هدایت شده از فارس پلاس
8.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سروده ناب مرحوم حسین منزوی در مدح امام حسن عسگری
@Fars_Plus
🔸آیةالله مبارکه ای درباره کتاب «نفحات اللاهوت در لعن بر جبت و طاغوت» محقق کرکی می نویسد:
🔹وقتی اين کتاب از قلم شيخ خارج گرديد نسخه ای از او در شامات و حجاز پراکنده کردند، و نسخ چندی در اسلامبول برده به دولت روم عرضه داشتند؛ چندين سال در مکّه و حجاز شيعه ايرانی را قتل عام می کردند، و از علمای شيعه هر که را دسترس شدند کشتند، و در جبل عامل که مولد جناب شيخ بود نيز از طرف سنّيان شام حمله کردند و چندين هزار نفر از شيعه کشته گشت. و می توان گفت تمام آن اختلاف و جنگ های خونين را اين کتاب ايجاد و يا حدّ اقل ادامه داد.
🔸در حالات شيخ بزرگوار است که وقتی سوار می شد، دو نفر در جلو او يکی تلاوت قرآن و ديگری لعن بر خلفای ثلاث می نمود.
🔹و هيچ شکی نيست که آن يک نفری که در جلو شيخ لعن علنی می کرده مسيحی بوده که به لباس اسلام، يا دين فروشی طبيعی مذهب بوده که به تحريک آنها اين عمل را به جا می آورده،
🔸و مفاسد اين کار و ضرر او هم بر شيعه مذهب و هم بر ساير مذاهب اسلام تاکنون که قريب چهار صد سال است می گذرد ادامه دارد، و منافع اين لعن که جزء عبادات بزرگ او را قلمداد کرده تماماً عايد خزانه هاي دول مسيحي گرديد.
@bazmeghodsian
#منطق_عمل_اسلامی
برای اینکه بفهمیم کاری که می کنیم، تصمیمی که میگیریم، قضاوتی که می کنیم، حدس و گمان مان، آرزو و رویای مان و گذشته و حال و آینده ما... آیا درست است؟ آیاخداوند قبول دارد؟ آیا مورد رضایت هست یا خیر؟
باید منطق اسلام را یاد بگیریم،
باید قبل از همه این ها ملاک ها و معیارهای منطق اسلامی را فرا بگیریم،
مرحله اول
آیا عمل ما در حوزه طاعت الهی است؟ یا بر خلاف آن است؟
یعنی خود عمل ما یا گناهی همراه است، یا همراه گناه نیست؟
آیا عمل ما حق الناس را رعایت کرده یا آن را نادیده گرفته؟
مرحله دوم
آیا عمل ما بر طبق وظیفه بوده، یا نه، وظیفه نبوده؟
اگر وظیفه نبوده، آیا باعث شده وظیفه ای معطل شود یا خیر؟
مرحله سوم
گاهی بعد از دو مرحله بالا، در حین عمل، دچار اشتباه میشویم، می لغزیم،
اینجا باید توبه کرد، یعنی اشتباه را جبران کرد،
چه حق الله و چه حق الناس، باید جبران کرد
این سه مرحله، کلیات منطق اسلامی است، یعنی معیار صحیح بودن و راضی بودن خدا از عمل،
اما اگر خواستیم ببینیم عملی که انجام می دهیم، آیا اثر بخش بوده، آیا انسان را رشد داده و باعث تکامل انسان و بالا رفتن انسان شده یا نه، باید وارد وارد وادی دیگری بشویم
این مراحل برای فهم خلوص است، اگر خواستیم ببینیم مثلا نمازی که می خوانیم آیا اثر بخش بوده یا خیر؟
باید دید آیا بعد از نماز از گناه فاصله گرفته ایم، آیا راستگو تر شده ایم، آیا امانت دار شده ایم، آیا با تقوا تریم؟
می توان بجای نماز، هر عملی که مراحل سه گانه بالا را طی کرده، قرار داد و آن را سنجید،
فهم این وادی و فهم این اثرات به دو چیز نیاز داره
اول معرفت
دوم استاد
اول معرفت: یعنی همه گناه ها را بشناسیم، بدانیم حلال چیست و حرام چیست؟ رساله بلد باشیم، کتاب هایی که گناهان و وظایف را بر شمرده را بخوانیم، پای درس بشینیم و یاد بگیریم
دوم استاد: استاد هم آموزش می دهد و هم سوالات را برطرف می کند و هم دستگیری می کند تا انسان پله پله مراحل را طی کند
@atraf_man
اقتصاد یا فرهنگ؟ معضل جامعه ایرانی!
