eitaa logo
آوند
2.3هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
447 ویدیو
124 فایل
🌿برای کمک به تناور شدن شجره طیبه جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی با هم رهسپار شویم... ✅@avand98 #آوند #گفتمان_سازی ارتباط با ما: @avand_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
آوند
📝 تحلیل | نکات شناختی درباره چرایی عدم تنظیم دستگاه محاسباتی برخی از ما با دستگاه محاسباتی رهبری 3️⃣ قسمت سوم: علت چیست و برای تنظیمات چه باید کرد؟ 🔸از منظر رسانه‌شناخت‌صحنه یک قوت و یک ضعف توامان منجر به بروز اختلال در تنظیمات دستگاه محاسباتی برخی از ما شده است. 🔸بازهم به دیدارهای اخیر رهبرمعظم با دانشجویان بنگریم، تقدیر سالانه ایشان از سطح مباحث و رشد فکری دانشجویان توام با تذکر ایشان به عدم شناخت صحیح و دقیق از صحنه همان دانشجویان می‌تواند بیانگر این نتیجه‌ باشد که انقلابی‌ها اتفاقا چون رشد کرده‌اند پر از سوال شده‌اند، چون خود را مطابق فرمایش‌رهبرانقلاب مرکز دنیا می‌پندارند، احساس مسئولیت‌کرده و تکلیف خود را در پاسخگویی و کنشگری فعال و آتش‌به‌اختیار می‌بینند، فلذا اقدام به انجام تکلیف و اثرگذاری و اعلام موضع به نفع انقلاب و آرمانها می‌کنند و چون به اندازه سطح مواجهه شان با مسائل، ورودی کافی اطلاعات و پردازش متناسب با آن و در نتیجه تحلیل صحیح از صحنه ندارند در خروجی اقدام‌شان، احساس فاصله با دستگاه محاسباتی رهبر انقلاب می‌کنند.(که البته همانطور که در شماره قبل طرح شد بحث ما در رویه دستگاه محاسباتی است نه در موردهای‌خاص) 🔸مطالعه چند ساله بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تطبیق آن با شرایط کنونی مارا بر آن داشت که به چند مورد از عوامل ریز و درشت اختلال پیش آمده در دستگاه محاسباتی برخی از ما ذیل عنوان «عدم شناخت‌صحیح‌از‌صحنه» اشاره کنیم: ۱) عدم وجود اصول علمی، مبنایی و عدم ارائه نظر تخصصی در موضوعی که درباره آن موضع گرفته می‌شود (وزانت علمی و تخصصی) ۲) عدم مطالعه کافی و لازم مبتنی بر یک روش پژوهش منطقی درباره آن موضوع (پژوهش و پدیده شناسی) ۳) مشکل بزرگی بنام «عدم درک تفاوت مقیاس شخصی یا محلی با مقیاس‌ملی و جهانی»در تحلیل‌ها (درک مقیاس و مقیاس شناسی) ۴) اتکا به داده‌های با روایت ناقص و دور،کم‌اعتبار یا بی‌اعتبار (کلان داده و بیگ دیتا) ۵) قرار‌دادن تحلیل‌ها بجای اطلاعات و نتیجه گیری (قوه پردازش) ۶) عدم داشتن دانش‌میدانی و تجربه لازم و کافی در مواجهه با موضوعات و مسائل (دانش تجربی و بومی، مدیریت دانش) ۷) تحلیل‌ازدور و به‌هم‌وصل کردن داده‌های موجود و ناقص و نتیجه‌گیری‌ وقضاوت (قابلیت تحلیل ازنزدیک و تحلیل‌از دور) ۸) کم‌رنگی نگاه سیستمی و شبکه‌ای و برتری نگاه‌خطی (نگرش سیستمی) ۹) عدم یا کمبود شناخت نسبت به آدم‌ها،جریان‌ها، قوانین و ساختارها (شناسایی) ۱۰) عدم یا کمبود دانش درباره نظام مسائل و اقتضائات کشور و اولویت‌های آن‌ها و نداشتن نقشه جامع برای حل مسائل (مسئله شناسی،دانش کاربردی) ۱۱) عدم داشتن تحلیل صحیح از وضع موجود آن موضوع و نداشتن تحلیل صحیح از وضع مطلوب و راه‌های رساندن وضع موجود به وضع مطلوب (دانش راهبردی، آینده پژوهی) ۱۲) عدم یا کمبود دانش حکمی،فلسفی و تاریخی سیر جامعه و تاریخ و تمدن (مطالعات تاریخی، تمدن شناسی) ۱۳) عدم یا کمبود دانش و شناخت برنامه‌ها و نظام اولویت‌های نظام‌سلطه و نقطه تمرکز آن‌ها در موضوعات گوناگون (غرب شناسی، صهیونیست شناسی،رصد) ۱۴) عدم دید یا نقص دید ماهواره‌ای و از بالا به مسائل و همچنین عدم قدرت و امکان زوم کردن تا رهگیری جزئیات (جامع نگری و تسلط به صحنه) ۱۵) بی‌صبری یا کم‌صبری و عجله در بکارگیری زبان و قلم با اتکا به‌ زاویه‌دید خودمان یا زاویه‌دید مشهور در رسانه‌ها بجای اطلاع از زوایای دید کارشناسی متعدد و تفکر و تامل بیشتر (صبر) ۱۶) مغلوب شدن در جنگ ادراکی، جنگ روایت‌ها و تحت تاثیر قرارگرفتن در جو القائی روانی واغوایی رسانه در فضای مجازی وحقیقی (جنگ شناختی- جنگ روانی) ۱۷) اغوای ریز و درشت شیاطین جن و انس و ایجاد اختلال در تنظیمات دستگاه‌محاسباتی (خطوات الشیطان، عدو مبین) ۱۸) عجله‌کردن در رسیدن به اهداف درست و در نظر نگرفتن یا ندیدن بسیاری از موانع اجتناب‌ناپذیر راه مانند مانع زمان یا کمبود نیروی انسانی با کیفیت و تخصصی یا نبود دستورالعمل های علمی و بومی لازم و... (درک اقتضائات، دانش مدیریت) ۱۹) گاها غفلت و عدم رعایت تقوای لازم و نکات ریز اخلاقی و دوری از معارف و ارتباط‌معنوی (خودسازی) ۲۰) عدم مطالعه مستمر و به‌روز مجموعه اندیشه‌ها، مواضع و فرمایشات حضرت‌آیت‌الله‌خامنه‌ای طی 32 سال رهبری ایشان (اندیشه ولایت، رسالت اندیشی) 🔸جمع بندی همه این نکات- که برخی از آنها موارد تخصصی‌تر و قابل مطالعه و مباحثه می‌باشد- در همان یک عبارت خلاصه می شود که پیش از این طرح شد:لزوم شناخت‌صحیح‌ازصحنه در سطوح گوناگون و موضوعات مختلف که مطابق فرمایشات رهبر‌معظم‌انقلاب اولین عنصر لازم برای نقش آفرینی جوانان در رسیدن به تمدن نوین اسلامی است. 🌐 @shenakhte_sahne
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره شانزدهم) | آنچه گفتیم و خواهیم گفت ✔️ در قسمت‌های‌ قبل، از تجربه هند و ژاپن در مواجهه با پیشرفت‌های علمی‌ و فنی غرب گفتیم (تجربه‌کارگریِ علمیِ هندی‌ها و تجربه غرب‌گزینی‌ ژاپنی‌ها پیش‌ازتسلیم) و به‌بررسی تجربه ایران در این مواجهه پرداختیم (تجربه تقلیدکورکورانه). ✔️ در ادامه‌ بررسی تجربه‌ ایران، از دو سنت«آموزش‌عالی‌ یا دانشگاهی‌جدید در ایران» نام بردیم و نسبت آن ‌دو را با «سنت‌ علمی‌ ایران» بررسی کردیم: ➖ یکم سنت دارالفنونی که نه در ادامه سنت‌ علمی‌ کشور و با تاسی از علوم نوین و با توجه جدی به دو عنصر «فن» و «نیازهای‌علمیِ‌ملی» با هدف «انتقال فنون» و «تربیت اهل فن کارآشنا» ایجاد و دنبال شده و تاسیس دانشگاه علم و صنعت و پلی تکنیک امیرکبیر از نتایج آن بود. ➖ و دوم «سنت مدارس جدید» که در عرض و به تعبیری در مقابل«سنت‌ علمی‌ ایران»پدیدارشد و به وسیله رجال‌ منورالفکر نهضت‌ مشروطه‌،که بعدها کرسی‌های‌ مهم حکومت‌ پهلوی‌ را در اختیار گرفتند دنبال شد که از نتایج این سنت نیز تاسیس دانشگاه تهران بود. ➕ همچنین گفتیم تمرکز سنت‌ دوم متفاوت از سنت‌ اول، بجای «فنون و صناعات» بر «اندیشه و ادبیات» و هدفش نیز بجای حل مسائل داخلی و توسعه‌کشور،ایجاد مسائلِ‌ جدید،آشنایی با اندیشه‌های جدید و تربیت نسل جدیدی از منورالفکران بود که رهبری آینده تجددخواهی ایران را برعهده گیرند. ✔️ در قسمت بعدی درباره سنت دوم بیشترخواهیم گفت. ✔️ و بزودی درباره تولد و رشد سومین سنت‌ مطالب مهمی عنوان خواهیم کرد! ان شاءالله 🔻 [ادامه دارد...] 