2_1.mp3
8.19M
🎧 بشنوید | سخنرانی
🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری
🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی"
تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی/بررسی حقیقت توحید در الوهیت و رسیدن به محیط ولایت الله.
☑️ اگر ما بخواهیم یک حکومت دینی و تمدنی در مقیاس اسلام را بنا کنیم باید درک ما از دین و همچنین نظام اعتقادی و فکری ما متناسب با همین امر باشد. آنچه که باید در ابتدای نگاه تمدنی مورد بررسی قرار دهیم جریان توحید و الوهیت خداوند متعال است که اساس دعوت همه انبیاء می باشد
☑️ نفی آلهه ها و اثبات حضرت حق به عنوان اله واحد عالم است و تمام انذارها و بشارتهای انبیاء الهی به همین مسئله برمی گردد. باید توجه کرد انسان در اصل اخذ آلهه و پرستش مختار نیست و به ناچار باید معبودی را برای خودش انتخاب کند؛ اما در پرستش معبود حق انتخاب و اختیار دارد و باید الله تبارک و تعالی را اِله خود بگیرد
☑️ اگر کسی این الوهیت را بپذیرد و عبادت خود را در جهت "الله" صرف کند و بقیه اله ها را نفی کند در محیط توحید قرار می گیرد و سیرش در محیط نور است. جریان ولایت و سیر در محیط نور از نورانیت و هدایت خداست و تمثلی در عالم دارد تا به بیوتی می رسد که سراسر بندگی و ذکر است
☑️ این جریان تنزل نور است و برای سیر انسان همین مسیر نور را در صعود باید طی کند و خداوند اِعمال ولایتش در همین جریان است. ولایت خداوند البته از طریق ولایت حضرات معصومین(ع) جاری می شود و حقیقت نورانیت همان کنه نورانیت حضرات است که به سمت آن مومن سیر می کند
2⃣ جلسه دوم
⏰ مدت: ۶۰:۵٨ دقیقه
📶 حجم: ٧ مگابایت
🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٢۰ خرداد ٩۵
🆔 @ashora_karbala
ir.ziaei.sharhenahj.apk
15.81M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"ترجمه و تفسير نهجالبلاغه"
✍مؤلف: علامه محمدتقى جعفرى
📘 اين اثر در ميان شرحهاى متعددى كه در عصر حاضر بر "نهجالبلاغه" نگاشته شده، يكى از مهمترين شروح به شمار مىرود. اين دانشمند فرزانه كه عمرى را به بررسى آراء و انديشههاى متفكران و فيلسوفان و عارفان شرق و غرب گذرانده و دهها اثر ارزشمند را پديد آورده بود، در دو دهه اخير عمر پربار خويش، تمامى وجهه همت خود را مصروف ترجمه و شرح نهجالبلاغه كرده بود. بهرهگيرى از منابع متعدد تشيع و تسنن، تفاسير، تواريخ، ديوانها، به ويژه از مثنوى معنوى و سخنان و نوشتههاى نويسندگان وپژوهشگران خارجى از امتيازات اين كتاب مىباشد.
📘 #علامه_جعفرى به علت نوع بينش عميق و همه جانبهاى كه داشت، كوشيد در اين تفسير، ابعاد مختلف فلسفى، كلامى، عرفانى، فقهى، حقوقى، جامعهشناختى، فلسفه سياسى، فلسفه حقوقى، و روانشناختى كلام مولى اميرالمؤمنين(ع) را دريابد. توجه به همين ابعاد است كه شرح استاد را از ساير شروح گذشته و معاصر، متمايز مىگرداند.
📘 از ويژگىهاى برجسته اين شرح، اختصاص يك جلد كامل (جلد اول) به شناخت اميرالمؤمنين (ع) از ابعاد مختلف است. اين جلد كه به عنوان مقدمه شرح نهجالبلاغه مىباشد، به موضوع «رسالت انسانى و شخصيت على عليهالسلام» مىپردازد و مىكوشد تا زواياى ناشناخته يا كمشناخته شخصيتى آن حضرت را در قالب جملات و كلماتى دلنشين و با استفاده از آراء انديشمندان مسلمان و غيرمسلمان و نيز در پرتو قرآن كريم و روايات نبوى و همچنين سخنان خودِ آن حضرت را بررسى نمايد.
🆔 @ashora_karbala
🔰مردم بالاخره صدایشان در می آید، آن روز دیگر نمیتوان مقابله کرد. به مردم فشار نیاورید
🔷 #امام_خمینی (ره)
💢 وقتی حکومتی پایه قدرتش به دوش ملت نباشد و ملت با قلبش با آن موافق نباشند، هر چه قدرتمند باشد هم نمیتواند پایداری کند. اگر ملت یک وقتی نارضایتی پیدا کرد، اگر امروز صحبت نکنند، چند روز دیگر صدایشان درمیآید. روزی که ملت صدایش در بیاید، دیگر نمیتواند یک قدرتی با آن مقابله بکند.
💢 این الآن برای شما و ما و همه قشرهای دولت و ملت باید یک سرمشق و یک الگو باشد که ببینیم که یک قدرت بزرگ وقتی پایگاه ملی ندارد، این قدرت نمیتواند بایستد سرپای خودش. یک قدرت و لو بزرگ نباشد اگر پایگاه ملی داشته باشد، این غلبه میکند.
💢 کوشش کنید که پایگاه ملی برای خودتان درست کنید. این به این است که گمان نکنید که شما صاحب مقام هستید، منصب هستید باید به مردم فشار بیاورید. هر چه صاحب منصب ارشد باشد باید بیشتر خدمتگزار باشد. مردم بفهمند که هر درجهای که این بالا میرود با مردم متواضعتر میشود. اگر یک همچو کاری شد و یک چنین توجهی به مسائل شد و یک همچو عبرتی از تاریخ برای ما شد، هر قوهای پایگاه ملی پیدا میکند؛ و پایگاه ملی حافظ اوست؛ حفظ میکند او را.
🔸این طور نباشد که مردم وقتی اسم کلانتری را بشنوند بلرزند به خودشان! وقتی بخواهند بروند طرف کلانتری مثل اینکه طرف حبس دارند میروند یا طرف کشتارگاه میروند! خیال کنند دارند طرف منزلشان میروند، یا طرف جایی میروند که عدالت توی آن هست، جایی میروند که ظلم در آن نیست، جایی میروند که با مردم دوست هست، نه دشمن، اگر این طور شد، دلهای مردم متوجه میشود.
💢 مردم زود راضی میشوند، مردم نفوسشان این طور است که زود راضی میشوند. یک نوازش از یک نفر صاحب منصب برای مردم کافی است که تا مدتها اینها دلشان راضی باشد از او. کاری بکنید که دل مردم را به دست بیاورید. پایگاه پیدا کنید در بین مردم.
💢 وقتی پایگاه پیدا کردید، خدا از شما راضی است؛ ملت از شما راضی است؛ قدرت در دست شما باقی میماند، و مردم هم پشتیبان شمایند؛ اگر یک کسی بیاید بخواهد به شما یک تعدی بکند، ملت به او حمله میکند. به خلاف اینکه اگر مردم دیدند که اینها با آنها نیستند، اینها دشمن آنها هستند، اگر یک کسی بیاید، بخواهد به شما حمله کند، آنها کمکش هم میکنند. این یک مطلبی است که الآن ما از این تاریخ موجودی که بر ما گذشت باید عبرت بگیریم.
💢 این یک مسئله کلی است برای همه ما که فکر این باشیم- که برای ملتمان- بفهمد ملت که ما خدمتگزار ملت هستیم؛ ملت ادراک کند که ما خیر او را میخواهیم، وقتی آن را ادراک کرد که ما همه خیر ملت را میخواهیم، ملت هم پشتیبان ماست.
