eitaa logo
عصر هوشمندی
512 دنبال‌کننده
749 عکس
220 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 تیتر یک رسانه‌های جهان 🔻دیوارنگاره میدان فلسطین با شعار «۴۰۰ ثانیه تا تل آویو» نمونه یک دقیق و حرفه ای @asrehooshmandi
🔸ممنوعیت استفاده کودکان ایرلندی از تلفن هوشمند برای نخستین بار در جهان 🔻انجمنی متشکل از خانواده‌های ٨ دبستان ابتدایی پیشنهادی مبنی بر ممنوعیت استفاده از تلفن‌های هوشمند را برای نخستین بار در جهان در شهر گری‌استونز ، برای کودکان زیر ۱۲ سال ارائه کرده‌اند که ممکن است جنبه ملی به خود بگیرد. این ابتکار توسط برخی مدارس این شهر و تعداد زیادی از والدین در منازل به اجرا درآمده است. با وجود توصیه‌های تعداد زیادی از متخصصین رسمی اطفال در مورد عدم قرار گرفتن در معرض نمایشگرها، هنوز هیچ کشوری در این زمینه قانونی وضع نکرده است. در ایرلند، شهر گری‌استونز با منع استفاده از تلفن‌های هوشمند برای کودکانی که هنوز وارد کالج نشده‌اند، ضروری دانسته است که به طور جدی به این موضوع بپردازد. اقدامی که کودکان کمتر از ۱۲ تا ۱۳ را دربرمی‌گیرد. به گزارش گاردین برخی از مدارس این منطقه و والدین دانش‌آموزان از ماه گذشته "برای حفاظت کودکان خود از نگرانی‌های عمومی ناشی از صفحات نمایش و محتوای اینترنتی قابل دسترس برای بزرگسالان" این ممنوعیت را اعمال کرده‌اند. راچل هارپر، مدیر مدرسه سنت پاتریک با ابراز نگرانی در این‌باره گفت: "دوران کودکی کوتاه‌تر از همیشه می‌شود. شاهد درخواست کودکان ۹ ساله برای گوشی هوشمند هستیم. چیزی که پیشتر هرگز تصورش را نمی‌کردیم،در حال وقوع است." این اقدام محلی می تواند سایر شهرهای ایرلند را نیز به انجام این کار تشویق کند. این چیزی است که استفان دانلی وزیر بهداشت ایرلند که خود نیز صاحب سه فرزند است، آن را می‌خواهد.  او در روزنامه‌ی آیریش تایمز در مورد تمایل خود به گسترش این طرح در سطح ملی نوشت: "ایرلند می‌تواند و باید رهبری جهانی باشد تا اطمینان حاصل کند که کودکان و جوانان از تعاملاتشان با دنیای دیجیتال آسیب نمی‌بینند." @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹اقتصادِ توجه؛ حواست هست که حواست نیست؟! ✅تنها تولید وسیع و توزیع درست اطلاعات کافی نیست؛ بلکه توجه_انسان‌ها مهم است. اگر مخاطب توجه نکند یا توجهی سطحی نشان دهد تمام تلاش‌ها بر باد رفته ‌است. در اقتصاد توجه سخن از شیوه‌ها و فنونی است که می‌توان از طریق آن، دو دنیای متناهی ذهن آدمیان و نامتناهی اطلاعات را مورد تحلیل قرار داد. هربرت سایمون می‌گوید: در جهان غنی از اطلاعات، کثرت اطلاعات، به معنای کمبود منبعی دیگر است: کمبود آنچه اطلاعات به مصرف می‌رساند. به وضوح آنچه اطلاعات مصرف می‌کند، توجه دریافت‌کنندگان اطلاعات است؛ بنابراین، غنای اطلاعات موجب فقر توجه می‌شود و نیاز به تخصیص کارآمد توجه میان دنیایی از منابع اطلاعاتی که آن را به مصرف می‌رسانند، ضروری است. ✅پوریست اقتصاددان را یک نوع «پول رایج» دانسته‌ است؛ که بسیاری از مشخصات پول را دارد. کسانی که آن را ندارند، آن را می‌خواهند. حتی کسانی که دارند بیشتر می‌خواهند. در جوامع فراصنعتی، توجه ارزش خیلی بیشتری از آنچه در حساب‌های بانکی ذخیره می‌کنید دارد. اینکه چگونه توجه‌ها را و کنید، و چگونه توجه جلب شده را در مواجهه با گزینه‌های مستغرق سازی کنید، مهم است. ، مجموعه تخصصی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی @asrehooshmandi
💢ضرورت بالا بردن آستانه تحمل کاربران در فضای مجازی گفت‌وگوی با شفقنا درباره بایدها و نبایدهای آداب معاشرت در فضای مجازی معصومه نصیری ـ کارشناس و مدرس سواد رسانه‌ای می‌گوید: هر آنچه در زندگی غیرمجازی ما عیب و خطای ارتباطی محسوب می‌شود و می‌تواند بین ما با دیگران چالش ارتباطی ایجاد کند، با ضریب جدی‌تر در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم وجود دارد. غریبه همانطور در دنیای واقعی غریبه است در فضای مجازی هم اینگونه است. همانگونه که در فضای واقعی از افشا نشدن اسناد و مشخصات هویتی خودمان مراقبت می‌کنیم، در این فضا هم باید مراقبت باشیم. متن کامل این گفت‌وگو را در لینک زیر بخوانید: https://fa.shafaqna.com/?p=1595944@asrehooshmandi
🔹هوش مصنوعی چگونه روزنامه‌نگاری را تغییر خواهد داد؟ اینکه روزی خبرنویسی، خبرنگاری و روزنامه‌نگاری هم بیفتد دست هوش مصنوعی و مثلاً یک روبات میکروفن به دست از صحنه جنگ مهم میان دو کشور یا وقوع سیل و… گزارش بدهد کمی به فیلم‌های تخیلی شبیه است اما خیلی هم از ما دور نیست. مدتی پیش حساب رادیو ملی آمریکا در توییتی نوشت: «موشک جنسی عظیم فضایی ایلان ماسک هنگام پرتاب منفجر شد!» پس از مدت کوتاهی معلوم شد روبات خودکار این رسانه کلمه SpaceX را که نام شرکت موشکی ایلان ماسک است، درست درک نکرده و این گاف را داده است. البته با نقش بزرگ‌تری که هوش مصنوعی در آینده‌ای نزدیک در اتاق‌های خبر بازی خواهد کرد، باید خود را آماده دیدن چنین گاف‌هایی بکنیم. 🔻متن مقاله اکونومیست در این باره را در لینک زیر بخوانید: https://fa.shafaqna.com/?p=1596440 @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرانسه در آشوب است، یک نوجوان توسط پلیس به قتل رسیده، تصاویر گویای عمق و سطح درگیری اجتماعی است اما مخاطب درباره آن چقدر می‌داند؟ ✔️نکته: امروز علی رغم توهم اطلاع آزاد از همه رخدادها، رسانه تصمیم می‌گیرد ما چه چیزی را ببینیم، چقدر ببینیم و از چه زاویه ای ببینیم. رسانه ضریب میدهد یا خفیف می‌کند. 🔻این جمله مهم را فراموش نکنیم که رسانه، هم میگوید چه چیزی را ببین، هم تعیین میکند چگونه ببین. 🔻مهندسی ذهن بنده و شما، بزرگنمایی یا کوچک نمایی موضوعات، عادی سازی یا قبیح سازی مسایل و بسیاری از روش ها، توسط رسانه به کار گرفته می‌شود که شما موضوع را در بستر فرهنگی خود فاجعه، اما در سایر بسترهای فرهنگی امری عادی تصور کنید. @asrehooshmandi
💢واکاوی رویکرد تبلیغات اثربخش در عصر پساحقیقت ♨️امروز و در عصر فراگیری و همه‌جایی بودن محتوا و رسانه؛ عصری که در آن «اذهان، افکار، ادراک و شناخت» مخاطب محل تنازع رسانه‌ها و نظام‌های تبلیغی دنیاست، هر آن‌کسی که قدرت «ساخت معنا» را داشته باشد و از شیوه‌های متفاوت تبلیغی برای انتقال مبانی و نظام گفتمانی خود بهره ببرد، برنده این میدان خواهد بود. شوربختانه عصر پساحقیقت یا عصر فراواقعیت شرایطی را به مخاطب تحمیل کرده است که اساساً در بسیاری موارد تشخیص دروغ از واقعیت دشوار شده و هر که دروغ‌های بزرگش را پرتعدادتر نشر دهد، توانسته در نظام شناختی فرد اختلال معنادار ایجاد کرده و او را با ظرافت به سمت پرتگاه مهندسی شده سوق دهد. به این منظور برخی از مهمات تبلیغ اثربخش را مورد واکاوی قرار داده‌ایم. ـ اهمیت بنیادین مخاطب‌شناسی ـ اهمیت شناخت میدان و وضعیت ـ به‌روزرسانی شیوه‌های تبلیغ ـ بازنگری در شیوه‌های تولید پیام ـ ضرورت اتخاذ رویکردآفندی مؤثر ـ ضرورت نگاه ۳۶۰ درجه‌ای مبلغان ـ نگاهی جهادی به تبلیغ ـ تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی ـ توجه به تبلیغ تربیت‌کننده ✍️متن کامل را در خبرگزاری مهر بخوانید. ‌@asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴در برنامه درباره ابعاد رسانه‌ای حرکت امام‌حسین (ع) و واقعه عاشورا صحبت کردیم. 🏴عاشورا محصول دوگونه مخاطب تحت تاثیر سیستم تبلیغاتی آن دوران است: آنکه تحت تاثیر این سیستم و پروپاگاندای آن دچار شده و اساسا مسیر تشخیصش دچار اختلال شده است. دیگری آنهایی که حق را تشخیص می‌دادند اما و قرار گرفتن در مسیر حق را نداشتند. 🏴نکته دیگری که مورد اشاره قرار گرفت سکوت خواص و عدم ورود آنها برای روشنگری بود. @asrehooshmandi
🔻مدرسه تابستانی «سواد رسانه‌ای» 💢برای کسب اطلاعات از نحوه ثبت‌نام در این مدرسه تابستانی و اطلاع از آغاز کلاس‌ها با شماره ۳۳۳۰۲۵۹۰ تماس حاصل فرمایید. @asrehooshmandi
عصر هوشمندی
◀این هفته در برنامه سلام تهران درباره «صنعت بدن» صحبت کردیم. صنعتی که به کالایی شدن بدن منجر شده و اساسا تعریف از مطلوبیت و زیبایی بدن را نیز تغییر داده است. این صنعت در پیوستگی با سایر صنایع که همگی مروج مصرف‌گرایی با هدف زندگی بهتر هستند، کاری کرده‌اند که میل به تغییر در راستای رسیدن به تصویر ارائه شده در رسانه منجر به جنون دستکاری مداوم بدن، رفتار و سبک زندگی شود. ◀باید بدانیم «بدن» در جهان رسانه‌ای شده امروز و توسعه چشمگیر صنعت تبلیغات به هدف اصلی فعالان این حوزه در راستای درآمدزایی تبدیل شده است. از کرم و ژل پوست و صورت تا لباس و مد و تقویت‌کننده جنسی و کاشت مو و بوتاکس و اعمال جراحی زیبایی همه و همه بدن را نشانه گرفته‌اند. ◀رسانه ابتدا باید بتواند به شما القا کند به حد کفایت زیبا نیستید، بعد به شما معیار زیبایی ارائه دهد، بعد شما اقدام به خرید محصول که اینجا انواع عمل‌های زیبایی است، بکنید و حالا برای تثبیت این زیبایی نیاز به پکیج‌های مختلف دیگری دارید و .... و بدین ترتیب شما وارد چرخه‌ بدون انتهای صنعت بدن شدید. ◀کافی است بازیگران صنعت تبلیغات در بخش مدیریت تصویر ذهنی مخاطب به اهداف خود برسند، از این مرحله به بعد این شما هستید که با ولع دنبال‌روی آنها خواهید بود. @asrehooshmandi
🔸 کارگاه آموزشی نوجوان دیجیتال 🔻از سری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای ▪️با حضور دکتر معصومه نصیری،دبیرکل باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه‌ای یونسکو ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 فرهنگسرای رسانه اینجاست.... ‏🌀https://eitaa.com/isfahanmediacenter
🔸جلسه اول کارگاه «روان و رسانه» ویژه روانشناسان، مشاوران و مربیان تربیتی ▪️از سری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای پنجشنبه| ۱۹ مرداد ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 فرهنگسرای رسانه اینجاست.... ‏🌀https://eitaa.com/isfahanmediacenter
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸رسانه چگونه می‌تواند برای مخاطبان خلق ذائقه و خلق عادت کند؟ ▪️گوشه‌ای از سری کارگاه‌های سواد رسانه‌ای ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 فرهنگسرای رسانه اینجاست.... ‏🌀https://eitaa.com/isfahanmediacente
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 رسانه‌ها همه‌ی حقیقت را به ما نمیگویند آن بخشی را میگویند‌ که میخواهند ▪️مجموعه کارگاه‌های سوادرسانه‌ای ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻 فرهنگسرای رسانه اینجاست.... ‏🌀https://eitaa.com/isfahanmediacenter