☀️مطالعه روزانه ی #بیانیه_گام_دوم_انقلاب(مقدمه-بخش پنجم)
🔷جمهوری اسلامی و فاصله ی میان بایدها و واقعیتها
جمهوری اسلامی، متحجّر و در برابر پدیدهها و موقعیّتهای نو به نو، فاقد احساس و ادراک نیست، امّا به اصول خود بشدّت پایبند و به مرزبندیهای خود با رقیبان و دشمنان بشدّت حسّاس است. با خطوط اصلی خود هرگز بیمبالاتی نمیکند و برایش مهم است که چرا بماند و چگونه بماند. بیشک فاصلهی میان بایدها و واقعیّتها، همواره وجدانهای آرمانخواه را عذاب داده و میدهد، امّا این، فاصلهای طیشدنی است و در چهل سال گذشته در مواردی بارها طی شده است و بیشک در آینده، با حضور نسل جوان مؤمن و دانا و پُرانگیزه، با قدرت بیشتر طی خواهد شد.
👈کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
8.mp3
9.98M
نمایش کتاب #نورالدین_پسر_ایران کتاب تفریظ شده توسط #امام_خامنه_ای مدظله العالی
📕جلد اول
#قسمت_هشتم
🇮🇷کانال اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
سلام دوستان متاسفانه بخاطر مشکل پیش آمده بخاطر ویروس منحوس کرونا به مدت دوهفته برگزاری کلاسهای مجازی به تعویق افتاد که از اعضاء محترم کانال عذرخواهی می نماییم.
ان شاءالله از امروز به اذن خداوند متعال کلاسها طبق برنامه قبلی برگزار خواهد شد.
@atna_ir
TarikhTatbighiIslam5یک.mp3
788.5K
سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طایب
📔جلسه پنجم-فرزندان حضرت آدم علیه السلام
📝قسمت اول-تفاوت بین عملیات روانی و فیزیکی
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_تحلیلی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_تحلیلی_اسلام #جلسه_پنجم(١)
✍تفاوت بین عملیات روانی و فیزیکی
🔷ادامه مباحث گذشته جلسه گذشته، مطالبی را درباره تفاوت بین عملیات روانی و عملیات فیزیکی بیان کردیم و گفتیم که عملیات فیزیکی به مجموعه اقداماتی گفته میشود که به قصد نابودی و ضربه زدن به دشمن انجام میشود، و ابزار آن، از نوع ابزار فیزیکی است؛
🔶ولی در عملیات روانی به جای استفاده از ابزار فیزیکی، سعی میشود که برای نابودی دشمن، بر روی فکر دشمن اثر گذاشت، به صورتی که دشمن بدون درگیری و خونریزی، تسلیم شود و چیزی را که از او مطالبه میشود، تقدیم کند. همچنین گفتیم که عملیات شیطان در این دنیا، از نوع عملیات روانی است، و او توانایی انجام عملیات فیزیکی را ندارد.
🔷 اولین عملیات روانی را هم در این عالم، شیطان بر علیه حضرت آدم (ع) انجام داد؛ یعنی بر روی فکر آن پیامبر اثر گذاشت و باعث شد که ایشان، مرتکب عملی بشود که از آن نهی شده بود. ارتکاب آن عمل، موجب شد که آدم (ع) از جایگاه خوب به جایگاه بد منتقل شود. شیطان حضرت آدم (ع) را مجبور به کاری نکرد، بلکه به گونهای بر روی فکر او اثر گذاشت که خود ایشان، عملی را انجام دهد.
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_تحلیلی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا )
@atna_ir
اَتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir☀️ دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_تحلیلی_اسلام #جلسه_پنجم(١) ✍تفاوت بین عملیات روانی و
☀️عملیات روانی
کاری که الان شیطان به وسیله فضای مجازی دارد به خوبی انجام می دهد و مسیولین لیبرال هم خواسته یا نا خواسته در همین پازل دارند بازی می کنند
🔷راه ایستادگی در مقابل استکبار جهانی
🔴اگر می خواهید در مقابل باطل بإیستید خود را به #ساده_زیستن عادت دهید.
♦️اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتان و سلاح های پیشرفته آنان و شیاطین و توطئه های آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از میدان به در نکند خود را به ساده زیستن عادت دهید و از تعلق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهیزید.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
📚صحیفه نور ، جلد ۱۹ ، صفحه ۱۱
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
دوستان گرامی : چند روز بیشتر تا میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت حجت ابن الحسن مهدی موعود عجل الله فرجه باقی نمانده است بیاییم خالصانه و متواضعانه باختم ذکر شریف صلوات برای سلامتی و فرج آقامون که در حقیقت فرج و نجات بشر از مشکلات است دعا کنیم
برای شرکت در ختم لینک ربات زیر را لمس کنید👇🏻👇🏻
https://eitaabot.ir/counter/r9lyt3
لطفا نشر حداکثری
🇭🇺کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
TarikhTatbighiIslam5دو.mp3
1.49M
سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طایب
📔جلسه پنجم-فرزندان حضرت آدم علیه السلام
📝قسمت دوم-نقش تجربه در زندگی بشر
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_تحلیلی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_تحلیلی_اسلام #جلسه پنجم(٢)
✍نقش تجربه در زندگی بشر
🔷بالأخره آدم (ع) و همسرش با تجربه بسیار تلخی از بهشت خارج شدند. زمانی که در آن باغ بودند، به لباس احتیاج نداشتند و بنابراین به خیاط هم نیازی نداشتند. آنجا نیاز به کشت و کار نداشتند، زیرا همه چیز بر اساس رویش طبیعی بود. به خانه و سقفی که زیر آن بروند، نیازی نداشتند، زیرا هوا همیشه آنجا معتدل بود. از آن باغ با آن خصوصیات، به زمینی آمدند که اگر جنگل بود، باید در مقابل حشرات موذی، جایگاهی برای محافظت خود درست میکردند؛ و اگر در بیابانِ دنیا فرود آمده بودند، چون در بیابان غذایی پیدا نمیشود، لازم بود آب را از دل زمین بیرون بیاورند، تا بتوانند با آن به کشت و کار بپردازند. در برابر گرما و سرما نیز باید برای خود لباس و جانپناه میساختند. این تجربه، تجربه خیلی سختی برایشان بود و باعث شد که در ادامه زندگی، هرگز مرتکب خطایی نشوند.
🔶ما هم اگر تجربه گذشتگان به طور مداوم جلو چشمانمان باشد، هرگز خطا نخواهیم کرد؛ مثلا اگر یک بار تجربه انفجار💣 برای ما اتفاق بیفتد، محال است که دیگر در مورد گاز، بیاحتیاطی کنیم و هر موقع میخواهیم کبریتی را روشن کنیم، به یاد آن سوختن 🔥میافتیم.
🔷بنابراین اگر ما تاریخ را به عنوان یک تجربه مطالعه کرده و به آن یقین پیدا کنیم، هرگز خطا نمیکنیم و مثل حضرت آدم (ع) میشویم، زمانی که از آن باغ بیرون آمد. از آن به بعد، هر موقع که شیطان به سراغ حضرت آدم (ع) میآمد، آن پیامبر به او میگفت: دور شو؛ تو همان کسی هستی که ما را از آن مکان راحت، به این مکان سخت فرستادی.
🔶 این نکته را هم باید دانست که ما بر سر سفره آماده آمدهایم؛ در حالیکه آدم (ع) موقع آمدن به زمین، ابزاری برای زندگی در اختیار نداشت. البته آدم (ع) در سطح عالی دارای علم بود، ولی ابزاری برای استفاده از این علم نداشت. خدای متعال، ابزار را خلق نکرد و به آدم (ع) گفت: ابزار را باید خودت بسازی.اینکه بعضی میگویند: «آدم (ع) غارنشین بوده است»، شاید بتوان قبول کرد که بله؛ بشر مدتی به دلیل ضرورت اولیه، غارنشین بود؛ اما اینکه گفته شود: بشر یک دوره غارنشینی داشته است و بعد از آن، ساختن خانه را یاد گرفت، مورد قبول نیست. دلیل سخن ما این است که اولین مأموریتی را که خداوند به آدم (ع) داد، بنا کردن خانه کعبه 🕋بود: «إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِّلْعَالَمِينَ» (آل عمران/96).
