eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
613 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 همطرازی حضرت فاطمه(س) و رسول اکرم با توجه به آیه #مباهله ✍ #امام_خمینی (ره) 💠حقیقت انسان، روح مجرد او است و بدن در تمام مراحل، تابع روح است و روح به دلیل مجرد بودن، از وصف تذکیر و تأنیث (مرد و زن بودن) منزّه می باشد؛ به همین جهت هیچ کمالی از کمالات وجودی انسان مشروط به مذکر بودن نیست پس کمال حقیقی که عبارت است از مقام شامخ ولایت، برای مرد و زن قابل دستیابی است 💠لذا تمام فضایلی که خداوند بالاصاله به ساحت قدسی مقام ختمی مرتبت افاضه کرده، بالتبع؛ نصیب فاطمه زهرا و سایر معصومین شده است. در واقع نسبت پیامبر با اهل بیتش؛ به خصوص فاطمه زهرا؛ همانند نور و شعاع آن، یا مانند اصل و فرع است ⬅️در ارتباط با آیه (مباهله) به دو نکته باید اشاره شود: 1⃣در جریان مباهله، تنها پیامبر و علی و فاطمه و حسن و حسین (ع)حضور داشته اند 2⃣آیۀ مباهله می فرماید: «ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ الله عَلَی الْکٰاذِبِینَ» و از این به دست می آید که در جریان مباهله، حضرت فاطمه با همسر و فرزندش ، هم در اصل مدعا (این که حق با آنان است) و هم در دعوت به حق، با پیامبر اسلام شریک بوده اند؛ زیرا کلمۀ «الکاذبین» به صورت جمع آمده است و اگر طرف دعوا و دعوت تنها شخص پیامبر می بود، چنین تعبیری آورده نمی شد. 💠بنابر این؛ولایت؛ که یکی از شئون آن، دعوت به حقایق الهی است؛ در اهل بیت آن حضرت از جمله فاطمه زهرا (س) نیز وجود دارد. به همین جهت فاطمه(س) در جریان مباهله، شریک پیامبر محسوب می شود و این مسأله بهترین نمونۀ همطرازی فاطمه با سایر معصومین (ع) است 📚 سیمای اهل بیت (ع) در عرفان امام خمینی (ره) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20.safaee_harekat_F-20.mp3_101131.mp3
4.82M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : "حرکت الی الله" ✔️ جایگاه تسبیح و ذکر سالهایی که انسان از علائق و هوس ها برای خود، بت هایی ساخته است، زمان مرگ لاجرم باید از آنها جدا شود، اینجاست که وجود انسان سرشار از نفرت از خدا می شود؛ اینجاست که جایگاه تسبیح و ذکر تجلی پیدا می کند ⏯[جلسه هفدهم] ⏱ مدت: ٢۰:٣ 📶حجم: ۴ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نشانه های تقوا(بخش اول) 1⃣ انفاق باتقوایان چه کسانی هستند؟ [الَّذِینَ ینْفِقُونَ فِی السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ] ۱- آن کسانی که انفاق میکنند در خوشی و ناخوشی. یک شرط باتقوا بودن، انفاق کردن است. انفاق را هم باز چند بار تا حالا معنا کردم. عیبی ندارد اینها را تکرار کنیم. چون اینها حرفهایی است که غالباً تازه تازه به گوش شما می رسد، هر چه تکرار بشود، بیشتر در دل می ماند و چه بهتر. 💢انفاق با خرج کردن فرق دارد. خرج کردن یعنی اینکه انسان یک پولی را خرج کند. انفاق خرج کردن است، اما نه هر خرج کردنی. انفاق آن خرج کردنی را میگویند که با آن، یک خلائی پر بشود، یک نیاز راستینی برآورده بشود. کجایند آن کسانی که میلیونها خرج میکنند، به ظاهر هم برای کارهای نیک خرج میکنند؛ تا از زبان قرآن به آنها بگوییم که بدبخت ترین مردماند، زیرا کارشان انفاق نیست. [قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُمْ بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالاً * الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیهُمْ فِی الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ هُمْ یحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یحْسِنُونَ صُنْعاً] ٢- این پول هایی که خرج می شود، این زر و زیورهایی که بر پیکر گرسنه یک عده مردم آویخته میشود، این پیرایه های زیادی و دروغین؛ اینها انفاق نیست، چرا؟ چون خلائی را پر نمیکند. ⬅️آقا اگر این پنج زار را شما دادید به کسی که صد تا پنج زاری و یک تومانی در جیبش هست؛ صدتای دیگر هم می تواند فراهم کند. این انفاق نیست؛ اگر دادی به أن آدمی که منتظر یک پنج زاری است تا یک نان سنگگ بخرد و شکم خودش را پر کند؛ این انفاق است. البته نخواستم این جمله را بگویم؛ آقایان بروند هی پنج زاری بدهند به گرسنه ها و گداها که شکمشان را پر کنند؛ نه. 💢گاهی پر کردن شکم گرسنه هم انفاق نیست، در یک شرایطی اینجوری است. در آن شرایطی که فقر و گرسنگی مانند گیاه هرزه ای، بی حساب دارد بر روی زمین ها می روید، آنجا پر کردن شکم یک گرسنه؛ مثل قیچی کردن پیکره بالای یک دانه علف هرزه است. در صحرا علف هرزه چقدر قیمت دارد؟ بالاخره از جلوی چشم، یک گیاه هرزه کم می شود، اما چقدر این کار اساسی است؟ چقدر جالب است این کار؟ خیلی کم و ناچیز. 💢بنابراین انفاق آن چیزی است که یک خلائی را پر میکند. یک نیازی را برآورده می کند. آن ملتی که امروز به یک چیزی احتیاج دارد؛ مانند آب و هوا؛ اگر در غیر آن چیز؛ به آن ملت کمک کردی؛ اینجا انفاق نکردی. پول حرام کردن را انجام دادی. پس انفاق کار هر کس نیست؛ انفاق کار مردمان باهوش است. آنهایی که خلأها و نیازها را می فهمند و حاضر میشوند به جا آن خلأها و نیازها را پر کنند. انفاق خیلی مهم است.[الذین یتفقون فی السراء و الضراء] یکی از نشانه های باتقواها این است. انفاق میکنند در خوشی و ناخوشی. ____________________ ۱-سوره مبارکه آل عمران آیات ۱٣۴ تا ۱٣۶ ٢-سوره مبارکه کهف آیات ۱۰٣ و ۱۰۴ [بگو آیا شما را از زیانکارترینِ مردم آگاه گردانیم؟ آنان کسانی هستند که کوشش ایشان در زندگی دنیا به هدر رفته و خود میپندارند کار خوب انجام می دهند] ____________________ ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰آفت انقلاب اسلامی 🎬 #شهید_بهشتی 💢آفت انقلاب اسلامی این است که دچار بازیگرانی باشد که اسلام و انقلاب و هر چیزی را دکّان کنند : دکّان قدرت ، دکّان ثروت ، دکّان شهرت ، دکّان ریاست . باید سخت مراقب باشیم که این خطری که در طول تاریخ همیشه انقلاب های الهی را تهدید کرد و به آن ضربه زد ، این بار جلوی آن را بگیریم . 💢کسانی داعیان انقلاب و داعیان اسلام باشند که هر چه به آن ها نزدیک تر می شوید اعتقاد شما به اسلام بیشتر شود . این بحثی بود که ما همیشه با این برادران و درباره مرجعیت و روحانیت داشتیم . 💢می گفتیم مرجع شایسته کسی است که هر قدر به زندگی او نزدیک تر می شوید اعتقاد و باور شما به این که این مردِ ایمان و عمل است و الگوی ایمان و عمل است بیشتر شود . برادران و خواهران ، سخت بیدار باشید و بیدار باشیم و فریب نخوریم . من نمی خواهم شما را مطلق خواه و مطلق طلب و مطلق بین کنم که هر وقت از یک عالمِ دینی خلافی دیدید بگویید این هم دکّان است . این هم اشتباه است . هر عالِم دینی معصوم نیست و ممکن است یکی دو بار هم لغزش داشته باشد و یکی دو تا گوشه زندگی اش هم نقص داشته باشد ؛ جمع بندی کنیم . این طرفِ کارش هم بد است ؛ هیچ یک از علما و مراجع هم مدعی این که معصوم هستند نبوده اند . لغزش ها و نقص هایی داشته اند. 💢در جمع؛ ببینید زندگی آن ها ، تقوی و تعهد و پایبندی نشان می دهد یا خیر ؟ نه از این طرف فریب بخورید ، نه از آن طرف فریب بخورید که مطلق خواه و مطلق نگر بشوید و بگویید هیچ کس نیست . نه خیر ! هستند کسانی که زندگی شان تعهد و تقوی و خداترسی نشان می دهد. 🌐 @ashora_karbala
🔰رهايى از بندها..... ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠يكى از بزرگان درباره ى آب چاه تحقيقى كرده بود و به اين نتيجه رسيده بود كه آب چاه تا هنگامى كه تغيير نكند و رنگ و بو و طعمش عوض نشود، نجس نخواهد شد و قابل استفاده خواهد بود. 💠هنگامى كه از اين تحقيق خلاص شد، متوجه گرديد كه خودش در خانه چاهى دارد. اين بود كه با خود گفت: شايد به خاطر اين چاه و راحتى خودم اين چنين فتوايى را داده ام و به اين نتيجه رسيده ام. از اين رو دستور داد كه چاه را پر كردند و آن گاه دوباره تحقيق را شروع كرد در حالى كه چاهى نداشت و منافعى او را منصرف نمىكرد. 💠انسان قبل از شروع به حركت بايد آزاد شود واز سودها، هواها، تعصبها، عادتها و تقليدها خود را خلاص كند. 📚مسؤوليت و سازندگى (ج ۱ ص٧۴) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۶۰) 💠حضرت امیر(ع) در اين گفتار حكيمانه خود به خطرات زبان اشاره كرده مى فرمايد: 🍃اللِّسَانُ سَبُعٌ، إِنْ خُلِّيَ عَنْهُ عَقَرَ زبان درنده اى است كه اگر رهايش كنى به تو آسيب مى رساند و تو را مى دَرَد 💠شكی نيست كه يكى از بزرگترين نعمتها و افتخارات انسان نطق و بيان است كه به وسيله زبان انجام مى گيرد و به واسطه آن بر تمام جانداران ترجيح دارد 💠نعمت ها هر چه بزرگ تر باشد چنانچه از آن به طرز بدى استفاده شود خطراتش عظيم تر است. هيچ عضوى از اعضاى انسان به اندازه زبان بى قيدوبند و خطرناك نيست به طورى كه گاه مى شود يك جمله آتش جنگى را مى افروزد و سبب ريختن خون ها و هتك نواميس و از بين رفتن آرامش و امنيت جامعه مى گردد 💠 لذا پيغمبر (ص) فرودند؛كه خداوند زبان را عذابى مى كند كه هيچ يك از اعضاى بدن را با آن عذاب نمى كند. زبان عرضه مى دارد اى پروردگار تو مرا مجازاتى كردى كه هيچ چيز را با آن مجازات نكردى خداوند به او مى فرمايد: سخنى از تو خارج شد و به شرق و غرب زمين رسيد و به سبب آن خون بيگناهان ريخته شد و اموال مردم غارت گرديد و نواميس مردم بر باد رفت به عزت و جلالم سوگند تو را مجازاتى مى كنم كه هيچ يك از اعضا را با آن مجازات نخواهم كرد 💠 قسمت مهمى از گناهان کبیره و خطرناک (حدود سى گناه) با زبان انجام مى شود. در حالى که این زبان مى تواند بهترین وسیله خیر و سعادت باشد. امام باقر(ع) مىفرمود که ابوذر(ره) مى گفت: اى طالب علم این زبان کلید خیر و شر است، بنابراین بر زبانت قفل و بند نِه؛ همان گونه که بر درهم و دینارت قفل و بند مى نهى 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شیعه، علی شریعتی.pdf
1.97M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب (شیعه) ✍مؤلف : دکتر علی شریعتی 📕در این کتاب سه سخنرانی «شیعه یک حزب تمام»، «نقش انقلابی یاد و یادآوران در تاریخ تشیع» و «مسئولیت شیعه بودن» گردآوری شده است. 🔰مقام معظم رهبری همین‌طور که قبلاً گفتم او کسی بود که اندیشه‌های مطرح شده در جامعه را با زبان درستی با یک سلطه ویژه‌ بر فرهنگ رایج آن نسل می‌توانست بیان کند. او ابتکارهای زیادی داشت مسائل جدیدی داشت، اما به‌معنای درست کلمه، شریعتی یک مرحله بود، مرحله بعدی این است که بیاییم آن مسائلی را که شریعتی با استفاده از آشنایی‌های خودش با فرهنگ اسلام فهمیده و ارائه داده بود با اصول اساسی فلسفی مکتب اسلام بیامیزیم و منطبق کنیم. آنچه به‌دست خواهد آمد به نظر من مرحله جدیدی است که می‌تواند برای نسل ما مفید باشد، به تعبیر بهتر بیاییم شریعتی را با مطهری بیامیزیم. شریعتی را در کنار مطهری مطالعه کنیم. ترکیبی از زیبایی‌های شریعتی با بتون‌آرمه اندیشه اسلامی مطهری به‌وجود بیاوریم، آن به‌نظر من همان مرحله نوینی است که نسل ما به آن نیاز دارد. من فراموش نمی‌کنم که در اوج مبارزات که می‌توان گفت که مراحل پایانی قال و قیل‌های مربوط به شریعتی محسوب می‌شد،حضرت امام(ره) ضمن صحبتی بدون اینکه نام از کسی ببرند، اینجور بیان کردند؛ که کسی را به ‌خاطر چهار تا اشتباه در کتاب‌هایش اینطور بکوبیم،این صحیح نیست. 💢 شهید بهشتی هم میگفتند: ما نسل روشنفکر غیر مذهبی زیادی را دیدیم با کتابهای دکتر شریعتی به اسلام علاقه مند شدند و برعکسش را تا بحال نشنیدیم. 🌐 @ashora_karbala