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | نشست ویژه مجامع استانی 🔺 تبیین گفتمان جبهه‌سازی با تمرکز بر چیستی و چگونگی نقش‌آفرینی جریان‌های حلقه‌های میانی 🔅 با حضور سردار محمدعلی جعفری 🗓 سیزدهم تیر ماه 1400 - تهران، مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبه‌ی نرم‌افزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره هفدهم) | مقسی بانو! سپاس موسیو! ✔️ همانطور که بسیاری از محققان مطرح کرده‌اند این نوع اهمیت علوم‌ انسانی، فلسفه و ادبیات نسبت به علوم و فناوری در نظام آموزش «سنت‌ دوم‌ مدارس‌ جدید ایران» را باید بیش از هرچیز حاصل قرار گرفتن در دامنه فضای فرهنگی_سیاسی اروپا و به ویژه فرانسه دانست. ✔️ آنطور که عیسی صدیق (۱) در رساله دکتری خود با موضوع «ایران‌ مدرن‌ و نظام‌ آموزشی‌ آن» که در ۱۹۳۱ میلادی در دانشگاه کلمبیا از آن دفاع کرد و با همین عنوان به چاپ رسید مطرح می‌کند، زبان خارجی طبقه نخبگان ایرانی در دوران مشروطه، فرانسه است و کل دستگاه آموزشی به وجود آمده پس از تحولات مشروطه متکی بر الگوی دانشگاه‌های فرانسوی بوده است. ✔️ با این حال به واسطه خاصیت دوگانه مشروطه‌طلبی تجددخواه، که ضمن غربی اندیشیدن و تجددمآبی، هنوز ریشه‌های زنده‌ای نیز در تاریخ و سنت ایرانی داشت، نهاد «دانشگاه‌ تهران» و «دانشگاه‌ خوارزمی» که برآمده از سنت‌ مدارس‌ جدید در ایران بودند بر دو پایه اندیشه‌های جدید غربی و سنت تاریخی- ادبی ایران پایه‌گذاری شدند و طبقه‌ای از نخبگانی چنین در ایران پدید آوردند. 📌(۱) عیسی صدیق؛ ادیب، نویسنده، مدرس، وزیر فرهنگ( ۱۳۳۹–۱۳۴۰) و سومین رئیس دانشگاه تهران 🔻 [ادامه دارد...] 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #معرفی_کتاب 💠 مسجدِ رهبر تاریخ شفاهی مسجد کرامت 🔘 پژوهش و مصاحبه: احمد عسگری، سیدمحمد امیر احمدی
📔 💠 مسجدِ رهبر 🔻 تاریخ شفاهی مسجد کرامت ➕ شبکه‌سازی 🔺 قاعدتا در انقلابی که بر مبنای دین و با محوریت فعال کردن عامه‌ی مردم پیش می‌رود، نقش روحانیان، برجسته است. امام خمینی، رهبر این نهضت، پس از طرح نظریه‌ی ولایت‌فقیه و در مواجهه با این مسئله که برای تحقق این نظریه‌ی سیاسی چه سنخ عملی را باید سامان داد، چنین می‌گوید: 🔺 «ما موظفیم برای تشکیل حکومت اسلامی جدّیت کنیم. اولین فعالیت ما را در این راه، تبلیغات تشکیل می‌دهد. بایستی از راه تبلیغات پیش بیاییم. در همه‌ی عالم و همیشه همین طور بوده است؛ چند نفر با هم می‌نشستند، فکر می‌کردند، تصمیم می‌گرفتند و به دنبال آن، تبلیغات می‌کردند. کم‌کم بر نفرات هم‌فکر اضافه می‌شد. سرانجام به صورت نیرویی در یک حکومت بزرگ نفوذ کرده یا با آن جنگیده، آن را ساقط می‌کردند... تبلیغات و تعلیمات، دو فعالیت مهم و اساسی ماست.» 🔺 مبتنی بر این نگاه، اولین مرحله در مبارزه‌ی سازمان‌یافته، تربیت شاگرد و مبلّغ بود. آقای خامنه‌ای در طول دوران مبارزه، توجه ویژه‌ای به پرورش شاگرد داشت. [ادامه دارد...] ‏ _______ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.app/join/avand98 _______ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبه‌ی نرم‌افزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره هجدهم) | و اینک؛ آمریکایی‌ها وارد می شوند! ✔️ این دو سنت آموزشی جدید «سنت دارالفنونی و سنت‌مدارس‌جدید» ریشه در تحولات تاریخی ایران در دو سده اخیر داشتند و متناسب با نوع مواجهه اندیشمندان‌ ما در برابر غرب به وسیله خود ایرانیان پدید آمده بودند؛ امّا... ✔️ اما سنت سوم آموزش‌ جدید در ایران نه حاصل عزم و اراده و تحلیل خاص نیروهای داخلی بلکه در نتیجه مستقیم فعالیت میسیونرهای مسیحی آمریکایی پدید آمد. ✔️ کالج آمریکایی‌ها که بعدها دبیرستان البرز نامیده می‌شود یکی‌ از قدیمی‌ترین این نوع مدارس‌ جدید است که تاسیس آن به 1352 شمسی باز می‌گردد. 🔻 [ادامه دارد...] 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری(1) | رویداد استانی قیام 🔅 با حضور مسئولان استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی استان کردستان 🗓 سنندج - هجدهم تیر ماه 1400 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری(2) | رویداد استانی قیام 🔅 با حضور مسئولان استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی استان کردستان 🗓 سنندج - هجدهم تیر ماه 1400 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
طرح | سالروز شهادت حضرت جواد الائمه (علیه السلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد. 🔘 نمودار و نشانه‌ی مقاومت [این بزرگوار نمودار و نشانه‌ مقاومت است. انسان بزرگی است که تمام دوران کوتاه زندگیش که در سن بیست و پنج سالگی به شهادت رسیده‌است، با قدرت مُزَوّر و ریاکار خلیفه‌ عباسی، مأمون، مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقب‌نشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همه‌ شیوه‌های مبارزه‌ی ممکن، مبارزه کرد.] +کتاب انسان 250 ساله، ص.376 ؛ 1360/02/25 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
📸 گزارش تصویری | رویداد استانی قیام 🔅 با حضور مسئولان استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی استان گیلان 🗓 رشت - بیستم تیر ماه 1400 ----------------------------------- ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ----------------------------------- 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
آوند
📎 طرح | غلبه‌ی نرم‌افزاری 🔺 نظر به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شه
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی (شماره بیستم) | پای مکتب اخلاق و تربیت آمریکایی! ✔️ طبق برخی خاطرات همسر دکتر جردن نیز معلم رسمی کلاس اخلاق دانش‌آموزان بود. او به خوبی می‌دانست دانش‌آموزان کالجش (دبیرستان‌البرز فعلی) در آینده، رهبران ایران خواهند بود؛ شاید هیچ مدرسه‌ای در دنیا به این اندازه فرزندان افراد متنفذ را در طول سی و پنج سال گذشته ثبت نام نکرده‌است. ✔️ تربیت اولیه و فرستادن به موسسات آموزشی آمریکا وظیفه مدارس این چنینی بود. مرحله بعدی تربیت در دانشگاه‌های آمریکا و سپس برگشت به ایران برای پیگیری مدرنیزاسیون با همکاری و نظارت موسسات آمریکایی بود. ✔️ کالج‌های میسیونری (مبلغ مسیحی) در ایران و ترکیه، تحصیل‌کردگان ایرانی و ترک را در طول نیمه نخست قرن بیستم به نظام آموزشی آمریکا معرفی کردند. برخی از همین افراد به خدمات دولتی وارد شدند و در خلال برنامه اصل چهار(۱) به همان مربیان رجوع کردند. 📌 (۱) نکته چهارم از سخنان هری ترومن، رئیس جمهور آمریکا (۱۹۴۹) که درباره مسئولیت‌اخلاقی و ضرورت کمک کردن‌ کشور‌های غنی به کشور‌های فقیر است. 🔻 [ادامه دارد...] 🌐 @shenakhte_sahne ______________________ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand_98 ______________________ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir