eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.5هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 جنگ اصلی، جنگ روایت هاست! 💠جریانی در عرصه فکری و ذهنی پیروز است که بتواند "روایت بسازد"، "کنترل روایت" را به دست بگیرد و روایت خود را تثبیت کند. 💠کسی که روایت اول را ارائه می دهد و تثبیت میکند، چه از ایدئولوژی چه از اتفاقات جاری، افکار را تصاحب می کند و می تواند سیاست های خود را بر آنها تحمیل کند. توصیه میکنم حتماً ادامۀ این یادداشت مهم را بخوانید و به دوستان تان هم توصیه کنید بخوانند.👇 mshrgh.ir/976971 @andisheengelabi
🔎مذاکره با شیطان، ساده لوحی و بازی در زمین سوخته 🔴امروزه برای رسیدن به ساحت تصمیم گیری سیاسی و طراحی برنامه اقدام، ریل گذاری رسانه ای لازم است. امثال حجاریان با تاختن بر کیهان و شریعتمداری، پازل انگاره سازی مقدماتی را برای اقدام آتی دولت اعتدال برای طرح دوباره پروژه مذاکره که منوط به نتایج انتخابات آمریکاست بر عهده گرفته اند. 🔸 برای فهم درستِ نیت شوم این ریل گذاری و عقبه ماجرا، ضروری است که بدانیم، تفکر مستکبر و روح استکبار هرکجا که بوده و در هرساحتی که مستقر باشد، نگاهش از بالا به پایین و است. اساسا نباید از این طرز فکر توقع روابط برد_برد داشت و شرط بقایت در قبال چنین اندیشه ای آن است که باج حداکثری برای بقای حداکثری آنهم بشرطها و شروطها که گاو شیرده باشی و عامل سواری بیشتر. 🔹اساسا عدالت امری عقلایی است و پایه اش انسانی و روحش معنوی. یعنی شرط تحقق و "علت محدثه و مبقیه عدالت، عقلانیت و معنویت است" والا که یا محقق نمی شود و یا پایدار نمی ماند. 🔸از طرفی نیز اندیشه امپریالیستی برنمی تابد که در حق و حقوق، مساوی با دیگران از خودش را نصیب گردد و اساسا جرزن بوده و پای هیچ مذاکره ای نمی نشیند الا اینکه گام بعدی اش تسلط و هژمونی بیشتر باشد والا که خلاف روح حاکم بر سلطه جویی خواهد بود و حاشا که نظام ظلم برای تکثیر ظلمت، چشم بسته و بی برنامه عمل کند. 🔹فراموش نباید نمود که میز مذاکره برای افراد و نظام هایی است که پیش فرضشان تغلیب و تغلب نبوده و پس و عقبه ذهن هایشان آپارتاید و انحصارطلبی و الیگارشیک و اشرافیت سالار نبوده و مهره های شطرنجشان رنگ خیانت نداشته باشد. 🔸اساسا اگر اقدامات سیاسی طرف مقابل را بریده از اندیشه های فلسفی اش بدانیم، قطعا دچار خواهیم شد و از دست چدنی زیر دستکش مخملی غفلت خواهیم کرد. کسی که و داشته باشد قطعا برای کشاندن شما به میز مذاکره برنامه ها خواهد داشت.از تمام گزینه های روی میزش بهره خواهد برد تا حریفش را کند و از مسیر عدالت خواهی منحرف نماید. 🔹تحریم ملت و تهدید دولت و تلقین نتوانستن، توهین به مکتب و تحریک احساسات عمومی برای عقب نشینی از آرمانگرایی، و قحطی مصنوعی با اقدامات ضدامنیتی، پیگیری پروژه نفوذ و جهت اتخاذ بدترین تصمیمات در حساس ترین برهه ها و تحریف مبانی و ترویج روایت غلط از موضوعات همگی یعنی مذاکره با ساده لوحی بوده و بازی در زمین سوخته است. 🔸روز ۱۳ آبان که به درستی روز مبارزه با نامگذاری شده است فرصتی است برای مرور و بازخوانی گفتمان حاکم بر سیاست و روابط بین الملل آمریکایی و چه متین گفت آن حکیم که "خوشابحال ملتی که کودکانش تاریخ می خوانند و چون بزرگان می اندیشند و بدابحال ملتی که بزرگانش تاریخ نمی دانند و کودکانه می اندیشند". ✍علیرضامحمدلو @andisheengelabi
🖌 🔎آن روی دیگر سکه آمریکایی! بحران انتخابات یا افول حاکمیت؟ 🌐 تمدن غرب با همه یال و کوپال خود به ایستگاه آخر نزدیک شده است و این را از نشانه های افول حاکمیت آمریکا در برگزاری یک انتخابات عادی ریاست جمهوری می توان مشاهده نمود. از نژادپرستی و مرگ و خط فقر ده ها میلیون آمریکایی که دوربین های هالیوود و ستون های خبری سی.ان.ان و فاکس نیوز و...را جایی برایشان نیست ولی واقعیت انکارناپذیری که چندماهی است اخبار دنیا را پر کرده است. 🔹روزگاری تئودور آدورنو، نظریه پرداز در قرن بیستم می گفت: "مردم دیگر سرکوب نمی شوند، سرگرم می شوند". او فرهنگ را ابزار پیشبرد و توسعه اقتصادی و بقای سیاسی در جهان سرمایه داری می دانست و به درستی فهمیده بود که رسانه نه برای حقیقت که برای سلطه قلم می زند و بازنمایی واقعیت انجام می دهد. 🔸اما امروز دیگر پرده ها کنار رفته و دست چدنی از آستین مخملی بیرون آمده و بایدگفت: مردم دیگر سرگرم نمی شوند بلکه در زیر زانوهای آمریکایی سرکوب می شوند. انتخابات آمریکا را که دوستان برای برخی از مردم ما نیز به درجه اهمیت نسبی رساندند و سعی نمودند ریل گذاری محکم و ملموسی برای گره زدن و شرطی کردن حل مسائل اقتصادی و ارزی، گرانی های بدون توجیه، ریزش بازار بورس و...به منتخب ایالات به اصطلاح متحده آمریکا انجام داده باشند، خوب نگاه کنند و منصفانه روایت کنند. 🔹اینکه طرفین دوقطبی بایدن_ترامپ ادعای گسترده می کنند و حتی مسئول برگزاری انتخابات نیز بطور تمسخرآمیز ادعای ناسالم بودن رای گیری می نماید، یعنی فسادسیستمی یعنی ، یعنی ایستگاه آخر. وقتی قبل از پایان رای گیری هر دو نامزد اعلام پیروزی می کنند و قانون را فقط به کام خودشان می پذیرند و فصل الخطابی نیز وجود ندارد، یعنی تعمیم سیاسی_اجتماعیِ خوی استکباری و روان پریشی در رفتارشناسی آمریکایی. و دریک کلام یعنی . 🔸امروز دیگر وقت آن است که تفکرات لیبرال و غربزده در داخل کشور دست از فریب و از نظام به ظاهر دمکراتیک و در واقع پوپولیستی و رادیکال آمریکایی بردارند و مدیران ارشد اجرایی و قانونی کشور راه علاج را در فعال سازی و بهینه سازی ظرفیت های داخل کشور عزیزمان جستجو کنند. ✍علیرضامحمدلو @andisheengelabi
هدایت شده از علیرضا پناهیان
10.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌دیکتاتوری رسانه‌ها 👈🏼 چرا افراد بی‌صلاحیت در انتخابات‌ها رأی می‌آورند؟ ➕ راه رهایی @Panahian_ir
هدایت شده از روزنامه جام جم
📲 / چرا به فضای مجازی معتاد ‌می‌شویم؟! 🔗 bit.ly/3g4dlDJ 🆔 @JamejamDaily
خطر بی هویتی و افول فرهنگ بی هویتی، موجب گرایش افراطی به داشته های هویتی دیگران می شود. فرد بی هویت از ویژگی های فرهنگی دیگران، برداشت های غیر صحیح و نامتعادل می کند. مثلاً در همانند سازی با از نیازهای ذاتی فردی و اجتماعی خود غفلت می کند. آن وقت می شود که نگهداری‌از‌ سگ و گربه جای تمایل به بچه دار شدن را می گیرد؛ کمک به حیوانات آواره و غذا دادن به آنان جای کمک به فقرا و سرپرستی یتیمان را می گیرد؛ ... بهانه هم فراوان است. وفای حیوان بیشتر از آدم هاست؛ هزینه نگهداری بچه بیشتر است؛ چرا باید یک انسان دیگر را به این دنیا بیاورم... بهانه‌هایی پر از گزاره های ، بی مسئولیتی ماکیاولیستی، مادی گرایی، ناامیدی و سیاه بینی، ایده آل گرایی احمقانه، متفاوت نشان دادن خود با آروغ روشنفکری، جلب توجه... وقتی چنین پدیده ای در جامعه بر اثر مرجعیت یافتن یک گروه بی صلاحیت یعنی هایی تهی از هویتِ کارآمد درحال گسترش باشد، زنگ خطر افول مصالح انسانی در آن جامعه به صدا در می آید. این خطر فقط کاهش جمعیت نیست؛ بلکه اینجا به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و زیربنا و ریشه جامعه به خطر بزرگی افتاده. چاره کار روشن است. جامعه‌ای که الگوهای ترازش گمنام مانده اند، ناچار الگویی دست و پا می کند. ما گرفتار یک سری الگوهای دم دستی هستیم که ابتدا صداوسیما‌‌ تحویل مردم داد و حالا در شبکه های اجتماعی مردم را در محاصره خود درآورده اند. نیاز نیست این ها را به دریا بریزیم تا مشکل حل شود. به الگوهای تراز فرصت عرض اندام بدهیم تا لااقل جامعه بتواند انتخاب کند. ✍رهاعبداللهی @andisheengelabi
هدایت شده از زمانه
🔴 ‼️| فضای مجازی و سبک زندگی اسلامی 🔻 | سرعت علم به تصاعد هندسی وارد دنیای فناوری ارتباطات شد. افقی جدید گشوده شد. ترسناک. با آینده‌ای مبهم. جاذبه‌های فناوری به ویژه از درگاه فضای مجازی داستان نوشته‌ی کارلو کلودی را زنده می‌کند. در غم‌انگیزترین قسمتش. آنجا که بی‌توجه به اندرزهای پدر ژپتو سوار قطار می‌شود و در شهر بازی (=سرزمین احمق ها)چنان سرگرم بازیگوشی و خوش گذرانی است که دیگر فکرش کار نمی‌کند. او دیگر تبدیل به الاغ شده است. با مغزی تهی. 🔹منافع فراوانی از مدرنیته نصیب انسان شده و جاذبه‌های بی‌مانند فضای مجازی همراه با فرصت‌های خیره کننده اش قابل توجه است. اما تهدیدهای فضای مجازی کم نیست. به ویژه برای اخلاق و خانواده و فرزندان. به نحوه‌ ی طراحی و چیدمان سیستم‌های نرم افزاری توجه کنید، موتورهای جستجو با ذائقه خوانی‌اش را ببینید. کافی است چندبار صفحه‌ی گوشی‌ را لمس کنید. دیگر برای او غریبه نیستید. می‌شناسد و زین پس شما را به انبوهی از پیام‌ها و گزارش‌ها و اطلاعاتی که حتی اگر میل خواندن و دیدنشان را نداشه باشید میهمان می‌کند. 🔹پیام رسان‌ها با آپشن‌ها و گزینه‌های متنوع و همه‌ی فناوری اطلاعات با فلسفه‌ی در سایه‌اش منحصر به فرد و کاملاً مدیریت شده. منوهای متنوعی از انتخاب‌هایی که خود گونه‌ای دیگر از محدودیت است. چنان انسان سرگرم شده است که وضعیت اسف بارش را درک نمی‌کند او سرگرم روزمره گی است‌و فرصت ادراک و اندیشیدن ندارد! ؛ انسان در دام سبک زندگی تحمیلی گرفتار شده‌ است. 🔹 تهدیدی مهم‌تر از این سراغ ندارم که در پس شعار انسان‌گرایی، انسان در بند شده است با زیباترین شعارهایش؛ حق انتخاب! ؛ فناوری اطلاعات حتی فرصت انتخاب را از انسان ربوده است. اگر حق انتخابی داشته باشد، انتخاب کردن از میان گزینه‌هایی است که بر اساس الگوها و پارادایم های غیرتوحیدی تدارک شده است. یعنی انتخاب از میان گزینه‌های متنوع در تونل پرزرق و برقی که فرصت تفکر را از انسان ربوده است 🔹 فناوری اطلاعات خطر گسسته‌شدن رشته‌های سنت را پررنگ کرده است. در جستجوی وحدتی باید بود به عظمت جاری و ساری اش در زمان و آن را به حال و آینده پیوند زد. از این رو بازگشت و احیای سنت با فهم ابزار جدید نه یک امر تزئینی که یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تاریخی است. 🖌 【ڪارشناس زمانه】 【 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخوانید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 👆
چطور شبکه‌های اجتماعی به جنگ‌افزار تبدیل شدند؟ ✅نگارندگان کتاب جنگِ لایک ادعا می‌کنند که اکنون شبکه‌های اجتماعی محلی برای است که میلیون‌ها انسان از ده‌ها کشور دنیا بر روی پلتفرم‌های گوناگون برپا می‌کنند. روش فکری ما، نحوۀ کسب اطلاعات و چگونگی درک ما از دنیای اطراف‌مان را تغییر می‌دهند و چیزی به‌نام « » ایجاد کرده‌اند که در آن ستاره‌های پاپ مانند تیلور سوئیفت و گروه‌های تروریستی مثل داعش برای مبارزۀ آنلاین بر سر جلب توجه ما از تاکتیک‌های یکسانی استفاده می‌کنند. 🔰لینک مقاله: 🔗 tarjomaan.com/interview/9196 🆔 @andisheengelabi
big change of tech till 2050.pdf
2.39M
فایل کتاب ۲۰ تغییر بزرگ تا سال ۲۰۵۰. ✅ابَرتکنولوژی در برابر ابَرنابرابری ✅اخلاق هوش مصنوعی ✅جهانی که داده ها آن را پیش می برند ✅فناوری نظامی، سحرآمیز و نامتقارن @andisheengelabi
mahdirasuli-@yaa_hossein.mp3
3.88M
ولادت علیه السلام 🎤 مهدی رسولی 🌷مولودی بسیار زیبا و دلنشین @andisheengelabi
🔸امروز در عصرجدید، مدیریت انسان در اراده شخصی خلاصه نمی شود. 🔹ساختارها نیز دیکتاتور مطلق نیستند و توان تدبیر صددرصدی ندارند. 🔻پای اراده سوم و عقل سومی در میان است بنام رسانه.. https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980 1⃣سوادرسانه یعنی فهم درست آنچه مصرف می کنیم تا از جانب بیگانه مصرف نشویم. 2⃣مواجهه انتقادی با محتوای رسانه و سرگرم نشدن پای فرم محصولات رسانه ای... 3⃣ و اینکه رسانه، واسطه رسیدن از ساحت شعار به فرهنگ و امتدادفرهنگ به سمت تمدن نیز به شمار می رود. ✅پس اراده ها را به رسانه ها گره نزنیم و بدانیم که در قبال رسانه ها یاغی بودن و زودباور نبودن یک مزیت است نه اشکال... با موضوعات رسانه ای مرتبط با دنیای فرهنگ و سیاست...↙️ https://eitaa.com/joinchat/4122542103Cbdea15b980
🔎 بازخوانی بسیج در نگاهی جامعه شناختی ✅به بهانه هفته بسیج شاید لازم باشد که این تشکیلات و عناصر مقدس و فداکار نظام بازخوانی شده و ریل گذاری درست تری نسبت به آینده انقلاب صورت بگیرد تا خوبان انقلاب منروی نشده و مدعیان نااهل و غیرهمسو، پشت میزهای مدیریتی، تکیه نزده و فخر نفروشند. 1⃣همانگونه که اندیشمندان آینده پژوه و جامعه شناسان غربی چون نیز اذعان داشتند، انقلاب اسلامی تفاوت های ویژه ای با سایر تحولات اجتماعی و سیاسی جهان داشت که از یک زاویه جامعه شناختی، تقسیم بندی گمن شافت(Gemeinschaft) و گزل شافتِ(Geselschaft) فردینادوتونیس، تاحدی می تواند بخشی از این ماجرا را توضیح داده و تبیین نماید. 2⃣گمن شافت، کنترل اجتماعی قوی ولی غیررسمی است و از طریق سنت از جمله سنت دینی، خانواده و دوستان عمل می کند. در مقابل، مشخصه ی گزل شافت، شکل بروکراتیک تر و غیرشخصی تر سازماندهی و کنترل اجتماعیِ ناشی از قرارداد اجتماعی به پشتیبانی دولت است. 3⃣با این توضیح باید گفت که معجزه امام و انقلاب در معنابخشی به عناصری تحت عنوان بود که روابطی عمیق و دوسویه و طبیعی را جایگزین روابط سطحی، منفعت طلبانه و حسابگرانه نمود و ساختارغیررسمی همچون تشکیلات بسیج را به عنوان عنصر داینامیک و محرک انقلاب رقم زد. 4⃣اگر بخواهیم نگاهی بومیزه و درون گفتمانی به تفاوت اجتماع(گمن شافت) و جامعه(گزل شافت) در اندیشه تونیس بیفکنیم باید گفت که ساختارهای اداری بعدانقلاب که آمیزه ای از اندیشه های ضعیف سوسیالیستی یا لیبرال دمکراتیک بود، نتیجه ای جز نابسامانی و ناکارآمدی بروکراتیک در قالب دولت های تکنوکرات سازندگی و اعتدالی و...نداشتند که افق نهایی شان، خیالی بود. 5⃣در مقابل آنچه که باعث رویش ها و بارقه های امید در کشور و بیداری اسلامی در منطقه و جهان بین الملل گردید، اندیشه متفاوت و غیررسمی بود که از انرژی هسته ای تا سلول های بنیادین و نانوتکنولوژی و صنعت موشکی و سایر موفقیت های علمی و نظامی و فرهنگی را به ثمر رسانید که داعیه دار یا امت اسلامی با مدیریت ولایی بود. 6⃣بر این اساس و در عصر جدید، باید بازتعریف جدی نسبت به نقاط ضعف و قوت نظام داشته باشیم و ریزش ها و رویش ها‌ی جریان انقلابی را به درستی شناسایی نموده و نسبت به بازسازی یا تاسیس ساختارهای انقلابی با مبانی متناسب با اراده ها و اندیشه های دینی اهتمام جسورانه تر و بیتعارف تری داشته باشیم تا خدای ناکرده، میدان انقلاب و اتاق فرمان کشور را خالی از بسیجی و مملو از لیبرال تجربه نکنیم. ✍علیرضامحمدلو 🆔@andisheengelabi