eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
614 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ٣۱ سوره آل عمران) 💠 این آیه، یک اصل کلى در منطق اسلام؛ براى همه اعصار و قرون است، به آنها که شب و روز؛ دم از عشق پروردگار یا عشق و محبت پیشوایان اسلام و مجاهدان راه خدا و صالحان و نیکان مى زنند اما در عمل، کمترین شباهتى به آنها ندارند، می فرماید: اینان مدعیان دروغینى بیش نیستند. 💠 آنها که سر تا پا آلوده گناه اند، با این حال؛ قلب خود را مملو از عشق خدا، پیامبر (ص)، امیر مؤمنان (ع) و پیشوایان بزرگ مى دانند، و یا عقیده دارند ایمان و عشق و محبت؛ تنها به قلب است و ارتباطى با عمل ندارد، از منطق اسلام به کلى بیگانه اند. در کتاب معانى الاخبار از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند: کسى که گناه مى کند، خدا را دوست نمى دارد. 💠 آیه می فرماید: اگر محبت خدا داشتید و اگر اثرات آن در عمل و زندگى شما آشکار بشود ، خداوند هم شما را دوست مى دارد و به دنبال این دوستى، اثراتش در مناسبات او با شما آشکار مى گردد؛ گناهانتان را مى بخشد و شما را مشمول رحمتش مى کند؛ که این ثمره حتمی محبت است. ⁉️ ممکن است در اینجا سؤال شود: اگر شخص مُحِبّ، همواره اطاعت فرمان محبوب کند، دیگر گناهى براى او باقى نمى ماند که بخشوده شود، پس جمله "یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ" موضوعیت نخواهد داشت. در پاسخ باید گفت: 🔹اولاً : ممکن است این جمله اشاره به بخشش گناهان سابق باشد که مرتکب شده است. 🔹ثانیاً : شخص مُحِبّ استمرار بر معصیت محبوب نمى کند، ولى ممکن است بر اثر طغیان و غلبه شهوات، گاهى لغزشى از او سرزند که در پرتو اطاعت هاى مستمر او بخشوده خواهد شد. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰حيف است از امام، غير از امام، چيزى بخواهيم. ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠 ما از امام نه خودش و نه خودمان، كه خانه و زندگى را مى‌خواهيم و از او به جاى مغازه و بيل و كلنگ استفاده مى‌كنيم. ما بيشترها را فداى كم‌ترها كرده‌ايم. و اين است كه عشق نيست بازى است. مثل بازى بچه‌هايى است كه متكاها را زير پايشان مى‌گذارند، تا به عروسك‌هايشان برسند و همين كه رسيدند، فرار مى‌كنند. 💠 سوداگرى است مثل سوداگرى آن رند كه مى‌گفت حيف است كه انسان از غير امام چيزى بخواهد. در حالى كه حيف است از امام، غير از امام، چيزى بخواهيم. ما از امام، امامت را مى‌خواهيم و اين عشق ماست و از او وسيله‌ى راه يافتن و جهت گرفتن مى‌سازيم و اين توسل ماست. جز اين عشق و توسل، ظلم است، جفاست. 💠 امام وسيله است، براى چه‌؟ براى نان و آب و زن و فرزند؟ اين‌ها كه وسيله‌ هايى ديگر دارند. او وسيله‌ى رسيدن است، جهتِ يافتن است، حركت كردن است. پس توسل به او، به كار گرفتن او در جايى است كه جايگاه اوست و در خور اوست. از او بايد حركت، جهت و هدايت گرفت. او را براى اين كارها گذاشته‌اند. 💠 توسل به امام اين نيست كه از او به جاى دست و پا و بيل و كلنگ كار بكشيم و او را وسيله‌ى هوس‌ها و پل توقع‌ها بسازيم. آيا اين است توسل‌؟ 📚تو می آیی؛ ص ٧۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12595-fa-asibshenasi jame montazer.pdf
2.21M
