"بسمالله الرّحمن الرّحيم"
#السَّلامُعَلَيْكَيَاأَمِيرَالْمُؤْمِنِينَعَلَيْكَمِنِّي
#سَلامُاللّٰهِأَبَداًمَابَقِيتُوَبَقِيَاللَّيْلُوَالنَّهارُ
✨بیا باهم نهجالبلاغه بخوانیم✨
🔷ادامه خطبه ۱ [و من خطبة له عليهالسلام يذكر فيها ابتداء خلق السماء و الأرض و خلق آدم]
#مولامیفرمایند: لاَ يَغْشَاهُمْ نَوْمُ اَلْعُيُونِ وَ لاَ سَهْوُ اَلْعُقُولِ وَ لاَ فَتْرَةُ اَلْأَبْدَانِ وَ لاَ غَفْلَةُ اَلنِّسْيَانِ
و هيچ گاه خواب به چشمشان راه نمىيابد، و عقلهاى آنان دچار اشتباه نمىگردد، بدنهاى آنان دچار سستى نشده، و آنان دچار بى خبرى برخاسته از فراموشى نمىشوند.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔶شرح:
سپس به اوصاف اين مجموعه از فرشتگان پرداخته، مىفرمايد: «نه خواب چشمان، آنها را مىپوشاند و نه عقل آنها گرفتار سهو و خطا مىشود، نه بدن آنها سستى مىگيرد و نه غفلت نسيان بر آنان عارض مىگردد» .
به عكس انسانها كه اگر برنامۀ عبادتى را تكرار كنند، به طور تدريجى گرفتار اين حالات مىشوند، كم كم خواب چشمانشان را فرا مىگيرد، بدن سست مىشود و سهو و نسيان عارض مىگردد. ولى ملائكۀ عبادت كننده، هرگز گرفتار اين حالات نمىشوند. آنها چنان عاشق عبادت و غرق مناجات و تسبيحند كه هرگز خواب و غفلت و فتورى به آنها دست نمىدهد. به تعبير ديگر كوتاهى در انجام اين وظيفۀ مهم از امورى سرچشمه مىگيرد كه هيچ يك از آنها در اين فرشتگان نيست.
گاه منشأ آن خستگى است، گاه خواب چشمها، گاه سهو عقلها، گاه سستى بدن و گاه غفلت و نسيان و چون هيچ يك از اين امور در آنها نيست، هرگز در عبادت پروردگار كندى نمىورزند.
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
#کلامامیر
#نهجالبلاغهخوانی
#اللّٰھُمَعجلْلِّوَلیڪَالفرَج
#اَللّٰهُمَّالْعَنِالْجِبْتَوَالطّٰاغُوتَوَالنَعثل
🍂🍂🍂🍂🍂
https://eitaa.com/qa_alghadir
صلوات خاصه امام رضا(ع).mp3
734.8K
#اَللّٰهُمَّالْعَنِالْجِبْتَوَالطّٰاغُوتَ
السّلامُ علیک یا سُلطان یا اباالحَسَن یا عَلی بن موسی الرّضا
حضرت سلطان به پناه آمدم
سوخته دل روی سیاه آمدم
دست تهی چشم پر آب آمدم
خسته و با حال خراب آمدم
🎙آقای علی قلیچ
#ساعتهشت
#ساعتعرضارادت
هدایت شده از بنیاد بین المللی غدیر قزوین
#حضرتابوطالبعلیهالسّلامدرروایات
🔷۱.امیرالمؤمنین(علیه السّلام) فرمودند:
به خدا سوگند! پدرم ابوطالب و جدم عبدالمطلب و هاشم و عبدمناف، يك لحظه هم در برابر بت، كرنش نكردند. از او سؤال كردند: پس آنها به چه دينی بودند و چه كسي را میپرستيدند؟ حضرت گفت: قبل از آمدن نبیمكرم (صلی الله عليه و آله و سلم)، اينها نماز میخواندند به طرف بيت الله الحرام و بر دين حضرت ابراهيم(عليه السّلام) تمسك داشتند.
کمال الدین و تمام النعمة ج۱ ص۱۷۵/محمد بن علی ابن بابویه/مصحح:علی اکبر غفاری/ناشر:دارالکتب الاسلامیة/تهران۱۳۹۵ق
🔷۲.ابان بن محمود به امام رضا(علیه السّلام) گفت: فدايت شوم من - در اثر تبليغ سوء مردم - در اسلام ابوطالب به شك افتادم. حضرت در پاسخ نوشت: اگر تو اعتراف به ايمان ابوطالب نكنی، فردای قيامت، جايگاهت جز آتش جهنم، جای ديگری نخواهد بود.
بحارالانوار ج۳۵ ص۱۵۶/علامه مجلسی/ناشر:دار احیاءِ التراث العربی/بیروت۱۴۰۳
🔷۳.محمد بن يونس از پدرش از امام صادق(عليه السّلام) نقل مىكند كه آن حضرت به من فرمود: اى يونس مردم در باره ابو طالب چه مىگويند؟ عرض كردم فدايت شوم مى گويند: ابو طالب در مايعى از آتش و در پاهايش كفشى از آتش است كه مغزش را مىجوشاند.
فرمود: دروغ مىگويند دشمنان خدا، ابوطالب از رفقاى پيامبران و صديقين و شهداء است كه نيكو رفقائى هستند.
کنزالفوائد ج۱ ص۱۸۳/محمد بن علی کراجکی/ناشر:دارالذخائر/قم۱۴۱۰ق
❌ولی رویکرد متصوفه مخالف واقع و سخنان اهلبیت علیهم السلام میباشد
هدایت شده از از او بگو
#یادتوآرامشجانمناست
#نامتوذکرسحرگاهمناست
در دعاى ندبه آمده است: «أين جامع الكلمة على التّقوى»؛ كجاست آنكه سخنان را به تقوا جمع مىنمايد.
در كتاب المحجّه و غير آن از اميرمؤمنان على(عليه السّلام) دربارۀ آيۀ: لِيُظْهِرَهُ عَلَى اَلدِّينِ كُلِّهِ؛
براى آنكه او را بر همۀ دين برترى بخشد، آمده كه فرمود: تا جايى كه هيچ آبادى نماند مگر اينكه هر صبح و شام بانگ شهادت لا إله إلاّ اللّه و محمّد رسول اللّه در آن بلند شود.
و از ابن عبّاس (همان كسى كه گفته: بيشترين مطالبى كه در تفسير گفتهام از اميرمؤمنان عليه السّلام گرفتهام) آمده است: اين آيه تحقق نمىپذيرد مگر وقتى كه يهودى و نصرانى و صاحب كيشى نماند؛ مگر آنكه به حقّ (يعنى اسلام) گرويده شود، تا اينكه گوسفند و گرگ، گاو و شير، انسان و مار، از يكديگر در امان باشند، و تا اينكه موش انبان را نجود و تا اينكه جزيه برداشته و صليب شكسته و خوك كشته شود و همان است فرمودۀ خداوند متعال كه مىفرمايد: لِيُظْهِرَهُ عَلَى اَلدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ اَلْمُشْرِكُونَ؛
براى آنكه او را بر همۀ دين برترى بخشد هرچند كه مشركان خوشايندشان نباشد. و اين هنگام قيام قائم عليه السّلام خواهد بود.
المحجّة، صفحه ۸۶ و ۸۷
مکیالالمکارم، جلد ۱، صفحه ۱۱۶ و ۱۱۷
#اللّٰھُمَعجلْلِّوَلیڪَالفرَج
#اَللّٰهُمَّالْعَنِالْجِبْتَوَالطّٰاغُوتَوَالنَعثل
https://eitaa.com/az_o_bego
هدایت شده از بنیاد بین المللی غدیر قزوین
#اَللّٰهُمَّالْعَنِالْجِبْتَوَالطّٰاغُوتَوَالنَعثل
مولاجان[روحی لک الفداء]
چون چشمِ تو دل میبرد از گوشه نشینان
همراهِ تو بودن گُنَه از جانب ما نیست
روی تو مگر آینهٔ لطفِ الهیست
حقا که چنین است و در این روی و ریا نیست
بازآی که بی روی تو ای شمعِ دل افروز
در بزمِ حریفان، اثرِ نور و صفا نیست
جز گوشهٔ ابروی تو محرابِ دعا نیست
#وَامْنُنْعَلَیْنَابِرِضَاهُ