#اقتصاد_مقاومتی
#تولید_ملی
#کالای_ایرانی
کدامیک از این سه راهبرد اقتصاد ما را نجات خواهد داد ؟
جواب : هر سه یا بیشتر، چون می شود به آن اصلاح الگوی مصرف را نیز اضافه کرد و راه کارهای دیگر؛
اما براستی چرا تا به حال و نزدیک به گذشت ده سال از راهبردهای اقتصادی شاهد تحولی بزرگ در این زمینه نیستیم ؟!
چرا همه شعار می دهند و یا برنامه می نویسند و یا قانون وضع می کنند و یا سیاست گذاری می کنند و یا جلسه فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل می دهند و ... یا هزار کار دیگر هم انجام می دهند اما هیچ کس راضی نیست و همه متفق القول اند در اینکه تحول اساسی رخ نداده است ؟!
معمولا جواب این دست سوالات را اقتصاد دان ها می دهند و اقتصاد ایران را بیمار و با ساختاری معیوب می پندارند و برای آن راه حل هایی احتمالا ارائه می کنند؛
اما جواب و تحلیل من :
از انجا که انسان و جامعه انسانی و مسائل مرتبط با او چند ساحتی و بصورت شبکه ای می باشد و هر چیزه او به چیزه دیگرش پیوند دارد و بر آن تاثیر گذار است؛
اقتصاد، سیاست، دین مداری، خانواده، ازدواج، فرهنگ و دیگر امور انسانی بر هم تاثیرگذار است و هیچ یک از دیگری مجزا نیست، مثلا اقتصاد وابسته و فشل باعث شکستن ستون فقرات انسان می شود و این شکستگی در حوزه دین و اعتقادات موجب کفر و بی ایمانی می گردد؛
اما مسئله فرهنگ به معنای عامش - که شامل دین هم می شود - می توان ادعا نمود که بر همه امور تقدم معنایی و عینی دارد یعنی تا این مرحله تثبیت نگردد روبنایی نخواهیم داشت و یا حداقل روبنایی ظاهری و بدون پایه خواهیم داشت .
اما این مسئله به راهبردها و راهکارهای بهبود اقتصاد چه ربطی دارد ؟
به نظر نگارنده، عدم توفیق در کسب حد نصاب مقبول در اقتصاد علی رغم پیدا کردن راه حل، عدم توجه به ماهیت راه حل هاست؛
راه حل ها ماهیتی فرهنگی و زیر بنایی دارند اما دست اندکاران و مسئولان به این عمق ماهیتی-فرهنگی توجه ندارند و به دنبال پیدا کردن چند مصداق برای هر راه حل می گردند.
راه حل های ارائه شده اولا و بذات فرهنگی هستند و در مرحله بعد اقتصادی و سیاستی، اما به این ماهیت بی توجهی می شود، به عنوان مثال " اصلاح الگوی مصرف" یک فرهنگ و یک راه کاری ست که به اراده و عادات و هنجارهای انسانی بازگشت دارد و در مرحله بعد تاثیر اقتصادی خواهد داشت، اسراف نکردن و استفاده درست از آب و برق اولا و بالذات یک عمل مومنانه و یا انسانی است که در اقتصاد فرد، خانواده، جامعه، کشور و جهان تاثیر گذار خواهد بود؛ همینطور اقتصاد مقاومتی که خلاصه اش درون زایی اقتصاد و صادرات است یک امر فرهنگی است؛ مسئولی که خودباختگی و بیگانه پرستی دارد و مبهوت و مرعوب تمدن غربی است فی المثال، چگونه می تواند در برابر این بهت و رعب درونی خویش به درون زایی اقتصاد فکر کند اساسا ؟ چه برسد به برنامه ریزی و تلاش و کار شبانه روزی برای نیل به این هدف !
یا شخصیتی که خود را حقیر و هموطن خود را نابلد و بی استعداد می داند، چگونه کار و تلاشی برای رشد تولید داخلی خواهد کرد؟
یا انسانی که اعتماد به نفس اش از برند های خارجی و مارک ها تامین می گردد و یا آن دیگری که در مسابقه چشم و هم چشمی و خوش گذرانی در حال تکاپوست، آیا می تواند این راه حل ها را اساسا بفهمد و هضم کند؟!
اینگونه است که نگارنده اصرار دارد که شعارها و راه حل ها را فرهنگی بشنویم و بخوانیم و بگوییم و عمل کنیم؛ #کالای_ایرانی یک راه حل فرهنگی است هم برای فقیر هم برای غنی، هم برای تولید کننده و هم برای مصرف کننده ؛ تولید کننده هم اگر صرفا این راه حل را اقتصادی ببیند تولیدش رشد کیفی نخواهد داشت اما اگر فرهنگی دید آنوقت رشد کیفی و رضایت مصرف کننده را مد نظر خواهد گرفت و مصرف کننده اگر این راه حل را به درون و عمق اعتقادات خود ببرد و آن را جزء هنجارها و فرهنگ خود قرار دهد، به آن ملتزم خواهد شد و الا کسی که همه چیز را اقتصادی می بیند در کسر و انکسار های دو دو تا چهار تای خودش به کالای ایرانی بهایی نمی دهد و جنس مارک و خارجی را به بهانه کیفیت و یا جنس چینی را به بهانه ارزانی خریداری می کند.
اولویت فرهنگ و تقدم آن بر همه امور اینجاست که خودنمایی می کند، استقلال سیاسی و رونق اقتصادی مرهون فرهنگ هستند که اگر نباشد آن دو در ناکجا آباد هم نخواهند بود.
#اقتصاد_مقاومتی، #تولید_ملی، #کالای_ایرانی اولا و بالذات #اقتصاد_فرهنگی و #تولید_فرهنگی و #کالای_فرهنگی هستند . آن را بفهمیم تا بتوانیم به آن عمل کنیم.
پ.ن :
مثال های زیادی می شود برای تولید کننده و مدیری که اقتصاد را صرفا اقتصادی می بیند بیان کرد : خودرو ملی یعنی سمند که موتورش آلمانی است! یا ال 90 که قرار بوده 50 درصدش ایرانی باشد اما الان به کمک موکت ماشین نزدیک 30 درصد ماشین ایرانی است !
https://t.me/atraf_man
@atraf_man
#مباحثه_ای_با_یک_دوست
گزیده ای از یک مباحثه
✍🏻اشکال یک دوست:
ص جان یه فرقی بین نگاه من و شما هست / اینه که یه هاله تقدس از اصل ولایت فقیه درست کردیم و طبق اون داریم همه چیز را تطبیق میدیم / من اون مبنا را قبول ندارم / اصلا به این قصه بنزین هم ربطی نداره / رهبری معصوم نیست نقد بهشون وارده / در عین حال / تضعیف رو هم درست نمیدونم
الان جلوم رو گرفت یه وانتی که با وانتش کار میکنه معمولا اطراف تهران هستن همین شهریار شهر قدس و پرند و غیر / شروع کرد گریه کردن که شما صدای ما رو برسون من واقعا سخت میشه برام زندگی و ...
حالا اقا اومدن صحبت کردن خیلی کم رنگ و گذرا بله یه مشکلاتی هم داره خوب مسولین این مشکلات را رفع کنن .... / این صحیح نیست مصلحت عام کشور اینه قبول / ولی باید مردم رو همراه کنید دلایل را توضیح بدین درد و نداری رو بیشتر منعکس بشه در صحبتا که طرف در حس همدردی بهش منتقل بشه / این میشه باطن کلام امیر المومنین/ حالا شما هم خیلی ساده بگو اقا اینا رو خونده / ولی با احاد و شدت درد و رنج و نداری / قابل جمع نیست اونی که تو کف خیابون میبینی غیر از این صحبتاست
میگم اقا بیشتر رو درد مردم تکیه می کرد / بیشتر مانور میداد / و بیشتر تاکید میکرد بر روی مسئله مراقبت مسولین بر حل مشکلات / نه این که یه جمله بگن.
✍🏻جواب من:
منم قائل به تقدس نیستم،
منم قائلم اگر فقیه را زمینی ببینیم، آنوقت این مقدار توقعمان بالا نخواهد بود،
معتقدم اگر واقعا او را انسانی شایسته در میان تزاحمات و اداره کشور و اصول اسلامی و هزار گفته و ناگفته دیگر ببینیم،
آنوقت به راحتی او را قضاوت نخواهیم کرد
نه اینکه نباید قضاوت کنیم، بلکه باید مقتضیات رهبری و اداره جامعه را فهم کنیم،
جریانات غیر همسو و دشمنان را با هم ببینیم
اتفاقا نقد من به امثال شما همینه،
شما در ظاهر تقدس را نفی می کنید، اما در واقع همه چیز را و همه کارها را و همه توقعات تان را دم در بیت رهبری می گذارید
خصوصا وقتی که اوضاع نابسامان میشه
همه نگاه ها میره اون سمت
انگار سوپر من باید بیاد در یک چشم به هم زدنی، هم مشکلات کلان را حل کنه - چندسال دیگه باید بنزین وارد کنیم و با وجود تحریم اوضاع بدتر از الان میشه -
هم مشکلات تک تک وانتی هایی را حل کنه که از نداری به کارهای موقت روی آورده اند - البته که غصه دار و درد داره -
شما کمی فانتزی برخورد می کنی،
با عرض معذرت، حتی نسبت به دوره امیرالمومنین ع هم فانتزی فهم می کنی و تحلیل می کنی
البته که منم نقد دارم
البته که معتقدم وقتی حضرت آقا لب به سخن گشود، به معنای دم فرو بردن ما نیست
باید فکر کنیم، باید راه حل بدیم به ایشان، باید کمک کنیم به اداره جامعه، ...
اینجاست که می گم منم مقدس نمی دانم
اون بزرگوار خودش رسما داره میگه به تصمیم مسئولین و کارشناسی احترام گذاشته،
4ماه دیگه انتخاباته، خب مردم و شماها، بیایید کسانی را انتخاب کنید که قبل از این تصمیمات، زودتر قانون اش را درست می کردند و راه می انداختند، چرا نکردند؟ / چرا همه دست روی دست منتظرند؟
حالا یک اجماع نسبی هم شکل گرفت، رهبری چه کنه؟
نفرمایید اونجا چطور و اینجا چطور؟ / هرجایی به حسبه/ بهرحال اگر شما ایشان را مقدس نمی دانید، اما توقعات مقدس گونه ای دارید و به لوازم حرفتان هم پایبند نخواهید بود.
#اطراف
https://eitaa.com/atraf_man
https://t.me/atraf_man
http://hawzahnews.com/news/872438
کدام روحانی؟
حسن روحانی در حقوق شهروندی که خود او و دولت اش تصویب کرده اند و برایش همایش گرفته اند و بسیار پز داده اند، فرمایش کرده اند که ...
ژ- حق اقتصاد شفاف و رقابتی
ماده 69-حق شهروندان است که از فرایند وضع، تغییر و اجرای سیاستها، قوانین و مقررات اقتصادی اطلاع داشته باشند و نظرات خود را به اطلاع مرجع تصویبکننده برسانند و با فاصله زمانی مناسب از اتخاذ تصمیمات متفاوت با سیاستها و رویههای پیشین مطلع شوند تا بتوانند خود را برای وقوع تغییرات آماده کنند و پس از اتخاذ تصمیم و برای رعایت اصل شفافیت، شهروندان حق دارند با اطلاعرسانی عمومی از تصمیمات آگاهی یابند.
براستی کدام روحانی؟
#روحانی
#بنزین
#مردم
#حقوق_شهروندی
@atraf_man
https://t.me/atraf_man
هدایت شده از ذخیره
4_5976307689414723314.m4a
16.29M
🔺تحلیلی از حوادث هفته گذشته/ ارائه شده در تاریخ دوشنبه ۴ آذر در هم اندیشی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی با عنوان
📍ائتلاف سرمایه داری- امنیت ملی و استحاله گام به گام انقلاب اسلامی
📝در این فایل صوتی با ارجاع به کتاب «معمای دولت مدنی در جهان سوم ؛ نوشته دکتر علی ربیعی (سخنگوی دولت)، منتشر شده در سال ۸۶» به طور خلاصه توضیح میدهم که چرا حوادث هفته گذشته را شوک درمانی تعمدی و برنامه ریزی شده دولت در راستای پروژه استحاله جمهوری اسلامی بدست مرحوم هاشمی رفسنجانی و تداوم و بسط ساختار قبل انقلابی نوسازی آمرانه و گام بزرگ دیگری در جامعه زدایی و سیاست زدایی از ایران تحلیل میکنم.
محمدحسین بادامچی
من با نصف اول این سخنرانی مخالفم و آن را دقیق نمی دانم هم از جهت تحلیل و هم از جهت اطلاعات
https://eitaa.com/atraf_man
#مباحثات_بنزینی
هر چه می گذرد، باورم بیشتر می شود که دچار یک فتنه بزرگ و سریع شدیم، آزمایشی سخت و بحرانی، امتحانی که هر چه می گذرد آثارش هویدا می شود
و در این میان، جامعه مومنین انقلابی قرارست سنگین ترین امتحان ها را دهند و در میانه بلا، عیار خود را نشان دهند
اعتقادهای پاک، زلال، محکم، آماده و بصیر تنها راه نجات است
🔴 می گوید: دیگر کوفتن بر این در فایده ای ندارد!(منظورش رهبری است) همچنین به یادداشت من "خانه آشوبگر کجاست؟" اشاره می کند و می پرسد چه نسبتی با سخنرانی اخیر رهبری دارد؟
🔵 جواب می دهم: رهبری بین دو گزینه مخیر بود
مقابله با التهاب و بحرانی که می رفت کشور را برای چندین ماه درنوردد و کشور را در آستانه دو گانه مرگ یا تب جام زهر قرار دهد!
و یا
مخالفت با دولت و عزیز کردن خود پیش چشم خلق که آنوقت با آشوب دولتی مواجه می شدیم!
اما خط قرمز و عقلانیت او آرامش کشور است
اگر هم قرار باشد جمهوری اسلامی و سپاه و بسیج و محرومین و دیگران را از دست دولت امنیتی و غربگرا و مضمحل کننده انقلاب، نجات دهیم و نگذاریم در پازل آنها حرکت کنند
در یک فرآیند نرم و آرام و انتقادی - تبیینی ممکن است نه آشوب و نا امنی
من پای حرف هایم میایستم اما پای عقلانیت آقا هم مایستم و در تخالف نمی بینم
اگر از این در به کناری رفتید، به کجا خواهید رفت؟
انقلاب گرسنگان، براندازی نظام، آلترناتیو شما چیست؟ چه جایگزینی دارید؟ چه گفتمانی خواهید داشت؟ و از همه مهمتر چه تضمینی دارید؟
طرح بنزین از نظر من یک طرح امنیتی بود
طرحی که به اسم رهبری
با بازی دادن مراجع
و با جلو انداختن سپاه و بسیج و انتظامی
و با عقب کشیدن دولت و وزارت اطلاعات از صحنه درگیری
بسمت یک دو قطبی به نفع دولت و اصلاحات چی ها بود
طرحی که میخواست مردم را در میانه دوگانه انقلابی ها و غربگراها
حرکتی به نفع غربگراها باشد
آری در همین پازل هم، آقا مانع از آشوب بیشتر شد
مثل آقا، مثل مادری است که برای زنده ماندن فرزند خود راضی به بخشیدن آن به نامادری می شود اما راضی به نصف شدن بچه اش هرگز!
