eitaa logo
عصر هوشمندی
512 دنبال‌کننده
749 عکس
220 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
آلمان مجازات‌های تولید محتوای مجرمانه در فضای مجازی را تشدید کرد بر اساس قوانین جدید در آلمان هرگونه توهین، تهدید، تهمت و دروغ در اینترنت، جرم محسوب می‌شود و چنین پست‌هایی نیز مجازات خواهند شد. کریستینه لامبرشت، وزیر دادگستری فدرال در این باره می‌گوید: «این قوانین پیام روشنی برای همه کاربران شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های اینترنتی دارد. ما با تصویب این قوانین به همه اعلام کردیم که نشر محتوای مجرمانه را نمی‌پذیریم و با آن مقابله می‌کنیم. از نگاه من، چنین اقداماتی در اینترنت به خشونت در جامعه دامن می‌زند.» از جمله قوانینی که به تازگی تصویب شده است، می‌توان به قانون مقابله با تهدید آنلاین اشاره کرد. براساس این قانون، هرگونه تهدید به صدمات جسمی، تجاوز یا آسیب مالی، دو سال زندان درپی خواهد داشت. پیش از این‌، تنها تهدید به مرگ افراد، مشمول دو سال زندان می‌شد که در قوانین جدید به ۳ سال افزایش یافته است. توهین به افراد نیز می‌تواند تا دو سال حبس در پی داشته باشد. قانون‌گذار این‌بار حتی برای کسانی که مطالب نژادپرستانه را تایید می‌کنند نیز مجازات‌هایی را در نظر گرفته است. در این راستا، تایید مطالب نژادپرستانه، بازنشر پست یا نوشتن دیدگاه مثبت زیر آن نیز جریمه دارد. نمایندگان حزب آلترناتیو برای آلمان این قوانین را مغایر با آزادی بیان عنوان کرده‌اند. با این وجود، نمایندگان اتحادیه‌های مسیحی، قوانین جدید را مدافع آزادی بیان می‌دانند. به گفته آن‌ها، این قوانین باعث سرکوب عقاید کاربران اینترنت نمی‌شود، بلکه در راستای حمایت از آزادی بیان وضع شده است. @asrehooshmandi
▪️تا حدود ۱۰ سال پیش تصور می‌شد که اعتیاد فقط شامل الکل و مواد مخدر است. ولی روانشناسان کم‌کم از نوع دیگری از اعتیاد به نام «اعتیاد رفتاری» نام بردند. اعتیاد به مصرف اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیز از همین نوع است. ▪️هر بار که شخصی مطلبی را در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، به نوعی در حال قمار کردن است. آیا لایک یا ریتوییت خواهد گرفت یا بدون بازخورد رها می‌شود؟ ▪️در حالت اول شخص دچار حس شادی و سرخوشی کاذب می‌شود و در حالت دوم، احساس ناخوشایندی را تجربه خواهد کرد. این تأثیر، تمام عملِ پست‌گذاشتن را به فعالیتی به‌شدت خوشایند تبدیل می‌کند. 🔸بخشی از وقتی که ما در فضای دیجیتال می‌گذرانیم، مفید و مولد نیستند و می‌توان آن را هدررفت دانست. ناراحتیِ ما در رابطه با فناوری‌های جدید، اصلاً به مفید یا غیرمفید بودن آن‌ها ربطی ندارد، بلکه مشکلِ ما از دست دادنِ حسِ استقلال در زندگی روزمره‌مان است. ▪️ظرفیت ذهن ما، هر چقدر هم که باشد، در هر لحظه صرفاً برای تعداد محدودی رابطه و حجم محدودی اطلاعات و اخبار کافی است. اما اتصال دائمی به اینترنت و شبکه‌های اجتماعی باعث شده که حتی وقتی از اخبار رو برمی‌گردانیم، خبرها به سراغ‌مان بیایند. ♦️دیجیتال دیتاکس، تأکیدی بر این است که استفاده از ابزارهای دیجیتال آنلاین در حدی با وجود ما آمیخته شده که برای حفظ فاصله مطلوب از آن‌ها لازم است برنامه‌ریزی آگاهانه و جدی داشته باشیم. لایف وب @asrehooshmandi
جنگ روایت‌ها؛ از حادّواقعیت شدن تا ربایش افکارعمومی ▫️ردپای «حادواقعیت» را شاید بتوان در نظریات فلسفی ژان بودریار به عنوان یکی از نظریه پردازان پسامدرنیته یافت که سعی در بیان جابه‎جایی جایگاه حقیقت و مجاز یا واقعیت و غیرواقعیت داشته است. اساساً این مفهوم که از آن به عنوان فراواقعیت نیز یاد می‌شود به تشریح و توصیف مولفه‌ها و نشان‌هایی می‌پردازد که واقعی‌تر از واقعیت به نظر می‌رسند و این یعنی تصاویر و روایت‌های رسانه‌ای ارائه شده به مردم، گونه‌ای از واقعیت‌های حادّ شده هستند که سبب می‌شوند مباحث به‌گونه‌ای دیگر و با ضریبی متفاوت در ذهن مخاطب رمزگشایی و فهم شوند. ▫️در عصر اینفودمی‌ها و همه‌گیری اطلاعات، در میانه‌ی نبرد رسانه‌ای تمام عیار تلاش‌های فراوانی برای ساخت کلان روایت ایران ناتوان و دارای مشکل با به خدمت گرفتن خرده‌روایت‌های گوناگون رسانه‌ای مورد اشاره، در راستای حرکت برای ساخت «حاد واقعیت» صورت گرفته است. مبنای اصلی نیز در ساخت روایت‌های رسانه‌ای در جنگ روایت‌ها توسل به شایعات، اخبار جعلی، اطلاعات گمراه‌کننده و تعمیم جز به کل است تا جایی که یک خبر یا تصویر مبنای تفسیر و ترسیم کلیتی در کشور می‌شود. ▫️کرونا البته برخی نداشته‌های ما مثل سیاست‌گذاری رسانه‌ای برای مواقع بحران و هم‌افزا نبودن رسانه‌ها برای مقابله با جنگ رسانه‌ای، جنگ روایت‌ها و جنگ شناختی یادآوری کرد. یادآوری کرد که در جنگ‌های پیش روی جهان، برنده کسی است که بهترین روایت‌ها را می‌سازد و می‌تواند معناسازی کند. ما دریافتیم برای موفقیت در جنگ روایت‌ها باید بتوانیم روایت‌هایی بسازیم که مبتنی بر تجربه زیسته افراد بیشتری در جامعه هدف باشد؛ این رویکرد باعث غلبه و پیروزی روایت ما می‌شود. همچنین یادآوری کرد در ساختن یک روایت رسانه‌ای موفق دو عنصر زمان و جذابیت دارای جایگاهی تعیین کننده هستند. نظام‌های رسانه‌ای موفق‌تر هستند که بتوانند به سرعت و بدون از دست دادن زمان، نخستین روایت‌ها را برای افکار عمومی خود و جهان ساخته و آن را هنرمندانه و جذاب پردازش کرده و بازنشر دهند. ✍️ یادداشت مذکور به قلم معصومه نصیری در همایش بین المللی آوردگاه کرونا به عنوان یادداشت ممتاز تقدیر شد. 👉 mehrnews.com/xSdS5 @asrehooshmandi
؛ انقلابی در سرریز یا انفجار اطلاعات، عصر حاضر را نه‌فقط به دوران فراوانی داده که به یا حتی ضداطلاعات تبدیل کرده است؛ چنانکه بر خلاف تصورات قبلی، فراوانی آن لزوما به آگاهی بیشتر منجر نمی‌شود؛ بلکه ناآگاهی نسبت به چگونگی شکل‌گیری اطلاعات همچنین اخبار جعلی و ربات‌های خبرساز می‌توانند مخاطب را گمراه کنند. http://www.shara.ir/view/43696/ @asrehooshmandi
💢آتش سوزی ها؛ جنگ شناختی _هیبریدی ✍معصومه نصیری_کارشناس رسانه 🔻جریان رسانه‌ای این روزها درباره ایران حول سه محور ، ، در حال پیگیری است. این یعنی ما در میانه جنگ شناختی_هیبریدی جدی قرار داریم که کلان روایت نظام ناکارآمد را پیگیری می‌کند. اخباری که البته درصدد القای این نگاه هستند که ایران برای رهایی از این ناکارآمدی باید به میز مذاکره بازگردد و اذعان دارند آتش سوزی ها ایران را تحت فشار قرار داده است. 🔻اخباری که با بزرگنمایی، پاره حقیقت گویی، تکرار و ابهام آفرینی با طرح سوالات جهت دار سعی در القای ناکارآمدی دارند. خبرهایی که در انتهای هر یک عنوان «ادامه دارد...» درج میشود. اخباری که با کلیدواژه های فقر، نارضایتی، ناتوانی در کنترل و مدیریت رخدادها به علاوه برخی شیطنت های داخلی، سعی در القای بحران دارند. ✅نکته: 🔻دقت کنیم شایعات و اخبار مربوط به آتش سوزی ها ابتدا در کدام رسانه‌ها منتشر میشود. کدام رسانه ها بیشتر سعی دارند شرایط را بحرانی ترسیم کنند. 🔻هیجان زده نشده و بدون بررسی از شایعات را برای سایرین ارسال نکنید. 🔻وقتی رسانه‌های خارج از کشور همه تولید رسانه ایشان را متوقف و فقط درباره آتش سوزی ها حرف میزنند یعنی بازی رسانه‌ای طراحی شده است، نسبت خودمان را با این زمین بازی تنظیم کنیم. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هجوم برای خرید تیشرت‌هایی با نوشته‌های عجیب و غریب! 🔸از اسب سختکوش و آفتابه تا ...! @asrehooshmandi
🔹سونامی ویرانگر آگاهی‌های کاذب/ فرآیند «کودن‌سازی» در رسانه‌ها 🔻نیل پستمن رئیس دایره فرهنگ و ارتباطات در دانشگاه نیویورک و نویسنده ده‌ها مقاله و کتاب در موضوع رسانه‌ها، جامعه شناسی و ارتباطات معتقد است: «غول‌های رسانه‌ای، دارای مکانیسمی چون شرکت‌ها هستند که استبدادی و سلسله مراتبی‌اند و از بالا کنترل می‌شوند. اگر آنچه را که آن‌ها انجام می‌دهند، دوست نداشته باشید، باید آنجا را ترک کنید.» اما این استبداد رسانه‌ای چنان نرم و هوشمند است که قربانی را گاه بدون مقاومت به سمت تغییر رفتار یا نهایتاً بایکوت رسانه‌ای هدایت می‌کند. 🔻اجازه بدهید بحث را با دیدگاه مکتب فرانکفورت در خصوص پی بگیریم، مکتبی انتقادی که در نقد نظام سرمایه داری سازمان گرفت و هربرت مارکوزه فیلسوف نام آشنای سیاسی از شاخص ترین نظریه پردازان آن محسوب می‌شود. مهمترین ابزار مدیریت افکار عمومی در نظام‌های سرمایه دار با پوسته‌ای لیبرال _ دموکرات و مغز توتالیتر، است، اما آگاهی کاذب چیست؟! اگاهی کاذب بخش اساسی سیستمی است که به کمک صنعت تبلیغات، رسانه‌های همگانی، علوم اجتماعی و روان شناختیِ در بسترعلوم حیلت ساز به صنایع سرگرم ساز و پر کننده اوقات فراغت جان می‌دهد تا نظام مستقر سرمایه دار_توتالیتر را تثبیت کند. 🔻اما شاید از خود بپرسید چگونه رسانه‌های عمومی و امروز شبکه‌های اجتماعی به عنوان نسل جدید رسانه‌های دو سویه موجب تثبیت هژمونی سرمایه سالار خواهند شد؟! کلید حل این معما در رضایت خاطر ارزان، بی مایه و دست دوم و کاذب برای توده‌ها با پر کردن اوقات فراغت آنها است. جامعه‌ای مصرف‌گرا، بی تفاوت نسبت به جامعه خود که آماده ذبح عدالت و آزادی‌های اساسی در سایه رشد بی بندوباری به اسم آزادی است، به تعبیر مارکوزه چنین نظامی فرایند «» مردم را به عنوان برده پی می‌گیرد. حالا با جامعه‌ای مواجه خواهیم بود که به جای رشد عقلانی خود و تفکر و تلاش برای تغییر به فکر پیگیری ستاره‌های بی هویت و یا تبدیل شدن به چنین افراد فرومایه ای با تقلید از سبک زندگی آنها هست. 🔻سونامی ویرانگر آگاهی‌های کاذب که مدام ذهن و زمان مخاطب بی نوا را بمباران می‌کند و انواع اخبار زرد، سطحی ولی در ظاهر جذاب را بر اساس اصل لذت در حلق او می‌ریزد، هیچ فرصتی را باقی نمی‌گذارد. غول‌های رسانه‌ای برای جذابیت هر چه بیشتر و بزک کردن این آگاهی‌های کاذب نیازبه قهرمان و سوپر استار و بلاگر و اینفلوئنسرهای بی سواد دارند. قهرمانانِ بی مایه که هر کسی را امیدوار می‌کند بدون تلاش، دانش و صلاحیت به آن جایگاه دست یابد. حتی اگر هزینه آن قبح شکنی باشد. بدیهی است «اصل واقعیت» در مقابل «اصل لذت» شانس چندانی ندارد! متن کامل را در سایت عصر هوشمندی به آدرس asrehooshmandi.ir بخوانید. @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️؛ جنجال‌های اینستاگرامی به‌خاطر چیست؟ وقتی گفت «» دقیقا منظورش این بود که خودِ رسانه فرهنگ خاص خودش را به همراه دارد... 📱هر دفعه که اینستاگرام را باز می‌کنید، می‌بینید یه جنجال تازه برپا شده؛ یا فلان خواننده به فلان رپر حمله کرده یا فلان سلبریتی کار عجیب و غریبی کرده؛ هر دری را که ببندید، سلبریتی‌های یک‌شبه‌معروف‌شدهٔ اینستاگرامی از پنجره‌ی دیگری وارد می‌شن... ماجرا چیه؟ 🤳 در این ویدیو، از جنجال‌های ماه‌های اولیهٔ شیوع کرونا در اینستاگرامِ ایرانی شروع می‌کنیم که وجه دیگه‌ای از رفتارهای عجیب‌وغریب را به ما نشان داد و ردش را می‌گیریم تا اینکه ببینیم آدم‌های معروف اینستاگرام (و یا هر شبکهٔ اجتماعی دیگری) چرا دست به هر کاری می‌زنند تا دیده شوند. @asrehooshmandi
کتاب «کرونت در آیینه سواد رسانه‌ای و علوم شناختی» منتشر شد. این کتاب را از طاقچه دریافت کنید. https://taaghche.ir/book/76735 @asrehooshmandi
کتاب «کرونا در آیینه سواد رسانه‌ای و علوم شناختی» منتشر شد در این کتاب که به قلم معصومه نصیری و توسط انتشارات پشتیبان به چاپ رسیده است، آمده است: ما در عصر کرونا قرار داریم و دنیای پساکرونا نیز انتظار ما را می‌کشد تا پارادایم "قرن ده‌ساله" و "جهش‌های پنج‌ساله" از لای کتاب‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای به منصه ظهور برسد. پارادایم‌های نوین برساخته از این تحولات نیز نقش رسانه را به‌مثابه بازوی مؤثر و بلامنازع دوران حاضر و پیش رو پررنگ‌تر ای قبل می‌کند و این یعنی شناخت دقیق کارکردها و کاربست‌های رسانه‌ای ضرورتی حتمی و قطعی است. رسانه به معنای همه‌جانبه آن دیگر تنها اطلاع‌رسان و آگهی بخش نیست. در این بستر زمانی، رسانه آموزش می‌دهد، اقتصاد قرنطینه‌ای را هدایت می‌کند، امید می‌آفریند، با گمراهی مقابله کرده و عزم عمومی برای مواجهه با تحولات را ایجاد می‌کند. رسانه امروز بسان قطعه‌ای استراتژیک از پازل تحولات جهانی می‌تواند سامان دهنده یا برهم زننده نظم و امنیت باشند. می‌تواند یاری گری مخاطب باشد یا ضدمخاطب رفتار کند. اما هر آنچه هست رسانه با همه کارکردها امروز توانسته جهان را از مرحله بحران به سمت فراگیری عمومی نحوه مقابله با بحران و اشتراک‌گذاری تجربیات به شکل فراسرزمینی کند. «کرونا در آیینه‌ی سواد رسانه‌ای و علوم شناختی» را از طاقچه دریافت کنید https://taaghche.ir/book/76735 این کتاب تقدیم شده است به ساحت نورانی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و روح ملکوتی شهید گرانقدر سپهبد شهید قاسم سلیمانی @asrehooshmandi
هدایت شده از سکرت آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز و عفاف @secretonline
🔹 مشغول به کار شدند 💢برخی اکانت های مجهول الهویه و پیرو آن برخی رسانه های رژیم صهیونیستی، عربی و منافقان با انتشار گسترده خبری مبنی بر انفجار در غرب تهران و طرح ادعای اینکه این انفجار در انبار مهمات سپاه صورت گرفته، اقدام به انتشار تصاویر جعلی و اخبار کردند. 💢به خبر کانال منافقین توجه کنید. عکس ۵سال پیش حمله رژیم صهیونیستی به غزه را منتشر کرده و نوشته اند تصویر منتشر شده رادیوی اسراییل از انفجار غرب تهران است. پ.ن: خبر مربوط به مدیر کل امنیتی نظامی البرز که در متن مورد استناد قرار گرفته بود، مربوط به سال ۱۳۹۷ بوده است که بدین وسیله اصلاح می‌شود. @asrehooshmandi
... اول که متن مصاحبه یک خبرگزاری به نقل از یک مقام مسوول در استان البرز را دیدم خوشحال شدم که چه خوب که به موقع اظهارنظر صورت گرفته و اطلاعات درست به مخاطب میرسد، بعد که متوجه شدم خبر متعلق به سال های قبل بوده، فقط گفتم کاش در چنین مواقعی چنین اقدامات به موقعی داشتیم. شایعه در مواقعی که موضوع مهم است و البته مبهم، با اطلاع رسانی دقیق و به هنگام کمتر مجال بروز و ظهور پیدا میکند. معصومه نصیری @asrehooshmandi
📸 این جوکر متوهم هم تصویر مربوط به پرتاب فِلِر توسط جنگنده های اسرائیلی بر فراز مرزهای جنوبی لبنان رو که امشب رخ داده بود رو ربط داده به خبر انفجار غرب تهران... @asrehooshmandi
🎥 این دو فیلم مربوط به پرتاب فلر توسط جنگنده های رژیم صهیونسیتی بر فراز مرز لبنان 🔸 در واقع جنگنده ها برای فرار از رهگیری پدافند لبنان اقدام به انجام این کار کردند که در نهایت با برخورد این فلرها با زمین، بخش وسیعی از زمینهای کشاورزی جنوب لبنان آتش گرفتند. @asrehooshmandi
🔻دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی: ⛔️ انتشار مطالب ناامید کننده و فتنه‌انگیز در شبکه‌های اجتماعی جایز نیست ◻️ انتشار و تبلیغ کلیپ های صوتی یا تصویری در شبکه‌های اجتماعی که موجب تضعیف مؤمنین یا فتنه انگیزی می‌شود، جایز نیست. ◻️ انتشار اینگونه مطالب از گردن نشر دهنده آن ساقط نمی‌شود و اگر این موارد موجب گسترش حالت شکست یا ناامیدی یا فتنه انگیزی میان فرزندان کشور واحد شود، انتشار آن در شبکه های اجتماعی است. این کارها مسئولیت شرعی دارد. https://www.hawzahnews.com/news/908879 @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سوال صریح یک جوان درباره حجاب اجباری! 🔻پاسخ حجت‌الاسلام رفیعی را ببینید @asrehooshmandi
توصیه‌های مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس: 🔹 به مسائل کلیدی و مهم از جمله تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، قطع وابستگی اقتصاد به نفت، مسکن، ازدواج جوانان، فرزندآوری درکشور و ، اولویت دهید. @asrehooshmandi
نقش مؤثر اینستاگرام در ترویج بی حجابی و تبرج در جامعه - خبرگزاری حوزه معصومه نصیری: کلیشه ساخته شده از حجاب و چادر در فیلم ها و سریالهای ما چیست؟ آیا مروج حجاب بوده ایم یا ضد آن؟! https://www.hawzahnews.com/news/908977/%D9%86%D9%82%D8%B4-%D9%85%D8%A4%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%AC-%D8%A8%DB%8C-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%A8%D8%B1%D8%AC-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87
هدایت شده از تحلیلی-پژوهشی بشرا
🚦 #رسانه‌ها_واقعیت_را_می‌سازند 🔸آگاهانه تولیدات رسانه‌ای را مصرف کنیم! #نگاه_انتقادی #رسانه 📋📋 بشرا @boshra_net
🔹بیایید تغییر رویه دهیم ✍️معصومه نصیری ▫️این روزها در لابه‌لای اخبار و محتواهای رسانه‌ای سکه ارزش خبری «» پررونق‌تر از سایر ارزش‌های خبری است. تضاد و درگیری یعنی خبرهای قتل، کودتا، تظاهرات، اولتیماتوم‌ها، دعواها سیاسی و غیرسیاسی و ... این اخبار ضمن اینکه به‌هرحال بخشی از اتفاقات دنیا را تشکیل می‌دهند، قابلیت جلب‌توجه مخاطب و کسب کلیک بیشتر را هم دارند. ▫️اما اثرات ثانویه این دست از اخبار بر افکار عمومی دنیا چیزی جز تنش‌آفرینی، القای حس ناامنی، بدبینی، ترس و ناامیدی از آینده نیست. بشر از این حجم از اخبار بد و نگران‌کننده که سایه سنگین تباهی را با خود حمل کرده و ابرهای سیاه نابسامانی را بارورتر می‌کنند، دل‌زده شده است و شاید گرایش به مدل‌های سطحی سرگرمی و گذران اوقات فراغت برای فرار از این حجم از بیچارگی باشد. ▫️اما اگر به‌طور ویژه به اخبار ایران عزیزمان نگاهی بیندازیم این پمپاژ تأسف‌بار اخبار تلخ بدون محاسبه اثرات روانی آن بر مخاطب، مسئله مهمی است که به‌سادگی نمی‌توان از آن گذشت. سؤال اینجاست که آیا در این کشور هیچ اتفاق خوب یا دستاورد قابل‌ارائه‌ای رخ نمی‌دهد که رسانه‌ها بخواهند به آن بپردازند؟ قطعاً دستاوردهای علمی، پژوهشی، عمرانی، پزشکی و .... در این کشور رخ می‌دهد اما در بین اخبار با سویه بد گم می‌شوند. الحق که درست گفته‌اند امروز دیگر با گرفتن گلوگاه ارائه اطلاعات رخ نمی‌دهد بلکه با نشر گسترده اطلاعات رخ می‌دهد و این انبوهی اطلاعات به مخاطبان و حتی خود رسانه‌ها مجال تمرکز بر برخی محتواها را نمی‌دهد. ▫️نکته اینجاست که افکار عمومی اگر به آینده امیدی نداشته باشد بخشی به عملکرد مسئولان مربوط و بخشی به بازنمایی و انعکاس رسانه‌ای شرایط بازمی‌گردد. میزان و ضریب پرداخت به اخبار نکته‌ای است که نباید از آن غافل شویم. روح حاکم بر بیانیه گام دوم امید به آینده و رسیدن به ایرانی مقتدر و سربلند است. آیا با این مدل از خبررسانی به مردمی که در عصر اشباع رسانه‌ای و محتوایی قرار دارند و خبرخوان شده‌اند، می‌توانیم روح جمعی خواهان پیشرفت، آبادانی و ساخت ایران قوی را انتظار داشته باشیم‌. البته که پرواضح است که بخشی از تصویر ذهنی مردم متأثر از جریان سازی رسانه‌های خارج از ایران است اما در میانه‌ی جنگ رسانه‌ای ما باید خنثی‌کننده این اثرات باشیم نه تکمیل‌کننده آن. ▫️نباید فراموش کنیم تکرار به‌عنوان یکی از روش‌های رسانه‌ای می‌تواند در یک ملت احساس و ایجاد کرده یا برعکس، آن را از بین ببرد. برچسب‌زنی، جهت‌دهی به کلمات، تصاویر، بزرگنمایی‌ها، سوژه پردازی‌ها و ... همه و همه باید ضمن توجه به‌ضرورت شفافیت و اطلاع‌رسانی به هنگام به افکار عمومی، بر داشته‌ها و دستاوردها نیز تأکید داشته باشد. ▫️اخبار «خوب»، «مفید» و «امیدبخش» سه مؤلفه اساسی برای حوزه اطلاع‌رسانی است. این تصور که خبر خوب، خبر بد است نیاز به بازنگری دارد. اگر احساس عزت ملی از کشوری گرفته شود احساس همبستگی و مشارکت نیز از آن گرفته می‌شود و این یعنی میزان آسیب‌پذیری آن سرزمین بالاتر می‌رود. @asrehooshmandi