eitaa logo
اطراف|م.ص.صاد
116 دنبال‌کننده
123 عکس
97 ویدیو
8 فایل
اطراف , گاه نوشت‌ ادمین @Saber1365
مشاهده در ایتا
دانلود
واقعا چه اهانتی باید به بزرگ و رهبر شیعیان میشد تا دهان حوزه در دفاع از کیان تشیع باز بشود؟ چگونه جواب امام زمان را خواهند داد آنها که اعتبار و نام دارند؟ کجا خودشان را خرج خواهند کرد؟ والله که از محافظه کاران و ترسوها بیزاریم. ۱۶/۱۰/۱۴۰۱ @atraf_man
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻آیت‌الله اعرافی با محکوم نمودن اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی: ⭕️اقدام وقیحانه نشریه فرانسوی نقشه شوم دین زدایی و یورش به بنیان‌های هویت توحیدی و اسلامی است ✳️ ضرورت برخورد دولت‌های اسلامی، مستقل و آزاده با نشریه هتاک ◻️ حوزه‌های علمیه ایران و جهان این حرکت ضدانسانی، ضدایمانی، نفرت‌پراکنانه، خشونت طلبانه و بغض آفرین را تعرض به امت اسلام، مرجعیت شیعه، ملت شریف ایران و اسلام عزیز و فراتر از یک اقدام محدود و خودسرانه ارزیابی کرده، با صدایی بلند و فریادی روشن گرانه آن محکوم می‌کند. متن کامل:👇 https://hawzahnews.com/xc3SS @hawzahnews| حوزه‌نیوز
هدایت شده از وحید یامین پور
تو چی داری جناب درخشانی؟ زبان دراز؟ خاک بر دهان تو که نمی‌فهمی داری درباره یک سردار جانباز مدافع حرم حرف میزنی. کسی که جوانی و سلامتی‌اش رو برای همیشه فدا کرده و قطع نخاع شده دنبال نان خوردن از ریش بلنده؟ ما معنای حمایتهای مافیایی شما بازی‌گر و بازی‌کن ها از همدیگرو می‌فهمیم. ولی "بازی" دیگه کافیه. 🖋وحید یامین‌پور @yaminpour
اطراف|م.ص.صاد
آفرین بر یامین پور
هدایت شده از أخٌ‌في‌الله
12.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اکرم العجوری کابوس اسقاطیل که چندسال پیش در دمشق هدف ترور اسقاطیل قرارگرفت و البته پسرش شهید شد امشب در برنامه ماخفي اعظم فاش کرد که در عملیات ترورش طرف سومی به اسقاطیل کمک کرده خبرنگار الجزیره العجوری رو فرد مهم تشکیل دهنده کتیبه جنین معرفی میکنه
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔶 خروش قم در حمایت از مرجعیت و مقام منیع ولایت ♻️ به منظور دفاع از کیان اسلام و ارزش‌های الهی، مرجعیت و به ویژه مقام منیع ولایت، در پاسخ به اهانت نشریه هتاک فرانسوی و با توجه به آزردگی خاطر شدید آزادگان جهان، مطالبه و خیزش امت اسلامی و مردم شریف قم و بر اساس مصوبه و فراخوان جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه‌های علمیه و مشارکت نهادهای عالی حوزه‌ای و تشکل ها‌ی مردمی و سایر مراکز فرهنگیِ ملی، بین‌المللی و مردم نهاد، تجمع پرشور مردمی، ایمانی و انقلابی فردا یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ ساعت ده صبح در صحن آستانه‌ی مقدسه‌ی حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، برگزار می‌گردد. ♻️ لازم به ذکر است که بدین منظور دروس حوزه‌های علمیه از ساعت ده صبح فردا تعطیل خواهد بود. @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
هدایت شده از حکمت و حکومت
🔸«وَ جَعَلْنَاهَا وَابْنَهَا آيَةً لِلْعَالَمِينَ؛ و او و پسرش را براى جهانيان نشانه ای (از قدرت خداوند) قرارداديم.»(انبیاء:۹۱) 🌸 میلاد بانوی دو عالم حضرت زهراء(س) و فرزندصالحش، حضرت امام خمینی(ره)مبارک باد!