♻️ بازخوانی سخنان حضرت امام در جمع شهربانی کاشان، ۶ خرداد ۵۸
🆔 @ashora_karbala
💠 معامله با خدا...
✍ آیت الله #جوادی_آملی
💠 امام سجاد (علیه السلام) به ذات اقدس اله عرض می کند پروردگارا تنها تویی که در خریدن آگهی مزایده می زنی و می گویی من بیشتر از دیگران می خرم. اعلام عمومی کردی و به جوامع بشری گفتی شما جانتان را به هرچی بخواهی بفروشی من بیشتر می خرم. وقتتان را، عمرتان را به هر کی می خواهید بفروشید من بیشتر می خرم. خدمتتان را، کارتان را، عملتان را، در هر راهی بخواهی صرف کنی من بیشتر می خرم و سرانجام هر کاری که می خواهید برای دیگران انجام دهی و در برابر آن مزدی می خواهی من بیشتر می خرم و «انت الذی زد فی السوم»این کار فقط کار توست. هر چه تو می خری گرانترین قیمت ها را خواهی داد.
💠 ما با خدایی سروکار داریم که مهندسی رحمت مطلقه هست و جهان را با رحمت اداره می کند و چیز اندکی که ما به خدای سبحان تقدیم می کنیم بیشترین و گرانترین بها را به ما می دهد.
💠 در تمام داد و ستدها یک کسی عوض را می دهد معوض را می گیرد و دیگری معوض را می دهد عوض را می گیرد اما داد و ستد با خدا، تجارت با خدا، «هی یَرْجُونَ تِجَارَهً لَّن تَبُورَ». عوض و معوض را هر دو خدا به ما می دهد چه اینکه اگر معاذالله با شیطان معامله کردیم، عوض و معوض، هر دو را می برد. این چنین نیست که شیطان چیزی به ما بدهد و آن چنان نیست که خدای سبحان چیزی را برای خود بگیرد. کدام تجارت از این سود آورتر است که عوض و معوض هر دو را بنده ببرد.
♻️ پیام به پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) ٩۴/٨/۱۴
🆔 @ashora_karbala
🔰جنگ تابع فرهنگ است!
🔹 در صحنه جنگ فرهنگی باید معتقد باشیم که داریم مفهوم جدیدی از زندگی و تمدن را ارائه میدهیم. مثلا آزادی در دیدگاه ما یک مفهوم جدید دارد که مساوی با بندگی و عبودیت در برابر خداست در حالی که در غرب رهایی مطلق است. مفاهیم دیگر هم همین طور است.
🔹 اصلا به خاطر این مفاهیم جدید که ارائه کردهایم جنگ ما ادامه دارد. اگر ما دست از ارزشهایمان برداریم مسلّم است که فردا نه تنها صلح میکنیم بلکه تمام امکانات جهانی که الان از ما دریغ شده را کامل در اختیارمان می گذارند. مثلا اگر بگوییم نه شرقی، نه غربی را کنار گذاشتیم و همین ارزشهای موجود جهان را بپذیریم، جنگ تمام میشود. در واقع جنگ تابع فرهنگ است.
🔹 یعنی دقیقا مفاهیم فرهنگی در جنگ هستند که نمود نظامی پیدا کردهاند. اگر به این معتقد باشیم ، جنگ فرهنگی عظیم تر از جنگ نظامی است. لذا در جنگ فرهنگی که پیش میرویم، دقیقا باید قواعد جنگ نظامی را پیاده کنیم البته در بعد فرهنگی.
💢 آخرین مصاحبه روحانی شهید محمد تقی شرعی با عنوان "مسافر قله های فتح نشده اسلام باشید" زمستان ۶۵
🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جایگاه فرهنگ...
🎬 #امام_خامنه_ای
🔻 فرهنگ هویَّت یک ملت است. ارزشهای فرهنگی؛ روح و معنای حقیقی یک ملت است.
