eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
111 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
هر چه می گذرد، باورم بیشتر می شود که دچار یک فتنه بزرگ و سریع شدیم، آزمایشی سخت و بحرانی، امتحانی که هر چه می گذرد آثارش هویدا می شود و در این میان، جامعه مومنین انقلابی قرارست سنگین ترین امتحان ها را دهند و در میانه بلا، عیار خود را نشان دهند اعتقادهای پاک، زلال، محکم، آماده و بصیر تنها راه نجات است 🔴 می گوید: دیگر کوفتن بر این در فایده ای ندارد!(منظورش رهبری است) همچنین به یادداشت من "خانه آشوبگر کجاست؟" اشاره می کند و می پرسد چه نسبتی با سخنرانی اخیر رهبری دارد؟ 🔵 جواب می دهم: رهبری بین دو گزینه مخیر بود مقابله با التهاب و بحرانی که می رفت کشور را برای چندین ماه درنوردد و کشور را در آستانه دو گانه مرگ یا تب جام زهر قرار دهد! و یا مخالفت با دولت و عزیز کردن خود پیش چشم خلق که آنوقت با آشوب دولتی مواجه می شدیم! اما خط قرمز و عقلانیت او آرامش کشور است اگر هم قرار باشد جمهوری اسلامی و سپاه و بسیج و محرومین و دیگران را از دست دولت امنیتی و غربگرا و مضمحل کننده انقلاب، نجات دهیم و نگذاریم در پازل آنها حرکت کنند در یک فرآیند نرم و آرام و انتقادی - تبیینی ممکن است نه آشوب و نا امنی من پای حرف هایم میایستم اما پای عقلانیت آقا هم مایستم و در تخالف نمی بینم اگر از این در به کناری رفتید، به کجا خواهید رفت؟ انقلاب گرسنگان، براندازی نظام، آلترناتیو شما چیست؟ چه جایگزینی دارید؟ چه گفتمانی خواهید داشت؟ و از همه مهمتر چه تضمینی دارید؟ طرح بنزین از نظر من یک طرح امنیتی بود طرحی که به اسم رهبری با بازی دادن مراجع و با جلو انداختن سپاه و بسیج و انتظامی و با عقب کشیدن دولت و وزارت اطلاعات از صحنه درگیری بسمت یک دو قطبی به نفع دولت و اصلاحات چی ها بود طرحی که میخواست مردم را در میانه دوگانه انقلابی ها و غربگراها حرکتی به نفع غربگراها باشد آری در همین پازل هم، آقا مانع از آشوب بیشتر شد مثل آقا، مثل مادری است که برای زنده ماندن فرزند خود راضی به بخشیدن آن به نامادری می شود اما راضی به نصف شدن بچه اش هرگز! و للکلام تتمه https://eitaa.com/atraf_man https://t.me/atraf_man
البته این تعبیر استعاره ای است از فرمایشات خود او، به معنای سست عنصر بودن! علی مطهری که این روزها به هرزه گردی و یاوه سرایی مضاعف، دچار شده، در ادامه هذیان های قبلی خود، چنین گفته: "مطهری درباره سوالی پیرامون افزایش قیمت بنزین تاکید کرد:  یکی دو سالی هست که این مسئله به عنوان یک امر ضروری در کشور مطرح شده است؛ مجلس این اختیار را به دولت داده بود دولت هم انجام می داد با این که ضرورت کار را می دانست هر دفعه بهانه‌ای می آورد و از این اقدام سرباز می زد. مجلس هم چند بار خیز برداشت ولی هیچ پیشنهاد رای نیاورد و دولت و مجلس توپ را در زمین هم می انداختند و زیر بار نمی رفتند؛ اینجا رهبری وارد شدند و فشار آوردند که چرا هیچ کاری نمی کنید به دولت چند بار گفته بودند مسئله بنزین چه شد و چرا اقدامی نمی کنید با این که دولت و مجلس مخالف بودند ولی این کار را انجام دادند." او که در چند مصاحبه و گفتگوی قبلی خود همه را مقصر جلوه داده بود (البته به غیر از خودش)، اینبار و در جدیدترین افاضاتش رهبری را مقصر نشان می دهد معلوم نیست این سست عنصر، تا به کی می خواهد بر جاهلانه سخن گفتن ادامه دهد! علی مطهری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که به همت بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران تشکیل شد. https://www.khabaronline.ir/news/1326864/%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D9%BE%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF @atraf_man https://t.me/atraf_man
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختلاف طبقاتی وحشتناک را در این گزارش ببینید! یه سوال رو از بچه‌های بالاشهر و پایین‌شهر تهران پرسیدیم: آرزوتون چیه؟ 🔺پایین شهر: برا مامان بابام پول دربیارم 🔻بالاشهر: خودتون ببینید... @Bisimchimedia
روزنامه ، تیتر زده است: "سرزمین بی سر" با پشت زمینه تصویر اعدام نوجوان عراقی از چراغ راهنمایی! و به این وسیله او و طیفی از برادران انقلابی، به نقد آیت الله سیستانی پرداخته اند و در مقام مقایسه، از رهبری معظم به تمجید پرداخته اند. اما بعد، فهم و توقع وطن امروز و همراهان آن، از عراق و نقش مرجعیت بسیار غیر واقعی است جایگاه قانونی، وجود بازیگران داخل و خارج سیستم عراق و مولفه های بسیار دیگر، شرایطی برای مرجعیت پیش آورده است که غیر از آوردگاه های سیاسیـ امنیتی گذشته می باشد و چنانکه در نماز جمعه اخیر اعلام کردند، مبارزه با فساد سخت تر از مبارزه با داعش است. اینجا نمی خواهم به مناسبات قدرت و شرایط مرجعیت بپردازم اما مقایسه حضرت اقا با اقای سیستانی در عراق، بدترین کار ممکن است چه بسا این همان آن طرف سکه مقایسه بالعکس و به نفع اقای سیستانی در مقایسه با آقاست!(چه بسیار که در این ایام چنین کردند) برخی از جماعت انقلابی اگر نفهمد بر یک لبه تیز قیچی نشسته اند، این برش ها را کی خواهند فهمید! فرض بگیریم که نقدشان بر اقای سیستانی هم وارد است! فرض آنوقت این بازی و این مقایسه آیا به نفع آقاست و نظام و ایران! هیهات برادران! عراق را عراق بفهمید خدا رحمت کند اسید محمد باقر حکیم را سالها پیش در مدرسه ایت الله مجتهدی وقتی مورد اعتراض و سوال واقع شد که چرا با آمریکا هم بعضی شیعیان مذاکره می کنند. ایشان گفت: عراق ایران نیست و اول کسی که مقایسه کرد شیطان بود!(بامزاح) برادران، اگر وارد مقایسه شوید، باید به سوال های بی انتهائی جواب دهید، که اولا جواب ندارد و ثانیا پرسشگران به دنبال جواب نخواهند بود ثالثا جواب هایتان چون در قیاس است اصلا قانع کنند نخواهد بود برادران، زمین بازی قیاس هم غلط است و هم به ضرر ما، چون بی قاعده است! برادران، زمین قیاس، زمین جنگ روانی دشمن است، لطفا در زمین خودتان بازی کنید! https://eitaa.com/atraf_man https://t.me/atraf_man
تحليلهاى انحرافى در ‏ شما مى‏بينيد حتى در اعمالى كه از مردم صادر مى‏شود. در اين نهضتى كه همه قشرها شريك بودند. شما از مركز كه تهران است بگيريد برويد از آن طرف تا آخر. از آن طرف هم تا آخر. از آن طرف هم تا آخر. از آن طرف هم تا آخر. يك وقت تمام مردم راجع به يك مطلب قيام كردند. همه با هم همصدا شدند. صدا چه بود؟ صدا اين بود كه ما «جمهورى اسلامى» مى‏خواهيم. ما اين رژيم را نمى‏خواهيم و ما اسلام را مى‏خواهيم. همه همصدا يك مطلب مى‏گفتند. بچه كوچولويى كه تازه رفته بود در دبستان يا قبل از آن هم بود همين مطلب را مى‏گفت. آن مريض پيرمردى هم كه در بيمارستان خوابيده بود، او هم همين را مى‏گفت. پشت بامها هم وقتى كه مى‏رفتيد همه‏اش «اللَّه اكبر» بود، و از اسلام بود. لكن اينها همين معنايى كه همه دارند مى‏گويند اسلام، مى‏گويند كه همه اينها براى دمكراسى فرياد مى‏كردند! در صورتى كه اكثر اينها اصلًا «دمكراسى» به گوششان نخورده بود و معناى دمكراسى فاسدى كه اينها مى‏گويند، اگر به ايشان مى‏گفتند اصلًا قبول نداشتند. اينها مى‏گفتند اسلام. اينهايى كه مى‏خواهند همه چيز را تأويل بكنند حتى اقوال مردم كوچه و بازار را هم تأويل مى‏كنند به اينكه نه اينها كه فرياد مى‏كردند و «خدا» مى‏گفتند و «پيغمبر» مى‏گفتند- و عرض مى‏كنم كه- «جمهورى اسلامى» مى‏گفتند، نه اينها او را نمى‏خواستند. آنها مى‏خواستند همين زندگى ماديشان درست بشود. از اين تنگ آمده بودند كه معاششان درست نيست. صحيفه امام، ج‏11، ص: 217 21 آذر 1358/ 22 محرّم 1400 مكان: قم‏ https://eitaa.com/atraf_man https://t.me/atraf_man
سنجه عدالت در میانه و مولا احمد نراقی در معراج السعاده در بحث عدالت می نویسد: «بدان که علمای اخلاق، عادل را سه قسم گفته اند: اول: عادل اکبر و آن شریعت الاهیه است که از جانب حق سبحانه و تعالی صادر شده که محافظت مساوات میان بندگان را نماید. دوم: عادل اوسط و آن سلطان عادل است که تابع شریعت مصطفویه بوده باشد و آن خلیفه ملت و جانشین شریعت است. سوم: عادل اصغر و آن طلا و نقره است که محافظت مساوات در معاملات را می نماید و در کتاب الاهی اشاره می فرماید: « وانزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط و انزلنا الحدید فیه باس شدید و منافع للناس» پس قرآن عبارت است از شریعت پروردگار، و میزان اشاره به درهم و دینار است، و آهن، اشاره به شمشیر سلطان عادل است که مردم را به راه راست دارد و از جور و تعدی در جمیع امور محافظت نماید، و ضد عادل که جابر است نیز بر سه وجه است: جابر اعظم و آن کسی است که از حکم شریعت بیرون رود و از حکم صاحب شرع سر باز زند و متابعت شرع را ننماید، و او را کافر دانند. دوم جابر اوسط و آن شخصی است که از اطاعت سلطان عادل و احکام او سرپیچد، و او را یاغی و طاغی خوانند. سوم جابر اصغر و آن کسی است که به حکم درهم و دینار نایستد و مساوات آن را ملاحظه نکند، بلکه زیادتر از آن چه حق او است بردارد و آنچه حق دیگران است کم تر بدهد و او را خائن گویند» من با عدالت خواهانی که نگران و دلواپس استحاله جمهوری اسلامی و شیفت آن به یک مدل راست لیبرالی هستند همراهم. آری اگر مبنای مشروعیت و هدف اول جمهوری اسلامی از عدالت به امنیت و از آزادی به اقتدار و از مستضعفین و سلطه ستیزی به مصلحت، تغییر جهت داد، آنوقت فاتحه جمهوری اسلامی خوانده است. تلاشی که از ابتدای انقلاب، پا به پای انقلاب ادامه داشت و در یک زور آزمایی نفس گیر گاه پیروزی هایی نیز داشته است، تلاشی که تا امروز، از فتح سنگر به سنگر تمام ارکان نظام دست نکشیده و به دنبال چنبره بر تمامیت نظام می باشد؛ همان که رهبری نیز هشدار دادند، تغییر سیرت جمهوری اسلامی و بقای صورت آن ؛ آری قدرت در شیعه بر محور عدالت ابتناء شده است، عدالتی که در "ولی" عادل ظهور دارد و «تنزل ندادن اندیشه ارزشی شیعه در قداست "گوهره عدالت"، برای مشروعیت بخشیدن قدرت از محکمات فلسفه سیاسی شیعه است، بخلاف اهل سنت برای توجیه خلافت و سلطنت، معیارهای خود را تنزل داده اند و عدالت را به فراموشی سپرده و در مقابل امنیت، نظم و مصلحت را جایگزین توجیه مشروعیت رفتار حاکمان کرده اند» رهبری معظم نیز در سالیان پیش به مبنای مشروعیت نظام اشاره کردند «مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، تبعیض و نیز عدالت‏خواهی است. این، پایه مشروعیت ماست. الان درباره مشروعیت حرفهای زیادی زده می‏شود، بنده هم از این حرفها بلدم؛ اما حقیقت قضیه این است که اگر ما دنبال عدالت نباشیم، حقیقتاً من که این‏جا نشسته‏ام، وجودم نامشروع خواهد بود؛ یعنی هرچه اختیار دارم و هرچه تصرّف کنم، تصرّف نامشروع خواهد بود؛ دیگران هم همین‏طور. ما برای عدالت و رفع تبعیض آمده‏ایم. ما آمده‏ایم جامعه را از مواهب الهی خودش - که مهمترین مواهب الهی در عدالت وجود دارد - و همچنین مواهب اخلاقی و معنوی برخوردار کنیم» اما امروز، آیا عدالت به تمامه از میان رفته است! آیا دیگر جای امیدواری نیست! شاید این همان نقطه اختلاف امثال من با برادران عدالتخواه باشد، یعنی در تشخیص میزان عدالت موجود در جامعه و ارکان حکومت اختلاف نظر داریم. اما در این میان، برخی از طیف بزرگ و مبارک عدالتخواه، گویی نمی توانند در کشاکش حوادث، مصالح بقاء عدالت، ضامن حمایت از مستضعفین و حیات مبارز اول با استکبار را ببینند! آنها که تاریخ می خوانند و گاه هفتصد و پنجاه صفحه رمان می نویسند، چنان ناخودآگاه علیه عدالت می شورند که گویی فهمی از منطق عادلان ندارند و ناتوان از پردازش اطلاعات هستند؛ اما فهم منطق ولایت غیر از داشتن اطلاعات تاریخی است! از شبهاتی که این روزها مطرح است که اگر فردی دیگر جای رهبری معظم، بر کرسی ولایت فقیه نشسته بود چه می کردید؟ یعنی می خواهند دفاع ما از جایگاه ولایت فقیه و عدالت محور بودن ایشان را مسئله ای فردی و علاقه ی شخصی ببینند! گاه می گویند اگر فلانی بشود ولی فقیه چکار می کنید و در یک دو گانه ای ما را قرار می دهند که هر دو طرف آن باطل است! سخن اینان مثل این است که یک نفر بگوید اگر معاویه شد "ولی" چه می کنید؟ اگر بپذیرید که وای بحال شماست و اگرنه، پس ولایت پذیریتان چه می شود! ادامه در پست بعدی @atraf_man https://t.me/atraf_man انتشار در وسائل http://vasael.ir/00042y
در واقع با یک مثال از فاسد، می خواهد جایگاهی را خراب کند، می خواهد عدالت را بالای سر ولایت بنشاند! در حالیکه اساسا این دو گانه جعلی و غیر واقعی است، چرا که ولی بدون عدالت ولایت ندارد و تشخیص عدالت در ولی با ملاحظه افعال او صورت می پذیرد، نهایت اینکه عده ای فعل "ولی" را منطبق با عدالت نمی دانند، آیا در این هنگام "ولی" می بایست از آنها تبعیت کند؟ آن هنگام کدامیک "ولی" هستند و دیگری تابع ولی! اما ولایت مستظهر به عدالت است، "ولی" همان "عادلی" است که با فقاهت حکومت می کند؛ اگر چه نماز بی وضو، باطل است اما این تقدم و حفظ آن در نماز، بر نماز مقدم ارزشی نخواهد بود؛ جایگاه نماز کجا و وضو کجا! وقتی سربازان سپاه شام، خانه خدا را با منجنیق آتش باران کردند، مورد سوال واقع شدند که چگونه بر خانه ای که بسوی اش نماز می خوانید، آتش می ریزید، جواب دادند، الطاعه الطاعه، یعنی اطاعت اولوالامر مان بر احترام کعبه مقدم شد! آیا برخی عدالتخواهان ما را در چنین دوگانه ای مورد سوال قرار می دهند! نمی توان گفت اگر فاسدی ولی فقیه شد چه می کنید؟ همانطور که نمی شود پرسید اگر فاسدِ فاسقی امام جماعت شد چه کنیم، جواب معلوم است، حضور او غاصبانه است و غیر مقبول؛ اگر افرادی دارای شرایط عدالت و فقاهت باشند که امرشان مطاع است و ولایت پذیری لازمست و اگر نیستند، جایگاهشان غاصبانه است و تخصصا از ولایت خارجند، باید پرسید در منظومه عدالت شما، تبعیت از ولی چگونه است؟ شما در کجا تبعیت می کنید و در کجا نه؟ آیا عدالت را وسیله برای اعمال فهم خود نمی دانید؟ ما هم معتقدیم که ولایت بی عدالت معنا ندارد، اما در اثبات بی عدالتی "ولی" باید رهرو شما باشیم؟ یا اگر خلاف شما باور به عدالت "ولی" داشته باشیم و معتقد به عدالت ورزی او باشیم، آیا از منظر شما از عدالت خارج شده ایم؟ برادران! در مبانی فقهی ما، مرتبه بعدی از فقیه عادل برای حکمرانی، مومن عادل است، یعنی تنازل در فقاهت شده است اما تنازل از عدالت خیر! راستی در منظومه عدالت خواهی اینان، رفتار به عدالت با "ولی" نیز هست یا خیر؟ آیا می توان هر گونه فهم شخصی و یا جریانی را ملاک حق قرار داد و با آن به جنگ عدالتخواهانه با "ولی" رفت؟ آسیب شناسی جریان عدالت خواه این است که مرض را درست تشخیص داده اما در درمان آن، هرکسی نسخه شخصی و ناهمگون و با برآورد شخصی ارائه می دهد. براستی اگر کسی شما را عادل نداند و یا تشخیص شما را عدالت ورزانه نبیند، تکلیف چیست؟ معیار کیست؟ آذر 98 @atraf_man https://t.me/atraf_man انتشار در وسائل http://vasael.ir/00042y
🔸 #یادداشت| سنجه عدالت در میانه ولایت و عدالت خواهی 📝 محمدصابر صادقی 🌐 vasael.ir/00042y 🆔 @vasael_ir
🔸 #یادداشت| حاشیه ای بر الگوی بازار اسلامی سه حاشیه متواضعانه و طلبگی بر بیانات حضرت آیت الله جوادی آملی🔻 حاشیه اول: 🔹چگونه پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و یاران ایشان در آن تنگنای تحریم و مضیقه شدید شعب ابی طالب، توانستند سه سال دوام بیاورند و ستون فقرات شان نشکند، درحالی‌که از شدت فقر، گرسنگی و نداری، پیامبر عزیزمان بر شکم خود سنگ می بست؟ 🔹چگونه افرادی که جیب شان تهی بود و کیسه شان خالی، از قیام به قعود نرفتند و هم قدرت مقاومت را از دست ندادند؟ 🔹البته به قدر فهم نویسنده، وضعیت امروز ما به مانند وضعیت شعب ابی طالب نیست، بلکه امروز را در نزدیکی فتح مکه تحلیل می‌کنم. حاشیه دوم: 🔹طبق فرموده قرآن کریم «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرينَ»[2]، مسلمانان به عموم شدائدى كه ممكن است، در راه مبارزه با باطل گرفتارش می شوند و آن عبارت است از خوف و گرسنگى و نقص اموال و جان‏ها؛[3] 🔹آیا قرار است مسلمانان را به چیزی امتحان کنند، که ستون فقرات شان را بشکند ـ و در حالی که توان قیام ندارند و ملتی ویلچری شده اند ـ و سپس به مقاومت و صبر فراخوانده شوند؟ 🔹آیا قرآن می‌گوید طبق امتحانات الهی، در حالی‌که توان قیام ندارید، بایستی مقاومت کنید؟ و سپس به صابران بشارت می دهد؟ حاشیه سوم: 🔹روایات متضافر در باب ابتلاء مومنین، با فرمایش حضرتعالی چگونه قابل جمع است؟ 🌐 vasael.ir/00043H 🆔 @vasael_ir
استقلال اقتصادی -به‌طور خلاصه- هضم نشدن در هاضمه‌ی اقتصاد جامعه‌ی جهانی است. ببینید، آنها خودشان -آمریکایی‌ها- در همین قضایای بعد از مذاکرات هسته‌ای گفتند معامله‌ی هسته‌ای باید موجب بشود که اقتصاد ایران در اقتصاد جامعه‌ی جهانی ادغام بشود؛ ادغام! ادغام یعنی چه؟ اقتصاد جامعه‌ی جهانی چیست؟ آیا اقتصاد جامعه‌ی جهانی یک نظم عادلانه و منطقی و عقلائی است؟ ابدا. اقتصادی که نقشه‌ی آن را جامعه‌ی جهانی کشیده است و مظاهر گوناگون آن در همه‌ی دنیا گسترده است، عبارت است از نقشه‌ای و نظامی که سرمایه‌داران عمدتاً صهیونیستی و بعضاً غیر صهیونیستی برای تصرّف منابع مالی همه‌ی دنیا طراحی کرده‌اند. این نظم جامعه‌ی جهانی و اقتصاد جهانی است. اینکه یک کشوری اقتصادش را ادغام کند در اقتصاد جهانی، افتخار نیست؛ این خسارت است، این ضرر است، این شکست است. در تحریم هم مقصود آنها یک هدف اقتصادی بود؛ تحریم هم که کردند ما را، خود آمریکایی‌ها تصریح کردند که این تحریم برای فلج کردن اقتصاد ایران است. حالا مذاکرات هسته‌ای هم که انجام گرفته است، به یک نتایجی منتهی شده است، اینجا هم باز هدفشان اقتصادی است؛ یعنی ازجمله‌ی اهدافشان اقتصاد است؛ یعنی بلعیدن اقتصاد ایران به‌وسیله‌ی هاضمه‌ی اقتصاد بین‌المللی و جهانی که سردمدار آن هم آمریکا است. ۱۴ /خرداد/ ۱۳۹۵ بیانات در مراسم بیست‌ و هفتمین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمه‌الله) https://eitaa.com/atraf_man https://t.me/atraf_man
و فراموشی بزرگی های عصر با دشمنان هم باید به انصاف رفتار کرد اما خاطرم هست وقتی فیلم بازی های یک دختر بچه کنار پاپ منتشر شد، عده ای (نه مردم عوام) خیلی خوشحال بودند و آن را الگو می دانستند و عالمان شیعه را به یادگیری فرامی خواندند آن زمان گفتیم که شما در همین عصر معاصر چند رهبر و عالم بزرگ دینی را پیدا می کنید که در برابر سوالات و انتقادات گاه تلخ چند جوان و دانشجو بنشیند و پاسخ دهد؟ حجاب معاصر عجب درد کاری و بی درمانی است انسان را از فهم ساده ترین وقایع بزرگ کنار گوشش باز می دارد و تو گویی کر و کور می شویم یا آنکه فکر می کنیم همه آدم های بزرگی که ندیده ایم و برایمان آرامانی و دست نایافتنی شده اند هیچ عیبی نداشته اند و گل بی خار بوده اند انسانی جلوتر از زمان خودش خواهد بود که در حجاب معاصرت بزرگی ها و اتفاقات بزرگی که بعدا مایه اعجاب دیگران می شود را اکنون ببیند اکنون ما اکنونی که دائم در حال تخریب است اکنونی که روان جامعه هر ساعت در حال ترور است و حوادث خوب و بزرگ در انبوه بدی ها پنهان می شود می بینی اما نمی بینی ، می شنوی اما نمی شنوی می فهمی اما نمی فهمی این است روزگار گاه تلخ تر از تلخ در میانه شیرنی ها و لبخند ها و رضایت ها ... شقشقه هدرت ... https://eitaa.com/atraf_man
834.2K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی پاپ فرانسیس یهو قاطی میکنه از تواضع پاپ فرانسیس اینه که شب سال نو به دست اون زنه چند ضربه کاری میزنه😐 @Bisimchimedia