eitaa logo
هر صبح یک آیه
887 دنبال‌کننده
613 عکس
127 ویدیو
13 فایل
هر روز صبح یک آیه و تفسیر و صوت همان آیه را بخوانیم و بشنویم... ارتباط با مدیر کانال در ایتا: @shahed لینک کانال در پیام رسان #سروش #گپ #ایتا و #بله: @ayehsobh
مشاهده در ایتا
دانلود
با سلام لطفاً مناظرات را ببينید : ١- كدام نامزد مديريت مى كند و كدام مديريت مى شود‼️⁉️ ٢- كدام يك سخنورى به حق است و قدرت ارتباطى پر جاذبه دارد و كدام يك لكنت دارد و بيانش دلچسب نمى باشد و منصفانه سخن نمى‌گويد⁉️⁉️ ٣- كدام منطقى، مستند و با اطلاعات علمى و ميدانى و عمل موفق و گسترده خود، با حضور ذهن سخن مى گويد و برنامه دارد و كدام ديكته هاى رؤيايى را از رو مى خواند و چندان برنامه و عمل موفق و چنگ به دل زنى هم ندارد⁉️ ٤- كدام يك به مسائل و سياست هاى خارجى مسلط و مجرب است و كدام يك در برخى امور آن حتى گمانى هم ندارد⁉️ ٥- كدام در مسائل و مشكلات داخلى كشور به شكل ميدانى همواره حضور داشته و علمى مطالعه كرده و تجارب و انديشه اش را در اختيار مسئولين وقت كشور گذاشته و كدام دستش از اين مسائل يا خالى است و يا چندان دست پرى ندارد ⁉️ ٦- كدام نامزد همه كلامش اميد و آگاهى و تعالى بخش و مى توانيم است و ناظر به حال و آينده كوتاه مدت و بلند مدت، تحليل گرايانه است و كدام نامزد در روحيه و كلام اش نااميدى و ناآگاهى و ناتوانى و بيشتر ناظر به گذشته و غالباً منتقدانه و مأيوسانه است⁉️ ٧- كدام يك ظرفيت هاى داخلى را مى شناسد و به شكوفايى آن ها معتقد است و براى هر يك از آن ها برنامه دارد و به توانايى هاى خود و مردم براى شكوفايى آن ها اعتماد و تكيه دارد و كدام يك همه اش مى نالد و مى گويد نمى دانم و هر چه كارشناس ها بگويند و گاه نظر كارشناسان داخلى را هم قبول ندارد و گويى خودباخته و بلكه خود فريب و مردم فريب است⁉️‼️ ٨- كدام نامزد برنامه جزئى و كلى و جامع دارد و ارائه مى كند (كه برخى را هم به دولت هاى قبل پيشنهاد نموده و اجرا شده است) و كدام نامزد برنامه ندارد و كلى گويى مى كند و سعى در برانگيختن احساسىات مى نمايد و به شكلى سطحى و شعارى به سياه نمايى مى پردازد و براى حل مشكلات روش ارائه نمى كند و بيانش راه حل نيست و بلكه تلاشى براى بهره بردارى انتخاباتى است⁉️ ٩- چه كسى بيان مهربانانه و آرامش بخش و مطمئن دارد و به شما اميد و توكل و انگيزه براى حركت و جهت براى فعاليت مى دهد و چه كسى كلامش گاه خشن و ناتمام و مبهم و گاه داراى بار منفى روانى و مشكل دار و يا حتى توهين آميز است⁉️ ١٠- چه نامزدى ساده زيست و پركار بوده و سبك مردمى و شفاف دارد و خلق و سيره اش محور وحدت بوده و هست و چه نامزدى بر خلاف آن پر هزينه و كم كار و بر مشى عدم شفافيت و تفرقه است⁉️ ١١- كدام نامزد قانون را قبول دارد و به آن عمل مى كند؛ خواه قانون اساسى باشد و يا قانون عفاف و حجاب و كدام نامزد خودش را قانون مى داند و در عين حال ديگران را مستبد و ديكتاتور مى شمارد و در مقابل قانون قطعى و بى ترديد خداوند و كشور مى ايستد، در حالى كه بايد مطيع و مجرى آن باشد و برچسب انحصار و غيره هم به طرف مقابل مى زند⁉️ ١٢- كدام نامزد، قرآنى و ايمانى و اخلاقى و آرمانى است و در همراهى و كمك به جبهه انقلاب و اسلام و شهدا و سليمانى ها و مقاومت، انديشه و عملش ان شاء الله زمينه ساز ظهور مى باشد و مؤيد و مصدقش علما و دولتمردان صادق اند و كدام نامزد مورد حمايت بعضاً افراد مسأله دار دولت هاى قبل و برخى كشورهاى متخاصم و ضد انقلاب و برخى افراد و شبكه هاى بى بند و بار شرعى و نامقيد قانونى است و از فضاى مجازى پر دروغ و شايعه نيز كمك و بهره فراوانى مى گيرد⁉️ و كدام نامزد ..... ..... مصلحت كدام است؟ پيروزى كدام نامزد به معنى هم گرايى و هم افزايى و اتحاد دولت و مجلس و مردم و پيشرفت با تعريف نقش پر شكوه براى هر ايرانى است؟‼️⁉️ و پيروزى كدام نامزد به معنى واگرايى و تنش و تفرقه و عقب گرد و درگيرى و انفعال بين قواى مقننه و مجريه و حتى قضائيه و مردم و عقب گرد و انباشتگى مشكلات و سوختن فرصت هاست؟⁉️‼️ حال تصميمش با همه آثار دنيوى و اخروى فارغ از نگاه گذشته سياسى و قومى با شماست.😊 اگر موافق متن مقايسه اى فوق هستيد با ارسال آن به ديگران خود را محروم از🌹تواصوا باالحق و تعاونوا على البر🌹نفرماييد چرا كه منطق آن مى تواند ميزانى منصفانه و عقلى براى رأى دادن صحيح به نامزد انتخاباتى مطلوب باشد و در آخر اينكه همه ما در عملكرد رئيس جمهور مورد رأى خود سهيم هستيم حتى اگر رأى نداده باشيم چون كه رأى ندادن خود رأى است و راه فرارى از اين مسئوليت انتخاب نيست. شادو سلامت و پیروزباشید ان شاء الله🙏🏻🌹
هدایت شده از جهش ایران
5.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️اعلام حمایت حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم از سعید جلیلی برای ما واجب است که حتما رأی بدهیم. با احترامی که برای آقای پزشکیان قائلم، رأی من دکتر جلیلی است. احساس میکنم حضور جناب آقای دکتر جلیلی حال بهتری را به جریان قرآنی کشور و حال عمومی کشور تزریق میکند. امیدوارم انتخابات پرشوری داشته باشیم 🇮🇷 🗳 ستاد مجازی دکتر جلیلی | @hamiyan_jalili
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «وَمِنَ النَّاسِ مَن يَعْبُدُ اللَّهَ عَلَىَ حَرْفٍ فَإِنْ أَصَابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَىَ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةَ ذَلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ» بعضی از مردم خدا را تنها با زبان می‌پرستند (و ایمان قلبیشان بسیار ضعیف است)؛ همین که (دنیا به آن‌ها رو کند و نفع و) خیری به آنان برسد، حالت اطمینان پیدا می‌کنند؛ اما اگر مصیبتی برای امتحان به آن‌ها برسد، دگرگون می‌شوند (و به کفر رومی‌آورند)! (به این ترتیب) هم دنیا را از دست داده‌اند، و هم آخرت را؛ و این همان خسران و زیان آشکار است! (سوره مبارکه حج/ آیه ۱۱ ) @ayehsobh
تفسیر: در آیات گذشته، سخن از دو گروه در میان بود: گروه پیروان گمراه، و رهبران گمراه کننده، اما در آیات بعد، سخن از گروه سومى است که همان افراد ضعیف الایمان هستند. قرآن در توصیف این گروه، چنین مى گوید: بعضى از مردم خدا را تنها با زبان مى پرستند، اما ایمان قلبى شان بسیار سطحى و ضعیف است (وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَعْبُدُ اللّهَ عَلى حَرْف). تعبیر به عَلى حَرْف، ممکن است اشاره به این باشد که ایمان آنها بیشتر بر زبانشان است، و در قلبشان جز نور ضعیف بسیار کم رنگى از ایمان نتابیده است. و ممکن است، اشاره به این باشد که آنها در متن ایمان و اسلام قرار ندارند، بلکه در کنار و لبه آنند; زیرا یکى از معانى حرف لبه کوه و کناره اشیاء است. و مى دانیم کسانى که در لبه چیزى قرار گرفته اند مستقر و پا بر جا نیستند، و با تکان مختصرى از مسیر خارج مى شوند، چنین است حال افراد ضعیف الایمان که با کوچکترین چیزى ایمانشان بر باد فنا مى رود. 