فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕⭕خاطره جالب استاد #رحیم_پور_ازغدی از شهید هاشمی نژاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبر ورود موج سرمای بیسابقه به کشور صحت دارد؟
🔆💠🔅💠﷽💠🔅
💠🔅💠🔅
🔅💠🔅
💠
#پست_ویژه #برنامه_الهی
⁉️ بعضیها میگن ما که مؤمن هستیم چرا اینقدر دچار مشکلات میشیم، ولی اون که دین و ایمون نداره، اینقدر مشکل نداره!
👌 برنامه خداوند متعال اینه که در دنیا حجّت رو بر غیر مؤمنین تموم کنه، لذا میذاره کارشون راه بیفته، امّا روز قیامت با کوله باری از گناه و اشتباه پا به عرصه قیامت میذارن.
✋ولی مؤمنین بناست که امتحاناتی رو در این دنیا پشت سر بذارن و حتّی جزای بسیاری از اشتباهاتشون رو در قالب گرفتاری و مشکلات توی دنیا ببینند تا روز قیامت پاکیزه باشند.
💥 به این روایت توجّه کنین:
امام باقر علیه السلام فرمودند:
«دو فرشته از آسمان به زمين فرود آمدند در بين هوا با هم برخوردند، يكى از آنها به ديگرى گفت: براى چه فرود میآيى؟
گفت: حقّ عزّوجل مرا به طرف درياى اهل إيل فرستاده تا ماهى را صيد نموده و به يكى از جابرين و ستمكاران برسانم؛ چه آنكه وى از خداوند متعال ماهى اين دريا را تقاضا و درخواست نموده از اين رو حق جلّوعلى مرا مأمور ساخت نزد صيّادى كه ماهيهاى آن دريا را صيد میكند رفته و او را به صيد ماهى درياى مزبور ترغيب كرده تا بدين ترتيب حق عزّوجلّ آن جابر و كافر را به منّتهاى آرزويش برساند.
سپس او به رفيقش گفت: تو براى چه فرستاده شدى؟
گفت: خداوند عزّوجل مرا براى امرى عجيبتر از آنچه تو را به آن مبعوث نموده فرستاده، مرا فرستاده به سراغ بنده مؤمنش كه روزهدار و قائم الليل است و دعا و روزهاش در آسمان معروف و مشهور میباشد و امر فرموده كه ديزى طعامى را كه وى پخته و براى افطارش آماده كرده واژگون نمايم تا بدين وسيله آزمايش نهايى ايمان از او صورت گرفته باشد.»
💫 علل الشرائع / ترجمه ذهنى تهرانى، ج2، ص: 490
نکته"ظریف" درباره شرافت اروپا
نقشه جایگزین دولت کدام است؟
✍️ محمد ایمانی:
🔹آقای ظریف می گوید "اروپا شرافت خود را در برجام فروخت". او در توییتر نوشت "وقتی E3 (آلمان، انگلیس و فرانسه) هفته گذشته باقیماندههای برجام را برای خودداری از تعرفههای ترامپ (برای کالاهای وارداتی اروپایی) فروختند، هشدار دادم که این امر تنها او را حریصتر خواهد کرد. اروپا با فروختن شرافت، هرگونه پایه اخلاقی و قانونی را از دست داده است".
🔹سال 92 تا 94 هنگامی که صاحب نظران درباره غیر قابل اعتماد بودن غرب (از جمله اروپا) هشدار می داند، حرف فضایی نمی زدند، بلکه ناظر بر عبرت هایی بود که در گذشته اتفاق افتاده بود و اتفاقا تیم آقای روحانی، نقش آفرین آن بودند.
♦️مذاکرات و توافق سال 82 تا 84 را خود آقای روحانی انجام داده و دیده بود که تروئیکای اروپایی چگونه برخلاف توافق و پس از دو سال سر دواندن، تعلیق دایمی برنامه هسته ای ایران را به جای تعلیق داوطلبانه و شش ماهه مطالبه می کنند.
🔹حتی این حقیقت تلخ در کتاب خاطرات روحانی و سخنرانی ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا عنوان شد. اما متاسفانه آرزو اندیشی، جایی برای واقع بینی نگذاشت و مجددا پشیمانی به بار آورد.
♦️هر گاه گفته می شد آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند، پاسخ می آمد "امضای کری تضمین است"و "به لحاظ اخلاقی برای آمریکا و اروپا بد است و امکان ندارد که توافق را زیر پا بگذارند". زیادی روی شرافت نداشته طرف مقابل حساب کرده بودند یا به مردم القا می کردند.
🔹امروز ناتوان ترین ذهن ها نیز می فهمند که در انعقاد بی چفت و بست و سهل اندیشانه برجام، قصور و تقصیر صورت گرفته و صرف گفتن واقعیت بی شرافتی طرف مقابل، فایده ای ندارد.
♦️اخیرا حتی آقای ظریف تهدید کرد که اگر مجددا پرونده را به شورای امنیت ببرند، خروج از معاهده NPT یکی از گزینه های ایران خواهد بود. تهدید خوبی است اما شاید دیر. ضمن این که تهدیدهای دو سال قبل روحانی و ظریف مبنی بر خروج از برجام در صورت خروج آمریکا نیز متاسفانه بر عکس عمل شد.
🔹اکنون فارغ از این که حرف کدام طرف بحث های سال 92 تا 94 درست بود، مهم این است که تکلیف آینده را مشخص کنیم و از معطلی شش ساله به در آییم.
♦️مسیر قبلی با خباثت اروپا به بن بست کامل خورده است؛ آن هم نه حالا، بلکه حداقل از بیست ماه قبل. منطق مدیریت، نسخه روشنی در این باره دارد: "نقشه جایگزین" یا اصطلاحا پلن "B" که همان بدو طراحی یک راهبرد و برنامه و نقشه، پیش بینی می شود.
🔹دولت و وزارت خارجه هر تلقی، تغافل و تقصیری که داشته اند، اکنون باید در رفتار و نه صرف گفتار دیپلماتیک، نشان دهند که یقین کرده اند آن مسیر، تمام شده و مسیر دیگری را در سه حوزه هسته ای، دیپلماتیک و اقتصادی در پیش گرفته اند.
#ملت_مقاومت_علیه_آمریکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روحانی : #مشروعیت همه ما از مردم است
جناب روحانی ، نتایج نظرسنجی ها نشان میدهد #محبوبیت شما نزد مردم ایران به کمتر از ۱۰٪ رسیده است
بنابراین شما الان برای پست ریاست جمهوری مشروعیت نداری
چرا غاصبانه بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زده ای؟؟؟
چرا #****_قدرت را در خود سرکوب نمیکنی تا خاضعانه از ملت عذرخواهی کرده و #استعفای_خود را اعلام کنی؟؟؟
⚠️ #گریه_سیاسی
🎥 چرا برای حضرت زهرا(س) گریه میکنید؟؟
🔻خدا شاهده اگه سیاسی نباشیم یه قطره اشکمون قبول نیست.
✍؛همسایه ها به امیرالمومنین(ع) گفتند؛ به زهرا بگو یا شب گریه کند یا روز...
زیرا گریه ی حضرت زهرا(س) از جنس #گریه_ی_صرفا_احساسی در سوگ پدرشان رسول الله(ص) نبود.بلکه #مرثیه_ای بود که از #ظلم_های بسیاری که در نبود پیامبر(ص) به آن ها روا شده بود، خبر میداد...و این گریه ها سبب #بیداری و #تاثر مردم مدینه میگشت..
⚠️ضمنا این حزن و گریه و اندوه و سوگ، برای کسانی که میخواستند به محض رحلت حضرت رسول اکرم (ص)، قائله اسلام، پیامبر و خانوادهاش را به پایان برسانند، بسیار گران تمام میشد.چرا که موجب #توجه، #هوشیاری و #تأثر_اذهان عمومی میگردید..
#گریه_احساسی #گریه_سیاسی
حاج حسین یکتا:
#رزمنده ای که در فضای سایبر و مجازی می جنگی،
برای فشردن کلیدها و دکمه های کامپیوتر و موبایلت
وضو بگیر!
و با نیت #قربت_الی_الله مطلب بنویس.
بدون که تو مصداق و ما رمیت اذ رمیت... هستی
شما در شبهای تاریک #جبهه_مجازی و اینترنت از میدان #مین_گناه عبور می کنید.
#مراقب باشید
به شهدا تمسک کنید
بصیرتتون را بالا ببرید که #ترکش نخورید
رابطه خودتون رو با خدا زیاد کنید...
با #اهل_بیت یکی بشید و در این راه گوش به فرمان انها باشید...
بچه ها خط به خطی که تو #فضای_مجازی می نویسین رو همه #شهدا می بینن!!!
در این فضای مجازی که سربازانش شما هستید
باید تا دیوار #نیویورک و #کاخ_سفید پیش رفت.
امروز وقتی شما در این فضا قرار می گیرید شهدا شما را نگاه می کنند، پس باید با #وضو باشید و ذکر « ما رمیت اذ رمیت» بخوانید.
شما الان بالای #دکل_دیده بانی قرار گرفته اید و بخواهید یا نه، وسط میدان هستید؛
چرا که « #کل_یوم_عاشورا_و_کل_ارض_کربلا»
4_5893185843010470025.mp3
9.41M
🎤🎤 کربلایی سید رضا نریمانی
◾️ نوحه واحد حماسی بسیار زیبا و بصیرتی
◾️ هم دیانت فاطمه است
◾️ هم سیاست فاطمه است
◾️ الگو ی ما در دفاع
◾️ از ولایت فاطمه است
4_5877620202924933199.mp3
6.3M
🎤🎤 کربلایی سید رضا نریمانی
✍ ما گرفتار شماییم مدد یا زهرا
🔰امام علی علیه السلام :
✅ #سرزنش انسانهای خودپرست :
نه اموال خود را در راه خدایی كه آن مالها را روزی شما كرد می بخشید،
نه جانها را در راه خدای جان آفرین به خطر می افكنید،
دوست دارید مردم برای خدا ، شما را گرامی دارند اما خودتان مردم را در راه خدا گرامی نمی شمارید، از فرود آمدن در خانه های گذشتگان عبرت گیرید، و از جدایی با نزدیكترین برادران و دوستان پند پذیرید.
📚 #نهج_البلاغه ، خطبه ۱۱۷
✅غالبا در روضه ها از سه بانو در تاریخ به عنوان کنیز حضرت فاطمه(س) یاد می شود :
1⃣اسماء بنت عمیس
2⃣امّ ایمن بنت ثعلبة
3⃣فضّة نوبیه
حال صحت این ادعا را بررسی می کنیم.
💠أسماء بنت عمیس :
او از همان ابتدای مسلمان شدنش، حرة بوده و کنیز نبوده است.
اسماء ابتدا همسر جعفر بن ابی طالب(ع) بوده است و از وی سه پسر به نام های عبدالله و محمد و عون به دنیا آورد.
بعد از شهادت جعفر در جنگ موته، اسماء در سال نهم به تزویج ابوبکر ابن ابی قحافه درآمد.
پس؛ هنگامی که حضرت فاطمه(س) لحظات آخر عمر شریف خود را سپری می کرد، اسماء همسر ابوبکر بوده است و حتی از او فرزندی به نام محمد داشته است.
حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند :
📋《رَحِمَ اللّهُ الأَخَواتِ مِن أَهلِ الجَنَّةِ!》
♦️خدا خواهران بهشتی را مورد مرحمت قرار دهد!(۱)
که منظور حضرت(ص)؛
اسماء دختر عمیس همسر جعفر بن ابی طالب(ع)، و سلمی دختر عمیس همسر حمزة سیدالشهداء(ع) و میمونةُ دختر حارثِ همسر نبی اکرم(ص) و ام فضل دختر حارث همسر عباس بن عبدالمطلب بود که همگی از یک مادر متولد شده بودند.
در اینجا لازم به ذکر است که؛ اسماء در سال هفتم بعثت همراه همسرش جعفر به حبشه هجرت کرد و بعد از ده سال در سال هفتم هجری همراه دیگر مهاجران، به مدینه بازگشته است.
پس اینکه برخی مداحان اسماء را که در شب ازدواج فاطمه(س) به عنوان کمک کار ایشان، ذکر می کنند، دروغ است، چون او در آن سال در مدینه نبوده است.
به هر حال؛ پس اسماء کنیز فاطمه(س) نبوده و از باب علاقه و ارادتی که به این خاندان داشته است، به حضرت فاطمه(س) در امور منزل کمک می کرده است.
تا جایی که امام باقر(ع) از امام علی(ع) روایت می کند که ایشان فرمودند :
📋《أَوْصَتْ إِلَیَّ فَاطِمَهُ(س) أَنْ لَا یُغَسِّلَهَا غَیْرِی، وَ سَکَبَتْ عَلَیَّ الْمَاءَ أَسْمَاءُ بِنْتُ عُمَیْسٍ》
♦️فاطمه(س) به من سفارش کرد؛ غیر از من، کسی او را غسل ندهد و اسماء بنت عمیس، آب بریزد.(۲)
بعد از شهادت حضرت فاطمه(س) اسماء با امام علی(ع) ازدواج کرد و از زمان دقیق وفات اسماء اطلاعی در دست نیست.
💠امّ ایمن :
بَرَکة دختر ثعلبة مشهور به امّ ایمن، کنیزی حبشی و متعلق به عبدالله بن عبدالمطلب، پدر رسول اکرم(ص) بوده و سپس به پیامبر اکرم(ص) ارث رسیده است و و پیامبر(ص) پس از ازدواج با حضرت خدیجه(س) او را آزاد کرد.
ام ایمن همچنین پس از درگذشت آمنه، مادر حضرت محمد(ص) در ابواء، وظیفه مراقبت از پیامبر(ص) را تا ورود به مکه و پس از آن تا سنین بلوغ و رشد، بر عهده داشت.
ام ایمن پیش از اسلام در مکه با عبید بن عمرو ازدواج کرد و از او فرزندی به نام أیمَن به دنیا آورد که در غزوه حنین در سپاه اسلام بود و کشته شد.
پس از درگذشت عبید بن عمرو، پیامبر(ص) روزی در بین اصحاب فرمود :
📋《مَن سَرَّهُ أَن يَتَزَوَّجَ امرَأَةً مِن أَهلِ الجَنَّةِ فَليَتَزَوَّج أُمَّ أَيمَنَ》
♦️هر کس میخواهد با زنی بهشتی ازدواج کند، ام ایمن را به عقد خود درآورد.(۳)
پس؛ ام ایمن با زید بن حارثه ازدواج کرد و اسامة بن زید، فرزند آن دو است.
پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) ام ایمن همچنان به خانه حضرت فاطمه(س) تردّد داشت و حتی به همراه امام علی(ع) برای بازپس گرفتن فدک از ابوبکر، شهادت داد که پیامبر(ص) فدک را به فاطمه(س) بخشیده است.(۴)
پس ام ایمن نیز کنیز حضرت فاطمه(س) نبوده است.
💠فضّه :
در منابع آمده است که؛ حضرت على(ع) و حضرت فاطمه(س) در ابتدای ازدواجشان از رسول خدا(ص) خواستند تا در تقسیم امور خانواده بین آن دو قضاوت کند.
📋《فَقَضَی عَلَی فَاطِمَةَ(س) بِخِدْمَةِ مَا دُونَ الْبَابِ وَ قَضَی عَلَی عَلِیٍّ(ع) بِمَا خَلْفَهُ》
♦️پیامبراکرم(ص) نیز کارهاى مربوط به درون خانه را براى فاطمه(س) و کارهاى بیرون خانه را براى على(ع) تعیین کرد.
حضرت فاطمه(س) در این باره فرمود :
📋《فَلایَعْلَمُ ما دَخَلَنى مِنَ السُّرُورِ اِلاَّ اللّه ُ بِاِکْفائى رَسُولُ الله(ص) تَحَمُّلَ اَرْقابِ الرِّجالِ》
♦️جز خدا کسى نمى داند که من چقدر از این تقسیم خوشحال شدم زیرا از شانه به شانه شدن با مردان بیگانه نجات یافتم و مشکل برخورد با مردان نامحرم از دوشم برداشته شد.(۵)
بعد از اینکه بچه های این دو بزرگوار به دنیا آمدند، کارهای منزل بر حضرت فاطمه(س) سخت شد و از آنجایی که امام علی(ع) مدام در جنگها شرکت می کرد، پس در غنایم جنگی سهم داشت.
روزی؛ حضرت فاطمه(س) به پیشنهاد امام علی(ع) قصد داشت از رسول خدا(س) خادمی برای خانه بخواهد، اما پیامبر اکرم(ص) در پاسخ به درخواست ایشان، فرمود :
📋《یَا فاطِمَه(س)! ﺃُﻋَﻠِّﻤُﻜُﻤَﺎ ﻣَﺎ ﻫُﻮَ ﺧَﻴْﺮٌ ﻟَﻜُﻤَﺎ ﻣِﻦَ ﺍﻟْﺨَﺎﺩِﻡِ؟》
♦️ای فاطمه(س)! آيا بهتر نيست چيزى به شما تعليم نمايم كه از خادم براى شما بهتر باشد؟
ادامه مطالب :👇
سپس تسبیحات را به ایشان آموخت و فرمود :
📋《ﺇِﺫَﺍ ﺃَﺧَﺬْﺗُﻤَﺎ ﻣَﻨَﺎﻣَﻜُﻤَﺎ ﻓَﻜَﺒِّﺮَﺍ ﺃَﺭْﺑَﻌﺎً ﻭَ ﺛََﻼﺛِﻴﻦَ ﺗَﻜْﺒِﻴﺮَﺓً، ﻭَ ﺳَﺒِّﺤَﺎ ﺛََﻼﺛﺎً ﻭَ ﺛََﻼﺛِﻴﻦَ ﺗَﺴْﺒِﻴﺤَﺔً، ﻭَ ﺍﺣْﻤَﺪَﺍ ﺛََﻼﺛﺎً ﻭَ ﺛََﻼﺛِﻴﻦَ ﺗَﺤْﻤِﻴﺪَﺓً》
♦️ای فاطمه(س)! هرگاه خواستید بخوابید، سی و سه مرتبه سبحان الله، و سى و سه مرتبه الحمدالله و سى و چهار مرتبه الله اكبر بگوييد.
سپس حضرت زهرا(س) از آموختن این تسبیح خرسند شد و فرمود :
📋《رَضِيتُ عَن اللهِ و عَن رَسُولِه》
♦️من از خدا و رسولش راضى شدم.(۶)
بعد از اینکه پیامبر اکرم(س) از مساعدت و دادن خدمتگزار به حضرت فاطمه(س) امتناع نمود و براى تقويت جسم و جان فاطمه(س) تسبيح هاى معروف را به دختر ارجمند خويش آموخت، طولى نكشيد كه آيه نازل شد و اين روحيه پيامبر(ص) را موجب رضايت پروردگار عالم و پاداش بزرگ الهى اعلام كرد، و در عين حال جلب رضايت و مساعدت فاطمه(س) را نيز مجاز و سبب خوشنودى خداوند دانست.
📋《وَ إِمّٰا تُعْرِضَنَّ عَنْهُمُ اِبْتِغٰاءَ رَحْمَةٍ مِنْ رَبِّكَ تَرْجُوهٰا فَقُلْ لَهُمْ قَوْلاً مَيْسُورَاً》
♦️و اگر به امید رحمتى که از پروردگارت جویاى آنى، از ایشان روى مى گردانى، پس با آنان سخنى به نرم بگو.(۷)
نقل شده است که؛
📋《فَلَمَّا نَزَلَت هَذِهِ الآیَةُ أَنفَذَ رَسُولُ اللهِ(ص) إِلَیهَا جَارِیَةً لِلخِدمَةِ وَ سَمَّاهَا فِضَّةً》
♦️هنگامی که این آیه نازل شد، حضرت رسول خدا(ص) کنیزی را به استخدام و خدمتگزارى فاطمه(س) مامور كرد و او را فضه نامید.(۸)
حضرت علی(ع) در مورد فضه فرموده است :
📋《اَللَّهُمَّ بَارِكْ لَنَا فِی فِضَّتِنَا》
♦️خدایا برای ما، فضه را مایه برکت قرار بده.(۹)
بعد از آمدن فضه، حضرت فاطمه(س) کارهای خانه را بین خود و فضه تقسیم می کرد؛ یک روز خود و یک روز فضه کارها را انجام میداد.
قطب الدین رواندی می نویسد :
روزی سلمان فارسی به خانه فاطمه(س) آمد.
آن حضرت(س) را دید که در کنار آسیاب نشسته و به آرد کردن جو برای خانواده مشغول است.
دست بانوی دو سرا، مجروح شده و پینه بسته و خونش بر چوب آسیا لخته بسته است.
در همان حال فرزند کوچکش امام حسین(ع) در گوشه ای از خانه از گرسنگی در اضطراب و گریه است.
سلمان گفت : ای دختر رسول خدا(س)! دست های شما از آسیاب کردن مجروح شده است.
فضّه خادمه تان حاضر است چرا این کار را به او نمی سپارید؟
حضرت(س) فرمود :
📋《اَوْصَـانى حَبيبِى رَسـُولُ اللهِ(ص) اَنْ تَكُونَ الْخِدْمَةُ لَها يَوْماً وَلى يَوْماً فَكانَ اَمْسِ يَوْمَ خِدْمَتِها وَ الْيَوْمُ يَوْمُ خِدْمَتى》
♦️رسول خدا(ص) به من وصیت کرده است که خدمت خانه یک روز با او باشد و روز دیگر با من و امروز نوبت من است.(۱۰)
فضه در ماجرای بیماری حسنین(ع)، که علی(ع) و فاطمه(س) نذر کردند در صورت بهبودی آنان سه روز روزه بگیرند، با آنان همراه شد و چنین نذری کرد.(۱۱)
امام علی(ع) هنگام دعوت به وداع فرزندان خود با پیکر مادر، فضه را هم خطاب قرار داده و فرموده است :
📋《یا أُمَّ كُلْثُومٍ(س) یا زَینَبُ(س) یا سُكَینَةُ یا فِضَّةُ یا حَسَنُ(ع) یا حُسَینُ(ع) هَلُمُّوا تَزَوَّدُوا مِنْ أُمِّكُم》
♦️ای ام کلثوم(س)، ای زینب(س)، ای سکینه، ای فضه، ای حسن(ع)، ای حسین(ع)، بشتابید و بیایید با مادرتان وداع کنید.(۱۲)
فضه بعد از شهادت حضرت زهرا(س)، به امام علی(ع) رسید و امام علی(ع) او را پس از آزادی به همسری ابوثعلبه حبشی درآورد و او از خانه امام(ع) خارج شد و بیست سال بعد از شهادت فاطمه(س) زندگی کرد.(۱۳)
تاریخ دقیقی بعد از این جریان در مورد او در دست نیست.
♻️نتیجه گیری :
اسماء و ام ایمن کنیز فاطمه زهرا(س) نبودند و
تنها کنیز فاطمه(س) فضه بود.
که حتی طبق قول یکی علمای معاصر که در قید حیات هستند، حتی فضه نیز هم کنیز نبوده و از دختران پادشاهان هم جوار بوده که شهرت فاطمه زهرا(س) را شنیده بود و خواستار آشنایی با قرآن را داشت و به این ترتیب، به مدینه آمد تا شاگرد قرآن فاطمه زهرا(س) باشد، ولی حضرت(ع) به خاطر مشغله خانه داری و بچه داری قبول نکردند، تا اینکه فضه گفت :
من در امور منزل تو را کمک می کنم، تا تو نیز به من قرآن یاد بدهی و حضرت(س) قبول کرد!
و این شد که؛ فضه پس از شهادت حضرت فاطمه(س) حدود بیست سال با آیات قرآن حرف میزد و به دیگران پاسخ میداد.
که به نظرم، صحت این قول بعید است.
📚منابع :
۱)خصال شیخ صدوق، ج۱، ص۳۶۵
۲)اسد الغابه ابن اثیر، ج۷، ص۲۲۶
۳)صحيح بخاری، ج۵، ص۲۱۴۰
۴)الاحتجاج طبرسی، ج۱، ص۱۳۸
۵)وسائل الشیعه حر عاملی، ج۱۴، ص۱۲۳
۶)علل الشرائع شیخ صدوق، ج۲، ص۳۶۶
۷)سوره اسراء، آیه ۲۸
۸)عوالم العلوم بحرانی، ج۱۱، ص۴۳۴
۹)الثاقب فی المناقب طوسی، ص۲۸۱
۱۰)الخرایج و الجرایح راوندی، ص۵۳۰
۱۱)اعلام النساء المؤمنات حسون، ص۶۹۹
۱۲)بحارالأنوار مجلسی، ج۴۳، ص۱۷۹
۱۳)الحسین(ع) و بطلة کربلاء مغنیة، ص۲۸۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬کلیپ : منظور از هدایت تکوینی و هدایت تشریعی چیست ؟
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_بهشتی
💠هدف از جهاد با دشمنان
قسمت دوم
🔸۱. اقدام علیه پیشوایان کفر و ریشه کن کردن آنان ✨توبه آیه ۱۲ ✨
🔸۲. توجه دادن به این که اولیای شیاطین نمیتوانند در مقابل مسلمین استقامت ورزند و نیرنگ و فریب آنان بسیار ضعیف است
✨نسا آیه ۷۶✨
🔸۳. مبارزه با پیمان شکنی و کسانی که با زور و قلدری رفتار می کنند✨توبه ۱۳✨
💢و نتیجه اینکه مواظب باشید :
اگر شما به میدان جنگ و جهاد حرکت نکنید، مشمول عذاب الهى مى شوید و خداوند گروه دیگرى غیر از شما را براى حفاظت از دین خود مى آورد ✨ توبه آیه ۳۸ و ۳۹ ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊روایت سوزناکی از فرزند شهیدی که به حاج قاسم میگفت بابا!😔
🌷فرزند شهید مدافع حرم حسین بواس؛ همون بچه ای که تو نماز به حاج قاسم گل میداد...
🔴@ ملاک #حال_حاضر افراد است!
🔴@ چرا امام از بعضی از خائنین تعریف کرده!؟
⭕️امام خمینی :
✍من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوس و #اسلام_نمایی بعضی افراد #ذکری از آنان کرده و #تمجیدی نموده ام که #بعد_فهمیدم از #دغل بازی آنان #اغفال شده ام.
👈آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی #متعهد و وفادار می #نمایاندند و نباید از آن مسایل سوء استفاده شود.
👈 و میزان در هر کس #حال_فعلی او است🤔 روح الله الموسوی الخمینی .
#هاشمی_رفسنجانی #فتنه_اکبر
#طلحه_زبیر #پدر_فتنه
📚صحیفه امام جلد21 ص 206
🔴 #نشرمبانی_امام_یک_واجب_شرعی
🔴 ⚠️چگونه بفهمیم مسلمانیم
#امام_خمینی :
آنهایی که اسلام را خلاصه میکنند در اینکه
👈بخورند
👈و بخوابند
👈و یک نمازی بخوانند
👈و یکروزهای بگیرند
👈و در گرفتاری این جامعه دخالت نکنند،
حسب روایت رسول اکرم(ص)، اینها #مسلم_نیستند! .😱😱😱
⏰8 تیر 1360⏰
#آیامسلمانیم؟ ؟
💠 #انتخابات 💠
«حضور زنان در انتخابات»
🔹 امام خمینی (ره):
«شما باید در همه صحنه ها و میدان ها آن قدری که اسلام اجازه داده وارد باشید. مثل انتخابات که امروز عملی است که باید انجام بگیرد و صحبت روز است در ایران، خانم ها همان طوری که مردها فعالیت می کنند برای انتخابات، خانم ها هم باید فعالیت بکنند برای اینکه فرقی ما بین شما و دیگران در سرنوشت تان نیست. سرنوشت ایران، سرنوشت همه است... برای اینکه امور سیاسی مخصوص یک طبقه نیست، همان طوری که علم مخصوص یک طبقه نیست.
همان طوری که مردها باید در امور سیاسی دخالت کنند و جامعه خودشان را حفظ کنند، زن ها هم باید دخالت کننند و جامعه را حفظ کنند. زن ها هم باید در فعالیت های اجتماعی و سیاسی همدوش مردها باشند، البته با حفظ آن چیزی که اسلام فرموده است، که بحمدالله امروز در ایران جاری است».
📗 #منبع : صحیفه امام، ج 18، صص 404 ـ 403
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈
👈 #گاف یا #عمد؟
🔹حساب کاربری کاخ سفید در «یوتیوب» که دیدار ترامپ با رئیسجمهور «عراق» را به اشتباه، «ایران» درج کرد
🔸۲۶ دی ۹۸ | روحانی: #من_بلد_نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم
🔹۲۷ دی ۹۸ | رهبر انقلاب: تنها راه پیش روی ملت ایران قوی شدن است
💠 #پاسخ_به_شبهات 💠
🔻 پرسش
اگر انبیاء الهی انسانهای کامل بودهاند، پس چرا خداوند ایشان را امتحان میکرد؟
🔹 پاسخ
برای روشنتر شدن موضوع باید ابتدا به مفاهیم دو واژهی «کمال» و «امتحان» توجه نماییم.
کمال حد یقف (توقف) ندارد. کمال که به حدی محدود و متوقف گردد، به جز نقص چیزی نیست. به عنوان مثال کسی نمیتواند معین کند و بگوید که سقف و حد کمال زیبایی، علم، قدرت، جود، حیات و ... چقدر است؟ خداوند هستی محض (کمال مطلق) است و حرکت به سوی اوست و او نیز محدود نیست که بگوییم کسی رسید و یا سقفی برای تقرب به خود تعیین ننموده که بگوییم کسی به آخرش رسید. لذا کمال همیشه و همیشه ادامه دارد. چون خدا محدود نیست. به همین خاطر حتی انبیای الهی که انسان کامل هستند، در یک سطح نیستند و طبق فرمودهی خدا در قرآن کریم، برخی از آنها نسبت به برخی دیگر فضیلت «برتری» دارند.
اما «امتحان» یعنی چگونگی گذران یک مرحله، جهت ورود به مرحلهی بعد. لذا انسان تا در دار دنیاست و با اختیار و اراده در به فعلیت رساندن قوهها و استعدادهای خود تلاش میکند، امتحان هست. یعنی آن چه برایش پیش میآید، با هر چه مواجه میگردد، هر تفکر، عمل و گفتار او امتحان است. یعنی باید از آن مرحله با موفقیت عبور کند تا به مرحلهی بالاتر برسد.
پس از مرگ نیز هم اختیار و اراده هست و هم تداوم رشد و کمال [چرا که چنان چه بیان شد، سیر الی الله حد یقف ندارد]، اما چون همه چیز مشهود است، انسان بر سر دو راهیها قرار نمیگیرد تا امتحان شود و ارادهی او جز به ارادهی الهی تعلق نمیگیرد. هر چه اختیار میکند، همان است که خدا اختیار نموده است.
•┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈
قدیری ابیانه:👈 مجمع تشخیص مصلحت نظام بجای دولت بودجه سالانه کشور را تنظیم کند.
✅از آنجا که دولتها سعی می کنند از طریق اختصاص یا عدم اختصاص بودجه استقلال قوا از یکدیگر را خدشهدار کرده و آنها را از این طریق تحت تسلط خود بگیرند، مناسب است در شرایط فعلی، به جای دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام عهدهدار تنظیم بودجه کشور بشود و آن را برای بررسی و تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی بفرستد.
در این صورت دولت نمیتواند رسانههای گروهی، قوه قضائیه و نیروهای مسلح و ... را با اهداف حزبی و جناحی خویش تحت فشار قرار دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همه دنیا آماده جنگ با ایران شده اند ولی چرا اقدام نمی کنند؟
💢آمریکا نه از راه زمینی، و نه آبی و نه هوایی هم نمیتواند به ایران حمله کند...
♨️چه کسانی مردم را با سایه جنگ(نظامی) فریب می دهند؟
اگر برای شما هم سوال شده لطفا کلیپ را ببینید
#امنیتم_را_مدیون_شما_هستم
#سردار_حاجی_زاده
#هواپیمای_اوکراینی
🔘 *همرزم شهید یوسفالهی در گفتگو با «جوان» از خاطرات عارفی میگوید که سردار سلیمانی میخواست کنارش دفن شود*
✍ علیرضا محمدی
سردار شهید محمدحسین یوسفالهی از رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله بود که طی عملیات والفجر ۸ به تاریخ ۲۷ بهمن ماه ۱۳۶۴ به شهادت رسید. نام محمدحسین برای خیلی از رزمندگان و مردم کرمان شناخته شده بود، اما این نام وقتی در سراسر ایران پیچید که خبر رسید سپهبد شهید حاجقاسم سلیمانی وصیت کرده است کنار مزار این شهید بزرگوار دفن شود. به قول یکی از خوانندگان صفحه ایثار و مقاومت (که با ما تماس گرفته بود) شاید حاجقاسم میخواست با وصیتش زمینههای شناخته شدن شهید یوسفالهی را فراهم آورد. اما شناختن خصایل شهید یوسفالهی ما را به این باور میرساند که حاجقاسم پیش از هر نیت و هدفی، دوست داشت از فضایل دفن پیکرش در کنار یک رزمنده عارف برخوردار شود! گفتوگوی ما با حاج حمید شفیعی، همرزم شهیدان حاجقاسم سلیمانی و محمدحسین یوسفالهی دربرگیرنده خاطرات یک مجاهد عارف است که زمینه بروز و ظهور او در آوردگاهی به نام دفاع مقدس فراهم شده بود.
🔲 آشنایی شما با شهید یوسفالهی از چه زمانی رقم خورد؟
تابستان ۱۳۶۱ بعد از عملیات رمضان به مقر تیپ رفتم و، چون دوست داشتم پیش همشهریها باشم، سراغ بچههای کرمان را گرفتم. گفتند حدود ۱۵ الی ۱۶ نفر از بچهها داخل یک چادر جمع شدهاند. آنها یک گروه ویژه تشکیل داده بودند و اغلب آرپیجیزن و جنگدیده بودند. چون همشهری بودیم و از طرفی همه آن بچهها از نیروهای نخبه بودند، من هم رفتم و قاطیشان شدم. حسین آقا را اولین بار همان جا دیدم. تعداد دیگری از بچهها هم بودند که خیلی نگذشت با هم دوستی محکمی برقرار کردیم. اغلب این بچهها بعدها به شهادت رسیدند. کمی بعد شاکله اطلاعات لشکر ۴۱ ثارالله از بچههای همین چادر تشکیل شد.
حاجقاسم با شعرخوانی حسینآقا منقلب میشد
حسین آقا چه خصوصیاتی داشت که در برخورد اول رفاقت محکمی برقرار کردید؟
دوستیهای زمان جنگ اغلب همینطور بود. بچهها بیشیله و پیله و صاف و صادق بودند و همین خصایل باعث میشد رزمندهها در فضای جبهه خیلی زود با هم صمیمی شوند. البته حسین آقا خصوصیاتی داشت که باعث میشد نام و چهره و رفتارش در ذهن آدم بنشیند و به این راحتیها فراموشش نشود. ایشان کلی ابیات عارفانه خصوصاً از حافظ و مولوی و دیوان شمس از بر بود. با یک لحن عجیبی هم میخواند که به دل آدم مینشست. خیلی وقتها از ایشان میخواستیم برایمان شعر بخواند. خصوصاً حاجقاسم شعرخوانی حسین آقا را خیلی دوست داشت. خلاصه بچههای چادر ما همگی از رزمندههای مخلص و پای کار بودند. هرکسی با حسین آقا و بچههای گروه حشر و نشر داشت، جذبشان میشد. همان زمانها جواد رزمحسینی مسئول اطلاعات لشکر که من را میشناخت، گفت: شفیعی دنبال بچههای زبر و زرنگ و باهوش و تحصیلکرده برای اطلاعات لشکر میگردم. گفتم اتفاقاً من ۱۵، ۱۶ نفر از این بچهها را یکجا میشناسم. بردمش و با بچههای چادرمان آشنایش کردم. کمی که با آنها حرف زد، به من گفت با اینها صحبت کن و بگو در جبهه بمانند و به اطلاعات لشکر کمک کنند. من هم موضوع را با بچهها درمیان گذاشتم و همگی یا علی گفتند. خودم کمی در اطلاعات ماندم و بعد رفتم تا گردانهای پیاده را تشکیل بدهیم.
🔳 نمونهای از اشعاری که شهید یوسفالهی میخواند یادتان است؟ واکنش حاجقاسم به شعرخوانی ایشان چه بود؟
حاجقاسم هر وقت شعرخوانی یوسفالهی را گوش میداد گریه میکرد. یادم است یک مثنوی را یوسفالهی زیاد میخواند. با آن لحن گرم و دوستداشتنیاش میخواند: من مست و تو دیوانه ما را که برد خانه/ من چند تو را گفتم کم خور دو سه پیمانه/ در شهر یکی کس را هشیار نمیبینم/ هر یک بتر از دیگر شوریده و دیوانه... /، چون کشتی بیلنگر کژ میشد و مژ میشد/ وز حسرت او مرده صد عاقل و فرزانه. یوسفالهی که اینها را میخواند همگی کیف میکردیم. خصوصاً حاجقاسم که همین طور اشک میریخت. حسین آقا یک شعر دیگر را هم زیاد میخواند که متأسفانه خود شعر یادم نیست ولی مفهومش به این صورت بود که این دنیا همه حباب است، حباب هم در خواب است، یک مست هم این خواب را دیده است و تازه آن مست یک کولی است.
🔲 حسین آقا چه داشت که اینطور حاجقاسم و دیگر رزمندهها را شیفته خودش کرده بود؟
بگذارید خاطرهای برایتان تعریف کنم تا پاسخ سؤالتان را هم داده باشم. یک بار در جبهه غرب همراه حسین آقا به گشتزنی رفته بودیم. روی موتور بودیم و من ترکش نشسته بودم. بعد از قوچ سلطان، یک بلندی بود که نامش یادم نیست. آنجا یک تکدرختی بود که حسین آقا موتور را کنار آن درخت نگه داشت. در همین لحظه عراقیها ما را دیدند و تیربارچیشان با کالیبر ۵۰ شروع کرد به طرف ما تیرانداختن. من رفتم پشت درخت پناه گرفتم، اما حسین رفت بالای درخت و لابهلای شاخ و برگها نشست. هرچه گفتم حسین بیا پایین