🔰جنگ تابع فرهنگ است!
🔹 در صحنه جنگ فرهنگی باید معتقد باشیم که داریم مفهوم جدیدی از زندگی و تمدن را ارائه میدهیم. مثلا آزادی در دیدگاه ما یک مفهوم جدید دارد که مساوی با بندگی و عبودیت در برابر خداست در حالی که در غرب رهایی مطلق است. مفاهیم دیگر هم همین طور است.
🔹 اصلا به خاطر این مفاهیم جدید که ارائه کردهایم جنگ ما ادامه دارد. اگر ما دست از ارزشهایمان برداریم مسلّم است که فردا نه تنها صلح میکنیم بلکه تمام امکانات جهانی که الان از ما دریغ شده را کامل در اختیارمان می گذارند. مثلا اگر بگوییم نه شرقی، نه غربی را کنار گذاشتیم و همین ارزشهای موجود جهان را بپذیریم، جنگ تمام میشود. در واقع جنگ تابع فرهنگ است.
🔹 یعنی دقیقا مفاهیم فرهنگی در جنگ هستند که نمود نظامی پیدا کردهاند. اگر به این معتقد باشیم ، جنگ فرهنگی عظیم تر از جنگ نظامی است. لذا در جنگ فرهنگی که پیش میرویم، دقیقا باید قواعد جنگ نظامی را پیاده کنیم البته در بعد فرهنگی.
💢 آخرین مصاحبه روحانی شهید محمد تقی شرعی با عنوان "مسافر قله های فتح نشده اسلام باشید" زمستان ۶۵
🆔 @ashora_karbala
19.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰جایگاه فرهنگ...
🎬 #امام_خامنه_ای
🔻 فرهنگ هویَّت یک ملت است. ارزشهای فرهنگی؛ روح و معنای حقیقی یک ملت است.
🔻 همه چیز مترتّب بر فرهنگ است.
فرهنگ؛ حاشیه وذِیل اقتصاد نیست؛
حاشیه و ذیل سیاست هم نیست؛
اقتصاد و سیاست؛ حاشیه و ذیل فرهنگ هستند.
🔻بعضیها اشکالشان این است که اصل تهاجم را نمیبینند.
خود آنها هم این را بیان می کنند که هدف اینجاست؛ در دنیا دارند کار می کنند برای اثر گذاری بر ملت ایران.
مسائل ما را رصد می کنند و بر اساس همان مسائل محتوا تولید می کنند.
می خواهند بر روی ذهن و رفتار ملت ما اثر بگذارند. اینکه یک جبهه ای وجود دارد ؛ سوگند خورده ی ریشه کن کردن هویت ملی و اسلامی و فرهنگی ملت ما؛ این را اصلا درک نمی کنند نمی فهمند؛ این همه علائم و نشانه ها را نمی بینند
"این گله را نگر که چه آسوده می چَرد"
🆔 @ashora_karbala
3_1.mp3
9.16M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری
🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی"
تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی / تبیین حقیقت توحید و شرک مجسم در دستگاه ولات حق و باطل
☑️ با توجه به حقیقت اقامه یک فعل و برگشت فعل به مصدر مولد آن و حضور اراده اقامه کننده در امر اجتماعی، ولات اجتماعی تاریخی هستند که قوای خودشان را در عالم جاری کرده اند. لذا مجرای تحقق توحید در عالم، خلفاء الهی و اولیاء معصوم هستند و در طرف مقابل نیز کفر و شرک از اراده های ظلمانی سران استکبار و طغیان متولد شده است. برای فهم این دو جریان و دستگاه آن آیات و روایاتی را بررسی می کنیم.
☑️در مورد جریان اثم و فواحش و باطن آن و نیز نعمت و باطن آن باید عنوان کرد که حقیقت جریان ایمان از امام می جوشد و تبدیل به صفات و اعمال خیر می شود و جامعه ایمانی و تمدن ایمانی را شکل می دهد. و در مقابل نیز سران طاغوت هستند که کفر و فروعات آن را در عالم گسترش داده و توسعه می دهند.
☑️ با عنایت به حدیث عقل و جهل باید بدانیم که عقل؛ مقامی از مقامات رسول الله(ص) است؛ با این صفات خود بندگی کرده و خود را در عالم گسترش می دهد و در مقابل نیز جهل صفات خود را سرایت می دهد و همین سبب ایجاد اخلاق و رفتار و.... در انسان و جامعه تمدن می شود. توجه به آیات شجره طیبه و خبیثه هم در همین فضا معنا پیدا می کنند و محیط توحید را با محیط ولایت پیوند داده و در مقابل جریان کفر و شرک نیز فروعات خود را دارد و توسعه پیدا می کند.
3⃣جلسه سوم
⏰ مدت: ۶٧:۵٧ دقیقه
📶 حجم: ٨ مگابایت
🗓 در جمع نخبگان استان البرز ٢۴ تیرماه ٩۵
🆔 @ashora_karbala
12751-fa-adab-alsharah.pdf
1.56M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"آداب الشریعه" (آداب زندگی)
✍مؤلف: علامه محد باقر فشارکی
(ترجمه و تحقیق مجید نبوی)
📔 روش زندگی هر کسی بیانگر فلسفه زندگی اوست؛ زیرا این افکار، باورها و اعتقادات است که افعال و رفتار انسان را میسازد و خاستگاه و ریشه انگیزه های آدمی، همان نگرشها و اندیشههای اوست. اگر ما خود را مسلمان و مؤمن به فلسفه زندگی قرآنی میدانیم، باید سبک زندگی ما برگرفته از سیره پیامبر و معصومین(ع) باشد؛ لذا باید سبک زندگی ایشان را بشناسیم و براساس آن عمل کنیم، در غیر این صورت ادعایمان دروغی بیش نخواهد بود.
📔 و کاملا معلوم و واضح است که عمل، فرع معرفت و تعّلم است و آن؛ موکول می باشد به رجوع به اخبار اهل بیت (ع)؛ و چون
آنها درکتب اخبار؛ متفرّق و به لغت عرب بود؛ لذا بسیاری از مردم نمی توانستند از آنها استفاده کنند و بعد از مطالعه؛ چون منظم نبود؛ در
ذهنشان مستقر نمی شد. کتابی که در پیش رو دارید شامل بعضی از مقررات و آداب و برنامه هایی است که دین مقدس اسلام توسط آیات قرآن و روایات پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت آن حضرت(ع) براي زندگی ما به ارمغان آورده است و توسط مؤلف کاملا مختصر و منظّم بیان گردیده است.
🆔 @ashora_karbala
🔰 شورای نگهبان و بی اعتمادی مردم؟
⁉️ آیا محروم شدن شهروندان از حق طبیعی انتخاب شدن بهوسیله نظارت استصوابی، باعث بی اعتماد شدن مردم به پایههای نظام نمی شود؟
▫️ #امام_خامنه_ای
✅ جواب من این است که نه، نمی شود؛ چون نظارت استصوابی یک قانون است و نبایستی کسی از عمل به قانون گلهای داشته باشد. این نظارت شورای نگهبان، طبق قانون و متّکی به قانون اساسی است. پایهها و ریشههایش در قانون اساسی است و در قانون عادی هم همان تأیید شده است و وجود دارد.
✅ این نظارت هم برای شهروندان عادی و معمولی نیست؛ این برای آن است که یک آدم ناباب، یک آدم مضرّ و یک آدم بد، به این مرکزِ حساس وارد نشود. این نظارت استصوابی فقط مخصوص مجلس که نیست؛ در مورد ریاست جمهوری هم هست. حالا شما ببینید یک آدم حرّافِ پشتهماندازی که از خارج هم حمایت شود و پول فراوانی هم داشته باشد و خودش را به شکل های گوناگونی بیاراید و اینجا بیاید و کاندیدا شود و اکثریتی را هم ببرد و رئیس جمهور شود، تکلیف مملکت چه می شود؟!
✅ نظارت استصوابی برای همین است که جلوِ آدمهایی که بر طبق قوانین کشور، صلاحیت آمدن به این منصبِ حساس را ندارند - چه مجلس، چه ریاست جمهوری و چه در بقیه جاهایی که این نظارت وجود دارد؛ مثل مجلس خبرگان و دیگر جاها - گرفته شود و اینها نتوانند وارد این مراکز حساس شوند. نظارت استصوابی چیز خوبی است؛ چیز بدی نیست.
✅ آنهایی که انتقاد می کنند و ایراد می گیرند، ادعایشان این است که شورای نگهبان رد و قبولش بر اساس گرایشهای سیاسی است. البته این واقعیت ندارد. خودِ آقایان شورای نگهبان هم همیشه انکار کردهاند؛ بنده هم تا آنجا که از نزدیک شاهد کار آنها بودهام، چنین احساسی نکردهام. حالا ممکن است کسی یک وقت یک جایی را درست نفهمد و غلط بفهمد که آن بحث دیگری است؛ اما مبنا، مبنای قانونی است.
🎙 بیانات رهبری در پاسخ به پرسشهای دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف ۱٣٧٨/٩/۱
🆔 @ashora_karbala
🔰 دعا چه فایدهای دارد؟!
✍ استاد آیت الله #مصباح_یزدی
🔹 گاهی آدم چیزهایی را از خدا میخواهد که خودش باید به سراغ به دست آوردنش برود. "قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً" مگر من نباید بروم درس بخوانم تا به علمم افزوده شود؟ وقتی می گویم خدایا تو بر علم من بیافزای یعنی چی؟ یعنی دیگر درس نخوانم؟ این که خیلی بعید است. یا این که باید خودم درس بخوانم؟ پس این #دعا چه فایده ای داشت؟
🔹 دعا کردن در منطق دینی اولا توجه به این است که اختیار هستی به دست خدا است، جز با اراده او چیزی تحقق پیدا نمی کند. "وَ مَا كَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّه". هر کس ایمان هم دارد با اجازه خدا ایمان آورده است. "مَا أَصَابَ مِنْ مُصِيبَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَ مَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ" این معرفت باید از ایمان و خداشناسی پیدا شود.
🔹 ثانیا توجه پیدا کنم به اینکه خدایی که همه اختیارات در دست او هست تحقق برخی از مقدمات و شرایط را منوط کرده است بر اینکه از من بخواهید. گفته: "ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ" اگر خواستید به شما میدهم، وسایلش را فراهم میکنم؛ اگر نخواستید آن وسایل فراهم نمیشود، حالا شما هرچه میخواهی تلاش کن، وسیله اش که نباشد محقق نمیشود.
🔹 دعا کردن هم خودش یک عمل اختیاری است، خودش یک عبادت است که با توفیق خدا حاصل شده است. همین که من موفق شوم بگویم خدا! یا الله! همین توفیق میخواهد. خدا باید مقدماتی فراهم کند تا زمینه در من پیدا شود که توجه کنم.
🔻 جلسه بیست و یکم درس اخلاق ۹۷/۱۲/۲۲
🆔 @ashora_karbala