و للکلام تتمه
#اطراف
#خانه_آشوبگر_کجاست
#بنزین
#فتنه
#رهبری
#روحانی
https://eitaa.com/atraf_man
https://t.me/atraf_man
#سیاست_ورزی_پفیوزانه
البته این تعبیر استعاره ای است از فرمایشات خود او، به معنای سست عنصر بودن!
علی مطهری که این روزها به هرزه گردی و یاوه سرایی مضاعف، دچار شده، در ادامه هذیان های قبلی خود، چنین گفته:
"مطهری درباره سوالی پیرامون افزایش قیمت بنزین تاکید کرد: یکی دو سالی هست که این مسئله به عنوان یک امر ضروری در کشور مطرح شده است؛ مجلس این اختیار را به دولت داده بود دولت هم انجام می داد با این که ضرورت کار را می دانست هر دفعه بهانهای می آورد و از این اقدام سرباز می زد. مجلس هم چند بار خیز برداشت ولی هیچ پیشنهاد رای نیاورد و دولت و مجلس توپ را در زمین هم می انداختند و زیر بار نمی رفتند؛ اینجا رهبری وارد شدند و فشار آوردند که چرا هیچ کاری نمی کنید به دولت چند بار گفته بودند مسئله بنزین چه شد و چرا اقدامی نمی کنید با این که دولت و مجلس مخالف بودند ولی این کار را انجام دادند."
او که در چند مصاحبه و گفتگوی قبلی خود همه را مقصر جلوه داده بود (البته به غیر از خودش)، اینبار و در جدیدترین افاضاتش رهبری را مقصر نشان می دهد
معلوم نیست این سست عنصر، تا به کی می خواهد بر جاهلانه سخن گفتن ادامه دهد!
علی مطهری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان که به همت بسیج دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه تهران تشکیل شد.
https://www.khabaronline.ir/news/1326864/%D9%85%D8%B7%D9%87%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B3%D9%88%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D9%BE%D8%B3%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%86%D8%AF
@atraf_man
https://t.me/atraf_man
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختلاف طبقاتی وحشتناک را در این گزارش ببینید!
یه سوال رو از بچههای بالاشهر و پایینشهر تهران پرسیدیم: آرزوتون چیه؟
🔺پایین شهر: برا مامان بابام پول دربیارم
🔻بالاشهر: خودتون ببینید...
@Bisimchimedia
#دامگه_قیاس
روزنامه #وطن_امروز، تیتر زده است: "سرزمین بی سر" با پشت زمینه تصویر اعدام نوجوان عراقی از چراغ راهنمایی!
و به این وسیله او و طیفی از برادران انقلابی، به نقد آیت الله سیستانی پرداخته اند و در مقام مقایسه، از رهبری معظم به تمجید پرداخته اند.
اما بعد،
فهم و توقع وطن امروز و همراهان آن، از عراق و نقش مرجعیت بسیار غیر واقعی است
جایگاه قانونی، وجود بازیگران داخل و خارج سیستم عراق و مولفه های بسیار دیگر، شرایطی برای مرجعیت پیش آورده است که غیر از آوردگاه های سیاسیـ امنیتی گذشته می باشد و چنانکه در نماز جمعه اخیر اعلام کردند، مبارزه با فساد سخت تر از مبارزه با داعش است.
اینجا نمی خواهم به مناسبات قدرت و شرایط مرجعیت بپردازم
اما
مقایسه حضرت اقا با اقای سیستانی در عراق، بدترین کار ممکن است
چه بسا این همان آن طرف سکه مقایسه بالعکس و به نفع اقای سیستانی در مقایسه با آقاست!(چه بسیار که در این ایام چنین کردند)
برخی از جماعت انقلابی اگر نفهمد بر یک لبه تیز قیچی نشسته اند، این برش ها را کی خواهند فهمید!
فرض بگیریم که نقدشان بر اقای سیستانی هم وارد است! فرض
آنوقت این بازی و این مقایسه آیا به نفع آقاست و نظام و ایران!
هیهات
برادران! عراق را عراق بفهمید
خدا رحمت کند اسید محمد باقر حکیم را
سالها پیش در مدرسه ایت الله مجتهدی وقتی مورد اعتراض و سوال واقع شد که چرا با آمریکا هم بعضی شیعیان مذاکره می کنند. ایشان گفت: عراق ایران نیست و اول کسی که مقایسه کرد شیطان بود!(بامزاح)
برادران، اگر وارد مقایسه شوید، باید به سوال های بی انتهائی جواب دهید، که اولا جواب ندارد و ثانیا پرسشگران به دنبال جواب نخواهند بود ثالثا جواب هایتان چون در قیاس است اصلا قانع کنند نخواهد بود
برادران، زمین بازی قیاس هم غلط است و هم به ضرر ما، چون بی قاعده است!
برادران، زمین قیاس، زمین جنگ روانی دشمن است، لطفا در زمین خودتان بازی کنید!
#رهبری
#سیستانی
#عراق
#مقایسه
https://eitaa.com/atraf_man
https://t.me/atraf_man
تحليلهاى انحرافى در #انقلاب_اسلامى
شما مىبينيد حتى در اعمالى كه از مردم صادر مىشود. در اين نهضتى كه همه قشرها شريك بودند. شما از مركز كه تهران است بگيريد برويد از آن طرف تا آخر. از آن طرف هم تا آخر. از آن طرف هم تا آخر. از آن طرف هم تا آخر. يك وقت تمام مردم راجع به يك مطلب قيام كردند. همه با هم همصدا شدند. صدا چه بود؟ صدا اين بود كه ما «جمهورى اسلامى» مىخواهيم. ما اين رژيم را نمىخواهيم و ما اسلام را مىخواهيم.
همه همصدا يك مطلب مىگفتند. بچه كوچولويى كه تازه رفته بود در دبستان يا قبل از آن هم بود همين مطلب را مىگفت. آن مريض پيرمردى هم كه در بيمارستان خوابيده بود، او هم همين را مىگفت. پشت بامها هم وقتى كه مىرفتيد همهاش «اللَّه اكبر» بود، و از اسلام بود. لكن اينها همين معنايى كه همه دارند مىگويند اسلام، مىگويند كه همه اينها براى دمكراسى فرياد مىكردند! در صورتى كه اكثر اينها اصلًا «دمكراسى» به گوششان نخورده بود و معناى دمكراسى فاسدى كه اينها مىگويند، اگر به ايشان مىگفتند اصلًا قبول نداشتند.
اينها مىگفتند اسلام. اينهايى كه مىخواهند همه چيز را تأويل بكنند حتى اقوال مردم كوچه و بازار را هم تأويل مىكنند به اينكه نه اينها كه فرياد مىكردند و «خدا» مىگفتند و «پيغمبر» مىگفتند- و عرض مىكنم كه- «جمهورى اسلامى» مىگفتند، نه اينها او را نمىخواستند. آنها مىخواستند همين زندگى ماديشان درست بشود. از اين تنگ آمده بودند كه معاششان درست نيست.
صحيفه امام، ج11، ص: 217
21 آذر 1358/ 22 محرّم 1400
مكان: قم
#اطراف
#امام_خمینی
#انقلاب_اسلامی
#تحریف
https://eitaa.com/atraf_man
https://t.me/atraf_man