eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.5هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🎯در عصر ، شما کنید! 🔹حتما تا به حال شده تصمیم گرفته باشیم کاری را انجام دهیم اما نوتیفیکیشن‌ها، صدای تلویزیون، عکس روی جلد یک مجله و... حواسمان را پرت کرده باشد. این همان چیزی است که از آن به عنوان یاد می‌کنیم؛ موقعیتی که مدام توجه ما به سمتی جلب می‌شود و اساسا تنازع برای جلب توجه کاربران نیز بین غول‌های فناوی در جریان است. هر کسی توجه بیشتری را جلب کند، ماندگارتر خواهد شد. پس ما امروز کالای گرانبهایی است. 🔹اما این سکه، روی دیگری نیز دارد. ما خیال می‌کنیم که به‌خاطر توجه بیشتر، در حال دریافت اطلاعات بیشتر نیز هستیم اما به هزینه‌ای که برای این توجه پرداخته‌ایم توجه نداریم. در زمانه‌ای که از عصر «رسانه‌های آنلاین آزاد» به عصر «رسانه‌های آنلاین همه‌جا» رفته‌ایم، به قدر در معرض اطلاعات گوناگون برای جلب توجه قرار گرفتیم که در واقع می‌توان ادعا کرد ! 🔹پوریست اقتصاددان، توجه را یک نوع «پول رایج» دانسته که بسیاری از مشخصات پول را داراست. کسانی که آن را ندارند، آن را می‌خواهند. کسانی که دارند بیشتر می‌خواهند. می‌توانید آن را تجارت کنید؛ می‌توانید آن را بخرید و... 🔹تکنولوژی های دیجیتال در حال تربیت نسلی و است که توجهش جای تمرکزش را گرفته است. نسلی که در مدل بازاری «توجهت را بده اطلاعات را بگیر» اسیر شده است و نمی‌داند نتیجه داشتن اطلاعات بدون تمرکز می‌تواند ورود به تونل نادانی باشد. ✍️سطرهایی از مقاله «مغز آنلاين؛ چگونه رسانه‌هاي آنلاين مي‌توانند نگرش شناختي ما را تغيير دهند» ارائه شده توسط معصومه نصیری در همایش «رسانه و علوم شناختی» @andisheengelabi
«هنر دینی، هنر مدرن» را از طاقچه دریافت کنید https://taaghche.ir/book/66547 گفتارهایی از: دکتر محمد رجبی دوانی وحید یامین پور درباره کتاب هنر دینی، هنر مدرن غـرب یـک واقعیـت اسـت، واقعیتـی کـه وجـود دارد و بـا اندیشـه دکارتـیشــروع گردیده‌اســت کــه بــا نگاهــی ســوداگرانه و ریاضــی وار بــه عالــم نظــر می‌کنــد و همیــن تحلیــل ر یاضــی و هندســی عالــم اســت کــه قــدرت تصــرف در آن را بــه او بخشــیده اســت. بشــر جدیــد بــا تکیــه بــر اندیشــه‌ی مالکانـه دکارتـی و سـلطه جویانـه‌ی فرانسـیس بیکـن، دنیـای مـدرن را رقـم زده اســت و اگــر پــای در راه علــوم تجربــی صــرف نمی‌گذاشــت، تمــدن جدیــد نیــز بوجــود نمی‌آمــد. از سـوی دیگـر بایـد بـه انقلاب اسلامی بنگریـم کـه بـا اندیشـه‌ی دیگـری ظهــور یافتــه اســت و بــا دنیــای جدیــد؛ دنیــای پــس از رنســانس، نســبتی ایجابــی نــدارد. خواندن کتاب هنر دینی، هنر مدرن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟ این کتاب را به تمام پژوهشگران رسانه پیشنهاد می‌کنیم @andisheengelabi
برای درک هر متنی به این سه مفهوم احتیاج دارید: : هر‌آنچه که در داخلِ خودِ اثرِ ادبی و هنری (یا علمی و فلسفی) قرار دارد، متعلق به حوزۀ متن است؛ هر‌چیزی که به‌طور آشکار یا پنهان، مستقیم یا غیر‌مستقیم و با‌تأکید یا بدون تأکید در اثرِ هنری وجود دارد، متعلق به دنیای متن است. دیالوگ‌های یک فیلم، مکان‌ها و شخصیت‌های آن، وقایعِ داستان، مضامین و درونمایه‌های مستتر در آن، موسیقی، تصاویر، صدا‌ها و بازی‌ها، همگی، بخشی از دنیای متن‌اند و ارجاع به آن‌ها و استفاده از آن‌ها برای درک و تحلیلِ اثر منجر به فهمی درونی و پایبند به دنیای متن می‌گردد. : زیر متن منظور بستری است که اثرِ هنری در درون آن شکل می‌گیرد و هنرمند با تأثیرپذیری از آن، آثارِ خود را خلق می‌کند. حتا هنرمندی که ادعای استقلال از شرایطِ پیرامونی ‌دارد و آثاری خلق می‌کند که ظاهراً وجهۀ اجتماعی و بیرونی ندارند و به دنیاهای شخصی و ذهنیِ هنرمند مربوط می‌شوند، نیز، در اساس از جهان‌بینی و شخصیتِ خاصِ آن هنرمند نشأت گرفته‌اند که به نوبۀ خود‌ به‌طور خودآگاه و ناخودآگاه از شرایطِ پیرامونی تأثیر پذیرفته است. : فرامتن به عناصری گفته می‌شود که خارج از دنیای متن قرار دارند اما به آن مرتبط‌اند و نشانه‌ها و ارجاعاتی در متن به ما اجازه می‌دهند تا به این عناصرِ بیرونی توجه ‌و آن‌ها را واردِ تحلیلِ اثرِ هنریِ موردِ نظر کنیم. @andisheengelabi
🔺خبری که بی بی سی داد و خبری که BBC نداد! @andisheengelabi
خانواده خوشبخت در با میز رسانه 🖌محمد مهدی فتوره چی امروزه در جامعه اطلاعاتی و تحقق نسبی ای تقریبا گریزی از تعاملات مجازی و بهره گیری از فناوری های ارتباطی نوین بویژه موبایل و تبلت هوشمند نیست، تاجایی که این ابزارهای ارتباطی نه تنها جزیی از اجزای بدنمان شده بلکه به رغم هشدارهای بهداشتی تا پستوی خانه ها و حتی اطاق های خواب راه یافته اند و هر روز موجبات مشاجره و اختلاف نظرهای بیشتری را در بین اعضای خانواده و بویژه فراهم و گاها در پی و سوء ظن بین زوجین، پای آنان را به محکمه های طلاق باز می کند. در تحقیقی که در سال ۹۶ در تهران انجام شده است ۶۰ درصد زوجین اذعان کرده بودند که و فعالیت اعتیادآمیز و مشکوک همسرشان در فضای مجازی موجب آغاز و یا تشدید اختلافشان شده است(عامل مداخله گر و نه اصلی) و در میان زوج های متقاضی طلاق در چین، و برقراری ارتباطات مجازی و متعاقبا حضوری این میزان تا بیش از۹۰ درصد گزارش شده است!که این آمار و ارقام، آینده نگران کننده ای را برای جامعه کاربران ترسیم می کند و چنانچه از سوی متولیان و مربیان پرورشی و آموزشی بویژه والدین از ابتدای دوره خردسالی تمهیداتی اندیشیده نشود و آموزش های لازم ارایه نشود حتما تاثیرات کژکارکردی های کاربران نه تنها بنیان خانواده ها را سست می کند که حتی عرصه های کار و آموزش و امنیت و ...را تحت تاثیر قرار می دهد و لذا بی تردید نقش اولیاء به عنوان اولین گروه مرجع خانگی بسیار تاثیر گذار و اساسی است بویژه آنکه فرزندانمان با مشاهده رفتارمان آموزش می بینند و نه گفتار و نصیحت های کسل بارمان! در اغلب کارگاه ها و نشست های هم اندیشی سواد رسانه ای و یا ارتباطات موفق و ...پس از ارایه آموزه های کلی والدینی از ما مدرسان این حوزه نسخه قابل تحقق طلب می کنند و می پرسند باید چه کرد و یا از کجا آغاز کرد؟! به عنوان اولین توصیه کاربردی معمولا استقرار را در ورودی خانه ها پیشنهاد می دهیم، با اختصاص چنین محلی در واحدهای مسکونی مان هم مانع ورود آلودگی های میکروبی و این روزها ویروسی احتمالی اینگونه ابزار ارتباطی به محیط استراحت و خواب می شویم و علاوه بر آن یا مهم تر از آن حریمی را برای وارتباطات خانوادگی قایل می شویم. جای هیچ تردید نیست که در زمان مراجعت به خانه و هم باشی با خانواده، با رها کردن وسایل هوشمند ارتباطی مان بر روی میز رسانه در حالیکه خاموش و یا در حالت بی صدا و از همه مهم تر فاقد رمز دسترسی است حتما موجب و افزایش آسایش و امنیت روانی اعضای خانواده بویژه همسرمان خواهیم شد. @andisheengelabi
14.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چگونه کار می کند؟ 🔸فیلترهای کدامند و چگونه عمل می کنند؟ 🔸رسانه ها چگونه اعتبار تولید می کنند؟ @andisheengelabi
📗 : 💠 [پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ به ترجمه سید علی ای] 🟩 این کتاب در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدّظلّه العالی) با عنوان «صلح امام حسن(ع) پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ» به فارسی ترجمه شد. 🟪 معظّمٌ له در مقدمه کتاب، انگیزه خویش را این گونه بیان می کند: اینک که با فراهم آمدن ترجمه این کتاب پر ارزش و نامی، جامع ترین و مستدلترین کتاب درباره «صلح امام حسن» در اختیار فارسی زبانان قرار می گیرد، این جانب یکی از آرزوهای دیرین خود را برآورده می یابم و جبهه سپاس و شکر بر آستان لطف و توفیق پروردگار می سایم. 🟧 پیش از اینکه به ترجمه این کتاب بپردازم، مدتها در فکر تهیه نوشته ای در تحلیل موضوع صلح امام حسن بودم و حتی پاره ای یادداشت های لازم نیز گرد آورده بودم؛ ولی سپس امتیازات فراوان این کتاب مرا از فکر نخستین بازداشت و به ترجمه این اثر ارزشمند وادار کرد. 🟨 مگر که جامعه فارسی زبان نیز ـ چون من ـ از مطالعه آن بهره گیرد و هم برای اوّلین بار درباره ‎ی این موضوع بسی با اهمیت، کتابی از همه رو جامع، در معرض افکار جویندگان و محققان قرار گیرد. @andisheengelabi
7.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ارزش صلح امام حسن مجتبی(ع) از زبان رهبر انقلاب 🔺امام خامنه‌اے: "حقیقت را باید همه بفهمند و بدانند ڪه صلح امام مجتبی(ع)، همان‌قدر ارزش داشت ڪه شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین(ع) ارزش داشت و همان‌قدر ڪه آن شهادت به اسلام خدمت ڪرد، آن صلح هم همان‌قدر یا بیشتر به اسلام خدمت ڪرد." @andisheengelabi
🎯 چرا اغلب احساس می‌کنیم در حال «از دست دادن» فرصت‌ها هستیم؟ — «ترسِ از دست دادن»، شبکه­‌های اجتماعی و زندگی واقعی­مان را به یک اندازه تسخیر کرده است 📍دایره‌های قرمز رنگی که رویشان اعدادی نوشته شده و کنار برنامک‌های مختلف گوشی همراهمان ظاهر شده‌اند؛ فرشته‌های عذابی که یک دم از روی شانه‌مان پر نمی‌زنند. آنقدر وسواس انگشت‌زدن روی آن‌ها گرفتارمان کرده که حتی در خواب‌هایمان می‌بینیمشان. چرا اعلان‌های یا زنگ یک پیامک یا تماس جدید این‌قدر برایمان مهم شده؟ برای ازدست‌دادن خبرها در روزگار شبکه‌های اجتماعی چنان بالا گرفته است که حالا نامی برای خودش دارد: یا «ترس ازدست‌دادن». 🔖 ۲۸۰۰ کلمه ⏰ زمان مطالعه: ۱۷ دقيقه 📌 ادامۀ مطلب را در لینک زیر بخوانید: http://tarjomaan.com/neveshtar/9725/ 🔗 @andisheengelabi
در برابر زورگویان طغیانگر ریشه در ضعف خانواده دارد.... طغیانگران همیشه به دنبال ایجاد بی بندوباری در جوامع هستند و به بهانه اصالت فرد، را نابود می کنند. @andisheengelabi
دنیای پساکرونا و هویت‌های ازدست‌رفته مکانی عباس فقیه خراسانی مکان، بخشی از فرد را می سازد. مکان و هویت به هم پیوسته اند. مکانی که فرد در آن حضور داشته، بخشی از آن بوده و بدان شکل داده و از آن هویت گرفته است. دنیای دوران کرونا و این بخش از هویت فرد را از او می‌ستاند. هویتی که در دنیای مخاطره آمیز مدرن به درستی هم تعریف نشده است. «من که هستم و در کجای این عالم قرار دارم؟». اگرچه روانشناسی محیطی می‌کوشد تا برای انسان هویتی وابسته به مکان دست و پا کن... @andisheengelabi ادامه متن در: https://bit.ly/3blGCWJ