eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹موسسه فتوح اندیشه با همکاری دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام، برگزار می‌کند: 🔰«دوره حضوری و مجازی فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی» 🔰با اعطای مدرک معتبر ◀️تبیین انواع نگاه به فقه حکومتی ◀️تبیین فقه رسانه با رویکرد حکومتی ◀️مساله یابی فقه رسانه ◀️قواعد پرکاربرد فقه رسانه ◀️اقتضائات ساختاری، مدیریتی، فنی و محتوایی شبکه ملی اطلاعات 💥ثبت نام : پیامک به شماره 09103552475 پیام به پیام رسان @moghavem_1998 در پیام رسان ایتا 💥اطلاعات مورد نیاز ثبت نام: نام و نام خانوادگی، پایه تحصیلی، مدرک علمی، رزومه ⌚️جلسات غالباً در بعدازظهر پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد ان‌شاءالله ⏱زمان ثبت نام: 19 خرداد لغایت 22 خردادماه 99 🔹مبلغ ثبت نام: 100 هزار تومان بعنوان ودیعه @feghherasane @savad_rasaneh
"کم عمق ها؛ اینترنت با مغز ما چه می کند؟" 🔴برشی از کتاب: 🎬 معتقد بود هر وقت رسانه ی جدیدی ظهور می کند، مردم طبیعتا اسیر اطلاعات و محتوایی می شوند که رسانه با خودش می آورد. برای آنها مهم خبرهایی است که در روزنامه می خوانند، موسیقی هایی است که از رادیو می شنوند، برنامه هایی است که در تلویزیون می بینند و کلماتی است که از دهان شخصی در آن سوی خط تلفن به گوش می رسد. اما شاید عجیب باشد که بدانیم اغلب پشت محتوایی که از طریق آن ارایه می شود (مثل مستندات، سرگرمی، آموزش و غیره) ناپدید می شود. 🎧 فهمیده بود که هر رسانه ی جدیدی ما را تغییر می دهد. او می نویسد: موضع همیشگی ما در مقابل تمامی رسانه ها، یعنی همین موضع که نحوه ی استفاده از آنهاست که اهمیت دارد، موضع خنثی و بی خاصیت کسی است که از فناوری هیچی سرش نمی شود. زیرا محتوای یک رسانه صرفا آن تکه گوشت لذیذی است که سارق جلوی سگ نگهبانِ ذهن ما می اندازد تا حواسش را پرت کند. صفحات 19 و 20 کتاب ✅ اطلاعات بیشتر در لینک زیر: http://www.andishkadeboshra.ir/1399/03/27/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%da%a9%d8%aa%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%ba%d8%b2-%d9%85%d8%a7-%da%86%d9%87-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%da%a9%d9%86%d8%af/ ؟ کانال عصر جدید؛ عصر رسانه @andisheengelabi
رسانه ها چگونه شما را فریب می دهند؟ ✅ دونکته ی رسانه ای در عکس بالا قابل مشاهده است: 1️⃣ هر رسانه ای می تواند عکس را آنگونه که دلش می خواهد برش بزند و مقصود خودش را برساند. عکس وسط عکس اصلی و عکس سمت راست یک سرباز دشمن در حال آب دادن به اسیر و عکس سمت چپی یک سرباز دشمن در حال اذیت اسیر جنگی. 2️⃣ این عکس در حال انتقال این پیام است که: فارغ از برداشت های افراطی و تفریطی، آمریکا در طول جنگ رفتاری انسان دوستانه با اسرا و به طریق اولی با غیرنظامیان داشته است. ⏪ به نکته اول، عکس گفته می شود ⏪ و به نکته دوم اطلاق می شود. شما در طول روز با دهها نوع از این برخوردهای رسانه ای مواجه می شوید. @andisheengelabi
🔎پاشنه آشیل نظریه رسانه! ▫️یکبار بطور صریح و جدی از خودمان سوال کنیم که در قبال امر رسانه چگونه عمل می کنیم و در زمین چه کسی بازی می کنیم؟ ◽️نظریه های حاکم بر رسانه های ما در کجا پرورش یافته و به چه سمتی حرکت می کند؟ اساسا نسبت رسانه امروز ما با عدالت و هویت چه می تواند باشد؟چگونه می توان نه در دام و هرجایی شدن رسانه افتاد و نه و رادیکال شدن رسانه ای را برتابید؟مسیرعدالت در رسانه چگونه باید طی شود؟ 🔸اگر ماموریت ویژه رسانه دینی را بتوان در دو مفهوم خلاصه کرد می توان گفت که رسانه در حوزه فردی بایستی ساز باشد و در حوزه اجتماعی بایستی گستر عمل کند. 🔸در بخش فردی، هویت زدگی و سردرگمی شخصیتی را در بخشی از نوجوانان و جوانان جامعه شاهد هستیم و در بخش اجتماعی نیز مساله عدالت را با موانع جدی روبرو می بینیم. 🔸سوال صریح تر اینکه چرا در حدفاصلِ و علم زده و و بلاتکلیف، هروله می کنیم و طرحی برای فردای اتاق های تولید و حلقه های نقد خودمان دست و پا نمی کنیم؟ 🔸آیا با نگاه رادیکال_پوپولیستی(عوام فریبانه و در خدمت قدرت) مثل مدرنیست ها یا با نگاه سلطه ستیز و چهل تکه و نامنسجم پست مدرن ها، جایی برای نظریه عدالت دینی باقی میماند؟ 🔸چرا تولیدکنندگان ما، با نگاه مدرن فیلم و خبر و محصول رسانه ای می سازند و را برای ماندگاری و توجیه بیشتر جریان رانتی قدرت، تئوریزه می کنند و از طرفی ناقدان و مدرسان فرهیخته رسانه ای، از پایگاه روشنفکری پست مدرن، نقد می نمایند و حاصلی جز تعارض و تنازع بقا و و بلاتکلیفی فرهنگی عایدمان نمی شود؟ 🔸هر رویکرد رسانه ای بدون استراتژی، تحقق عینی نخواهد داشت و هر استراتژی بدون نظریه پایایی و مانایی نخواهد داشت و نظریات نیز از موطن فلسفی برمی خیزند و نتیجه این می شود که یا فیلم هایمان، نیست یا فیلم ها مبنای نظری و فلسفی بومی و دینی ندارد و چه در ساخت و چه در نقد، در حال بازتولید اندیشه های غیربومی و غربی هستیم. 🔸دال مرکزی نظریه و گفتمان عدالت در حوزه فردی، و ورع بوده و در حوزه خانواده، و مودت و در حوزه اجتماعی و مواسات است. بنابراین استراتژی رسانه ای در ساحت انقلاب اسلامی باید بسمت این عناوین در تبیین و تشریح ایده ناظر داستان و همچنین نقدفیلم و جریان خبری حرکت کند و گفتمان غالب فعالیت های رسانه ای در خدمت نظریه عدالت گام بردارد. 🔸باتوجه به اینکه مرگ خدا و بعد مرگ سوژه و در ادامه نیز افول ابَرروایت ها و طلوع نشانه ها در فضای گفتمانی پست مدرن حاکم شده، منطق مستقل انقلاب اسلامی ایجاب می کند که از این نظام مفهومی گذر کرد و با ادبیات بومی و برساخته از دل ، به تولید و تحلیل رسانه ای پرداخت. 🔸و حرف آخر اینکه انقلاب و تمدن اسلامی ایجاب می کند، در ساخت سوژه یا نقد سوژه های رسانه ای، پایگاه فکری خودی و رقیب را نادیده نگیریم و با نقدهای پست مدرن بر تولیدات مدرن، بازتولید اندیشه اومانیستی را رقم نزنیم. 🖌علیرضا محمدلو، پژوهشگر و فعال رسانه @andisheengelabi
◼️◼️◼️ السلام علیک یا جعفر ابن محمد ایها الصادق یابن رسول الله (ص) سلام من بہ مدینہ،بہ غربٺ صادق سلام من بہ بقیع و بہ تربٺ صادق سلام من بہ مدینہ،بہ آستان بقیع سلام من بہ بقیع و ڪبوتران بقیع ◼️سالروز شهادت شیخ الائمه، امام صادق (ع) تسلیت باد. ◾️@Andisheengelabi
emam sadeg as.mp3
2.97M
⬛️ روضه امام صادق (ع) ◾️حجت الاسلام عالی ▪️با مداحی حاج میثم مطیعی @Andisheengelabi
🔸 بارها شده است که برای گرفتن غذایی نزد پزشکان متخصص تغذیه رفته‌ایم. این رژیم شامل این می‌شود که چه چیزهایی را به چه اندازه مصرف کنیم تا سالم بمانیم. برای مثال چلوکباب اگر از بهترین گوشت و به بهترین شکل پخته‌شده باشد؛ بازهم زیادی خوردنش دل‌درد می‌آورد. 🔹 پس در مصرف مواد غذایی هم باید و هم محدود عمل کرد. مشروط به سالم بودن و به میزان موردنیاز. پیش‌ازاین گفتیم که رسانه‌ها خوراک روح ما را تأمین می‌کنند. ازاین‌رو سواد رسانه‌ای به‌مثابه یک رژیم غذایی است که ما را در استفاده سالم از رسانه‌ها کمک می‌کند. 🔸 همانند یک رژیم غذایی هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا اینکه هر ماده بر چه مبنایی استوار باشد. به عبارت بهتر، سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا از سفره رنگین به‌گونه‌ای هوشمندانه و مفید بهره‌مند شویم ✏️منبع: “۱۵۰ هشتگ” به اهتمام دکتر سید بشیر حسینی و حسین حق پناه کانال عصر جدید، عصر رسانه @Andisheengelabi
! 📺 انیمیشن how to train your dragon یا چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم. در 3 قسمت سینمایی و 8 فصل سریالی توسط شرکت dreamworks ساخته شد. قسمت اول سینمایی این انیمیشن در ژانر اکشن و فانتری برای اولین بار در سال 2010 به کارگردانی دین دُبلوا و کریس سندرز به روی پردۀ سینما رفت. 🎞 در واقعیت اسم این مجموعه انیمیشن را بایستی گذاشت: چگونه دشمن خود را تربیت کنیم؟ و کتابی در حوزۀ علوم استراتژیک باشد. روشی که هیکاپ در انیمیشن دنبال می‌کند، همان روش قدرت نرم است، در این روش برعکس روش قبلی که با استفاده از قوۀ قهریه سعی در مقابله با دشمن وجود دارد، دشمن خود را با استفاده از روش خاصی، تربیت می‌کند و بعد با تغییر قلب‌ها و ذهن‌ها او را وادار به انجام کاری می‌کند که خودش بخواهد. . کانال عصرجدید، عصر رسانه @Andisheengelabi
شب جمعه، مادری تو حرم گریونه با قد خم و پهلوی زخمی داره می‌خونه پسرم فدای لب تشنه‌ت مادرت برای تو بمیره... @Andisheengelabi
🌐 : شبکه عنکبوتی 📝 نویسنده: حجةالاسلام‌والمسلمین کهوند 📑 ناشر کتاب: ذکری 📒 تهیه و تنظیم: معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه 📖 تعداد صفحات: ۴۱۶ 💬 معرفی کوتاه: کتاب حاضر برای جلوگیری از آسیب‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات که در سبک زندگی مردم مطابق خواست استعمارفرانو به وجود آمده، راهکارهایی را در چهار فصل بیان کرده است؛ در ابتدا از ستون‌های اصلی شبکه‌، تارها و لایه‌های آن و ارتباط میان این تارها و لایه‌ها و همچنین علت نام‌گذاری آن به شبکه‌ عنکبوتی سخن گفته است. سپس با روش‌های جذب و نفوذ، پاسخی مناسب به پدیده استعمار فرانو می‌دهد. در ادامه به روش‌های تأثیرگذاری در فضای مجازی و کاربران پرداخته است؛ نویسنده مرحله روش تأثیرگذاری بر مخاطبان را مهم‌ترین مرحله می‌داند. سپس راه‌هایی برای مدیریت اسلامی-ایرانی این فضا در دو مرحله ارائه می‌دهد و نیز راهکارهایی در خانواده در دو بخشِ پیشگیری و درمان مطرح می‌کند. در پایان نیز به هشت شبهه فضای مجازی پاسخ می‌دهد. @Andisheengelabi
✅در دنیای رسانه ها فرقی نمی کند واقعیت چه باشد و یا اصلا حقیقت چه باشد، اینجا تنازع بقا حاکم است و رسانه ای پیروز این میدان است که بتواند روایت خود را از داستان شما بسازد و بر سر زبانها اندازد. ✅چرنوبیل نمونه ای واقعی از جنگ روایت هاست. در حالیکه هیچگاه واقعیت ماجرا روشن نشد و طرفهای درگیر جنگ سرد، همدیگر را متهم اصلی قضیه می دانستند، هالیوود روایت خود را ارایه داد و توانست آن را (هرچند به صورت مشکوک) به عنوان یکی از محبوبترین فیلم های IMDB معرفی کند. ✅هالیوود در این مینی سریال، انگشت اتهام خود را به طرف روسها گرفته و آنها را متهم اصلی قضیه چرنوبیل دانسته است. عامل حادثه ضعف مدیریت و بی‌سوادی روس‌ها نشان داده می‌شود و نقص در راکتورهای ارزان ساخت شوروی را سببِ آن معرفی می‌کند. پروفسور لگاسُف به همراه شربینا به مدیریت حادثه می‌پردازند و از پیشروی حادثه جلوگیری می‌کنند. ✅شربینا حدود 5 سال بعد از واقعه به دلیل تشعشات هسته‌ای موجود در شهر فوت می‌کند و پروفسور لُگاسُف دو سال بعد دست به خودکشی می‌زند. در سال 2006 گورباچُف آخرین رهبر شوروی، در نوشته‌هایش حادثۀ چرنوبیل را از عوامل فروپاشی شوروی می‌داند.... کانال عصر جدید، عصر رسانه @Andisheengelabi
جعبه سیاه منهدم شد! 🔸پس از باز شدن پرونده ، پای خیلی از دانه درشت های فساد اقتصادی به قضیه باز شد. 🔸در این بین ولی نقش افرادی مثل در بین همه ی آنها برجسته تر بود چرا که به عنوان مهره ای نفوذی و تاثیر گذار در روند پرونده های فساد حضور داشت. 🔸چند روز پیش که طی کلیپی اعلام کرد قصد بازگشت به کشور و شرکت در جلسه محاکمه را دارد، ناگهان سر از رومانی درآورد. پلیس اینترپل او را دستگیر میکند ولی قاضی طی یک پروسه مشکوک تا استعلام نامه قضایی ایران، به او آزادی مشروط میدهد. 🔸پس از دو روز وابسته به خبر قتل این قاضی متواری را منتشر می کند. 🔸ظاهرا عوامل پشت پرده ی فساد بین المللی بخاطر عزم جدی قوه قضاییه برای پیگیری پرونده این شخص و برای جلوگیری از افتادن او به دست نهادهای امنیتی برای افشای پشت پرده های بیشتر نفوذ، نهایتا در حال استیصال و درماندگی مجبور به حذف این فرد می شوند و جسد وی جلوی هتل پیدا میشود که در حال فرار از طبقه بالا به پایین پرتاب شده است. 🔸هر چه باشد یقینا عوامل عبری_آمریکایی دوست نخواهند داشت تا لیست نفوذیهای آنها در ایران لو برود، ولی به یاری خدا و به دست غیورمردان امنیت و قضاء، این گره نیز گشوده شده و عوامل فساد و نفوذ به زودی سزای اعمال خود را خواهند چشید. کانال عصر جدید، عصر رسانه @Andisheengelabi
عصرتبیین عصررسانه
📲آیا تا بحال فکر کرده اید که چرا به اعتیاد دارید؟؟؟🧐 🔔تنها 3دقیقه وقت مطالعه 1️⃣اگر کسی شما را لایک کند آن بالا نشان داده می‌شود که یک نفر مطلب شما را لایک کرده است. 2️⃣اگر کسی به شما کامنتی بدهد آن بالا نشان داده می‌شود که یک نفر برای شما کامنتی فرستاده. 3️⃣اگر کسی شما را فالو کند آن بالا نشان داده می‌شود که کسی شما را فالو کرده است. 4️⃣اگر کسی از فالوینگ‌های شما لایو بگذارد آن بالا نشان داده می‌شود که کسی لایو گذاشته است. ⁉️اگر بپریم و آن بالا را کاری کنیم که چیزی نشان ندهد آن وقت چه اتفاقی می‌افتد؟ ✅یک میل اعتیادآور درون ما جریان دارد که برگردیم و دائم چک کنیم که آیا اتفاقی رخ داده یا نه؟ در حالی که الحق و الانصاف اکثر این اتفاقات اصلا مهم نیستند و چیزی به ما اضافه نمی‌کنند. ✅مثلا گرفتن یک لایک چه اتفاق خاصی است؟ یا فالوری که می‌دانیم می‌تواند چند روز دیگر صفحه‌مان را آنفالو کند؟ 🔴تازه به غیر از نوتیفیکیشن‌ها یک صفحه داریم به نام صفحه سرچ، پر شده از مطالب عوام پسندانه بر اساس علایق ما، صفحه‌ای که از سر بیکاری و بی برنامگی همیشه آن جا علاف می‌شویم. یک صفحه بی انتها با اطلاعات نامتناهی که هیچ وقت تمام نمی‌شود و اگر ما هم تمام شویم او وجود دارد. 🔴اینستاگرام پا را این فراتر گذاشته و اطلاعات بیشتری درباره استوری‌ها و پست‌ها به ما می‌دهد که چه کسانی دیده‌اند، چند بار بوکمارک شده و برای چند نفر دایرکت شده. 🎰این اطلاعات سطحی و بی فایده، به همراه صفحه سرچ تضمین کننده بقای اینستاگرام‌ هستند. 📌اینستاگرام را می‌شود طور دیگری تصور کرد. معیارهایش را کمی دستکاری کرد و حاصل را دید. ✅اولا مفهوم لایک را از آن حذف کنیم. بخش عظیمی از نوتیفیکیشن‌ها حذف می‌شود و برای لایک گرفتن مطلب نمی‌گذاریم. ♻️فالور و فالوینگ باشند ولی معلوم نباشد چه کسانی ما را فالو و آنفالو می‌کنند. این طور افراد واقعا به قصد واقعی فالو می‌کنند. نه فالو بک که می‌شود اسمش را گدایی متقابل گذاشت. ❎صفحه سرچ حذف شود و فقط بتوانیم افراد را پیدا کنیم. ⚠️نظارت قدرتمندی روی هشتگ‌ها باشد که اگر کسی هشتگ نا به جا زد صفحه‌اش حذف شود. 💠اگر کسی کامنت داد همه جمع شود و فقط ۲۴ ساعت بعد مشخص شود که کامنت‌ها چه بوده‌اند. آن وقت کاربر این شبکه اجتماعی فقط هر ۲۴ ساعت یک بار آن را چک خواهد کرد. 🛃اما اینستاگرام برای این طراحی شده که با اطلاعات پراکنده مغزمان را پر کند و وقت‌مان را در حدی که می‌تواند، با سیستم اعتیادآورش از بین ببرد. ⁉️چه ضرورتی دارد که بسیاری از اطلاعات آماری در دسترس مخاطبین باشد آن هم وقتی که نه این‌ها آدم‌های مهمی‌اند و محتوای مهمی تولید می‌کنند. مثلا یک شرکت اقتصادی نیستند، صرفا یک صفحه شخصی دارند که خیلی جدی‌اش گرفته‌اند. کانال عصرجدید، عصر رسانه @Andisheengelabi
🎯 بازی رایانه‌ای اگر بکش‌بکش نداشته باشد، به چه دردی می‌خورد؟ — بازی‌های رایانه‌ای «ملایمی» که جدیداً رایج شده‌اند کمک می‌کنند تا آرامش خودمان را حفظ کنیم 📍بازی‌های رایانه‌ای راهی برای سیراب‌کردن عطش‌هایی است که در زندگی بیرون به آن‌ها نمی‌رسیم. رانندگی با سیصد کیلومتر سرعت در خیابان‌های باریک و شلوغ، به رگبار بستن هیولاها و زامبی‌ها، سوراخ سوراخ‌کردن بهترین دروازه‌بان‌های جهان، یا فرمانروایی بر سرزمین‌ها و فرمان جنگ و صلح صادرکردن. برای همین بازی‌ها را تقلید زندگی آدم‌های سرآمد در دنیای واقعی دانسته‌اند. اما شاید حالا به دستۀ کاملاً متفاوتی از بازی‌ها نیاز بیشتری داشته باشیم. بازی‌هایی که به‌جای هیجان و استرس، آرامش و سکون هدیه کنند. 🔖 ۲۱۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۳ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9774/ 🔻کانال عصر جدید،عصر رسانه @Andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼 ترانهٔ My Voice ترانهٔ انگلیسی «صدای من» کاری زیبا از گروه وتر 🔸 من نمی‌توانم نفس بکشم، نه فقط زمانی که گلویم را گرفته باشند، بلکه تا وقتی ابرهای بی‌عدالتی آسمان را تیره و خورشید حقیقت را از چشمان ما پنهان کرده‌اند. 🔻موسیقی این ترانه برگرفته از آهنگ “Numb” از “XXXTentacion” است، هنرمند آمریکایی سیاهپوستی که او هم مدتی قبل از این کشته شد. @Andisheengelabi
عصرتبیین عصررسانه
🔹همه والدینی که نگران آنلاین بودن فرزندانشان هستند، حتما بخوانند 🔸«کودکان تنها با چند کلیک می‌توانند از مکانی امن به مکان‌هایی ترسناک (نگران‌کننده) بروند» ✔️نیوزیلند بنابر آمار سال ۲۰۱۹ یکی از کشورهایی است که بیشترین آمار دسترسی کودکان به محتواهایی که مناسب گروه سنی‌شان نیست را داراست. از این رو دولت برای مقابله با این معضل دست به اقداماتی از جمله تولید آگهی‌ها و کلیپ‌های ویدیویی هشدار دهنده و ایجاد سایت آموزشی و راهنما برای والدین جهت مواجهه با این معضل زده است. ✔️پخش یک ویدیوی آگهی تلویزیونی غیرمعمول از سوی دولت نیوزیلند با موضوع هشدار دسترسی کودکان به فیلم‌های پورن در فضای مجازی که میلیون‌ها بار دیده شد و با واکنش‌های بسیاری مواجه شد؛ گام اول دولت این کشور برای هشدار به والدین بود. در این ویدیوی غیرمعمول تبلیغاتی در مورد مشکلات ارتباط کودکان با دنیای مجازی و لزوم آموزش در مورد برخورد با آن بویژه در مورد فیلم‌های پورن نمایشی کوتاه ارائه شده است. ✔️موضوع ویدیو از این قرار است که دو هنرپیشه نیوزیلندی با نام‌های «درک» و «سو» که وانمود می‌کنند بازیگر پورن هستند به در خانه‌ای می‌روند. مادری در را باز کرده و با حالتی شوکه به زن و مرد می‌نگرد. آن‌ها به او می‌گویند که پسر کوچک شما از طریق لپ‌تاپش در اینترنت ما را تماشا می‌کنند. و اینکه او نباید با این سن و سال اینچنین محتواهایی را تماشا کند چراکه اطلاعی از نحوه ارتباطات و تعاملات بزرگ‌ترها را نمی‌داند و نباید با این صحنه‌ها مواجه شود. پسر هم که در یک دستش لپ‌تاپ و در دست دیگرش یک کاسه غذا هست، به محض اینکه این دو را درِ خانه‌شان می‌بیند، از ترس کاسه غذا از دستش می‌افتد. ✔️ایندیپندنت می‌نویسد: راوی این فیلم تبلیغی و ترویج کننده مراقبت والدین در پایان آدرس وبسایت مشاوره‌ای دولت نیوزیلند را اعلام می‌کند. این فیلم پس از انتشار گزارشی در سال گذشته منتشر شد که نشان می‌داد نوجوانان در نیوزیلند از اینترنت به عنوان اصلی‌ترین روش برای یادگیری در مورد رابطه جنسی استفاده می‌کنند. ✔️«هیلاری نگان کی» سخنگوی بخش «بیماری تصویری» (Motion Sickness) آژانس تولیدکننده این آگهی ویدیویی در این مورد می‌گوید: والدین باید هنگام برخورد با این مسائل و مشکلات احساس اطمینان کنند که آن‌ها بهترین فرد برای حفظ امنیت فرزند خود هستند. 💢متن کامل را در لینک زیر بخوانید: 👉 http://fna.ir/exs888 @andisheengelabi
! (klaus - 2019) 💠انیمیشن کلاوس با ساختار جذاب و تماشایی خود، داستانی منحصربه‌فرد و استثنایی و صداپیشگان حرفه‌ای توانست بازخوردهای بسیاری مثبتی بدست آورد. ✅سایت راتن تومیتوز با بررسی 61 نقد، 93 درصد از آن‌ها را مثبت خواند و امتیاز 7.59 از 10 را به این انیمیشن اعطا کرد و در اجماع نهایی خود چنین نوشت: «انیمیشن کلاوس زیبا و روایت طنزآمیز و دل‌انگیزی است که باعث می‌شود کلاوس کاندیدی حتمی برای تماشا در تعطیلات کریسمس باشد». 📺انیمیشن Klaus توانست با شکست انیمیشن داستان اسباب بازی 4 از سوی مجله Animation به عنوان بهترین انیمیشن سال 2019 انتخاب شود. 🔴متااسکور نیز با بررسی نظرات مخاطبان و تماشاگران به این فیلم نمره 9 از 10 را اعطا کرد. ❎در پایان باید گفت بی‌شک انیمیشن کلاوس جز بهترین و مجبوب‌ترین فیلم‌های سال 2019 است. این فیلم 96 دقیقه‌ای با کسب جوایز متعدد نشان داد که قادر به مبارزه با کمپانی‌های بزرگی مانند و است. دیدن این انیمیشن زیبا و متفاوت را به همه دوستداران انیمیشن پیشنهاد می‌کنیم. آیا این انیمیشن را دیده‌اید؟ نظر شما در مورد این انیمیشن چیست؟ @andisheengelabi
📌تاریخ جنگ به قدمت تاریخ آدمی است. در گذشته رکن اساسی پیروزی در جنگ، حذف فیزیکی دشمن بود. اما هم اکنون پا به پای پیشرفت در ساخت فن آوری های جنگی، از بین بردن روحیه، به تنش کشاندن و ایجاد اضطراب روانی دشمن از یک سو و تاثیر بر ذهن دشمن، تحریف حقیقت و تخریب فرهنگی از سوی دیگر، نقش اصلی و اساسی یافته است، تا بدانجا که امروز مسجل شده است برنده نهایی جنگ کسی است که ابتدا دشمن را در جنگ فرهنگی و روانی شکست داده باشد. ✅برای مقاومت در برابر جنگ روانی – فرهنگی که اولین ابزار آن رسانه است، ناگزیریم ماهیت رسانه و جنگ روانی را به درستی بشناسیم تا خود را در برابر آن آماده سازیم. ⏪جنگ روانی مفهومی است که از جنگ جهانی اوّل به بعد توسط آمریکائی ها مطرح شده و رفته رفته فراگیرتر شده است. ارائه تعریف همه پسند از آن دشوار است زیرا در طول سال ها و بسته به شرایط سیاسی مختلف در جهان، معانی متفاوت و حتّی الفاظ گوناگون معادل آن به کار رفته است: جنگ سرد، جنگ افکار، جنگ سیاسی، فعّالیت های اطّلاعاتی بین-المللی، مبارزه اطّلاعاتی، جنگ تبلیغاتی، تحریک و جنگ کلامی از آن دست اند. امّا تسامحاً می توان پذیرفت که جنگ روانی استفاده از تبلیغات بر ضدّ دشمن، همراه با اقدامات عملی ای است که دارای ماهیت نظامی، اقتصادی یا سیاسی باشد. بنابراین استفاده برنامه ریزی شده از هر یک از انواع ارتباطات به منظور تأثیر بر عواطف و افکار یک گروه دشمن رکن اصلی آن است و پای "رسانه ها" ، پای اطّلاعات، تبلیغات، شایعه پراکنی، افکار عمومی را به میان می کشد. کانال عصر جدید، عصر رسانه @andisheengelabi
نوشته ✅کتاب " جنگ روانی" در هشت بخش تدوین شده است. بخش اول کتاب پیدایش رفتارهای اجتماعی جنگ روانی، ریشه های تاریخی و مفاهیم مختلف آن را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد و بخش دوم سازماندهی جنگ روانی و قابلیت های افراد در برخورد با این جنگ روانی را گوشزد می کند. ♻️بخش سوم طرح ریزی عملیات جنگ روانی و هدف های سیاسی و نظامی آن را معرفی کرده و بخش چهارم عرصه های ارتباطات را در شیوع این جنگ روانی بر می شمارد. 💠بخش پنجم با عنوان شایعات آفت جامعه، به تعریف شایعه، طبقه بندی شایعات، شایعه از دیدگاه روانشناسی، راهنمای تحلیل شایعات و مقاومت در برابر شایعات را به تفصیل بیان کرده و زوایای هر یک را برای خوانندگان روشن می سازد. بخش ششم نیز تاثیر افکار عمومی و تبلیغات را در گسترش جنگ روانی مورد تحلیل قرار داده و به بیان انواع تبلیغات و نقش نظرخواهی ها در ارزیابی جنگ روانی می پردازد. ❎بخش هفتم کتاب حاضر نقش اطلاعات در جنگ روانی ، اطلاعات تبلیغاتی و تحلیل تبلیغات موشکافانه مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت بخش آخر کتاب با عنوان کاربرد، انقلاب ۲۳ ژوئیه بر ضد روشهای استعماری و ارتجاعی را به عنوان نمونه نام برده و آن را در مقاطع مختلف در بوته نقد و بررسی قرار می دهد. ⏪چاپ پنجم کتاب " جنگ روانی" در ۶۱۶ صفحه و با قیمت ۲۸۵۰۰۰ ریال از سوی انتشارات سروش منتشر و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. کانال عصر جدید، عصر رسانه @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضریب اعتماد به دیدنی هایمان روز به روز در حال افول است... به دنیای فریب و زیبای خوش آمدید... شاید قرار است که دیگر جعل واقعیت یا بهتر بگویم به بخشی از زندگی آینده تبدیل شود... @andisheengelabi
💡روز دختر، انگاره ای استراتژیک 🔹نمادسازی یعنی ارائه تصویری معنادار و کدگذاری شده برای تثبیت یک هدف استراتژیک.ادعا شده که راهبری اجتماعی بسمت یک تمدن، از مسیر انگاره سازی های راهبردی، ممکن و میسور می شود. ▫️نامگذاری ولادت حضرت معصومه(س) به عنوان روز دختر در راستای نمادسازی دینی، تدبیری است راهبردی که با جایگاه دختر، تصویری حقیقی و بدور از تبلیغات سیاه و خاکستری موجود علیه دخترمسلمان ارائه نماید و چند اتفاق خوب را منجر شود. ▫️اولاً مرزهای عقیدتی مشخصی را در مساله جنسیت ترسیم می نماید و ثانیاً توان پاسخگویی به شبهات انزوا و کم ارزش بودن جنس زن را افزایش می دهد و سوم اینکه حس را به دختران عفیف سرزمین ایران، جهت مطالبه گری جایگاه واقعی شان فارغ از و غوغاسالاری دشمنان خارجی و همسویان داخلی شان فراهم می نماید. ▫️در همین راستا باید اضافه نمود که هر تصویر و انگاره استراتژیک، پتانسیل آن را داراست که خط مرزی واقع شده و حتی انواع تمدن را از هم تفکیک نموده و نقطه عطفی جدی در زمینه نامگذاری تمدنی قرار بگیرد. ▫️مساله زن نیز است که می تواند با مقوله حیا گره خورده و تمدن عفت و حیامحوری را رقم بزند و برعکس می تواند با برهنگی به بهانه آزادی عجین شده و تمدن عاری از حیا و عفت را به منصه ظهور رساند. ▫️آنچه که بعنوان دلالت التزامی این ادعا قابل ارزیابی و توجه جدی است، مساله نشاط و فعال بودن و اثرگذاری یک دختر عفیف و مسلمان در عرصه خانوادگی و اجتماعی است که به دور از جوزدگی ها و و وقت تلف کردن ها و و...بعنوان دختر طراز تمدن اسلامی منشاء اثر واقع شود. ▫️دختر در نگاه انگلوساکسونی با گام نهادن در جاده آزادی و لذت گرایی و سرگرمی محض، به صنعت و اقتصاد تعبیر می شود و در نگاه کلیسازده کاتولیکی ، به موجودی ضعیف و منزوی و بدل می گردد و در خوانش متعالی دینی، انسانی و مستقل و بی بدیل در تدبیر منزل و ارتباطات اجتماعی تلقی می شود. 🔸الغرض اینکه از جنس زن در سطح ملی، یک رسالت تاریخی تمدنی در عرصه آموزشی و رسانه ای می باشد که تولیدات فاخر تلویزیونی و سینمایی و کنشگری فرهیختگانی در نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی، انگاره ای اعتمادافزا، مولد امنیت و پیشرفت آفرین را رقم خواهد زد. 🖌علیرضامحمدلو، پژوهشگر رسانه و فرهنگ @andisheengelabi