تحلیلی شتابزده از وضعیت سیاسی عراق در مشاهدات اربعین
راهپیمایی اربعین به پایان رسید و خاطرات خوش و البته گاه ناملایم را تجربه کردیم. خاطرات خوش که فراوان بود و لحظاتمان را به سال خوش بدل می کرد، نکات مثبت آنقدر زیاد است که کتاب خواهد شد و باید سر فرصت نوشت. اما ناملایماتی نیز بود که چشم بستن برآن کوته بینی است. اما اشاره وار از آن خواهم گذشت تا به اصل مطلب برسم.
ناملایمات یکی در بحث ارز بود و کاهش پول ملی، اما نکته ماجرا سو استفاده ای بود که از این ماجرا "بعضی" داشتند. برخی از مغازه داران و تاکسی ها با علم به این موضوع، گرانتر از قیمت واقعی حساب می کردند و ایرانی بی خبر از قیمت واقعی در عراق را گوش می بریدند.
دوم آنکه برخورد "بعضی" از خادمان عتبات مقدسه و نیروهای انتظامی اماکن و معابر، با خارجی ها مناسب نبود، و از انجا که بیشتر مهمان های این سفر، ایرانی بودند، بیشتر به چشم میآمد. از تشریح این مطلب می گذرم، باید تجربه کرد تا فهمید.
اما اصل مطلب، من در طول 9 روز حضور در عراق و درطی گفتگو با عراقی هایی که در تاکسی یا در خیابان یا در موکب ها با آنها سخن می گفتم، این نکات را دریافت کردم. من با عراقی ها درباره وضعیت تظاهرات اعتراضی آنها و وضعیت سیاسی حکومت صحبت می کردم.
اول آنکه همه متفقا بر وجود فساد اقتصادی ـ سیاسی اذعان داشتند و اصلاح آن را فوری می دانستند و از پایان صبرشان سخن می گفتند.
دوم آنکه اکثر جریانات عراق، همراه با موج اعتراضی هستند و کسی خود را در مقابل آن نمی داند.
اما از همه پر رنگ تر، جریان مقتدا صدر و مرجعیت عراق با این اعتراض همراهی می کنند. بصورتی که جریان مقتدا صدر در روز اربعین در کربلا تظاهراتی با شعار ضد فساد و ضد آمریکا برپا کرد و این کاروان اعتراضی را به داخل حرم هم آورد و با لبیک یا حسین به پایان رساند.
جریان مرجعیت هم با دو موضع صریح در دو نماز جمعه اخیر کربلا، حمایت خود را از اعترضات اعلام کرد.
سوم آنکه خیلی از کسانی که طرفدار جمهوری اسلامی هستند، محبوبیت نسبی و گاه پایینی در عموم مردم دارند.
مثلا عمار حکیم محبوبیت پایینی دارد و شخصیت های حشد الشعبی مثل هادی عامری و ابومهدی مهندس محبوبیت نسبی دارند، این نسبی بودن در جامعه شیعه بسیار معنی دارد، یعنی فرماندهانی که سابقه رزم و جهاد دارند و از سابق با صدام و سپس با امریکا و سرانجام با داعش جنگیده اند، نتوانسته اند به اندازه مقتدا صدر محبوبیت داشته باشند، صدری که به اندازه آنان در این معرکه ها حضور نداشته و البته در خدمات اجتماعی به جامعه رتبه اول را داشته، البته نباید از جنگ روانی ها و پروپاگاندای ضد جریان مقاومت غافل بود.
اما این همه نشان می دهد جریان مقاومت و نزدیک به ایران در بحث رسانه و تبلیغات و در یک کلام پیوست ها و بنیان های فرهنگیِ عملِ خود، ضعف بنیادین دارد، ضعفی که در خود ایران هم مشهود است و در سوریه تبدیل به یک بحران گشته و البته در لبنان به دلیل تصدی این امر توسط بومی ها ـ حزب الله ـ بخلاف آن دو موفق است.
اما مرجعیت هم با توجه به سیطره و نفوذ بالای خود، یک نفوذ صد در صدی ندارد و در بین جوانان، حوزه و مرجعیت از محبوبیت نسبی برخوردار است اما اینکه پایین تر از مقتدا صدر یا بالاتر، معلوم نیست، اما این دو در صدر محبوبیت قرار دارند.
آیا ایران در کانون توجهات اعتراضی قرار دارد یا خیر؟
اعتراض های جاری درکربلا و نجف اینطور نبوده است، و جوانانی که اهل خدمت در موکب ها هستند، همان ها معترضین را تشکیل می دهند، اما بغداد وضعیت فرق می کند، بافت معترضین در بغداد با این دو شهر متفاوت است، شیعه، سنی و کرد همه حضور دارند و در این بین، ایران هم گاه به دلیل نسبتی که با حکومت دارد، مورد اتهام است.
مواضعی که در ایران نسبت به اعتراضات عراق گرفته شده است، ظاهرا به گوش مردم نرسیده، الحمدلله، و الا وضعیت علیه ایران تندتر می شد.
اعتراضات دوباره از سر گرفته خواهد شد. و بر ایران همراهی با موج ضد فساد لازم است.
اینکه در هر تظاهراتی افرادی سو استفاده می کنند واضح و بدیهی است اما همراهی با اصل اصلاح گری در عراق بر عموم جامعه ایرانی و دولت ایران و شخصیت ها لازم است و الا کانون فساد فراگیر در دولت عراق، به سوی ایران چرخش خواهد کرد.
2/8/98
#اطراف
#اربعین
#عراق
#فساد
https://eitaa.com/atraf_man
تحلیل های عجیب و غریب استاد بابایی و دوری او از واقعیت ها
برای من خیلی تعجب آور است این بیانات و تحلیل ها
اولا جامعه ای که در راهپیمایی اربعین شرکت می کند نه تنها رویگردان از اسلام فقاهتی نیست، بلکه در این مسیر بیشتر از قبل به فقه روی می آورد،
کسانی که اهل جماعت نیستند، بیشتر توجه می کنند
نماز ها را بهتر از قبل می خوانند و اصولا توجه شان به احکام گل می کند،
چه کسی می گوید عراق دو ماه تعطیل است؟
عطله اربعینی برای مدارس 10 روز است که آن هم در مناطق شیعه نشین اجرا می شود عملا،
من در مسیر سامرا و نزدیک کاظمین، چند روز مانده به اربعین، مدارس باز و دانش آموزان را دیدم
چه کسی می گوید عراق ضربه اقتصادی می خورد؟
امروزه و در همین ایام، قرار دادهای تجاری بین مردم و نهادها برقرار می شود، برخی را عینا خبر دارم
از طرفی عراقی ها علی رغم هزینه و پذیرایی که به نیت عزاداری اباعبدالله صرف می کنند، سود زیادی هم می برند،
اکثر عراقی ها از خریدها و هزینه های رفت و آمد و ... سود زیادی می برند،
برخی از آنان در سفر به ایران به مهمان شدن در منازل رفقای ایرانی خود بسنده کرده و کمتر هزینه می کنند،
چه کسی گفته آیت الله سیستانی نسبت به اربعین ساکت است؟
از عجایب روزگارست این حرف، ایشان حتی ابتکار نماز جماعت سراسری سه روز مانده به اربعین را مطرح و عملی کردند،
این نوشتار مطالب وصله و پینه ای دیگری هم دارد که بی ربط به اربعین است اما ذهن نگارنده آن، درگیر آن است.
ایکاش سفری میآمدید و از نزدیک شاهد حماسه فقاهت و عرفان شیعی می بودید،
آنجا که سیاست طفیلی فقه و عرفان است
ایکاش کسی این جواب را به آقای بابایی می رساند
#اربعین
@atraf_man
هدایت شده از فارس پلاس
8.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سروده ناب مرحوم حسین منزوی در مدح امام حسن عسگری
@Fars_Plus
🔸آیةالله مبارکه ای درباره کتاب «نفحات اللاهوت در لعن بر جبت و طاغوت» محقق کرکی می نویسد:
🔹وقتی اين کتاب از قلم شيخ خارج گرديد نسخه ای از او در شامات و حجاز پراکنده کردند، و نسخ چندی در اسلامبول برده به دولت روم عرضه داشتند؛ چندين سال در مکّه و حجاز شيعه ايرانی را قتل عام می کردند، و از علمای شيعه هر که را دسترس شدند کشتند، و در جبل عامل که مولد جناب شيخ بود نيز از طرف سنّيان شام حمله کردند و چندين هزار نفر از شيعه کشته گشت. و می توان گفت تمام آن اختلاف و جنگ های خونين را اين کتاب ايجاد و يا حدّ اقل ادامه داد.
