اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
کتاب صوتی 📗#صلح_امام_حسن_علیه_السلام "پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ" اثر شیخ راضی آل یاسین ترجمه
قسمت بیست و چهارم ⬆️
قسمت بیست و پنجم ⬇️
Part25_صلح امام حسن.mp3
4.8M
کتاب صوتی
📗#صلح_امام_حسن_علیه_السلام
"پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ"
اثر شیخ راضی آل یاسین
ترجمه #آیت_الله_خامنه_ای
قسمت 5⃣2⃣
*قرارداد صلح
*مفاد و متن قرارداد
*مواد پنج گانه قرارداد صلح
*بررسی فرازهای برجسته قرارداد
*هوشیاری امام حسن(ع) در تنظیم قرارداد صلح
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
☀️مطالعه روزانه ی بیانیه #گام_دوم_انقلاب
🔷برکات انقلاب-سه)به اوج رساندن مشارکت مردمی و مسابقه ی خدمت رسانی
ثالثاً: مشارکت مردمی را در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنههای داخلی، حضور در صحنههای ملّی و استکبارستیزی به اوج رسانید و در موضوعات اجتماعی مانند کمکرسانیها و فعّالیّتهای نیکوکاری که از پیش از انقلاب آغاز شده بود، افزایش چشمگیر داد. پس از انقلاب، مردم در مسابقهی خدمترسانی در حوادث طبیعی و کمبودهای اجتماعی مشتاقانه شرکت میکنند.
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
💠 سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام #استاد_طائب 📔جلسه دهم 📝حضرت موسی(ع) 1 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تار
جلسه دهم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬆️
taaeb_tarikh_tatbighi_islam_11.mp3
10.15M
💠 سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طائب
📔جلسه یازدهم
📝حضرت موسی(ع) ۲
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام جلسه یازدهم(۲)
بسم الله الرحمن الرحیم
✍وضعیت فرهنگی قوم حضرت شعیب(ع)
🔷ظاهر احوالات ملاقات موسی (ع) و شعیب (ع) نشان میدهد که شعیب (ع) دور از مردم منطقه زندگی میکرد. مردم منطقه، در چنان وضعیتی نبودند که حضرت شعیب (ع) با آنها مرتبط باشد. دلیل ادعای مذکور را اینگونه بیان میکنیم که آن پیامبر الهی به علت پیری، برای کارهای روزمره از دخترانش استفاده میکرد و آنها گوسفندان🐑 را این طرف و آن طرف میبردند. طبیعتاً پدری که در چنین سن و سالی است، دخترانش هم نباید سنشان پایین باشد. وقتی تا این سن ازدواج نکردهاند -با توجه به اینکه سنت انبیا این بود که دخترانشان را زود شوهر دهند- دلیل بر این است که افراد مناسب برای ازدواج با آنها نبوده است.
🔶مجموعه اینها حاکی از این است که یا عذاب هنوز نازل نشده و جامعه به شدت جامعه بدی است و منتظر عذاب میباشد و یا اینکه دچار عذاب شده و کسی نمانده است، و به همین جهت شعیب (ع) در بیابان زندگی میکند. البته از رفتاری که چوپانها با آن دختران داشتند، میتوان نتیجه گرفت این جریانها، قبل از عذاب بوده است که این همه انسان، حق این دو دختر را ضایع میکردند و آنها مجبور بودند تا پایان بایستند و از آب باقیمانده، گوسفندان🐑 خود را آب دهند.
🔷پس به طور کلی افراد آن منطقه، فرهنگ مناسبی نداشتند؛ حقوق ضُعفا را به هیچ وجه رعایت نمیکردند، یا اصلاً به ضعفا توجهی نداشتند. در حالی که حضرت موسی (ع) به عنوان انسانِ بافرهنگ، به محض اینکه میبیند حق دو دختر ضایع میشود، بلافاصله اقدام میکند؛ چرا که صحنه، صحنهای است که انسان صاحب فرهنگ به سرعت تحریک میشود و اقدام میکند.
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز (#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir