eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.5هزار دنبال‌کننده
666 عکس
415 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
عصرتبیین عصررسانه
ده فاز #جنگ_روایت‌ها در مقام تحلیل و تبیین عملیاتی/ از انگاره سازی تا اغتشاش و براندازی علیرضامحمدل
🔎کشته سازی؛ تلاش مذبوحانه برای احیای اغتشاشات خاموش 🔻در یک روند طبیعی از اغتشاشات، 1⃣بدلیل ضعف ایدئولوژیک در اغتشاشگران 2⃣تراکم انسانی پایین در کانون های شورش 3⃣فرار یا دستگیری لیدرهای آشوب، فضای التهاب رو به افول و کم سویی می‌رود. 🔸در چنین شرایطی برای ادامه هرچند محدود و شعله ور نگهداشتن اغتشاشات، چه بسا پروژه های جدید کلید بخورد که نیاز به آشنایی با فرایند روایت سازی است. و پست ریپلای شده با عنوان ده فاز جنگ روایت‌ها در مقام تحلیل و تبیین عملیاتی/ از انگاره سازی تا اغتشاش و کشته سازی و براندازی را مطالعه بفرمایید. 🆔@andisheengelabi
🔸‏بر اساس خروجی سامانه معتبر تاک واکر ۷۶ میلیون هشتگ توسط ۴۶۲ هزار نفر زده شده است؛ چیزی کمتر از «نیم درصد» جمعیتِ ایران! با توجه به قطعی نت، عمده این تعداد را آلبانی نشین‌ها و براندازهای خارج از کشور تشکیل داده‌اند. 🆔@andisheengelabi
عصرتبیین عصررسانه
#هشتگ_سازی_و_توهم_اکثریت 🔸‏بر اساس خروجی سامانه معتبر تاک واکر ۷۶ میلیون هشتگ توسط ۴۶۲ هزار نفر زده
🔎از هشتگ سازی سایبری تا مارپیچ سکوت خواص و خشونت لمپن‌ها! 🔸شاید برای ما سوالی طرح شود که چرا عده ای یک شبه تغییر رنگ می‌دهند و یکهو کشف حجاب کرده یا لایو و استوری همسو با براندازان و اغتشاشگران کار می کنند؟ از برخی عمامه به سرهای سکولار تا روشنفکران غرب زده و در انتها هم سلبریتی های سرگردان! 1️⃣هشتگ سازی و تکنیک ترندینگ 🔸غیر از قلیل معاندین و اهل بغض و کینه، پاسخ مابقی را در مفهومی بنام توهم اکثریت باید جستجو کرد. تکنیک ساده ای که به مدد پلفترم های توییتر و اینستاگرام و حاکمیت سایبری بیگانه، براحتی افراد را احاطه کرده و فریب می‌دهد. 2️⃣اکثریت سازی کاذب و برساخته 🔸اما فرایند اکثریت سازی کاذب چگونه رخ می‌دهد و چگونه باعث فریب می‌شود؟ ‏بر اساس خروجی سامانه معتبر تاک واکر، ۷۶ میلیون هشتگ پیرامون مهسا امینی، توسط ۴۶۲ هزار نفر زده شده است؛ چیزی کمتر از «نیم درصد» جمعیتِ ایران! 🔸با توجه به قطعی نت، عمده این تعداد را آلبانی نشین‌ها و براندازهای خارج از کشور تشکیل داده‌اند. نیز در ایام انتخابات آمریکا در دوره های گذشته به گماشتن ۵۰۰۰ تکاور سایبری علیه ایران اشاره و اذعان کرده بود که یکی از کارویژه های آن‌ها هشتگ سازی و کنترل فضای سایبر تعریف شد. 3️⃣مارپیچ سکوت و گرفتاری سکوهای اعتبار 🔸با هشتگ‌ سازی، اکثریت سازی می‌کنند و نتیجه این عملیات رسانه ای، واقعه ای بغرنج با عنوان مارپیچ سکوت است. این فضا طوری طراحی و مدیریت می شود که عدم همراهی سکوهای اعتبار باعث ضرب و شتم مجازی و چالش های سایبری برای آنها خواهد شد. 🔸فحش های هدفمند و تحریک و توصیه به همراهی با !!، باعث گیر افتادن طیف برجسته و صاحب هوادار و فالوور، در تله مارپیچ سکوت و همراهی با اکثریت برساخته می شود. 4️⃣دیکتاتورخوانی قانون و خشونت رادیکال 🔸هشتگ سازی و اکثریت سازی کاذب و در نتیجه همراهی خواص و گروه های مرجع در تله مارپیچ سکوت باعث اختلال محاسباتی و در عده بیشتری از تصمیم گیران و مردم گردیده و هرگونه تقابل قانونی با مطالبات و اعتراضاتشان را دیکتاتوری و توتالیتر می خوانند. 🔸وقتی عده ای خود را اکثریت دانست و برخی افراد و رسانه های مشهور و شاخص را هم همراه خود دید، تقابل های قانونی را دیکتاتوری ترجمه کرده و دست به خشونت می‌زند. برای مدیریت چنین فضایی از ابتدا بایستی زمین بازی را از دشمن سلب کرد. 🔸تا زمانیکه است، بایستی به بهانه های مختلف شاهد خشونت های برساخته و تعمیم های کاذب باشیم و در سایه گرفتاری خواص و قله ها در مارپیچ سکوت، شاهد خشونت ها باشیم و قانون و امنیت را زیر مشت و لگد آشوب گران غریبانه نظاره کنیم! ✍️علیرضامحمدلو کارشناس و تحلیلگر رسانه لینک مطلب: http://www.andishkadeboshra.ir/1401/07/06/1-12/ 🆔@andisheengelabi
🔎کوتاه در باب مساله مشترک پیامرسان ایتا و موضوع حجاب! 1⃣با فیلتر شدن پیامرسان های خارجی، استقبال مردم از پلتفرم های داخلی افزایش یافته بطوریکه سرورهای ایتا برای قبول کاربران جدید دچار مشکل شده است. 2⃣پیامرسان های خارجی با زیرساخت های بهتر و سرعت بالا، به فرصتی برای و بستری برای ناامن سازی شرایط کشور در موقعیت های حساس ملی تبدیل شده اند. 3⃣چرخه عرضه و تقاضا در کشور ما بالانس نیست. فاز تقاضا را با بسمت پیامرسان خارجی سوق دادند و حال که استقبال از داخلی ها اوج گرفته و توجیه افکار عمومی هم نسبتا وجود دارد، فاز عرضه ما دچار ضعف و نقصان است. 4⃣همین چرخه معیوب در قضیه حجاب هم حکمفرماست. ذائقه مردم را با فیلم و سریال و سلبریتی و شبکه خانگی تغییر می دهند و فاز تقضای بخشی را آلوده می‌کنند. از طرفی هم در فاز عرضه، امکانات فراگیر مثل فروشگاه و بوتیک های شیک و ارزان برای فراهم نشده است.بحث حمایتی و ترویجی و سینمایی و فرهنگ سازی هنوز پیشکش!! 5⃣نتیجه اینکه فارغ از فاز شناختی و زاویه باورها، در جامعه آسیب می‌بیند و طرف مقابلش بدلیل پروپاگاندای حاکم مثل جشنواره فجر و پاردایم رسانه ای ضدحجاب و و رها، بدلیل تبلیغات و فعالیت میدانی بیشتر، اکثریت پنداری می کند و نتیجه... ✍علیرضامحمدلو 🆔@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اقناع رسانه‌ای چیست و چگونه عمل می کند؟ 1⃣هدف فرستنده از ارسال پیام چیست و چگونه باعث اثر گذاری و تغییر در مخاطب می‌شود؟ 2⃣رسانه ها چه فنونی برای اقناع مخاطبین خود به کار میگیرند؟ 3⃣چرا نقش سلبریتی ها در فرایند ارسال پیام مهم است؟ 🌐کانال عصرجدید،‌ عصررسانه 🆔@andisheengelabi
🔻چرا سلبریتی ها دم از مردم می‌زنند و مردم را نمی‌بینند؟ دلیل این تناقض آشکار چیست؟ چه رازی در و فقدان بینایی این قشر از جامعه وجود دارد؟ در یادداشت ذیل از نگاهی رسانه ای به این مساله پرداخته ایم.👇👇👇 🌐کانال عصرجدید،‌ عصررسانه 🆔@andisheengelabi