🔸در حالات شيخ بزرگوار است که وقتی سوار می شد، دو نفر در جلو او يکی تلاوت قرآن و ديگری لعن بر خلفای ثلاث می نمود.
🔹و هيچ شکی نيست که آن يک نفری که در جلو شيخ لعن علنی می کرده مسيحی بوده که به لباس اسلام، يا دين فروشی طبيعی مذهب بوده که به تحريک آنها اين عمل را به جا می آورده،
🔸و مفاسد اين کار و ضرر او هم بر شيعه مذهب و هم بر ساير مذاهب اسلام تاکنون که قريب چهار صد سال است می گذرد ادامه دارد، و منافع اين لعن که جزء عبادات بزرگ او را قلمداد کرده تماماً عايد خزانه هاي دول مسيحي گرديد.
@bazmeghodsian
#منطق_عمل_اسلامی
برای اینکه بفهمیم کاری که می کنیم، تصمیمی که میگیریم، قضاوتی که می کنیم، حدس و گمان مان، آرزو و رویای مان و گذشته و حال و آینده ما... آیا درست است؟ آیاخداوند قبول دارد؟ آیا مورد رضایت هست یا خیر؟
باید منطق اسلام را یاد بگیریم،
باید قبل از همه این ها ملاک ها و معیارهای منطق اسلامی را فرا بگیریم،
مرحله اول
آیا عمل ما در حوزه طاعت الهی است؟ یا بر خلاف آن است؟
یعنی خود عمل ما یا گناهی همراه است، یا همراه گناه نیست؟
آیا عمل ما حق الناس را رعایت کرده یا آن را نادیده گرفته؟
مرحله دوم
آیا عمل ما بر طبق وظیفه بوده، یا نه، وظیفه نبوده؟
اگر وظیفه نبوده، آیا باعث شده وظیفه ای معطل شود یا خیر؟
مرحله سوم
گاهی بعد از دو مرحله بالا، در حین عمل، دچار اشتباه میشویم، می لغزیم،
اینجا باید توبه کرد، یعنی اشتباه را جبران کرد،
چه حق الله و چه حق الناس، باید جبران کرد
این سه مرحله، کلیات منطق اسلامی است، یعنی معیار صحیح بودن و راضی بودن خدا از عمل،
اما اگر خواستیم ببینیم عملی که انجام می دهیم، آیا اثر بخش بوده، آیا انسان را رشد داده و باعث تکامل انسان و بالا رفتن انسان شده یا نه، باید وارد وارد وادی دیگری بشویم
این مراحل برای فهم خلوص است، اگر خواستیم ببینیم مثلا نمازی که می خوانیم آیا اثر بخش بوده یا خیر؟
باید دید آیا بعد از نماز از گناه فاصله گرفته ایم، آیا راستگو تر شده ایم، آیا امانت دار شده ایم، آیا با تقوا تریم؟
می توان بجای نماز، هر عملی که مراحل سه گانه بالا را طی کرده، قرار داد و آن را سنجید،
فهم این وادی و فهم این اثرات به دو چیز نیاز داره
اول معرفت
دوم استاد
اول معرفت: یعنی همه گناه ها را بشناسیم، بدانیم حلال چیست و حرام چیست؟ رساله بلد باشیم، کتاب هایی که گناهان و وظایف را بر شمرده را بخوانیم، پای درس بشینیم و یاد بگیریم
دوم استاد: استاد هم آموزش می دهد و هم سوالات را برطرف می کند و هم دستگیری می کند تا انسان پله پله مراحل را طی کند
@atraf_man
اقتصاد یا فرهنگ؟ معضل جامعه ایرانی!
#اقتصاد_مقاومتی
#تولید_ملی
#کالای_ایرانی
کدامیک از این سه راهبرد اقتصاد ما را نجات خواهد داد ؟
جواب : هر سه یا بیشتر، چون می شود به آن اصلاح الگوی مصرف را نیز اضافه کرد و راه کارهای دیگر؛
اما براستی چرا تا به حال و نزدیک به گذشت ده سال از راهبردهای اقتصادی شاهد تحولی بزرگ در این زمینه نیستیم ؟!
چرا همه شعار می دهند و یا برنامه می نویسند و یا قانون وضع می کنند و یا سیاست گذاری می کنند و یا جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل می دهند و ... یا هزار کار دیگر هم انجام می دهند اما هیچ کس راضی نیست و همه متفق القول اند در اینکه تحول اساسی رخ نداده است ؟!
معمولا جواب این دست سوالات را اقتصاد دان ها می دهند و اقتصاد ایران را بیمار و با ساختاری معیوب می پندارند و برای آن راه حل هایی احتمالا ارائه می کنند؛
اما جواب و تحلیل من :
از انجا که انسان و جامعه انسانی و مسائل مرتبط با او چند ساحتی و بصورت شبکه ای می باشد و هر چیزه او به چیزه دیگرش پیوند دارد و بر آن تاثیر گذار است؛
اقتصاد، سیاست، دین مداری، خانواده، ازدواج، فرهنگ و دیگر امور انسانی بر هم تاثیرگذار است و هیچ یک از دیگری مجزا نیست، مثلا اقتصاد وابسته و فشل باعث شکستن ستون فقرات انسان می شود و این شکستگی در حوزه دین و اعتقادات موجب کفر و بی ایمانی می گردد؛
اما مسئله فرهنگ به معنای عامش - که شامل دین هم می شود - می توان ادعا نمود که بر همه امور تقدم معنایی و عینی دارد یعنی تا این مرحله تثبیت نگردد روبنایی نخواهیم داشت و یا حداقل روبنایی ظاهری و بدون پایه خواهیم داشت .
اما این مسئله به راهبردها و راهکارهای بهبود اقتصاد چه ربطی دارد ؟
به نظر نگارنده، عدم توفیق در کسب حد نصاب مقبول در اقتصاد علی رغم پیدا کردن راه حل، عدم توجه به ماهیت راه حل هاست؛
راه حل ها ماهیتی فرهنگی و زیر بنایی دارند اما دست اندکاران و مسئولان به این عمق ماهیتی-فرهنگی توجه ندارند و به دنبال پیدا کردن چند مصداق برای هر راه حل می گردند.
راه حل های ارائه شده اولا و بذات فرهنگی هستند و در مرحله بعد اقتصادی و سیاستی، اما به این ماهیت بی توجهی می شود، به عنوان مثال " اصلاح الگوی مصرف" یک فرهنگ و یک راه کاری ست که به اراده و عادات و هنجارهای انسانی بازگشت دارد و در مرحله بعد تاثیر اقتصادی خواهد داشت، اسراف نکردن و استفاده درست از آب و برق اولا و بالذات یک عمل مومنانه و یا انسانی است که در اقتصاد فرد، خانواده، جامعه، کشور و جهان تاثیر گذار خواهد بود؛ همینطور اقتصاد مقاومتی که خلاصه اش درون زایی اقتصاد و صادرات است یک امر فرهنگی است؛ مسئولی که خودباختگی و بیگانه پرستی دارد و مبهوت و مرعوب تمدن غربی است فی المثال، چگونه می تواند در برابر این بهت و رعب درونی خویش به درون زایی اقتصاد فکر کند اساسا ؟ چه برسد به برنامه ریزی و تلاش و کار شبانه روزی برای نیل به این هدف !
یا شخصیتی که خود را حقیر و هموطن خود را نابلد و بی استعداد می داند، چگونه کار و تلاشی برای رشد تولید داخلی خواهد کرد؟
یا انسانی که اعتماد به نفس اش از برند های خارجی و مارک ها تامین می گردد و یا آن دیگری که در مسابقه چشم و هم چشمی و خوش گذرانی در حال تکاپوست، آیا می تواند این راه حل ها را اساسا بفهمد و هضم کند؟!
اینگونه است که نگارنده اصرار دارد که شعارها و راه حل ها را فرهنگی بشنویم و بخوانیم و بگوییم و عمل کنیم؛ #کالای_ایرانی یک راه حل فرهنگی است هم برای فقیر هم برای غنی، هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده ؛ تولید کننده هم اگر صرفا این راه حل را اقتصادی ببیند تولیدش رشد کیفی نخواهد داشت اما اگر فرهنگی دید آنوقت رشد کیفی و رضایت مصرف کننده را مد نظر خواهد گرفت و مصرف کننده اگر این راه حل را به درون و عمق اعتقادات خود ببرد و آن را جزء هنجارها و فرهنگ خود قرار دهد، به آن ملتزم خواهد شد و الا کسی که همه چیز را اقتصادی می بیند در کسر و انکسار های دو دو تا چهار تای خودش به کالای ایرانی بهایی نمی دهد و جنس مارک و خارجی را به بهانه کیفیت و یا جنس چینی را به بهانه ارزانی خریداری می کند.
اولویت فرهنگ و تقدم آن بر همه امور اینجاست که خودنمایی می کند، استقلال سیاسی و رونق اقتصادی مرهون فرهنگ هستند که اگر نباشد آن دو در ناکجا آباد هم نخواهند بود.
#اقتصاد_مقاومتی، #تولید_ملی، #کالای_ایرانی اولا و بالذات #اقتصاد_فرهنگی و #تولید_فرهنگی و #کالای_فرهنگی هستند . آن را بفهمیم تا بتوانیم به آن عمل کنیم.
پ.ن :
مثال های زیادی می شود برای تولید کننده و مدیری که اقتصاد را صرفا اقتصادی می بیند بیان کرد : خودرو ملی یعنی سمند که موتورش آلمانی است! یا ال 90 که قرار بوده 50 درصدش ایرانی باشد اما الان به کمک موکت ماشین نزدیک 30 درصد ماشین ایرانی است !
https://t.me/atraf_man
@atraf_man
#مباحثه_ای_با_یک_دوست
گزیده ای از یک مباحثه
✍🏻اشکال یک دوست:
ص جان یه فرقی بین نگاه من و شما هست / اینه که یه هاله تقدس از اصل ولایت فقیه درست کردیم و طبق اون داریم همه چیز را تطبیق میدیم / من اون مبنا را قبول ندارم / اصلا به این قصه بنزین هم ربطی نداره / رهبری معصوم نیست نقد بهشون وارده / در عین حال / تضعیف رو هم درست نمیدونم
الان جلوم رو گرفت یه وانتی که با وانتش کار میکنه معمولا اطراف تهران هستن همین شهریار شهر قدس و پرند و غیر / شروع کرد گریه کردن که شما صدای ما رو برسون من واقعا سخت میشه برام زندگی و ...
حالا اقا اومدن صحبت کردن خیلی کم رنگ و گذرا بله یه مشکلاتی هم داره خوب مسولین این مشکلات را رفع کنن .... / این صحیح نیست مصلحت عام کشور اینه قبول / ولی باید مردم رو همراه کنید دلایل را توضیح بدین درد و نداری رو بیشتر منعکس بشه در صحبتا که طرف در حس همدردی بهش منتقل بشه / این میشه باطن کلام امیر المومنین/ حالا شما هم خیلی ساده بگو اقا اینا رو خونده / ولی با احاد و شدت درد و رنج و نداری / قابل جمع نیست اونی که تو کف خیابون میبینی غیر از این صحبتاست
میگم اقا بیشتر رو درد مردم تکیه می کرد / بیشتر مانور میداد / و بیشتر تاکید میکرد بر روی مسئله مراقبت مسولین بر حل مشکلات / نه این که یه جمله بگن.
✍🏻جواب من:
منم قائل به تقدس نیستم،
منم قائلم اگر فقیه را زمینی ببینیم، آنوقت این مقدار توقعمان بالا نخواهد بود،
معتقدم اگر واقعا او را انسانی شایسته در میان تزاحمات و اداره کشور و اصول اسلامی و هزار گفته و ناگفته دیگر ببینیم،
آنوقت به راحتی او را قضاوت نخواهیم کرد
نه اینکه نباید قضاوت کنیم، بلکه باید مقتضیات رهبری و اداره جامعه را فهم کنیم،
جریانات غیر همسو و دشمنان را با هم ببینیم
اتفاقا نقد من به امثال شما همینه،
شما در ظاهر تقدس را نفی می کنید، اما در واقع همه چیز را و همه کارها را و همه توقعات تان را دم در بیت رهبری می گذارید
خصوصا وقتی که اوضاع نابسامان میشه
همه نگاه ها میره اون سمت
انگار سوپر من باید بیاد در یک چشم به هم زدنی، هم مشکلات کلان را حل کنه - چندسال دیگه باید بنزین وارد کنیم و با وجود تحریم اوضاع بدتر از الان میشه -
هم مشکلات تک تک وانتی هایی را حل کنه که از نداری به کارهای موقت روی آورده اند - البته که غصه دار و درد داره -
شما کمی فانتزی برخورد می کنی،
با عرض معذرت، حتی نسبت به دوره امیرالمومنین ع هم فانتزی فهم می کنی و تحلیل می کنی
البته که منم نقد دارم
البته که معتقدم وقتی حضرت آقا لب به سخن گشود، به معنای دم فرو بردن ما نیست
باید فکر کنیم، باید راه حل بدیم به ایشان، باید کمک کنیم به اداره جامعه، ...
اینجاست که می گم منم مقدس نمی دانم
اون بزرگوار خودش رسما داره میگه به تصمیم مسئولین و کارشناسی احترام گذاشته،
4ماه دیگه انتخاباته، خب مردم و شماها، بیایید کسانی را انتخاب کنید که قبل از این تصمیمات، زودتر قانون اش را درست می کردند و راه می انداختند، چرا نکردند؟ / چرا همه دست روی دست منتظرند؟
حالا یک اجماع نسبی هم شکل گرفت، رهبری چه کنه؟
نفرمایید اونجا چطور و اینجا چطور؟ / هرجایی به حسبه/ بهرحال اگر شما ایشان را مقدس نمی دانید، اما توقعات مقدس گونه ای دارید و به لوازم حرفتان هم پایبند نخواهید بود.
#اطراف
https://eitaa.com/atraf_man
https://t.me/atraf_man
http://hawzahnews.com/news/872438
کدام روحانی؟
حسن روحانی در حقوق شهروندی که خود او و دولت اش تصویب کرده اند و برایش همایش گرفته اند و بسیار پز داده اند، فرمایش کرده اند که ...
ژ- حق اقتصاد شفاف و رقابتی
ماده 69-حق شهروندان است که از فرایند وضع، تغییر و اجرای سیاستها، قوانین و مقررات اقتصادی اطلاع داشته باشند و نظرات خود را به اطلاع مرجع تصویبکننده برسانند و با فاصله زمانی مناسب از اتخاذ تصمیمات متفاوت با سیاستها و رویههای پیشین مطلع شوند تا بتوانند خود را برای وقوع تغییرات آماده کنند و پس از اتخاذ تصمیم و برای رعایت اصل شفافیت، شهروندان حق دارند با اطلاعرسانی عمومی از تصمیمات آگاهی یابند.
براستی کدام روحانی؟
#روحانی
#بنزین
#مردم
#حقوق_شهروندی
@atraf_man
https://t.me/atraf_man
هدایت شده از ذخیره
4_5976307689414723314.m4a
16.29M
🔺تحلیلی از حوادث هفته گذشته/ ارائه شده در تاریخ دوشنبه ۴ آذر در هم اندیشی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با عنوان
📍ائتلاف سرمایه داری- امنیت ملی و استحاله گام به گام انقلاب اسلامی
📝در این فایل صوتی با ارجاع به کتاب «معمای دولت مدنی در جهان سوم ؛ نوشته دکتر علی ربیعی (سخنگوی دولت)، منتشر شده در سال ۸۶» به طور خلاصه توضیح میدهم که چرا حوادث هفته گذشته را شوک درمانی تعمدی و برنامه ریزی شده دولت در راستای پروژه استحاله جمهوری اسلامی بدست مرحوم هاشمی رفسنجانی و تداوم و بسط ساختار قبل انقلابی نوسازی آمرانه و گام بزرگ دیگری در جامعه زدایی و سیاست زدایی از ایران تحلیل میکنم.
محمدحسین بادامچی
من با نصف اول این سخنرانی مخالفم و آن را دقیق نمی دانم هم از جهت تحلیل و هم از جهت اطلاعات
https://eitaa.com/atraf_man
#مباحثات_بنزینی
هر چه می گذرد، باورم بیشتر می شود که دچار یک فتنه بزرگ و سریع شدیم، آزمایشی سخت و بحرانی، امتحانی که هر چه می گذرد آثارش هویدا می شود
و در این میان، جامعه مومنین انقلابی قرارست سنگین ترین امتحان ها را دهند و در میانه بلا، عیار خود را نشان دهند
اعتقادهای پاک، زلال، محکم، آماده و بصیر تنها راه نجات است
🔴 می گوید: دیگر کوفتن بر این در فایده ای ندارد!(منظورش رهبری است) همچنین به یادداشت من "خانه آشوبگر کجاست؟" اشاره می کند و می پرسد چه نسبتی با سخنرانی اخیر رهبری دارد؟
🔵 جواب می دهم: رهبری بین دو گزینه مخیر بود
مقابله با التهاب و بحرانی که می رفت کشور را برای چندین ماه درنوردد و کشور را در آستانه دو گانه مرگ یا تب جام زهر قرار دهد!
و یا
مخالفت با دولت و عزیز کردن خود پیش چشم خلق که آنوقت با آشوب دولتی مواجه می شدیم!
اما خط قرمز و عقلانیت او آرامش کشور است
اگر هم قرار باشد جمهوری اسلامی و سپاه و بسیج و محرومین و دیگران را از دست دولت امنیتی و غربگرا و مضمحل کننده انقلاب، نجات دهیم و نگذاریم در پازل آنها حرکت کنند
در یک فرآیند نرم و آرام و انتقادی - تبیینی ممکن است نه آشوب و نا امنی
من پای حرف هایم میایستم اما پای عقلانیت آقا هم مایستم و در تخالف نمی بینم
اگر از این در به کناری رفتید، به کجا خواهید رفت؟
انقلاب گرسنگان، براندازی نظام، آلترناتیو شما چیست؟ چه جایگزینی دارید؟ چه گفتمانی خواهید داشت؟ و از همه مهمتر چه تضمینی دارید؟
طرح بنزین از نظر من یک طرح امنیتی بود
طرحی که به اسم رهبری
با بازی دادن مراجع
و با جلو انداختن سپاه و بسیج و انتظامی
و با عقب کشیدن دولت و وزارت اطلاعات از صحنه درگیری
بسمت یک دو قطبی به نفع دولت و اصلاحات چی ها بود
طرحی که میخواست مردم را در میانه دوگانه انقلابی ها و غربگراها
حرکتی به نفع غربگراها باشد
آری در همین پازل هم، آقا مانع از آشوب بیشتر شد
مثل آقا، مثل مادری است که برای زنده ماندن فرزند خود راضی به بخشیدن آن به نامادری می شود اما راضی به نصف شدن بچه اش هرگز!
و للکلام تتمه
#اطراف
#خانه_آشوبگر_کجاست
#بنزین
#فتنه
#رهبری
#روحانی
https://eitaa.com/atraf_man
https://t.me/atraf_man
#سیاست_ورزی_پفیوزانه
البته این تعبیر استعاره ای است از فرمایشات خود او، به معنای سست عنصر بودن!
علی مطهری که این روزها به هرزه گردی و یاوه سرایی مضاعف، دچار شده، در ادامه هذیان های قبلی خود، چنین گفته:
"مطهری درباره سوالی پیرامون افزایش قیمت بنزین تاکید کرد: یکی دو سالی هست که این مسئله به عنوان یک امر ضروری در کشور مطرح شده است؛ مجلس این اختیار را به دولت داده بود دولت هم انجام می داد با این که ضرورت کار را می دانست هر دفعه بهانهای می آورد و از این اقدام سرباز می زد. مجلس هم چند بار خیز برداشت ولی هیچ پیشنهاد رای نیاورد و دولت و مجلس توپ را در زمین هم می انداختند و زیر بار نمی رفتند؛ اینجا رهبری وارد شدند و فشار آوردند که چرا هیچ کاری نمی کنید به دولت چند بار گفته بودند مسئله بنزین چه شد و چرا اقدامی نمی کنید با این که دولت و مجلس مخالف بودند ولی این کار را انجام دادند."
او که در چند مصاحبه و گفتگوی قبلی خود همه را مقصر جلوه داده بود (البته به غیر از خودش)، اینبار و در جدیدترین افاضاتش رهبری را مقصر نشان می دهد
معلوم نیست این سست عنصر، تا به کی می خواهد بر جاهلانه سخن گفتن ادامه دهد!
علی مطهری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که به همت بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران تشکیل شد.
https://www.khabaronline.ir/news/1326864/%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D9%BE%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF
@atraf_man
https://t.me/atraf_man
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختلاف طبقاتی وحشتناک را در این گزارش ببینید!
یه سوال رو از بچههای بالاشهر و پایینشهر تهران پرسیدیم: آرزوتون چیه؟
🔺پایین شهر: برا مامان بابام پول دربیارم
🔻بالاشهر: خودتون ببینید...
@Bisimchimedia