هدایت شده از بیداری طلاب
♨️دستخط توسلات حضرت آیت الله علوی گرگانی در تالیفات فقهی
🔻 تصویری از دفتر دوم کتاب الصوم (از مجموعه فقهی المناظر الناضرة في احكام العترة الطاهرة) که آخرین تالیف مرحوم آیت الله العظمی علوی گرگانی است که متاسفانه ناتمام ماند.
از ویژگی های ایشان که در آثارشان هویداست توسل به مقام حضرت ولی عصر حجة بن الحسن المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) میباشد. التزام آیت الله العظمی علوی گرگانی به نگارش دعای فرج در ابتدای اکثر دفاتر و نیز نگارش عبارت «یا صاحب الزمان ادرکنی» در بالای صفحات نمونه عملی توسل به ساحت حضرت ولی عصر (علیه السلام) و درس بزرگی برای همه طلاب است که فراموش نکنند تحصیلشان در مسیر سربازی امام زمان باشد و در این راه باید از وجود قدسی آن حضرت کمک بگیرند.
من حدس می زنم که معظم له در این عمل به سیره مرحوم آیت الله حاج شیخ محمدتقی آملی اقتدا کرده اند. آیت الله العظمی علوی گرگانی در این باره نقل می کردند:
«زمانی که در قم طلبه جوانی بودم، آیت الله شیخ محمدتقی آملی را زیارت نکرده بودم و تنها شنیده بودم که مرد با تقوا و زاهدی است و چون دوست داشتم از محضر بزرگان معنویت و تقوا استفاده کنم، روزی تصمیم گرفتم به حضور ایشان شرفیاب شوم، از این رو به تهران رفتم و منزل ایشان را پیدا کردم. در زدم. ظاهرا در باز بود ـ صدای ضعیفی از اتاق شنیدم که به درون دعوت کرد. داخل شدم. سلام کردم. هیچ کس خدمتشان نبود. به دیوار تکیه داده و مشغول نوشتن اواخر نکاح کتاب مصباح الهدی بود. دیدم بالای هر صفحه ایشان نوشته بود : «یا صاحب الزمان ادرکنی» ـ پرسید : جنابعالی که باشید؟ گفتم : بنده علوی هستم ؛ نگاهی به من کرد و فرمود: مثل این که تا به حال پیش من نیامده اید ؟! گفتم: بله، اولین باری است که خدمت شما شرفیاب شده ام. نگاهی به من کرد و فرمود: به نظرم این آخرین باری باشد که پیش من می آیید ؛ گفتم: خدا نکند ، ما آرزو داریم بیشتر خدمت شما برسیم؛ گفت: بنده این گونه می بینم ، دیگر من توفیق دیدار شما را ندارم ـ (این از پیش گویی های ایشان بود و محقق هم شد و من دیگر ایشان را ندیدم.) بعد فرمودند : من می خواهم وصیتی به شما بکنم ، شما حاضرید عمل کنید؟ گفتم: اگر مقدور باشد، عمل میکنم. فرمود: اول طلبگی وقتی از آمل به قم آمدم ، ورود من به قم با ماه محرم مصادف شد ، دهه ی عاشورا در صحن جدید روضه خوانی بود، و احتمالا حاج برهان منبری بود. او نفس گرمی داشت. روز عاشورا در صحن پای منبر و روضه او نشستم و خیلی منقلب شدم. پس از روضه از دری که به میدان آستانه باز می شد، بیرون آمدم ، آن موقع آنجا قبرستان بود. به اموات سلام کردم. "السلام علیکم یا اهل الدیار" ،ناگهان دیدم ارواح بزرگان در ارتفاع دو متری بر من اشراف دارند ، ارواح اموات در پاسخ به من گفتند : علیک السلام یا محمد تقی! دوباره گفتم : السلام علیکم یا اهل الدیار ، دوباره پاسخ دادند ، وقتی دفعه سوم این قضیه تکرار شد، به خود آمدم.
حالی که در آن عاشورا به من دست داد، هیچ روز دیگری ندیدم. سپس به من فرمود: خواهشی که از شما دارم این است که هر گاه به قبرستان شیخان رفتید، از طرف من هم فاتحه ای برای اموات بخوانید. گفتم: چشم من زنده باشم بعد از شما این کار را انجام می دهم. و لذا من از همان زمان هر موقع به شیخان می روم یک حمد و سوره از طرف ایشان می خوانم. مدتی بعد از جریان ایشان از دنیا رفت». حقیر این قضیه را از آیت الله سید رضی شیرازی نیز شنیده ام.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
مناجات با امام زمان(عج)
هر چه کنی بکن مکن، ولی مرا ز خود جدا
میزنیام بزن ولی، دستِ مرا مکن رها
شکوه نما عتاب کن، سیهدلم خطاب کن
هر گِله میکنی فقط، رویِ خود آن سو منما
خسته ز درسِ بیثمر، بر درِ خانهات زنم
اذن درون نمیدهی، از درِ خود مران مرا
عشق تو در سرشت من، لقای تو بهشت من
بدون نور روی تو، جهنم است هر کجا
بر سر خوانِ کرمت، نه من نشستهام فقط
رزق، به یمن تو خورد، جنّ و ملک، ارض و سما
پر شده عالم ز ستم، کس نشود حریف غم
پسین امید بیکسان، عدل مجسم تو بیا
احمد اگرچه دلسیه، لایق دیدار تو نه
ردش مکن خبیث نیست، گناه دارد به خدا
احمد جمالی
هدایت شده از مدار 01:20
🔺متن نامه تاریخی امام راحل به آقای منتظری به مناسبت ۶ فروردین سالروز عزل منتظری
🔸متن کامل پیام حضرت امام در عزل منتظری در ادامه میآید:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای منتظری
🔸با دلی پر خون و قلبی شکسته چند کلمهای برایتان مینویسم تا مردم روزی در جریان امر قرار گیرند. شما در نامه اخیرتان نوشتهاید که نظر تو را شرعاً بر نظر خود مقدم میدانم؛ خدا را در نظر میگیرم و مسائلی را گوشزد میکنم. از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرالها و از کانال آنها به منافقین میسپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست دادهاید.
🔸شما در اکثر نامهها و صحبتها و موضعگیریهایتان نشان دادید که معتقدید لیبرالها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند. به قدری مطالبی که میگفتید دیکته شده منافقین بود که من فایدهای برای جواب به آنها نمیدیدم. مثلا در همین دفاعیه شما از منافقین تعداد بسیار معدودی که در جنگ مسلحانه علیه اسلام و انقلاب محکوم به اعدام شده بودند را منافقین از دهان و قلم شما به آلاف و الوف رساندند و میبینید که چه خدمت ارزندهای به استکبار کردهاید. در مساله مهدی هاشمی قاتل، شما او را از همه متدینین متدینتر میدانستید و با اینکه برایتان ثابت شده بود که او قاتل است مرتب پیغام میدادید که او را نکشید.
🔸از قضایای مثل قضیه مهدی هاشمی که بسیار است و من حال بازگو کردن تمامی آنها را ندارم. شما از این پس وکیل من نمیباشید و به طلابی که پول برای شما میآورند بگویید به قم منزل آقای پسندیده و یا در تهران به جماران مراجعه کنند. بحمد الله از این پس شما مساله مالی هم ندارید. اگر شما نظر من را شرعاً مقدم بر نظر خود میدانید -که مسلماً منافقین صلاح نمیدانند و شما مشغول به نوشتن چیزهایی میشوید که آخرتتان را خرابتر میکند-، با دلی شکسته و سینهای گداخته از آتش بیمهریها با اتکا به خداوند متعال به شما که حاصل عمر من بودید چند نصیحت میکنم دیگر خود دانید:
1 - سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرالها نریزد.
2 - از آنجا که سادهلوح هستید و سریعاً تحریک میشوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد.
3 - دیگر نه برای من نامه بنویسید و نه اجازه دهید منافقین هر چه اسرار مملکت است را به رادیوهای بیگانه دهند.
4 - نامهها و سخنرانیهای منافقین که به وسیله شما از رسانههای گروهی به مردم میرسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خونهای پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند.
🔸🔸و الله قسم، من از ابتدا با انتخاب شما مخالف بودم، ولی در آن وقت شما را سادهلوح میدانستم که مدیر و مدبر نبودید ولی شخصی بودید تحصیلکرده که مفید برای حوزههای علمیه بودید و اگر این گونه کارهاتان را ادامه دهید مسلما تکلیف دیگری دارم و میدانید که از تکلیف خود سرپیچی نمیکنم. و الله قسم، من با نخستوزیری بازرگان مخالف بودم ولی او را هم آدم خوبی میدانستم. و الله قسم، من رای به ریاست جمهوری بنیصدر ندادم و در تمام موارد نظر دوستان را پذیرفتم.
🔸سخنی از سر درد و رنج و با دلی شکسته و پر از غم و اندوه با مردم عزیزمان دارم: من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشمپوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بستهام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمیدارم.
🔸من کار به تاریخ و آنچه اتفاق میافتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بستهام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغهای دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش میکنند نگردند. از خدا میخواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد. ما همه راضی هستیم به رضایت او؛ از خود که چیزی نداریم، هر چه هست اوست. و السلام.
یکشنبه 6 / 1 / 68
روحالله الموسوی الخمینی
@madare0120
هدایت شده از مدار 01:20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلمی از مرحوم آیتالله مصباح یزدی و مرحوم آیت الله ری شهری پس از پایان مناسک حج سال ۱۳۸۷
@madare0120
هدایت شده از مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷🎬 تضعیف رهبر انقلاب چه حکمی دارد؟
👤استاد فاطمی نیا
@Masafe_akhar
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
✳️ اطلاعیه جدید مدیریت پذیرش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
✅ به اطلاع داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی سال 1401 مؤسسه میرساند براساس مصوبه جدید هیئت محترم رئیسه مؤسسه اصلاحات ذیل در مراحل آزمون انجام شد:
1️⃣ از چند مرحله آزمون (کتبی؛ مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب؛ سنجش استعداد تحصیلی) مرحله مصاحبه فقه و اصول و ادبیات عرب آن حذف شد؛
2️⃣ از منابع آزمون کتبی ماده آزمونی زبان انگلیسی حذف شد؛
3️⃣ معیار در پذیرش و قبولی داوطلبان، کسب حداکثر امتیاز در آزمون کتبی و تکمیل شدن ظرفیت مؤسسه میباشد.
🔶 پوستر ثبت نام
🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4440
🔷 دفترچه راهنمای ثبت نام
🌐 https://eitaa.com/iki_ac_ir/4442
🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻بازیسازیِ هوشمندانه در برابر ضدّانقلاب:
دفاع از «حربههای دشمنسوز»
مهدی جمشیدی
[1]. باید "ادلّۀ فقهی" را برای حل مسأله به میدان بحث آورد و از "هیجانهای حقیقتستیز" و "سلیقههای بیمبنا" دوری گُزید. داور اختلافها، "شرع" است، نه اکثریّت و نه قدرتنشینان.
[2]. باید مسأله را در "چهارچوب بافتِ عینی" - که فتنه و انقلاب رنگی بود - فهم و تحلیل کرد، نه بهصورت "انتزاعی"؛ چراکه "موضوع" بر "حکم" سایه میافکند.
[3]. باید سازوکارِ "رخنه در سامانۀ جنگِ شناختیِ دشمن" و "ایجاد اختلالِ ساختاریِ معرفتبنیان" در آن را به کار گرفت. دنیای کنونی، دنیای "روایتها" و "برساختهها" و "تصویرها" است و "واقعیّتها"، همچون جزیرههای دورافتاده، متروک شدهاند. دشمن نیز در پی ایجاد "اختلال در دستگاهِ محاسباتیِ ما" است تا ناخواسته و غافلانه، آن کنیم که او میخواهد.
