eitaa logo
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
719 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
774 ویدیو
22 فایل
برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به ملت تمدن ساز داریم و ملت تمدن ساز در بستر آموزش های لازم به وجود می آیند. آموزشهایی در زمینه های اقتصاد سیاست فرهنگ و... لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/186318869C9e216c3ff1 پل ارتباطی @sadra59
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گل اول ایران به ولز در دقیقه 98 😍😍😍 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
13.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه گل دوم ماشالله 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
توپ تانک خاکنداز 😐✌️ فشار بخور برانداز🤝😂 ✨🇮🇷💚 توپ تانک زیر انداز 💣😂 فشار بخور برعنداز🤣😂 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
مستند صوتی شنود - 06.mp3
17.57M
🎙 مستند صوتی شنود، قسمت ۶ (تجربه نزدیک به مرگ یک مسئول امنیتی در بیمارستان بقیه الله تهران) 🔺 تجربه‌گر در پی حذف برخی قسمت‌ها توسط ارشاد و نامفهوم شدن برخی قسمت‌های آن و همچنین بیان برخی مطالب گفته نشده، تصمیم به روایت صوتی تجربه خود گرفته‌ است و استاد امینی‌خواه مستندات روایی مرتبط با تجربه را بیان می‌دارد. مروری بر نکات جلسه ششم: 🔻 ماموریت ویژه شیاطین 🔻 لحظه مرگ پیرمردی را که شرابخوار بود 🔻 وفور تاثیر شیاطین در زندگی انسان 🔻 شیطان به چه شکلی در می آید؟ 🔻 شکارگاه شیطان 🔻 فایده ذکر اهل بیت در لحظه مرگ 🔻 چه کسانی مورد عنایت اهل بیت هستند؟ 🔻 ثمره کدام اتصال بهشت است؟ 🔻 فرق اهل نجات و اهل حق 🔻 مصادیق اصحاب یمین 🔻 تصاویر طوایف شیطانی 🔻 گناهانی که عادی شده همان منجلاب است. 🔻 بهترین جای جهان برای زندگی 🔻 چه کسانی دشمن شیعیان هستند؟ 🔻 تاثیر شیاطین در تصمیم انسان 🔻 هرکس می خواهد مدافع حق باشد، خود را برای بدترین اتفاقات آماده کند. 🔻 راهی برای خلاصی از شیطان 🔻 شیطان از دو طریق انسان را می زند؟ 🔻 تاثیر مال مخلوط به حرام در زندگی 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
بدون شرح 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اشک شوق مردم ایران و بیان احساساتشان پس از پیروزی تیم ملی: 🔸️ این تصاویر شادی مردم رو به سعودی نشنال و بی بی سی نشون بدید 🔸️ حتی اگر می باختیم هم میومدیم بیرون چون عاشق ایرانیم 🔸️ رسانه های ضدایران خوب خوردید! 🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی) @atna_ir
☀️هر شب با برنامه کتابخوانی در کانال اتنا با ۵ دقیقه وقت گذاشتن در هر شب بعد از چند روز یک کتاب ارزشمند را به صورت کامل مطالعه نموده و به دانش و بصیرت خود بیفزائید 👈آموزشهای تمدن ساز @atna_ir
قسمت چهارم بخش اول کتاب آزادی معنوی شهیدمطهری ره👇👇 @atna_ir
1⃣ انسان، یک موجود مرکب‏ این از آن جهت است که انسان در میان موجودات دیگر یک شخصیت مرکب است و این یک حقیقت است. این مطلب را که انسان یک شخصیت و موجود مرکب است، ادیان و فلسفه‌ها تأیید کرده‌اند، علما و حتی روانشناسها تأیید کرده‌اند، و مطلبی است غیرقابل تردید. ابتدا تعبیر قرآنی و تعبیر حدیثی مطلب را عرض می‌کنم. شما در قرآن می‌بینید که درباره خلقت انسان (اختصاصاً درباره انسان) چنین می‌فرماید: فَاذا سَوَّیتُهُ وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ روحی فَقَعوا لَهُ ساجِدینَ‏[^1]. به فرشتگان می‌گوید: وقتی که خلقت این موجود را تکمیل کردم و از روح خود چیزی در او دمیدم، بر او سجده برید. می‌گوید این موجود یک موجود خاکی است، من او را از خاک می‌آفرینم، یک موجود طبیعی و مادی است. ولی همین موجود آفریده شده از آب و خاک، همین موجودی که دارای جسم و جسدی است مانند حیوانهای دیگر، وَ نَفَخْتُ فیهِ مِنْ روحی‏ از روح @atna_ir
2⃣ خودم چیزی در او می‏دمم. لازم نیست که ما معنای روح خدا را بفهمیم که نفخه الهی ‏و آنچه خدا او را روح خود نامیده است چیست. اجمالًا می‌دانیم که در این موجود خاکی یک چیز دیگری هم غیرخاکی وجود دارد. حدیث معروفی است، پیغمبر اکرم فرمود: «خداوند فرشتگان را آفرید و در سرشت آنها تنها عقل را نهاد، حیوانات را آفرید و در سرشت آنها تنها شهوت را نهاد، انسان را آفرید و در سرشت او هم عقل را نهاد و هم شهوت را» که مولوی همین را به صورت شعر درآورده است: گفت پیغمبر که خلّاق مجید خلق عالم را سه گونه آفرید بعد می‌گوید که یک گروه فرشتگان، یک گروه حیوانات و یک گروه هم انسانها. حالا ممکن است ما بخواهیم این را با یک زبان ساده تری بفهمیم. واقعاً ما خودمان قطع نظر از مطالب و مسائلی که در قرآن مجید و حدیث آمده است، عرفا بالخصوص در این زمینه اظهارنظر کرده‌اند، علمای روانشناسی تأیید کرده‌اند، قطع نظر از همه اینها می‌خواهیم با یک زبان ساده‌ای این مسئله‌ آزادی معنوی را بفهمیم. ما مطلب را از یک مطلبی که هر کسی می‌تواند احساس کند، شروع می‌کنیم و آن این است: بردگی روح نسبت به انسانهای دیگر بدون شک ما در زندگی خودمان احتیاج داریم به خوراک و هرچه بهترْ بهتر، احتیاج داریم به پوشاک و هرچه عالیترْ بهتر، احتیاج داریم به مسکن و هرچه مجلّلترْ بهتر. همین‌طور احتیاج داریم به زن و فرزند، احتیاج داریم به تجملات زیاد زندگی، و به پول و مادیات علاقه‌مند هستیم. اما در یک جا ما سر یک دوراهی قرار می‌گیریم، احساس می‌کنیم که اینجا یا باید شرافت و عزّت و سیادت و آقایی خودمان را حفظ کنیم ولی با فقر بسازیم، نان بخوریم ولی نان خشک و خالی، لباس بپوشیم لباس ژنده، خانه داشته باشیم خانه تنگ و کوچک و محقّر، پول نداشته و در مضیقه باشیم؛ و یا از عزّت و آقایی و سیادت خودمان صرف نظر کنیم، تن به یک ذلّت بدهیم، تن به خدمت بدهیم، آن وقت تمام نعمتهای مادی برای ما فراهم می‌شود. می‌بینیم بسیاری از افراد مردم اساساً حاضر نیستند تن به ذلّت بدهند ولو به قیمت اینکه مادیات زندگی‏شان خیلی زیاد شود. البته بعضیها حاضر می‌شوند؛ تن به این ذلّت می‌دهند ولی درعین حال همین آدم در عمق وجدانش احساس یک @atna_ir