🔻 همه چیز مترتّب بر فرهنگ است.
فرهنگ؛ حاشیه وذِیل اقتصاد نیست؛
حاشیه و ذیل سیاست هم نیست؛
اقتصاد و سیاست؛ حاشیه و ذیل فرهنگ هستند.
🔻بعضیها اشکالشان این است که اصل تهاجم را نمیبینند.
خود آنها هم این را بیان می کنند که هدف اینجاست؛ در دنیا دارند کار می کنند برای اثر گذاری بر ملت ایران.
مسائل ما را رصد می کنند و بر اساس همان مسائل محتوا تولید می کنند.
می خواهند بر روی ذهن و رفتار ملت ما اثر بگذارند. اینکه یک جبهه ای وجود دارد ؛ سوگند خورده ی ریشه کن کردن هویت ملی و اسلامی و فرهنگی ملت ما؛ این را اصلا درک نمی کنند نمی فهمند؛ این همه علائم و نشانه ها را نمی بینند
"این گله را نگر که چه آسوده می چَرد"
🆔 @ashora_karbala
3_1.mp3
9.16M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری
🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی"
تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی / تبیین حقیقت توحید و شرک مجسم در دستگاه ولات حق و باطل
☑️ با توجه به حقیقت اقامه یک فعل و برگشت فعل به مصدر مولد آن و حضور اراده اقامه کننده در امر اجتماعی، ولات اجتماعی تاریخی هستند که قوای خودشان را در عالم جاری کرده اند. لذا مجرای تحقق توحید در عالم، خلفاء الهی و اولیاء معصوم هستند و در طرف مقابل نیز کفر و شرک از اراده های ظلمانی سران استکبار و طغیان متولد شده است. برای فهم این دو جریان و دستگاه آن آیات و روایاتی را بررسی می کنیم.
☑️در مورد جریان اثم و فواحش و باطن آن و نیز نعمت و باطن آن باید عنوان کرد که حقیقت جریان ایمان از امام می جوشد و تبدیل به صفات و اعمال خیر می شود و جامعه ایمانی و تمدن ایمانی را شکل می دهد. و در مقابل نیز سران طاغوت هستند که کفر و فروعات آن را در عالم گسترش داده و توسعه می دهند.
☑️ با عنایت به حدیث عقل و جهل باید بدانیم که عقل؛ مقامی از مقامات رسول الله(ص) است؛ با این صفات خود بندگی کرده و خود را در عالم گسترش می دهد و در مقابل نیز جهل صفات خود را سرایت می دهد و همین سبب ایجاد اخلاق و رفتار و.... در انسان و جامعه تمدن می شود. توجه به آیات شجره طیبه و خبیثه هم در همین فضا معنا پیدا می کنند و محیط توحید را با محیط ولایت پیوند داده و در مقابل جریان کفر و شرک نیز فروعات خود را دارد و توسعه پیدا می کند.
3⃣جلسه سوم
⏰ مدت: ۶٧:۵٧ دقیقه
📶 حجم: ٨ مگابایت
🗓 در جمع نخبگان استان البرز ٢۴ تیرماه ٩۵
🆔 @ashora_karbala
12751-fa-adab-alsharah.pdf
1.56M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب
"آداب الشریعه" (آداب زندگی)
✍مؤلف: علامه محد باقر فشارکی
(ترجمه و تحقیق مجید نبوی)
📔 روش زندگی هر کسی بیانگر فلسفه زندگی اوست؛ زیرا این افکار، باورها و اعتقادات است که افعال و رفتار انسان را میسازد و خاستگاه و ریشه انگیزه های آدمی، همان نگرشها و اندیشههای اوست. اگر ما خود را مسلمان و مؤمن به فلسفه زندگی قرآنی میدانیم، باید سبک زندگی ما برگرفته از سیره پیامبر و معصومین(ع) باشد؛ لذا باید سبک زندگی ایشان را بشناسیم و براساس آن عمل کنیم، در غیر این صورت ادعایمان دروغی بیش نخواهد بود.