[4]. "جنگِ نرمِ هوشمندانه" یعنی بهکارگیریِ حداکثرِ خدعه (مشروع) بهجای "مواجهۀ مستقیمِ پُرهزینه یا کمبازده". خصوصیّت هوشمندی، یا به دلیل تکیه بر "استفاده از ظرفیّتهای برتر و نامتقارنِ دشمن به نفع خود" است، یا "کنشگریِ در بستر ضعفهای او". در طرّاحی هوشمندانه، ما نمیجنگیم، بلکه دشمن را اسیر ضعفهای خودش میکنیم؛ و اگر بجنگیم، قوّتهای او را به خدمتِ خویش میگماریم.
[5]. این خدعه، معطوف به "نیروهای ضدّانقلابِ معارضِ اصلیِ فضای توئیتر" بوده است، نه "خودیها" یا "مخالفانِ غیرمعارض". این همه قیودِ صریح، محدودکنندۀ "دامنۀ عملیّات" بودهاند، حالآنکه کسانی این "استثناء" را تعمیم میدهند و چنین وانمود میکنند که "رویّۀ غالب و رایج"، اینگونه بوده است.
[6]. این منطق، از قبیل نوعی "رهزنیِ رمز از بیسیمِ دشمن" یا "تشبّه به دشمن برای نفوذ" و یا "تخریبِ روانیِ جبهۀ دشمن" است که در جنگ نظامی، مشروع و مجاز است. ضدّانقلاب، بهواقع در حال "جنگ" با ماست و خدعه، "اصل" و "اساسِ" کنشگریِ رسانهای است؛ چنانکه "جریانِ تحریفِ داخلی" نیز بر همین مدار حرکت میکند.
[7]. همراهی "شبهاصولگرایانِ عملگرا" با منافقانِ قدیم (مجاهدین خلق) و جدید (جریان تحریف)، نشان از "وادادگیِ سیاسی" و "قدرتطلبیِ مشمئزکننده"شان دارد. همیشه در "موقع خطر"، این جماعتِ "حریصِ منصب و مقام"، خوشرقصی کردهاند و خنجری از پشت نشاندهاند. اینان "شبهانقلابیهای رسمی و مؤدب و عاقل" و "تشنۀ قدرت" و "طالب منزلت" هستند و ذلیلانه، "انشای قدرت" را روخوانی میکنند.
[8]. به توصیۀ آیتالله بهجت، در آنجا که درمیمانم و معرفت قطعی برایم حاصل نمیشود، دست به استخاره میزنم. دربارۀ شخص آقای روحالله مؤمننسب نیز که تنها ایشان را یکبار در برنامۀ گفتگوی خویش دیدم، چنین کردم. این آیات بر من عَرضه شدند: وَتَاللَّهِ لَأَكِيدَنَّ أَصْنَامَكُمْ بَعْدَ أَنْ تُوَلُّوا مُدْبِرِينَ فَجَعَلَهُمْ جُذَاذًا إِلَّا كَبِيرًا (انبیاء: 57-58)؛ و [ابرهیم به قوم خویش گفت:] سوگند به خدا كه پس از آنكه پشت كرديد و رفتيد، قطعاً در كار بتانتان تدبيرى خواهم كرد! پس آنها را جز بزرگترشان را ريز ريز كرد!
مبارک است. خوب نواختید "ضدّانقلابِ خیانتپیشه" را. بیش باد این "حربههای دشمنسوز". ضدّانقلاب بداند که اگر "بزند، میخورد"؛ آن هم از جایی که چندین سال بعد خواهد فهمید. حال که فهمیده، از درد سوزش است که نعره میزند. بگذار چاک دهانش را بدرد؛ کار از کار گذشته. احسنت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از طورسینا🇵🇸مطالبهگری حجاب
🔰 سامانه ناظر، سامانهای عالی برای کشف حجاب که ۹۰٪ مومنین از آن اطلاعی ندارند.
🔹 با فعال کردن سامانه ناظر، می توانید با مشاهده کشف حجاب خودرویی، گزارش کشف حجاب را خودتان با گوشی همراهتان بدهید.
🔹 پس از ثبت گزارش توسط شما، بلافاصله برای صاحب خودرو متخلف پیامک می رود.
🔹 پیامک اول حاوی اخطار
پیامک دوم حضور و تعهد در امنیت اخلاقی
در وهله سوم ثبت توقیف برای پلاک خودرو
در صورت تکرار نیز پرونده قضایی تشکیل می شود و به دادسرا فرستاده می شود.
🔹 برای فعال سازی این طرح، باید از طریق گروه و سازمان و نهاد مورد تایید، اسمتان را به امنیت اخلاقی استان تان ارسال نمایید.
🔹 این طرح، دلمان را گرم می کند و یقین می کنیم، حکومت هنوز پای کار حجاب هست. هرچند برخی افراد کت و شلواری برای خود سخن برانند و یا در عمل خلاف اسلام عمل کنند.
🚨 با تماس با ۱۹۷ از این طرح تشکر کنید.
تعداد حامیان را بیشتر کنید تا صدای شاکیان کمرنگ شود.
#گروه_طور_سینا
#طرح_ناظر
#طعم_حکومت_اسلامی
https://eitaa.com/joinchat/911081556C963c6f7595
هدایت شده از روزنه
پرونده ویژه کانال روزنه به مناسبت برکناری منتظری از قائممقام رهبری
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
متن کامل نامه«۱/۶» امام خمینی خطاب به آقای منتظری
پایان قائم مقامی آقای منتظری؛ عزل یا استعفا؟!
متن نامه ۱/۸ امام خمینی خطاب به آقای منتظری و موافقت با استعفای وی
تاکتیک های سه گانه جریان آقای منتظری در مواجهه با نامه ۱/۶ امام
ماجرای عزل آقای منتظری از زبان آیت الله إبراهيم امینی
یادکردی از «رنجنامه» حاج سید احمد خمینی (درنگی در مواجهه بی لکنت و انقلابی سیداحمد با آقای منتظری!)
متن كامل رنجنامه سید احمد خمینی خطاب به آقای منتظری
رنجنامه آقایان سیدحمید روحانی، امام جمارانی و کروبی خطاب به آقای منتظری
منتظری و حمایت از سازمان مجاهدین!
وقتی آقای منتظری بخاطر حمایت از سازمان مجاهدین به زندان رفت!
امام با نشر درسهای نهجالبلاغه منتظری هم موافق نبود
ماجرای قائممقامی منتظری و تناقضهایی که همیشه پابرجا ماند!
سخنرانی سیاه منتظری در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سبب صدور منشور روحانیت امام!
تناقض گویی های آقای منتظری از نگاه سید احمد خمینی (وقتی منتظری خواستار اعدام شریعتمداری شده بود!)
ماجرای فریب منتظری درباره شکستن فک ۳۰۰ زندانی!
حریت، تعصب و تهور در پژوهش! (منتظری و کتاب شهید جاوید)
ماجرای عزل منتظری به روایت آیتالله خامنهای
پنهان کاری عجیب هاشمی رفسنجانی نسبت به نارضایتی امام از انتخاب منتظری بعنوان قائم مقام رهبری (وقتی حتی آیتالله خامنهای هم از نارضایتی امام خبر نداشت!!)
ماهیت مخوف برخی اعضای بیت منتظری از زبان مقام معظم رهبری؛از فحاشی به مطهری و بهشتی تا نقشه نابودی جامعه مدرسین قم
امام مدتها قبل از عزل، منتظری را از عدالت ساقط می دانستند! ( خاطره خواندنی مقام معظم رهبری)
بیاعتنایی آقای منتظری به فرمان امام و عتاب آیتالله خامنهای به وی!
دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست (نامه امام به نمایندگان مجلس و وزرا پیرامون برکناری آقای منتظری از قائم مقامی رهبری)
📹فیلم|| اسدالله بادامچیان: حاج احمدآقا گفت: امام در جلسهای گفتند من آقای منتظری را فاسق، فاجر ، فاسد و مفسد میدانم!
📹فیلم||خاطرات شنیدنی مرحوم روحالله حسنیان از آقای منتظری
به منتظری گفتم اصلا امام را نشناختید!(مروری بر گفتگوی صریح آیتالله یزدی با آقای منتظری)
لیچارگویی هم حدّی دارد! (روایت صادق طباطبایی از دیدگاه جالب حسن حبیبی پیرامون شخصیت منتظری و مسأله جانشینی امام!)
نامه سرگشاده حجةالاسلام جعفری گیلانی به آقای طاهری اصفهانی (پاسخ به برخی شبهات امام جمعه مستعفی اصفهان در باب عزل و حصر آقای منتظری)
دستور میرحسین موسوی برای به زیر کشیدن تصاویر آقای منتظری از ادارات و سازمانهای دولتی در سراسر کشور
دستور عبدالله نوری و محسن رضایی نسبت به جمعآوری فوری تصاویر آقای منتظری از مراکز سپاه پاسداران در سراسر کشور
وقتی آیتالله یزدی شهریه آقای منتظری را تحریم کرد!
وقتی منتظری، مقام رهبری را از همه چیز مهمتر میدانست و دیگران را به حفظ عظمت رهبری و سازش ناپذیری با آمریکا توصیه میکرد!
بازخوانی نامه تاریخی امام به منتظری و درخواست پایان دادن به حمایت از مهدی هاشمی!
#روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇
https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
✍️ نقدی بر یادداشت آقای میلاد دخانچی؛
سوژگی فقه در ابژه سکولاریزاسیون!
🔹اصلا #فقه، همان که شما می گویید(!):
➖گرایش سلطه گر نسبت به زن!
➖ زن گریز یا حتی زن ستیز!
➖ گریز از سوژگی و هیاهو و تشویق های زنانه تا همه آنچه شمرده اید!
(بحثش بماند برای بعد)
🔸به تصریح تان از #ورزشگاه تا اقتصاد و فرهنگ و سیاست هم زیر چتر این فقه است که خسارت همه را برای او فاکتور کرده اید! و نوشته اید: "برای دفاع از الهیات خود دست به دامن فلفل می شود. بنابراین ماجرای فلفل، نه نتیجه عملکرد سهوی فلان کارگزار و یا بدسلیقگی در اجراست. فلفل اسلحه ایست که فقه زن گریز (اگر نگوییم زن ستیز) برای دفاع از کیان خود در دست میگیرد"!
اما بنظرتان، فقه و بانیان آن مقصرند چون #عقب_ماندگی خود را با توسل به قوه قهریه دولت مدرن جبران می کنند، اینجاست که "فلفل" متولد میشود!
❓ از خود نپرسیدید:
1️⃣این فقهِ فهم شده شما با آن تسلطش بر فرهنگ و سیاست در ایران، چطور با اینهمه #سوژگی_زنان در #رسانه_ملی کاری ندارد و فقط به دیدن چند سانت ساق پای لخت مردان در نمای دور ورزشگاه و احیانا استماع چند فحش گیر داده است؟!!
2️⃣پخش ورزش های بانوان و دهها کار #بدن_نما و فریبا از دختران و زنان در مثل برنامه #عصر_جدید و دهها برنامه دیگر، سوژگی و عاملیت زنان نیست؟! یا این استاندارد های دوگانه و تناقض ها ریشه در جایی غیر از #فقه_سنتی و مرجعیت دارد؟!
3️⃣اگر حداقلِ کار این فقه در دفاع از کیانش و بیرون نیافتادن از قدرت، #گاز_فلفل ورزشگاه مشهد است چرا رسانه ملیِ تحت سیطره خود را از سوژگی های نو به نوی زنان پالایش نمی کند؟! و حتی به اطوار جدید سوژگی زنان با روی خوش جایزه و نشان می دهد؟!!
🔹بنظرم از میانه راه به خطا رفته اید!
➖ظاهرا جریانی #سکولار و کاملا هوشیار دارد این تناقض ها و استانداردهای دوگانه را مدیریت می کند و به جایی رهسپار است!
➖با یک دست در اصلی ترین ابزار سوژگی (رسانه) فقه زدایی می کند و تماشاگر میلیونی می افزاید و با دستی دیگر پشت درب ورزشگاه، زنان را به #جنگ_فقه و مرجعیت فقهی می کشاند!
🔴 اینگونه هر روز سیل مهاجم بیشتری به فقاهت تولید می شود!
🔹این روند به گذر بیشتر جامعه از فقه (بالقوه و بالفعلش) می کشد! به جای #شرع، عرف یا تفقه عرفی می نشیند!
دقیقا این، تامین نیاز همان دولت مدرن و همسو کردن حکمرانی مدرن با تئوری های مدرن(عرفی سازی و #سکولاریزم) می باشد!
🔸با این تدابیر، مرجعیت سنتیِ تضعیف شده در جامعه هم دیگر نمیتواند در روندهای قدرت و #حکمرانی، مؤثر و مراقب باشد!
فرداها بهتر می توانند ولایت فقیه را از ولایت فقه به ولایت یک معمم عرفی اما مسلط به دولت مدرن تنزل دهند! (مباد آن روز)
بلاتشبیه؛ ملکه و سلطنت هم متعلق به قرون میانه است که سایه اش در دولت مدرن مانده است!
🔹و دقیقا ردپای همین تناقض ها را در سیاست و اقتصاد هم می بینید:
➖ حرمت نزول خواری سنتی اما آزادی #ربای_بانکی و خلق پول بانکهای تجاری!
➖ وجوب #خمس بر پس اندازهای سالیانه خانواده برای خرید خانه و ماشین، اما معافیت عملی از خمس و بعضاً مالیات برای معادن واگذاری شده!
➖ و...
⬅️ جریان عینی #سکولاریزاسیون، فقه را هم در ذهنیت خود عرفی و سکولار می خواهد تا یک دستیِ دولت مدرن با تئوری های مدرن را موجب شود. سراغ کنشگران میدانی این جریان را باید در نظام دیوانی و حتی انتظامی_امنیتی (کشوری و لشکری) گرفت!
🖊محسن قنبریان
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
✍️ حوزه علمیه انقلابی از این سه جریان شبه روشنفکری و شبه انقلابی و شبه حوزوی رنج می برد.
🔸چون تئوری #جمهوری_اسلامی را حضرت امام خمینی (رض) اعلام کردند؛ نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد؛ لذا لازم دانستم مطلبی در باب صیانت اندیشه ای از جمهوری اسلامی به عنوان الگوی حکمرانی ایران اسلامی عرض کنم و اینکه جمهوری اسلامی با جریان #حوزه_علمیه_انقلابی محافظت می شود؛ نه سه جریان دیگر در حوزه های علمیه یعنی شبه روشنفکری و شبه انقلابی و شبه حوزوی.
🔹 مقصود از واژه «شبه» یعنی همه مختصات جریان را نداشتن و به برخی از ویژگی های آن بسنده کردن.
1️⃣ #روشنفکری یعنی مدرن شدن و مدرن دارای سه مولفه اومانیسم و سوبژکتیویسم و سکولاریسم است و به تعبیر دکارت و کانت گوهر مدرن، عقلانیت خود بنیاد یا سوبژکتیویسم است؛ اما جریان شبه روشنفکری حوزوی به تبعیت از جریان شبه روشنفکری دانشگاهی تنها به #سکولاریسم بسنده کردند و ذره ای از عقلانیت خود بنیاد بهره نبردند. پس جریان شبه روشنفکری در حوزه های علمیه با تقلید از جریان شبه روشنفکری دانشگاهی، سکولار و با چند واسطه غرب زده اند؛ نه غرب گرا.
2️⃣ جریان شبه انقلابی، تنها به چند ویژگی انقلابی گری بسنده می کنند و با تفسیر مُضیّق از انقلابی گری، جمع کثیری از انقلابیون را غیر انقلابی می پندارند.
🔹شبه انقلابی، انقلاب را تنها در تفسیر خاصی از #استکبارستیزی معنا میکند و باندی از سیاستبازی را جایگزین انقلابیگری واقعی در نظریه نظام انقلابی می سازد و دایره انقلابیون را تنگتر و تنگتر می کند و همین تفسیر مُضیّق از انقلابیگری باعث می شود که این طایفه نسبت به برخی سخنان و حمایت های رهبری در تردید قرار گیرند و اینکه چرا رهبری چنین فرمود و چنان حمایتی کرد. «الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ وَالْمُتَأَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ واللاّزِمُ لَهُمْ لاحِقٌ»
3️⃣ جریان #شبه_حوزوی نیز به معنای تمسک به بخشی از ماموریت حوزه علمیه مقدسه عصر معصومان و علمای متقدم و معاصر است؛ حوزوی بودن در آیه مبارکه نفر و سایر آیات قرآن به خوبی تبیین شده است: فهم جامع از ابعاد فردی و اجتماعی اسلام، هدایت گری در عرصه های فردی و اجتماعی جامعه و غیرت دینی داشتن و اشداء علی الکفار و رحماء بینهم بودن و عقاید و احکام و اخلاق را در جزم و عزم، در تفقه و تقید مهم شمردن.
📎 این متن را نگاشتم تا باب گفتگو فراهم شود و بدون متهم ساختن افراد به این سه جریان، به تبیین بیشتر حوزه علمیه انقلابی پرداخته شود.
🖋استاد عبدالحسین خسروپناه
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
🔹 قطار اینستاگرام از حذف محتوای مربوط به حاج قاسم به ایستگاه حذف محتوای مرتبط با امام خمینی رسید و این قطار تا حذف هرگونه محتوای دینی ادامه می یابد. او گام به گام ذائقه کاربران را براساس اهداف خود تغییر میدهد.
وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم
🔹رهبری یک دهه است لزوم سلب سلطه دشمن از فضای مجازی را فریاد میزنند.
امیرالمؤمنین علیه السلام: مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ/ کسی که از یاری ولی خود غفلت کند، با لگد دشمن متنبه میشود.
✍محمد کرباسی
@Masafe_akhar
هدایت شده از دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
باسمه تعالی
توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام خمینی(ره)، مصداق بارز توهین به تراث گرانقدر شیعی و اسلامی است.
دشمنان اسلام و انقلاب و مزدورانشان بدانند با این توهین ها راه به جایی نخواهند برد و اراده خدای متعال مبنی بر پیروزی کامل انقلاب اسلامی محقق خواهد شد: «یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُون» (الصف: ۸)
✔️ ابوالقاسم علیدوست
۱۴٠۱/٠۱/۱۲
✅ کانال دروس و دیدگاه های استاد علیدوست
📚 @alidost_fiqh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم #آیتاللهخویی# در اواخر عمر
و توصیه های اخلاقی ایشان
.💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر
بیانیه جمعی از اساتید حوزه علمیه قم درپی هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت امام خمینی ره در میدان مرجعیت قم
بسمه تعالی
مَثَلُهُمْ كَمَثَلِ الَّذِي اسْتَوْقَدَ نَارًا فَلَمَّا أَضَاءَتْ مَا حَوْلَهُ ذَهَبَ اللَّهُ بِنُورِهِمْ وَتَرَكَهُمْ فِي ظُلُمَاتٍ لَّا يُبْ موصِرُونَ(سوره بقره/آیه17)
امام خمینی (ره) یک حقیقت همیشه زنده است. (مقام معظم رهبریدام ظله)
آتش فتنه ای که رشیدی مطلق و اربابانش به واسطه جسارت و توهین به حقیقت همیشه زنده تاریخ در زمان طاغوت بر افروختند، تا از آن شعله، راه نجاتی برای خاندان منحوس پهلوی پیدا کنند، نه تنها راهی برایشان نگشود بلکه آتش افروزان درظلمت فرو رفتند و چیزی جز سیاهی و تاریکی به همراه سوختن تمام تاروپود طاغوت، برای آتش افروزان باقی نماند.
این بار نیز آتش افروزان میدان مرجعیت قم، به قصد توهین و جسارت به چهره نورانی آن " حقیقت همیشه زنده " بدانند، همچون خاندان منحوس پهلوی، نه تنها جز تاریکی و ظلمت نصیبشان نخواهد شد، بلکه در این سیل خروشان مردمی حاصل از عشق به خمینی(ره)، نه تنها نابودی آنان بلکه نابودی همه رژیمهای منحوس و شیطانی در جهان رقم خواهد خورد.
کوردلان وابسته بدانند که شعله عشق به خمینی و راه پر افتخار او امروز در قلب صدها میلیون انسان آزاده در سراسر جهان پر فروغتر از همیشه روشن است.
ما امضا کنندگان این نامه از مسئولان مربوط درخواست می کنیم که با سرعت و قاطعیت به این موضوع که موجب خشم و ناراحتی شدید مردم ولایتمدار قم شده است رسیدگی کنند و عاملان و آمران این جسارت را به سزای اعمالشان برسانند.
1. نصرالله آقاجانی
2. عبدالمجید ابراهیمی فر
3. مصطفی اسکندری
4. مهدی اسلامی
5. محمد رضا باقرزاده
6. رضا برنجکار
7. احمد پروایی
8. محمدباقر تحریری
9. مجید تلخابی
10. علی ثقفی
11. سیدحبیب الله حسینی
12. حسن خیری
13. علی رحمانی سبزواری
14. کاظم سپاسی
15. سیدحسن سعیدی
16. مهدی سلیمانی اردهالی
17. جواد سلیمانی
18. علی اصغر شیرین آبادی
19. سید کاظم رجائی
20. داود رجبی نیا
21. احمد فرخ فال
22. فلاح شیروانی
23. احمد قدسی
24. حاج ابوالقاسم دولابی
25. فرهاد عباسی
26. هادی عباسی
27. حسن غفاری فر
28. محمد مهدی گرجیان
29. محمدحسین گلی شیردار
30. نعمت الله لطفی نیاسر
31. ولی الله لونی
32. علی محبی
33. غلامحسین محرّمی
34. مهدی محسنی
35. شمس الله مریجی
36. عبدالمجید مقامی
37. غلامعلی معصومی نیا
38. محمود مقدّمی
39. عباسعلی مقدم
40. سیدحسین مومنی
41. سیدمحمد میراحمدی
42. سید حسین میرمعزّی
43. ذبیح الله نعیمیان
44. احمد علی یوسفی
.💠اسرار پیدا
کانال جریانشناسی و تاریخ معاصر
هدایت شده از فصل هماندیشی
.
〽️ منزلت اجتماعی روحانیت (1)
🔰 از «روایت» تا «فَرا روایت»
بهنظر میرسد قاطبه روحانیون، متدینین و مخالفین و معاندینِ روحانیت، درباره روحانیت، به یک باور مشترک در طیفهای گوناگون رسیدهاند و آنهم «کاهش منزلت اجتماعی روحانیون» است.
در اینباره چندین نکته و نظر وجود دارد که إنشاءاللّٰه تلاش خواهدشد تا بهمرور زمان، به آنها پرداخته شود.
در این مرقومه، تلاش دارم تا نگاهی به نسبت بین این «روایت» و «سنجشها»ی مستند آن، بیافکنم.
سنجشها، حتی از نوع علمیِ آن، در چند نقطه میتوانند دارای سوگیری باشند: «نظریه پشتیبان»، «گویههای برآمده از آن»، «نوع نمونهگیری» و «دستگاه تحلیل دادهها».
ازاینجهت، اگر پژوهشگر، اهل بیتقوایی در پژوهش باشد، یا اگر دقت کافی در هرکدام از موارد فوق را از دست بدهد، امکان «روایتسازی غیر واقع»، در آن وجود دارد.
بهنظر میرسد اگر روایت برآمده از یک سنجش را نتوان بهصورت پسینی، مؤید به ادلّه، شواهد و قرائن نمود، استناد به آن، جای تأمل دارد؛ بهخصوص اگر استناد به چنین روایتی، جهت «سیاستگذاری کلان» یا «شکلدهی به فرهنگ عمومی و باورهای رایج»، صورت پذیرفته باشد.
سنجشهای علمی و یا ارتکازی موجود، باید بتواند بهصورت پسینی، از روایت ارائهشده که «کاهش منزلت اجتماعی روحانیت» است، دفاع نماید.
برخی از پرسشها و چالشهایی که این روایت را محتاج استناد پسینی میسازد، از اینقرار است:
1️⃣⟩ «منزلت اجتماعی روحانیت» با «قداست اجتماعی روحانیت» چه نسبتی دارد؟ آیا لزوماً کاهش قداست اجتماعی، با کاهش منزلت اجتماعی همراه است؟ (ادبیات نظریِ پشتیبان و گویههای سنجش)
2️⃣⟩ بین منزلت اجتماعی روحانیت و نقشهای جدیدِ تعریفشده برای روحانیت، چه نسبتی برقرار است؟ بهصورت روشن و شفاف، آیا انتقال و انقلاب در «پرسشگری و مطالبهگری مردم» از سؤالات و مطالبات پیرامون طهارت، صوم و صلاة، به پرسشها و مطالبات حاکمیتی و تمدنی که از نظر کمّی و کیفی، قابلمقایسه نیستند، نشاندهنده کاهش منزلت اجتماعی است؟ (ادبیات نظری پشتیبان)
3️⃣⟩ روایت پیشینی قالب و غالب در بین مردم از نارضایتی از روحانیون چه تأثیری در «باز سنجشها» و «بازخوردگیریها» داشته و دارد؟ بهشکل واضح و روشن: وقتی بههر علتی، در یک همراهی بین سه قشر پیشگفته («روحانیون»، «متدینین»، «مخالفین و معاندین») گزارهٔ نارضایتی، روایت قالب و غالب شده است، در سنجشهای جدید، بهصورت فزاینده، این گزاره تأیید نخواهد شد؟ (گویه، جامعه آماری، دستگاه تحلیلی)
4️⃣⟩ نقض تحلیل: قریببهاتفاق کسانیکه در تحقیقات اجتماعی با آنها روبرو شدهام، علیرغم «نقد بنیادین»، «تخریب» و «تهاجم» به روحانیت، یک گزاره را مطرح میکردند که دالّ بر حاکمبودن یک «فراروایت»، بر روایتی با اشکالات فوقالذکر بود. تمامی این افراد اذعان میکردند که «مسئول روحانی، دوست و یا دوستانی روحانی دارند که استثناء محسوب میشوند و بسیار آدمهای شریفی هستند».
⁉️ به نظرتان: تکرار حداکثری و چهبسا کامل این گزاره، نشاندهنده چه چیزی است؟ آیا چنین نمینمایاند که گویا همهٔ مردم، علیرغم ناراضیبودن و ناراحتبودن از «جامعه روحانیت»، اما همهشان یک یا تعدادی روحانی میشناسند که مورد قبول و وثوقشان است و اینها را استثناء میکنند؟!
➕ بهنظر میرسد که با پاسخ به پرسشهای فوق و ارائه تناقضات موجود در تحلیلهای رایج در اینباره، میتوان به فراروایتِ روایتِ مذکور پی بُرد.
🔸 پ.ن:
⟨1⟩ نگارنده، به «کاهش نسبی قداست اجتماعی روحانیت» که از قضا آنرا مثبت میداند، «وجود مطالبهگری شدید مردم از روحانیت» که آنرا نشانهای بر ارتقاء کیفی منزلت اجتماعی روحانیت میداند و «وجود نارضایتی شدید در بخشی از جامعه نسبت به روحانیت» قائل است و در این یادداشت، تنها درصدد ارزیابی روایت فوقالذکر است.
⟨2⟩ وقایعی مانند حمله تروریستی حرم مطهر و تلاش در جهت قراردادن آن در طول روایت فوقالذکر و پخش کلیپی از سوی شخصی مجهولالهویه (حجتالاسلام ذکایی) جهت بازگویی رسانهای و عوامانه روایت فوق و…، نشانههایی از وجود چنین فراروایتی است.
✍️ عبدالحسین مشکانی
🆔 @F_HamAndishi
هدایت شده از خبرگزاری رسا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آنکه باد بکارد، طوفان درو کند!
این مقبره مجلل و یکصد میلیون دلاری «عباس اَفندی» (ملقب به عبدالبهاء)، پسر حسینعلی نوری (ملقب به بهاءالله)، از بنیانگذاران فرقه ضاله و صهیونیستی بهائیت است که از قضا، سه روز است در شهر عکا، در میان سکوت مرگبار رسانه های بین المللی، در آتش می سوزد و هیچ رسانه ای در جهان جرأت پوشش خبر این افتضاح امنیتی اسرائیل و بهائیان را ندارد.
🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
👈 حکمرانی اختاپوس دارو و بیماران بی پناه
🔻حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دزفولی از اساتید حوزه علمیه قم به گرانی دارو واکنش نشان داده و در یادداشتی آورده است:
🔹بسم الله الرحمن الرحیم
گرانی موریانه ای و سپس افعی وار دارو در کشور، مردم و بیماران را زمین گیر کرده است.
آیا روسای قوای سه گانه و وزرا و سایر مسئولان امور سلامت و تامین اجتماعی از افزایش چند برابری داروهای خارجی و گرانی نامعقول داروهای ایرانی خبر دارند؟
چرا باید بی سر و صدا به افزایش قیمت دارو در کشور اقدام شود و پس از اعتراض چند روزه تعدادی از نمایندگان مجلس، بدبختی بیماران و مردم بی پناه به فراموشی سپرده شود؟
دارو گران می شود و بیمه زیربار آن نمی رود و آنانکه باید کمر خم کنند، مردم بی پناه این سرزمین هستند.
رؤسای محترم جمهور و مجلس شورا و قوه قضاییه، آماری از هلال احمر و کمیته امداد و بهزیستی بگیرید تا بدانید بیماران چه می کشند.
یک بار بروید منزل بیماران خاص تا قلبتان به درد آید، شاید فکری برای حکمرانی دارو در کشور بکنید.
آیا وضعیت دارو با سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری درباره تامین اجتماعی منطبق است؟
آیا قوانین کشور و نظارت مجلس، روند رو به رشد قیمت دارو را تایید می کند؟
کشور فاقد حکمرانی دارو است و به عبارت دیگر، اختاپوس دارو و شبکه مافیای متشکل از باندهای مختلف سیاسی برای شما و مردم و بیماران، حکمرانی می کند.
مگذارید تجربه امپریالیسم دارو در جهان در جمهوری اسلامی ایران تکرار شود.
اجازه بدهید این کمترین شما روسای قوای سه گانه را که مسئول حکمرانی دارو در کشور هستید، به بخشی از عهدنامه مالک اشتر در سفارش به مردم یادآوری کنم.
امیرالمومنین روحی له الفداء می فرماید:
«أَنْصِفِ اللَّهَ وَ أَنْصِفِ النَّاسَ مِنْ نَفْسِکَ وَ مِنْ خَاصَّةِ أَهْلِکَ وَ مَنْ لَکَ فِیهِ هَوًی مِنْ رَعِیَّتِکَ فَإِنَّکَ إِلَّا تَفْعَلْ تَظْلِمْ وَ مَنْ ظَلَمَ عِبَادَ اللَّهِ کَانَ اللَّهُ خَصْمَهُ دُونَ عِبَادِهِ وَ مَنْ خَاصَمَهُ اللَّهُ أَدْحَضَ حُجَّتَهُ وَ کَانَ لِلَّهِ حَرْباً حَتَّی یَنْزِعَ أَوْ یَتُوبَ»
داد خدا و مردم و خویشاوندان نزدیکت را از خود بده، و آن کس را که از رعیت خویش دوست می داری، که اگر داد آنان را ندهی ستمکاری، و آن که بر بندگان خدا ستم کند خدا به جای بندگانش دشمن او بود، و آن را که خدا دشمن گیرد، دلیل وی را نپذیرد و او با خدا سر جنگ دارد.
«وَ إِنَّمَا عِمَادُ الدِّینِ وَ جِمَاعُ الْمُسْلِمِینَ وَ الْعُدَّةُ لِلْأَعْدَاءِ الْعَامَّةُ مِنَ الْأُمَّةِ فَلْیَکُنْ صِغْوُکَ لَهُمْ وَ مَیْلُکَ مَعَهُمْ» و همانا آنان که دین را پشتیبانند، و موجب انبوهی مسلمانان، و آماده پیکار با دشمنان، عامه مردمانند. پس باید گرایش تو به آنان بود و میلت به سوی ایشان.
امیدوارم راهکار حکمرانی دارو یعنی حاکمیت نظام مند در سیاستگذاری و تنظیم گری و خدمات عمومی در عرصه دارو سامان یابد و اقتدار این امر از مافیای دارو به دلسوزان مردم منتقل گردد.
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
عبدالحسین خسروپناه دزفولی
طلبه حوزه علمیه قم
🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری رسا
▪️ افطاری با طعم عملیات روانی علیه جریان انقلابی
▪️ در این مهمانی که تلاش میشد تا رسانهای نشود، افرادی چون عباد (ربیعی)، سید حسن آقامیری، حسین علا، صادق زیباکلام، یاشار سلطانی و مهدی نصیری حضور داشتند.
آبشخور تهاجم رسانهای علیه جریان انقلابی و ایجاد تشتت در آن را میتوان در این جلسه نیز جستجو کرد.
بنظرم شر حلقه حاضر در این جلسه برای انقلاب و نظام کمتر از دشمنان تابلودار نباشد! البته جای چند نفری هم خالی است!
گفته می شود در افطاری منزل مهاجری كه با حضور برخی از موثرين اصلاحات و تعدادی از وزراي دولت روحانی برگزار شد دو موضوع مورد بحث قرار گرفت:
١. چگونگي متقاعد سازی مردم براي رأی آوري و لزوم عملیات روانی و تخريبی عليه مجلس و دولت
٢.حضور ليستی در انتخابات مجلس با سرليستی لاريجانی یا آذری جهرمی
🆔 @rasanewsagency
هدایت شده از خبرگزاری فارس
محله یهودیها در امارات ساخته میشود
🔹الخلیج الجدید: رئیس انجمن جوامع یهودی خلیج فارس خبر داد که قرار است یک محله کاملا یهودی در امارات احداث شود تا یهودیان به راحتی بتوانند مناسک خود را انجام دهند و در آنجا زندگی کنند. این محله هتل، مرکز خرید، مدرسه و کنیسه برای یهودیان خواهد داشت.
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
بالاگرفتن اعتراضات به هتک حرمت قرآن در سوئد
🔹بعد از اینکه «راسموس پالودان» رئیس یکی از جنبشهای افراطی سوئد قرآن کریم را آتش زد، این کشور به صحنه تظاهرات و درگیری تبدیل شد. در درگیری شهرهای مختلف سوئد تاکنون ۱۲ پلیس مجروح شده و چند نفر از معترضان بازداشت شدهاند.
🔹نخستوزیر سوئد در واکنش به اعتراضات گفته: «در سوئد، مردم اجازه دارند نظرات خود را بیان کنند، خواه نظراتشان خوب باشد خواه بد. این بخشی از دموکراسی ماست.»
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
طرح صیانت از مجلس خارج شد
🔹با نامه قالیباف طرح صیانت از فضای مجازی به شورای عالی فضای مجازی رفت. شورا در اولین نشست رسمی خود به بررسی طرح صیانت ورود خواهد کرد.
@Farsna
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 سامانه جامع گزارشات مردمی امر به معروف و نهی از منکر دیدبان(سجاد)
۱- جرائم امنیت اخلاقی و آسیب های اجتماعی کشف حجاب،پارتی ها،صفحات مجازی مروج فساد و فحشا،فروش مشروبات الکلی،خانه فساد
۲- مباحث اقتصادی و مفاسداماکنی
پوشش نامناسب متصدیان صنوف،فروش البسه و اقلام ناهنجارفروشگاه ها و مراکز مروج فساد،گران فروشی،کم فروشی و احتکار مراکز خرید و فروش و ترویج منکرات در اماکن عمومی(بوستان ها،اماکن تفریحی و...)
۳- ترویج معروفات در سطح استان و محلات
گزارش معروفات رایج جهت تقدیر و تشکر از صاحبان صنوف، دستگاهها، ادارات و اشخاص حقیقی و حقوقی
جهت ارسال گزارشات به همراه مستندات به سامانه سجاد از طریق ایتا به آیدی زیر اقدام نمایید.
@sajjad_qom
دریافت گزارشات مــردمی بصورت شبانـه روزی
پاسخگویی به گزارشات هرروز ساعت ۱۴ الی ۱۶
🔻 قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم
🔥 @Moohem