eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
610 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ #نبخشید ❓ در کجاها بخشش، #جایگاهی ندارد؟ 💢 یکی از جاهایی که #عفو جا ندارد، #تجرّی است. یعنی کسی جرمی مرتکب شده است، اما با پُررویی می‌گوید اگر باز هم آزاد شوم، این کار را انجام می‌دهم. یعنی باز هم #جرمش را تکرار می‌کند. ♦️ بعد از #جنگ بدر یک کسی آمد خدمت پیغمبر گرامی اسلام(ص) و گفت: مرا ببخشید، اشتباه کردم، من زن و بچه دارم. اسیر بود و #حکمش هم اعدام بود. حضرت فرمودند: به شرطی می‌بخشم که دیگر در جنگ‌ها نیایی، گفت: باشد. اما بعد از اینکه #آزاد شد رفت بین مشرکین گفت: این دفعه هم اگر جنگی پیش بیاید، نفر اول می‌آیم. به تعبیر خودمان تصور کرد مثلاً خوب توانسته پیغمبر را دور بزند. ♦️ در جنگ احد هم آمد. دست بر قضا آن‌جا هم #دستگیر شد. وقتی آوردند خدمت پیغمبر، گفت: آقا ببخشید، فرمودند: نه دیگر، «الْمُؤْمِنَ‌ لَا یُلْدَغُ‌ مِنْ جُحْرٍ مَرَّتَیْنِ» مومن از یک #سوراخ، دوبار گزیده نمی‌شود. پیامبر فهمید که این شخص دارد تجرّی و #پررویی می‌کند. ❇️ این پارادایم نبخشیدن عیناً در دستگاه اللهی هم جاری است .فرقی میان فعل رسول خدا (ص) ارداه اللهی وجود ندارد. خداوند متعال ؛ خان رحمت و مغفرت میگستراند و میگوید بیایی میبخشم ؛بیایی یعنی توبه نصوح ؛ یعنی ندامت و ترک فعل معصیت و قصد جبران . ببیند خیر این بنده امروز ؛ لسانی استغفار میکند و العفو العفو میگوید اما در دلش هست که فرداها ؛ دوباره همان گناه را مرتکب شود ؛ اینجا بخششی نیست. این فرد با تکرار معصیت به مرحله تجری میرسد یعنی نبخشیدن. صد بار اگر توبه شکستی بازا ؛ مال آنجاست که واقعا توبه کرد اما بعدها حریف نفس و شیطان نشد. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر _قرآن_کریم 🍃 یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ 🍃مى‌خواهند نور خدا را به دهانهایشان خاموش کنند ولى خدا کامل کننده نور خویش است، اگر چه کافران را ناخوش آید». 💠از حضرت موسى بن جعفر (علیه السّلام) معنى آیه «یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ» را پرسید، حضرت فرمود: مقصود، دوستى امیرالمؤمنین (علیه السّلام) است وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ یعنى خداوند امامت را به‌آخر می‌رساند به‌دلیل آیه شریفه: «الذین فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنا» که مقصود از نور همان امام است» 🔹محمد بن فضیل میگوید عرض کردم «لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ» چیست؟ فرمود: «یعنى خداوند به‌هنگام ظهور قائم ما دین حق را بر همه ادیان باطله پیروز می‌گرداند. چنان که خود فرموده: «وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ» یعنى خداوند نور خود را با ولایت قائم آل محمد تمام میکند «وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ» یعنى هر چند دشمنان على این را نخواهند». 📌#نکات_آیه 📎اسلام و قرآن، نور الهى است 📎هدف کافران؛ مبارزه با اسلام و خاموش کردن نور خدا بود.  📎پشتیبانى همه جانبه از دین اسلام و فروزان نگه داشتن نور آن، وعده قطعى و حتمى خداوند است 📎تلاش براى خاموش کردن نور اسلام، تلاشى مذبوحانه و بى فرجام است 📎اراده خداوند، بر گسترش اسلام و تعالیم قرآن در سراسر گیتى   📎رشد و شکوفایى اسلام، امرى گران و ناگوار براى کافران  @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_حکمت_نهج_البلاغه 🍃إِذَا كُنْتَ فِي إِدْبَارٍ وَ الْمَوْتُ فِي إِقْبَالٍ فَمَا أَسْرَعَ الْمُلْتَقَى (حکمت٢٩) 🍃هنگامى كه تو زندگى را پشت سر مى گذارى و مرگ به تو روى مى آورد، پس ديدار با مرگ چه زود خواهد بود. 💠 حضرت وصی(ع) نخست همه انسان ها را در حال حرکت به سوى پایان عمر معرفى مى کند و این یک واقعیت است. از لحظه اى که انسان متولد مى شود و هر ساعتى که بر او مى گذرد بخشى از سرمایه عمر او کاسته و هر نفسى که مى زند یک گام به پایان زندگى نزدیک مى گردد، زیرا عمر انسان به هر حال محدود است و اگر هیچ مشکلى هم براى او پیش نیاید روزى پایان مى پذیرد. درست مانند چراغى که ماده اشتعال زایش تدریجاً کم مى شود و روزى تمام و سرانجام خاموش خواهد شد. این حرکت سریع بدون یک لحظه توقف ادامه دارد و به این ترتیب، از این سو همه انسان ها شتابان به سوى مرگ حرکت مى کنند. 💠از سوى دیگر، پیوسته عوامل مرگ به سوى انسان در حرکت اند خواه این عوامل از طریق حوادث ناگهانى، زلزله ها، طوفان و سیلاب، تصادف ها و مانند آن باشد یا به صورت بیمارى هایى که با گذشت عمر و ضعف و ناتوانى اعضا خواه ناخواه دامان انسان را مى گیرد 💠هدف از تمام این هشدارها این است که زندگى دنیا غفلت زاست و هنگامى که انسان به آن سرگرم شود گاه همه چیز را گفراموش مى کند و چنان گام برمى دارد که گویى زندگى دنیا ابدى است نه خبرى از آخرت نه توشه اى براى آن سفر تهیه مى کند این هشدارها براى این است که انسان را تکانى دهد و از این خواب غفلت بیدار کند و پیش از آنکه فرصت ها از دست برود او را به تهیه زاد و توشه وا دارد. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_صحیفه_سجادیه 🍃اللّهم ارزقنی عقلًا کاملًا و عزماً ثاقبا و لبّاً راجحاً و قلباً زکیاً و علماً کثیراً و ادباً بارعا.» 🍃خدایا! عقل کامل، اراده‌ی نیرومند، لبّ راجح ؛ دل پاکیزه، دانش بسیار، و ادبی برجسته و درخشانْ به من عنایت کن! 💠این دعا بخشی از دعاهای صحیفه‌ی ثالثه‌ی سجّادیه ؛ در آخر دعایی که خواندن آن ما بین نافله و فریضه‌ی صبح فضیلت دارد . حضرت، شش چیز از خدای متعال خواسته است؛ که من روی این خواسته‌ی سوم می‌خواهم تکیه کنم. 🔹نکته‌ی و خواسته‌ی سوم، «لبّ راجح» است. معنایش این است که «باطن و مغزِ کار من، از ظاهر و شکل کار من، بیشتر باشد.. 💠 ببینید امام سجّاد(علیه‌السّلام) از خدا چه خواسته است! ❇️ ما، دو نوع آدم داریم: ⬅️یک نوع، آدمی است که هرچه هست، در ظاهر اوست. ظاهرش جذّاب و چشمگیر و احیاناً خاشع‌کننده و خاضع‌کننده است. اما باطنش پوک و پوچ است؛ چیزی در او نیست. این، بدترین نوع آدمی است که می‌خواهد منشأ آثار بزرگ باشد. ⬅️ اما یک نوع دیگر، آدمی است که باطن او بر ظاهرش ترجیح دارد. ظاهرش هرچه هست، باطن او بهتر و بیشتر از ظاهر، جذّابیت دارد. امام سجّاد (علیه‌السّلام) به ما درس می‌دهد که از خدا بخواهیم آدمی از نوع دوم باشیم. ✅ اما تربیت اسلامی، غیر از این است. تربیت اسلامی بر این مبناست که ظاهرت را باید حفظ کنی، اما باطنت باید از ظاهرت بهتر باشد. کسانی نگویند «ظاهر هرطور بود، بود. اصل، باطن است.» بله، اصل باطن است. اما ظاهر باید نمودار باطن باشد: «الظاهر عنوان الباطن» ظاهر را هم باید درست کرد. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_350392271050375206.mp3
1.16M
💠حقیقت 🎤 علامه ذوالفنون 🍃این که میفرمائید(وعجِّل فرجهم) یعنی خدایا به ما توفیق عطا کن تا بتوانیم حقیقت قرآن را در اجتماع پیاده کنیم . (فرجهم )یعنی ما دنبال گشایس هستیم ؛ ما الان در تنگنا هستیم ؛چرا از هم میترسیم؟چرا این همه قفل به مالمان میزنیم؟ چون میترسیم چون حقیقت دین پیاده نشده است. 🍃حضرتِ منتَظَر (سرُّاللّه) است؛ انسان کامل واسطه فیض است. 🍃ما الان در فرج نیستیم در گشایش نیستیم. پیاده شدن حقیقت دین و قرآن است که آن وقت در گشایش هستیم. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ✍استاد : 💠تو آنچه دارى، نزد ولىّ‌ مى‌گذارى؛ چون آنچه در نزد تو بماند رفتنى و گم شدنى و ضايع شدنى است، كه «ما عندكم ينفد و ما عند اللّه باق». تو از مهدى توقع ندارى، كه تعلقى ندارى. تو مى‌خواهى آنچه خدا به تو بخشيده در راه او ببخشى و اين‌گونه، دارايى‌ها را از تباهى نجات بدهى و نسيه‌ها را نقد كنى و همراه با خود داشته باشى. 💠فرق است ميان كسى كه مى‌خواهد در قرارداد ريش بگيرد و يا آن كه ريش بگذارد و راه بازگشت را بر خود ببندد، كه مى‌بينيم ياران حسين تمامى پل‌ها را پشت سر خراب كردند و زن‌ها را طلاق دادند كه مبادا باز گردند و يا مشكلى از ناحيۀ آن‌ها بر زن‌هاشان پيش بياورند. در هر حال، پيمان بر ساختن و سوختن و جان باختن و هستى به پاى دوست انداختن، پيمان كسانى است كه پناهى جز مهدى نمى‌بينند و جز قلعۀ توحيد و ولايت، پايگاهى ندارند. 💠آن‌ها كه از ولىّ‌ تمنايى دارند، در واقع ولىّ‌ را نردبان خواسته‌ها و واسطۀ هوس‌هاشان كرده‌اند كه سوختگان عشق مى‌خواندند: ما را از تو به جز تو تمنايى نيست ... 📚 تو مي آيي صفحه 23 🆔 @ashora_karbala