🌺🌺🌺 آن گاه قرآن به تشریح تزلزل ایمان آنها پرداخته مى گوید: آنها چنانند که اگر دنیا به آنها رو کند و نفع و خیرى به آنان برسد، حالت اطمینان پیدا مى کنند! و آن را دلیل بر حقانیت اسلام مى گیرند، اما اگر به وسیله گرفتارى ها و پریشانى و سلب نعمت مورد آزمایش قرار گیرند دگرگون مى شوند و به کفر رو مى آورند! (فَإِنْ أَصابَهُ خَیْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَ إِنْ أَصابَتْهُ فِتْنَةٌ انْقَلَبَ عَلى وَجْهِهِ). گوئى آنها دین و ایمان را به عنوان یک وسیله نیل به مادیات پذیرفته اند که اگر این هدف تأمین شد، دین را حق مى دانند و گر نه بى اساس!. در حقیقت، این گونه افراد دین را تنها از دریچه منافع مادى خود مى نگریستند و معیار و محک حقانیت آن را روى آوردن دنیا مى پنداشتند. این گروه که در عصر و زمان ما نیز تعدادشان کم نیست، و در هر جامعه اى وجود دارند، ایمانى آلوده به شرک و بت پرستى دارند، منتها بت آنها همسر، فرزند، مال، ثروت، گاو و گوسفند آنها است، بدیهى است چنین ایمان و اعتقادى سست تر از تار عنکبوت است!. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۱ سوره‌ مبارکه حج)
-2110185726_-823081553.mp3
2.72M
استاد قرائتی موضوع: تفسیر قرآن نوع:سخنرانی کوتاه سوره مبارکه حج آیه: ۱۰_۱۱ @ayehsobh
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «يَدْعُو مِن دُونِ اللَّهِ مَا لَا يَضُرُّهُ وَمَا لَا يَنفَعُهُ ذَلِكَ هُوَ الضَّلَالُ الْبَعِيدُ» او جز خدا کسی را می‌خواند که نه زیانی به او می‌رساند، و نه سودی؛ این همان گمراهی بسیار عمیق است. (سوره مبارکه حج/ آیه ۱۲ ) @ayehsobh
تفسیر: آیه بعد، به عقیده شرک آلود این گروه، مخصوصاً بعد از انحراف از توحید و ایمان به خدا اشاره کرده، مى گوید: او جز خدا کسى را مى خواند که نه زیانى مى تواند به او برساند و نه سودى (یَدْعُوا مِنْ دُونِ اللّهِ ما لا یَضُرُّهُ وَ ما لا یَنْفَعُهُ). 🌺🌺🌺 اگر به راستى او خواهان منافع مادى و گریزان از زیان است، و به همین دلیل، معیار حقانیت دین را اقبال و ادبار دنیا مى گیرد، پس چرا به سراغ بت هائى مى رود که نه امیدى به نفعشان است، نه ترسى از زیانشان؟ موجوداتى بى خاصیت و فاقد هر گونه اثر در سرنوشت انسان ها؟! آرى، این گمراهى بسیار عمیقى است (ذلِکَ هُوَ الضَّلالُ الْبَعِیدُ). فاصله آن از خط صراط مستقیم آنچنان زیاد است که امید بازگشتشان به سوى حق بسیار کم است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۲ سوره‌ مبارکه حج)
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «يَدْعُو لَمَن ضَرُّهُ أَقْرَبُ مِن نَّفْعِهِ لَبِئْسَ الْمَوْلَىَ وَلَبِئْسَ الْعَشِيرُ» او کسی را می‌خواند که زیانش از نفعش نزدیکتر است؛ چه بد مولا و یاوری، و چه بد مونس و معاشری! (سوره مبارکه حج/ آیه ۱۳ ) @ayehsobh
تفسیر: باز مطلب را از این فراتر برده، مى گوید: او کسى را مى خواند که زیانش از نفعش نزدیک تر است! (یَدْعُوا لَمَنْ ضَرُّهُ أَقْرَبُ مِنْ نَفْعِهِ). چرا که این معبودهاى ساختگى در دنیا، فکر آنها را به انحطاط، پستى و خرافات سوق مى دهند، و در آخرت آتش سوزان را براى آن‌ها به ارمغان مى آورند بلکه، آن گونه که در آیه 98 سوره انبیاء خواندیم: این بت ها خود آتشگیره ها و هیزم جهنم اند! (إِنَّکُمْ وَ ما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ حَصَبُ جَهَنَّمَ). 🌺🌺🌺 و در پایان آیه، اضافه مى کند: چه بد مولا و یاورى هستند این بت ها، و چه بد مونس و معاشرى (لَبِئْسَ الْمَوْلى وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ). در اینجا این سؤال پیش مى آید که در آیه قبل، هر گونه سود و زیان بت ها را نفى مى کند، اما در این آیه مى گوید: زیانش از نفعش نزدیک تر است آیا این دو با یکدیگر سازگار است؟ در پاسخ باید گفت: در گفتگوها معمول است، گاه در یک مرحله موجودى را بى خاصیت مى شمرند، پس از آن ترقى کرده آن را منشأ زیان مى دانند، درست مثل این که مى گوئیم: با فلان شخص معاشرت نکن که نه به درد دین تو مى خورد نه به درد دنیا، و بعد ترقى مى کنیم و مى گوئیم: بلکه مایه بدبختى و رسوائى تو است، به علاوه زیانى که نفى شده، زیان به دشمنان آنهاست; زیرا آنها قادر نیستند ضررى به مخالفان بزنند، اما زیانى که اثبات شده، یک زیان قهرى است که دامان عابدان آنها را مى گیرد. آن باشد، مثلاً مى گوئیم: یک ساعت صبر و شکیبائى در برابر گناه بهتر از آتش دوزخ است (هرگز مفهوم این سخن آن نیست که آتش دوزخ خوب است ولى صبر و شکیبائى از آن بهتر است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۳ سوره‌ مبارکه حج)
7.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 احمد ابوالقاسمی؛ قاری و استاد قرآن و از داوران برنامه پر مخاطب محفل: از نظر من دکتر کاندیدای اصلح این دوره از انتخابات هستند. امیدوارم یادتان نرفته باشد که طی هشت سال دولت قبل چه سختی‌هایی کشیدیم. گره زدن همه چیز حتی آب خوردن به fatf و ارتباط با آمریکا تفکر غلطی‌ست. تکرار آن شکست ۸ ساله اصلا به صلاح نیست.
هر صبح یک آیه: 🌺اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌺 🌹بسم الله الرحمن الرحیم🌹 «إِنَّ اللَّهَ يُدْخِلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ إِنَّ اللَّهَ يَفْعَلُ مَا يُرِيدُ» خداوند کسانی را که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند، در باغ‌هایی از بهشت وارد می‌کند که نهرها زیر درختانش جاری است؛ (آری،) خدا هر چه را اراده کند انجام می‌دهد! (سوره مبارکه حج/ آیه ۱۴ ) @ayehsobh
تفسیر: و از آنجا که، روش قرآن این است: مسائل نیک و بد را در مقایسه با هم بیان کند، تا نتیجه گیرى آن کامل تر و روشن تر باشد، در آیه مورد بحث، مى فرماید: خداوند کسانى را که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند در باغ هائى از بهشت وارد مى کند که نهرها زیر درختانش جارى است (إِنَّ اللّهَ یُدْخِلُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ جَنّات تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الأَنْهارُ). 🌺🌺🌺 برنامه آن‌ها روشن، خط فکرى و عملى آن‌ها مشخص، مولاى آن‌ها خدا، و همدم و مونسشان انبیاء، شهداء، صالحان و فرشتگان خواهند بود. آرى خدا هر چه را اراده کند انجام مى دهد (إِنَّ اللّهَ یَفْعَلُ ما یُرِیدُ). این پاداش هاى بزرگ براى او سهل و آسان است، همان گونه که مجازات مشرکان لجوج و رهبران گمراهشان براى او ساده است. در این مقایسه، در حقیقت گروهى که تنها ایمان بر زبانشان قرار دارد در کناره دین قرار گرفته اند، و با جزئى وسوسه منحرف مى شوند و عمل صالحى نیز ندارند، اما مؤمنان صالح در متن اسلامند و سخت ترین طوفان ها تکانشان نمى دهد، درخت ایمانشان ریشه دار، و میوه اعمال صالح بر شاخسار آن آشکار است، این از یکسو. از سوى دیگر، معبودهاى گروه اول، بى خاصیت اند بلکه زیانشان بیشتر است، اما مولا و سرپرست گروه دوم بر همه چیز قدرت دارد و برترین نعمت ها را براى آن‌ها فراهم ساخته است. (تفسیر نمونه/ ذیل آیه ۱۴ سوره‌ مبارکه حج)