📚پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "آسیب شناسی جامعه منتظر" ✍مؤلف: سید محمد میرتبار 📘 این کتاب رویکردی آسیب شناسانه بر ابعاد مختلف جامعه منتظر دارد؛ از نظر نویسنده؛ جامعه منتظر، اجتماعی آرمانی است که مورد نظر اسلام می‌باشد؛ از این رو، آسیب شناسی آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این آسیب‌ها را می توان درگروه هایی چند، از جمله فکری و رفتاری در دو قلمرو فردی و اجتماعی جای داد. نفهمیدن درست بایستگی نیاز به حجت الهی، فراموشی ولایت خدا و معصومان (ع)؛ برداشت ناروا از مفاهیم غیبت و انتظار، آمیختن نشانه‌های ظهور با شرایط آن، پندار نادرست زمینه سازی ظهور از راه گسترش بیدادگری و فساد، زمان بندی ظهور، برابرسازی نشانه‌ها برافراد، طرح مباحث غیرضروری، کم کاری انسان های مسوول در ارائه آموزه های وابسته به ظهور و.....را مورد بررسی قرار می دهد 📖برشی از کتاب آیا در متون و منابع اسلامی، براي جامعه منتظر وکسانی که در زمان غیبت در انتظار امام غایب به سر می برند، آسیبی ذکرشده است؟ با فرض ذکر این آسیب ها، مهمترین آنها در این عرصه چیست و به چه مواردي اشاره شده است؟چه آسیب هایی پیرامون روایات و آموزه هاي مربوط به انتظارظهور امام به وجود آمـده که به انحراف دربرداشت ها و تفاسیر از آنها انجامیده است وچه اثراتی در فرد وجامعه منتظر برجاي می گذارد و به چه مشکلاتی دامن می زند 📘 به یقین کسب آگاهی و شناخت از پیش گویی های معصومان(ع) در زمینه آسیب های زمان غیبت، باعث درک بهتر و عمیق تر جامعه منتظر می شود تا مردم، از شرور، در امان بمانند. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
motalee-bayad-tabdil-be-sire-shavad-01.mp3
10.49M
🎧 بشنوید 🎙استاد #حسن_رحیم_پور_ازغدی 🔰موضوع: "مطالعه باید تبدیل شود به سیره" ▫️امروز چگونه می توانیم فرهنگ و تمدّن خود را قوی و غنی کنیم؟ ▫️غرب ابتدا مسلمانان را از کتاب دور کرد؛ بعد کتابها را بردند؛ یعنی علوم ما را بردند و کسی متوجه نشد که چه می کنند. بعد از مدتی انگلیسی شد زبان علم. ⏰ مدت: ۵٨:۱۵ دقیقه 📶 حجم: ۱۰ مگابایت 🗓يکشنبه، ٨ خرداد ۱٣٩۰ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 نیرنگ استعمار در مواجهه با گسترش آگاهی‌های مردم ✍استاد متفکر #شهید_مطهری 🔹 مردم را برای همیشه نمی‌شود ناآگاه نگه داشت. گذشته از این، خود پیشرفت و توسعه تمدن خواه ناخواه منجر به یک سلسله بیداری‌ها می‌شود. ماشین چاپ که اختراع شد، مطبوعات خواه ناخواه زیاد می‌شود. استعمار چه بخواهد چه نخواهد، افکار پخش می‌شود، و انواع وسائل ارتباطی دیگری که هست. این بود که به فکر نیرنگ دیگری افتادند و آن این که آن بال دیگر را خراب کنند. بال دیگر چیست؟ 🔹 بال اراده، بال احساس شرف و کرامت ذات و این که من انسان هستم، بال اخلاق. تا وقتی که مردم جاهل بودند، برنامه فاسد کردن انسان‌ها از نظر اخلاق چندان برای استعمار مطرح نبود، نیازی به آن نبود. ولی از روزی که دیدند آگاهی تدریجا دارد پیدا می‌شود،نمی‌شود جلو آگاهی را گرفت و مردم را برای همیشه در بی‌خبری گذاشت، گفتند حالا وقت این است که آن بال دیگر را از مردم بگیریم و آن، بال اخلاق، بال پاکی و طهارت است 🔹 اینجا بود که به مسئله اشاعه انواع فساد اخلاق‌ها به عنوان یک مخدّر و یک امر تخدیر کننده پرداختند. ولی این مسئله را به این نام نمی‌گفتند، همان را هم به نام تمدن، پیشرفت و آزادی می‌گفتند 🔹انسان اگر عالم و آگاه هم بشود، وقتی که خُلق و روحیه‌اش فاسد شد، نه تنها آن آگاهی به سود خود و جامعه‌اش نیست، بلکه همان آگاهی بیشتر به زیان جامعه‌اش تمام می‌گردد، می‌شود: «چو دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا» تا روزی که دزد نبود چراغ نداشت، از روزی که چراغ پیدا کرد دزدش کردند که از آن چراغ به نفع دزدی استفاده کند 📚 آینده انقلاب اسلامی(ص۲۱۴-۲۱۳) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا