eitaa logo
عصر هوشمندی
498 دنبال‌کننده
761 عکس
222 ویدیو
12 فایل
راه ارتباطی: @mnasiri_resane ایستاده در غبار
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️محاصره را بشکنیم 💣 📡 ✅ مقام معظم رهبری: فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد و ، است اما اگر از فضای مجازی غافل شویم ، اگر این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد. ♨️دومین جلسه از دوره سواد رسانه و گام دوم 💥موضوع: 🔻 جنگ روایت‌ها 🔻 چیستی و چگونگی آن 🔻روش های روایت سازی رسانه‌ای 🔺 اثرات روایت‌های رسانه‌ای استاد: خانم معصومه نصیری_کارشناس رسانه 🌑 سه شنبه 2 ادریبهشت ماه 🕰 ساعت 21:30 🌾🌻🌾🌻🌾🌻 💥 در گروه رسانه گام دوم منتظر شما هستیم👇 https://eitaa.com/joinchat/4217176109C612a40aa48 لینک گروه☝️ @asrehooshmandi
مراقب اطلاعات دروغین هدفمندی که توسط رسانه ها ارائه میشود، باشیم. ، بلای امروز رسانه ها هستند، همینها هستند که مخاطب را گمراه و بدبین می کنند. در طول روز چه میزان در معرض این مدل اطلاعات قرار میگیرم؟ ضریب خطای شناختی ما در برابر این اخبار را کاهش میدهد. @asrehooshmandi
9.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اطلاعات ما چه اهمیتی دارند ؟ چیست؟ فروش اطلاعات چگونه صورت می گیرد؟ @asrehooshmandi
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موشن گرافیک "تاثیر فضای مجازی بر روابط خانوادگی" @asrehooshmandi
🔹اطلاعاتی به یک اقیانوس و یک بند انگشت! 🔸معصومه نصیری ـ عضو شورای راهبری سومین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی 🔻نداشتن استراتژی دقیق جهت زیست رسانه ای مخصوصا در شرایط بحرانی مانند شیوع کرونا به دلیل ایجاد اختلال دائم در فرایند تفکر مخاطبان، برای آنها عوارضی همچون و در پی خواهد داشت؛ مخاطبانی با اطلاعات به وسعت یک اقیانوس و عمق یک بند انگشت از تبعات در معرض مداوم اخبار بودن است. @asrehooshmandi
یک شهروند با تابعیت اسرائیلی در جمهوری آذربایجان به شهید مطهری توهین می‌کند و باعث اعتراض عمومی و برپایی دهه یادمان این شهید در آن کشور می‌شود. در زمانه‌ای که جریاناتی می‌خواهند دنیا را در جهالت نگه دارند و همیشه جریان‌سازند. ما شیشه عطریم بکوبید به سنگ ... @asrehooshmandi
🍃🌺 بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🍃 📢 گروه "تریبون آزاد اتحادیه عماریون" برگزار می کند: کنفرانس↪️ 💎موضوع: 👤 استاد مدعو 🗓زمان:پنج شنبه شنبه ۹۹/۰۲/۰۴ ⏰ساعت ۲۲ در ساعت اجرای برنامه ارسال پست و پیام⛔️ گروه گفتمان عماریون👇 https://eitaa.com/joinchat/1907425297C40136ba990
📱نگاهی به اینستاگرام و رونق «لایو» در عصر قرنطینه 🔻نگاهی آماری به اینستاگرام: هر روزه بیش از ۱۰۰ میلیون عکس در اینستاگرام منتشر می‌شود. تعداد کاربران اینترنت در ایران ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار نفر است. در این بین، تعداد کاربران ایرانی اینستاگرام ۲۴ میلیون نفر اعلام شده است. این یعنی ۳۲ درصد ایرانیان کاربران فعال دارای صفحه شخصی در این نرم افزار هستند. 🔻کاری که اینستاگرام می کند فیلترهای اینستاگرام، اصلی است که واقعیت‌ها را پنهان می‌کند. عکس‌هایی که نیستند و برای گرفته شدنشان مدت‌ها زمان صرف شده تا به بهترین شکل ویرایش شوند. از طرفی دست بالای دست بسیار است. بسیاری دیگر هستند که همواره این روش را برای زیباتر دیده شدنشان به کار می‌گیرند. درنتیجه زنجیره‌ای از شکل می‌گیرد. اینجاست که به صرف زمان طولانی برای این کار توجهی نمی‌کنند و این رقابت پایان ندارد. اگر برای مدتی فیلترهای اینستاگرام غیرفعال شوند احتمالاً خیلی از خانه‌ها، غذاها، اندام‌های بدن و قیافه‌های پیشین قابل شناخته شدن نیستند. همه ما با یک جستجو ساده در اکسپلورر اینستاگرام دنیای متفاوتی را شاهد هستیم؛ زندگی‌هایی با بالاترین سطح ایده آل ها و به اصطلاح لاکچری. افرادی که لباس‌های شیک و فاخر می‌پوشند، مرتب و آراسته‌اند، غذاهای رنگارنگ با ظاهری زیبا می‌خورند، کمترین نوشیدنی صبحانه شأن قهوه است، مدام دنبال تفریح و سفر هستند و سلفی گرفتن. زندگی رویایی که آرزوی خیلی هاست. اما همه اینها مختص است. هر کسی که این گونه زندگی‌ها را می‌بیند با خود می‌اندیشد که چقدر از زندگی عقب مانده است. دچار حسادت و به هر وسیله و ابزاری متوسل می‌شود تا خود را به آن شکل بیاراید و زندگی اش را تغییر دهد در نتیجه از واقعیت دورتر و دورتر می‌شود. غافل از اینکه همه این تصاویر فقط یک روی سکه را نشان می‌دهند. 🔻لایوهای جنجال‌ساز کرونایی و ویژگی های لایو لایو تبدیل به ابزار پرمخاطبی در فضای مجازی ایرانی‌ها شده است. اینستاگرام با به وجود آوردن این ابزار و مستقیم یک بار دیگر از شبکه‌ها و رسانه‌ها و نرم‌افزارهای مشابه پیش افتاده است و از ۸ شب به بعد بازار لایوهای اینستاگرامی داغ می‌شود. لایو امکان دارد. کامنت‌هایی که ممکن است در همان زمان توسط لایودهنده خوانده شود و جواب داده شود و به این ترتیب یک تعامل واقعی دوطرفه اتفاق بیفتد. این تعامل به دوران کرونا منحصر نخواهد شد و لایو در حال تبدیل به یک ارتباط رسانه‌ای دو طرفه و هیجان برانگیز است. بدون هیچ کنترل و محدودیت رسانه‌ای (تنها یک ساعته بودن زمان) آدم‌های روبروی یکدیگر می‌نشینند و بدون هیچ گونه محدودیت فرمی و محتوایی درباره هر آنچه می‌خواهند صحبت می‌کنند. امکانی که در رسانه‌های رسمی حتی قابل‌تصور نیز نیست. رسانه‌های رسمی دوباره با رقیب سرسختی مواجه شده‌اند و دوباره به زحمت زیادی افتاده‌اند تا مشتریان همیشگی شب‌هنگام خود را حفظ کنند. 🔹متن کامل را در لینک زیر بخوانید: 👉mehrnews.com/xRHSQ @asrehooshmandi
🔹نگاهی به ویژگی‌های ویروس‌های خبری و راه مقابله با آن 🔸ویروس‌های خبری مانند بسیاری از ویروس‌های دیگر عمل می‌کنند با این تفاوت که بستر آن‌ها می‌تواند ارزش‌ها، باورها، نگرش‌ها و حتی روح و جسم آدمی باشد. خبرهای ویروسی یعنی خبرهایی که بزرگنمایی یا کوچک نمایی می‌کنند، خبرهای ناقص یا گزینشی هستند و اساساً بناست به شکل ویروس با سرعت و وسیع پخش شوند تا شناخت انسان را مختل کنند. 🔸معمولاً این اخبار از ابعاد مختلف شباهت‌هایی به ویروس‌ها دارند: 1️⃣معمولاً این اخبار به دلیل گسترش فناوری و وسایل ارتباط اجتماعی از سرعت انتشار بالایی برخوردارند. 2️⃣درجه تخریب این اخبار زمانی که جنگ تبلیغاتی و رسان‌هایی وجود داشته باشد، بالاست. تخریب این اخبار عمقی و چندبعدی است. 3️⃣این اخبار توانایی اثرگذاری بر روی عقاید، ارزش‌ها و باورهای ما را دارند. 4️⃣این ویروس‌ها بر روی عواطف و احساسات (یاس، ناامیدی، اعتمادبه‌نفس کاذب، ترس و..) اثر دارند. 5️⃣آگاهی کاذب ایجاد می‌کنند. آگاهی کاذب زمانی به وجود می‌آید که فرد با این اخبار مواجه شده و با توجه به محتوای این خبر به تجربه و کنش اجتماعی می‌پردازد. 6️⃣این اخبار بیشتر گریبان گیر افرادی می‌شوند که سیستم دفاعی ضعیفی دارند. 🔻راه‌های مقابله با ویروس‌های خبری: 💠اصالت یک خبر می‌تواند با اصالت منبع پیام ارتباط مستقیم داشته باشد پس منبع مهم است. 💠یکی از راه عدم بازنشر اخبار ویروسی است که باعث شکست زنجیره خبر معیوب می‌شود. 💠از صاحب‌نظران کمک بگیریم. صاحب‌نظران مانند پزشک هم توانایی پیشگیری به ابتلا و هم درمان آن را دارند. 💠ارتقای سواد رسانه‌ای راه مقابله با اخبار ویروسی است. ✍️حسین کریمی @asrehooshmandi
وقتی ما از برای همه بویژه کودکان صحبت میکنیم اما مواجه هستیم با پخش برنامه های تا سحر، یعنی شما دَرستان را بدهید ما هم کارمان را می کنیم. سواد رسانه‌ای را از شعارهای زیبای سازمانی به اعتقاد و دغدغه تان تبدیل کنید تا نتیجه دهد. @asrehooshmandi
💢چرا تغییر سبک زندگی در حوزه سرگرمی راحت‌تر است؟ ❇️به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، معصومه نصیری ـ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران، در برنامه اکسیر رادیو گفت‌وگو با محوریت «رسانه‌های بیگانه و ترویج سبک زندگی غربی» به تغییر استراتژی رسانه‌ای از سال 2003 اشاره کرد و گفت: از این تاریخ رسانه‌های خارج از کشور بر روی حوزه سرگرمی متمرکز بطوریکه ساخت برنامه‌های سرگرم کننده در تمام حوزه‌ها مانند مستند، سریال، انیمیشن و ... مورد توجه قرار گرفت. ❇️وی در تشریح دلایل گرایش رسانه‌ها به حوزه سرگرمی اظهار کرد: مدیران رسانه به‌درستی می‌دانند بیشترین و البته راحت‌ترین روش برای تغییرات مخاطبان در بخش سرگرمی است؛ چراکه در این حالت مخاطب ندارد و خود را در برابر رسانه رها کرده است و به قصد لذت بردن از محتوا، در معرض تولیدات رسانه‌ای قرار می‌گیرد. ❇️این مدرس سواد رسانه‌ای با اشاره به روش‌های رسانه‌ای منجر به تغییر سبک زندگی افزود: تکنیک‌های رسانه‌ای وجود دارند که باعث می‌شوند باور ما دستخوش تغییر شده، درونی و در نهایت به رفتار ما تبدیل شود به گونه‌ای که حتی پس از گذشت مدتی از آن دفاع می‌کنیم؛ یعنی از آنچه که تا دیروز قبیح می‌پنداشتیم، اکنون جانانه دفاع می‌کنیم. ✅متن کامل را در لینک‌های زیر ملاحظه فرمایید: 👉 http://fna.ir/ex2a7l 👉 http://radiogoftogoo.ir/NewsDetails/?m=179100&n=625816 🆔 @asrehooshmandi
⭕️ نسرا برگزار می‌کند: 💥 ششمین دوره مجازی تربیت مدرس سواد رسانه ای 📅 مهلت ثبت‌نام: 5-19 اردیبهشت 🗓 زمان برگزاری دوره: 20 اردیبهشت تا 9 خرداد 🗂 ثبت‌نام در بخش پورتال آموزش وب‌سایت: lms.nasraa.ir 📍 نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی @asrehooshmandi