eitaa logo
عصر هوشمندی
512 دنبال‌کننده
749 عکس
220 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
🔗 قرق رسانه ای چه می گوید؟ 🔗 قرق در فرهنگ لغت دهخدا به ممانعت‌کردن، قدغن‌کردن، چیزی را راه ندادن معنا شده است. قرق رسانه‌ای می گوید رسانه‌های قدرتمند و بزرگ به کمک رسانه‌های همگرا و همسو، قرقی رسانه‌ای ایجاد می کنند که اجازه ورود دیگر رسانه‌ها را به آن قرق نمی‌دهند و بدین ترتیب جریان اخبار و اطلاعات را یا پوشش خبری نمی‌دهند و یا با انتشار اخبار مخالف و منحرف‌کننده، جریان اخبار و اطلاعات را به‌کلی از مسیر خارج می‌سازند. 🔺 قرق رسانه‌ای در دو سطح ملی و فرا ملی به وقوع می‌پیوندد. ▫️در سطح فراملی و بین‌المللی آنچه حائز اهمیت است و است که در اختیار قرق‌گران جهانی قرار دارد؛ به این مفهوم که قرق‌گران جهانی به دلیل در اختیار داشتن زیرساخت‌های سخت‌افزاری مانند اینترنت و ماهواره‌ها و فناوری‌های ارتباطی از یک سو، و داشتن قدرت نرم‌افزاری همچون دانش استفاده از سخت‌افزار و داشتن منابع انسانی متخصص با استفاده از تکنیک و یا بهره‌جستن از باورپذیری را در مخاطب ایجاد می‌کنند. قدر‌ت‌های بزرگ در واقع با رسانه‌های خود، ملت‌ها را تغییر می‌دهند، همان‌طور که در جنگ سخت اساساً مطرح است، در فضای رسانه‌ای نیز جامعه هدف مطرح است؛ آنها کشور‌ها و ملت‌ها را به‌عنوان جامعه هدف مطرح می‌کنند و با استفاده از نرم‌افزار‌ها و سخت‌افزار‌ها، باورها و ارزش‌ها را تغییر می‌دهند. 🔺جریان قرق رسانه‌ای در سطح ملی جریان معیوبی است که را دگرگون می‌کند به‌گونه‌ای که بعضاً اخبار جهت‌دار از سوی رسانه‌های استکباری و عناصر داخلی آنها در کشور ، در فضای مجازی منتشر می‌شود (جریان نفوذ) و سپس برخی رسانه‌های مکتوب نیز آن را بازنشر می‌دهند درحالی که این نسخه‌ها می‌ماند و آیندگانی که با تاریخی دگرگون و نامطلوب مواجه می‌شوند؛ از همین حیث یک پژوهشگر 20 سال آینده به منابع مجهولی دست پیدا می‌کند که تحت سیطره جریان قرق رسانه‌ای به وجود آمده و ثبت شده است. @asrehooshmandi
💠حواسمان به این جذاب‌های منحرف‌کننده هست ◀️به این جمله دقت کنید: « پهنای باند یعنی آزادی مردم در کسب‌وکار الکترونیک، یعنی از ثبت سفارش گرفته تا بانک مرکزی و گمرک و ورود کالا به انبارها همه را مردم ببینند. پهنای باند یعنی مبارزه با فساد و کسی نمی‌تواند با مبارزه با فساد مخالف باشد. اگر می‌خواهید کسی را برای مبارزه با فساد احضار کنید باید من را احضار کنید نه اینکه وزیر من را احضار کنید..» ◀️در این استدلال از تکنیک شاه‌ماهی سرخ استفاده شده است. شاه‌ماهی سرخ یک استدلال مغلطه‌آمیز است که سازوکارش بر اساس پرت سازی حواس متکی است. در این تکنیک مرکز توجه منحرف و توجه افراد به موضوعات نامرتبط کشانده می‌شود. ◀️در این تکنیک یک موضوع بی‌ربط اما جذاب وارد استدلال می‌شود تا توجه از موضوع اصلی منحرف شود. در این حالت مخاطبان ممکن است مسیر غلطی را دنبال کنند. اصطلاح نعل وارونه در زبان فارسی نیز به این شگردی برای رد گم کردن اشاره دارد. نعل را که به‌صورت وارونه به‌پای اسب بزنید، اثری که بر روی جاده‌ می‌گذارد، جهتی خلاف جهت واقعی حرکت را نشان می‌دهد. ◀️شاه‌ماهی سرخ زمانی بیشترین تاثیر را می‌گذارد که موضوع دوم، موضوعی بسیار جذاب مانند (مبارزه با فساد، عدالت ـ آزادی و..) یا بسیار حساس مانند (رسوایی جنسی ـ دزدی و..) باشد. ◀️پس براساس این تکنیک، مخاطبان همواره باید حواسشان به اظهارات احساسات برانگیز باشد. هدف گوینده و نسبت اظهاراتش با اصل مساله را بررسی کنیم. معصومه نصیری ـ مدرس سواد رسانه‌ای @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
@asrehooshmandi
⭕️ نگاهی به آژیر خطر تهران از منظر بیگ دیتا و چند نکته رسانه‌ای 🔹 شب گذشته شنیده شدن صدای آژیر خطر در غرب تهران و گمانه‌زنی‌ها و خبرهای متفاوت درباره آن، موج‌های گوناگونی را در شبکه‌های اجتماعی از سوی کاربران ایجاد کرد. در نگاه نخست بازهم پاشنه آشیل جدی رسانه‌ای ما یعنی تأخیر در ارائه خبر اولیه، صحیح و روایت از رویداد باعث شد رسانه‌های معاند با تولید فیک نیوز، شایعه و اخبار ساختگی به القای ترس و دلهره در افکار عمومی بپردازند. 📊 رصد دیتاک از بسترهای مختلف شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد کاربران توئیتر با ۲۶٫۲ هزار توئیت، ۱۴٫۲ هزار ریتوئیت، ۱۶۱٫۴ هزار لایک و ۱۰۹۰ پست در ساعت، در همان ساعات اولیه به اتخاذ رویکردهای مختلف در این زمینه پرداختند. 🔹نکته مهم به دست آمده از این رصد نشانگر آن است که تأخیر ولو اندک در ارائه اطلاعات به مخاطب سبب شده منابع پرنفوذ براساس فالور رسانه‌های ضدانقلاب و معاندی همچون VOA، من و تو، ایران اینترنشنال، العربیه فارسی و وحیدآنلاین باشند و این در حالی است که خبرگزاری ایسنا و فارس با اختلاف قابل توجهی قرارگرفته‌اند. 🔹توئیت‌های «من خودم گاهی سیستم صوتیم اشکال پیدا می‌کنه صدای آژیر می‌دم» با ۷٫۹ هزار لایک و ۳۵۰ ریتوئیت و «آژیر حمله هوایی در تهران ۱۵ دقیقه طول کشیده، ۱۵ دقیقه یک اشتباه نیست.» با ۶٫۸ هزار لایک و ۲۰۸ ریتوئیت پربازنشرترین محتواهای فضای توئیتر هستند. 🔹«آژیر خطر تهران» در بستر خبر با ۸۶۳ خبر و محتوا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است. خبرگزاری‌ها با ۴۰۵ محتوا، پایگاه‌های خبری با ۴۳۸ محتوا، روزنامه‌ها با ۲۰ محتوا و ۳۵ پست در ساعت به این موضوع پرداخته‌اند. 🔹بر اساس رصد سامانه دیتاک، تلگرامی‌ها با ۵٫۱ هزار پست و مجموع ۲۷٫۱ میلیون بازدید و ۲۱۲ پست در ساعت به کنشگری درباره شنیده شدن آژیر خطر پرداختند. کاربران این بستر البته با ۲۲۵۱۴۹ بازدید از کانال گیزمیز خبر شنیدن شدن آژیر خطر در تهران را مورد توجه قرار داده‌اند. 🔹کاربران اینستاگرام هم با ۳۰۸ پست، ۹٫۱ هزار لایک و ۱۲ پست در ساعت به شنیده شدن صدای آژیر خطر واکنش نشان داده‌اند. پست صفحه‌ای که خبر شنیده شدن صدای آژیر در غرب تهران را همراه با گمانه‌زنی‌ها و البته محتوای مبتنی بر دیس اینفورمیشن و شایعات منتشر کرده بود با ۱۴۵۵ لایک و ۱۰۷ کامنت بیشتر توجه را در این بستر به خود جلب کرده است. ✅این داده‌کاوی نشان می‌دهد در مواقع وقوع رویدادها، تعلل و سردرگمی در بین رسانه‌ها و مسئولان و عدم ارائه روایت واحد و غیرمتناقض، سبب جولان رسانه‌های معاند جهت القای روایت‌های دروغین و مبتنی بر شایعات و انحراف افکار عمومی می‌شود. در غیابت این روایت و اطلاعات صحیح، موجی از بازنشر اطلاعات دلهره‌آور که برای مخاطب فاقد سواد رسانه‌ای نیز قابل راستی آزمایی نیست، نشان از ضرورت توجه به سیاستگذاری رسانه‌ای و خبررسانی صحیح، جامع و شفاف با هدف قطع زنجیره فیک‌ها و شایعات منجر به مدیریت بهتر افکار عمومی و بازگرداندن آن به داخل خواهد شد. امروز دوران سکوت‌های طولانی در عرصه اطلاع‌رسانی گذشته است و روایت اول، تبدیل به روایت غالب شده و این یعنی باختن افکار عمومی و حقیقت در برابر جریان اطلاع‌رسانی مسموم. ✍🏻معصومه نصیری؛ کارشناس رسانه @asrehooshmandi
نگاهی به قدرت شبکه های اجتماعی در انتخابات امریکا https://www.isna.ir/news/99111108033/ @asrehooshmandi
عروسك، پيام است جزء صمیمی‌ترین اسباب‌بازی‌ها هستند. عروسک‌ها امروز گمنام نیستند؛ بچه‌ها خیلی از آن‌ها را در و بازی‌های رایانه‌ای دیده‌اند. تنها هم نیستند، دوستانی دارند و از آن مهم‌تر کلی هم لوازم با خودشان همراه دارند. کودکان امروز و ملاک‌های زیبایی و محبوبیت را از عروسک‌‌هایشان فرا می‌گیرند و به صورت ناخودآگاه پیام‌هایی که این اسباب‌بازی‌ها ارسال می‌کنند، در طول زمان دریافت می‌کنند. عروسک‌ها تا اینجا دو کارکرد اصلی یعنی سرگرمی و انتقال میراث فرهنگی را به همراه دارند و از قاعده تکرار در اقناع پیروی می‌کنند چراکه عروسک‌ها و خانواده‌هایشان پیام‌های مشابهی را مرتب ارسال می‌کنند و در نزدیکی ما هستند. آن‌ها علاوه بر این، همکاران رسانه‌ای دیگری هم دارند: انیمیشن‌ها، فیلم‌های سینمایی و بازی‌های رایانه‌ای که به فاصله کمی از هم متولد می‌شوند و به دنیای کودکان راه پیدا می‌کنند. شاید نظریه «رسانه پیام است»، اینجا به کمکمان بیاید و بتوانیم بگوییم: عروسک نه تنها است، بلکه خود به تنهایی پیام است. منبع: شاه‌طاهری، فائزه، عروسک پیام است، ، شماره 51 @asrehooshmandi
⭕️کدام خبرها تاثیرگذارترند؟ ▫️تحقیقات نشان می‌دهند سه ویژگیِ «پیش‌بینی‌ناپذیری و غیرمنتظره بودن» اخبار، «ارتباط خبر با غرایز» و «مرتبط بودن خبرها با بقا، حفظ حیات و صیانت نفس»، بیش از سایر اخباری که رسانه‌ای می‌شوند تأثیرگذارند و برانگیختگی عاطفی ایجاد می‌کنند. زمانی که یک خبر تهییج‌کننده که آسیب‌های جامعه را بازنمایی می‌کند رسانه‌ای می‌شود، پدیده‌ای به نام «واگیری هیجانی» یا «emotional contagion» رخ می‌دهد. این دست از پیام‌ها، چه از طریق محتوا و چه از طریق فرم، بر مخاطبان تأثیر می‌گذارند. ویژگی‌های شخصیتی و شناختی کاربران نیز در تأثیرگذاری یک خبر و رسانه‌ای شدن آن نقش دارند. به همین دلیل نقش رسانه‌ها در گزارش یک رویداد بیش از خود آن رویداد ارزش خبری پیدا کند. گزیده‌ای از مقاله‌ی به نام «رسانه، بی‌خیالیِ‌شناختی و راه گذر از آن ـ ماهنامه مدیریت ارتباطات، آبان ۱۳۹۹ @asrehooshmandi
🔰ثبت نام دوره کوتاه مدت و مجازی ترم زمستان معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه 🔸عناوین رشته های رسانه ای: 🔹روش نقد و تحلیل : دکتر محمد حسین فرج نژاد استاد و مؤلف در موضوع سینما و انیمیشن 🔹 و بحران‌های اجتماعی: دکتر معصومه نصیری استاد و مولف کتب سواد رسانه و قائم مقام سابق انجمن سواد رسانه ای ایران 🔹سواد : مهندس مهدی حق وردی استاد دوره های سواد بازی 🔹 در حوزه رسانه‌ها: دکتر مجید مبینی مدیر کارگروه تجربه نگاری فرهنگی پژوهشکده باقرالعلوم 🔹تحلیل و بررسی در رسانه‌ها: حجت الاسلام و المسلمین علی قهرمانی استاد و مؤلف در موضوع سبک زندگی 🔹: سید باقر نبوی ثالث پژوهشگر و منتقد فیلم 🔹اصول و کلیات سواد رسانه‌ای: عباسعلی متولیان مدرس سواد رسانه و دبیر انجمن سواد رسانه طلاب ثبت نام: تا 15 بهمن در سایت https://eshragh.ir/ @savad_rasaneh
💢 در فضای مجازی حفظ حریم خصوصی و ایمنی فرزندان ازجمله مهم‌ترین دغدغه‌های والدین در فضای مجازی می‌باشد. در همین راستا همراهی والدین و فرزندان در این فضا می‌تواند گامی مهم و اساسی باشد لذا والدین عزیز باید اطلاعات سایبری خود را افزایش و نحوه استفاده از ابزارهای هوشمند را فراگرفته و بر فعالیت‌های آنلاین فرزندان خود نظارت داشته باشند. بنابراین موارد زیر را در نظر داشته باشید: • از اپلیکیشن‌های مسدودکننده و کنترلی استفاده کنید : نرم‌افزارهایی وجود دارند که می‌تواند برخی کلیدواژه‌ها را مسدود و جست‌وجو در اینترنت محدود کنند و یا می‌توانید فعالیت کودک خود را رصد کنید. • استفاده از نرم‌افزارهای معتبر : برای دانلود برنامه‌های ارتباطی با معلم یا اساتید حتماً از منابع معتبر استفاده کنید . • به کودکانتان آموزش دهید : هرگز نام، آدرس ، رمز عبور ، نام مدرسه و نام اولیا خود را در اختیار کسی قرار ندهند. برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/566452 ✅پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی @asrehooshmandi
💢حفظ در آموزش مجازی لازم است والدین نسبت به اهمیت حفظ حریم خصوصی و عدم افشای اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی به کودکان خود آموزش کافی را داده تا کودکان را از سوءاستفاده مجرمان سایبری حفظ نمایند. برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/566452 ✅پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی @asrehooshmandi
💠تأثیر خشونت رسانه ها بر پرخاشگری کودکان 🔹بیش از 10 هزار تحقیق ثبت شده وجود دارد که از تشدید رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان -به‌ویژه در پسرها- بر اثر مشاهده‌ صحنه‌های خشونت‌آمیز تلویزیونی سخن می‌گویند. 🔹 با وجود رسانه ها، نگهداری کودکان در یک حبابِ بدون خشونت عملاً غیرممکن است. هر کودک به‌صورت میانگین در طول یک سال 12 هزار عمل خشونت‌آمیز را در تلویزیون مشاهده می‌کند، به انضمام بازسازی صحنه‌های قتل و جنایت 90درصد از فیلم‌های سینمایی، 68درصد از بازی‌های ویدئویی و 60درصد از سریال‌های تلویزیونی نمایش‌دهنده‌ خشونت هستند. 🔹 استمرار قرار گرفتن در معرض صحنه‌های خشونت‌آمیز برای کودکان، یک فاکتور خطرناک به حساب می‌آید. طبق برخی مطالعات، چه کودکان پیش‌دبستانی و چه کودکانی که به مدرسه می‌روند، علاقه و اشتیاق به تقلید از صحنه‌های خشونت‌آمیزی که بر صفحه‌ نمایشگر مشاهده می‌کنند، دارند. 🔹در پژوهشی که از سوی آکادمی امراض کودکان در آمریکا انجام گرفت، اشاره شده که کودکان زیر شش سال با دیدن تصاویر ترسناک، آنها را باور می‌کنند و جهان را جای وحشتناکی می‌پندارند و در ذهن‌شان این باور شکل می‌گیرد که در هر لحظه از زندگی امکان وقوع چنین رویدادی وجود دارد. 🔹در تحقیقات Pediatrics این نکته به اثبات رسید که مشکلاتی از قبیل بدخوابی و کابوس دیدن در کودکان زیر شش سال با دیدن خشونت حتی در کارتون‌های کمیک هم به وجود می‌آید. در واقع هیچ‌گونه خشونت رسانه‌ای بی‌ضرری برای این سنین وجود ندارد. @asrehooshmandi
حضرتِ بانو جانِ مهر و ماه، حضرت مادر، همسر حیدر، عین رحمت، مادر مهربان شیعیان عالم میلادتان مبارک. نگاهمان به آسمان و امیدمان به دعای خیر شماست. روز زن و گرامیداشت مقام مادر فرخنده باد. @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
@asrehooshmandi
💢پیشگیری از در شرایط فعلی ناشی از اپیدمی و شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری آموزش‌های حضوری در مدارس، شاهد حضور حداکثری دانش آموزان در فضای مجازی هستیم که این امر خود باعث رشد و افزایش آسیب‌های فضای مجازی به‌خصوص رده سنی کودک و نوجوان می‌باشد. آسیب‌هایی از قبیل: • جسمی: استفاده بیش‌ازحد از رایانه، تنــوع رنـگ و سرعت زیاد تعویض صفحـات، تأثیرات منفی روی مغــز و اعصاب کودکان می‌گذارند و ازاین‌رو برخی اختلالات جسمی را موجب می‌شود. • فکری: کودکی که پشت رایانه و اینترنت نشسته است، هدایت فکری اینترنتی را صمــیمانه و لذت‌بخش تراز سخـنان پدر و مادرمی داند درنتیجه، درتفکر و شیوه نگرش او اختلال ایجاد می‌شود. • اخلاقی: خانــواده به‌عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی مرزهای قابل‌نفوذی دارد که فضای مجازی توانسته است در آن رخنه کند، که در این میان ورود شبکه‌های‌ اجتماعی به کانون خانواده موجب بروز آسیب‌های اخلاقی به‌ویژه در کودکان شده است. • اجتماعی: کودکی که زیاد در فضای مجازی وقت می‌گذارند به‌مرورزمان مرز بین خیـال و واقعـیت را گم می‌کند چنین کودکی از آسیب‌ اجتماعی فضــای مجازی مصون نیست آســیب‌هـایی مثل تمـایل به رفتار‌های پرخاشگرانه و بی‌اعتنایی نسبت به درد و رنج دیگران برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید: https://b2n.ir/566452 پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی @asrehooshmandi
💢راهکار درمان اعتیاد به اینترنت و فضای مجازی از مشکلات رایج در زندگی‌های امروزی است. شاید این مشکل را در خودتان نیز شناسایی کرده یا در اطرافیانتان دیده باشید. اگر شما هم احساس خطر کرده‌اید و فکر می‌کنید که استفاده بیش‌ازاندازه از اینترنت در زندگی فرزندتان خللی ایجاد کرده است موارد زیر را در نظر بگیرید. 1. تعیین زمان مشخص برای استفاده کودکان در فضای مجازی 2. تعیین پاداش و تنبیه برای استفاده صحیح و ناصحیح 3. جایگزین کردن فعالیت فیزیکی و سرگرمی خارج از فضای مجازی 4. نظارت اعضای خانواده در هنگام استفاده کودکان از اینترنت 5. هدفمند کردن استفاده از اینترنت برای کودکان 6. افزایش تعاملات خانوادگی و اجتماعی کودک برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید: 7. https://b2n.ir/566452 ✅پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی @asrehooshmandi
💢ارتقاء سطح آگاهی والدین از فضای مجازی و نقش مؤثر آن در کاهش ارتقاء سطح آگاهی والدین از فضای مجازی نقش مؤثری در کاهش آسیب فرزندان دارد و آن‌ها را از دام‎ها و انحرافات فضای مجازی مصون می‎دارد. • والدین با صمیمیت و دوستی در کنار فرزندان باشند. • والدین حتی‌الامکان باید با فضای مجازی و آنچه فرزندانشان در این فضا می‌توانند انجام دهند، آشنا شوند و را‌ه‌های مقابله با آن را فرا گیرند. • وقتی فرزند متوجه سطح آگاهی والدین باشد کمتر به سمت شبکه‎های اجتماعی ناسالم گرایش پیدا می‎کند. برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید: • https://b2n.ir/566452 پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی @asrehooshmandi
۵اصلی که قبل از کار با فضای مجازی ضروری است را به فرزندانمان بیاموزیم: • فکـر کردن قبل از انتشـار مطلب • همراهی والدین با فرزندان در فضای مجازی • اعتبارسنجـی و بررسـی مطالب قبل از به اشتراک‌گذاری • یادگیری تنظیمات حریم خصوصی در فضای مجازی و نرم‌افزارها • شبکه‌های اجتماعی اتاق شخصی ما نیستند ! مطالب خصوصی و خانوادگی را منتشر نکنیم برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید: • https://b2n.ir/566452 پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی @asrehooshmandi
مهارتهای فرزند پروری در عصر دیجیتال پویش کودکان سایبری @asrehooshmandi
🔸 بمباران اطلاعاتی ما به طرز اعجاب‌آوری بمباران اطلاعاتی می‌شویم، اما به طرز اعجاب‌آوری کم می‌دانیم. چرا؟ چون دو قرن پیش، قالب مسمومی از اطلاعات را تحت عنوان خلق کردیم. اخبار برای ذهن به مثابه‌ی قند است برای بدن: اشتها‌آور، آسان‌هضم و در دراز‌مدت بسیار مخرب. 📚 هنر شفاف اندیشیدن @asrehooshmandi
🔹واکسن روسی و چینی، وقتی قرار هست در آلمان تزریق شود، خوب است اما وقتی پای ایران وسط باشد، میشود واکسن بحث برانگیز! 🔹گویا این روزها موضوع واکسن برای برخی رسانه‌ها بهانه خوبی است برای جریان سازی جهت رسیدن به هر هدفی جز سلامتی مردم. تردیدآفرینی، تضادآفرینی و زیر سوال بردن هر تصمیمی، کارویژه برخی جریانات رسانه‌ای است. ، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
با توجه به اینکه حجم فعالیت آنلاین کودکان در فضای مجازی بسیار زیاد می‌باشد و در قالب اپلیکیشن شاد و آموزش‌های آنلاین فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند. لذا لازم است تا آموزش‌های لازم برای حضور مناسب در فضای مجازی ارائه و بستری فراهم شود تا کودکان و والدین آن‌ها به سهولت بتوانند به این محتوا دسترسی داشته باشند. در همین راستا، پلیس فتا اقدام به طراحی صفحه کودکان سایبری به آدرس https://www.cyberpolice.ir/cyberkids نموده و محتواهای آموزشی در قالب کلیپ، عکس نوشته، داده نما، کتاب‌های آموزشی، هشدارهای پلیسی را به‌صورت روزانه در اختیار کاربران قرار خواهد داد. پلیس فتا همواره به اولویت پیشگیری بر درمان اعتقاد داشته و سعی دارد با اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی صحیح، کاربران را از دام‌های مجرمان سایبری مطلع و مجرمان را در رسیدم به اهداف مجرمانه خود ناکام بگذارد. برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید: • https://b2n.ir/566452 پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی @asrehooshmandi
تأمین‌کننده شهرت و کسب درآمد والدین خودخواه هستند متأسفانه امروز شاهد خانواده‌هایی هستیم که تلاش دارند با استفاده از کودکان خود در فضای مجازی کسب درآمد کنند، آن‌هم بدون توجه به خطرات و تبعات این امر و برای کسب درآمد بیشتر هم از هیچ کاری در این خصوص چشم‌پوشی نمی‌کنند. ازجمله تبعات این امر می‌توان به بلوغ زودرس، افسردگی، اختلال شخصیتی، احساس خودشیفتگی، حساس شدن به‌ظاهر، افت تحصیلی و... اشاره کرد. برای پیوستن به حامیان کودکان در فضای مجازی به لینک زیر مراجعه کنید: • https://b2n.ir/566452 پلیس فتا، حامی کودکان در فضای مجازی @asrehooshmandi
🔍جستجوی امن در گوگل با عدم نمایش صحنه های غیر اخلاقی برای کودکان 🔹رها کردن و عدم نظارت بر کودک در دوران آموزش آنلاین در فضای مجازی کاری اشتباه است زیرا ممکن است فرزندتان در هر بار جستجو در گوگل خواسته یا ناخواسته با صحنه های روبرو شود که آسیب بسیاری برای آنان به همراه دارد. 🔹جالب است بدانید گوگل گزینه‌ای دارد که اگر فعالش کنید، نتایج غيراخلاقى را نشان نمی‌دهد. برای اینکار کافی است: 1️⃣ داخل مرورگرتان نشانی زیر را تایپ کنید: Google.com/preferences 2️⃣ بعد از بازشدن صفحه نمایش، گزینه‌ی فیلتر کردن نتایج غيراخلاقى را با زدن تیک در دستگاه ها به زبان انگلیسی گزینه: 💦Turn On SafeSearch و در دستگاه هایی با زبان فارسی گزینه: 💦 "پنهان کردن نتایج بی پرده" فعال گردد. 🔸مراقب فرزندتان در فضای مجازی باشید. @asrehooshmandi
🔹نترس عقب نیستی! 🔻فومو آخرین اختلال فرهنگی‌ای است که بی‌‌سروصدا آرامش ذهن ما را تحلیل می‌‌برد. این اختلال زاده پیشرفت تکنولوژیک و گسترش اطلاعات است. 🔻نگرانی برای از دست‌دادن در روزگار شبکه‌های اجتماعی چنان بالا گرفته است که حالا نامی برای خودش دارد: یا «ترس از دست‌دادن». @asrehooshmandi
🔹امیدآفرینی و تقویت عزت نفس ملی، رسالت جبهه فرهنگی و رسانه ها در گام دوم انقلاب است ▫️معصومه نصیری در گفت و گو با خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در ، امیدآفرینی و تلاش برای بکارگیری استعدادها و شکوفایی شاخص های در جامعه، دارای اهمیت بسیاری است، اظهار کرد: همچنان که رسانه در تغییر ادراک و رفتار جامعه و ایجاد یاس و ناامیدی، نقش اول را ایفا می‌کند، محرک اصلی اثرگذاری بر حوزه‌های شناختی و نگرشی در ، و پیشبرد آن نیز رسانه است. ▫️وی با بیان این که آنچه باید در موضوع امیدآفرینی مورد توجه قرار بگیرد، عناصر سازنده امید، یعنی منابع (عاملیت)، مولفه‌های موثر بر ایجاد و ارتقاء امیدواری اجتماعی، مسیرها و نحوه بسط و گسترش نگاه امیدوارانه در جامعه است، خاطرنشان کرد: در حقیقت باید ببینیم چه عواملی در جامعه امیدآفرین هستند و چه مسیری را باید طی کرد تا با استفاده از ابزار نوین ارتباطی، برای ترویج و تزریق امید به جامعه اقدام کنیم. https://hawzahnews.com/xb2bp @asrehooshmandi