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
دولت تدبیر وامید اسطوره مقاومت
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
▪️ویروس کرونا که این جهان حدود ۸میلیارد نفری را به هم ریخته تا کنون فقط توانسته ۵۰هزار نفر از ۱میلیون مبتلا را از بین ببرد؛ ولی در همین جهان ویروس بزرگتری به نام بن سلمان سعودی وجود دارد که فقط در یکسال اخیر بیشتر از ۱۰۰هزار کودک یمنی را به قتل رسانده است.
#سید_علیرضا_آل_داود
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ از نظر آقا در فضای مجازی همه چیز مهمتر چیست؟
❌ آیا رهبر عزیز انقلاب از عملکرد وزارت ارتباطات راضی هستند؟
❌ سرعت و پهنایباند اینترنت باید در خدمت چگونه محتوایی باشد؟
👆 پاسخ این سؤالات را از زبان امام بشنوید...
⚡️ اگر گوگل، توییتر، تلهگرام، اینستاگرام، واتساپ و دیگر بسترسازان مجازیِ خطرناکتر از #کرونا از جغرافیای سایبری ایران حذف شده و سرویسها، نرمافزارها و پیامرسانهای ایرانی جایگزین آنها شوند، إنشاءالله آمریکا و #كرونا_را_شكست_ميدهيم ...
سال #جهش_تولید
🇮🇷کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
TarikhTatbighiIslam5سه.mp3
372.7K
سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طایب
📔جلسه پنجم-فرزندان حضرت آدم علیه السلام
📝قسمت سوم_عدم دشمنی در بهشت
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه_پنجم(٣)
✍️عدم دشمنی در بهشت
🔷در جلسات گذشته بیان کردیم که قرآن میگوید: «قالَ اهبِطُوا بَعضُكم لِبَعضٍ عَدُوٌّ ... » (اعراف/24). این آیه دال بر آن است که اگر انسانها در داخل بهشت بودند، دشمنی معنا نداشت؛ چرا که دشمنیها بر سر اجناس به وجود میآید، و چون در بهشت محدودیتی در استفاده از مواهب و نِعَمات وجود ندارد، پس دشمنی در آنجا بیمعنا خواهد بود.
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
داستان فیروزآبادی 3.mp3
2.55M
💢 داستان فیروزآبادی (قسمت سوم)
▫️ابوالحسن فیروزآبادی بعد از دولت روحانی چه مسئولیتی پیدا کرد؟
▫️ماموریت ابوالحسن فیروزآبادی در شورای عالی فضای مجازی چه بود؟
#ادامه_دارد...
#شورای_عالی_فضای_مجازی
#مومن_نسب
🇭🇺کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
TarikhTatbighiIslam5چهار.mp3
213.7K
سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طایب
📔جلسه پنجم-فرزندان حضرت آدم علیه السلام
📝قسمت چهارم-نیازهمیشگی به حجت الهی در زمین
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna__ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه_پنجم(۴/1)
✍️نیاز همیشگی به حجت الهی
🔷زمانی که آدم (ع) و حوا به زمین آمدند، به اعتبار «لولا الحُجَةُ لَساخَتِ الأرضُ بِأَهلِها»، آدم (ع)، امام و حجت خدا در زمین بود و همسرش، مأموم. فرقی نمیکند که دو میلیارد انسان بر روی زمین باشند و یا دو نفر؛ همیشه زمین نیاز به یک حجت و امام دارد.
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه_پنج(۴/٢)
✍️لزوم وجود حجت در هر عصر و زمان
🔷 عن أمير المؤمنين عليهالسلام -فى حديث طويل- قال: «لا تخلو الأرض من حجّة قائم للّه بحجّة: إمّا ظاهرا مشهورا، أو خآئفا مغمورا؛ لئلّا تبطل حجج اللّه و بيّناته». (اثباتالهداة، ج۵، ص۷۷)
از امیرالمؤمنین علیهالسلام در بخشى از یک حدیث طولانى چنین نقل شده است: «زمین [هیچگاه] از حجتى که به اقامه امر خدا قیام کند، خالى نیست: یا ظاهر و آشکار است و مردم او را میشناسند، و یا بیمناک و مخفى از دیدگان مردم است؛ تا حجتهاى الهى و آیات پروردگار از میان نرود».
🇮🇷آموزشهایوتمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
▪️کلیسایی در لندن اقدام به فروش داروی ضد کرونا به قیمت ۹۰ پوند کرده که شامل یک روغن برای مالیدن و نخ قرمز برای بستن به انگشت است.
همین کار رو اگه یه مسجد تو ایران کرده بود، متحجرین داخلی شروع به تخریب و تحقیر ایران، گوش زمین و زمان رو از آه و ناله بیسوادی کَر میکردند.
💬 رضا حقجو
🇭🇺کانال اتنا(اندیشکده تمدن نوین اسلامی)
@atna_ir
TarikhTatbighiIslam5پنج.mp3
3.55M
سلسله دروس #تاریخ_تطبیقی_اسلام
#استاد_طایب
📔جلسه پنجم-فرزندان حضرت آدم علیه السلام
📝قسمت پنجم-داستان هابیل و قابیل
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه پنجم(۵/١)
✍️داستان هابیل و قابیل
🔷بعد از مدتی، حضرت آدم (ع) و همسرش دارای فرزندانی شدند و نیاز بود که آدم (ع) برای زمان بعد از خودش، جانشینی تعیین کند.خدای متعال بعد از نقل داستان حضرت آدم (ع) و مشخص کردن خط کلی قضایا، به سراغ نقل درگیری فرزندان آدم (ع) میرود: «وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَاناً فَتُقُبِّلَ مِن أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ. لَئِن بَسَطتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَنِي مَا أَنَاْ بِبَاسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ إِنِّي أَخَافُ اللّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ» (مائده/27 و 28)؛ «و داستان راستين دو پسر آدم (ع) را برايشان بخوان؛ آنگاه که قربانيای کردند و از يکي پذيرفته شد و از ديگری پذيرفته نشد. گفت: تو را میکشم. گفت: خدا قربانی پرهيزگاران را می پذيرد. اگر تو بر من دست گشايی تا مرا بکشی، من بر تو دست نگشايم که تو را بکشم. من از خدا که پروردگار جهانيان است، میترسم».در اینجا سؤالی می شود:
🔶چرا دو فرزند آدم (ع) قربانی آوردند و چه ارتباطی بین قربانی آوردن و درگیری بین این دو وجود داشته است؟از این جمله که یکی از آنها به برادر خود گفت: «من تو را خواهم کشت»، معلوم میشود که این دو بر سر چیزی باهم اختلاف داشتهاند. حالا اینکه دعوای آنها بر سر چه چیزی بوده است،ما میخواهیم از خود قرآن به دست بیاوریم.
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir☀️
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه پنجم(۵/٢)
🔷در منابع دیگر، غیر از قرآن کریم، عنوان شده است که دعوای آنها بر سر زن بوده است، اما در قرآن، چنین چیزی مطرح نیست.آنچه که در منابع انجیلی و توراتی و اسلامی آمده است، این است که دعوای آن دو بر سر زن بوده است. به گفته این منابع، دو پسر حضرت آدم (ع) زن میخواستند. دو دختر هم بودند که یکی زیبا بود و دیگری زشت. (ما در اینجا کاری نداریم که این دو دختر، از نسل جن بودند یا از ملائک و یا از فرزندان خود آدم). آدم (ع) دختر زیبا را به برادر کوچک و دختر زشت را به برادر بزرگ داد، و در پی آن، مورد اعتراض برادر بزرگ قرار گرفت. آدم (ع) به آنها گفت: قربانی بیاورید؛ قربانی هر کس که قبول شد، دختر زیبا متعلق به او خواهد بود. بعد از اینکه قربانی برادر کوچک قبول، و قربانی برادر بزرگ رد شد، برادر بزرگ، برادر کوچک را به خاطر آن دختر به قتل رساند. این داستان شایع است، ولی در قرآن وجود ندارد. آیا ما میتوانیم این مطلب را از خود قرآن به دست بیاوریم؟ آنچه که به ذهن بنده آمده است و میشود درباره آن تحقیق کرد، این است که ما میتوانیم از داستان حضرت ابراهیم (ع)، برای فهمیدن این داستان استفاده کنیم
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir
@atna_ir🌞
دوره جامع تدریس مجازی #تاریخ_تطبیقی_اسلام #جلسه_پنجم(5/3)
خدای متعال به حضرت ابراهیم (ع) فرمود: من میخواهم تو را به مقام امامت برسانم؛ ولی قبل از اینکه به مقام امامت برسی، باید تو را مورد ابتلا و آزمایش قرار بدهم: «وَ إِذِ ابْتَلىَ إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنّى جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا ... » (بقره/124). سختترین آزمون ابراهیم (ع)، قربانی کردن فرزندش بود: « ... قالَ يا بُنَيَّ إِنّي أَرَى فِي المَنامِ أنّي أَذبَحُك ... » (صافات/102). خدای متعال به چه دلیل میخواست از ابراهیم (ع) قربانی بگیرد؟ برای مسأله امامت بود و خداوند متعال هم اصل قربانی را نفی نکرد و گفت: «و فَدَیناهُ بِذِبحٍ عَظیمٍ» (صافات/107). پس در جایی از قرآن، قربانی بر سر مسأله امامت مطرح است. آیا از آنجا نمیتوانیم استفاده کنیم که داستان پسران آدم (ع) هم که خدا از آنها قربانی خواست، مسأله امامت بوده است؟ خدای متعال برای دعوا بر سر دو زن، قربانی نمیخواهد.خداوند متعال به آدم (ع) ابلاغ کرد که بعد از تو، این فرزندت جانشین تو خواهد بود. آدم (ع) این مطلب را به خانوادهاش اطلاع داد که «هذا ابنی الامامُ بَعدی». («بَعد» در اینجا به معنای زمانی نیست، بلکه به این معنا است که زمانی که من نیستم، او جانشین من است). زمانی که برادر بزرگ این مطلب را شنید، نسبت به آن اعتراض کرد. خداوند به فرزندان آدم (ع) فرمود: برای به دست آوردن مقام امامت، قربانی بیاورید؛ هر کس که قربانی او مورد پذیرش قرار بگیرد، مقام امامت به او داده میشود. قبول و یا عدم قبول قربانی هم بر اساس حکمت بوده است. مانند اینکه ما نماز میخوانیم و امام زمان (عج) نیز نماز میخواند؛ اگر نماز ما با نماز آن حضرت تعارض کند، نماز ما قبول نخواهد بود، ولی اگر نماز ما با نماز امام (ع) پیوند برقرار کند، قبول خواهد شد.حال باید پرسید که چرا قربانی یکی از پسران حضرت آدم (ع) قبول، و قربانی دیگری رد شد؟جواب این است که قربانی برادر بزرگ، قربانی امام نبود. اگر دعوای آنها بر سر زن بود، به کشتار نمیرسید. مقام امامت است که یکی بیشتر نیست و به همین دلیل، برادر بزرگ به کشتن برادر خود اقدام کرد، زیرا فکر میکرد که اگر برادرِ خود را بکشد، پدر ناگزیر است مقام امامت را بعد از خودش به او بدهد. یکی از دلایل کشته شدن ائمه (ع) توسط خلفای معاصرشان این بود که فکر میکردند با کشتن آن حضرات، معارضی برای آنها در روی زمین باقی نخواهد ماند.شما این را مطلب را ان شاء الله تحقیق کنید که آیا میشود از داستان حضرت ابراهیم (ع) در قرآن، مطلب مذکور را استفاده کرد یا نه؟
🇮🇷آموزشهای تمدن ساز(#تاریخ_تطبیقی_اسلام یکشنبه ها در کانال اتنا)
@atna_ir