eitaa logo
آوای معرفت
368 دنبال‌کننده
934 عکس
673 ویدیو
250 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 شهید زین الدین: «هرگاه در شب جمعه شهدا را یاد کنید، آنها شما را نزد اباعبدالله (ع) یاد می کنند.» 🔸همیشه در سلام و احوال پرسی کردن از همه سبقت می گرفت و از این حیث زبانزد بود. مسئول دفترش می گفت در چند سالی که کنار او بودم آرزو داشتم فقط یک بار من اول به او سلام کنم و سال ها موفق به این امر نشدم تا اینکه... 🔸تا اینکه روزی او می خواست از پله های طبقه بالا پایین بیاید و من که پایین بودم و قصد بالا رفتن را داشتم صدایش را از پایین شنیدم و با خود گفتم باید همین جا بمانم تا پایین بیاید و با غافل گیری به او سلامی کنم و بالاخره پیروز شوم. 🔸به ناگاه بدون اینکه ایشان را ببینم صدای سلام دادن و احوالی پرسی کردن او خطاب به خود را شنیدم! بله، او در آینه ای که در طبقه بالا نصب بود من را مشاهده کرد و از همان بالا سلام و احوال پرسی را شروع نمود.☺️ 🔸او کسی نبود جز همان شهیدی که حاج قاسم در سال ۹۸ به مدت ۴ ساعت با لباس نظامی پشت درب اتاق عمل ماند تا نوه اش پس از عمل به هوش بیاید. دختر آن شهید و مادر آن طفل به او گفته بود شما چرا این همه وقت خود را صرف ما می‌کنید؟ شما الان باید در سوریه باشید، یک خاورمیانه زیر انگشت شماست! اما حاج قاسم جواب داد من آنجا را به دست پدر شما سپردم و به اینجا آمدم! 🔸حاج قاسم او را امامزاده کرمان معرفی و اعلام نمود که او حاجت همه را می‌دهد و تا قبل از مزار حاج قاسم، مزار او شلوغ ترین و پرطرفدارترین مزار در گلزار شهدای کرمان بود. ♦️او کسی نبود جز شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول تبلیغات لشکر ۴۱ ثارالله کرمان. شادی روحش صلوات 👇 @ravayatefathavini
💠 نکاتی از زندگی مرحوم 🔻 یکی از امتیازاتی که مرحوم حاج‌آقا (آیت‌الله ناصری) داشتند، این بود که می‌فرمودند من وقتی چهارده سال داشتم، همراه پدر و مادر و دو-سه تا خواهر، در نجف زندگی می‌کردیم. 🔸 مادرم، زنی بسیار زاهده بود! ما آنقدر فقیر بودیم که حتّی زندگی‌مان تأمین نبود! خانه‌ای حدوداً ۴۵ متری داشتیم که فقط یک اتاق داشت. پدرم، ملتزم به درسش بود و صبح می‌رفت و شب می‌آمد و گاهی شب‌ها هم در مدرسه می‌خوابید. 🔹 ایشان می‌گفتند که مادرم در آن زمان، به خاطر کمک به شوهرش، کرباس می‌بافت تا بتواند درسش را بخواند. گوشه‌ای از همان خانه‌ی کوچک، دستگاه کرباس‌ بافی گذاشته بود و اینقدر بافته بود که برایش ملکه شده بود و شب‌ها که فرزندان می‌خوابیدند، همان چراغ نفتی را هم خاموش می‌کرد که نفت مصرف نشود - اینقدر وضعشان خوب نبوده است!- و در تاریکی، کرباس می‌بافت. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
ادامه قبل.. 🔻 ایشان می‌گفتند وقتی که مادرم فرزند چهارمش را باردار شد، دیگر تحمّلش تمام شد و به سمت صحن حرم آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام رفت و عرض کرد که یا امیرالمؤمنین، من دیگر توان ندارم. 🔸 ایشان در همان حالی که باردار بود، امروز بچه‌اش را دفن کردیم و فوت کرد و فردا، مادر را. ایشان، در همان صحن طوسی هم دفن شده است که شاید فضای کمی تا قبر مطهّر، فاصله دارد. 🔹 اینکه چطور چنین قبری، نصیب چنین خانم فقیری می‌شود هم جریانی دارد. از بس که زن زاهده‌ای بوده است! می‌فرمودند که مادر من، همان وقت هم فقط کرباس می‌پوشید [که لباس درجه دو یا درجه سه به حساب می‌آمد] و وضع خوبی نداشتند. 🔸 ایشان می‌فرمودند که از وقتی که مادرم مُرد، پدرم هم در مدرسه بود و من، شکسته شدم و به عزّت امیرالمؤمنین علیه‌السلام پناه بردم. مرتّب به آنجا می‌رفتم و خود را محضر ایشان، عرضه می‌کردم. 🔹 این، یک نکته در زندگی ایشان بود و گویا از آنجا، به سمت مسجد سهله و آقا بقیّةالله علیه‌السلام سوق داده شدند. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🔻 نکته‌ی دیگر در مورد مرحوم ابوی رحمت الله علیه؛ اینکه رفقای خوبی در نجف نصیبشان شد؛ یعنی از ابتدا، رفقایی اهل معنا و متّقی داشتند. 🔸 این مطلب را هم بگویم که یادگار ایشان از نجف است که همراه خود، آورده بودند؛ پسر آیت‌الله‌العظمی سید مرتضی کشمیری، سید محمّد کشمیری بود که خودش هم مشهور به کرامات بود. ابوی (آیت‌الله ناصری) می‌گفتند که یکی از آقایان نجف، به من گفت که این آقا سیّد محمد کشمیری، خیلی به تو عنایت دارد! برو و هدیه‌ای معنوی و ارزشمند از او بگیر. 🔹 روزی درب خانه‌شان رفتم و خیلی به من محبّت کرد و با من گرم گرفت که حاج شیخ محمد! کجایی و چطوری و بچه‌ها چطور هستند و این امور. گفتم که آقا، کسی به من سفارش کرده است که بیایم و از شما، هدیه‌ای معنوی بگیرم. ایشان گفتند که اجازه بده و تأمّلی کردند. 🔸 ایشان فرمودند که حاج شیخ محمّد! من خودم وقتی گرفتار می‌شوم، از این هدیه و اسم، اثر دیده‌ام. ایشان فرموده بودند که در سفری که به کشور دیگری رفته بودم، هیچ آدرسی [از مقصد] نداشتم و این هدیه و اسمی که به تو می‌گویم را شروع کردم بگویم و گویا طوفان و بادی، شروع به وزیدن کرد و بعداً‌ فهمیدم و متوجّه شدم که در همان کوچه‌ای هستم که باید باشم و دربِ همان خانه‌ای هستم که به دنبالش بودم. 🔹 آن اسم که خود من هم از آن اثر دیده‌ام و تکرارش راه‌گشا است، ‌این است: «یا صاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان أغثنی». 🔸 این را خود آن آقا سید محمّد کشمیری، با خط خوشی که داشتند، برای ایشان نوشته بودند. ابوی، آن نوشته را از نجف به ایران آورده بودند و از آن عکس گرفته بودند و تابلو کرده بودند و به دوستان، هدیه می‌دادند. «یا صاحب الزمان ادرکنی یا صاحب الزمان أغثنی». کد ۲۴۹۵۴ [انتشار به مناسبت برگزاری همایش ملی سالک الی الله] ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
4_5974248149517074778.mp3
7.13M
* 🎧 تشرف علی بن مهزیار 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۳ دقیقه 🔸بسیار زیبا و شنیدنی استفاده از این فایل به همه همراهان محترم کانال توصیه می شود.
🔻 بهترین، زیباترین، عفیف‌ترین، پاک‌ترین زن بفرستد دنبال رسول خدا، زانو بزند، خود را بیاورد در حدی که مرسوم نیست یک زن خواستگاری کند از یک مرد؛ ولی این کار را بکند، بعد بگوید من از مال خود مهریه را قبول می‌کنم، خود او بداند دارد چه کار می‌کند، تمام این سرمایه را یکجا در اختیار رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم قرار بدهد و خود او در سخت‌ترین مقاطع اقتصادی قرار بگیرد، گاهی کمترین امکانات دیگر در خانه آن‌ها نباشد و یک بار به رخ رسول خدا صلی الله علیه وآله نیاورد. 🔸 دشمنی مردم با او شروع بشود و وقتی رسول خدا به خانه می‌آیند، خستگی‌های بیرون از منزل خود را با ملاقات این بزرگوار رد کنند. یک بار ناراحتی‌های اطراف را در چهره خود نگه ندارد و آن را مدیریت کند. این همه فضیلت! این همه کرامت! 🔹 بین زن و شوهر خیلی حرف‌ها دیگر راحت رد و بدل می‌شود؛ اما حضرت خدیجه سلام الله علیها در آخر عمر عرض کند که یا رسول الله! من یک عرضی دارم؛ ولی خجالت می‌کشم بگویم، حالا که آن طرف رفتید دختر خود را می‌فرستم تا خدمت شما بگویند. 🔸 پیغمبر خدا می روند و حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها می‌آیند و می‌گویند: «پدر! مادر می‌گوید من یک کفن برای خود تهیه نکردم و تقاضا دارم آن عبای خود را که در موقع وحی بر سر خود می‌کشیدید آن را کفن من کنید.» 🔹 این همه بزرگواری؟! این است که اهلبیت علیهم‌السلام به این مادربزرگ افتخار می‌کنند. هرچه هست در یافتن نقطه‌های هویتی کرامت است، 🔸 این‌ها در تنهایی نصیب انسان می‌شود، این‌ها در گذشت نصیب انسان می‌شود، این‌ها در سحر نصیب انسان می‌شود، این‌ها در ارتباط با قرآن نصیب انسان می‌شود. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) : 📡«دشمنان اسلام مشغولند، و از بهترين ابزارها براى كوبيدن اسلام استفاده مى‌كنند. اين واقعيتى است. 🗯در گذشته‌ها اگر مى‌گفتند «دشمنان، عليه اسلام فعّاليت مى‌كنند»، واقعاً موضوعِ افسانه‌وارى به ذهن ما مى‌رسيد. ☀️اما امروز چنين فعّاليتى عينى و ملموس است. ♨️همه‌ى همّت دشمنان اين است كه پايه‌ى تفكّر اسلامى را در ذهنها شُل كنند. ❗️تفكر حكومت اسلامى؛ مهم‌ترين نقطه‌ى هدف دشمن البته، تفكّر اسلامى، مظاهرى دارد. ⚠️اساس قضيه هم از نظر آنها، عبارت است از فكرى كه نظام سياسىِ اسلامى بر آن مى‌چرخد؛ يعنى فكر و . 🍂هر چه را كه به اين ارتباط دارد، مى‌خواهند در ذهنها خراب كنند. ⁉️در عدّه‌اى به صورتِ ايجاد شبهه در خودِ خدا، در اصل دين و در اصل اسلام؛ ⁉️در عدّه‌اى به صورتِ ايجاد شبهه در توانايى اسلام؛ ⁉️در عدّه‌اى به صورتِ ايجاد شبهه در مسأله‌ى اختلاط دين و سياست؛ ⁉️در عدّه‌اى به صورتِ ايجاد شبهه در مسؤوليت به عهده گرفتنِ روحانيت ⁉️و در عدّه‌اى به صورتِ ايجاد شبهه در اين‌كه «آيا اساساً مصلحت هست دين، دنيا را اداره كند؟» 🌱امروز اين فكر، در جاهايى به صورت دلسوزى براى دين، در حال رايج شدن است. 📍آن وقت نتيجه مى‌گيرند كه «نه؛ مصلحت نيست👈زيرا اداره‌ى دنيا، قهراً نوعى نگرانى و نارضايى از طرف اهل دنيا در خود دارد و دين نبايد خودش را در معرضِ نارضايى قرار دهد.» اين حرفِ حق به جانبى است ديگر. مثل اين است كه به شما بگويند: «آقا! شما روحانى هستيد؛ خوب است رئيس سازمان اوقاف نشويد. به خاطر اين‌كه اگر كسى سازمان اوقاف و يا فلان موقوفه را در اختيار داشته باشد، بالاخره يك عدّه از او ناراضى مى‌شوند و مناسبِ لباس شما نيست كه كسى از دستتان ناراضى شود.» حرف، حرفِ ظاهرالصّلاحى است؛ ⚠️اما با اين حساب، پيغمبر هم العياذ باللَّه بر خلاف مصلحت اسلام اقدام كرد كه آن همه آدم را كشت! يا اميرالمؤمنين عليه‌الصّلاة والسّلام آن همه آدم را در سه جنگ كشت!» 1373/3/9 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🔺️روایت باهتوهم در نگاه بزرگان(۴): «اینی که اصلاً این کار [غیبت] جایز است یا جایز نیست ولو به قصد اصلاح باشد، این را نمیشود به طور مطلق یک چنین چیزی را پابند شد؛ که ما بگوئیم ما چون میخواهیم در امر جامعه اصلاح کنیم، پس زیدی را، عمروی را یا یک جریانی را به طور مطلق مورد تهاجم قرار بدهیم، غیبت کنیم؛ حالا آن کسانی که این کارها را میکنند، خیلی اوقات به غیبت هم اکتفاء نمیکنند؛ خب، ملاحظه میکنید دیگر. گاهی چیزهائی را می‌آورند که معلوم نیست حدِّ غیبت بر او صادق باشد؛ شاید مصداق تهمت است، مصداق افتراء است، مصداق قول به غیر علم است، مصداق سبّ و شتم است؛ نمیشود این را گفت که اگر طرف قصد اصلاح دارد، پس بنابراین این جایز است برای او، نه؛ موارد استثناء همان مواردی است که [در کتب فقهی] ذکر شده است...البته انتقاد منطقی، گفتن حرف صحیح اینقدر حرف‌های آشکار وجود دارد که انسان اگر ذکر آنها را بکند، اصلاً هم غیبت نیست، و می‌تواند انسان نقد بکند. بله مسلّم است، امروز یک جریان صحیح و حقّی در جامعه‌ی ما وجود دارد، جریان‌های باطلی هم وجود دارد که به انواع و اقسام طرق می‌خواهند جامعه را خراب کنند، انقلاب را منحرف کنند؛ در این شکی نیست. آدم‌هائی هم در رأس این جریانات هستند. چه لزومی دارد که انسان به این آدمها تهمت بزند. چه لزومی دارد که غیبت اینها را بکند. حرف آشکار اینقدر دارند؛ همان حرف‌های آشکار را بیان بکنند، تبیین بکنند، توضیح بدهند، مطلب روشن خواهد شد؛ هیچ نیازی به غیبت کردن نیست که آدم بگوید حالا ما برای اصلاح مثلاً غیبت میکنیم. 🎤 معظم انقلاب ۱۳۸۹/۱۰/۰۷ منبع👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عجب جلسه خاطره انگیزه‌ای عجب منبر زیبایی این کلیپ را دست به دست کنید همه ببینند. ╭❀🕊🌼🍃❀╮ ╰❀🍃🌼🕊❀╯
سلام علیکم و رحمة الله. أسعد الله أیامکم.💐💐💐 خورشید، محمد است و صادق ماه است خورشیــد همیشـه با قمــر همـراه است یعنی کـه ولادت امام صــادق در روز ولادت رسول الله است 👌أشبه الناس به پیامبر 😍 💠 می‌فرماید: ❇️ صلی الله علیه و آله فرمود: ✅ أَ لَاأُخْبِرُكُمْ بِأَشْبَهِكُمْ بِي؟ قَالُوا: بَلى‏ يَا رَسُولَ اللَّهِ. ✅ قَالَ: أَحْسَنُكُمْ خُلُقاً، وَ أَلْيَنُكُمْ كَنَفاً، وَ أَبَرُّكُمْ بِقَرَابَتِهِ، وَ أَشَدُّكُمْ حُبّاً لِإِخْوَانِهِ فِي دِينِهِ، وَ أَصْبَرُكُمْ عَلَى الْحَقِّ، وَ أَكْظَمُكُمْ لِلْغَيْظِ، وَ أَحْسَنُكُمْ عَفْواً، وَ أَشَدُّكُمْ مِنْ نَفْسِهِ إِنْصَافاً فِي الرِّضَا وَ الْغَضَبِ». 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 ✅ آیا شما را از شبیه ترینتان به خودم با خبر نسازم؟ گفتند: آرى اى رسول خدا! ✅ایشان فرمودند: ✳️ کسی است که: 1⃣ خوش اخلاق تر، 2⃣ و مهربانتر، 3⃣ و به خویشانش نیکوکارتر، 4⃣ و نسبت به دیگران دوستدارتر، 5⃣ و بر حق شکیباتر، 6⃣ و در خشم صبورتر، 7⃣ و با گذشت‌تر، 8⃣ و درخرسندى و خشم با انصاف‌تر باشد، (این شخص، شبیه ترین شما به من است). 📚منابع: الکافي، ج۳، ص۶۱۰، ح۳۵؛ تحف العقول، ص۴۸؛ من لا يحضره الفقيه، ج۴، ص۳۷۰؛ معدن الجواهر، ص۶۲؛ کنز الفوائد، ج۲، ص۱۱؛ مشکاة الأنوار، ص۲۳۸؛ أعلام الدین، ص۱۱۹؛ الوافي، ج۴، ص۱۶۷؛ وسائل‌ الشيعة، ج۱۵، ص۱۹۳؛ بحار الأنوار، ج۶۶، ص۳۰۶
الآن در خیابان این را دیدم عکس گرفتم. هدیه به طلاب عزیز. کسی مشتاق امام رضا علیه السلام است بسم الله
5.64M
امروز داشتم درمورد ظلم و ستم روایات رو مطالعه می‌کردم. یک عده روایات می‌گفتند انسان نباید در برابر ظلم سکوت کند نباید ظلم پذیر باشد باید بر علیه ظالم اقدام کرد خلاصه در مذمت انظلام و ظلم پذیری بود باز یک عده روایات در مدح بخشش کسی که به تو ستم کرده بود به عنوان مثال رسول الله می‌فرمایند یکی از سفارشات خدا به من این است که نسبت به کسی که به من ظلم کرده عفو کنم. چطور این روایات با هم جمع می‌شوند؟ یک عده میگه ظالم رو ببخش یک عده میگه نبخش، ظلم پذیر نباش و بر علیه اون اقدام کن. این سوالات در صوت آمده. 👆
شیخ ابن فَهد در کتاب «عدّة الدّاعی» از امام رضا(علیه‌السلام) روایت کرده: هرکس پس از نماز صبح این کلمات را بر زبان جاری کند، حاجتی نخواهد مگر آنکه برایش فراهم شود و خداوند آنچه برای او اهمیت دارد برایش آماده سازد و آن کلمات این است: بِسْمِ اللّٰهِ وَصَلَّى اللّٰهُ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِهِ، ﴿وَأُفَوِّضُ أَمْرِى إِلَى اللّٰهِ إِنَّ اللّٰهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ، فَوَقَاهُ اللّٰهُ سَيِّئاتِ مَا مَكَرُوا﴾، ﴿لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ، فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذَلِكَ نُنْجِى الْمُؤْمِنِينَ﴾. ﴿حَسْبُنَا اللّٰهُ وَنِعْمَ الْوَكيلُ، فَانْقَلَبُوا بِنِعْمةٍ مِنَ اللّٰهِ وَفَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ﴾، مَا شَاءَ اللّٰهُ لَا حَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ، مَا شَاءَ اللّٰهُ لَامَا شَاءَ النَّاسُ؛ مَا شَاءَ اللّٰهُ وَإِنْ كَرِهَ النَّاسُ، حَسْبِىَ الرَّبُّ مِنَ الْمَرْبُوبِينَ، حَسْبِىَ الْخالِقُ مِنَ الْمَخْلُوقِينَ، حَسْبِىَ الرَّازِقُ مِنَ الْمَرْزُوقِينَ، حَسْبِىَ اللّٰهُ رَبُّ الْعالَمِينَ، حَسْبِى مَنْ هُوَ حَسْبِى، حَسْبِى مَنْ لَمْ يَزَلْ حَسْبِى، حَسْبِى مَنْ كَانَ مُذْ كُنْتُ لَمْ يَزَلْ حَسْبِى، حَسْبِىَ اللّٰهُ، لَاإِلٰهَ إِلّا هُوَ، عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ، وَهُوَ رَبُّ الْعَرْشِ الْعَظِيمِ. به نام خدا، درود خدا بر محمد و خاندانش، «من کارم را به خداوند وامی گذارم؛ زیرا خداوند به بندگان بیناست؛ پس [در نتیجۀ واگذاری کارش به خداوند] خداوند او را از نقشه های شوم آنان [که می خواستند بر ضد وی به کار گیرند] حفظ کرد»، «معبودی جز تو نیست، تو [از هر عیب و نقصی] منزّهی، همانا من [به سبب کناره گیری از قومم بدون اِذن تو،] از ستمکاران بر خود هستم؛ پس دعایش را مستجاب کردیم و از اندوه نجاتش دادیم و مؤمنان را این گونه نجات می دهیم»، «خداوند برای ما بس است و او نیکو کارسازی است؛ [آنان بدون توجه به سخنان منافقان و عوامل نفوذی در جنگ «حَمراءُ الاَسَد» شرکت کردند]، پس با نعمت و احسانی بزرگ از سوی خدا [از جبهۀ جنگ] بازگشتند درحالی که هیچ آسیبی به آنان نرسیده بود» آنچه خدا بخواهد همان می‌شود، هیچ نیرو و توانی نیست جز به خدای [بلندمرتبه بزرگ]؛ آنچه خدا بخواهد آن می‌شود نه آنچه مردمان بخواهند؛ آنچه خدا بخواهد خواهد شد گرچه مردمان خوش ندارند، کفایت می‌کند پروردگار مرا از یاری پروردگان، آفریدگار مرا از کمک آفریده‌ها، روزی دهنده مرا از لطف روزی‌خواران، خدای یکتا پروردگار جهانیان کفایتم می‌کند، مرا بس است آن‌که به‌حقیقت مرا بس است، مرا بس است آن‌که همواره مرا بس است، مرا بس است آن‌که همواره از آنگاه‌که بوده‌ام مرا بس بوده است، مرا بس است خدایی که معبودی جز او نیست، بر او توکل نمودم و اوست پروردگار عرش بزرگ. ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام: زلزله ویرانگر ۱۵ مهر یک شکست اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم خورده. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است من میگویم این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست. ۱۴۰۲/۷/۱۸
* 🔻اگر عظمت اسماء خدا و هم آغوشى با اسماء اللّه‏ را به ما بفهمانند و بچشانند باب جديدى برايمان باز مى‏‌شود. ما به اشتباه اسماء الهی را خيلى مرده تصور كرده‌ايم. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
خدا رحمت کند مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی را او از تفسیر آیه 14 سوره حشر لاَ یُقَاتِلُونَکُمْ‌ جَمِیعاً إِلاَّ فِی‌ قُرًى‌ مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ‌ وَرَاءِ جُدُرٍ بَأْسُهُمْ‌ بَیْنَهُمْ‌ شَدِیدٌ تَحْسَبُهُمْ‌ جَمِیعاً وَ قُلُوبُهُمْ‌ شَتَّى‌ ذلِکَ‌ بِأَنَّهُمْ‌ قَوْمٌ‌ لاَ یَعْقِلُونَ‌ یک راهبرد قرآنی برای مبارزه صهیونیسم استخراج کرد و آن «ورود به حصار» بود، رزمندگان فلسطینی از این راهبرد فتح و پیروزی عملیات طوفان الاقصی را خلق کردند. قرآن می گوید؛ «تو قلعه را بشکن وارد حصار آنان بشو آنها دست‌ها را بالا می‌برند آنها محال است قتال کنند مگر اینکه پشت دیوار باشند تو دیوار را خراب کن آنها تسلیم خواهند شد».
❓آیا مراد از "تحت" در آیات "جنات تجری من تحتها الانهار" و آیه شریفه "تجری من تحتهم الانهار" یکی است؟ ✍جواب آیت الله الهی قمی: تفاسیری بیان شده است ولی اینگونه است که "تحتها" در آیه شریفه وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَنُدْخِلُهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا(نساء، 122) به معنای کف جنت و روی زمین آن است نه زیر جنت و از آن جهت که پایین درختان جنت است تحتها گفته شده است یعنی تحت اشجارها و "تحت" در تحتهم الانهار به معنای آن است که در منظر و معرض دید بهشتیان هست به گونه ای که این نهرها در مقابل دید آنهاست تحتهم أی بین أیدیهم و شبيه همین معنا در آیه شریفه أَلَيْسَ لِي مُلْكُ مِصْرَ وَهَٰذِهِ الْأَنْهَارُ تَجْرِي مِنْ تَحْتِي(زخرف، 51) می باشد یعنی اینکه رود نیل تحت اشراف و در معرض دید و مقابل فرعون بوده  همان "بین یدی" و لکن سلطه و اشراف هم در آن لحاظ شده است و لذا وقتی گهواره موسی نزدیک شد فرعون از کاخ خود که اشراف بر نیل داشت او را نظاره کرد تا به کاخ رسید و همچنین شبیه این معناست در مورد حضرت مریم سلام الله علیها که فرمود قَدْ جَعَلَ رَبُّکِ تَحْتَکِ سَرِیّا(مریم، 24) یعنی در مقابل او و بين يديها.
🔸مرا مغنی اللبیبی بود روزی / فقاهت را امیدی بود روزی 🔸چرا موج فتن در ما اثر کرد / مطولهای ما را مختصر کرد 🔸معالم نردبان آسمان بود / چراغ راه استنباطیان بود 🔸چرا برداشتند این نردبان را / چرا بستند راه آسمان را 🔸کتاب علم را تلخیص کردند / به ما بیچارگان تدریس کردند 🔸صرف میر و امثله یادش بخیر / صیغه های مشکله یادش بخیر 🔸حجره تاریک و تنگی داشتیم / سفره بی آب و رنگی داشتیم 🔸بحث، ما را عاشق خود کرده بود / لمعه ما را لایق خود کرده بود 🔸نفرت از هر خودستایی داشتیم /خلق و خوی روستایی داشتیم 🔸راه و رسم بندگی یادش بخیر/ روزگار سادگی یادش بخیر 🔸کجا رفت آیین صوم و سکوت / ابو حمزه خواندن هنگام قنوت 🔸کجایند مردان کشف و شهود / سرایر نشینان یوم الخلود 🔸کجایند مردان شب زنده دار/خدایان اخلاص و علم و وقار 🔸ما به بزم علم نامحرم شدیم / زهر نوشیدیم و بی مرهم شدیم 🔸بس که بر خوان شکم بنشسته ایم/شاهراه علم بر خود بسته ایم 🔸ما که سنگ علم بر سر می زنیم / در سراب "نمره" پر پر می زنیم 🔸به نام امتحان معتاد گشتیم / سراغ علم در خرداد گشتیم 🔸درد مرشد داشتن کمرنگ شد / قلب برخی بهر منصب تنگ شد 🔸گر ز ارزشهای خود غفلت کنیم / خویش را بی ارج و بی قیمت کنیم 🔸ما کجا آسایش و آسودگی/ ما کجا دنیا و این آلودگی 🔸هر که از جا برنخیزد مرد نیست / هر که از میدان گریزد مرد نیست 🔸خدایا دارم از شورا گلایه / شده این حوزه ها عین اداره 🔸چرا پنجشنبه ها تعطیل هستیم؟ / چنین شد راه بر تحصیل بستیم 🔸به حوزه این همه تعطیل ننگ است / الاغ درس و تحصیلات لنگ است 🔸اگر چه سالها در حوزه هستیم /هنوز اندر خم یه کوچه هستیم 🔸ز بهر نمره ما تحصیل کردیم / تجمل را به خود تحمیل کردیم 🔸خداوندا چه علم این چه علم است؟ / که بهر نمره و پاس دو ترم است 🔸ما به خورد و خواب عادت کرده ایم / تکیه بر آرنج راحت کرده ایم 🔸غم برای نوع عنوان می خوریم/ غصه آب و غم نان می خوریم 🔸گفت عالم در کجا گردد هلاک / گفتمش در لقمه های شبهه ناک 🔸شبهه خوارانند بی سوز و گداز / بی نصیب از لذت راز و نیاز 🔸می کنم در عالم آن روز سیر / یاد آن طلاب باهمت بخیر 🔸عادت هر روزشان ایثار بود / قلبشان از نور حق سرشار بود 🔸از چه رو ما خود فریبی می کنیم / با هم احساس غریبی می کنیم 🔸شیوه همسایگی در پیش بود/ حرفهاشان واقعا بی نیش بود 🔸ما چرا این راه را گم کرده ایم / اکثرا در نمره دربست برده ایم 🔸نمره ها ما را اسیر خویش کرد / خلق را یکباره بی تشویش کرد 🔸طفل تحقیق و تعلم خار شد / بحث کردن از عقاید عار شد 🔸از حضور عالمان دین جدا / شد لباس پاک روحانی دو تا 🔸ساعتی از روز را روحانی اند / ساعتی دیگر کت و شلواریند 🔸خلق را در اشتباه انداختند / عزت خود را به چاه انداختند 🔸شده اصل ملاک درس ما بیست / ز درس شیخ طوسی ها خبر نیست 🔸ز مرشدهای رهرو کم خبر هست / که دستورات بعضی کم اثر است 🔸خداوندا چه درد است این چه درد است / که فولاد دلم را آب کرده است 🔸مرا ای دوست، درد طـَلْبگی کشت / چه درد است این، مرا شرمندگی کشت 🔸شان ما بالاتر از این حرفهاست / عزت یک حوزه فوق جمله هاست 🔸ما که باید صاف و مولایی شویم / ننگمان باشد که دنیایی شویم منبع: نشریه حجره، شماره13و14، مهر و آبان1383
عصمت انبیاء و اهلبیت علیهم السلام در مسیر سیر الی الله است. و متناسب با اقتضائات جامعه و شرایط پیرامونی و شخصی هر پیامبر و امامی ظهور متفاوت دارد.(۱)
تفاوت شریعت انبیای الهی با توجه به اقتضائات گوناگون(۲)
تفاوت شریعت انبیای الهی با توجه به اقتضائات گوناگون(۳) چرا حضرت عبدالمطلب و ابوطالب(علیهما السلام) تابع شریعت حضرت ابراهیم(علیه السلام) بوده اند نه بقیه انبیاء
تفاوت شریعت انبیای الهی و ائمه علیهم السلام با توجه به اقتضائات گوناگون(۴) تفاوت سیره اهلبیت در حوزه مسائل فردی
تفاوت شریعت انبیای الهی و ائمه علیهم السلام با توجه به اقتضائات گوناگون(۵) تفاوت سیره اهلبیت در حوزه مسائل فردی تفاوت سیره غذایی اهلبیت(علیهم السلام) نقدی بر برخی گزاره های طب سنتی که همه رفتارهای طبی اهلبیت را عمومی و دینی تلقی کرده اند