eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
613 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ۱۴۶ سوره آل عمران) 🍃قاتلَ مَعَهُ ...فَمَا وَهَنُواْ لِمَا أَصَابَهُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَ مَا ضَعُفُواْ و َمَا اسْتَكَانُواْ 💠 (قاتَلَ معه) یعنی همراهان پیامبر (فَمَا وَهَنُوا) ْمخاطبین آیه در #محضر_ولیّ مضطر نبودند، چون اضطراب فرد را ناتوان و ضعیف می‌کند. از این فعل معلوم می‌شود در محضر ولیّ #امنیت افاضه می‌شود. یعنی اگر در جنگ همراه ولی الله و در معیت او باشید یا زنده می‌مانید یا از دنیا می‌روید. اگر زنده بمانید که جانتان را مجدداً برای حق خرج خواهی کرد و اگر از دنیا بروید به لقاءالله پیوسته‌اید و چیزی را از دست نداده‌اید 💠اگر مسیر بندگی با بزرگتر طی شود، هرگز #احساس_ضعف نمی‌کنید، بزرگتر اجازه افراط و تفریط نمی‌دهد گاهی آتش بس و گاهی حرکت سریع را اعلام می‌کند، گاهی کاروان را متوقف می‌کند و گاهی آنها را به شتاب و سرعت وا می‌دارد. در هر حال سختی که همراه با بزرگتر به انسان می‌رسد قابل تحمل است. انسان همراه بزرگتر در #طلب_حق ناتوان نیست. هرگز عجله نمی‌کند بلکه منتظر دستور است. 💠یکی از مفسرین در رابطه با «وَمَا ضَعُفُواْ وَمَا اسْتَكَانُواْ» می‌گوید: همراهی با ولی یعنی وفاداری به حق و قیام به امر بندگی خالصانه و حضور دائم در صحنه عاشقی، اما مهم این است که انسان از این جد و جهد هرگز جدا نشود و بر عهد دیرینه پایبند بماند، شرط خدمت دوستی خالصانه است. مخاطبین آیه صادقانه دوستی خود را به اثبات رساندند، به همین جهت محبوب حق قرار گرفته‌اند (وَاللّهُ يُحِبُّ الصابرین) ♻️ ادامه دارد.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠توی جلسه آقا (آیت الله ) بین صحبت‌های‌شان فرمودند: «کتابی هست که همۀ دعاها در آن موجود است.» گوشم را تیز کردم تا اسم کتاب را بشنوم، اما بحث عوض شد و حرف دیگری از آن کتاب زده نشد. بعد از جلسه یک تکه کاغذ برداشتم و رفتم خدمت آقا. همان‌طورکه خودکار را برای نوشتن آماده کرده بودم، پرسیدم: «آقا! اسم اون کتابی که فرمودید رو می‌خواستم.» آقا لبخندی زدند و گفتند: « ». 📚 در خانه اگر کس است، ص ٧١_بر اساس خاطرۀ یکی از شاگردان. 🌐 @ashora_karbala
🔰مقام ولایت ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠این مقام ولایت است که از دل آن عرب های خون ریز تهدیست، از دل آن مردان محدود گرفتار، روح هایی را بیرون کشید که تمام هستی را در یک گام طی کردند و حتی به بهشت قناعت نورزیدند. 💠و این مقام ولایت است که از ابوذر که برای هیچ زنده بود و برای هیچ می مرد، ابوذری بیرون کشید که برای حق زنده بود و برای او می مرد و حتی تنها می مرد. 💠و این مقام ولایت است که از بلال، بلالی که تا دیروز افتخارش به اربابش بود، بلالی آفرید که رویا روی اربابش می ایستاد و او را پست و حقیر و محدود می دید و به راهنماییش همت بسته بود و برای مبارزه اش آماده گشته بود. 💠و این مقام ولایت که از سلمان، این کویر تشنه و این مسافر پایدار، دریایی ساخت، دریایی از عظمت و آگاهی و عشق. 💠و این مقام ولایت است که از استعداد های بشر را بیرون ریخت و خلق کریمه و استعداد های خوب او را شکوفا کرد و از بشر، انسان بیرون کشید و او را از ظلمات نفس، از ظلمت خلق دنیا، از هواها و حرف ها و جلوه های پوچ، به سوی نور هستی هدایت کرد. 📚غدیر صفحه ۲۲ و۲۳ 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (حکمت٣۶) 🍃مَنْ أَطَالَ الاَْمَلَ أَسَاءَ الْعَمَلَ. 🍃كسى كه آرزويش را طولانى كند اعمال بد انجام مى دهد 💠شك نيست كه آرزوها انگيزه حركت انسان براى هرگونه فعاليت است؛ جوانى كه آرزو دارد به مقامات عاليه علمى برسد تلاش و كوشش را در فراگيرى علم افزايش مى دهد، كشاورزى كه آرزو دارد مزارع پربار و باغ هاى سرشار از بركات مادى داشته باشد در امر كشاورزى فعاليت مى كند و مادرى كه آرزو دارد جوان برومندى در سنين آخر عمر در كنار او باشد در حفظ و تربيت فرزندش مى كوشد. 💠همين معنا در حديث معروف پيغمبر اكرم آمده است كه فرمود: آرزو براى امت من مايه رحمت است و اگر اميد و آرزو نبود هيچ مادرى كودك خود را شير نمى داد و هيچ باغبانى نهالى نمى نشاند. 💠 ولى هرگاه آرزو از حد اعتدال خارج شود و انسان به سراغ امور دست نيافتنى و يا غير ضرروى و خارج از حد نياز برود، طبيعى است كه بايد تمام تلاش و كوشش خود را براى رسيدن به آن بگذارد و همه چيز جز آن را فراموش كند و شب و روز به دنبال آن بدود. 💠چنين كسى از يك سو آخرت را به كلى به دست فراموشى مى سپارد و از سوى ديگر براى رسيدن به هدف خود هر وسيله اى را مباح مى شمرد و از سوى سوم در مقابل هر كس خضوع ذليلانه مى كند و سرانجام گرفتار «سوء العمل» مى شود 💠در حديثی معروفى هم از پيغمبر(ص) هم از امیرالمؤمنین(ع) آمده: خطرناك ترين چيزى كه بر شما مى ترسيم پيروى از هواى نفس و آرزوهاى دراز است، زيرا پيروى از هواى نفس انسان را از حق باز مى دارد و آرزوهاى دراز موجب نسيان آخرت مى شود. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نبود عدالت اجتماعی تهدیدی بزرگ برای جامعه اسلامی 💢 آرمان بلند و دل ربایی است که مردم همگی دل در گروی آن دارند و سر به طاعت صاحبان آن می گذارند . هنگامی که و از آن فاصله می گیرد، و اشتیاق به آن فزونی می یابد و آرزوی ظهور در دل های ستمدیدگان جوانه می زند. 💢علامه طباطبایی(ره)در تعریف عدالت می‌فرماید: حقیقت عدل برپا داشتن است و برقراری بین امور، به طوری که هر چیزی سهم مورد استحقاق خویش را داشته باشد و در همه امور که در این نکته در جایگاه مستحق خویش هستند مساوی گردند. 💢بحث از عدالت در در روایات بسیاری مورد توجه قرار گرفته است. از یک سو در این روایات به عظمت یاد شده است و از سوی دیگر، زشتی و آثار سوء آن تصویر شده است. 🔹(الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم) "حکومت با کفر ممکن است بر جا بماند ولی با ظلم هرگز". 💢لذا روشن است که برنامه ها و قوانین حکومت نیز باید مظهر و موجد آن در جامعه باشند. از این روست که حضرت امام (ره) در مورد لزوم بعثت انبیاء میفرمودند تکلیفشان تشکیل حکومت الهی بوده و در جامعه، تکلیفی جز اجرای و به مردم ندارد. 💢 شهید متفکر مرتضی مطهری در باب عدم اجرای و تهدید آن برای حکومت اسلامی میگوید: 🔹من تاکید می کنم اگر انقلاب ما در مسیر برقراری عدالت اجتماعی به پیش نرود، مطمئنا به نتیجه نخواهد رسید و این خطر هست که انقلاب دیگری با ماهیت دیگری جای آن را بگیرد. 💢مقام معظم رهبری در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر ؛ در جواب یکی از دانشجویان که در مورد عدالت اجتماعی پرسشی داشت ؛ فرمودند: 🔰بله ما برای آمده‌ایم. انقلاب نیامده بود که برای مردم ایران پاسخگویی کند. انقلاب، انقلابِ خود مردم بود. مردم برای تحقق آرمانهایی انقلاب کردند. این عبارت بود از ساختن یک و ، داشتن و از عدالت اجتماعی، نجات از و و و که آن روز بر این مملکت حکمفرما بود. 🔹 متأسفانه امروز مردم، بلندگو و ندارند؛ اما قشر مرفه و زرمند و زورمند، هم از تریبونها بناحق استفاده می‌کنند؛ هم هرجا بخواهند، در بدنه‌ها اعمال می‌کنند و کارشان را پیش می‌برند؛ ولی آن قشر محروم زمین ‌ماندند. 💢اما اگر بپرسید ما چقدر به این رسیده‌ایم؟ من عرض می‌کنم که تحقق این اهداف، است؛ چیزهایی است که باید برای آن تلاش و کرد و قدم به قدم پیش رفت. ، یک نظام پیش‌ساخته - مثل خانه‌های پیش‌ساخته - نیست؛ نظامی است که باید آجر آجر و سنگ سنگ روی هم چید و آن را بالا برد. 💢در اثنای این کار، طبیعی است که مشکلاتی پیش بیاید. این مفاهیمی هم که من گفتم - ، ، ، ؛ که جزو این نظامند - مفاهیم و نیستند. اینها چیزهایی هستند که بر حسب پیشرفت و اقتضائات زمان، ممکن است مصادیقشان تغییر پیدا کند. در اثنای این کار بسیار پرتلاش و پرزحمت، بسیار طبیعی است که پیش آید؛ چون به طور پیوسته و دائم بایستی مهندسی و کرد و مراقب بود که هیچ نقطه‌ای از این بنا برخلاف جهت صحیح ساخته نشود. البته ممکن است گاهی اختلاف نظر و کمبود مصالح و کمبود نیروی کار پیش بیاید و دشمن این بنا را به منجنیق ببندد و گوشه‌ای از آن را کند. گاهی ممکن است فلان بنّا یا عمله، در گوشه‌ی این بنا، کاری را نادرست انجام دهد، که باید رفت و آن را ترمیم کرد. 💢گاهی ممکن است در کسانی که خودشان معمار و سازنده‌ی بنا هستند، ضعفها و تنبلیهایی وجود داشته باشد. همه‌اش هم این‌طور نیست که بگوییم ضعفها تحمیلی و از ناحیه‌ی بیگانگان است. بنابراین در این راه، مشکلات فراوانی وجود دارد. ، و و ، بخشی از این مشکلات است. ما باید این نظام را بسازیم و ذره ذره و قدم به قدم پیش برویم. ۱۳۷۹/۱۲/۲۲  🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا