💢#بحران_نمایی چالش امروز رسانه ها
💠موضوع بحران نمایی توسط برخی رسانه ها امروز به یکی از چالش های فضای رسانه ای تبدیل شده است. رسانه ها می توانند چیزی را به شما نشان دهند و نکته ای را باورپذیر کنند که اساسا با آنچه هست تفاوت جدی دارد.
💠#ایرنا درباره لزوم اطلاعرسانی دقیق و درست توسط رسانههای مختلف و نقش آنها در بحران ها گفتوگویی با معصومه نصیری، مدرس و کارشناس سواد رسانهای انجام داده است.
در این مصاحبه بررسی کردیم:
✅نقش رسانهها در بحرانسازی
✅ضرورت دانستن مرز باریکبین اطلاعرسانی و دلهرهآفرینی
✅چرایی و چگونگی تلاش برخی رسانهها برای گرفتن ماهی از آب گلآلود
✅چگونگی نقش آفرینی رسانه ها برای ساختن یا نابودی یک فرهنگ و تمدن
🔹متن کامل این گفت و گو را در لینک زیر بخوانید:
plus.irna.ir/news/84082302/
@asrehooshmandi
💠#عصر_اعتبار
تغییر «عصر اطلاعات» به «عصر اعتبار» به این معناست که انسان باید در برابر اخبار دروغین، اطلاعات غلط و روشهای مختلف نشر اکاذیب توانمند شود یعنی بسنجد و بعد بپذیرد.
پس هرگاه خواستیم اطلاعات و اخباری را باور کنیم یا مردود بشماریم، باید از خود بپرسیم:
🔹منبع این اطلاعات چیست؟
🔹آیا این منبع معتبر است؟
🔹منبع معتبر چیست؟
🔹چه مراجعی به این محتوا اعتماد دارند؟
🔹به چه دلیل باید به این مراجع اعتماد کنم؟
🔹مشخصه یک محتوای معتبر چیست؟
شهروند عصر دیجیتال باید بتواند با پیگیری منابع اخبار و اطلاعات، #اعتبارشان را ارزیابی کند.
@asrehooshmandi
💢در سلسله نشست های علمی _ تخصصی آسیب ها، تهدیدها و چالش های فضای مجازی و شبکههای اجتماعی بررسی خواهد شد:
🔹مومو، لایکی و آنچه خانواده ها و نوجوانان باید بدانند
🕰پنجشنبه هشتم آبان _ ساعت ۱۷_۱۵
💢لینک مشاهده برنامه:
http:/alzahra.acecr.ac.ir/fa/page/4986
@asrehooshmandi
❌در جنگ نرم دقیقا چه اتفاقی رخ می دهد؟
🔹در پی تغییر قالبهای ماهوی جامعه و ساختار سیاسی آن است.
🔹آرام، تدریجی و زیرسطحی است.
🔹در جنگ نرم #تصویری_شكست_خورده، ناامید و مأیوس از حریف ارائه می شود و در مقابل، مهاجم با نمادسازی و تصویرسازی، خود را پیروز و موفق نشان می دهد و در اینجاست كه عملیات روانی با توانی فوق العاده صورت می گیرد.
🔹پایدار و بادوام است. هدف جنگ نرم #تغییر_باورها و اعتقادات است و چنانچه این تغییر صورت پذیرد، بازگشت به حالت اولیه به راحتی امكانپذیر نخواهد بود.
🔹هدف، تغییر تفکرات و فرهنگ مردم است که حاکی از عمق و خطر افزون این نوع جنگ، نسبت به جنگ نظامی است.
🔹با خلق ارزش های جدید، اسطوره سازی و نمادسازی، هیجان ساز است. این نوع جنگ، از احساسات جامعه نهایت استفاده را می برد به طوریكه از اركان مهندسی جنگ نرم #مدیریت_احساسات است.
🔹#آسیب_محور است. آسیبهای اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و.... میدان مانور جنگ نرم است.
🔹#تضادآفرین است. جنگ نرم از محیط های آسیب دار در جامعه شروع می شود و با ایجاد گسل های متعدد در بخشهای گوناگون جامعه و از طریق متفاوت كردن باورها، ارزشها و شكل دهی به رفتارهای جدید، اعضای یك جامعه را در برابر هم قرار می دهد. این تضادها، همبستگی اجتماعی و وحدت ملی را برهم زده و زمینه های بروز بحران و درگیریهای داخلی را فراهم می سازد.
🔹#تردیدآفرین است. ایجاد تردید و بدبینی نسبت به بسیاری از مسائل یك اصل و قاعده است. حركت در این جنگ با خلق تردید و ایجاد ناامیدی و یاس شروع می شود و برای توفیق با نوپردازی به صورت ظریف و آرام در باورها و اعتقادات اساسی تردید ایجاد می شود و به مرور بر دامنه این تردیدها افزوده شده تا درنهایت به ایجاد تغییرات اساسی در ارزشها و باروها دست یابند.
🔹از ابزار روز استفاده می كنند. فضای مجازی و سایبری، محیط اصلی جنگ نرم در شرایط كنونی به حساب می آید.
💢با این اوصاف الان دقیقا وسط جنگ نرم هستیم. وسط وسط. جنگ فقط خوردن خمپاره روی خانه هایمان نیست. از خانه هایمان مهمتر، #باورهایمان است که بمباران شده است. میتوانید خودتان را تسلیم کنید، می توانید هوشمندانه مبارزه کنید. تصمیم با خود شماست.
#معصومه_نصیری
#مدرس_سواد_رسانه
@asrehooshmandi
🔸 پروسه جدید عملیاتی فرانسه در#جنگ_شناختی علیه مسلمانان
چندی پیش (18 شهریور 99) به مناسبت بازنشر کاریکاتور موهن به ساحت پیامبر اکرم ( صلی الله علیه و آله) توسط مجله شارلی ابدو مطلبی به قلم نویسنده ارائه گردید.
پس از تلاش برخی کشورهای مسلمان نشین عرب زبان نسبت به برقراری ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی و صلح و دوستی میان دولت مردان ، در چند روز گذشته نیز اخباری مبنی بر توافق شورای حاکمیت انتقالی سودان با اسرائیل منتشر گردید .
در گذشته عرض شد؛ هدف از انتشار این نوع مطالب توهین آمیز، فراتر از انتقاد به جریان اسلام گرا (افراطی و معتدل) و موج اسلام خواهی است بلکه نوعی بازخورد گیری و عیار سنجی از جامعه مسلمانان در #جنگ_شناختی توسط دشمن است . البته ذکر این نکته ضروری است که اسلام ستیزی همواره به عنوان یک راهبرد مشترک در عرصه های مختلف #جنگ_شناختی توسط دشمن پیگیری می شود .
در آستانه میلاد با سعادت حضرت پیامبر خاتم ( صلی الله علیه و آله ) و حساسیت مسلمانان ( تشیع و اهل تسنن) و آغاز هفته وحدت و همچنین انتشار بیانیه شورای حاکمیت انتقالی سودان نسبت به رسمیت شمردن اسرائیل در کنار گفتگوهای ضد و نقیض برخی کشورها همچون عربستان ، پاکستان و ... حول محور اسرائیل ، مجددا رئیس جمهور فرانسه در اقدامی مشابه گذشته، موجی جدید از توهین ها را به بهانه آزادی بیان مطرح نموده است .
به نظر می رسد ایجاد موج اعتراضی مسلمانان و حکومت های اسلامی و حتی فراتر از آن در جوامع غیر اسلامی و اقدام عملی مقابله ای ( موج تحریم کالاهای فرانسوی ) باعث به رخ کشیده شدن ظرفیت های متراکم ، قدرتمند و متناسب با پروسه عملیاتی فرانسه در جنگ شناختی شده است . که نوید بخش تحرکات آزادی بخش اسلامی و ایجاد بحران بیش از پیش دشمن خواهد بود. البته در این بین نباید نقش رسانه ها را در این حرکت نادیده گرفت.
🖋محمود کشاورز
#جنگ_شناختی
#کاریکاتور_موهن
@asrehooshmandi
💢استبداد اطلاعاتی و استعمار فرانوین به سبک اینستاگرام
🔹درحالیکه مکرون با اهانت به عقاید نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در جهان، آن را نشانه آزادی بیان میخواند و برخی سران غربی دیگر از جمله آلمان و انگلیس هم به همین بهانه از آن دفاع میکنند، اینستاگرام در اقدامی معنادار انتقاد به مکرون را بر نمیتابد و حذف میکند!
🔹مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست کشورمان اعلام کرده اینستاگرام تمام پستهای او درباره مکرون را بدون حتی هیچ هشداری حذف کرده است.
🔻وقتی از #دروازهبانی_رسانهای سخن به میان می آوریم یعنی همین. یعنی آنها تشخیص میدهند چه صدایی به گوش برسد و چه صفحاتی دیده شوند. شعار آزادی سر می دهند اما آزادی را به قربانگاه میبرند.
#استبداد_اطلاعاتی فصل تازهای از استعمار فرانوین است.
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹#عملیات_روانی_معکوس
💠 ادعای مدیران گوگل، توییتر و فیسبوک در قبال فعالیت های ایران در فضای سایبر؛ اذعان و اعتراف یا تلاش برای بازنمایی و تحقق برنامه ای دیگر؟!
🔻مجلس سنا | 28/10/2020
💢عملیات روانی معکوس مبتنی بر اذعان و اعتراف و تعریف و تمجید است. رقیب از ما تعریف میکند یا به توانایی با اذعان میکند تا ضمن آماده سازی افکار عمومی، زمینه را برای اقدامات آتی خود فراهم آورد.
اقدامات آتی ازجمله مهندسی انتخابات ۱۴۰۰، تأثیرگذاری بر روی افکار عمومی و بستن راه برای اعتراض به این مداخله، چرا که از پیش افکار عمومی را آماده کرده اند و حالا آنها میگویند اگر دخالت امری قبیح است شما چرا خودتان مداخله کرده بودید.
@asrehooshmandi
📊«کمبود نان» از قحطی نمایی تا قیام؛ به روایت بیگ دیتا
💠کافی است به خط خبری و روایی رسانههای فارسی زبان خارج از کشور نگاهی بیندازید؛ #بحران کلیدواژه پرتکرار هفتههای اخیر آنهاست. التهاب آفرینی و دامن زدن به ناامنی غذایی درجامعه به بهانه کمبود آرد و نان و القاء احتمال جیرهبندی نان در ایران، بحران بین مسئولان و سردرگمی در کنترل کرونا، بحران او سقوط اقتصاد ایران و ... تنها چند نمونه کوچک از انبوه محتواهای تولیدی با هدف پمپاژ ترس و اضطراب عمومی با هدف کاهش تابآوری عمومی است.
💠اما با نگاهی به بیگ دیتا تولید شده با هدف قطحی نمایی نان و نمایش ناتوانی ایران در تامین نان شب مردم، خط روایت پنهان ذیل این گزاره را درخواهیم یافت.
📊رصد دیتاک درباره این موضوع طی یک ماه اخیر در بستر توئیتر نشان میدهد موضوع نان با بیش از ۱۰۳ هزار توئیت، ۷۶ هزار ریتوئیت و ۴۱۷ هزار لایک مورد توجه قرار گرفته و در دو بازه زمانی ۱۴ مهر ماه و پنجم آبان ماه پیگیری شده است.
💠هشتگ #Bread_Not_Bullets با ۱۵۶۱۴ بار تکرار، #ارومیه_نان_ندارد با ۶۲۴۵ بار استفاده و #نان با ۲۰۸۳ مورد هشتگهای بهکاربرده شده در فضای توئیتر بودند.
💠اما نکته جالب توجه این است که این هشتگها اکثرا توسط اکانتهای سلطنتطلب و معاندین و اساسا جبهه معارض با ایران در این پلتفرم مورد استفاده قرار گرفتهاند.
❌این هشتگها که با هدف ناتوان نمایی ایران در تامین نیاز غذایی حداقلی شهروندانش پیگیری شده، آنجا معنادارتر میشود که در کنار هشتگهایی همچون اعتراضات سراسری، آبان خونین، قحطی، خیزش محله محور، قیام تا پیروزی، فریاد و سال سرنگونی پیگیری شده است. هشتگهایی که با همافزایی رسانههای فارسی زبان با هدف #مهندسی_اجتماعی برای نیل به #بحران_اجتماعی پیگیری میشود.
✅«بحران»، «پنهان کاری»، «ناتوانی»، «کشته سازی»، «قهرمان سازی» و «شکاف بین مسئولان» و... روایتهایی است که طی روزها و ماههای آینده توسط رسانههای غیر همسو با ایران جهت القای ناکارآمدی و برانگیختن احساسات مردم پیگیری و برجسته سازی خواهد شد. طراحان این موضوعات زمانی موفق خواهند بود که هم افزایی یا تعلل تعمدی داخلی نیز با آنها همسو شده باشد.
✍️معصومه نصیری ـ کارشناس رسانه
#دیتاریپورت
✅ Data Is Talking
@asrehooshmandi
❌وقتی از ضرورت حکمرانی سایبری حرف می زنیم یعنی همین
💠پرده اول:اینستاگرام حساب رسمی پایگاه اطلاعرسانی رهبر انقلاب به زبان فرانسوی را #مسدود و ساعتی بعد آن را بازگرداند.
💠پرده دوم:صفحه اینستاگرام شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس #هک شد.
💠پرده سوم:سخنگوی براندازان در لایو اینستاگرام #جنگ_خیابانی و استراتژیهای براندازی را آموزش می دهد!!
💠پرده چهارم: زاکربرگ گفته پس از انتخابات سوم نوامبر خطر ناآرامیهای مدنی وجود دارد. فیسبوک انتشار اطلاعیههایی را که مشروعیت نتایج انتخابات را زیر سوال ببرند، #منع میکند.
✍️کشورهای دنیا سعی میکنند حاکمیت سرزمینی خود را در فضای مجازی بازتعریف و اعمال کرده، سیاستهایی را برای شکلدادن به فعالیتها در فضای مجازی تدوین و اجرا کنند، رویههای عمل قانونی و مشروع را در فضای مجازی تعیین و روابط میان بازیگران و گروههای اجتماعی مختلف را تنظیم کنند.
✍️بسیاری از کشورهای پیشرفته حکمرانی فضای مجازی را درقالب سه مفهوم «حکمرانی از طریق فضای مجازی»،«حکمرانی درفضای مجازی»و«حکمرانی بر فضای مجازی» دنبال میکنند. درایران نیز شبکه ملی اطلاعات نقطه ایدهآل حکمرانی سایبری است.
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر دیدهنشده از کمپ فیک سازان منافقین در آلبانی
🔹گزارش تلویزیون انگلیس از زندگی غیرطبیعی فعالان مجازی مریم رجوی
🔹آنها میگویند کارشان این است که با اکانتهای فیک علیه ایران در شبکههای اجتماعی فعالیت کنند.
✅اقدام تروریستی تنها انفجار و ترور و ... در واقعیت نیست. شکل نوین تروریست ها، تروریستهای مجازی هستند. آنها که فیک نیوز میسازند و شایعه پراکنی می کنند و...
@asrehooshmandi
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
📣۱۷ آبان؛ افتتاحیه سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی
🔹رییس سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی گفت: رویداد پیش رو با پنج پنل تخصصی با عنوان های «بومی سازی ادبیات و سواد رسانه ای»، «نسبت حکمرانی نوین و سواد رسانه ای»، «مردمی سازی سواد رسانه ای»، «کاربردی سازی سواد اطلاعاتی و «کرونا و سواد رسانه ای» و «کارگزاران و سواد رسانه ای » و «سواد رسانه ای و فعالیت رسانه ها» از ۱۷ آبان روزهای زوج ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار خواهد شد.
🔹دکتر حسن بشیر با بیان اینکه اختتامیه سومین همایش سواد رسانه ای و اطلاعاتی ۲۷ آبان ماه برگزار می شود، ادامه داد: علاقه مندان می توانند افتتاحیه، پنل های تخصصی و اختتامیه این رویداد را از طریق لینک https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf به صورت آنلاین دنبال کنند.
🔹بشیر با بیان اینکه اطلاعات مربوط به همایش از طریق سایت این رویداد به آدرس milconf.ir اطلاع رسانی خواهد شد، تاکید کرد: کتاب مقالات این همایش نیز منتشر خواهد شد. همچنین اين همايش از درجه علمي ISC برخوردار است و توسط دانشگاه امام صادق(ع) و مشارکت مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری دانشگاه ها و مراکز علمی کشور برگزار میشود.
👉https://www.isna.ir/news/99081005977/
👉https://www.dana.ir/1662440
🆔 @milconf3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دیواری از دروغهای ترامپ!!!
▪️واشنگتن پست بیش از ٢٠ هزار دروغ از ترامپ در طول ۴ سال گذشته را شناسایی و تایید کرده که در این پروژه با رنگهای مختلف گروهبندی، و در خیابان لافایت نیویورک به نمایش گذاشته شدهاند.
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تصاویر دیده نشده از حاج قاسم
🔺سخنان دلنشین سرلشگر سلیمانی در مورد زنده بودن شهید
✅ 🇮🇷
@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ...
🔷ما تو را نفرستاديم مگر به عنوان رحمت براي جهانيان( سوره انبیا)
میلاد حضرت رسول(ص)، پیامبر مهربانی و امام جعفر صادق (ع) مبارک.
الحمدالله که پیامبرم هستید. دعایمان کنید پیروان واقعیتان باشیم و به ما افتخار کنید. ان شاالله پرچمداران مخلص و بامعرفتی باشیم.
تولدتان مبارک حضرت #مهربان.
#من_محمد_را_دوست_دارم
@asrehooshmandi
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔹پوستر|همایش
📣سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی افتتاح میشود
🔸این همایش با سخنرانی حجتالاسلاموالمسلمین حسینعلی سعدی ـ رییس دانشگاه امام صادق (ع)، دکتر ابوالحسن فیروزآبادی ـ دبیر شورای عالی فضای مجازی، دکتر محمدرضا بهمنی- رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال و دکتر حسن بشیر -رییس همایش بهصورت مجازی آغاز به کار خواهد کرد.
🔸پژوهشگران و علاقهمندان میتوانند افتتاحیه این رویداد را روز شنبه ساعت ۱۵ تا ۱۶ از طریق https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf
یا https://www.aparat.com/miconf.ir/live
دنبال کنند.
@milconf3
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔹پوستر|رویداد
✅جدول نشست های تخصصی سومین همایش ملی سواد رسانهای و اطلاعاتی
🔹این نشست ها از ۱۷ تا ۲۶ آبان ماه روزهای زوج ساعت ۱۵_۱۷ با ارائه پژوهشگران برگزار خواهد شد.
📣نشستهای همایش را از طریق زیر دنبال کنید:
👉https://vc.isu.ac.ir/ch/milconf
👉https://www.aparat.com/miconf.ir/live
🆔 @milconf3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢چگونه دیساینفورمیشن را در شبکههای اجتماعی شناسایی کنیم
🔹در این ویدیو با چند ترفند برای بررسی و تشخیص دیساینفورمیشن و اخبار جعلی در شبکههای اجتماعی آشنا میشویم.
@asrehooshmandi
هدایت شده از سومین همایش سواد رسانهای و اطلاعاتی
💢جزئیات برگزاری نشست های تخصصی همایش سواد رسانه ای تشریح شد
⬅️دکتر عبدالکریم خیامی ـ دبیر شورای علمی سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی، ضمن اعلام جدول عناوین مقالاتی که در نشستهای تخصصی پنجگانه این رویداد ارائه خواهد شد، اظهار کرد: بر اساس این جدول از مؤلفان مقالات درخواست می کنیم فایل ارائه خود را به صورت یک ویدیوی ضبط شده - به مدت حداکثر ده دقیقه- به ایمیل همایش به آدرس info@milconf.ir ارسال کنند.
⬅️وی درباره وضعیت مقالات ارسالی به همایش نیز گفت: تعداد مقالات پذیرفته شده که از سه مرحله داوری عبور کرده اند، بیش از مقالاتی است که در جدول ارائه ها اعلام شده است، اما به علت اینکه ظرفیت ارائه مقاله در همایش - به ویژه در شرایط برگزاری مجازی- محدود است، به ناچار مقالاتی که نمرات بالاتری در فرایند داوری کسب کرده اند در این جدول قرار گرفته اند.
⬅️وی خاطرنشان کرد: در این رویداد ۱۰ درصد از نمره نهایی به "نحوه ارائه مقالات" - اعم از کیفیت پرده نگار، رعایت زمان، شیوایی بیان، تسلط بر محتوای مقاله و نحوه پاسخگویی به سوالات مطرح شده در نشست-اختصاص یافته است. بر این اساس برای تعیین ۱۰ مقاله برتر همایش که مشمول دریافت جوایز خواهند بود، ۹۰ نمره به محتوای مقاله و ۱۰ نمره به نحوه ارائه اختصاص می یابدکه نمره اخیر را اساتید حاضر در نشست منظور خواهند کرد.
❇️برای اطلاع از جزئیات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید:
👉 http://fna.ir/f0om0n
🆔 @milconf3
💢حاکمیت سایبری در خارج از کشور
❇️قوانین انگلیس برای محافظت از کودکان در فضای مجازی
🔸انگلیس سعی دارد با تنظیم قوانینی از کودکان در فضای آنلاین محافظت کند که یکی از آنها طراحی سنی مناسب است که تمام تهیه کنندگان سرویس های آنلاین باید آن را رعایت کنند.
🔸دفتر کمیساری اطلاعات انگلیس(ICO) از سال ۲۰۱۸ مشغول تنظیم قانون «طراحی سن مناسب» است. این بخشی از تلاش دولت این کشور برای ایجاد استانداردهای جهانی برای کودکان در فضای آنلاین است.
🔸این قانون شامل ۱۵ استاندارد است که به ترتیب عبارتند از: در نظر گرفتن منافع کودک، ارزیابی تاثیرات حفاظت از اطلاعات، طراحی سن مناسب دسترسی، شفافیت، استفاده نهایی از اطلاعات، سیاست ها و استانداردهای اجتماعی، تنظیمات پیش فرض، حداقل استفاده از اطلاعات، اطلاعات مکانی، قابلیت نظارتی والدین، پروفایل بندی، اسباب بازی های متصل به اینترنت، ابزارهای آنلاین. همچنین اشاره شده نقض این قانون عواقبی از جمله هشدار و جریمه را در پی دارد.
👉👉mehrnews.com/xT3PZ
@asrehooshmandi
❌کلاس درس حمله تروریستی وین برای رسانههای ایرانی!
❌پوشش رسانه ای بحران حمله تروریستی وین توسط مقامات اتریشی چگونه بود؟
✅به غیر از پلیس، تنها وزیر کشور بود که در این رابطه اقدام به اطلاع رسانی میکرد و شما از هیچ مقام دیگری خبری دریافت نمیکردید. همه مقامات در اظهارنظر از هم سبقت نمی گرفتند.
✅در دقایق ابتدایی حادثه، رسانه ها و حساب های کاربری در حال انتشار انواع اخبار و تصاویر مربوط به حادثه بودند، بلافاصله پلیس وین در توییتر فعال شد و به اطلاع رسانی پرداخت.
✅پلیس وین دائما هشدارهای لازم به شهروندان در رابطه با این حادثه را منتشر میکرد و از مردم میخواست در خانه هایشان بمانند و به هیچ عنوان تصاویر و فیلم های مربوط به حادثه را منتشر نکنند.
✅لینکی در اختیار قرار گرفت داد تا شهروندان بتوانند تصاویر و فیلم های خود را در آن بارگذاری کنند و به جای وحشت پراکنی، به نیروهای امنیتی برای کنترل اوضاع کمک کنند.
✅مقامات این کشور با کنترل کامل رسانهای حادثه، توانستند اوضاع را در اختیارخود قرار دهند و به جای تمرکز روی حاشیهها، به اصل موضوع و مقابله مهاجمان پرداختند.
❌نکته مهم: ایران از خلأ فرماندهی رسانه ای در زمان بحران بشدت رنج میبرد.
👉👉asriran.com/003AHC
@asrehooshmandi
📌تشکیل کمیته محتوای فضای مجازی در #ستاد_کل_نیروهای_مسلح
🔹سردار سرتیپ پاسدار #ابوالفضل_شکارچی ، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در دوازدهمین جلسه شورای راهبردی فضای مجازی نیروهای مسلح:
🔸فضای مجازی میدان نبرد تمامعیار عرصههای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی اعتقادی، علمی و رسانهای است و چندین مولفه و کلیدواژه مهم برای موفقیت در عرصه فضای مجازی وجود دارد که اگر عمیقتر به آنها بپردازیم، پیروزی را حاصل خواهیم کرد
🔸هدفمندی، هوشمندی، همافزایی و سرعت انتشار محتوا از الزامات فعالیت در فضای مجازی است
🔸کمیته محتوا در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است و در حوزه تولید محتوا تلاش داریم هم افزایی وهماهنگی در پوشش خلاءهای موجود داشته باشیم.
@asrehooshmandi
عصر هوشمندی
⭕️ رویکرد ایرانیان به کارزار انتخاباتی ترامپ_بایدن از دریچه بیگ دیتا
🔹انتخابات ایالات متحده آمریکا به طور بیسابقهای برای افکار عمومی اکثر کشورهای دنیا به موضوعی مهم بدل شده است، موضوعی که به ترند یک دنیا تبدیل شده و به موضوع داغ و اول شبکههای اجتماعی کشورهایی همچون آلمان، انگلیس، ایتالیا و فرانسه، ژاپن، اندونزی، مالزی، استرالیا، امارات، عربستان، مصر، قطر، برزیل، آرژانتین، شیلی، مکزیک و ... بدل شده است.
🔹این موضوع از سوی افکار عمومی داخل ایران با رویکردهای مختلفی مورد توجه قرار گرفته است. عدهای با نگاه طنز به موضوع پرداختهاند و عدهای بر این موضوع که فرقی بین بایدن و ترامپ وجود ندارد و هر دو دنباله روی یک سیاست هستند و این سیاست تهدید و تحدید ایران را دنبال میکند، تاکید کردهاند و البته عدهای هم به برداشتن تحریمها و ایجاد گشایشهایی در صورت پیروزی بایدن اعتقاد دارند.
📊 رصد دیتاک از رویکرد مخاطبان در سه بستر تلگرام، اینستاگرام و توئیتر حاکی از آن است که تا بعد از ظهر امروز بیش از ۲۲۳ هزار پست مرتبط با موضوع انتخابات آمریکا منتشر شده است.
🔹کاربران تلگرام با بیش از ۴۶ هزار پست که در مجموع بیش از ۲۷۶ میلیون بار بازدید داشته است و انتشار ۱۳۷۲ پست در ساعت، موضوع کارزار انتخاباتی آمریکا را مورد توجه قرار دادهاند. هشتگ #انتخابات_آمریکا با ۱۸۸۰ بار استفاده پرکاربردترین هشتگ فضای تلگرام بوده که البته با هم افزایی هشتگهای #آمریکا، #ترامپ، #بایدن و #لحظه_به_لحظه_انتخابات_آمریکا نیز همراه بوده است.
🔹در تلگرام پست کانال سرگرمی گیزمیز با این محتوای طنز که «هیچکس الان جای ملانیا نیست که نمیدونه فرداشب به عنوان زن رییس جمهور براش غذا میارن یا خودش باید کتلت درست کنه؛ خدا برای هیچ زنی نیاره این دلشوره را» با بیش از ۲۳۶ هزار بازدید پربازدیدترین محتوای این بستر بوده است.
🔹اما فضای اینستاگرام درباره این موضوع در احاطه صفحات شبکههای فارسی زبان معاند بوده است. ۹.۲ هزار پست که در مجموع ۷ میلیون لایک و ۲۲۶ هزار کامنت را با ۲۶۲ پست در ساعت با خود به همراه داشته است. هشتگهای #ترامپ، #انتخابات_آمریکا، #بایدن، #آمریکا و #انتخابات بیشترین کاربرد را از سوی کابران اینستاگرام داشته است. رویکرد محتواهای بیشتر لایک شده در اینستاگرام سمت و سوی حمایت از پیروزی ترامپ را داشته است.
🔹پست منتشر شده در صفحه اینستاگرام شبکه من و تو با محتوای «در تمام ایالتهای کلیدی ترامپ پیش افتاده است و در صورتی که این نتایج پا برجا بماند، ترامپ با نتیجه حیرت انگیزی به پیروزی خواهد رسید» با بیش از ۲۵۳هزار لایک و ۶۶۰۰ کامنت مورد توجهترین محتوای اینستاگرام بوده است. البته پست شبکه ایران اینترنشنال درباره سخنان رییس جمهور که در هیات دولت گفته بود تصمیمات اقتصادی ما بدون توجه به انتخابات آمریکا گرفته شده است با بیش از ۳۴ هزار لایک و ۷۷۵۰ کامنت نیز از سوی کاربران مورد توجه بوده است.
🔹اما رویکرد توئیتریها به موضوع انتخابات آمریکا با نگاه انتقادی همه جانبهتری همراه بوده است. عدهای این انتخابات را موثر بر روال کشور حتی برای ۱۴۰۰ دانستهاند و بخشی معتقدند این سر و صداها بیشتر رسانهای است و انتخابات آمریکا بر روی روال کشور هیچ اثری ندارد چراکه مشکلات ما بیشتر داخلی است.
🔹در فضای توئیتر بیش از ۱۶۷ هزار توییت با ۵۵۴۷ پست در ساعت، ۶۹ هزار ریتوییت و ۵۱۸ هزار لایک به موضوع دوئل انتخاباتی بایدن و ترامپ پرداخته است. هشتگهای #ترامپ، #انتخابات_آمریکا، #بایدن، #Trump2020 و انتخابات۲۰۲۰ در این بستر بیشترین استفاده را از سوی کاربران داشته است.
✅جدای از افکار عمومی جامعه جهانی به جهت رویکردهای غیرعقلانی رییس جمهور مستقر آمریکا و خط و نشان کشیدنهای روزهای اخیر او درباره نتیجه انتخابات و دمیدن بر ساز دستکاری نتایج این رقابت که خودش مجری آن است، آنچه درباره آن تردیدی وجود ندارد این است که آسمان زیر سلطه و سیاستهای آمریکا همواره یک رنگ است.
✍🏻 معصومه نصیری؛ کارشناس رسانه
✅ گزارشهای دیتاک را در کانال زیر دنبال کنید:
@dataakcom
✅ Data Is Talking
@asrehooshmandi
💢#جریان_تحریف در عملیات رسانهای گرانی ها و شرایط اقتصادی را به تحریم ها و نتیجه انتخابات آمریکا گره زده است.
💢اینکه افکار عمومی نجات آینده کشور را منوط به نتیجه انتخابات آمریکا بداند و احساس کند با جا به جایی قدرت در ایالات متحده گشایشی در وضعیتش حاصل میشود، آدرس غلط همان جریان تحریفی است که اولا اهداف بلندمدت سیاسی و انتخاباتی خود را دنبال میکند، دوم اینکه زمینه هدررفتن وقت کشور برای رفتن یا نرفتن بر سر میز مذاکره را دنبال میکند و سوم اینکه بهانهای برای اهمال کاری قطعی خود می تراشند.
💢خوب است بدانیم همه راه ها در درون است، آدرس های غلط را باور نکنیم. گشایش های احتمالی بعد از اعلام نتیجه انتخابات آمریکا هم در همان پلن رسانهای باید تجزیه و تحلیل شود. همان که انسداد ایجاد کرده برای نیل به هدف بعدیش گشایش مصلحتی ایجاد خواهد کرد.
✅ رهبر انقلاب چندی پیش درباره مقابله با تحریف گفته بودند: من به شما بگویم اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد...
✍معصومه نصیری
@asrehooshmandi