eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
613 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰اگر حسینی هستیم؛ علی اکبر تربیت کنیم ✍ #شهید_بهشتی(ره) 💢دوستان حسین (ع) باید چنان تربیت شوند که در برابر هر انحراف از حق و دین به پا خیزند و قدرت قیام و نهضت داشته باشند. مادران مسلمانی که می خواهند حق مادری خودشان را ادا کنند، بدانند امروز ما در خانه هایمان ، فرزندانمان را بسیار بد تربیت کرده ایم. این هم تربیت است که ما داریم؟! ما دختر و پسرمان را از آغاز، آنقدر سست اراده و ضعیف و نازپرورده و اهل هوا و هوس بار می آوریم که در زندگی سرنوشتی جز سواری دادن نباید داشته باشند. اگر به راستی ما دوستدار حسین بن علی هستیم، علی اکبر تربیت کنیم. 💢 اگر ما دم از عدالت اجتماعی می زنیم و می گوییم در بعضی از ممالک اروپا مردم چنین و چنان اند؛ گوسفند و گرگ در کنار هم به راحتی زندگی می کنند، آیا این وضع و امنیت اجتماعی در اروپا محصول جوانان و مردان نازپرورده است؟! محال است! این سنت و ناموس الهی است که هر وقت مردمی به ناز و عیش و عشرت و آسایش و آرامش طلبی خو گرفتند بدانند ذلت و خواری پشت سر آنها و در انتظارشان است. بنابراین اگر ما برای حسین گریه می کنیم گریه مان باید معنا داشته باشد. 📚مبارزه ی پیروز؛ ص ۶۴ 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰قدم گذاشتن در مسیر اصلاح ✍ #امام_موسی_صدر 🔲برادران گرامی، حادثه کربلا که ما هر سال آن را زنده می‌‌کنیم و هر سال آن را در برابر خود ترسیم می‌‌کنیم و هر سال می‌‌کوشیم خود را در فضای آن قرار دهیم و جَوّی حسینی پدید آوریم چون میخواهیم از این مکتب و از این سرچشمه؛ توشه‌‌ای کافی از عزم و اراده برای رویارویی با زندگی دشوار خود برداریم 🔲معنای عزاداری‌‌های ما و معنای اینکه ما هر سال به یاد امام حسین هستیم و معنای اینکه همیشه می‌‌گوییم: «یا لَیتَنا کُنّا مَعَکَ فَنَفُوزُ فَوزاً عَظیماً» کاش ما همراه تو بودیم تا به رستگاری بزرگ می‌‌رسیدیم. این است که ما امام حسین را در میان خود می‌‌یابیم 🔲 از خود پرسیدم: اگر امام حسین‌(ع) این روزها در میان ما بود چه می‌‌کرد؟ آیا صبر می‌‌کرد تا برادران و همسایگانش در سرما و با گرسنگی و خواری کوچ کنند؟ اگر این‌طور است چگونه این حدیث پیامبر(ص) را تفسیر کنیم که «ما آمَنَ بِاللهِ وَ الیومِ الآخِرِ مَن باتَ شَبعاناً وَ جارُهُ جائِعٌ.» هرکس شب با شکم سیر بخوابد درحالی‌که همسایه‌‌اش گرسنه باشد، به خدا و روز بازپسین ایمان نیاورده است. 🔲 هرکس سالم باشد و همسایه‌‌اش بیمار، هرکس ثروتمند باشد و همسایه‌‌اش تنگدست، به خدا و روز بازپسین ایمان نیاورده است. آیا امام حسین تحمل می‌‌کند که همسایه‌‌اش خوار شود؟ در سرما باشد؟ در ترس و وحشت باشد؟ درمورد برادران دینی و هم وطنان نیز همین‌طور. آیا ممکن است امام حسین بی‌‌اعتنایی و بی‌‌توجهی و سکوت را تحمل کند؟ 🎙سخنرانی عطای حسینی در واقعه کربلا (مرکز تحقيقاتی امام صدر) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیات ۴۵ و ۴۶ سوره هود) 💠آیات فوق، یکى دیگر از عالى ترین درس هاى انسانى و تربیتى را در ضمن بیان سرگذشت نوح(ع) منعکس مى کند، درسى که در مکتب هاى مادى مطلقاً مفهوم ندارد، اما در یک مکتب الهى و معنوى یک اصل اساسى است 💠پیوندهاى مادى (نسب، خویشاوندى، دوستى و رفاقت)، در مکتب هاى آسمانى همیشه تحت الشعاع پیوندهاى معنوى است. در این مکتب، نور چشمى و امتیاز خویشاوندى در برابر پیوند مکتبى و معنوى مفهومى ندارد. 💠آنجا که رابطه مکتبى وجود دارد، سلمان فارسىِ دور افتاده، که نه از خاندان پیامبر؛ نه از قریش، و نه حتى از اهل مکّه بود، بلکه اصولاً از نژاد عرب نبود،[سَلْمانُ مِنّا أَهْلَ الْبَیْت] مى شود، ولى فرزند واقعى و بلا فصل پیامبرى همچون نوح بر اثر گسستن پیوند مکتبیش، آن چنان طرد مى شود که با «إِنَّهُ لَیْسَ مِنْ أَهْلِکَ» روبرو مى گردد 💠به همین دلیل، در احادیث اهل بیت، درباره شیعیانى که تنها نام «تشیع» بر خود مى گذارند، و اثری از تعلیمات اهل بیت؛ در زندگانى آنها دیده نمى شود، جمله هاى صریح و تکان دهنده اى مى خوانیم که بیانگر همان روش قرآن است 💠از امام رضا(ع) نقل شده: روزى پرسیدند: مردم این آیه را چگونه تفسیر مى کنند: «إِنَّهُ عَمَلٌ غَیْرُ صالِح» یکى عرض کرد: معنى آن این است که فرزند نوح (کنعان) فرزند حقیقى او نبود. امام فرمود: نه، چنین نیست، او به راستى فرزند نوح بود، اما هنگامى که گناه کرد، و از جاده اطاعت فرمان خدا قدم بیرون گذاشت، خداوند فرزندى او را نفى کرد، همچنین کسانى که از ما باشند ولى اطاعت خدا نکنند، از ما نیستند 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰این ماتم و اشک برای چیست؟ 🎬 #مقام_معظم_رهبری ▪️می گویند چرا ماتم و گریه و اشک را در بین مردم رواج می دهید؟ این ماتم و اشک برای ماتم و اشک نیست، برای ارزش هاست. آنچه پشت سر این عزاداری ها، بر سر و سینه زدن ها، اشک ریختن ها وجود دارد، عزیزترین چیزهائی است که در گنجینه ی بشریت ممکن است وجود داشته باشد؛ او همان ارزش های معنوی الهی است. اینها را می خواهند نگه دارند که حسین بن علی مظهر این ارزش ها بود. یادِ آنهاست؛ زنده نگه داشتن آنهاست. و ملت اسلام اگر نام حسین را و یاد حسین را زنده نگه بدارد و آن را الگو قرار بدهد برای خود، از همه ی موانع و مشکلات عبور خواهد کرد. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28.safaee_gheyameashoraTSB-4.mp3_98396.mp3
6.44M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : قیام عاشورا (۴) ▪️ اصول حاکم بر حرکت اباعبدالله؛ بعد از اصل تسلیم و وحدت و تفویض و اصل هدایت و نصرت؛ اصل عزت است. عزت برای کسی است که دو بال صبر و شکر را به همراه داشته باشد. 4⃣[ جلسه چهارم ] ⏰ مدت: ٢۶:۴٨ 📶حجم: ۶ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰خصوصیات مؤمنین 🔻۴_اقامه نماز (بخش دوم) 🔹 احتمال دیگر این است که "الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلاَةَ" نماز را به پا میدارند، یعنی در جامعه به پا میدارند، جامعه را جامعه نمازخوان میکند. 🔻بعضیها دلشان خوش است که خودشان نماز میخوانند، به جای هفده رکعت در شبانه روز، پنجاه ویک رکعت میخوانند، غیر از نمازهای مستحبی دیگر. اگر بگویند، بابا، مردم گروه گروه از دین دارند رو برمیگردانند، غمشان نیست. 🔻گفت: آن گِلیم خویش به در میبرد ز موج. میگوید آقا، ما گلیم خودمان را درببریم خیلی کار است، خیلی هنر است، به دیگران نمیرسیم، بعضی این جوری اند. 🔹آن عملی که نشانه ایمان است، این عمل نیست. هرکسی نماز خوب بخواند، اما خودش بخواند، دیگران کاری نداشته باشد، این درست نیست. درست نیست، یعنی کامل نیست. ⁉️نشانه ایمان چیست؟ اقامه صلاة، نماز را در جامعه به پا داشتن، همگان را نمازخوان کردن، نه به معنای اینکه یک عبادت همه جانبه انجام بدهند، نه اینکه فلانی نمازخوان نیست، نمازخوانش کنیم؛ یعنی جامعه نمازخوان، یعنی جامعه ای که دائماً به یاد خدا و درراه خداست. جامعه ای که می گوید "إِیاکَ نَعْبُدُ وَ إِیاکَ نَسْتَعِینُ" جز خدا کسی را عبادت و عبودیت نمیکند و جز به خدا به هیچ کس دیگر اتکا و از کسی استعانت نمیجوید. 🔻 جامعه نمازخوان یعنی آن جامعه ای که هرروز از سردمداران فساد، یعنی "مغضوب علیهم" و از دنباله روان فساد، یعنی از "ضَّالِّینَ " تبّری میجوید. نماز اینهاست. 🔹اگر کسی سعی کند انسانهای دیگر را نمازخوان کند به این معنا، این در حقیقت تلاشی و کوششی در راه عبودیت مطلق حق، در راه ریشه کن کردن فساد، در راه از بین بردن من و ما، در راه ایجاد وحدت اجتماعی و انسانی میان آحاد امت مسلمان و آحاد بشریت، تلاشی در این راه انجام داده، اقامه صلاة یعنی این؛ 🔻 یعنی شما کاری بکنید که همه مردم، در هرروزی پنج نوبت و هر نوبتی چند بار بگویند "إِیاکَ نَعْبُدُ وَ إِیاکَ نَ سْتَعِینُ" خدا! فقط در مقابل تو گردن عبودیت و پشت عبودیت خم میکنیم، نه در مقابل غیر تو. 🔻هرروزی چند نوبت و هر نوبتی چند مرتبه از "مَغْضُوبِ عَلَیهِمْ" و از "ضَّالِّینَ" یعنی از سردمداران فساد و از دنباله روان آنان تبری بجوید، بیزاری بجوید، یک چنین جامعه ای درست کند. امکان دارد اقامه صلاة هم به این معنا باشد. --------------------------------------------------- ✍برجسته ترین متفکر جهان معاصر (حفظه الله تعالی) 🆔 @ashora_karbala