واقعا مشرق نمیفهمه که محدثی منظورش از تحولات اجتماعی چیه و به کدام سو است که اینطور رپرتاژ میره!؟ @atraf_man
هدایت شده از سجاد فدک
کاملترش رو خود اقای محدثی در کانالشون گذاشته اند و ابهامی وجود ندارند میگویند نهاد دین در حال فروپاشی در ایران است و این اتفاق بسیار بزرگی است زیرا از قبل از اسلام تا کنون نهاد دین همیشه در جامعه ایران بسیار تاثیرگذار بوده است و حتی جنبشهای اعتراضی 78 و 88 و... هم بدون المان های دینی نبوده است و هم چنین میگویند که عمامه پرانی ابتدای این تغییر است اتفاقات شدیدتری رو پیش روست و نهاد دین و روحانیت هم از این اتفاقات غافل است و تغییر رفتار نمی دهد هم چنین مدعی هستند که نهاد هنر نقش منحصر به فردی پیدا کرده که در تاریخ سابقه نداشته است. نهاد هنر به استقلال رسیده است و مستقلا در حال کنشگری بزرگ در جامعه ایران است
هدایت شده از حبیب‌اله بابائی
مهر بی‌پایان تمدن‌ها را با چه چیزی می‌توان محک زد؟ اساسا شاخص تمدن‌بودگی و علامت رشد تمدنی در یک جهان چیست و بلکه ملاک و میزان در توفیق یک تاریخ چه‌ می‌باشد و بر اساس چه چیزی می‌توان یک تاریخ را کامیاب ارزیابی کرد؟ ملاک پیشرفت و پسرفت و ملاک در تمدن و بربریت از جمله بحث‌های تعیین‌کننده برای داوری در بارۀ تمدن‌های فرودست و فرداست است. امروزه نوعا تمدن‌پژوهان مسلمان شاخص‌های تمدن و بربریت را نه از میراث فکری خود بلکه از فضای فکری غرب و تجربۀ تمدن اروپایی و آمریکایی اقتباس می‌کنند. یکی از راه‌ها برای مواجهه با این نوع از غرب‌زدگی عمیق و پنهان، خوانش‌های مکرر قرآن برای یافت و استخراج‌ شاخص‌های نو به نو در تمدن است تا بتوان هم از شاخص‌های هژمون سکولار خود را رها کرد و هم بتوان به سمت ساخت تمدنی معیار و متفاوت گام بداشت. با نگاه به قرآن می‌توان نقطه‌ عزیمت‌های متعددی را در شناخت تمدن تراز و استخراج شاخص‌های تمدن‌بودگی و تمدن‌شدگی مبنا قرار داد. آنچه در این یادداشت برآن تأکید می‌شود بیان یک شاخص قرآنی و سپس تطبیق آن بر شخصیت امت‌گون فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها است. یکی از نقطه‌های عزیمت در شناخت یک تمدن و داوری در مورد یک تاریخ، موضوع «انسان» و «تربیت انسان» است. برخی از اندیشمندان مانند کالینگوود اساسا تمدن را چیزی جز «تربیت» نمی‌دانند. برای داوری در باره تمدن‌ها پیش و بیش از آن که باید مثلا در موضوع علم فکر کرد، باید در مورد آورده‌های انسانی آن تمدن و مهم‌تر در مورد «تربیت یافتگان آن تمدن» تأمل نمود و باید دید که چه نوع انسانی و چه گونه از انسانیتی در فرایند پیدایش یک تمدن ظاهر گشته است؟ آیه‌های مختلفی در قرآن به موضوع انسان پرداخته که هر یک را می‌توان در امت‌بودگی و تمدن‌شدگی معیار قرار داد: آنجا که سخن از «انسان مَثل» (إِنْ هُوَ إِلَّا عَبْدٌ أَنْعَمْنَا عَلَيْهِ وَجَعَلْنَاهُ مَثَلًا لِبَنِي إِسْرَائِيلَ) مطرح شده است، یا آنجا که موضوع «انسان ـ امت» (إِنَّ إِبْرَاهِيمَ كَانَ أُمَّةً قَانِتًا لِلَّهِ حَنِيفًا) عنوان شده، و یا آیاتی که به موضوع بسط و برکت خودِ انسان یا همان انسان به مثابه «خیرِ بی‌نهایت» (مَثَلُ الَّذِينَ يُنْفِقُونَ أَمْوَالَهُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِي كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ) پرداخته، و یا آیه‌ای که به موضوع کوثر (إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ) و «انسان انباشته از نیکی» اشاره کرده، و بالاخره آنجا که «انسان ـ خدا» (به حکم حدیث قرب فرائض) مورد توجه قرار گرفته و دست انسان دست خدا (ید الله فوق ایدیهم)، غضب انسان غضب خدا، شادی انسان شادی خدا، و خون انسان نیز خون خدا (ثارالله) تلقی گردیده است. بزرگ بودگی انسان در مقیاس یک امت بلکه در مقیاس خود خدا (در عین توجه به «الا انهم عبادک») یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در تقییم و ارزیابی یک تمدن از جمله تمدن اسلامی است. ازهمین رو بسیاری از اندیشمندان تمدنی همچون مالک بن نبی، امام موسی صدر، آیت الله خامنه‌ای، آیت الله آصفی (در بحث جماعت صالحان)، یا حتی فتح الله گولن (در موضوع نسل طلایی) موضوع انسان و انسانِ تراز را در صیرورت تمدن‌ها مهم و بلکه پایه تلقی کرده‌اند و ضعف یک تمدن را هم به تعبیر بن‌نبی در «الانسان النصف» (انسانِ نصف و نیمه) دانسته‌اند. این شاخص‌های بزرگ‌بودگی و امت بودگی آنگاه که در مورد یک زن تجلی و تحقق پیدا می‌کند، میزان و ملاک تمدنی آن بسیار مضاعف و مهم‌تر می‌شود؛ یعنی بانوی تراز، زن جامعِ صالح، زنی که مَثَل و الگوی تمام است، و بالاخره زنی که غضبش غضب خدا و رضایتش رضایت خدا می‌شود، در شاخص بودن برای تمدن بسیار ممتاز و متمایز می‌شود و بر زمینه‌های رشد و تربیت خداگون انسان در آن تمدن و در آن امت دلالت می‌کند. با همین رویکرد و با همین توضیح می‌توان در مورد شخصیت تمدنی فاطمه زهرا سلام الله علیها به داوری نشست. بانویی که علاوه بر «سرّ الله»، «عین الله»، «ولیّة الله» و «لیلة القدر» بودن‌اش، فرزند پیامبر (فرزند معرفت، فرزند عصمت، و فرزند رحمت)، همسر علی بن ابیطالب (همسر وفا، همسر ولایت و همسر مقاومت)، مادر امام حسن و امام حسین علیهما السلام و عقیلۀ بنی هاشم سلام‌الله علیها (مادر صلح و مصلحت، مادر شهادت و رثا و حماسه، و مادر صبر و «فریاد فرمند») است که هر کدام از آنها در فردیت‌شان یک امت و بلکه یک تاریخ بوده‌اند. آنچه که وجود فاطمه زهرا را در این سه گانۀ «دختر نورـ همسر نورـ و مادر نور» برجسته کرده نه فاطمه به مثابهٔ یک امت (امت - بانو)، بلکه فاطمه به مثابه سرچشمۀ امت‌ها (ام الامم) و کلان‌روندهای حماسی، عرفانی و انسانی در تاریخ است که در دوران حضور و بلکه در گذشتهٔ جوامع اسلامی نقش آفرینی کرده‌ و در آیندۀ جهان نیز نقش‌های بزرگی را خلق خواهد کرد. @Habibollah_Babai