* #امام_حسین
🔻بايد دقيق تر و بازتر وارد قضيه عاشورا شد و اصناف مختلف مردم آن زمان را شناخت. واقعاً مردم آن زمان فقط دو گروه نيستند که يا طرف ابن سعد باشند يا طرفدار حضرت سید الشهداء علیه السلام؛ بلکه بین این دو دسته اصناف متعدد و مختلفی هستند.
🔸ما در یک تصورِ خيالي، يك ابن سعد درست ميكنيم و يك حضرت أباعبدالله؛ ولي اين بين، صد ها رتبه هست. این افراد و اصنافی که بین این دو رتبه هستند را هم با شرح صدر، بايد ديد.
🔹بله یک گروه بودند که برای یاری حضرت و شهادت در رکاب ایشان نصيب داشتند؛ امثال زهير بن قين که اين جمله را دارند كه اگر بارها كشته شويم باز دست از یاری حضرت بر نمی داریم. اين ها ديگر نهايت فداكاري را داشتند که حضرت درباره ایشان فرمودند اصحابي بهتر از اين ها نيست.
🔸منتهی اين ها یک گروه هستند امّا در آن زمان مردم اصناف و گروه هاي مختلفي داشتند که لازم است بررسی شوند.
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻مثلا یک دسته از مردم کسانی هستند که بخل و جُبْن(ترس) بر ايشان حاكم است. حضرت سيدالشهداء و اقامة عدل را دوست دارند ولي اين كه پاي اقتضائات بعد آن هم ايستاده باشند، نه این طور نبودند...
🔸در بين راه كه حضرت اباعبد الله علیه السلام به سمت کوفه مي آمدند بسياري از قبائل با حضرت همراه شدند؛ منتهی همین كه خبر شهادت حضرت مسلم سلام الله عليه به آقا سيد الشهداء عليه السلام رسيد و ورق برگشت، خيلي ها آرام آرام خودشان را کنار كشيدند.
🔹این ها براي اين آمده بودند كه يك حكومتي برپا بشود که حكومت عدل و خوب باشد و حضرت اباعبدالله علیه السلام هم بالای سرشان باشند و زندگيشان را ادامه بدهند و در آسايش بگذرانند ولي براي جهاد، شهادت و از خود گذشتن آمادگي نداشتند.
🔸باز از این نمونه هم بودند کسانی که حتی حاضر به جنگیدن برای حضرت بودند اما نه در حد شهادت. چنانچه در مورد ضحاک بن عبدالله مشرقی نقل شده که قبل از عاشورا خدمت حضرت آمد و عرض كرد كه آیا كشته شدن من از كشته شدن شما جلوگيري مي کند؟
حضرت فرمودند نه.
گفت پس من تا وقتی فایده داشته باشم می مانم و بعد می روم.
🔹روز عاشورا همین کار را هم کرد و در لحظات آخر فرار کرد که قضیه اش مفصل در منابع آمده است. اين هم يك رقم و یک صنف از مردم بود. حتي برای رفتن از حضرت اذن گرفت. حضرت هم فرمودند: اذن دادم برو.
🔸اينها بينابينی ها هستند كه بايد بهتر آنها را شناخت. در سلوک هم اینجور آدم ها هستند.
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻يك گروهي هم در كوفه بودند كه وقتي از ایشان پرسيدند چرا شما الآن در كوفه هستيد در حالی که حضرت اباعبد الله الان نیاز به یاری دارند؟!
گفتند: إنّا لَنَجْتَهِدُ في الدُّعاء.
یعنی ما براي پيروزي حضرت اباعبدالله زیاد دعا می کنیم اما اهل جهاد و شهادت نبودند.
🔸اگر خوب اصناف مختلف مردم شناخته شوند يك سري تحلیل ها و ریشه یابی های اخلاقي از بررسی انواع برخورد ها با قضیه عاشورا در ميآيد كه مردم چه نفوسي دارند؟!
چرا اين جور مي شوند؟
🔹تفكيك انواع مردم لازم است و باعث شناسايي نفوس ميشود و معلوم می شود موانعشان چيست؟ چرا عاقبت کارشان چنين می شود؟
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
👉 @avaymarefat
* #امام_سجاد
🔻راجع به امام سجاد عليه السلام دارد که يکی از شیعیانشان گويا هر سال که براى حج از بلخ مى آمد به مدينه؛ خدمت امام سجاد عليه السلام مى آمد و چند روزی خدمت حضرت بود و هرسال يک سرى هدايا هم مى آورد.
🔸يک سال زنش به او گفت تو که هر سال سراغ اين آقا مى روى يک بار ايشان يک هديه به شما نداد؟ گفت اين حرف را نزن ايشان امام ماست و ما عقيده مان اين است که او الآن دارد حرف هاى تو را مى شنود و من ناراحت مى شوم تو راجع به ايشان این حرف را بزنى. ما داريم وظيفه خودمان را انجام مى دهيم.
🔹بعد دوباره يک خورده هدايا جمع کرد و مدينه خدمت امام آمد و هدايايش را گذاشت. حضرت فرمودند امروز ناهار پیش ما بمان. گفت باشد. ناهار ماند موقعی که غذایشان تمام شد، آب آوردند. حضرت ظرف آب را گرفتند تا دست مهمانشان را بشورند. قبول نکرد. گفت یا بن رسول الله! شما آب روی دست من بریزید؟ فرمودند: شما مهمان ما هستی چطور اجازه بدهم آب روی دست ما بریزی؟! عرض کرد: یابن رسول الله! من این کار را دوست دارم. حضرت به همین خاطر اجازه دادند، ظرف را گرفت و برای حضرت جلو برد تا حضرت دستشان را بشویند؛
🔸یک تشت بزرگی بود یک مقداری آب روی دست حضرت ریختند، حضرت فرمودند: چه می بینی؟ عرض کرد: آب، فرمودند: نه این یاقوت احمر است. نگاه کرد دید همه آب ها یاقوت احمر شده، یک مقدار دیگر آب ریخت، حضرت فرمودند: حالا چه می بینی؟ عرض کرد: آب، فرمودند: زمرد سبز است. نگاه کرد دید زمرد سبز است، یک مقدار دیگر آب ریختند، فرمودند: چه می بینی؟ عرض کرد آب، فرمودند: این ها دُرّ است. نگاه کرد دید درّ بسیار عالی است! خلاصه ظرف پر از جواهرات شد.
🔹بعد حضرت فرمودند: شیخ! در نزد ما چیزی نبود تا در عوض هدیه ات به تو هدیه بدهیم، این ها را به خانمت بده و از او عذر خواهی کن. این قضیه ادامه جالبی دارد که خیلی زیباست. (بحارالأنوار ج: 46 ص: 47)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
👉 @avaymarefat
Part15_آه ترجمه مقتل نفس المهموم.mp3
9.4M
حرکت کاروان اسرا به سمت کوفه
@audio_ketab
@avaymarefat
(عاشورا) مستان همه افتاده و ساقی نمانده.mp3
1.93M
(عاشورا) مستان همه افتاده و ساقی نمانده
/کریم خانی/
@avaymarefat
احادیثی نورانی از حضرت امام زین العابدین (علیه السلام):
🌹. راضی بودن به سختترین مقدّرات الهی از عالیترین مراتب ایمان و یقین خواهد بود.
🌺. نزد خداوند متعال حالتی محبوبتر از یكی از این دو حالت نیست:
حالت غضب و غیظی كه مۆمن با بردباری و حلم از آن بگذرد و دیگری حالت بلا و مصیبتی كه مۆمن آن را با شكیبائی و صبر بگذراند.
🌸. هركس مردم را عیب جوئی كند و عیوب آنان را بازگو نماید و سرزنش كند، دیگران او را متهّم به آنچه در او نیست میكنند.
🌷. دوستان و اولیاء خدا در فعالیّتهای دنیوی خود را برای دنیا به زحمت نمیاندازند و خود را خسته نمیكنند بلكه برای آخرت زحمت میكِشند.
🌸. چنانچه مردم منافع و فضایل تحصیل علوم را میدانستند هر آینه آن را تحصیل میكردند گرچه با ریخته شدن خونها و یا فرو رفتن زیر آبها در گردابهای خطرناك باشد.
🌺. بعد از معرفت به خداوند چیزی محبوبتر از عفت شكم و عورت نیست، و نیز محبوبترین كارها نزد خداوند درخواست نیازمندیها به درگاهش میباشد.
🌹. تمام خیرات و خوبیهای دنیا و آخرت را در چشم پوشی و قطع طَمَع از زندگی و اموال دیگران میبینم (یعنی قناعت داشتن ).
🌸. همانا معرفت و كمال دین مسلمان در گرو رها كردن سخنان و حرفهایی است كه به حالش سودی ندارد.
همچنین از ریاء و خودنمایی دوری جستن و در برابر مشكلات زندگی بردبار و شكیبا بودن و نیز دارای اخلاق پسندیده و نیك سیرت بودن است.
@avaymarefat
الاذکار.pdf
1.37M
🌹معرفی اجمالی از هفت رساله استاد مصطفی نیک اقبال در سیر و سلوک در تبیین مکتب انبیاء و طریق الهی اهلبیت علیهم السلام در عرفان عملی و مقایسه آن با عرفان های صناعی بشری🌹
/این هفت رساله به آخر کتاب الاذکار ملحق شده/
@avaymarefat
👇👇👇
معرفی اجمالی از هفت رساله استاد مصطفی نیک اقبال در سیر و سلوک در تبیین مکتب انبیاء و طریق الهی اهلبیت علیهم السلام در عرفان عملی و مقایسه آن با عرفان های صناعی بشری:
🌹#رساله_اول:
اساس دین( توجه به خالق، خدمت به خلق).
🌸. #رساله_دوم:
۱- سه ملاک رشد در مکتب معصوم (توفیق بندگی و تقوی، جذبه ذکر، لذت تسلیم) به جای سه ملاک در مکتب صناعی بشری(کرامت، مکاشفه، مقامات)
۲-راه کارها(برنامه منظم ذکر، برنامه منظم محبت و خدمت به خلق، معاشرت مدام و هفتگی با اولیای خدا و مؤمنین، مطالعات منظم معنوی)
🌺#رساله_سوم:
فهرستی از چیزهایی که از نظر قرآن و روایات برکت و نکبت می آورد.
(اصل برکت یعنی معیّت با خدا و همنشینی و مجالست با حق)
🌷. #رساله_چهارم:
اشتراکات مکتب عرفانی اهلبیت علیهم السلام با عرفان های بشری و تفضیلاتش بر آنها
۱- فصل اول: جایگاه عرفان اهلبیت علیهم السلام در عالم عرفان(نقاط مشترک تمام عرفان مسلمان،یهودی،مسیحی،بودایی و هندو/اختصاصات عارفان مسلمان/اختصاصات عرفان شیعی)
۲-ارکان مکتب عرفانی اهلبیت علیهم السلام(انطباق طریقت بر شریعت/توجه و توسل به امام معصوم/تأکید بر عبادات شرعی/تأکید بر وظایف اجتماعی/تأکید بر تعلیم و تعلّم علم دین/منظومه اعتقادی مبتنی بر تعالیم شیعه و عدم وجود عناصر وارداتی در این منظومه/لزوم عمل در کنار نیّت و تعادل در عمل/سه گانه توفیق بندگی-جذبه ذکر-لذّت تسلیم به جای کرامت-مکاشفه-کرامات به عنوان ملاک رشد/عدم تشخّص و تمایز از جامعه شیعی/حضور علمای ربانی به عنوان نتایج و معلمین این مکتب و عدم وجود عنصری به نام مراد/عدم نیاز به سلسله طریقتی و سلوکی و جوشیدن مدام عارفان از بستر جامعه/تأکید بر اخلاق)
🌹. #رساله_پنجم:
شرایط استاد معنوی و بیان ویژگی های استاد نماها
(صحت مشرب فکری، یکرنگی، سلوک شرعی، عدم تظاهر به کشف و کرامات، صدق، مشغول نکردن شاگردان به اباطیل و علوم بی فایده، داشتن شاگرد بارز، عدم دخالت در زندگی و امور شخصی و خصوصی شاگردان، دعوت به آخرت، حفظ الغیب، احترام به شاگرد، آزادی از شاگرد، استغنا، اندوخته معنوی شاگرد، دوری از اوهام، پیش نیفتادن از امام معصوم، سلامت عقل، خود را ندیدن، انکار نکردن ضروریات دین و تأویل نکردن دین، نسبت ندادن هدایت به خود)
🌺. #رساله_ششم:
اثرات معنوی تغذیه(کم و کیف غذا خوردن، بررسی تفصیلی مواد غذایی در روایات)
💐. #رساله_هفتم:
لذت حضور و تسلیم
۱-(بررسی مراقبه صحیح و حضور)
۲-( موانع حضور:آرزوها/وابستگی به داشته ها/بیماری های ذهن مثل غرور،حسد،طمع../تأیید طلبی/میل به تغییر دیگران و کمک به آنها/شهوت کمال/معاشرت با اهل غفلت/مشکلات زندگی/مشغله/زندگی با ایدئولوژی غیر قابل اثبات/اسارت در علم/قضاوت بی جا)
۳-(عوامل حضور: توجه به خدا/محبت به خلق/مرگ و پایان زندگی دنیوی)
@avaymarefat
Part16_آه ترجمه مقتل نفس المهموم.mp3
10.65M
خطبه های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع)
@audio_ketab
@avaymarefat
علامه شیخ محمد تقی بهلول(رحمت الله علیه):
شیطان همیشه کارهایی که برای خدا باشد را در نظر انسان سخت و سنگین نشان می دهد مثلا نماز و سایر عبادات را خیلی سخت و طاقت فرسا نشان می دهد.
من در هر شهر یا روستایی که وارد بشوم اگر حرم امام یا امام زاده داشته باشد مثل قم و یا مشهد، اول به زیارت آنها می روم و بعد به جاهای دیگر . البته شیطان خیلی سخت جلوه می دهد مثلا می گوید: الان خسته ای یا حرفهای دیگر.
@avaymarefat
Part17_آه ترجمه مقتل نفس المهموم.mp3
11.82M
قصه راهب و سر امام (ع)، ورود اسرا به دمشق
@audio_ketab
@avaymarefat
15.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 اسباب غضب خدا
#نقد_جدی این کلیپ در پست بعدی خواهد آمد.
"کلیپ سخنرانی دردمندانه جناب آقامیری"
*نقل از کانال معرفی اساتید اخلاق و عرفان.
@avaymarefat
#نقد_این_کلیپ👇👇👇👇👇👇
آوای معرفت
🔴 اسباب غضب خدا #نقد_جدی این کلیپ در پست بعدی خواهد آمد. "کلیپ سخنرانی دردمندانه جناب آقامیری" *ن
نکته ای در #نقد_سخنان_آسید_حسن_آقامیری:
ایشان اجمالا در سخنرانی خود می گویند عملکرد علما و فقها در نشر این دین ظاهری با همه احکام ظاهری آن، شبیه عملکرد عالمی مثل شمر است که به ظواهر دین خوب عمل می کرد حج را با همه مستحبات با پای پیاده 16 بار انجام داد. در کنار کعبه مناجات می خواند مردم پای مناجاتش می نشستند. جانباز جنگ صفین بود ولی عمل به این ظواهر در دل او رحمی ایجاد نکرد عاقبت قاتل امام شد.
ولی حضرت حر با اینکه راه را بر امام حسین علیه السلام بست. مانع شد تا خیمه های امام نزدیک آب باشد. امام هم به او چیزی از ظواهر دین مثل نماز و روزه... نگفتند فقط رفتار امام با حر و لشکرش در آب دادن به انها حتی اسب هایشان، با بچه ها، با دیگران... در طول ده روز باعث شد حر تحت تأثیر قرار بگیرد و توبه کند و شهید شود.
بعد می گوید ترویج این دین ظاهری توسط علما در این چهل سال انقلاب چه خروجی و ثمره ای داشته. در طول تاریخ به اندازه این چهل سال احکام گفته نشده، روضه و هیأت گرفته نشده، مردم کوفه مذمت نشده اند. نماز خوانده نشده. اما نتیجه اش این شده که از سر تا پای این مملکت کفر بیرون زده و نا مسلمانی آشکار شده.
نقد:
۱-چرا از بین همه کسانی که از مدینه تا روز عاشورا، بلکه تا لحظه بازگشت اسرا به مدینه که با محوریت امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب علیهاالسلام انجام شد هیچ کس غیر از عده محدودی مثل یاران امام حسین علیه السلام و حضرت حُر، کس دیگری توبه نکرد و مثل حُر نشد مگر آنها رفتارهای خوب امام را ندیدند.
۲-چرا خود شمر، تحت تأثیر قرار نگرفت. مگر رفتارهای امام علی علیه السلام با امام حسین علیه السلام فرق می کرد؟ چرا شمر تحت تأثیر امام علی علیه السلام قرار نگرفت؟ چرا تحت تأثیر امام حسین علیه السلام قرار نگرفت آیا او شاهد عملکرد امام نبود؟
۳-دوران 23 سال پیامبری پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) به دوران چهل سال انقلاب اسلامی از جهاتی شباهت دارد. پیامبر در طول این 23 سال با گفتار و عملکردش دین واقعی را به مردم نشان داد. بیشترین عبادت، نماز، روزه، جهاد، انفاق، قرائت قرآن، گریه و عزاداری... در این 23سال با محوریت پیامبر انجام شد. بیشترین تأکید بر ولایت امیرالمؤمنین و حقانیت حضرت زهرا علیها السلام و معصوم بودن اهلبیت با محوریت آیه تطهیر در این 23 سال انجام شد. ولی با رحلت پیامبر کفر و نفاق و نامسلمانی و ظلم و دنیاخواهی از سرتاپای جامعه اسلامی بلند شد و هنوز بدن پیامبر دفن نشده که سقیفه تشکیل شد و ولایت غصب شد. بعد فدک غصب شد. بعد قضایای فاطمیه، بعد شهادت امیر المؤمنین، بعد شهادت امام حسن بعد حادثه عاشورا..... تا غیبت امام زمان علیه السلام.
حضرت زهرا علیها السلام جلوی چشم امت اسلامی بین در و دیوار سوخت و شهید شد هیچ کس هم کاری نکرد.
در روایات آمده که مردم بعد پیامبر مرتد شدند مگر سه چهار نفر.
#سؤال_اساسی این است که ریشه این مسائل و مشکلات و کفر و نفاق ها در حکومت های دینی چیست؟
آیا مشکل در تبلیغ دین ظاهری توسط پیامبر است؟ آیا عملکرد پیامبر و اهلبیت مشکلی داشته؟ آیا پیامبر نتوانسته مثل امام حسین عمل کند تا مردم مثل حضرت حر توبه کنند؟
#جواب_اصلی در قرآن آمده: در اول خلقت عالم و آدم و شیطان و ملائکه، وقتی ابلیس از سجده بر آدم و بنی آدم امتناع کرد و از درگاه قرب الهی رانده شد و از خدا مهلت گرفت. به خدا عرض کرد من تمام تلاش خود را می کنم و تمام بندگان تو از مسلمان و غیر مسلمان، شیعه و سنی، کافر و مؤمن... را اغوا و گمراه می کنم و به شرک و کفر و نفاق و ناخالصی دچار می کنم. مگر عده ی بسیار بسیار قلیل و نادری که خیلی خیلی خالص باشند. خداوند متعال هم کلام ابلیس را تأیید می کند و می فرماید بله، تو همه را گمراه می کنی من هم تو و همه آنها را به جهنم می فرستم.
در سراسر قرآن آمده که عده ی بسیار بسیار ناچیزی از بندگانم شاکر هستند. متذکر می شوند. ایمان حقیقی می آورند. در مشکلات و امتحانات صبور هستند و ایمان خود را حفظ می کنند. ثمره تلاش های هزار ساله حضرت نوح علیه السلام، این بود که فقط 80 نفر ایمان آوردند. حضرت موسی بعد از غرق کردن فرعون در جلوی چشم بنی اسرائیل، وقتی از دریا گذشت به شهری رسید که مردمش بت پرست بودند بنی اسرائیل به موسی پیشنهاد کردند برای ما بتی بساز تا ما هم آنرا بپرستیم. بعد از اینکه موسی چهل روز به کوه طور رفت علیرغم اینکه هارون نبی، برادر موسی جانشین او بود. ولی امت به خاطر تأخیر ده روزه موسی، کافر و مرتد شدند و به گوساله پرستی مدنظر سامری پرداختند.
ادامه👇
@avaymarefat
☝️ادامه
👇
پس معلوم می شود حاصل تمام حکومت ها و تلاش های انبیاء و امامان این است که بعد مدتی کفر و نفاق و شرک و دنیاخواهی از سر تا پای امت باریدن می گیرد به حساب همان حرفی که شیطان به خدا گفت و خداوند متعال تأیید کرد. در این قضیه بین حکومت پیامبران و امامان و بین حکومت فقها در عصر غیبت مثل حکومت جمهوری اسلامی ایران فرقی نیست.
اساساً تمام حکومت های دینی از حضرت آدم علیه السلام در اول عالم تا زمان ظهور امام عصر علیه السلام از نظر موفقیت در ایجاد ایمان حقیقی در قلب مردمش ناکام است مگر در حد ایمان و اسلام ظاهری و حداقلی.
این دوران، دوران امتحان و گزینش است یعنی قلیلی از مردم مؤمن واقعی می شوند. و قلیلی هم کافر و منافق و مشرک حقیقی. بقیه مردم در درجات پایین و ضعیف ایمان و کفر هستند و در دوران ظهور امام زمان علیه السلام و رجعت، فقط همین دو گروه قلیل حضور دارند و مومنین در سلامتی و امنیت و حکومت ایده آل ایمانی هستند و کافران در عذاب و گرفتاری.
نتیجه: حرف های استاد آقامیری، ناپخته و سطحی است و با مبانی محکم آیات و روایات سازگار نیست. بیشتر عوام پسند و ظاهری است.
اگر کسی بیانات آقامیری را بپذیرد لازمه اش ابن است که همین اشکالات را به انبیاء و پیامبر اکرم و اهلبیت علیهم السلام وارد بداند. و اشکالات اهلسنت در قضایای فاطمیه را وارد می داند چون اهلسنت می گویند چه طور ممکن است امت پیامبر بعد از تلاش 23ساله پیامبر، علیرغم جانفشانی ها در جنگ های صدر اسلام. با مرگ پیامبر به یکباره کافر و مرتد شوند و سقیفه و فاطمیه را خلق کنند پس ثمره 23 سال پیامبری حضرت رسول اکرم به کجا رسید.؟
آیت الله محمد شجاعی(رضوان الله علیه) می فرمود: همانطور که حقیقت صراط مستقیم و دین و طریق بندگی از مو باریکتر و از لبه شمشیر تیزتر است. فهم و درک و تبیین این حقیقت هم از مو باریکتر و از لبه شمشیر تیزتر است اگر عالم و سخنرانی سر سوزنی مباحث دینی را جا به جا بفهمد دین و صراط را غلط فهمیده و غلط بیان می کند.
عمق مباحث دینی آنقدر دقیق است که به همین سادگی به دست اشخاصی با بن مایه ضعیف علمی حوزوی مثل آقامیری و امثال ایشان نمی رسد.
اذا اراد الله بعبد خیراً فقّهه فی الدین. اگر خداوند خیر بنده ای را بخواهد فهم عمیق دین را به او عطا می کند و امثال این جور افراد خیلی کم هستند.
مرحوم میرزای شیرازی به آخوندی که همه مردم شهر از مومن و فاسق، خوب و بد بدون استثنا از او تعریف می کردند فرمودند معلوم هست چه حرف غلطی را به اسم دین به خورد خلق الله می دهی؟؟ چطور ممکن است تمام انبیاء و امامان با آن همه عظمت و معجزه وقتی حرف دینی می زدند اکثر جامعه به دشمنی و مخالفت بر می خواستند ولی تو جوری حرف می زنی که همه قبول می کنند؟؟ معلوم می شود گفتار و کردار مطابق انبیاء و امامان نیست.
@avaymarefat
Part18_آه ترجمه مقتل نفس المهموم.mp3
8.65M
خطبه حضرت زینب (س) در مجلس یزید
@audio_ketab
@avaymarefat
آوای معرفت
نکته ای در #نقد_سخنان_آسید_حسن_آقامیری: ایشان اجمالا در سخنرانی خود می گویند عملکرد علما و فقها در
🌺 حُرّ از اول حُرّ بود. 🌺
روزی عارف بزرگ، مرحوم آیه الله بهاءالدینی می خواستند پس از نماز به جائی بروند؛ شخصی به نام مرتضی باسرعت نَعلَین ایشان را آورد و کنار سجاده شان جفت کرد.
آقا بهاءالدینی فرمودند: "این کارها چیست که می کنی؟!" مرتضی - که داستان 'عَبد الفَرّار (لاتی که در کربلا تحت تأثیر کلام ملاحسینقلی همدانی توبه کرده بود) به گوشش خورده بود - گفت: "با این کارها می خواهم بلکه شما نظری به من کنید، مانند عبدالفَرّار."
اما آقا بهاءالدینی فرمودند: "حُرّ از اول حُرّ بود آقا!" و داستان روزهای بعدِ آن مرتضی، گواه درستی فرمایش آقا بهاءالدینی هم شد ...
- - - - - - - - - -
✍ نکاتی هم که در کتابها و مَقتَلها از جناب حُر نقل کرده اند، شاهد صدق دیگری بر فرمایش آقا بهاءالدینی درباره ی حُر ریاحی ست.
💧این را این جا نوشتم "تا غول بیابان نفریبد به سرابت!"
@avaymarefat
🔆 تنها یک #شایعه..
🤔 آیا می دانید یکی از عوامل تنها ماندن مسلم در کوفه و شهادت امام حسین (ع) تنها یک شایعه بود؟
مردمی که بترسند و اسیر شایعات شوند، ...
🏴 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
@avaymarefat
Part19_آه ترجمه مقتل نفس المهموم.mp3
13.36M
شهادت حضرت رقیه (س)، ورود اسرا به کربلا و بازگشت به مدینه_ پایان
@audio_ketab
@avaymarefat
🌷🌹. امامصادق علیه السلام :
مَن قَضی حقَّ مَن لا یَقْضي حقَّهُ فکأنّما قد عَبَدهُ مِن دونِ اللهِ. و قالَ علیه السلام : اخْدُمْ أخاکَ، فإنِ اسْتَخْدَمَکَ فلا و لا کَرامَةَ!
اگر کسی حق دیگری را رعایت کند بی آنکه آن دیگری حق او را بپردازد چنان است که وی را پرستیده باشد، نه خدا را. و فرمود: به برادرت خدمت کن. اما اگر از تو خواست خدمتش کنی این کار را نکن و احترامی برایش قائل نشو. راوی میگوید: به امام عرض شد: کسیکه برای من حق نمیشناسد برایش حقی قائل باشم؟ فرمود: نه، هیچ احترامی هم برایش قائل نشو.
🌸. امامصادق علیه السلام : هرگاه کسی خواب ناخوشایندی دید از پهلویی که خوابیده به پهلوی دیگر خود برگردد و بگوید: (إنَّمَا النَّجْوی مِنَ الشیطانِ لِیَحْزُنَ الذینَ آمنوا و لَیْسَ بضارِّهِم شیئاً إلّا بِإذْنِ اللهِ/قرآن/«همانا نجواکردن کار شیطان است تا بدان وسیله مؤمنان را اندوهگین سازد و تا خدا نخواهد، هیچ زیانی به آنان نرساند») سپس بگوید: از شر خوابی که دیدم و از شر شیطان رجیم به همان پناه میبرم که فرشتگان مقرب خدا و پیامبران مرسل او و بندگان نیکوکارش بدو پناه بردند.
💐. امامصادق علیه السلام : هر که تو را گرامی داشت، او را گرامی بدار و هر که تو را خوار شمرد، خودت را از او منزه و بر کنار بدار.
🌷. امامعلی علیه السلام : بردباریکردن در اوج خشم آدمی را از خشم خدای جبّار در امان میدارد.
🌸. امامرضا علیه السلام : کار نیک پنهانی با هفتاد کار نیک برابری میکند.
🌺. امام علي علیه السلام : بنابراين، كسي كه بر گذشته و آنچه از دنیا از دست رفته، اندوه نخورد و براي آنچه به دستش ميرسد شاد نشود، زاهد واقعی است.
🌹. امامصادق علیه السلام : هرگاه وارد جایی شدی که میترسی این آیه را بخوان: «ربّ ادخلنی مدخل صدق واخرجنی مخرج صدق واجعل لی من لدنک سلطاناً نصیراً» (پروردگارا مرا به ورودگاه راستین وارد و از خروجگاه راستین خارج کن و از جانب خویش، قدرتی یاریگر برایم قرار بده.) و هرگاه چیزی را که از او میترسی دیدی آیةالکرسی را بخوان.
*نقل از نرم افزار احادیث معنوی
@avaymarefat
1-اسرار مقتل سیدالشهداء علیه السلام.mp3
20.39M
1-#اسرار_مقتل_سیدالشهداء(علیه السلام)
🌹🌹
شرح معارف معنوی مقتل امام حسین(علیه السلام) از #کتاب_فروغ_شهادت نوشته آیت الله علی پهلوانی تهرانی(رحمةالله علیه)
@avaymarefat
2-اسرار مقتل سیدالشهداء علیه السلام .mp3
20.17M
2-#اسرار_مقتل_سیدالشهداء(علیه السلام)
🌹🌹
شرح معارف معنوی مقتل امام حسین(علیه السلام) از #کتاب_فروغ_شهادت نوشته آیت الله علی پهلوانی تهرانی(رحمةالله علیه)
@avaymarefat
2.56M
نقدی بر بعضی مطالب آقای سید حسن #آقامیری
چرا اکثر آدم ها،هدایت نمی شوند؟
آیا حکومت های دینی در اهداف خود موفق اند؟
فایده ایمان و اسلام ظاهری چیست؟
@avaymarefat
* #شاکله #اشک #امام_حسین #قرآن
💠 راه ارتقای جوهره انسان و تداوم آن
🔻در روايتي نورانی از مردم تعبير ميکند به «الناس معادن کمعادن الذهب والفضّه؛ مردم معدن هایی هستند مثل معادن طلا و نقره» جنس جوهره مردم مثل معادنِ مختلف، گوناگون است در این روایت طلا و نقره را به عنوان نمونه فرموده اند.
🔸 غیر از جوهره انبياء و حضرات معصومين، بقيه جوهره ها جنس کامل نيست. آن چه در عالم سلوک جنس را طلايي ميکند، گريه زياد براي حضرت اباعبدالله عليه السلام است و آنچه که استمرار و استقرار ميدهد به اين طلا، توجه و انس با قرآن است.
🔹 چرا انسان سي سال، چهل سال سختي بکشد، بعد برود ببيند که سي سال است دارد يک پله ميرود بالا، يک پله ميرود پايين؟ يکي از مشکلات ما همين است که چهار قدم ميآييم بالا دوباره بر ميگرديم. ماه رمضان ميشود بهره ای ميبريم، مدتي بعد از دست ميرود؛
🔸 ولي اگر اشک زیاد برای حضرت اباعبدالله به تلاش های ما ضميمه شد نتیجه متفاوت می شود. ما تاوان جنس را هم ميدهيم و با گریه بر حضرت، انسان [به اصطلاح] از خرده شيشه ها و عوارض ناجوري که بر روح انسان حاکم شده زود بیرون می آید.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔹 @avaymarefat
#حضرت_ابراهیم #حضرت_اسماعیل #امام_حسین
🔻 در روایات جریان امتحان حضرت ابراهیم علیه السلام را نگاه می کردم که حضرت ابراهیم دو شب جریان ذبح را خواب دید؛ لذا حضرت اسماعیل را برای ذبح بردند و در راه جریان خواب را به حضرت اسماعیل گفتند و حضرت اسماعیل اظهار آمادگی کردند و تقاضا کرد موقع ذبح دست و پای مرا ببندید تا مبادا موقع ذبح با دست و پا زدن من به شما بی ادبی شود. (بیخود نبوده که اینها نبی شدند چون خیلی اهل مراعات بودند)
🔸 بعد حضرت اسماعیل گفت موقع ذبح صورتم به سمت زمین باشد چون یکی اینکه به حالت سجده می شوم و خداوند انکسار ما را دوست دارد و یکی اینکه چشم در چشم هم نمیشویم و شما کمتر اذیت می شوید.
🔹 شیطان برای هر کس ارزش قائل نمی شود که ممثل بشود ولی برای حضرت اسماعیل مُمَثَّل شد و حضرت اسماعیل چند سنگ به او زد اما فائده نکرد؛ به پدرش گفت، حضرت ابراهیم با مقام نبوتش او را از اسماعیل دور کرد؛ بعد باز شیطان سراغ خود حضرت ابراهیم آمد و شروع به وسوسه کردن کرد لذا حضرت سه مرتبه شیطان را رَمی کرد؛ به همین خاطر حاجی باید در اعمال حج سه مرتبه شیطان را از خودش دور کند.
🔸 حج یک دوره توحید است و تنها عبادتی است که تمام واجباتش عملی است و عبادت لسانی خیلی کم دارد.
🔹 وقتی که به اراده خدا خنجر گلوی اسماعیل را نبرید و گوسفند قربانی آمد و ذبح شد. حضرت ابراهیم علیه السلام در فکر بود که مبادا به آن مقام بلند که بنا بود در این امتحان برسد، نرسیده باشد! جبرائیل آمد و گفت ابراهیم خودت را بیشتر دوست می داری یا پیامبر آخرالزمان را؟ گفت پیامبر آخر الزمان. جبرئیل گفت فرزندان خودت را بیشتر دوست داری یا فرزندان او را؟ گفت فرزندان او را.
🔸 اینجا بود که جبرئیل روضه حضرت اباعبدالله علیه السلام را برای او خواند و او خیلی گریه کرد. بعد جبرئیل گفت دیگر نگران نباش با این گریه بر حضرت اباعبدالله به تمام اجر این امتحان رسیدی.
(بحار الأنوار، ج۴۴، ص: ۲۲۶)
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔹@avaymarefat
کعبه یک زمزم اگر در همه عالم دارد
چشم عشاق تو نازم، که دو زمزم دارد
هر کجا ملک خدا هست، حسینیه توست
هر که را می نگرم، شور محرم دارد
نه محرم نه صفر، بلکه همه دوره سال
کعبه با یاد غمت، جامه ماتم دارد
روضه خوان تو خدا، گریه کن تو آدم
اشک ارثی است که ذریه آدم دارد
اشک در ماتم تو بسکه عزیز است، حسین!
جای در چشم رسولان مکرم دارد
می کند آتش دریای غضب را خاموش
هر که در دیه خود، یک نم از این یم دارد
روز محشر نفروشد به دو صد باغ بهشت
هر که یک میوه ز نخل تر میثم دارد
حاج غلامرضا سازگار
@avaymarefat
👤یکی از شاگردان شیخ جعفر آقا مجتهدی(رحمت الله علیه) می فرمود:
کسی که می خواهد به محضر حضرت بقیةالله(علیه السلام) مشرَّف شود باید بین او و امام یک سنخیتی باشد.چون امام زمان (ع) برای جدّش گریه می کند ما هم اگر بتوانیم مقداری صبح و مقداری شب گریه کنیم، این گریه ها باعث ایجاد سنخیت می شود.
@avaymarefat
3.05M
#سؤال:
آیا خواب های اهل سلوک حجت است؟
چه معیاری برای تشخیص خواب درست از غلط هست؟ طرفداران فرقه مدعی یمانی می گویند شما در خواب می فهمی ما حق هستیم آیا این ادعا درست است؟
#جواب در این صوت☝️
@avaymarefat