📔 و کاملا معلوم و واضح است که عمل، فرع معرفت و تعّلم است و آن؛ موکول می باشد به رجوع به اخبار اهل بیت (ع)؛ و چون
آنها درکتب اخبار؛ متفرّق و به لغت عرب بود؛ لذا بسیاری از مردم نمی توانستند از آنها استفاده کنند و بعد از مطالعه؛ چون منظم نبود؛ در
ذهنشان مستقر نمی شد. کتابی که در پیش رو دارید شامل بعضی از مقررات و آداب و برنامه هایی است که دین مقدس اسلام توسط آیات قرآن و روایات پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت آن حضرت(ع) براي زندگی ما به ارمغان آورده است و توسط مؤلف کاملا مختصر و منظّم بیان گردیده است.
🆔 @ashora_karbala
🔰 شورای نگهبان و بی اعتمادی مردم؟
⁉️ آیا محروم شدن شهروندان از حق طبیعی انتخاب شدن بهوسیله نظارت استصوابی، باعث بی اعتماد شدن مردم به پایههای نظام نمی شود؟
▫️ #امام_خامنه_ای
✅ جواب من این است که نه، نمی شود؛ چون نظارت استصوابی یک قانون است و نبایستی کسی از عمل به قانون گلهای داشته باشد. این نظارت شورای نگهبان، طبق قانون و متّکی به قانون اساسی است. پایهها و ریشههایش در قانون اساسی است و در قانون عادی هم همان تأیید شده است و وجود دارد.
✅ این نظارت هم برای شهروندان عادی و معمولی نیست؛ این برای آن است که یک آدم ناباب، یک آدم مضرّ و یک آدم بد، به این مرکزِ حساس وارد نشود. این نظارت استصوابی فقط مخصوص مجلس که نیست؛ در مورد ریاست جمهوری هم هست. حالا شما ببینید یک آدم حرّافِ پشتهماندازی که از خارج هم حمایت شود و پول فراوانی هم داشته باشد و خودش را به شکل های گوناگونی بیاراید و اینجا بیاید و کاندیدا شود و اکثریتی را هم ببرد و رئیس جمهور شود، تکلیف مملکت چه می شود؟!
✅ نظارت استصوابی برای همین است که جلوِ آدمهایی که بر طبق قوانین کشور، صلاحیت آمدن به این منصبِ حساس را ندارند - چه مجلس، چه ریاست جمهوری و چه در بقیه جاهایی که این نظارت وجود دارد؛ مثل مجلس خبرگان و دیگر جاها - گرفته شود و اینها نتوانند وارد این مراکز حساس شوند. نظارت استصوابی چیز خوبی است؛ چیز بدی نیست.
✅ آنهایی که انتقاد می کنند و ایراد می گیرند، ادعایشان این است که شورای نگهبان رد و قبولش بر اساس گرایشهای سیاسی است. البته این واقعیت ندارد. خودِ آقایان شورای نگهبان هم همیشه انکار کردهاند؛ بنده هم تا آنجا که از نزدیک شاهد کار آنها بودهام، چنین احساسی نکردهام. حالا ممکن است کسی یک وقت یک جایی را درست نفهمد و غلط بفهمد که آن بحث دیگری است؛ اما مبنا، مبنای قانونی است.
🎙 بیانات رهبری در پاسخ به پرسشهای دانشجویان در دانشگاه صنعتی شریف ۱٣٧٨/٩/۱
🆔 @ashora_karbala
🔰 دعا چه فایدهای دارد؟!
✍ استاد آیت الله #مصباح_یزدی
🔹 گاهی آدم چیزهایی را از خدا میخواهد که خودش باید به سراغ به دست آوردنش برود. "قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً" مگر من نباید بروم درس بخوانم تا به علمم افزوده شود؟ وقتی می گویم خدایا تو بر علم من بیافزای یعنی چی؟ یعنی دیگر درس نخوانم؟ این که خیلی بعید است. یا این که باید خودم درس بخوانم؟ پس این #دعا چه فایده ای داشت؟
🔹 دعا کردن در منطق دینی اولا توجه به این است که اختیار هستی به دست خدا است، جز با اراده او چیزی تحقق پیدا نمی کند. "وَ مَا كَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تُؤْمِنَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّه". هر کس ایمان هم دارد با اجازه خدا ایمان آورده است. "مَا أَصَابَ مِنْ مُصِيبَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَ مَنْ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ" این معرفت باید از ایمان و خداشناسی پیدا شود.
🔹 ثانیا توجه پیدا کنم به اینکه خدایی که همه اختیارات در دست او هست تحقق برخی از مقدمات و شرایط را منوط کرده است بر اینکه از من بخواهید. گفته: "ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ" اگر خواستید به شما میدهم، وسایلش را فراهم میکنم؛ اگر نخواستید آن وسایل فراهم نمیشود، حالا شما هرچه میخواهی تلاش کن، وسیله اش که نباشد محقق نمیشود.
🔹 دعا کردن هم خودش یک عمل اختیاری است، خودش یک عبادت است که با توفیق خدا حاصل شده است. همین که من موفق شوم بگویم خدا! یا الله! همین توفیق میخواهد. خدا باید مقدماتی فراهم کند تا زمینه در من پیدا شود که توجه کنم.
🔻 جلسه بیست و یکم درس اخلاق ۹۷/۱۲/۲۲
🆔 @ashora_karbala
🔰نماز و جلوگیری از فحشا....
✍آیت الله #جوادی_آملی
🔹 چون جهان طبیعت، جهان تأثیر و تأثر متقابل است، همان طور که نماز، انسان را از فحشا و منکرات باز می دارد، (ان الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر)، کسی که اهل فحشا و منکر است نیز توفیق خواندن نماز مقبول را ندارد؛ یعنی «ان الفحشاء تنهی عن الصلاه». نماز و منکرات، تضاد متقابل دارند. ممکن نیست نماز جلوی فحشا را بگیرد؛ ولی فحشا اثر منفی در نماز نگذارد.
🔹 به هر مقدار انسان برای نماز خود اهمیت قائل شود (اول وقت خواندن، حضور قلب داشتن و...)، امکان حرکت به سوی منکرات از او سلب می شود؛ تا آن جا که حتی فکر گناه نیز به سراغ او نمی آید و برعکس، انسان فاحش یا بدکار و اهل منکر نیز توفیق انجام نماز ندارد. هر چه شخص به منکرات بیشتری آلوده شود، کمتر توفیق انجام نماز پیدا می کند؛ مثلاً ابتدا حضور قلبش را از دست می دهد؛ سپس نماز را به تأخیر می اندازد و کم کم آخر وقت و سرانجام تارک الصلاه می شود.
🔹 بنابراین، با یک معیار ساده می توانیم متوجه شویم که هر چه اهتمام انسان به نماز اول وقت و همراه با حضور قلب، بیشتر باشد، نشانة آن است که منکرات و اعمال ناپسند از وی سر نزده است و برعکس هر چه توفیق نماز اول وقت و همراه با حضور قلب از ما سلب شود، نشانة آن است که گرایش ما به زشتی ها و منکرات، افزایش یافته، باید در پی اصلاح خویش باشیم و این معنا در سخنان ائمة معصومین (علیهم السلام) چه زیبا تجلی یافته است که "کل عملک تبع لصلاتک فمن ضیّع الصلوه فانه لغیرها اضیع"
📚 کرامت در قرآن، ص۴٧ و ۴٨
🆔 @ashora_karbala
🔰 باید یک بنیهی فرهنگی قوی، هم در خودمان و هم در مجموعه نظام و هم در تک تک مردم به وجود بیاوریم
✍ #امام_خامنه_ای
🔻 برای همیشه خودتان را آماده نگهدارید تا انقلاب - به هر طریق که اقتضا میکند - از شما استفاده کند. یک وقت، بهترین استفاده از یک انسان زنده و عاقل و باشعور این است که مثل نردبان بشود و یک نفر پایش را روی دوش او بگذارد تا دستش به جایی برسد که کاری انجام بدهد. چه اشکالی دارد؟ اگر مصلحت انقلاب و کشور اقتضا میکند، باید چنین کاری هم کرد. توصیه ام به شما عزیزان این است که هر جا هستید، هر کاری که احساس میکنید انقلاب بدان نیاز دارد، آن را انجام بدهید.
🔻 تشکیلات را باید برای تقویت بنیه فرهنگی به کار برد. ما باید یک بنیهی فرهنگی قوی، هم در خودمان و هم در مجموعه نظام و هم در تک تک مردم به وجود بیاوریم. ما اگر بخواهیم به آن هدف والا، یعنی ایجاد یک تمدن اسلامی به معنای حقیقی کلمه، که در آن هم دنیا هست و هم آخرت، هم عزّت در ملأ اعلی هست و هم عزّت در روی زمین است احتیاج داریم خیلی تلاش بکنیم و بنیه قوی لازم داریم برای پیشرفت
🔻 با مخاطبان خودتان-هر که هستند- برخورد برادرانه داشته باشید. حساب دشمنی به میدان میآید و انسان وظیفه دارد با او برخورد کند، در جای خود جداست. در محیط دانشگاه، در محیط خانواده، در محیط کار علمی، در محیط تحقیقی؛ "ادْعُ إِلِى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُم بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ" با مجادلهی به نحو صحیح، با بیان حکمتآموز، با زبان نرم، با رفتار و اخلاق خوش
📚 برشهایی از کتاب تشکیلات
🆔 @ashora_karbala
4_1.mp3
7.66M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی
🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری
🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی"
تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی / امام در سیر عبودیت انسان و اجتماع و تاریخ؛ وسعت دایره امامت
☑️ تعاریف مختلفی در باب امامت شده است و گاهی موضوع امامت سرپرستی حیات اجتماعی دنیوی معرفی می شود، لکن نگاه صحیح این است که موضوع امام عبد مطلق است و موضوع امامت او هم بندگی است و وسعت این بندگی هم در همه شئون انسان در این عالم و عوالم دیگر خواهد بود. امامت امام در همه عوالم جاری است.
☑️ نکته دیگر نیز اینکه امام شئون مختلف و اسامی مختلفی دارد که مجاری فیض عالم هستند و انسان با تبعیت و خضوع در مقابل مقامات و اسامی امام، فیض و حقیقت آن اسم را در رتبه خودش دریافت می کند و جایگاه زیارت همین است و تکرار زیارت در همین نکته روشن می شود که فیوضات مختلف و رتبه های بالاتر بدست خواهد آمد.
☑️ سیر انسان با امام یک سیر نامتناهی خواهد بود که حتی در مقامات بهشت نیز ادامه دارد. ظهور امام در عالم، مراتب مختلف داشته و حضور او در عوالم مختلف در سیر انسان و نیز حضور امام با همه انبیاء و اوصیاء امر مهمی است که آیات و روایات از آن پرده برداری کرده است؛ تا جایی که خود امام لباس بشر پوشیده و این فرصت برای انسان فراهم می شود که از امام بهره مند شود. هرچند ظهور تامه امام در دوره ظهور حضرت حجت(عج) خواهد بود که عده ای برای این فیض خاص رجعت خواهند کرد. این فیض زاییده برداشته شدن حجاب از امر ولایت خواهد بود.
4⃣ جلسه چهارم
⏰ مدت: ۵۶:۴٨ دقیقه
📶 حجم: ٧ مگابایت
🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٢٧ مرداد ٩۵
🆔 @ashora_karbala