرفته شده است. 💌 مبلغ ثبت‌نام هر ماده درسی صد هزار تومان می‌باشد که ٣٠% برای طلاب عزیز تخفیف در نظر گرفته شده است. 💳 شماره کارت جهت واریزی شهریه دوره: 6277601255993857 به نام: محمدعلی طاهرخرسندی 📌 مسئول ثبت‌نام: 🆔 @hti_ir_admin جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال موسسه مراجعه فرمایید 👇👇👇👇👇 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 مؤسسه آموزشی پژوهشی فرهنگی حیات طیبه 🆔 @hti_ir 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 : با موضوع کلام امیرالمؤمنین در نهج البلاغه ❤️ 📅روز یکشنبه 🌐 👈🏼 لینک مشاهده پخش زنده📡 LIVE 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله فرماندهان جمل با اعزام پیکها و نامه‌نگاری‌های فراوان سعی کرده بودند قلب و قالب مردم عراق را به سوی خودشان جذب کنند. تبلیغات گسترده سران جمل، برای گروهی از مردم بصره این تردید را به وجود آورده بود که حق با کیست؟ آنها کُلَیب جَرَمی را که یکی از بزرگانشان بود، به اردوگاه علی علیه السلام فرستادند تا علی علیه السلام را از نزدیک ببیند و با او گفتگویی کند. علی علیه السلام مسائل را چنان برای او تشریح کرد که او قانع شود. بعد به او فرمود پس با من بیعت کن. کلیب گفت: من فرستاده آن مردم هستم و قبل از بازگشت به نزد آنها تصمیمی نمی‌توانم بگیرم. امیرالمؤمنین علیه السلام در این‌جا با استفاده از ملموس‌ترین عناصر برای مخاطب، به او گفتند: فرض کن تو یک رائد هستی و همسفرانت تو را پیشاپیش فرستاده‌اند تا از وضعیت مسیر پیشِ رو برایشان خبری ببری. تو آمده‌‌ای مسیر را دیده‌ای و به سوی آنها برگشته‌ای ولی آنها از تو قبول نمی‌کنند که به سوی مسیری که پر از آب و سبزه و امنیت است سفرشان را ادامه دهند و می‌خواهند سفرشان را از بیراهه‌ای که پر از بیابان و ناامنی است ادامه دهند، در این صورت تو چه می‌کنی؟ کلیب گفت: من آنها را رها می‌کنم و به سوی آب و سبزی می‌روم. امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: پس دستهایت را بیاور [برای بیعت]! کلیب گفت: سوگند به خدا، وقتی حجت بر من تمام شو نمی‌توانم خودداری کنم. و بیعت کرد. آری امیرالمؤمنین علیه السلام حال مخاطب را به خوبی فهمید. موقعیت را برای او با قابل‌درک‌ترین و محسوسترین بیانِ ممکن (تشبیه به سفر و رائد و آب و حیات) تحلیل کرد. و قلب مخاطب را به تسخیر خود درآورد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 نو آوری های کتاب معنا شناسی بلاغی قرآن 🔹 بخش چهارم 🔰 نویسنده سعی کرده است با طرح نکاتی نو به قاعده افزایی در دانش بلاغت نزدیک شود. از این نکات نو می‌توان به امکان وجود اسلوب اخباری ـ انشائی که در کتاب «دوسویه انشائی و اخباری» نامیده شده، اشاره کرد که طبق نظر نویسنده در تقسیم جمله به اخباری و انشایی، جای قسم سومی به نام دوسویه‌ی إخباری ـ انشائی خالی است. چنانکه با چنین نگاهی تقسیم احوال مسند به مسند اسمی و مسند فعلی را نیز به چالش کشیده و قسم سومی به نام مسند ظرفی را نیز به میان آورده و با استمداد از متون تفسیری، از معناداری آن بحث کرده است. تقسیم دوگانه تقدیم و تأخیر را نیز با افزودن قسم سومی به نام توسیط نقد کرده و موجب قاعده‌افزایی در این دانش شده است. نکته‌ تازه دیگری که در کتاب وجود دارد، بیان تازه نویسنده برای تفاوت‌ها و شباهتهای چهارگانه «حدوث، ثبوت، دوام ثبوتی و استمرار تجددی» است. ✍️ ادامه دارد... 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔘 روش‌شناسی؛ گامی به سوی توصیف و تجویز 📌حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عشایری‌منفرد در گفت‌وگو با فصلنامه رهیافت اندیشه؛ 🔖 قبل از ارسطو انسان به مثابه عادت و ارتکاز فکر می‌کرد، ارسطو گفت این فکر‌کردن شما روش و صورت‌بندی دارد و پس از او اندیشیدن به مثابه عادت و ارتکاز تبدیل شد به اندیشیدن به مثابه روش. 🔖 روش‌شناس هم می‌‌خواهد چنین کاری انجام بدهد؛ یعنی بگوید: فقیه در همان عادت ارتکازی حل مسئله‌اش بدون اینکه خودش التفات تفصیلی داشته باشد، روشمند بوده و با خط سیر منظمی عمل می‌کند که من به‌عنوان روش‌شناس می‌خواهم این خط سیر و نحوۀ ابتنای آن بر منظومه‌ای از علوم آلی مؤثر در اجتهاد را توصیف کنم. لذا نمی‌توانیم این کار را به هر کسی بسپاریم. دست‌کم باید قریب‌الاجتهاد باشد. 🔖 شما در روش‌شناسی می‌خواهید بگویید محقق بروجردی در عملیات استنباط از این نقطه شروع کرد، بعد به این دلیل بود که به مرحلۀ دوم رفت، بعد به این دلیل از فلان‌جا ادامه نداد؛ بلکه به این سمت آمد و... بعد در استنباط حکم دیگری که همین چیدمان را به هم زده و از چیدمان دیگری برای مراحل حل‌مسئله استفاده کرده، باید بتوانید فلسفۀ این تغییر چیدمان را نیز تبیین کنید. 🔖 لذا من معتقدم برای صرف توصیف، قریب‌الاجتهاد‌بودن کافی است. اما اگر بخواهد پس از توصیف، توصیه کند و به مقام تجویز برسد، بی‌گمان باید مجتهد باشد. @rahyaft_andisheh 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
📘 مصاحبه مبسوط استاد محمد عشایری درباره روش شناسی اجتهاد در چهارمین شماره فصلنامۀ رهیافت اندیشه منتشر شد 📌 در این شماره افزون بر مصاحبه استاد، می‌خوانید: 🔹 فرهنگ و مشارکت سیاسی در اسلام و ایران؛ نظام‌سازی تربیتی؛ نظام‌های اجتماعی جدید و تحولات آن در خانواده؛ تربیت، جذابیت و ترویج در رسانه؛ تحول علوم انسانی؛ چالش‌های نظام اداری در حکمرانی دوران گذار؛ تأمین اجتماعی و معیشت کارگران؛ چالش‌ها و موانع پیش روی صنعت گاز کشور؛ سیاست‌گذاری در حوزۀ اقتصاد بین‌الملل. دانلود نسخه الکترونیکی از فیدیبو: yun.ir/1vdasf 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
💠 سی امین کرسی ترویجی توسط معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی برگزار می‌شود: 🔶 بررسی روش شناسی فقه اللغه تفسیری در صد سال اخیر حوزه با تأکید بر تفسیر سیدمصطفی خمینی (ره) 🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین فریدی فر (عضو هیئت علمی جامعه المصطفی) 🔎ناقدان: حجت الاسلام و المسلمین محمد عشایری (عضو هیئت علمی مجتمع) و حجت الاسلام و المسلمین دکتر عصاری (عضو هیئت علمی مجتمع) 📚 مدیر جلسه: حجت الاسلام و المسلمین کشاورزی (استاد همکار مجتمع) ⏰ زمان: چهارشنبه 21 تیر 1402 ساعت 8 🏢 مکان: قم، بعد از گلزار شهدا، سالن کنفرانس مجتمع آموزش عالی زبان و فرهنگ شناسی 🔷به صورت حضوری و مجازی 🔗 لینک حضور: http://vc.miu.ac.ir/illcs 💯 کانال استاد معظم حاج شیخ محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
✳️ (18) ✔️ استاد محمد عشایری منفرد: 🔸 اعتقاد وحید بهبهانی به اجماعِ اصحاب در حدّی بود که مفاد برخی از اجماع‌ها را ضروری دین می‌دانست و خروج از اجماع را به‌ منزله کفر تلقّی می‌کرد. این اعتقاد شدید مرحوم وحید بهبهانی به اجماع، بعد از وحید برای اولین بار توسط مرحوم تستری، صاحب کتاب «کشف القناع» که از شاگردان مدرسه بهبهانی است به انتقاد گرفته شد. 🔹 مرحوم تستری حجیت اجماع منقول را زیر سؤال برد که همین جرقه انتقادی، مسیر را برای تفقه شیخ انصاری باز کرد. @Nardebane_feghahat 💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله) 🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared