⛔ وقتی ماست، سیاه نشان داده میشود
🔰 رسانه تلاش میکند با ابزارهای مختلفی مانند قهرمانسازی از مهره موردنظر خود و وارونه نشان دادن حقیقت ماجرا یک اقدام مثبت مانند برخورد قانونی با یک قاتل را نزد مخاطبان خود امری منفی نشان دهد و جایگاه مظلوم و ظالم را برای مخاطبان خود وارونه روایت کنند.
✅ نگاهی به تکنیک عملیات روانی «وارونهسازی»
✔تطهیر یک قاتل با پوشش ورزشکار!
🔻در ماجرای قتل کارمند اداره آب و فاضلاب شیراز توسط #نوید_افکاری رسانهها تلاش کردند با تمرکز ویژه بر ورزشکار بودن افکاری و سابقهی او در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران، از او یک قهرمان مخالف با جمهوری اسلامی ایران در ذهن مخاطبان خود بسازند.
✔رسانه ها در خدمت خائنین به ایران
🔻پس از اعلام خبر اعدام #روحالله_زم، رسانههای فارسی زبان بیگانه خط تطهیر او را در قالب یک روزنامه نگار پیش گرفتند. و با سرپوش گذاشتن بر اقدامات او علیه امنیت ملی و همکاری با سرویس های جاسوسی، به مخاطبان خود به گونهای القا کردند که روح الله زم تنها به جرم مخالفت با جمهوری اسلامی اعدام شده است.
✔وقتی ادعای تقلب در انتخابات ایران خوب است ولی در آمریکا بد!
🔻در ماجرای #فتنه_88 رسانههای فارسی زبانی که در خارج از مرزهای ایران فعالیت میکنند بار دیگر کوشیدند تا با تکنیکهای مختلف عملیات روانی از جمله تکنیک وارونهسازی برخورد با آشوبگران را سرکوب و نبود آزادی در ایران معرفی کنند.
ادامه در لینک زیر:
https://b2n.ir/x77917
#اندیشکدهی_بشری
#وارونهسازی
#سواد_رسانهای
عصرتبیین عصررسانه
🎥| جهانی که رسانهها نشان میدهند! 🔰صاحبان رسانهها در دنیا به علت دسترسی گسترده و امکانات ویژه،
سه سطح جهان خبر و جنگ روایت ها و یک نکته
جهان از کمین رسانه، طور دیگری روایت می شود. کارگردان و مدیر و سردبیر مطبوعات و رسانه ها هستند که نگاهشان را در محتوای رسانه ای اشراب می کنند و با لطایف الحیل به مصرف مخاطب می رسانند. در حقیقت جهانی می سازند مملو از خبر و این اخباری که سازنده جهان هستند و دنیای برساخته را نمایندگی می کنند، به تدریج آجر به آجر، بنای انگاره های ما را شکل می دهند و یک شخصیت شرطی شده و رسانه زده را تحویل جامعه می دهند. الغرض که میان سه اصل، ۱.واقعیت محض ۲.مدل خبر ۳.برداشت مخاطب، ارتباطی خاص برقرار شده که محور این ارتباط، منافع، ایدئولوژی ها و دغدغه های شخص راوی یا بنگاه روایت ساز است. یادمان نرود که مهمترین ابزار در جنگ روایت ها، قالب های خبری است. پس خبرنگارها و اخبار محیطی را بیش از پیش جدی بگیریم تا نادانسته و نخواسته مصرف نکنیم و ناخودآگاه، جور دیگری ساخته نشویم..
✍علیرضامحمدلو
#سوادرسانه
🆔 @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 “تکنیک طنز” چطور مخاطب را اقناع میکند؟😁
✅ یکی از تکنیکهای رایج رسانهها در فضای فعلی اطلاعرسانی، استفاده از تکنیک “طنز” است؛ شوخطبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهیدهندگان از این روش برای جلبتوجه مخاطبان خود استفاده کنند.🤪
🆔 @andisheengelabi
🔻با وجود رشد و توسعه فضای مجازی، ابزارهای متعددی توسط کارشناسان رسانه برای اقناع مخاطب مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از موثرترین این روشها، استفاده از تکنیک طنز برای مخاطب است.
🔻این تکنیک میتواند در مباحث بازرگانی هم استفاده شود و مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهد.
شوخطبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهیدهندگان از این روش برای جلبتوجه مخاطبان خود استفاده کنند. طنز، روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است.👌
🔻اگر آگهی تبلیغاتی بتواند مخاطب را بخنداند و به او احساس خوبی بدهد، میتوان امیدوار بود که فرد این حس خوب را نسبت به محصول موردنظر هم داشته باشد.
✔️ شما بهعنوان مخاطب در مقابل این تکنیک رسانهای چه میکنید؟
✔️ آیا طنز میتواند دیدگاه شما را تغییر دهد؟
https://b2n.ir/p82509
🆔 @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استفاده طراحان تبلیغات از "تکنیک تکرار" برای حک کردن پیام در ذهن مخاطب
🔻"تکنیک تکرار" روشی برای زنده نگهداشتن موضوعات رسانهای
🆔 @andisheengelabi
🔰 «تکرار» یکی از تکنیکهای پرکاربرد رسانهای است. پیامهای رسانهای هرچه بیشتر تکرار شوند بیشتر در ذهن مخاطب تثبیت شده👌 و همین بازگویی مجدد موجب اعتماد بیشتر میشود.
🔻 رسانهها بر اساس این تکنیک تلاش میکنند با تکرار زمانبندی شده پیامهای تبلیغی، موضوع، کالا یا خدماتی که بر روی آن هدفگذاری کردهاند را تا زمانی که نیاز است در میان افکار عمومی زنده نگه میدارند و نمیگذارند از خاطرهها پاک شود.😎
#اندیشکدهی_بشری
#سواد_رسانهای
#تکنیک_تکرار
🆔 @andisheengelabi
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
🔊 پدیده هایی چون قدیانی را چطور تحلیل کنیم؟
🔻 توهین به ساحت #علامه_مصباح یزدی، مصداق بارز تراژدی فرهنگ بود. افول و ابتذال فرهنگ، فقط در عریان شدن جنسیتی نهفته نیست. اما نکته اینجاست که باید رفتار سینوسی سوژه ها را درست تبیین نمود.
🔹ضریب اضافی دادن به خطاها، #خطای_راهبردی خواهد بود که باید مهار می شد که الحمدلله در کوتاهترین زمان صورت گرفت.
اگر #جبهه_انقلاب، کنش هیجانی را عقلانی معامله کند، برآیند بهتری خواهد داشت. بدلایل مختلف، افراد دچار هیجان و اختلال شناختی می شوند.
🔹شاید مبانی ضعیف باشد، شاید درک درستی از مسائل ندارند و شاید در بخشی از زیست سیاسی و فرهنگی، زخمی شده اند و شاید یکسری خصوصیات شخصیتی خاص دارند و کودک درونشان لجباز و مغرور است، نمی دانم.
🔹 علل متعددی برای رفتارهای به ظاهر یکسان می توان تراشید اما وقتی بناست رفتار یک کنشگر رسانه ای همچون #قدیانی تبیین شود که بقول خودش بیست سال، خاک صحنه رسانه را خورده، کار، کمی پیچیده تر می شود.
🔹اینکه رفتار زشت و هتک حرمتی عجیب و غیرقابل انتظار صورت گرفت، حرفی نیست. رگ غیرت حزب الله و ولایت مداران را به جوش آورد، حرفی نیست. ساحت معلم انقلاب و همردیف شهید مطهری را به باد توهین گرفت و دل دوستداران و شاگردان مکتبش را سوزاند، حرفی نیست. اما میارزید که یک شب حوصله کنیم و شاهد توبه اش باشیم.
🔹 کسی که ایام فتنه با انقلاب بود و سر #سفره_انقلاب بزرگ شد و امروز با وطن امروز و دیلی حق شهرت یافته است و با جوان و نوجوان جامعه، ارتباط موثری گرفته، جای تاسف داشت که از مرزهای ایدئولوژیک ما فاصله بگیرد. جای تاسف هم داشت که بخواهیم با بیانیه نویسی و توزیع شماره اش جهت اعتراض در فضای مجازی و قیام حوزه علمیه علیه یک جوان منتسب به انقلاب بخاطر یک جهالت سخیف و شبانگاهی اش که با نگاهی پدرانه همچون حسین شریعتمداری، قابل رفع بود،بخواهیم یک حادثه را به یک جریان تبدیل کنیم و از یک خطا به یک خط مشی دامن بزنیم.
🔹 تجربه ای بود که #جوان_انقلابی را جدی بگیریم و هم نسبت به مبانی فکری مان حساس تر شویم و هم در دایره انقلاب، صبورتر عمل کنیم. آنارشیسم رفتاری جوانی از مکتب انقلاب، نباید با دگماتیسم فکری و نظری مواجه شده و کنشگری منجمد و بلغمی را سبب شود. توزیع شماره شخصی یک نفر در فضای مجازی یا توهین متقابل بهیچوجه راه علاج نبوده، نیست و نخواهد بود.
🔹توهین به علامه مصباح، ذهنمان را آشفته و روحمان را زخمی کرد ولی صبر و بصر علوی و رفتارپدرانه، می تواند راهبرد اداره موقعیت های چالشی در دایره انقلاب باشد. ما از این اختلافات خاطره خوشی نداریم که دودش فقط به چشم انقلاب رفته و سیل و طوفانش، بدنه انقلابی را مجروح کرده است.
✍ علیرضامحمدلو، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی #صدای_حوزه
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تکنیک برچسبزنی در رسانه و تخریب شخصیتها
🔰 برچسبزنی از روشهایی است که امروزه در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی کاربرد بسیار زیادی دارد.
🆔 @andisheengelabi
🔻برخی افراد و فعالان در فضای مجازی با ایجاد القاب مثبت یا منفی، برداشت اولیه مخاطب را نسبت به موضوعات موردنظرشان تحت تأثیر قرار میدهند و هدف خود را به مخاطب القا میکنند.
🔻شاید شما هم در زندگی روزمرهتان با افرادی مواجه شده باشید که از سوی دیگران با صفات مثبت یا منفی معرفی شدهاند و ممکن است دیدگاه شما را نیز درباره آن فرد تغییر دهند؛ ⛔
✅ تکنیک برچسبزنی که امروزه کاربرد آن را در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی میبینیم بهگونهای بر مخاطب خود تأثیر میگذارد که اغلب مردم برای تصمیمگیری بیشتر احساسی عمل میکنند تا منطقی.
🔻در روش برچسبزنی برخی افراد و فعالان فضای مجازی واژههای مختلف را به صفات مثبت یا منفی تبدیل میکنند و آنها را به افراد یا نهادهای مختلف نسبت میدهند.
🔻گاهی هدف از این عملکرد این است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند، بدون اینکه استدلالی در محکومیت آنها گفته شود.
✔برخی رسانهها با بهکارگیری برخی عناوین مثبت مانند #دموکرات، #آزادیخواه، #نجاتبخش و یا بعضی عناوین منفی مانند #تروریست، #متحجر، سنتی درباره یک شخص، گروه یا یک کشور، برداشت مخاطب را نسبت به موضوع اصلی تحت تأثیر قرار میدهند.❗❗
🆔 @andisheengelabi
#تکنیک_برچسبزنی
#اندشکدهی_بشری
#سواد_رسانی
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
📡 #فیک_نیوز های سه شنبه ۱۵ تیر
❌ صادرات ۲۰۰ مگاوات #برق از ایران به عراق
✅ توسط سخنگوی صنعت برق کشور تکذیب شد
❌ انتشار فیلمی با عنوان حضور طالبان در گمرک ایران و افغانستان توسط محمود صادقی
✅ توسط سخنگوی #گمرک ایران تکذیب شد
❌ آزادسازی ۶ هزار معدن غیرفعال با تیتر #معدن_فروشی
✅ توسط سرپرست معاونت امور معادن و صنایعمعدنی وزارت صمت تکذیب شد
❌ بازداشت مدیران ارشد #شهرداری_تهران
✅ توسط سخنگوی شورای شهر تهران تکذیب شد
❌ #کمبود_بنزین در استان آذربایجان غربی در پی تشکیل صف های طولانی مقابل پمب بنزینها
✅ توسط مدیر شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی منطقه ارومیه تکذیب شد
❌ انتشار فیلمی با عنوان #قطع_برق در بخش آی سی یو بیمارستانی در تهران
✅ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیهای تکذیب کرد
❌ واگذاری دوباره مالکیت باشگاه تراکتورسازی به #سپاه
✅ توسط مدیرعامل تراکتورسازی تکذیب شد
❌ انتشار نقل قولی از همسر #سید_بشیر_حسینی درباره مشکلات ایجاد شده در زندگیشان
✅ توسط همسر وی تکذیب شد
❌ انتشار فیلمی با عنوان آتش زدن اداره برق کازرون توسط مردم معترض
✅ توسط مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تکذیب شد.
🆔 @sedayehowzeh
☢ سر فصل مطالب کلاس
آموزش نقد و تحلیل
〽️ ۱ . توضیحات کلاس_ دلیل نقد کردن آثار_ ناخودآگاه
〽️ ۲ . رسانه ها چه تاثیری بر ذهن مخاطب میگذارند؟ چرا و چگونه
〽️ ۳ . اصول اولیه فیلمنامه_ نقش مخاطب در رسانه ها
〽️ ۴ . گرافیک_ موسیقی_ محیط و فضا_ شخصیت پردازی_ ذات شخصیت ها
〽️ ۵ . ایدئولوژی_ تفکرها_ قدرت نمایی_ منجی_ ژانر
〽️ ۶ . نقش زن و خانواده در آثار_ نژادپرستی_ روابط بین شخصیت ها
〽️ ۷ . نماد شناسی_ انومالیتی_ اومانیسم_ فراماسونری_ صهیونیسم
〽️ ۸ . نقد چند اثر انیمیشن و فیلم_ نقد آثار دهه ۷۰ و ۶۰
〽️ ۹ . خدا شناسی_ شیاطین
〽️ ۱۰ . تحلیل سینمای هالیوود_ تحلیل فیلم ماتریکس و ارباب حلقه ها
〽️ ۱۱ . تحلیل شرکت والت دیزنی_ تحلیل انیمیشن موآنا، درون و بیرون و روح
〽️ ۱۲ . ژاپن؛ فرهنگ و تاریخ_ ویژگی آثار ژاپنی_ تحلیل انیمه دفترچه مرگ، اتک تایتان و کیمیاگر تمام فلزی
〽️ ۱۳ . آثار سینمای ایران و سینمای خانگی_ سریال های صدا و سیما
〽️ ۱۴ . نقد آثار درخواستی
آیدی ثبت نام
https://eitaa.com/Hossein_abk
آی نقد
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://inaghd.ir/&ved=2ahUKEwj4l9yBjbnxAhVog_0HHcVuCFgQFjAAegQICBAC&usg=AOvVaw2VYBeyKIn6WX5molDuYzza
باغ انار
https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
🔊 رقص ساسی مانکن کاشتند و قمه هلیا درو کردیم
🔻نگاههای #تکنوفیلی و غربزده همچون وزیر جوان ارتباطات که در مواجهه با رسانه و اتفاقاتی مثل #ساسی_مانکن، برخوردی لارج و ریلکس داشته و ادعا نمودند که مساله ای طبیعی است و نباید خیلی برجسته شود، الان باید پاسخگو باشند.
🔹گویا نوجوان فریاد میکشد که، گرفتار قفس آهنین مجازی و حقیقی هم بودن در سرشت و ذائقه ما نیست و ما همان نسل نهایی بشریم که قرار است #آخرالزمان را رقم بزنیم و جدی ترین و مهمترین نقاط عطف تاریخ، به دست ما اتفاق خواهد افتاد.
🔹بعد از مدتی که #مدرنیته و #سرمایه_داری و ساختارهایش رو به افول می گذارد، فرد و سوژه، به خودآگاهی نزدیک می شود و آگاهی های کاذب و سرگرمی های سخیف را کنار نهاده و در کف خیابان عربده می کشد.
🔹حال اگر هلیا را بلحاظ روانشناختی تحلیل کنیم، چه بسا به یک "اوی مغفول واقع شده" برسیم که یقه خانواده، مدرسه، حوزه علمیه، ارتباطات و رسانه و سیستم فرهنگی کشور را می گیرد.
🔹نتیجه این می شود که #یک_خویشتن_سرگردان و یک دروازه بان ضعیف و خودآگاه نامعقول و پرخاشگری را به نمایش می گذارد.
🔹پدیده هلیا یک #واپسزنی_دهه_هشتادی است و حاکی از هزینهی نداده ما به نفع نسل ناشناخته امروزی است. نسلی که علیرغم یک #پرخاشگری_فروخفته، پر از اورانیوم غنی شده ای از جنس احساس، انرژی، خلاقیت و چموشی است.
متن کامل یادداشت:
https://v-o-h.ir/?p=18420
✍️علیرضامحمدلو، سردبیر #صدای_حوزه
🆔 @sedayehowzeh
⭕️ نخست وزیر انگلستان شبکههای اجتماعی را تهدید به جریمه کرد
🔹 نخست وزیر انگلستان در دیداری با نمایندگان #شبکههای_اجتماعی مستقر در لندن! از جمله فیسبوک، توئیتر، تیکتاک، اسنپچت و اینستاگرام، آنها را تهدید کرد که درصورت عدم مقابله با محتواهای غیرقانونی و نژادپرستانه، جریمه سنگینی را متحمل میشوند.
🔗 https://fa.alalam.ir/news/5700633
✍️ جریان تحریف مدعی است این مدل #حکمرانی مختص کره شمالی است!!
🆔@andisheengelabi
🔎ماساژ پیام به سبک بی بی سی
1⃣وقتی از #سوگیری_اخبار و سانسور خبرصحبت می کنیم یعنی همین که بدانیم در عصر جدید، رسالت خبر، انعکاس واقعیت یا تمام واقعیت نیست. پاره حقیقت گویی و #ماساژ_پیام، یک اتفاق عمیق رسانه ای است که به مرور #فاصله_مخاطب_از_واقعیت را روز به روز بیشتر می کند و اصالت در خبر را از آنچه که هست، به آنچه که نمایش داده می شود، منتقل مینماید.
2⃣رسانه ها اخبار را دستکاری می کنند ولی چگونه؟ مگر می شود در عصر اطلاعات هم در اخبار دست برد؟ #مهندسی_تیتر همین کار را انجام می دهد. وقتی یک مدیر خبری، تیتری را برای مطلبی انتخاب می کند، در صدد القای یک ذهنیت به مخاطب است که چگونه فکر کرده و اساسا به چیزی فکر نماید.
3⃣برجسته کردن یک اتفاق( ۲کشته در کرمان) یا کوچکنمایی و سانسور یک اتفاق بزرگتر(۱۲۰کشته در آلمان) در حقیقت بازی با اذهان مخاطب است تا برآیند این مدل تیترسازی را در کنشگری اجتماعی برداشت کند. #ایران را سیاه و #آلمان را عادی به تصویر بکشد و تا از آب گلآلود در افکار عمومی ماهی سیاسی خودش را صید نماید.
4⃣مهندسی خبر در واقع یک مدیریت احساسات و مهندسی افکار عمومی است که با #تئوری_کنترل یا #تولید_آشوب راهبری می شود. بسته به اینکه اقتصاد و سیاست در پشت صحنه یک خبر چگونه تصمیم بگیرد، تیتر متفاوتی انتخاب می شود.
5⃣گاهی برخی تیترها هزینه نجومی برمی دارند چون در خدمت تولید نافرمانی های مدنی عمل می کنند. بی آبی #خوزستان را اگر از شبکه های بیگانه پیگیری کنید، متوجه جدی و نجومی بودن تیترهای خبری خواهید شد.
#سوادرسانه
✍علیرضامحمدلو
🆔@andisheengelabi