eitaa logo
🌱آیه های زندگی🌱
341 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
534 ویدیو
18 فایل
#خانه داری #مهدویت #ازدواج #روانشناسی #مذهبی https://harfeto.timefriend.net/17180058032928 لینک ناشناس کانال آیه های زندگی👆👆👆نظرات،پیشنهادات وانتقادات خودتان را با ما میان بگذارید
مشاهده در ایتا
دانلود
💢حضرت محمد(ص): اگر ماه رمضان را می دانستید، آرزو می‌کردید که سال، رمضان باشد. 📚بحارالانوار ، ج۹۳، ص۳۴۶ @ayeha313
مخاطبین و همراهان همیشگی کانال آیه های در دومین سحر ماه مبارک رمضان از همه شما روزه داران مومن التماس دعا داریم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 استمرار نیت ‌ 💬در روزۀ واجب معین؛ مانند روزه ماه رمضان و نذر معین، واجب است نیت از طلوع فجر تا مغرب، استمرار داشته باشد. بنابراین اگر بین روز از نیت روزه برگردد و قصد ادامه روزه نداشته باشد، روزه‌اش باطل میشود و قصد دوباره برای ادامه روزه فایده‌ای ندارد، البته تا اذان مغرب باید از مبطلات روزه خودداری کند. 🔺 رساله و روزه، مسأله ۸۱۴ 📚 👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱آیه های زندگی🌱
نظر مراجع عظام تقلید در مورد صوفیه
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای: شرکت کردن در مجالس صوفیه و انجام اعمال و گفتن اذکار آنان و حضور در خانقاه آنها جایز نیست و کسانی که اوامر و نواهی قرآن کریم را قبول داشته و به امامت ائمه معتقدند چه بهتر است که اسم جداگانه را که لازم نیست بلکه مضر است کنار گذاشته و در جماعت عظیم ملت بزرگ و مسلمان خود منسلک باشد. * حضرت آیت‌ الله العظمی گلپایگانی: مجالست با فرقه‌های ضاله حرام است و شرکت در مجالس آنها حرام است توضیح اینکه مجالست در مجالس آنها ولو و در تحت عناوین اسلامی مثل قرائت قرآن و ختم انعام و غیره باشد حرام است و هر چیزی که تقویت آنها به حساب آید حرام است. * حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: تمامی فرقه‌های صوفیه دارای انحرافاتی هستند و شرکت در فعالیت‌های آنان و کمک به اهدافشان جایز نیست. تمام فرقه‌های صوفیه دارای انحرافاتی هستند و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از مراکز آنان تعطیل شد. مسئولین محترم هم نباید اجازه تاسیس یا تعمیر خانقاه تحت هر اسم و عنوانی به آنها بدهند. * حضرت آیت الله العظمی سیستانی: اجتناب از حضور در مجامع آنان و دور کردن مردم از آنها لازم است. *حضرت آیت‌العظمی فاضل لنکرانی: معبد مسلمان مسجد است و رفتن به خانقاه اگر بر این باشد که گمان کند آنجا خصوصیت و شرافتی بر سایر امکنه دارد صحیح نیست بلکه اگر به این عنوان بروند که آنجا شرعا پایگاه ذکر و مدح و منقبت است حرام می‌باشد. لذا بر عموم مسلمانان است که برای امور عبادی،‌مذهبی و اعیاد موالید ائمه در مساجد اجتماع کنند که «انما یعمر مساجد الله من آمن بالله» و شما هم در مقابله با این حرکت طبق شرایط و مراحل امر به معروف و نهی از منکر عمل کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱آیه های زندگی🌱
تفاوت روزه در ادیان از جهت تعداد روزها و چگونگی روزه‌هاست، هرچند در ادیان مختلف جزئیات و کیفیت روزه
اما منطق اسلام در زمینه روزه چیز دیگری است. در اسلام روزه معامله و مبادله نیست؛ چرا که شأن پروردگار بالاتر از آن است که  احتیاج و یا اثرپذیری برای او تصور شود. خداوند سبحان مبرا و به دور از هر نقصی است؛ بنابراين اثر نیک هر عبادت­ تنها عاید بنده می‌شود؛ همچنان که اثر سوء گناهان نیز به خود بندگان باز می‌گردد و این معنایی است که قرآن کریم به آن تصريح دارد
🌱آیه های زندگی🌱
اما منطق اسلام در زمینه روزه چیز دیگری است. در اسلام روزه معامله و مبادله نیست؛ چرا که شأن پروردگار
-❌❌❌ روزه و روزه‌داری در دین یهود واژه عبری برای کلمه روزه، لفظ صوم است؛ در آئین یهود روزه جزئی از مجموعه اعمالی است که یک یهودی برای ذلیل ساختن تن و رنجور ساختن آن انجام می‌دهد. روزه در تمام اوقات در میان هر طایفه و ملت و مذهب موقع ورود اندوه و رحمت غیرمترقبه معمول بوده است (یونس۵:۳) و می‌توان گفت که حکم طبیعت است که در این مواقع پرورش و نمو را ترک می‌کند. در عهد قدیم (کتاب مقدس) به هیچ وجه اشاره‌ای نشده که قبل از ایام موسی روزه بطور صحیح معمول بوده، همچنین در تورات به وجوب روزه و حدود آن تصریحی نیست ولی روزه‌داران را ستوده است. قوم یهود غالباً در موقعی که می‌خواستند اظهار عجز و تواضع در حضور خدا نمایند روزه می‌داشتند تا گناهان خود را اعتراف نموده و به واسطه روزه و توبه رضای حضرت اقدس الهی را تحصیل نمایند. (داوود ۲۶:۲۰) مخصوصاً در مواقع مصیبت عام روزه غیرمرسوم قرار می‌دادند و در این صورت اطفال شیرخوار و گاهی حیوانات را نیز از چرا منع می‌کردند. (یوئیل ۱۶:۲) عهد قدیم از روزه داشتن فردی، همچون روزه داشتن داود، عزرا، الیاس، دانیال و جمعی بسیار سخن گفته که بیانگر یک ارب دینی کاملاً متداول برای نیل به هدف مورد نظر در میان یهودیان بوده است. ادامه دارد
آیا صحیح است که گفته می شود، کسانی که نماز جمعه نمی‌روند بهتر است نماز خود را نیم ساعت به تأخیر بیندازند؟ ✅ پاسخ نه تنها اکثر مراجع از جمله رهبر معظم انقلاب، چنین چیزی قائل نیستند، بلکه آنچه از بررسی آیات و روایات معلوم می‌شود این است که لازم است نسبت به اقامه نماز ظهر، مخصوصاً ظهر روز جمعه در اول وقت اهتمام بیشتری داشت. در آیه ۹ سوره جمعه آمده است: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِذا نُودِیَ لِلصَّلاةِ مِنْ یَوْمِ الْجُمُعَةِ فَاسْعَوْا إِلى ذِکْرِ اللّهِ وَ ذَرُوا الْبَیْعَ؛ ای مومنان هنگامی که در روز جمعه اذان گفته شد، به سوی یاد خدا... همچنین در آیه ۲۳۸ بقره که به محافظت از همه‌ی نمازها سفارش شده، درباره "نماز وسطیٰ" تأکید جداگانه‌ای شده است و می‌دانیم که طبق روایات، نماز وسطیٰ همان نماز ظهر است، ولی جالب اینکه این آیه و تأکید ویژه‌اش بر محافظت از نماز ظهر، در روز جمعه نازل شده است. (وسائل الشیعه، ج۳ ص۱۴) از این‌رو امام صادق علیه‌السلام با اشاره به همین آیه می‌فرمایند: اصحاب ما به خاطر این آیه محافظت بیشتری نسبت به نماز ظهر دارند. (همان ص ۱۵) همچنین در پاسخ به سوالی، وقت نماز ظهر در روز جمعه را هنگام زوال (اول ظهر) می‌دانند. (همان ج ۵ ص۱۷. نظیر این روایت در صفحات بعدی نیز تکرار شده است) با توجه به همین نکته است که بر خلاف سایر روزهای هفته که باید نافله‌های نماز ظهر را بعد از اذان خواند، نافله های نماز ظهر جمعه را باید قبل از اذان خواند تا هنگام اذان بلافاصله نماز ظهر را آغاز نمود. (همان ص ۱۹) @ayeha313