زیبا کلام ، تا حالا از آسیبها و مرگهایی که زم باعث و بانی اش بوده دلت بدرد نیامده . البته قطعا بدرد نیامده که اینجور اراجیف می بافی توصیه می کنم خودت را به دکترنشان بدهی تا بلکه دل بیمارت درمان شود که اینگونه هرز نرود
تاجزاده ، شما بهتر است از رفتار و کردار خودتان خجالت بکشید که کشور را به این روز انداختید اگر به آزادگی اعتقاد دارید . و معنی آزادگی را می فهمید . البته از کدخداپرستان بعید است آزاده بودن را بفهمند
#سرطان_اصلاحات
#غربگدائی
#بنده_کدخدا
✍صدرا موحد
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
#پیام_صبحگاهی
#خودسازی_و_جهانسازی🔻
🔸آن فریادی که در دلها اثر میکند؛ جوامع را عوض میکند؛ دشمن را حقیقتاً میترساند و راه را واقعاً روشن میکند، فریادی است که از روی ایمان و از دلِ با تقوا و از انسان عاملِ صالح ناشی شده باشد؛ همانطور که در انقلاب اسلامی ایران مشاهده شد. پس، #خودسازی، مقدّمه و شرط اساسی برای دیگرسازی و جهانسازی و #ایجاد_تحوّل و پیمودن راههای دشوار است.
۱۳۷۱/۱/۱۶
🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
💠 سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام #استاد_طائب 📔جلسه هجدهم 📝پیامبر اسلام (ص) 👈[۳] 🔰کانال اتنا
جلسه هجدهم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬆️⬆️
شروع جلسه نوزدهم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬇️⬇️
taaeb_tarikh_tatbighi_islam_19.mp3
11.15M
💠 سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طائب
📔جلسه نوزدهم
📝پیامبر اسلام (ص) 👈[۴]
🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز (#تاریخ_تطبیقی_اسلام روز های فرد در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام جلسه نوزدهم(۱)
بسم الله الرحمن الرحیم
✍️ پیدایش زمینههای هجرت به مدینه در شعب ابیطالب
🔷در بحث مهاجرت پیامبر اسلام (ص) باید بررسی کنیم که چه زمینههایی در مهاجرت آن حضرت به مدینه دخیل بوده است. همان طور که در جلسه قبل اشاره کردیم، زمینههای هجرت پیامبر اکرم (ص) در شعب ابیطالب، و بعد از مذاکرات ایشان با عدهای از اهالی مدینه به وجود آمد. تقاضای قبائل اوس و خزرج این بود که پیامبر اسلام (ص) از همان هنگام و همراه آنها به مدینه برود، اما آن حضرت فرمودند که باید آن شهر، پذیرای من باشد تا بیایم. پذیرا بودن مدینه هم منوط به این است که مردم آنجا اسلام را پذیرفته و وعده یاری بدهند.در آن زمان، مدینه از دو قوم تشکیل شده بود: خزرج و اوس. خزرجیها با پیامبر اسلام (ص) قرار داد یاریرسانی بستند، ولی اوسیها ابتدا چنین قراردادی با ایشان نداشتند. لازم بود که خزرجیها، اوسیها را در هم در جریان قضیه قرار میدادند تا آنها هم میپذیرفتند. برای این امر، خزرجیها از پیامبر اکرم (ص) نمایندهای درخواست کردند که ایشان هم «مُصعَب بن عُمَیر» را به عنوان نماینده خود به مدینه فرستادند.
🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز (#تاریخ_تطبیقی_اسلام روز های فرد در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام جلسه نوزدهم(۲)
✍️فرستادن نماینده جوان به مدینه توسط پیامبر اسلام (ص)
🔶 اینجا شاید سؤالی مطرح بشود که چرا پیامبر اسلام (ص) با وجود اصحابی با سنین بالا مثل طلحه، زبیر، سعد بن ابیوَقّاص، و ... «مصعب» را که یک جوان 17 ساله بود، به آن شهر فرستادند؟ پیامبر بزرگوار ما (ص) شخص حکیمی بودند و اقداماتی را که انجام میدادند، حکیمانه بود. بنابراین، اگر به غیر از مصعب، فرد مناسبتری وجود داشت، مسلّما همان را میفرستادند. یکی از اهداف پیامبر اسلام (ص) از انتخاب مذکور این بود که ایشان میخواستند مدینه را از همان ابتدا به این امر عادت دهند که جانشین ایشان، شخص جوانی است. بعدها در همین مدینه، بهانهای که موجب شد امیرالمؤمنین (ع) را از خلافت کنار بگذارند، جوان بودن آن حضرت بود.دومین دلیل برای اینکه پیامبر اسلام (ص) یک جوان را به عنوان نماینده میفرستند، این بود که مردم از تعصبات دور شوند و عالِم را در هر سنی بپذیرند. سران اوس و خزرج همگی مُسن، اما جاهل بودند، در حالی که مصعب، 17 ساله، ولی عالم بود. باید در اسلام این مسأله عقلی جا میافتاد که فراتر بودن به جسم نیست، بلکه به روح و دانش است. از همان اول، پیامبر اکرم (ص) میخواست این نکته را به آنها تعلیم دهد. البته بعدها با این تفکر مبارزه شد و در بعضی از موارد در این باره، دوباره به دوران جاهلیت بازگشتند. هرچند شیعیان حقیقی همواره به این دستور اسلامی عمل میکردند؛ همچنانکه علی بن جعفر (رض)، برادر امام هفتم (ع) و عموی امام هشتم (ع) زمانی که 70 ساله بود، در محضر امام جواد (ع) که در آن موقع، 9 ساله بود، دو زانو مینشست و سؤال میپرسید. بعضیها به او میگفتند: آیا با این سن و سال ناراحت نمیشوی که در برابر ایشان زانو زده و سؤال میپرسی؟ کسی که از علی بن جعفر (رض) این سؤال را میپرسد، مسلّماً جزء شیعیان نیست، چون شیعه سن وسال را در مورد امام دخیل نمیداند. به هر حال مصعب از طرف پیامبر اسلام (ص) به مدینه رفت و موفق شد و اوسیها هم اسلام را پذیرفتند. پس از این سفر تبلیغی، مصعب برای پیامبر اسلام (ص) گزارش آورد که ما در مدینه موفق بودیم. ارتباط با مدینه در سال هشتم بعثت برقرار شده است. سال یازدهم هم اهالی آن شهر به خدمت پیامبر اکرم (ص) آمده و ایشان را به مدینه دعوت کردند، اما از آنجایی که تعدادشان کم بود، آن حضرت فرمودند که این دعوتتان کافی نیست؛ لازم است تا تعدادتان زیاد باشد. سال دوازدهم طبق آنچه که در تاریخ آمده است، 500 نفر از اهالی مدینه به محضر پیامبر اسلام (ص) آمدند. آن حضرت فرمودند: از بین خودتان 70 نفر را انتخاب کنید که به منا بیایند تا جلسهای با آنها تشکیل بدهیم. لازم بود این جلسه به دور از چشم مشرکین انجام یابد.این قطعه از تاریخ را در اینجا باقی میگذاریم و به اوضاع پیامبر اسلام (ص) بعد از شعب ابیطالب میپردازیم.
🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز (#تاریخ_تطبیقی_اسلام روز های فرد در کانال اتنا)
@atna_ir