eitaa logo
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
678 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
774 ویدیو
22 فایل
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به ملت تمدن ساز داریم و ملت تمدن ساز در بستر آموزش های لازم به وجود می آیند. آموزشهایی در زمینه های اقتصاد سیاست فرهنگ و... لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1 پل ارتباطی @sadra59
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️امروز واهمه‌ى مرتجعان و پيروان و علم‌داران اسلام امريكايى، از اسلام ناب محمدى(صلى‌الله‌عليه‌وآله) است. ۱۳۶۹/۰۶/۲۶ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️اسلام آمريكائى يعنى اسلام تشريفاتى، اسلام بى‌تفاوت در مقابل ظلم، در مقابل زياده‌خواهى، اسلام بى‌تفاوت در مقابل دست‌اندازى به حقوق مظلومان، اسلام كمك به زورگويان، اسلام كمك به اقويا، اسلامى كه با همه‌ى اين‌ها می‌سازد. ۱۳۸۹/۰۳/۱۴ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
شروع جلسه چهل و سوم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬇️⬇️
تاریخ تطبیقی941212.mp3
زمان: حجم: 12.46M
💠 سلسله دروس 📔جلسه چهل و سوم 📝 تاریخ دوران خلفا 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه چهل و سوم(۱) بسم الله الرحمن الرحیم ✍️ایجاد سبک زندگی مسافرانه توسط پیامبر(ص) 🔷در جلسات قبلی گفتیم که تغییرفرهنگ عمومی مردم در دستور کار نظام حاکم بعد از پیامبر(ص) بود. آن‌ها برای رسیدن به این مقصود، به دو اقدام اساسی مبادرت کردند: اول آن‌که سعی کردند فضایی را به وجود بیاورند که در آن فضا، لقمه‌های مردم از حرام به دست بیاید. دومین موردی که به دنبال تحقق آن بودند، این بود که نطفه‌ها آلوده و ناپاک شود. 🔶پیامبر اکرم(ص) با ایجاد یک سبک زندگی الهی، جلو انحرافات اقتصادی و اخلاقی جامعه مدینه را گرفته بود؛ در نتیجه، سبک زندگی مردم آن شهر بر اساس به دست آوردن نیازها بود و آن هم نیازهای منطبق با یک زندگی مسافرانه؛ و نه نیازهای منطبق با یک زندگی ماندگار. 🔷خیلی تفاوت دارد بین این‌که ما خود را در زندگی ماندگار تصور کنیم و بین این‌که خود را به عنوان مسافر بدانیم. کسانی که به مسافرت می‌روند، نوع زندگی آن‌ها در مسیر، با نوع زندگی آن‌ها در شهر خود متفاوت است؛ در سفر، تنها چیزهایی را با خود به همراه می‌برند که برای آن‌ها ضرورت دارد. زیادتر از نیاز را با خود به سفر نمی‌برند. 🔶اگر ما توانستیم به این مطلب برسیم که کل عمر ما در این عالم یک مسافرت است، در این صورت، زندگی ما مسافرانه خواهد شد. با این نگاه به زندگی، همه نیازهای انسان، کنترل و محدود به حدودی خواهد شد. 🔷خدای متعال می‌فرماید: «وَلَوْ شِئْنَا لَرَفَعْنَاهُ بِهَا وَ لَكِنَّهُ أَخْلَدَ إِلَى الأَرْضِ وَاتَّبَعَ هَوَاهُ»(اعراف/176)؛ کسی که در روی زمین احساس خلود کرد، لاجرم به دنبال هوای نفس خود حرکت می‌کند. هوای نفس در انسان، همان خواسته‌های بالاتر از نیاز است. در شهوت جنسی هم اوضاع به همین منوال است. اگر شهوت جنسی افراد جامعه به صورت کاذب تحریک نشود، افراد جامعه به برطرف کردن نیاز جنسی خود قناعت می‌کنند و نیاز جنسی‌شان به یک حد مشخصی محدود خواهد شد. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه چهل و سوم(۲) ✍️اقدامات امیرالمؤمنین(ع) در مقابل جریان حاکم 👍پیامبر اکرم(ص) جامعه مدینه را به صورتی تربیت کرده بود که نطفه‌‌ها پاک و لقمه‌ها حلال بود؛ اما نظام حاکم بعد از پیامبر(ص) این فرهنگ را تغییر داد. حال باید به این نکته بپردازیم که عکس‌العمل امیرالمؤمنین(ع) در برابر جریان حاکم بعد از پیامبر(ص) چه بود؟ 🔷در جلسات گذشته بیان کردیم که امیرالمؤمنین(ع) در این برهه با همان چهار نفر اولیه که عبارت بودند از سلمان، عمار، ابوذر و مقداد، سازمان شیعه را تشکیل داد. آن حضرت در این برهه زمانی باید به دو اقدام اساسی مبادرت می‌کرد: اول این‌که نباید اجازه دهد که خواسته نهایی جریان حاکم که نابودی کل ساختمان اسلام است، محقق شود. دومین اقدامی که حضرت به آن مبادرت کردند، این بود که از ذهن‌های مردم پاک نشوند. حضرت باید در اجتماعات حاضر بشود تا به این وسیله در ذهن‌ها باقی بماند. اگر حضرت در آن ایام به طور مطلق از مردم و جامعه کناره‌گیری می‌کرد، کسی برای امر حکومت به ایشان مراجعه نمی‌کرد. بنابراین حضرت در این بیست و پنج سالی که از قله حکومت به دور بود، با شرکت در اجتماعات، حضور خود را در اذهان مردم تثبیت می‌کرد. در این مدت، نسل جدیدِ تصمیم‌گیرنده در جامعه مدینه شکل گرفته است. این نسل جدید باید به توانمندی امیرالمؤمنین(ع) واقف باشند. از طرف دیگر، کسانی که در حکومت قبلی‌‌ها خراب شده‌اند، برای آن حضرت تبلیغ نمی‌کنند. این افراد کسانی هستند که اگر بتوانند، مذمت ایشان را هم می‌گویند. البته این‌که این‌ها بدی امیرالمؤمنین(ع) را بگویند، به نفع آن حضرت تمام می‌شود؛ چون همین کار باعث می‌شود که حضرت در اذهان مردم باقی بمانند. خیلی وقت‌ها زمانی که دشمن از شخصی بدگویی می‌کند، باعث می‌شود که اذهان به سوی آن شخص حرکت کند و بعد از تحقیق، متوجه بشوند که او شخص مثبتی است. چنان‌چه امام(ره) را هم دشمنان به دنیا معرفی کردند؛ ما ابزاری برای معرفی امام(ره) و انقلاب نداشتیم. 🔶بنابراین این‌که گفته می‌شود امیرالمؤمنین(ع) در این بیست و پنج سال خانه‌نشین بود، به این معنا نیست که ایشان در سطح جامعه حضور نداشت؛ بلکه به این معناست که حضرت در رأس قدرت حضور نداشت. به عنوان مثال، اگر کسی در آن زمان قصد داشت در بین مردم شناخته شود، باید در نماز جمعه شرکت می‌کرد؛ چون ابزار دیگری برای معرفی اشخاص وجود نداشت. بنابراین امیرالمؤمنین(ع) هم در نماز جمعه‌های حاکمان بعد از پیامبر(ص) شرکت می‌کرد. البته در زمان خلیفه اول، حضور امیرالمؤمنین(ع) در کنار حاکمان وقت خیلی زیاد نبود؛ ولی این‌گونه هم نبود که اصلا حضور پیدا نکند. 🔷پس علی(ع) در همه آن سال‌ها در سطح اجتماع حضور داشت و سازمان شیعه را که ویژگی اصلی آن، مخفی ماندن بود، به وجود آورد. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir