eitaa logo
آوای معرفت
364 دنبال‌کننده
961 عکس
720 ویدیو
251 فایل
مباحثی معرفتی درباره خودشناسی و خودسازی، زمینه ساز تحقق بندگی برای فرج و ظهور و قیامت شخصی و ورود به بهشت لقای الهی ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻نکته مهمی که در کارتون پینوکیو بود و خیلی از ماها بهش توجه کافی نکردیم! حتما ببینید تا سراب جلوه های غرب که چون تله ای تزیین شده برای بردگی و استثمار سایر انسانهاست را بهتر بفهمید 📜 اساطیر نامه | مروری بر تاریخ https://eitaa.com/joinchat/2868183226Cfce63ae436
۲۱ آبان ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخرین خبرها از نبرد زمینی تن با تانک در شهر غزه از روی نقشه ✅ عضویت در سیاست نیوز https://eitaa.com/joinchat/3380674572C173c961ec1
۲۲ آبان ۱۴۰۲
نشانه‌ای از شکست راهبرد اسرائیل و سناریوهای احتمالی(مقاله مهم در تحلیل آینده جنگ غزه از یک کارشناس برجسته مسائل منطقه ای) 👇 B2n.ir/r99210
۲۲ آبان ۱۴۰۲
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 سلطه بر انسان؛ ورود اجنه و شیاطین به زندگی انسانها با فناوری های نوین! راه حل: 🔻این دعایی که امیرالمومنین علی علیه السلام شبی که جای پیامبر صلی الله علیه وآله خوابیدند، آن را برای حفظ خواندند(دعای اصبحت اللهم...در تعقیبات نماز صبح)؛ حیف این ادعیه است که خوانده نمی‏ شود، غذاهای آماده‌ی مقوّی است؛ ولی معده‏ ها خراب است. این دعا هم با کلمه‌ی «أَصْبَحْتُ» شروع شده است و هم با کلمه‌‌ی «امسیت» مثل اینکه دعا، هم صبح و هم شب باید خوانده شود. آن‏ ها که بچه‏ ای دارند و نزدیک به خطر و چشم‌زدن است، این دعا (دعای اصبحت) را می‏ نویسند و اگر همراهش باشد، خیلی مؤثر است. @avaymarefat
۲۵ آبان ۱۴۰۲
* 🔻این دعایی که امیرالمومنین علی علیه السلام شبی که جای پیامبر صلی الله علیه وآله خوابیدند، آن را برای حفظ خواندند؛ حیف این ادعیه است که خوانده نمی‏ شود، غذاهای آماده‌ی مقوّی است؛ ولی معده‏ ها خراب است. این دعا هم با کلمه‌ی «أَصْبَحْتُ» شروع شده است و هم با کلمه‌‌ی «امسیت» مثل اینکه دعا، هم صبح و هم شب باید خوانده شود. آن‏ ها که بچه‏ ای دارند و نزدیک به خطر و چشم‌زدن است، این دعا (دعای اصبحت) را می‏ نویسند و اگر همراهش باشد، خیلی مؤثر است. 🔸متن دعا: أَصْبَحْتُ‏ اللَّهُمَ‏ مُعْتَصِماً بِذِمَامِكَ الْمَنِيعِ الَّذِي لَا يُطَاوَلُ وَ لَا يُحَاوَلُ مِنْ كُلِ‏ غَاشِمٍ وَ طَارِقٍ مِنْ سَائِرِ مَا خَلَقْتَ وَ مَنْ خَلَقْتَ مِنْ خَلْقِكَ الصَّامِتِ وَ النَّاطِقِ فِي جُنَّةٍ مِنْ كُلِّ مَخُوفٍ بِلِبَاسٍ سَابِغَةٍ وَلَاءِ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكَ مُحْتَجِباً مِنْ كُلِّ قَاصِدٍ لِي إِلَى أَذِيَّةٍ بِجِدَارٍ حَصِينٍ الْإِخْلَاصِ فِي الِاعْتِرَافِ بِحَقِّهِمْ وَ التَّمَسُّكِ بِحَبْلِهِمْ مُوقِناً أَنَّ الْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِيهِمْ وَ بِهِمْ أُوَالِي مَنْ وَالَوْا وَ أُجَانِبُ مَنْ جَانَبُوا فَأَعِذْنِي اللَّهُمَّ بِهِمْ مِنْ شَرِّ كُلِّ مَا أَتَّقِيهِ يَا عَظِيمُ حَجَزْتُ الْأَعَادِيَ عَنِّي بِبَدِيعِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ إِنَّا جَعَلْنا مِنْ بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَ مِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْناهُمْ فَهُمْ لا يُبْصِرُونَ‏. (طوسى، محمد بن الحسن، مصباح المتهجّد و سلاح المتعبّد - بيروت، چاپ: اول، 1411 ق، ج1، ص212؛) ادامه دارد...
۲۵ آبان ۱۴۰۲
ادامه مطلب قبل... 🔻این دعای لیله المبیت هم بسیار مجرّب است. عجیب است که در این دعا خیلی شفاف صحبت می‏ کند که خودت را چطوری به خدا بسپار و یک حصنِ حصین و یک چارچوب امانی درست می‏ کند؛ لباس عافیت و سلامت از خوف، دلهره، اضطراب و مشکل را، یک لباسی فرض می‏ کند که این لباس، تار و پودش ولایت و محبّت اهل‌بیت علیهم السلام است: «مِنْ کلِّ مَخُوفٍ بِلِبَاسٍ سَابِغَةٍ حَصِینَةٍ وَلَاءِ أَهْلِ بَیتِ نَبِیک” که این لباس مرا حفظ کند: «مِنْ کلِّ قَاصِدٍ لِی إِلَى أَذِیةٍ بِجِدَارٍ حَصِینٍ الْإِخْلَاصِ فِی الِاعْتِرَافِ بِحَقِّهِمْ وَ التَّمَسُّک بِحَبْلِهِمْ مُوقِناً أَنَّ الْحَقَّ لَهُمْ وَ مَعَهُمْ وَ فِیهِمْ وَ بِهِمْ” این لباس، خیلی محکم‌کاری شده است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری @avaymarefat
۲۵ آبان ۱۴۰۲
سؤال: منکَر یعنی چه؟ چرا باید از آن نهی کرد؟ جواب آیت الله جوادی آملی: تبه كاري ها وزشتي ها، كه خدا، انبيا، جان سالم و عقل بيدار آنها را نمي پسندد و آن ها را نمي شناسد «منكر» و نا شناس است تو هم آن را نشناس و اهل آن نباش. چون دين، آن را بيگانه دانسته است، با دست و زبان جلوي زشتي ها را بگير؛ بكوش تا زشتي را از خانواده و جامعه ريشه كن كني. @avaymarefat
۲۶ آبان ۱۴۰۲
✅ درس اخلاق آیت اللَّه‏ خوشوقت ❓نظر شما درباره دختری که ندارد و است، ولی حجاب درست و ساده ای دارد و مقید به اعمالی همچون نماز و غیره است، چیست؟ ✅ کم‌کم همه را از دست می‌دهد. او یک پله مانده تا بی‌حجابی، یک پله رفته و پله دوم، بی‌حجابی است. بهترین پوشش اسلامی است. ❓ اخیرا مدلهای جدید چادر هم آمده که راحت تر است ...؟ ✅ هیچکدام خوب نیست. همه اینها، ملّی مذهبی است و به درد ما نمی‌خورد. اینها فاصله شان با بی‌حجابی خیلی کمتر است. اما چادر اصلی اینجور نیست. همان چادر، قرنها زنها را نگه داشته است و بعد هم نگه می‌دارد. اگر به این دست بزنید، به طرف بی‌حجابی رفته ایم. @ahadis_tollab کانال احادیث الطلاب
۲۶ آبان ۱۴۰۲
۲۶ آبان ۱۴۰۲
در گلستان سعدی حکایت یکی از وزیران آمده است که فرزند کُودنش را برای تربیت نزد دانشمندی فرستاده بود به امید آن که بر سر عقل آید. مرد دانشمند مدتی او را تعلیم کرد ولی سودی نداشت به ناچار پیامی برای پدرش فرستاد که: «این عاقل نمی‌شود و مرا دیوانه کرد‌»! چون بُوَد اصل گوهری قابل تربیت را در او اثر باشد هیچ صیقل نکو نداند کرد آهنی را که بد گهر باشد سگ به دریای هفتگانه مشوی که چو ‌تر شد پلیدتر باشد خر عیسی گرش به مکه برند چون بیاید هنوز خر باشد. @avaymarefat
۲۸ آبان ۱۴۰۲
1-ادب توحیدی انبیاء در قرآن.m4a
29.79M
ادب توحیدی انبیاء الهی در قرآن ادب یعنی زیبایی در باور، عمل و اخلاق معیار تشخیص ادب چیست؟ تفاوت ادب دنیایی مادی با ادب الهی توحیدی شرکت های اخلاقی دنیایی و مادی در جهان معاصر @avaymarefat
۲۹ آبان ۱۴۰۲
۲-ادب_توحیدی_انبیاء_در_قرآن.m4a
27.31M
۲-ادب توحیدی انبیاء در قرآن
۲۹ آبان ۱۴۰۲
۳-ادب_توحیدی_انبیاء.حسن_تکوینی_و_تشریعی،توحیدمصداق.m4a
26.94M
۳-ادب توحیدی انبیاء حسن تکوینی و تشریعی، توحیدمصداقی
۲۹ آبان ۱۴۰۲
۴-ادب_توحیدی_انبیاء_در_قرآن.m4a
27.71M
۴-ادب توحیدی انبیاء در قرآن
۲۹ آبان ۱۴۰۲
: اسطوره ها بستری برای بیان حقایقِ غامض و پیچیده می باشند . هنگامی که یک حقیقت بیانش مشکل باشد باید صُوَر و صورتهایی برای آن تعریف نمود تا حقیقت را پیچیده در ملحفه ای از استعارات و کنایات و تشبیهات و تمثیلات ؛ قابل هضم و جذب برای ذهن ما باشد . ذهن بشر عادت ندارد که حقایق را عور و عریان و بگونه مطلق ادراک نماید لذا نیاز به صورت و قالبی دارد تا آنرا در یک هیئت و قالب ببیند و بپذیرد. نمادها و کهن الگوها؛ توتم ها و اسطوره ها و تشبیهات بیان کننده یک حقیقت متعال هستند نه پنهان کننده و تحریف کننده آن . ما با پردازش یک داستان اسطوره ای میخواهیم حقیقت را ملموس نمائیم نه اینکه آنرا تحریف کنیم و یا اینکه پنهان نمائیم . چون تفاوت درک و فرهنگ داریم (نظام حاکم بر حقایق ماورای دنیا و حس و ماده با نظام حاکم بر دنیا و ماده و محسوسات متفاوت است) و حقایق لخت و ذات بدون صورت به مذاق ما جور نیست . چه کسی میتواند پروتئین یا ویتامین را همین جوری در طبیعت بخورد؟ اما پروتئین در حبوبات و گوشت و ویتامین در سبزیجات و میوه پنهان است . حال به مذاق ما برای جذب مناسب است . اسطوره ها همانند یک سیب حقایق را پوشش میدهند همانگونه که سیب ویتامین را در نهاد خود دارد. اگر حقیقت ذات حق بدون صورت و صور عرضه گردد ادراک نمیگردد اما وقتی میگوئیم رحمان یعنی مهربان مثل مادر آنگاه درک میگردد چون به ذهن نزدیک میگردد.و... خداوند در مقام وحدت ذاتی خویش برای هیچ کس قابل درک نیست مگر اینکه در عالم کثرت اسماء و صفات و افعال تجلی و تنزل کرده و اسماء خویش را در صورت اشیاء ملکوتی و ملکی ظهور و بروز دهد.(کنت کنزاً مخفیاً فاحببت ان اعرف فخلقت الخلق لکی اعرف)(سنریهم آیاتنا فی الآفاق و الأنفس حتی یتبیّن لهم انّه الحقّ) امیدوارم با این مثالها توانسته باشم مطلب را واضح نموده باشم.سرّ وجود آیات متشابه و تمثیلات در قرآن و روایات همین است.(و هذا باب ینفتح منه الابواب)تمام اختلافات بین مخالفان و موافقان فلسفه و عرفان نظری ناشی از وجود آیات و روایات متشابه است یعنی موافقان تمام این آیات را صوری می دانند که حقیقت را باید از دل آن با کنایه فهمید نه اینکه هر چه ظاهر آن گفت همان را حقیقت تلقی کرد. اما مخالفان مباحث فلسفه و عرفان نظری،تمام این آیات و روایات متشابه را صریح در بیان حقایق و نظام حقایق گرفته و ظاهر آنرا بدون هیچ گونه تأویلی می پذیرند. حق یارو یاورتان @ejtehadjame
۲۹ آبان ۱۴۰۲
: ذهن انسان بیشتر تشبیه پذیر، تجسم پذیر، قالب پذیر(صورت ظاهری) و اسطوره پذیر است تا حقیقت پذیر(باطنی)! و اسطوره توانسته درسالهای دراز حقیقت را در میان خود حفظ کند. حال چگونه ذهن باید اسطوره را از حقیقت جدا کند مثل تعزیه ها، داستانها و روایتها و اسطوره ها و نمادها و شعائر دینی و آیات متشابه و تمثیلات قرآنی و روایی در بیان حقایق ماورای دنیا مثل بهشت و جهنم،حساب و کتاب و.. من چگونه ذهنم را حقیقت پذیر کنم؟ 👇👇
۱ آذر ۱۴۰۲
: اسطوره ها بستری برای بیان حقایقِ غامض و پیچیده می باشند . هنگامی که یک حقیقت بیانش مشکل باشد باید صُوَر و صورتهایی برای آن تعریف نمود تا حقیقت را پیچیده در ملحفه ای از استعارات و کنایات و تشبیهات و تمثیلات ؛ قابل هضم و جذب برای ذهن ما باشد . ذهن بشر عادت ندارد که حقایق را عور و عریان و بگونه مطلق ادراک نماید لذا نیاز به صورت و قالبی دارد تا آنرا در یک هیئت و قالب ببیند و بپذیرد. نمادها و کهن الگوها؛ توتم ها و اسطوره ها و تشبیهات بیان کننده یک حقیقت متعال هستند نه پنهان کننده و تحریف کننده آن . ما با پردازش یک داستان اسطوره ای میخواهیم حقیقت را ملموس نمائیم نه اینکه آنرا تحریف کنیم و یا اینکه پنهان نمائیم . چون تفاوت درک و فرهنگ داریم (نظام حاکم بر حقایق ماورای دنیا و حس و ماده با نظام حاکم بر دنیا و ماده و محسوسات متفاوت است) و حقایق لخت و ذات بدون صورت به مذاق ما جور نیست . چه کسی میتواند پروتئین یا ویتامین را همین جوری در طبیعت بخورد؟ اما پروتئین در حبوبات و گوشت و ویتامین در سبزیجات و میوه پنهان است . حال به مذاق ما برای جذب مناسب است . اسطوره ها همانند یک سیب حقایق را پوشش میدهند همانگونه که سیب ویتامین را در نهاد خود دارد. اگر حقیقت ذات حق بدون صورت و صور عرضه گردد ادراک نمیگردد اما وقتی میگوئیم رحمان یعنی مهربان مثل مادر آنگاه درک میگردد چون به ذهن نزدیک میگردد.و... خداوند در مقام وحدت ذاتی خویش برای هیچ کس قابل درک نیست مگر اینکه در عالم کثرت اسماء و صفات و افعال تجلی و تنزل کرده و اسماء خویش را در صورت اشیاء ملکوتی و ملکی ظهور و بروز دهد.(کنت کنزاً مخفیاً فاحببت ان اعرف فخلقت الخلق لکی اعرف)(سنریهم آیاتنا فی الآفاق و الأنفس حتی یتبیّن لهم انّه الحقّ) امیدوارم با این مثالها توانسته باشم مطلب را واضح نموده باشم.سرّ وجود آیات متشابه و تمثیلات در قرآن و روایات همین است.(و هذا باب ینفتح منه الابواب)تمام اختلافات بین مخالفان و موافقان فلسفه و عرفان نظری ناشی از وجود آیات و روایات متشابه است یعنی موافقان تمام این آیات را صوری می دانند که حقیقت را باید از دل آن با کنایه فهمید نه اینکه هر چه ظاهر آن گفت همان را حقیقت تلقی کرد. اما مخالفان مباحث فلسفه و عرفان نظری،تمام این آیات و روایات متشابه را صریح در بیان حقایق و نظام حقایق گرفته و ظاهر آنرا بدون هیچ گونه تأویلی می پذیرند. حق یارو یاورتان @ejtehadjame
۱ آذر ۱۴۰۲
🌹 46🌹 ✅ رسول‌خدا(صلی الله علیه وآله) فرمود: هرکس سوره زلزال را چهار بار بخواند، مانند این است که قران را ختم کرده.هرکس حین خواب سوره تکاثر را بخواند از فتنه‌های قبر در امان است.اگر نمی‌توانید هر روز هزار آیه قرآن بخوانید پس هر روز سوره تکاثر را بخوانید. ✅ امام‌صادق علیه السلام فرمود: هرکس بر خواندن سوره عادیات مداومت کند با علی علیه السلام محشور گردد. ✅ امام‌صادق علیه السلام فرمود: در برابر دشمنت سوره فیل را بخوان. ✅ امام‌صادق علیه السلام فرمود: کسی که سوره نصر را بخواند خداوند بر جمیع دشمنانش نصرت دهد و کفایتش کند. نکته مهم: از این روایات و دیگر احادیث فهمیده می شود که اثر و خاصیت هر سوره ای در خود سوره نهفته است یعنی اثر معنوی هر سوره ای خود سوره و محتوای سوره است انس زیاد با یک سوره در بلندمدت محتوای سوره را در جان و قلب و ذهن و زندگی انسان تحقق می دهد. مثلا محتوای سوره نصر،نصرت می آورد. سوره قدر،تقدیرات خوب می آورد. سوره تکاثر، توجه به قبر و برزخ و قیامت و فشار قبر و چشم برزخی.. است. سوره توحید، تقویت توحید است. سوره ذاریات افزایش رزق و روزی است. 🌹نقل از نرم افزار احادیث معنوی🌹
۱ آذر ۱۴۰۲
🌹 47🌹 ✅ رسول‌خدا(صلی الله علیه وآله) فرمود: هرکس سوره زلزال را چهار بار بخواند، مانند این است که قران را ختم کرده.هرکس حین خواب سوره تکاثر را بخواند از فتنه‌های قبر در امان است.اگر نمی‌توانید هر روز هزار آیه قرآن بخوانید پس هر روز سوره تکاثر را بخوانید. ✅ امام‌صادق علیه السلام فرمود: هرکس بر خواندن سوره عادیات مداومت کند با علی علیه السلام محشور گردد. ✅ امام‌صادق علیه السلام فرمود: در برابر دشمنت سوره فیل را بخوان. ✅ امام‌صادق علیه السلام فرمود: کسی که سوره نصر را بخواند خداوند بر جمیع دشمنانش نصرت دهد و کفایتش کند. نکته مهم: از این روایات و دیگر احادیث فهمیده می شود که اثر و خاصیت هر سوره ای در خود سوره نهفته است یعنی اثر معنوی هر سوره ای خود سوره و محتوای سوره است انس زیاد با یک سوره در بلندمدت محتوای سوره را در جان و قلب و ذهن و زندگی انسان تحقق می دهد. مثلا محتوای سوره نصر،نصرت می آورد. سوره قدر،تقدیرات خوب می آورد. سوره تکاثر، توجه به قبر و برزخ و قیامت و فشار قبر و چشم برزخی.. است. سوره توحید، تقویت توحید است. سوره ذاریات افزایش رزق و روزی است. 🌹نقل از نرم افزار احادیث معنوی🌹
۱ آذر ۱۴۰۲
نکته ای از جلسات علامه طباطبایی و هانری کربن فرانسوی درباره : دکتر داریوش شایگان در تک‌نگاری مهم خود درباره هانری کربن، درباره محتوای یک شب از آن جلسات نوشته است: «از مایه‌های عرفان نظری سخن می‌گفتیم که می‌بایست موضوع گفت‌وگوهایمان در آن سال باشد… یادم می‌آید کربن آن شب به موضوع نخستین گناه آدمی، به هبوط بشر پرداخت و از طرح این مشکل در قالب مسیحیت از علامه طباطبایی پرسید: «آیا عرفان اسلامی نیز به گناه آغازین معتقد است؟» سپس با نقل قولی از یک مولف فرانسوی افزود: «دو هزار سالی که از آن گناه آغازین می‌گذرد، کارمان را به جایی رسانده که دیگر از گناه بدمان نمی‌آید.»… علامه طباطبایی با صدای آرامی که به‌دشواری شنیده می‌شد در پاسخ گفت: «هبوط بشر، نقص یا عیب نیست. پس آنقدرها گناه هم نیست. اگر میوه ممنوع نبود، امکانات بی‌کران وجود هرگز به منصه ظهور نمی‌رسید.» لبخند ستایشگر و تایید کننده کربن هرگز یادم نمی‌رود. (کربن: آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی، ص 43)
۲ آذر ۱۴۰۲
t-135.pdf
1.35M
📘معادله الزام و اختیار در تربیت ✍️نویسنده: محمد عالم زاده نوری 🔹این کتاب در 126 صفحه به موضوع حد و مرز الزام و اختیار در تربیت می پردازد. در مراکز آموزشی و تربیتی، حداقل دو سبک کلان مدیریتی تربیتی شیوع دارد که این کتاب به بررسی آن می پردازد. سبک اول با استفاده از همه ابزارات الزام و قرار دادن مخاطبان در سختی و فشار، قائل به شکوفایی و رشد حداکثری مخاطبین است و در مقابل سبک دوم از طریق معرفت بخشی و فرهنگ سازی و درونی سازی احساس مسئولیت، مخاطبین را به رشد، تشویق و رهنمود می سازد. طبیعتا هر دو سبک، دلایل زیادی به در تایید روش خود و نیز ضعف هایی بر طیف مقابل، روا می دارند. ابتکار جالب این کتاب، روش پرداخت به این دلایل است که آن را طی 14 گفتگو به صورت رفت و برگشت در 30 صفحه با قلمی روان، استدلالات و اشکالات و پاسخ های هر سبک به طیف مقابل را مطرح می کند. @avaymarefat
۳ آذر ۱۴۰۲
نوشته حکاکی شده روی انگشتر رهبر انقلاب هنگام بازدید از نمایشگاه دستاوردهای هوا فضای سپاه: «شهید آل الله سلیمانی: ما ملت امام حسینیم» ‎@avaymarefat
۳ آذر ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 💠 مقطعی بسیار زیبا و ماندگار 🌸 👈 استاد محمد اللیثی 📖 سوره آل عمران آیات ۱۹۳ و ۱۹۴ بسیار آرامش بخش هست پیشنهاد میدم بارها بشنوید👌
۳ آذر ۱۴۰۲
قرائت آل عمران استاد الليثي.m4a
12.31M
به نام، یاد و توکل بر او سلام و🌹ماندگارترین شاهکار قرائت 🍏مستند صوتی برجسته ترین و ماندگارترین شاهکار قرآئت قرآن کریم در جهان اسلام که هزاران بار پخش شده و هزاران بار پخش خواهد شد : 👈قرائت قاری مصری استاد "محمد اَللَّیْثی" در دانشگاه علوم و فنون فارابی ارتش جمهوری اسلامی ایران. 👈این تلاوت با لحن دشتی و الهام گرفته از مصائب امام حسین علیه السلام میباشد. استاد وقتی وارد سالن شد گفت : 👈"من نمیخوانم"😳. استاد موسوی به آقای فراهانی گفت : اینها لحن های عربی زیاد شنیدند؛ اگه ممکنه مداحی ات با لحن دشتی بخوان.(لحن دشتستانی). السلام علیک یا اباعبدالله داداش، دل من بیشتر می سوخت اگر قرآن نمیخواندی که تهمت میزدند و صبر با خون جگر کردم. 🏴سالن یکپارچه گریه میکرد. استاد اللیثی پرسید : چی میخونه؟ گفتم : مصیبت الحسین علیه السلام. استاد بشدت گریه کرد. با صدای بلند و شانه هایش تکان میخورد😭. آقای فراهانی ادامه داد : من یک قاری میشناسم که وقتی میخواند، سنگش میزدند. یک دفعه استاد محمد اللیثی گفت : "من میخواهم بخوانم". با صدای بغض کرده تلاوت را شروع کرد. 💐آیات پایانی سوره آل عمران : 🌹... رَبَّنَا إنَّنَا سَمِعنَا مُنَادِياً يُنَادي لِلاِيمَانِ اَن آمِنُوا بِرَبِّكُم فَآمَنَّا... من خیلی گریه کردم. بعد از قرائت برای استراحت ميرفتيم. در ماشین استاد محمد اللیثی هی میزد روی پاهایش و می گفت : 🌹اَمانَکَ یَا حُسَین😭. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا بهم و بحقهم
۳ آذر ۱۴۰۲
1_1410666287.mp3
2.79M
✅ تلاوتی عجیب که باید یکبار در عمرتان گوش کنید تلاوتی استثنایی پس از مجلس امام حسین علیه السلام استاد محمد اللیثی سوره مبارکه 🎶مقام : 🔆رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا ۚ رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدْتَنَا عَلَىٰ رُسُلِكَ وَلَا تُخْزِنَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ إِنَّكَ لَا تُخْلِفُ الْمِيعَادَ 🔅خدایا، ما شنیدیم نِدای کسی را که این‌طور به ایمان دعوت می‌کرد: ’به صاحب‌اختیارتان ایمان بیاورید.‘ ما هم ایمان آوردیم. خدایا، گناهان ما را بپوشان و بدی‌هایمان را محو کن و کاری کن که وقت مرگ، هم‌ردیف خوبان باشیم. خدایا، پاداشی را که از زبان پیامبرانت به ما وعده داده‌ای، به ما بده و روز قیامت خواروزارمان نکن. آخر، تو برخلاف وعده‌ات عمل نمی‌کنی.»
۳ آذر ۱۴۰۲
تولید جهل بیشترین و مهم ترین کار جبهه رسانه ای استکبار جهانی است برای افزایش مطالبات فرعی و انحرافی و غلط مردم و به حاشیه بردن مطالبات اصلی
۴ آذر ۱۴۰۲
⚠️ معلومات ناقص موجب امور خطرناک می شود. ⚠️کسانی که مهارت خواندن ندارند، مهارت اندیشیدن هم ندارند 💯با دقت بخوانید💯 🔹 انسان‌ها در خواندن متن‌های طولانی به مشکل خورده‌اند. 🔸 خواندنِ دیجیتال در حال تخریب عادتِ «خواندن عمیق» در میان ماست. 🔹دستگاه‌های دیجیتال باعث شده‌اند انسان‌های امروزی، «بیشتر» از هر دورۀ دیگری بخوانند. اما آن‌ها دیگر مثل قبل نمی‌خوانند. خواندنِ دیجیتال، به شکلی روزافزون، به تجربه‌ای تکه‌تکه، کوتاه‌مدت، سطحی و گذرا تبدیل شده است. درک متنی طولانی نیازمند مهارت‌های «خواندن عمیق» است. 🔸خواندن عمیق نقشی حیاتی در تمدن بشری داشته است. 🔸 رسانه برای خواندنِ عمیق طراحی نشده است. 🔹خواندن دیجیتال از دلایل مهم رواج «ساده‌گرایی» در دنیای امروز است. ساده‌گرایی یعنی تمایل به ساده‌کردن هر چیز پیچیده‌. اظهار‌نظرها و موضع‌گیری‌های یک‌خطی، شفاف و سرراست و فرارکردن از درک عمیق و چندوجهی مسائل. لازمه این رویکرد، داشتن اطلاعات حداقلی و ناقص از موضوعات مختلف تخصصی(دینی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، اجرایی، قضایی...) است که موجب اظهار نظر به ظاهر تخصصی در این موضوعات است که بسیار خطرناک است. باید با فرهنگ سازی جلوی اظهارنظرهای غیرتخصصی را گرفت و گر نه جامعه دچار هرج و مرج می شود. @avaymarefat
۴ آذر ۱۴۰۲
ArtWork.pdf
794.7K
کتاب زیبای«هنر کار کردن» استاد مصطفی نیک اقبال
۴ آذر ۱۴۰۲
nafs_mobile.pdf
2.28M
کتاب «معرفت نفس» استاد مصطفی نیک اقبال
۴ آذر ۱۴۰۲