eitaa logo
کانون فرهنگی امامزاده حسین(ع)
186 دنبال‌کننده
299 عکس
26 ویدیو
0 فایل
السلام علیک یا صاحب الزّمان
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از از او بگو
[ادامه حدیث گذشته] پس فرياد آن حضرت به گوش آن‌ها مى‌رسد درحالى‌كه در محراب‌ها و بر رختخواب‌هاى خود در شرق و غرب زمين قرار دارند و همان يك صدا به گوش همۀ آنان مى‌رسد، پس به آن حضرت پاسخ مثبت مى‌دهند و به سوى آن صدا مى‌شتابند و در عرض يك چشم بر هم زدن در پيشگاه او بين ركن و مقام حاضر مى‌شوند. پس خداوند - عزّ و جلّ - به نور امر مى‌كند كه مانند عمودى از زمين تا آسمان كشيده مى‌شود، كه از آن نور هرمؤمنى كه به روى زمين است استفاده خواهد كرد و نورى از درون خانه‌اش آشكار مى‌گردد، پس نفوس مؤمنين به آن نور خوشنود مى‌گردد. (تا اين‌كه مفضّل عرضه داشت): اى سرور من! آيا در مكّه مقيم مى‌شود؟ فرمود: نه، اى مفضّل! بلكه مردى از خاندانش را در آن‌جا جانشين خود مى‌سازد، پس هرگاه از مكه حركت كند، به آن مرد حمله مى‌كنند و او را مى‌كشند، پس ياران خودش از جنّيان و نقبا را به سوى آن‌ها مى‌فرستد و مى‌فرمايد: بازگرديد به سوى آن‌ها و كسى را باقى نگذاريد، مگر آن‌كه ايمان بياورد. و اگرنه اين بود كه رحمت پروردگار همه را فرامى‌گيرد، و من آن رحمت هستم با شما به سوى آن‌ها بازمى‌گشتم، زيرا كه به تحقيق اين‌ها عذرها را بين خود و خداى خودشان و من قطع كردند. پس به سوى آنان مراجعت مى‌كنند، به خدا قسم از صد تن يكى باقى نمى‌ماند، قسم به خدا از هزار يكى باقى نمى‌ماند. [حدیث ادامه دارد] بحارالانوار، جلد ۵۳، صفحه ۷ مکیال‌المکارم، جلد ۱، صفحه ۱۱۹ https://eitaa.com/az_o_bego
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مولاجان[روحی لک الفداء] بگذار شبی مَحرمِ اَسرارِ تو باشم در خلوت جان راز نِگه دارِ تو باشم ای یوسفِ بازارِ ملاحت، منِ مسکین آن مایه ندارم که خریدارِ تو باشم دردیست مرا بی تو که درمان نپذیرد درمان من این است که بیمار تو باشم گر نعمت وصلِ تو برازنده‌ی من نیست بگذار که در سایه‌ی دیوارِ تو باشم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه ترجمه حدیث ۵۰ گفتم: توكّل بر خدا چيست‌؟ گفت: آگاهى به اينكه ضرر و نفع و عطا و منع هيچ يك به دست مخلوق نيست و نوميدى از مخلوق را در عمل رعايت كند؛ پس هرگاه بنده‌اى چنين باشد براى هيچ كس غير از خدا كار نمى‌كند و اميد و بيم ندارد جز از خدا و به هيچ كس جز خدا چشم نمى‌دوزد پس اين معناى توكّل است. گفتم: اى جبرئيل! تفسير صبر چیست؟ گفت: در سختی شکیبایی کند چنانکه در شادی و در تنگدستی شکیبایی کند چنانکه در ثروتمندی و در بلا شکیبایی کند چنانکه در وقت عافیت و تندرستی؛ پس از بلایی که به او رسیده به نزد مخلوق شکوه و شکایت نبرد. [حدیث ادامه دارد]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
"بسم‌الله الرّحمن الرّحيم" ✨بیا باهم نهج‌البلاغه بخوانیم✨ 🔷ادامه خطبه ۱ [و من خطبة له عليه‌السلام يذكر فيها ابتداء خلق السماء و الأرض و خلق آدم] : ثُمَّ نَفَخَ فِيهَا مِنْ رُوحِهِ فَمَثُلَتْ إِنْسَاناً ذَا أَذْهَانٍ يُجِيلُهَا آنگاه از روحى كه آفريد در آن دميد تا به صورت انسانى زنده در آمد، داراى نيروى انديشه، كه وى را به تلاش اندازد. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🔶شرح: ‮در اين جا مرحلۀ دوّم، يعنى مرحلۀ نفخ روح فرا رسيد، لذا مى‌فرمايد: «سپس از روح خود در او دميد و به صورت انسانى در آمد، داراى نيروهاى عقلانى كه آنها را در جهات مختلف به حركت وا مى‌دارد (و از هر يك از آنها براى سامان دادن به بخشى از كارهاى خود بهره مى‌گيرد و حتى به اعضاى خود فرمان مى‌دهد)». تعبير به (ذا اذهان يجيلها) اشاره به نيروهاى مختلف عقلانى و ذهنى است كه انسان از هر كدام آنها در بخشى از زندگى استفاده مى‌كند و از تركيب آنان با يكديگر راه خود را به سوى مقصود مى‌گشايد (اين نيروها عبارتند از: قوّه ادراك، قوّه حفظ، نيروى خيال و...). توجّه داشته باشيد كه ذهن در اصل به معنى قوّت است، سپس به معنى عقل و فهم و درايت و ساير نيروهاى عقلانى به كار رفته و اين كلام نشان مى‌دهد كه مولا (ع) در اين عبارت به جوانب مختلف نيروى عقلانى توجّه فرموده و هر يك از آنها را يكى از عنايات الهى مى‌شمرد. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 🍂🍂🍂🍂🍂 https://eitaa.com/qa_alghadir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صلوات خاصه امام رضا(ع).mp3
734.8K
السّلامُ علیک یا سُلطان یا اباالحَسَن یا عَلی بن موسی الرّضا حضرت سلطان به پناه آمدم سوخته دل روی سیاه آمدم دست تهی چشم پر آب آمدم خسته و با حال خراب آمدم 🎙آقای علی قلیچ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا