eitaa logo
جهاد تحول و تبیین
2.2هزار دنبال‌کننده
50.5هزار عکس
39.7هزار ویدیو
852 فایل
هدف ماسربازپروری برای امام زمان عج الله ونایب برحقش امام خامنه ای است. همراه ماباشید
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓سالروز رحلت علامه مجلسی/۲ 💠رهبر انقلاب: ‼️علّامه‌ی مجلسی مرد خیلی بزرگی است، اگر کسی نظراتشان در ذیل روایات کتاب باعظمت بحار را ببیند میفهمد که این مرد هم فقیه است، هم متکلّم است، هم اهل عقلیّات است. مجلسی خیلی بزرگ است! ۹۱/۱۲/۷ ‼️علامه مجلسی در بحار الانوار، جلد ۴۸، صفحه ۹۶-۹۷ بیان جالبی دارد. میفرماید: «ان آیات الشرک ظاهرها فی الاصنام الظاهره و باطنها فی خلفاء الجور الذین اشرکوا مع ائمه الحق و نصبوا مکانهم. » یعنی آیات شرک در قرآن، ظاهرش بتها هستند اما باطن آنها خلفای جور است، آنان که به ناحق خود را خلیفه مینامیدند و بر جامعه اسلامی حکومت میکردند، و با امامان حق شریک شدند در ادعای حکومت اسلامی و حاکمیت بر جامعه‌ی مسلمانان، خود این شرک با ائمه حق، شرک با خداست زیرا ائمه حق، نمایندگان خدا هستند و چون خلفای جور، خود را در جای آنها گذاشتند  و خود را با آنها در ادعای امامت شریک کردند، بنابراین این ها بت هستند و طاغوتند و هرکس که از آنها اطاعت کند، او در حقیقت مشرک شده است! ۶۱/۸/۱۸ @Jahade_tabeini
🗓سالروزمغفول‌فوت‌محمدحنفیه 💠رهبرانقلاب ‼️با دریافت نامه کوفیان توسط سیدالشهدا، حضرت هم راه میفتد به سمت کوفه اما تمام کسانیکه در مکه مدینه افراد نام و نشان‌داری بودند و حقیقت قضیه را نمیفهمیدند با این کار حضرت مخالفت میکردند، کسانی مثل محمد حنفیه و عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس مخالف بودند، چون محاسبه میکردند که حضرت که به حکومت نمیرسد پس به شهادت میرسد لذا خودشان که نمیرفتند در قیام حضرت هم اشکال میتراشیدند اما سیدالشهدا علی رغم همه این نصیحتهای بظاهر عاقلانه قیام کردند! ۶۱/۸/۴ ‼️قیام عظیم حسینی هم علیه حاکمیت طاغوتی بود و هم علیه روحیه راحت طلبى فسادپذیر؛ این کار مهم حضرت است، اگر امام حسین قیام نمیکرد، آیا روحیه تنبلی و گریز از مسؤولیت تبدیل به روحیه ظلم ستیزی و مسؤولیت پذیری میشد؟! چراکه وقتی امام حسین، از مدینه که مرکز بزرگان اسلام بود، به مکه رفت. فرزند عباس، فرزند زبیر، فرزند عمر، همه اینها در مدینه جمع بودند و هیچکس حاضر نشد در آن قیام تاریخی، به حضرت کمک کند. ۷۱/۱۱/۶ ⚠️توجه؛ 🏳علت اشتهار محمدحنفیه به حنفیه اینستکه مادرش خوله از قبیله بنی‌حنفیه بود! @Jahade_tabeini
🗓سالروز دستور امام رضا 🏴به ریان‌بن‌شبیب محدث 🏴بر اقامه عزای حسینی 💠رهبرانقلاب ‼️قیام حسین بن علی برای اینبود که، بینی حکام ضد اسلام و انسان را بخاک بمالد! مجالس حسینی هم باید، مجالس ضدیزیدهای زمان باشد! ۶۸/۱۰/۱۹ ‼️بالاترین نشر معارف در جلسات هیئات، تبیین ماهیت نظام جمهوری اسلامی است، که غفلت از آن خیانت به اسلام است! ۷۴/۳/۳ ‼️هیئت نماد تجمع فکری و عاطفی برمحور سیدالشهداست، بارها گفته‌ام که با شورحسینی موافقم اما جهتدار، اگر شورحسینی جهتدار نباشد اثر نمیگذارد، الآن در هیئت برای امام حسین خون گریه میکنیم اما یک لحظه بعد درست ضد اهداف اسلامی که حضرت برایش این همه سختی کشید حرکت کرده و به یزید زمان کمک میکنیم، وقتی پشت سر شور حسینی فکر نباشد این از آب درمیاید! ۸۴/۶/۳ ‼️چرا امام رضا به ریان بن شبیب دستور میدهد مصیبت اباعبدالله را در میانتان بخوانید؟ آنوقتکه بنی‌امیه تارومار شده بود. این کار برای اینستکه راه حسین بن علی عَلَم حرکت عظیم امت اسلام بسوی اهداف اسلامی است؛ این علم تا امروز سر پا و امت اسلام هدایت کرده است از پس هم باید سر پا بماند! ۸۳/۴/۱۶ @Jahade_tabeini
♨️بازخوانی بیانات عتاب آمیز رهبر معظم انقلاب نسبت به شبهه افکنان عزاداری سید الشهداء علیه السلام؛ 🔻باید گریه و زاری کرد/ از موضع روشنفکری نگویند اینها دیگر لازم نیست! نه، اینها تا آخر لازم است ♦️امام خامنه ای:بعضی حالا ممکن است بگویند شما میخواهید نهضت امام حسین را بیان بکنید، خیلی خب، بروید بیان کنید، دیگر روضه‌خوانی و گریه و زاری و اینها چیست؟ بروید بنشینید بیان کنید که حضرت این کار را کردند، این کار را کردند، هدفشان هم این بود. این، خیلی فکر خطائی است، نگاه غلطی است. این عاطفه‌ی نسبت به اولیاء خدا، اولیاء دین، این پیوند عاطفی، پشتوانه‌ی بسیار ارزشمند پیوند فکری و پیوند عملی است. بدون این پشتوانه، خیلی سخت میشود در این راه حرکت کرد. ♦️در قرآن نسبت به اولیاء الهی سه تعبیر وجود دارد: یک تعبیر، تعبیر ولایت است؛ «انّما ولیکم اللَّه و رسوله و الّذین امنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکوة و هم راکعون»؛ بحث ولایت. معلوم است که پیوند، ارتباط، معرفت، اینها داخل در زیرمجموعه‌ی ولایت است. یک بحث، بحث اطاعت است؛ «اطیعوا اللَّه و اطیعوا الرّسول و اولی الامر منکم»؛ اطاعت رسول و اطاعت اولی‌الامر. این، در عمل است. در میدان عمل باید اطاعت کرد، پیروی کرد. اما یک بحث سومی وجود دارد و آن، بحث مودت است. «قل لا اسئلکم علیه اجرا الّا المودّة فی القربی». این مودت چیست دیگر؟ ولایتِ اینها را داشته باشید، اطاعت هم از اینها بکنید؛ مودت برای چیست؟ این مودت، پشتوانه است. اگر این مودت نباشد، همان بلائی بر سر امت اسلامی خواهد آمد که در دورانهای اول بر سر یک عده‌ای آمد که همین مودت را کنار گذاشتند، بتدریج اطاعت و ولایت هم کنار گذاشته شد. ♦️بحث مودت خیلی مهم است. این مودت، با این ارتباطات عاطفی حاصل میشود؛ ماجرای مصیبتهای اینها را گفتن، یک جور ایجاد ارتباط عاطفی است؛ ماجرای مناقب اینها و فضائل اینها را گفتن، یک جور دیگر پیوند عاطفی است. بنابراین، این عزاداری‌هائی که انجام میگیرد، این گریه و زاری‌ای که میشود، این تشریح حوادث عاشورا که میشود، اینها چیزهای لازمی است. یک عده از موضع روشنفکری نیایند بگویند آقا، اینها دیگر لازم نیست. نه، اینها لازم است؛ اینها تا آخر لازم است؛ همین کارهائی که مردم میکنند.
🏴 بیایید با نصب یک پرچم در سردرخانه و مغازههایمان، هرخانه و مغازه‌ را یک حسینیه کنیم 🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨ نسیم در . 🌺 مکالمه شنیدنی در جهنم 🌺 🌹ﻭَﻫُﻢْ ﻳَﺼْﻄَﺮِﺧُﻮﻥَ ﻓِﻴﻬَﺎ ﺭَﺑَّﻨَﺂ ﺃَﺧْﺮِﺟْﻨَﺎ ﻧَﻌْﻤَﻞْ ﺻَﺎﻟِﺤﺎً ﻏَﻴْﺮَ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﻛُﻨَّﺎ ﻧَﻌْﻤَﻞُ ﺃَﻭَﻟَﻢْ ﻧُﻌَﻤِّﺮْﻛُﻢ ﻣَّﺎ ﻳَﺘَﺬَﻛَّﺮُ ﻓِﻴﻪِ ﻣَﻦ ﺗَﺬَﻛَّﺮَ ﻭَﺟَﺂءَﻛُﻢُ ﺍﻟﻨَّﺬِﻳﺮُ ﻓَﺬُﻭﻗُﻮﺍْ ﻓَﻤَﺎ ﻟِﻠﻈَّﺎﻟِﻤِﻴﻦَ ﻣِﻦ ﻧَّﺼِﻴﺮٍ 37 فاطر ﻭ ﺁﻥ ﻛﻔّﺎﺭ ﺩﺭ ﺩﻭﺯﺥ ﻧﺎﻟﻪ ﻣﻲ ﺯﻧﻨﺪ (ﻭ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ:) ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﻣﺎ ﺭﺍ ﺧﺎﺭﺝ ﻛﻦ ﺗﺎ ﻋﻤﻞ ﺻﺎﻟﺤﻲ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﻴﻢ، ﻏﻴﺮ ﺍﺯ ﺁﻧﭽﻪ ﻛﻪ ﻗﺒﻠﺎً ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻲ ﺩﺍﺩﻳﻢ. (ﺩﺭ ﭘﺎﺳﺦ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ:) ﺁﻳﺎ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﭼﻨﺪﺍﻥ ﻋﻤﺮ ﻧﺪﺍﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺑﻨﺎﻱ ﺗﺬﻛّﺮ ﺩﺍﺭﺩ ﻣﺘﺬﻛّﺮ ﺷﻮﺩ ﻭ ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻏﺘﺎﻥ ﺁﻣﺪ (ﻭﻟﻲ ﺷﻤﺎ ﺗﻮﺟّﻬﻲ ﻧﻜﺮﺩﻳﺪ)، ﭘﺲ ﺍﻳﻨﻚ ﺑﭽﺸﻴﺪ، ﭘﺲ ﺑﺮﺍﻱ ﺳﺘﻤﮕﺮﺍﻥ ﻫﻴﭻ ﻳﺎﻭﺭﻱ ﻧﻴﺴﺖ. 🌹 ✅«ﺻُﺮﺍﺥ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻭ ﻧﺎﻟﻪ ﺍﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻤﻚ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺷﺪ. ✅👌ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﻧﺘﺎﻳﺞ ﻛﺮﺩﺍﺭ ﺑﺪ ﺧﻮﻳﺶ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻭﺯﺥ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﻨﺪ، ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻣﻲ ﻛﺸﻨﺪ ﻭ ﺗﻘﺎﺿﺎﻱ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﻨﺪ. ﺍﻣﺎ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺗﻜﺎﻣﻠﻲ ﺟﻬﺎﻥ ﻣﺤﺎﻝ ﺍﺳﺖ؛ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭﻛﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺟﻮﺍﻥ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﻪ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺟﻨﻴﻨﻲ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﺑﺮ ﻓﺮﺽ ﺁﻥ ﻛﻪ ﭼﻨﻴﻦ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻲ ﻣﻤﻜﻦ ﺷﻮﺩ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﻓﺮﺍﻣﻮﺷﻜﺎﺭ ﺑﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻨﺎﻫﺎﻥ ﻗﺒﻠﻲ ﺭﺍ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻛﺮﺩ. لذا جواب می شوند : ﴿أَوَ لَمْ نُعَمِّرْكُم .... شما چندين بار مبتلا شديد عذرخواهي كرديد ما عمر طولاني به شما داديم كه براي تذكره و موعظه كافي بود ﴿وَجَاءَكُمُ النَّذِيرُ﴾ هم انبيا آمدند و هم جانشينان انبيا آمدند ما هم به شما مهلت داديم ديگر حالا نوبت شما تمام شده مهلت به پايان رسيد . عمل صالح کالا قیمتی ولی کفار به خاطر تزیین نفس خیال کردند عملشان درست و صالح است ! !!
🔴حسین علیه السلام کشته جهالت‼️ 🔻به این سه مقدمه دقت بفرماید: ⚠️ :⚠️ 🔴 مقدمه اول: 💠 چرایی شهادت امام حسین: " و بَذَلَ مُهجَتَه فیکَ لِیَستَنقِذَ عبادَک مِن الجَهاله و حَیره الضلاله" ✅ برای نجات بشریت از جهالت و سرگردانی گمراهی 🔴 مقدمه دوم: 💠چگونگی نجات بشر از جهالت: "اَسیرُ بِسیرهّ جدّی و ابی ": ✅ از طریق احیاء سیره جدم رسول الله و پدرم امیرالمومنین علیهما السلام 🔴 مقدمه سوم: 🔴 مگر امیرالمومنین چیزی غیر از بود که حضرت بعد از عبارت سیره جدّم، عبارت و پدرم را آورده اند؟ ✅جواب: نه! میان سیره علی و سیره نبی علیهمالسلام هیچ تفاوتی نبود؛ اما پس از رحلت پیامبراکرم، منافقان و دشمنان اسلام ناب دست به تحریف سیره نبوی زدند و کار بجایی رسید که با تحریف سخنان و سیره پیامبر، مقدمات حذف اهل بیت از حاکمیت و قتل آنها را فراهم کردند. در چنین شرایطی مهم ترین لازمه هدایت و اصلاح امت، ارائه شاخص و قرائت صحیح از سیره پیامبر است و پرواضح است تنها قرائت صحیح و بی انحراف و تحریف، همانا سیره و گفتار امیرالمومنین علیه السلام است. 📌نتیجه: همچنان راه نجات و امید، رجوع به سیره پیامبر از طریق سیره امیرالمومنین است. به عبارت دیگر قرائت امیرالمومنین از پیامبراکرم تنها راه نجات امت از جهالت و حیرت ضلالت است. و.... ✅ و عصاره شگفت انگیز بیان و سیره امیرالمومنین علیه السلام است. پس 🖊 حجت الاسلام شهریور۹۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️در بحبوحه کرونا و درگیری برگزاری عزاداری محرم به یکباره به اصل ولایت حمله میکنند؟!!
6779571_930.mp3
2.13M
🌴میزنه قلبم 🌴داره میاد دوباره باز بوی محرم 🎤
✨ بسم الله الرحمن الرحیم ✨
سلوک در مکتب روضه_1.mp3
13.77M
۱ در هر تجمّعی، به تناسب محور این جمع، و نوع محتوایِ ارائه شده ؛ تغییراتی در نفس ایجاد می‌شود ! مکانسیم تأثیر مجالس اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام، در روح، چگونه است؟
▪️محرم؛ منبع؛ عزادار حقیقی ۱
🔺وزیر اطلاعات: اگر حمایت های رهبری نبود "این دولت چندین بار زمین زده شده بود"! ✍ آنچه که این دولت را زمین میزند تنها بی تدبیرهایش و میدان داری مدیران غربزده و اصحاب فتنه و نفوذی ها و دوری از آرمانهای انقلاب و شهدا در آنست در حمایتهای رهبری از این دولت (دقیقا به مانند دولت‌های قبل) هیچ شکی نیست اما کاش جناب وزیر اطلاعات لااقل از لفظ "این دولت چندین بار زمین خورده بود" استفاده می‌کردند تا خدایی ناکرده این شائبه ایجاد نمی‌شد که قصدِ ایشان متهم کردنِ منتقدین و مخالفین دولت به کارشکنی (ایجاد اخلال در کار دولت) و یا فراری دادنِ دولت محترم از پاسخگویی (بابت بی‌تدبیری‌ها و کم‌کاری‌ها و میدان دادن به اصحاب فتنه و غربزده) می‌باشد تا مثلا قدردانی و تشکر از رهبری!
🤔 ❔مگر پوشش سیاه مکروه نیست چگونه در عزاداری امام حسین سیاه پوش می شویم ❗️آیا این تضاد و تناقض شما نمی باشد ❕❕ 💠💠 👌ما در گذشته مشروعیت پوشش سیاه در مصیبت اهلبیت ، خصوصا امام حسین علیهم السلام را ثابت کرده ایم ، 💠https://t.me/Rahnamye_Behesht/4732 ❕هم اینک اضافه می کنیم ؛ 👌استاد گرامی ، مکارم شیرازی در مواضع متعددی از کتابهای خویش بر مشروعیت پوشش سیاه در عزای امام حسین علیه السلام چنین استدلال می کنند ؛ ❕« تصادفاً هم اكنون كه اين سطور را مى ‏نويسيم روز عاشورا (دهم محرم الحرام) سال 1417 هجرى قمرى است؛ به راستى شور عظيمى سراسر جهان تشيّع را فرا گرفته است. ❕جوانان و نوجوانان و بزرگسالان همه 👈لباس سياه پوشيده 👉يكپارچه در مراسم سوگوارى امام حسين عليه السلام و شهداى كربلا شركت كرده ‏اند؛ چنان تحوّلى در فكر و جان همه نمايان است كه اگر از آنها براى مبارزه بادشمنان اسلام دعوت شود همه اسلحه به دست گرفته وارد ميدان مى ‏شوند، از هر گونه ايثار و فداكارى ابا ندارند، گويى خون شهادت در عروق همه جارى شده و در همين لحظه و همين ساعت حسين و يارانش را در كربلا در ميدان جانبازى در راه اسلام در برابر خود مى ‏بينند. » 📚اعتقاد ما ص 111 ❕مرسوم و معمول ميان مردم آن است كه در غم مرگ عزيزان، لباس سياه بر تن مى‏كنند و اين رنگ لباس را، علامت ماتم و عزا مى‏ دانند. بنابراين، يكى از راه‏ها و شيوه ‏هاى مطلوب عزادارى براى خامس آل عبا، پوشيدن لباس سياه در سالروز شهادت آن حضرت يا ايّام محرّم است. 👌در تاريخ مى‏ خوانيم ؛ « هنگامى كه حسين بن على عليه السلام به شهادت رسيد، زنان بنى‏ هاشمى لباس‏هاى سياه و خشن پوشيدند. » 📚بحار الانوار ج 45 ص 188 ❕در برخى از روايات نيز آمده است ؛ « هنگامى كه (بر اثر خطابه‏ ها و افشاگرى‏ هاى امام سجّاد عليه السلام و حضرت زينب عليها السلام) يزيد به خاندان هاشمى اجازه داد در دمشق عزادارى كنند، زنان هاشمى و قرشى لباس سياه بر تن پوشيدند و به مدّت هفت روز براى امام حسين عليه السلام و شهداى كربلا عزادارى كردند » « فَلَمْ تَبْقَ هاشِمَيَّةٌ وَ لا قُرَشِيَّةٌ إِلَّا وَ لَبِسَتِ السَّوادُ عَلَى الْحُسَيْنِ عليه السلام وَ نَدَبُوهُ عَلى ما نُقِلَ سَبْعَةُ أَيَّامٍ » 📚مستدرك الوسائل، ج 3، ص 327 ❕لازم به يادآورى است كه هر چند فقها بر اساس روايات به كراهت لباس سياه به خصوص در نماز فتوا داده ‏اند، ولى پوشيدن آن براى عزاى امام حسين عليه السلام كراهتى ندارد و شايد رجحان نيز داشته باشد، زيرا جنبه تعظيم شعائر بر آن غلبه دارد. 📚عاشوراء ، ریشه ها ، انگیزه ها ، رویدادها ، پیامدها ؛ مکارم شیرازی ، ص 81 ❕به بیان دیگر ؛ 👌مطابق آنچه در روایات ما آمده است ، پوشش سیاه خصوصا در نماز مکروه است ، زیرا این پوشش لباس اهل دوزخ و نیز لباس و شعار دشمنان دین خدا یعنی عباسیان بوده و معرفی شده است ؛ 📚الفقیه ج 1 ص 251 _ 252 _ وسائل الشیعه ج 4 ص 384 ❕با این وجود از کراهت پوشش سیاه ، مواردی استثناء شده است ، چنان که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « پوشش سیاه مکروه است ، مگر در عمامه و چکمه و کساء » 📚الکافی ج 6 ص 415 ❕کساء به پوششی گفته می شود که تقریبا تمام بدن را می پوشاند مانند عبا و چادر ؛ 📚التحقیق فی کلمات القرآن ج 10 ص 67 👌یکی دیگر از موارد استثناء پوشش سیاه ، سیاه پوشی در مصیبت امام حسین علیه السلام است . ❕ما ماموریم که در مصائب اهلبیت و امام حسین علیهم السلام ، محزون و غمناک باشیم چنان که علی علیه السلام فرمود ؛ « خداوند از میان زمینیان شیعیان ما را برگزیده است که ما را یاری می کنند و در شادی ما شاد و در مصیبت ما ، مصیبت زده و محزون هستند » 📚الخصال ج 2 ص 635 👌امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « اگر می خواهی در روز قیامت هم درجه ما باشی با حزن و مصیبت ما ، محزون و مصیبت زده و با فرح و شادی ما ، شاد باش » 📚وسائل الشیعه ج14 ص501 ❕و فرمود ؛ « پدرم امام کاظم زمانی که ماه محرم می شد دیگر خندان دیده نمی شد و پیوسته در غم و اندوه به سر می برد تا روز دهم محرم می شد که دیگر آن روز ، روز مصیبت و گریه و حزنش بود » 📚امالی صدوق ص 111 👌محزون بودن در مصائب آن بزرگواران مصادیق متعددی دارد که یکی از مصادیق آن ، پوشش سیاه است ، زیرا پوشش سیاه در عرف به عنوان لباس حزن و اندوه شناخته می شود ، بنابراین روایات بالا به عنوان استثنای دیگری محسوب می شود که حکم کراهت را از پوشش سیاه برطرف می کند ، چنان که می بینیم مرحوم بحرانی می نویسد ؛ « بعید نیست پوشیدن لباس سیاه در عزای امام حسین علیه السلام را به خاطر روایات مستفیضه در امر به اظهار حزن ، از این اخبار استثناء کرده و قائل به عدم کراهت شویم » 📚الحدائق الناضره ج 7 ص 116 🔸ادامه 👇
❕ادامه 👇 👌شاهد این سخن روایات دیگری نیز است که امر به پوشش لباس حزن در مصیبت امام حسین علیه السلام می کند که روشن است مصداق لباس حزن در عرف ، پوشش سیاه است و بر اساس آن برخی از امامان و اطرافیان آنها در مصائب ، لباس سیاه می پوشیدند که ما این روایات را در نمایه آدرس داده شده در ابتدای کلام و آنچه که از استاد مکارم شیرازی آوردیم ، نقل کردیم . هم اینک مواردی دیگر ؛ ❕برقی به سندش از فرزند امام زین العابدین علیه السلام نقل می‌کند که فرمود ؛ «چون جدم حسین علیه السلام کشته شد، زنان بنی هاشم در ماتم او 👈لباس سیاه پوشیدند👉 و آن را در گرما و سرما تغییر ندادند. و پدرم علی بن الحسین علیهما السلام برای آنان در هنگام عزاداری غذا آماده می‌کرد. » 📚محاسن برقی ص 420 _ وسائل الشیعه ج 3 ص 238 ❕در نقل دیگری آمده است که سکینه دختر امام حسین علیه السلام خطاب به یزید فرمود ؛ « دیشب در رویا پنج زن را خواب دیدم که خداوند خلقت آنان را عظیم کرده و بر نور آنان افزوده بود و یکی از آنان بانویی بود ... که👈 لباس سیاه به تن داشت👉 و در دستش پیراهنی بود که با خون آغشته شده بود ، او فاطمه زهراء بود » 📚مستدرک الوسائل ج 3 ص 327 ❕ ابن قولویه به سندش نقل می کند ؛ «فرشته ای از فرشته‌های فردوس بر دریا فرود آمد و بال‌های خود را بر آن گستراند. آن گاه صیحه ای زد و گفت: ای اهل دریاها! 👈 لباس‌های حزن به تن کنید؛ 👉زیرا فرزند رسول خدا ذبح شده است. آن گاه قدری از تربت او را بر بال‌های خود گذارده و به سوی آسمان‌ها برد. و هیچ فرشته ای را ملاقات نکرد جز آن که آن را استشمام نمود و اثری از آن نزد او ماند » 📚کامل الزیارات ص 67 _ 68 _ بحارالأنوار ج 45 ص 221 ❕ابن ابی الحدید از مدائنی نقل می‌کند ؛ «چون علی علیه السلام وفات یافت، عبداللَّه بن عباس بن عبدالمطلب نزد مردم آمد و گفت: همانا امیرالمؤمنین علیه السلام وفات یافت، او کسی را به عنوان جانشین خود قرار داده است، اگر دوست دارید نزد شما می‌آید و اگر کراهت دارید کسی بر دیگری اصراری ندارد؟ مردم گریستند و گفتند: بلکه به سوی ما بیاید. حسن علیه السلام در حالی که 👈 لباس مشکی به تن داشت 👉نزد آنان آمد و خطبه ای ایراد فرمود... ». 📚شرح ابن ابی الحدید ج 16 ص 22 ❕ابی مخنف روایت کرده که «نعمان بن بشیر خبر شهادت امام حسین علیه السلام را به اهل مدینه ابلاغ نمود... در مدینه زنی نبود جز آن که از پشت پرده بیرون آمد و👈 لباس مشکی پوشیده 👉 مشغول عزاداری شد. » 📚مقتل ابی مخنف، ص 222 ❕عمادالدین ادریس قرشی از ابی نعیم اصفهانی به سندش از امّ سلمه نقل کرده که ؛ «چون خبر کشته شدن امام حسین علیه السلام به او رسید خیمه ای سیاه در مسجد رسول خدا زد و 👈 لباس مشکی 👉به تن نمود. » 📚عیون الاخبار و فنون الآثار ص 109
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خصوصیات موشک‌های حاج قاسم و ابومهدی 🔻جانشنین وزیر دفاع: موشک حاج قاسم دارای برد ۱۴۰۰ کیلومتر و مایل پرتاب و کاملا تاکتیکی است. 🔹موشک‌ شهید حاج قاسم قابل رهگیری توسط سامانه‌های پدافندی نیست. 🔸موشک کروز دریایی برد بلند شهید ابومهدی در ارتفاع چند متری پرواز می‌کند و از موتور هوا تنفسی بهره می‌برد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا