eitaa logo
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
678 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
774 ویدیو
22 فایل
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به ملت تمدن ساز داریم و ملت تمدن ساز در بستر آموزش های لازم به وجود می آیند. آموزشهایی در زمینه های اقتصاد سیاست فرهنگ و... لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1 پل ارتباطی @sadra59
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹این [جایی] که ما امروز هستیم باب شأن انقلاب نیست؛ ما بایستی خیلی بیش از این حرکت می‌کردیم. شکاف طبقاتی بایستی از بین برود و عدالت اقتصادی به معنای واقعی کلمه بایستی مستقر بشود در کشور؛ این وظیفه‌ی ما است، این کار ما است، بایستی انجامش بدهیم. ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تکریم دارنده علم 🔻 🔸بهترین مشوق برای گسترش علم، تکریم دارنده‌ی علم است. ۱۳۸۷/۰۷/۰۳ 🇮🇷 کانال اتنا (اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
شروع جلسه پنجاه و سوم دوره جامع تدریس مجازی تاریخ تطبیقی اسلام⬇️⬇️
تاریخ تطبیقی950924.mp3
زمان: حجم: 37.25M
💠 سلسله دروس 📔جلسه پنجاه و سوم 📝تاریخ دوران امام حسین ۳ 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه پنجاه و سوم (۱) بسم الله الرحمن الرحیم 🔷در جلسات قبل عرض کردیم که امام حسین(ع) چه در آغاز حرکت و چه در ادامه، آنچه که رسما و علنا بیان کردند، نفی صلاحیت یزید برای حاکمیت بود. حضرت گاهی به معاویه هم در همین مورد اشاراتی می کردند؛ ولی در مورد یزید، علنا صحبت می‌کردند. 🔶حرکت امام حسین(ع) مثل حرکت امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن(ع) به‌گونه‌ای است که ظرف اسلام از بین نرود. هرچند این اسلام، اسلام ناب نیست، اما باید این ظرف اسلام حفظ شود تا آرام‌آرام در همین ظرف، اسلام ناب شکل بگیرد. و یزید کسی است که به‌طور علنی و رسمی می‌خواهد این ظرف اسلام را از بین ببرد. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه پنجاه و سوم (۲) ✍️آیا یزید شعر «لَعِبَت هاشم… » را بعد از حادثه عاشورا خوانده است؟ 🔷ما درصدد این نیستیم که بگوییم این شعر «لَعِبَت هاشمٌ بالمُلک فلا * خبرٌ جاء و لا وحیٌ نزَل» را یزید کجا و کی خوانده است -چون نوع بحث ما در تاریخ، بحث از جزئیات نیست- اما آنچه که یزید در عملکرد، به‌طور صریح می‌خواهد بگوید، همان عبارت «لعبت هاشم… » است؛ یعنی یزید می‌خواهد رسما این معنا را عملی کند. اما حالا آیا این شعر را خوانده یا نه و جایی که می‌گویند این شعر را خوانده، آیا واقعا هست یا نیست یا زمان دیگری خوانده بوده و اشتباه مصداقی است، فعلا درصدد بیان آن نیستیم؛ چون می‌گویند این شعر را هنگامی خواند که سر امام حسین(ع) را آوردند. با توجه به مجموعه قرائن، بعید است که آن‌موقع خوانده باشد؛ چون آن مجلس به نفع یزید نبود. در آن مجلس، یزید می‌خواست بگوید حرکت حسین‌بن‌علی حرکت خوارجی بوده: «خرج الحسینُ عَلَی حاکمیة الاسلام»؛ بنابراین اگر بخواهد بگوید «لعبت هاشم… »، به‌ضرر او خواهد بود. لذا به نظر می‌رسد که قبلا این شعر را خوانده بود؛ منتهی ماجرای عاشورا باعث شد همه اینها گفته شود. به عبارت دیگر، قبل از ماجرای عاشورا بعضی‌ها متوجه شدند که هدف یزید چیست؛ اما از یک طرف، زمینه و از طرف دیگر، جرأت اظهار کردن نداشتند. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی جلسه پنجاه و سوم (۳) ✍️نمونه‌ای از روحیه تعبد اهالی شام در زمان معاویه 🔶خیلی از افرادی که در زمان معاویه در شام بودند، ادعای اسلام داشتند و واقعا در جنگ‌ها که شرکت می‌کردند، به نام اسلام شمشیر می‌زدند. داستانی را نقل کرده‌اند که وقتی در زمان معاویه می‌خواستند برای نبرد جهادی بروند، می‌گویند برای نماز جمعه خیلی ثواب نقل شده و امروز چهارشنبه است و دفاع هم نیست که شهر در خطر باشد، بلکه جهاد است؛ بهتر است در شهر بمانیم تا ثواب نماز جمعه را درک کنیم. معاویه حرف‌های آنها را تأیید می‌کند؛ ولی می‌پرسد: منادی در آیه «نُودِیَ للصلاة مِن یومِ الجُمُعَة»(جمعه/9) کیست؟ گفتند: ولیّ زمان. پرسید: آیا من ولیّ زمان نیستم؟ پاسخ دادند: چرا؛ هستی. گفت: اُنادی بالصلاة یوم الأربعاء فاسعوا الی ذکر الله. هردو را جمع می کنیم؛ می‌توان نماز جمعه را جلو انداخت و روز چهارشنبه خواند! 🔷این جریان پرده از یک واقعیت برمی‌دارد: اینکه به معاویه می‌گویند ثواب نماز جمعه از دست می‌رود، معلوم می‌شود افراد اطراف معاویه به فروع متعبدند. 🔰کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) 🇮🇷آموزشهای تمدن ساز ( روز های فرد در کانال اتنا) @atna_ir