eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«شایعه» از پرتکرارترین کلماتی است که روزانه می‌شنویم. این سؤال مطرح است که شایعه دقیقاً چیست؟ 🔸شایعه پدیده‌ای اجتماعی و روانی است که به بیان مسائل پوچ و بی‌اساس و نشر و گسترش آن‌ها می‌پردازد. شایعه جایی مطرح می‌شود که زمینه دسترسی به اخبار موثق امکان‌پذیر نباشد. 🔸 شایعه، انتقال شفاهی پیامی است که برای برانگیختن باور مخاطبان و همچنین تأثیر در روحیه آنان ایجاد می‌شود. مطالب کلی شایعه باید حول محورهای اساسی و مهمی باشد که مخاطب نسبت به آن حساسیت بالایی دارد. 🔸بهترین شیوه برای القای پیام موردنظر در زمان‌هایی که پخش پیام به‌طور شفاف و روشن امکان‌پذیر نیست یا فرستنده فکر می‌کند با مشکلات قانونی روبه‌رو می‌شود استفاده از شایعه است. 🔸شایعه به دلیل غیرصریح و مبهم بودن، معمولاً تأثیرات عمیقی بر شنونده دارد. اصطلاحاتی مانند «گفته می‌شود»، «شنیده می‌شود»، «به گفته منبعی ناشناس»، «فردی که نمی‌خواست نامش فاش شود»، «در خبرها آمده است» از عبارت‌های رایجی هستند که برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی برای بیان محتوای خودشان استفاده می‌کنند تا صحت خبرشان را به افکار عمومی القا ‌کنند. بهتر است با دقت و هوشمندی در مواجهه با اخبار، آن‌ها را از منابع موثق پیگیری و درباره صحت آن‌ها اطمینان پیدا کنید تا اسیر اخبار دروغین و شایعات فضای مجازی نشوید. http://www.andishkadeboshra.ir/1400/03/31/ 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از دین و رسانه
📌 تلویزیون، «تصور از والدین» و «تصور از خدا» در کودکان 🔹 مطالعات زیادی وجود دارد که ثابت می‌کند بین «تصویر ذهنی کودک از والدین خود» و «تصویر ذهنی کودک از خداوند» همبستگی قابل توجهی وجود دارد. برخی مطالعات، این همبستگی را در بین جوانان دانشجوی دانشگاه نیز اثبات کرده است. در مطالعه‌ای که در سال 1969 در آمریکا انجام گردید، از آزمودنی‌ها خواسته شد که خداوند، پدر و مادر خود را بر اساس هجده ویژگی پدرانه و هجده ویژگی مادرانه ارزیابی کنند. ویژگی‌های پدرانه شامل مواردی همچون قوی بودن، قدرت، هدایتگری، ذهنیت منسجم، قانون‌مداری، ابتکار عمل، دانش، اقتدار و غیره در نظر گرفته شد. ویژگی‌هایی مادرانه بر اساس مؤلفه‌هایی همچون صبر زیاد، گرم بودن، پناه بودن، لطافت، آسایش و غیره، تقسیم‌بندی شد. یافته‌ها نشان داد که تصویر ذهنی از خدا ابتدا پدرانه است و به تدریج مادرانه‌تر می‌شود. مطالعه دیگری بر روی کودکان 4 تا 11 ساله نشان می‌دهد که همبستگی بین «تصویر ذهنی از والدین» و «تصویر ذهنی از خداوند» متأثر از نژاد، وضعیت اقتصادی و اجتماعی و حتی وابستگی‌های مذهبی نیست. همچنین این پژوهش نشان داد که در اوایل کودکی، تصویر ذهنی کودکان از خداوند، بیشتر پدرانه است و سپس به تدریج شبیه مادر و یا شبیه ترکیبی از پدر و مادر می‌شود. 🔹مطالعه سیگمن نشان می‌دهد که یک کودک شش ساله تقریباً یک سال کامل از عمر خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کند و ارتباط چشمی او با تلویزیون بیش از ارتباط چشمی او با والدین است. تلویزیون از دو منظر می‌تواند بر روابط کودک با والدین اثرگذار باشد: 1- جلب توجه کودک به خود و کاهش سطح کمّی و کیفی تعامل کودک و والدین؛ 2- تأثیرات شناختی، احساسی و رفتاری برنامه‌های تلویزیونی بر کودکان. جمعی از پژوهشگران تأثیرات دسته دوم را از خلال دو نکته مورد ارزیابی قرار داده‌اند: 1- کودکان، نمی‌توانند مرز دقیقی بین واقعیت و تخیّل فرض کنند و خانواده‌های به تصویر کشیده در تلویزیون را تا حدّی واقعی می‌پندارند. بنابراین ممکن است آن را سنگ‌بنایی برای ارزیابی تجربیات خود قرار دهند و روابط خود با سایر اعضای خانواده را بر مبنای آن تحلیل نمایند. 2- کودکان، فهم خود از ساختارها و روابط درون خانواده را از تلویزیون می‌گیرند. اهمیت نکات فوق سبب شده که مطالعات متعددی در رابطه با بررسی بازنمایی خانواده در تولیدات سینمایی و تلویزیونی و به ویژه برنامه‌های خاص کودکان شکل بگیرد. به عنوان نمونه در مطالعه‌ای که در سال 2018 انجام شد، بیش از 85 انیمیشن شرکت دیزنی از سال 1937 تا سال 2018 بررسی شده و بازنمایی خانواده در آنها از منظر نوع خانواده (مثلاً تک سرپرست یا عادی)، نوع روابط درون خانواده (گرم یا سرد)، نوع تعامل شخصیت قهرمان با خانواده خود و سایر مؤلفه‌ها، مورد ارزیابی قرار گرفته است. 🔹تلویزیون می‌تواند بر رابطه کودک و والدین و در نتیجه تصویر ذهنی کودک از والدین خود، تأثیرگذار باشد. از سوی دیگر، تصویر ذهنی کودک از والدین خود، بر تصویر ذهنی او از خداوند تأثیرگذار است، یا به عبارت دیگر، بین «والدین در ذهن کودک» و «خداوند در ذهن کودک» ارتباط تنگاتنگی وجود دارد. این دو نکته، فرآیند غیرمستقیم تأثیرگذاری تلویزیون بر تصویر ذهنی کودکان از خداوند را نشان می‌دهد. این نتیجه، از بُعد سیاستگذاری رسانه‌ای حائز اهمیت است و ضرورت توجه مضاعف به نوع «بازنمایی خانواده» در برنامه‌های تلویزیونی مورد مشاهده توسط کودکان (از جمله سریالهای شبانه تلویزیونی) را خاطرنشان می‌کند. در یک جمله می‌توان گفت که: اگر دغدغه خدا دوستیِ فرزندتان را دارید، به نوع بازنمایی خانواده در تلویزیون منزلتان حساس باشید! پی‌نوشت : یادداشت فوق، تلخیصی کوتاه از مقاله‌ای است که اخیرا نوشته‌ام و هنوز منتشر نشده است. @dinrasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎مارادونا باشید در دایره سیاست 🎥 ضربه دیدنی مارادونا و مهار دیدنی چیلاورت دو تا ستاره سابق فوتبال دنیا👌 ✍ هم همینقدر می تواند جذاب باشد اگر مارادونا باشی نه یا که هم بانی مشارکت پایین باشی و هم آن را بدون توجه به عواملش پایین بدانی و هم ناجوانمردانه طعنه بزنی. برای جناح های سیاسی که برای تحقق عقلانیت حداکثری، بدون لکنت، معنویت بی پارازیت، آزادی بدون نمایش و پیشرفت با مثبت باهمدیگر رقابت کنند و برای موفقیت و نمایش خوب همدیگر کلاه از سر بردارند و کف بزنند، سیاست مثل فوتبال است. پایان بازی که می‌رسد تیم برنده علی رغم خوشحالی، دست رقیب را می‌گیرد و از زمین بلند می کند یا تیم بازنده تونل باز می کند و برای برنده دست تبریک می‌زند. نمایش اخلاق در سیاست، بسیار جذاب تر هم خواهد بود اگر نگاه ماکیاولیستی به قدرت نداشته باشیم. اگر چنین شد، شک نکنید که زمان خداحافظی تان از دایره سیاست، همانند وداع ماردونا با مستطیل سبز، موافق و مخالف به پای شما بلند خواهند شد و کف و هورا و زنده باد، جای لعن و نفرین و مرگ باد را خواهد گرفت. نشانه ها گویاست که چقدر موفق بوده ایم و با فرافکنی و مظلوم نمایی و رجزخوانی و اتهام زنی و آمارسازی، سفره مردم حافظه تاریخ را نمی توان منکر شد. 💡لازم به یادآوری است که سیستان و بلوچستان که همیشه آمار مشارکتش بالا بوده نیز چند درصد حداقل کاهش مشارکت داشته است. لطفا مغالطه نفرمایید و از ناکارآمدی دولت بجای عذرخواهی، دلیل تراشی واهی نکنید. در یک کلام مثل ماردونا بهترین باشید تا مثل قهرمان بدرقه شوید. 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از باسواد رسانه‌ای
ویتنام برای کاربران‌ فضای مجازی کد ملی تعیین می‌کند! 💠حکومت ویتنام بنا دارد به هر شخص که در فضای مجازی فعالیت می‌کند یک کد ملی انحصاری تخصیص دهد تا در صورت انتشار محتوای مثبت یا منفی کاربران را مجازات یا تشویق کند. حکومت ویتنام معتقد است بسیاری از محتواهای منتشر شده توسط کاربران باعث تضعیف و تخریب منافع این کشور می‌شود و با این قانون سعی در کنترل کاربران دارد. 💠فقط فیس بوک در ویتنام ۶۰ میلیون کاربر دارد و درصورت عدم همکاری با حکومت ویتنام در این طرح فیلتر می‌شود و یک میلیارد دلار درآمدش را از دست می‌دهد. 📌پ.ن: این راه یکی از بهترین راه هایی است که می‌توان با آن جلو ول بودن فضای مجازی رو گرفت و براحتی هم قابل اجراست. ✅ کانال جامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانه ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
هدایت شده از باسواد رسانه‌ای
سانسور اینترنت در آمریکا چگونه انجام می شود؟ 🔸آمریکا حق آزادی بیان را به رسمیت شناخته است، حقی که بوسیله اولین اصلاحیه قانون اساسی تضمین شده است. این تضمین ها شامل اینترنت و رسانه های اینترنتی نیز می شود. با این وجود، دولت آمریکا به دلایل مختلف از جمله نگرانی های اخلاقی و امنیت ملی ، تحت قوانین متعدد (بیش از 10 قانون) و با شیوه های گوناگون اقدام به محدودسازی ، سانسور و حذف محتوا و رسانه های اینترنتی می کند. 🔹آخرین مورد این دست اقدامات دولت آمریکا ، توقیف دامین وبسایت رسانه های پرس تی وی، العالم و الکوثر بود که نمونه ای از سانسور با استفاده از اهرم تحریم ها است. ✅ کانال جامع خبری، تحلیلی، آموزشی باسواد رسانه ای 👇 https://eitaa.com/joinchat/3688300608Cf61f1be155
🔊 چندکلام سوادرسانه‌ای تقدیم به استاد سواد رسانه‌ای 🔻بی مقدمه عرض کنم خدمت آقای ای کشورم که از تمام ابعاد انتقادی نوشته ام فاکتور گرفتم ولی یک مساله را جهت تبیین و تنویر افکار عمومی باید گفت. 🔹اینکه سرمایه نظام است و تریبون رسمی کشور ساعت ها و هفته ها و ماه ها و چندسالی است که در این چهره سازی، هزینه کرده و موقع درو کردن محصولات در یک برنامه با مخاطب نوجوان، چنین حاشیه ای رقم می‌خورد، جای تامل و تاثر دارد. 🔹قبل از حضور در صحنه، باید آن چهره‌خاص و کودک درونتان را فاکتور بگیرید تا مقابل دوربین، هزینه نیافرینید. 🔹بیش فعالی شما در کنشگری رسانه‌ای که با اکت ها و واژه های رگباری تان معروف است، همانگونه که اثرگذار بوده و از مهارت و اشراف شما به دانش رسانه ای حکایت دارد، اگر با دقت در موقعیت و مدیریت هیجان در لحظات همراه نشود، خطاهای گونه و تعریف و توصیف سهوی از چهره مجری خانم، همراه می‌شود. 🔹بازهم معتقدم که شما سرمایه کشور و انسان محترم و باسوادی هستید، فقط لطفا صحنه ها را دریابید و هیجان در واژه هایتان را مدیریت کنید. 🖊علیرضا محمدلو، سردبیر 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| جهانی که رسانه‌ها نشان می‌دهند! 🔰صاحبان رسانه‌ها در دنیا به علت دسترسی گسترده و امکانات ویژه، پیش از نشان دادن واقعیت به مخاطب، آن را به‌دقت گزینش، ویرایش، طراحی و بازسازی می‌کنند و نتیجه، محصولی می‌شود که تشخیص آن از واقعیت اصلی دشوار است. 🔻جهانی که این رسانه‌ها به ما نشان می‌دهند یک تصویر گزینشی است که واقعی و حقیقی به نظر می‌رسد... برای ادامه متن و تماشای ویدیو به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/f29616
⛔ وقتی ماست، سیاه نشان داده می‌شود 🔰 رسانه تلاش می‌کند با ابزارهای مختلفی مانند قهرمان‌سازی از مهره موردنظر خود و وارونه نشان دادن حقیقت ماجرا یک اقدام مثبت مانند برخورد قانونی با یک قاتل را نزد مخاطبان خود امری منفی نشان دهد و جایگاه مظلوم و ظالم را برای مخاطبان خود وارونه روایت کنند. ✅ نگاهی به تکنیک عملیات روانی «وارونه‌سازی»تطهیر یک قاتل با پوشش ورزشکار! 🔻در ماجرای قتل کارمند اداره آب و فاضلاب شیراز توسط رسانه‌ها تلاش کردند با تمرکز ویژه بر ورزشکار بودن افکاری و سابقه‌ی او در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران، از او یک قهرمان مخالف با جمهوری اسلامی ایران در ذهن مخاطبان خود بسازند. ✔رسانه ها در خدمت خائنین به ایران 🔻پس از اعلام خبر اعدام ، رسانه‌های فارسی زبان بیگانه خط تطهیر او را در قالب یک روزنامه نگار پیش گرفتند. و با سرپوش گذاشتن بر اقدامات او علیه امنیت ملی و همکاری با سرویس های جاسوسی، به مخاطبان خود به گونه‌ای القا کردند که روح الله زم تنها به جرم مخالفت با جمهوری اسلامی اعدام شده است. ✔وقتی ادعای تقلب در انتخابات ایران خوب است ولی در آمریکا بد! 🔻در ماجرای رسانه‌های فارسی زبانی که در خارج از مرزهای ایران فعالیت می‌کنند بار دیگر کوشیدند تا با تکنیک‌های مختلف عملیات روانی از جمله تکنیک وارونه‌سازی برخورد با آشوبگران را سرکوب و نبود آزادی در ایران معرفی کنند. ادامه در لینک زیر: https://b2n.ir/x77917
عصرتبیین عصررسانه
🎥| جهانی که رسانه‌ها نشان می‌دهند! 🔰صاحبان رسانه‌ها در دنیا به علت دسترسی گسترده و امکانات ویژه،
سه سطح جهان خبر و جنگ روایت ها و یک نکته جهان از کمین رسانه، طور دیگری روایت می شود. کارگردان و مدیر و سردبیر مطبوعات و رسانه ها هستند که نگاهشان را در محتوای رسانه ای اشراب می کنند و با لطایف الحیل به مصرف مخاطب می رسانند. در حقیقت جهانی می سازند مملو از خبر و این اخباری که سازنده جهان هستند و دنیای برساخته را نمایندگی می کنند، به تدریج آجر به آجر، بنای انگاره های ما را شکل می دهند و یک شخصیت شرطی شده و رسانه زده را تحویل جامعه می دهند. الغرض که میان سه اصل، ۱.واقعیت محض ۲.مدل خبر ۳.برداشت مخاطب، ارتباطی خاص برقرار شده که محور این ارتباط، منافع، ایدئولوژی ها و دغدغه های شخص راوی یا بنگاه روایت ساز است. یادمان نرود که مهمترین ابزار در جنگ روایت ها، قالب های خبری است. پس خبرنگارها و اخبار محیطی را بیش از پیش جدی بگیریم تا نادانسته و نخواسته مصرف نکنیم و ناخودآگاه، جور دیگری ساخته نشویم.. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 “تکنیک طنز” چطور مخاطب را اقناع می‌کند؟😁 ✅ یکی از تکنیک‌های رایج رسانه‌ها در فضای فعلی اطلاع‌رسانی، استفاده از تکنیک “طنز” است؛ شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند.🤪 🆔 @andisheengelabi 🔻با وجود رشد و توسعه فضای مجازی، ابزارهای متعددی توسط کارشناسان رسانه برای اقناع مخاطب مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از موثرترین این روش‌ها، استفاده از تکنیک طنز برای مخاطب است. 🔻این تکنیک می‌تواند در مباحث بازرگانی هم استفاده شود و مخاطب خود را تحت تأثیر قرار دهد. شوخ‌طبعی و طنز در فضای مجازی کاربردهای فراوانی دارد؛ جذابیت طنز باعث شده بسیاری از آگهی‌دهندگان از این روش برای جلب‌توجه مخاطبان خود استفاده کنند. طنز، روشی قدرتمند برای قانع کردن مخاطب است.👌 🔻اگر آگهی تبلیغاتی بتواند مخاطب را بخنداند و به او احساس خوبی بدهد، می‌توان امیدوار بود که فرد این حس خوب را نسبت به محصول موردنظر هم داشته باشد. ✔️ شما به‌عنوان مخاطب در مقابل این تکنیک رسانه‌ای چه می‌کنید؟ ✔️ آیا طنز می‌تواند دیدگاه شما را تغییر دهد؟ https://b2n.ir/p82509 🆔 @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استفاده طراحان تبلیغات از "تکنیک تکرار" برای حک کردن پیام در ذهن مخاطب 🔻"تکنیک تکرار" روشی برای زنده نگه‌داشتن موضوعات رسانه‌ای 🆔 @andisheengelabi 🔰 «تکرار» یکی از تکنیک‌های پرکاربرد رسانه‌ای است. پیام‌های رسانه‌ای هرچه بیشتر تکرار شوند بیشتر در ذهن مخاطب تثبیت شده👌 و همین بازگویی مجدد موجب اعتماد بیشتر می‌شود. 🔻 رسانه‌ها بر اساس این تکنیک تلاش می‌کنند با تکرار زمان‌بندی شده پیام‌های تبلیغی، موضوع، کالا یا خدماتی که بر روی آن هدف‌گذاری کرده‌اند را تا زمانی که نیاز است در میان افکار عمومی زنده نگه می‌دارند و نمی‌گذارند از خاطره‌ها پاک شود.😎 🆔 @andisheengelabi
🔊 پدیده هایی چون قدیانی را چطور تحلیل کنیم؟ 🔻 توهین به ساحت یزدی، مصداق بارز تراژدی فرهنگ بود. افول و ابتذال فرهنگ، فقط در عریان شدن جنسیتی نهفته نیست. اما نکته اینجاست که باید رفتار سینوسی سوژه ها را درست تبیین نمود. 🔹ضریب اضافی دادن به خطاها، خواهد بود که باید مهار می شد که الحمدلله در کوتاهترین زمان صورت گرفت. اگر ، کنش هیجانی را عقلانی معامله کند، برآیند بهتری خواهد داشت. بدلایل مختلف، افراد دچار هیجان و اختلال شناختی می شوند. 🔹شاید مبانی ضعیف باشد، شاید درک درستی از مسائل ندارند و شاید در بخشی از زیست سیاسی و فرهنگی، زخمی شده اند و شاید یکسری خصوصیات شخصیتی خاص دارند و کودک درونشان لجباز و مغرور است، نمی دانم. 🔹 علل متعددی برای رفتارهای به ظاهر یکسان می توان تراشید اما وقتی بناست رفتار یک کنشگر رسانه ای همچون تبیین شود که بقول خودش بیست سال، خاک صحنه رسانه را خورده، کار، کمی پیچیده تر می شود. 🔹اینکه رفتار زشت و هتک حرمتی عجیب و غیرقابل انتظار صورت گرفت، حرفی نیست. رگ غیرت حزب الله و ولایت مداران را به جوش آورد، حرفی نیست. ساحت معلم انقلاب و همردیف شهید مطهری را به باد توهین گرفت و دل دوستداران و شاگردان مکتبش را سوزاند، حرفی نیست. اما میارزید که یک شب حوصله کنیم و شاهد توبه اش باشیم. 🔹 کسی که ایام فتنه با انقلاب بود و سر بزرگ شد و امروز با وطن امروز و دیلی حق شهرت یافته است و با جوان و نوجوان جامعه، ارتباط موثری گرفته، جای تاسف داشت که از مرزهای ایدئولوژیک ما فاصله بگیرد. جای تاسف هم داشت که بخواهیم با بیانیه نویسی و توزیع شماره اش جهت اعتراض در فضای مجازی و قیام حوزه علمیه علیه یک جوان منتسب به انقلاب بخاطر یک جهالت سخیف و شبانگاهی اش که با نگاهی پدرانه همچون حسین شریعتمداری، قابل رفع بود،بخواهیم یک حادثه را به یک جریان تبدیل کنیم و از یک خطا به یک خط مشی دامن بزنیم. 🔹 تجربه ای بود که را جدی بگیریم و هم نسبت به مبانی فکری مان حساس تر شویم و هم در دایره انقلاب، صبورتر عمل کنیم. آنارشیسم رفتاری جوانی از مکتب انقلاب، نباید با دگماتیسم فکری و نظری مواجه شده و کنشگری منجمد و بلغمی را سبب شود. توزیع شماره شخصی یک نفر در فضای مجازی یا توهین متقابل بهیچوجه راه علاج نبوده، نیست و نخواهد بود. 🔹توهین به علامه مصباح، ذهنمان را آشفته و روحمان را زخمی کرد ولی صبر و بصر علوی و رفتارپدرانه، می تواند راهبرد اداره موقعیت های چالشی در دایره انقلاب باشد. ما از این اختلافات خاطره خوشی نداریم که دودش فقط به چشم انقلاب رفته و سیل و طوفانش، بدنه انقلابی را مجروح کرده است. ✍ علیرضامحمدلو، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تکنیک برچسب‌زنی در رسانه و تخریب شخصیت‌ها 🔰 برچسب‌زنی از روش‌هایی است که امروزه در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی کاربرد بسیار زیادی دارد. 🆔 @andisheengelabi 🔻برخی افراد و فعالان در فضای مجازی با ایجاد القاب مثبت یا منفی، برداشت اولیه مخاطب را نسبت به موضوعات موردنظرشان تحت تأثیر قرار می‌دهند و هدف خود را به مخاطب القا می‌کنند. 🔻شاید شما هم در زندگی روزمره‌تان با افرادی مواجه شده باشید که از سوی دیگران با صفات مثبت یا منفی معرفی شده‌اند و ممکن است دیدگاه شما را نیز درباره آن فرد تغییر دهند؛ ⛔ ✅ تکنیک برچسب‌زنی که امروزه کاربرد آن را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی می‌بینیم به‌گونه‌ای بر مخاطب خود تأثیر می‌گذارد که اغلب مردم برای تصمیم‌گیری بیشتر احساسی عمل می‌کنند تا منطقی. 🔻در روش برچسب‌زنی برخی افراد و فعالان فضای مجازی واژه‌های مختلف را به صفات مثبت یا منفی تبدیل می‌کنند و آن‌ها را به افراد یا نهادهای مختلف نسبت می‌دهند. 🔻گاهی هدف از این عملکرد این است که ایده، فکر یا گروهی محکوم شوند، بدون اینکه استدلالی در محکومیت آن‌ها گفته شود. ✔برخی رسانه‌ها با به‌کارگیری برخی عناوین مثبت مانند ، ، و یا بعضی عناوین منفی مانند ، ، سنتی درباره یک شخص، گروه یا یک کشور، برداشت مخاطب را نسبت به موضوع اصلی تحت تأثیر قرار می‌دهند.❗❗ 🆔 @andisheengelabi
📡 های سه شنبه ۱۵ تیر ❌ صادرات ۲۰۰ مگاوات از ایران به عراق ✅ توسط سخنگوی صنعت برق کشور تکذیب شد ❌ انتشار فیلمی با عنوان حضور طالبان در گمرک ایران و افغانستان توسط محمود صادقی ✅ توسط سخنگوی ایران تکذیب شد ❌ آزادسازی ۶ هزار معدن غیرفعال با تیتر ✅ توسط سرپرست معاونت امور معادن و صنایع‌معدنی وزارت صمت تکذیب شد ❌ بازداشت مدیران ارشد ✅ توسط سخنگوی شورای شهر تهران تکذیب شد ❌ در استان آذربایجان غربی در پی تشکیل صف های طولانی مقابل پمب بنزین‌ها ✅ توسط مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه تکذیب شد ❌ انتشار فیلمی با عنوان در بخش آی سی یو بیمارستانی در تهران ✅ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای تکذیب کرد ❌ واگذاری دوباره مالکیت باشگاه تراکتورسازی به ✅ توسط مدیرعامل تراکتورسازی تکذیب شد ❌ انتشار نقل قولی از همسر درباره مشکلات ایجاد شده در زندگی‌شان ✅ توسط همسر وی تکذیب شد ❌ انتشار فیلمی با عنوان آتش زدن اداره برق کازرون توسط مردم معترض ✅ توسط مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان فارس تکذیب شد. 🆔 @sedayehowzeh
☢ سر فصل مطالب کلاس آموزش نقد و تحلیل 〽️ ۱ . توضیحات کلاس_ دلیل نقد کردن آثار_ ناخودآگاه 〽️ ۲ . رسانه ها چه تاثیری بر ذهن مخاطب میگذارند؟ چرا و چگونه 〽️ ۳ . اصول اولیه فیلمنامه_ نقش مخاطب در رسانه ها 〽️ ۴ . گرافیک_ موسیقی_ محیط و فضا_ شخصیت پردازی_ ذات شخصیت ها 〽️ ۵ . ایدئولوژی_ تفکرها_ قدرت نمایی_ منجی_ ژانر 〽️ ۶ . نقش زن و خانواده در آثار_ نژادپرستی_ روابط بین شخصیت ها 〽️ ۷ . نماد شناسی_ انومالیتی_ اومانیسم_ فراماسونری_ صهیونیسم 〽️ ۸ . نقد چند اثر انیمیشن و فیلم_ نقد آثار دهه ۷۰ و ۶۰ 〽️ ۹ . خدا شناسی_ شیاطین 〽️ ۱۰ . تحلیل سینمای هالیوود_ تحلیل فیلم ماتریکس و ارباب حلقه ها 〽️ ۱۱ . تحلیل شرکت والت دیزنی_ تحلیل انیمیشن موآنا، درون و بیرون و روح 〽️ ۱۲ . ژاپن؛ فرهنگ و تاریخ_ ویژگی آثار ژاپنی_ تحلیل انیمه دفترچه مرگ، اتک تایتان و کیمیاگر تمام فلزی 〽️ ۱۳ . آثار سینمای ایران و سینمای خانگی_ سریال های صدا و سیما 〽️ ۱۴ . نقد آثار درخواستی آیدی ثبت نام https://eitaa.com/Hossein_abk آی نقد https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://inaghd.ir/&ved=2ahUKEwj4l9yBjbnxAhVog_0HHcVuCFgQFjAAegQICBAC&usg=AOvVaw2VYBeyKIn6WX5molDuYzza باغ انار https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
🔊 رقص ساسی مانکن کاشتند و قمه هلیا درو کردیم 🔻نگاه‌های و غرب‌زده همچون وزیر جوان ارتباطات که در مواجهه با رسانه و اتفاقاتی مثل ، برخوردی لارج و ریلکس داشته و ادعا نمودند که مساله ای طبیعی است و نباید خیلی برجسته شود، الان باید پاسخگو باشند.  🔹گویا نوجوان فریاد میکشد که، گرفتار قفس آهنین مجازی و حقیقی هم بودن در سرشت و ذائقه ما نیست و ما همان نسل نهایی بشریم که قرار است را رقم بزنیم و جدی ترین و مهمترین نقاط عطف تاریخ، به دست ما اتفاق خواهد افتاد. 🔹بعد از مدتی که و و ساختارهایش رو به افول می گذارد، فرد و سوژه، به خودآگاهی نزدیک می شود و آگاهی های کاذب و سرگرمی های سخیف را کنار نهاده و در کف خیابان عربده می کشد. 🔹حال اگر هلیا را بلحاظ روانشناختی تحلیل کنیم، چه بسا به یک "اوی مغفول واقع شده" برسیم که یقه خانواده، مدرسه، حوزه علمیه، ارتباطات و رسانه و سیستم فرهنگی کشور را می گیرد. 🔹نتیجه این می شود که و یک دروازه بان ضعیف و خودآگاه نامعقول و پرخاشگری را به نمایش می گذارد. 🔹پدیده هلیا یک است و حاکی از هزینه‌ی نداده ما به نفع نسل ناشناخته امروزی است. نسلی که علی‌رغم یک ، پر از اورانیوم غنی شده ای از جنس احساس، انرژی، خلاقیت و چموشی است.  متن کامل یادداشت: https://v-o-h.ir/?p=18420 ✍️علیرضامحمدلو، سردبیر 🆔 @sedayehowzeh
⭕️ نخست وزیر انگلستان شبکه‌های اجتماعی را تهدید به جریمه کرد 🔹 نخست وزیر انگلستان در دیداری با نمایندگان مستقر در لندن! از جمله فیس‌بوک، توئیتر، تیک‌تاک، اسنپ‌چت و اینستاگرام، آن‌ها را تهدید کرد که درصورت عدم مقابله با محتواهای غیرقانونی و نژادپرستانه، جریمه سنگینی را متحمل می‌شوند. 🔗 https://fa.alalam.ir/news/5700633 ✍️ جریان تحریف مدعی است این مدل مختص کره شمالی است!! 🆔@andisheengelabi
🔎ماساژ پیام به سبک بی بی سی 1⃣وقتی از و سانسور خبرصحبت می کنیم یعنی همین که بدانیم در عصر جدید، رسالت خبر، انعکاس واقعیت یا تمام واقعیت نیست. پاره حقیقت گویی و ، یک اتفاق عمیق رسانه ای است که به مرور را روز به روز بیشتر می کند و اصالت در خبر را از آنچه که هست، به آنچه که نمایش داده می شود، منتقل می‌نماید. 2⃣رسانه ها اخبار را دستکاری می کنند ولی چگونه؟ مگر می شود در عصر اطلاعات هم در اخبار دست برد؟ همین کار را انجام می دهد. وقتی یک مدیر خبری، تیتری را برای مطلبی انتخاب می کند، در صدد القای یک ذهنیت به مخاطب است که چگونه فکر کرده و اساسا به چیزی فکر نماید. 3⃣برجسته کردن یک اتفاق( ۲کشته در کرمان) یا کوچکنمایی و سانسور یک اتفاق بزرگتر(۱۲۰کشته در آلمان) در حقیقت بازی با اذهان مخاطب است تا برآیند این مدل تیترسازی را در کنشگری اجتماعی برداشت کند. را سیاه و را عادی به تصویر بکشد و تا از آب گل‌آلود در افکار عمومی ماهی سیاسی خودش را صید نماید. 4⃣مهندسی خبر در واقع یک مدیریت احساسات و مهندسی افکار عمومی است که با یا راهبری می شود. بسته به اینکه اقتصاد و سیاست در پشت صحنه یک خبر چگونه تصمیم بگیرد، تیتر متفاوتی انتخاب می شود. 5⃣گاهی برخی تیترها هزینه نجومی برمی دارند چون در خدمت تولید نافرمانی های مدنی عمل می کنند. بی آبی را اگر از شبکه های بیگانه پیگیری کنید، متوجه جدی و نجومی بودن تیترهای خبری خواهید شد. ✍علیرضامحمدلو 🆔@andisheengelabi
🔻گاندوها و تروریست ها بدانند؛ ژن‌خوزستان از نوع فروغی و وطنی است 🔸خوزستان برای ماست.کلش برای ماست. دردش درد ایران است. بلی تمام ایران باید برای خوزستان بپا خیزد. امروز تمام ایران خوزستان است. مدیر و مسئول بی کفایت و بی تدبیری که با یک ادعا می کند، دولتش دولت محیط زیست است! نشان داد که تماشاچی غریبه ای بیش نیست. آری که حتی یار دوازدهم هم نیست و از لیست باید خط بخورد. 🔹امروز که آب و برق و گرانی روغن و سیمان و مرغ و...گریبان ملت را گرفته، رئیس دولتش تازه می گوید که "اگر تحریم و ترامپ نبود، دلار پنج هزار تومان بود!" دولتی که با ، دولت را تحویل گرفت و با می‌خواهد آن‌را تحویل دهد، آیا لیاقتی جز محاکمه دارد؟ دولتی که از فرط گردن کلفتی اش و البته محافظه کاری سیستم های ناظر بر عملکردش، حتی استیضاح هم نشد، چه نسبتی با جمهوریت و اسلامیت این انقلاب مردمی دارد؟ 🔸بلی امروز تمام ایران خوزستان است و از محسن اش تا جوادفروغی و میثم و حسین یکتایش خاضعانه برایش می جنگند و تمام ایران به پاس هشت سال مقاومت تمام عیارش مقابل صدامیان، تمام قد به احترامش بلند می شوند. 🔹تروریست های ملکه الیزابت و کابوی های گاوچران سنتکام بدانید که خواب جدایی خوزستان را خواهید دید و شتر در خواب بیند پنبه دانه...همانطور که در خواب هم همراهی تبریز و آذربایجان را از ضدانقلاب نخواهید دید. حنای دوربین های کذاب و علینژادی تان در یکی دو خیابان تهران هم دیگر رنگ ندارد. 🔸نقش جهان هم با اینکه زخمی از قمه هلیاهاست و نیاز به هویت سازی و حمایت از نسل تینیجرهایش دارد، هیچوقت از و آلوده نخواهد شد. 🔹 ، ایجاد تنفر، و خط دهی اعتراضات و رقم زدن اغتشاشات و بنزینی کردن جریان آب و برق کشور که محصول بی‌عرضگی دولت روحانی و است، قدرت براندازی نرم و سخت را ندارد. 🔸این کشور کشور سلیمانی ها و حججی ها و باکری ها و بروجردی هاست. زخمی هستیم.ناراضی هستیم. عصبی هستیم. اعتراض داریم. پاره تن ما در کم آبی و بحران است. مشکل برق، سلسله ای از معضلات‌را باعث شده است. اما ما از خودبیگانه نشده و از سرزمین مادری مان خسته نمی شویم. 🔹ژن ما از نوع کثیف علینژاد(مسیح)و ضعیف علیزاده(کیمیا) نیست. ژن ما از نوع همان پرستاران جان بر کف وطن است که موقع المپیک، تپانچه به دست، طلا را درو می کنند و فروغ یک ملت می شوند. 🔸یادتان باشد که همیشه مشت نمونه خروار نیست. روحانی هم نماد ایران نیست.صاحبان قلاده های طلا و گاندوهای داخلی بدانند؛کشوری که اکثریت مردمش به درک سیستمی رسیده و در مواقع سختی و بحران، پازل دشمن را تکمیل نمی کنند، نقشه های شومتان را نقش برآب خواهند کرد. ✍علیرضامحمدلو 🆔@andisheengelabi
مولودی ها و استوری های جذاب به مناسبت عید غدیر👇 https://enama.ir/videos/1813715 https://enama.ir/videos/1813601 https://enama.ir/videos/1813544 https://enama.ir/videos/1813529 https://enama.ir/videos/1813448 https://enama.ir/videos/1813415 https://enama.ir/videos/1813394 https://enama.ir/videos/1813370 ببینید، لذت ببرید و برای اینکه در ثوابش شریک باشید نشر دهید🙏 🌹عید بزرگ غدیر مبارک🌹
🔎درباره مجلس و طرح صیانت فضای مجازی 🔸اشکالی که عمدتا از جانب نخبگان رسانه ای مطرح می‌شود، طرح شفاف ابعاد ماجرا و اقناع افکار عمومی و مدل پستویی برای تصویب و اجرای طرح است. 🔸خیلی فرمول ساده ای است که اگر ضرورت و جایگاه طرح های حساس و حیاتی را در زمین ذهنی مردم نکاشتیم، باید بحران مابعد تصویب طرح را به لطف مانور رسانه ای جریان تحریف در داخل و خارج، از کف خیابان درو کنیم. 🔸به تعبیر دیگر اگر از افکار عمومی فاصله گرفتیم و هرآنچه واقعیت دارد را درست و شفاف روایت نکردیم، در زمین تحریف‌آلود بی‌بی‌سی ها باید روایت شویم. 🔸 فرهنگی و فنی برای اجرای یک طرح کلان، ضرورت اجتناب ناپذیر است. پروژه بزرگی مثل صیانت از فضای مجازی که را تقویت خواهد کرد، نباید با تعجیل و ناشی کاری و ضعف در اقناع نخبگان و مردم، دچار حاشیه شده و شود. 🔸تا دیر نشده به فکر نخبگان، رسانه ها و مردم باشید و حیثیت مگاپروژه هایتان را زیر چکمه های بی‌رحم رسانه های سعودی و بریتانیایی و آمریکایی رها نکنید. 🔸تحریف، ماساژ پیام، سانسور واقعیت و پاره حقیقت گویی و القای بحران و دوقطبی سازی، تکنیک های عادی و همیشگی لندن نشین هاست که قابلیت دارند، حتی بهترین طرح های ملی و منطقه ای را فیتیله پیچ و ضربه فنی کنند. 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بررسی مستند فضاسازی عملیات روانی علیه آرامش مردم توسط رسانه های نزدیک به حسن روحانی و آذری جهرمی 🔹️کلمه "مهاجرت" حتی رتبه بیستم سرچ های مردم ایران نیست. در یک دروغ آشکار و برای ایجاد مدعی شده بود قرار است اینترنت در کشور محدود شود!! و به همین دلیل مردم به دنبال سرچ کلمه مهاجرت در گوگل هستند!! 🆔@andisheengelabi
هدایت شده از تبیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 نتایج کنکور اومد! خیلی‌ها اونجایی که می‌خواستن قبول شدن و خیلی‌های بیشتری نه! 👆🏼این ویدئو رو ببینید و سعی کنید بچه‌های کارآفرین و ماهر تربیت کنید! @TebyanOnline
🔊 در زمینه کار تبلیغاتی و رسانه‌‌ای باید قوی‌تر و هوشمندانه‌تر عمل کنیم 🔻 : دشمنان ما امروز بیشترین تحرک شان علیه ما بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی، تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم است، تبلیغات رسانه‌ای است برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند. ما در این زمینه ضعف داریم. در زمینه کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای باید قوی تر و هوشمندانه تر عمل بکنیم. ۱۴۰۰/۵/۱۲ 🏷 🆔 @andisheengelabi