eitaa logo
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
151 دنبال‌کننده
85 عکس
18 ویدیو
0 فایل
لعنت بر آنکه پایه گذار سقیفه شد قصد داریم که مطالب مربوط به ۹ربیع رو، از زاویه علمی بررسی کنیم. ارتباط باادمین @al_abd313
مشاهده در ایتا
دانلود
منظور از صدای خر توی قرآن صدای فلانیه... ✨روایت شده: شخصی از امیرالمؤمنین علیه السلام در مورد منظور از "خران" در این آیه پرسید (ان انکر الاصوات لصوت الحمیر) {بدترین صداها صدای خران است) 🌹حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند: خداوند با کرامت تر از اینست که مخلوقی بیافریند و صدایش را نکره و قبیح گرداند؛ منظورِ این آیه فقط "زُرَیق" و رفیق اوست که زمانی که در تابوتی در جهنم، به صورت دو "الاق" قرار می گیرند، ناله و فریادی می کنند که اهل آتش از شدت ناله آنان از جا کنده شده و بی قرار می شوند. 🌸وَ رُوِيَ‏ فِي تَفْسِيرِ قَوْلِهِ تَعَالَى: إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْواتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ قَالَ: سَأَلَ رَجُلٌ‏ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ مَا مَعْنَى هَذِهِ‏ الْحَمِيرِ؟. فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ: اللَّهُ أَكْرَمُ مِنْ أَنْ يَخْلُقَ شَيْئاً ثُمَّ يُنْكِرَهُ، إِنَّمَا هُوَ زُرَيْقٌ وَ صَاحِبُهُ فِي تَابُوتٍ مِنْ نَارٍ فِي‏ صُورَةِ حِمَارَيْنِ، إِذَا شَهَقَا فِي النَّارِ انْزَعَجَ أَهْلُ النَّارِ مِنْ شِدَّةِ صُرَاخِهِمَا. 📚مشارق أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين عليه السلام ؛ ص۱۲۵ 📚البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۴ ؛ ص۳۷۵ 📚بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج۳۰ ؛ ص۲۷۷ 📚التيسير فى التفسير للقرآن برواية أهل البيت / ج‏۶ / ص ۲۳ ۵
وحید بهبهانی: آنها کافر ایمانی هستند یعنی فعلا احکام ظاهری اسلام را دارند تا قبل از ظهور .... 🔴مرحوم وحید بهبهانی (۱۲۰۵یا۱۲۰۶ق) -استاد مرحوم کاشف الغطاء و نراقیین و صاحب ریاض- در حاشیه کتاب مقدس اردبیلی در بحث غیبت اینگونه مینویسد: ⚡️مخالفین که منکرِ یک یا دو اصل از اصول دین شده اند (یعنی اصل امامت و عدل). . .و مشکلات عقیدتی و توحیدی دیگر نیز دارند، اینها بدون شک کافر هستند البته کافر هستند با کفرِ مقابل ایمان اگرچه کافر به کفرِ مقابل اسلام نیستند. 💥بلکه در اخبار و روایات اینگونه آمده است که . . . آنها دشمنان خدا و رسول خدا و ائمه معصومین علیهم السلام هستند، و فقط به خاطر تقیه و حفظ خون شیعه و مدارای با آنها و امثال این مصلحت ها، احکام کفار جاری نشده و حکم به اسلامشان شده؛ و إلّا آنها در حقیقت کافر هستند و در هنگام ظهور، حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه با آنها مثل کفّار رفتار می کنند.... 📚حاشیه مجمع الفائدة ص۳۲ـ۳۳
🔵قال العلامه محمد باقر (الوحید) البهبهانی رحمه الله: فإنّ المخالف الّذي أنكر أصلا أو أصلين من أصول الدين- و هما الإمامة و العدل- بل و كثيرا من صفات اللّه تعالى و رسوله صلّى اللّه عليه و آله أنكرها و بدّلها، بل ربّما قال بتعدّد الآلهة و أمثاله من شنائع أصول الدين، كافر بلا شكّ بالكفر المقابل للإيمان، و إن لم يكن كافرا بالكفر المقابل للإسلام، بل ورد في الأخبار أنّه شرّ من اليهود و النصارى و غيرهما. . . . . و أنّهم أعداء اللّه و أعداء رسوله صلّى اللّه عليه و آله و أعداء الأئمة عليهم السّلام و أنّ إجراء أحكام الإسلام فيهم لأجل التقيّة و المداراة و إبقاء الشيعة و أمثال ذلك؟! و إلّا ففي الحقيقة هم كفّار يعامل معهم صاحب الأمر- عجّل اللّه تعالى فرجه- عند ظهوره معاملة الكفّار، و أنّ حالنا معهم إلى زمان ظهوره عليه السّلام حال أصحاب الرسول صلّى اللّه عليه و آله في مكّة، في بدء أمرهم مع الكفّار إلى زمان تسلّط الرسول صلّى اللّه عليه و آله في الجزية و مقاتلته. 📚حاشية مجمع الفائدة و البرهان (وحید البهبهانی) ؛ ص: ۳۲ـ۳۳ پ.ن: عکس، منسوب به مرحوم محمدباقر بهبهانی مشهور به وحید بهبهانی است ؛ و ما از صحت و سقم نسبت عکس به ایشون اطلاع کافی نداریم...
شعری منسوب به فردوسی در مورد دومی کسی را کو پدر خالو بود، در شرع پیغمبر// مسلمانش مخوان، کو هست یکره کافر و ترسا// ❤️❤️❤️ هر آنکس را که باشد مادرش خواهر، روا نبود// که او بر پایه ی منبر نهد از بی حیایی پا// ❤️❤️❤️ تبرا کن، تبرا کن، از آن شومان بد اختر// تبرا کن، تبرا کن، از آن دونان مادر کا// ❤️❤️❤️ اگر پاکی، و در اصلت خطایی نیست، ای خواجه// چو فردوسی همی کن لعنت بسیار بر اعدا// ✍ پ.ن: بنده این شعر رو توی برخی نسخه های شاهنامه که دم دستم بود پیدا نکردم، ولی توی یک وبلاگ مطالبی نوشته که بحث هایی رو در این باره مطرح کرده: 👉 http://ma3soome.blogfa.com/post/53
🕯خیلی برای مادرش دعا کند .... 🌈امام صادق علیه السلام فرمودند: هر کس خُنَکا و لذتِ دوستیِ ما را در قلب خود احساس می کند، پس بسیار مادر خود را دعا کند ؛ چرا که به پدرش خیانت نکرده است. 🌹قال الصادق علیه السلام: ‏مَنْ وَجَدَ بَرْدَ حُبِّنَا عَلَى قَلْبِهِ فَلْيُكْثِرِ الدُّعَاءَ لِأُمِّهِ فَإِنَّهَا لَمْ تَخُنْ أَبَاهُ. 📚من لا يحضره الفقيه ؛ ج۳؛ ص۴۹۳ 📚الأمالي( للصدوق) ؛ النص ؛ ص۶۰۹ـ۶۱۰ 📚معاني الأخبار، النص، ص۱۶۱ 📚علل الشرائع، ج۱ ، ص۱۴۲ 📚بشارة المصطفى لشيعة المرتضى (ط - القديمة) ؛ النص ؛ ص۹ 📚روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه (ط - القديمة) ؛ ج۸ ؛ ص۶۴۵ 📚الوافي، ج۲۳، ص۱۳۸۲ 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج۲۷ ، ص۱۴۶ـ۱۴۷ ۶
4.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️عملی که هر دو ملک سمت راست و چپ را مشغول میکند یه جمعِ با احساس و با شور و شوق از شیعیانِ هند🕌🇮🇳 مداح بالای منبر نشسته، یه حدیثِ زیبا رو بیان میکنه، اینا در پوست خود نمی گنجن
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
❤️عملی که هر دو ملک سمت راست و چپ را مشغول میکند یه جمعِ با احساس و با شور و شوق از شیعیانِ هند🕌🇮🇳
🕯البته، بنده هنوز به سند این روایت دست پیدا نکردم، و به کتاب ثمرات الحیاة هم دسترسی نیافتم.... 👌ولی چیزی که مسلّمِ اینه که مضمونِ این روایت، حتی اگه سند هم نداشته باشه، باز هم ثابت و مقبوله. ❤️چون موارد بسیاری از اعمال رو میشه توی روایات پیدا کرد که هم گناهان رو پاک میکنه هم ثواب ها رو افزایش میده مثل: 🔸دعای عهد (توی مفاتیح، قبل از دعای عهد حدیث فضیلت این دعا رو ملاحظه کنید) 🔸 زیارت امام حسین علیه السلام در احادیث فراوان 🔸اشک برای مصائب امام حسین علیه السلام در بسیاری از احادیث 🔸گفتن لعن "اللهم العن الجبت و الطاغوت" که ان شاءالله تو کانال حدیثش رو میذاریم 🔸 خدمت زن به شوهر خود، اگر جرعه آبی به شوهر خود بدهد یک شهر در بهشت به او می دهند و ۶۰ خطای او را می بخشند. (وسائل الشيعة، ج۲۰، ص۱۷۲) 🔸طواف خانه خدا، پاک شدن ۶هزار گناه و نوشته شدن ۶هزار ثواب (کافی ج۲، ص۹۴) 🔸 نماز خواندن در روز جمعه، هر دو رکعت ۲۰۰ ثواب و پاک شدن ۲۰۰ گناه (جمال الاسبوع، ۱۵۷) 🔸 بسیاری از نمازها و ادعیه و اعمالِ ذکر شده در مفاتیح الجنان و کتاب های ادعیه... . . 🔴 خلاصه مطلب: تشکیک در سند این روایت، فایده ای ندارد با وجود این حجم از روایات که مضمون حدیث را حتی در مورد ثواب خودِ لعن اثبات می کنند...
سید مرتضی: مخالفت با اصول شیعه کفر و در حکم ارتداد است.... سید مرتضی علم الهدی (۴۳۶ق) -شاگرد شیخ مفید و استاد شیخ طوسی- در بحث زکات دادن به مخالفین می فرمایند: زکات فقط زمانی ادا می شود که به شیعه امامی داده شود، و اگر به مخالفین داده شود از ذمه ساقط نمی شود. دلیل این مطلب به علاوه ی اجماع فرقه ی امامیه، اینست که دلیل داریم هر کسی با اصول امامیه مخالفت کند کافر است و در حکم مرتد به حساب می آید؛ و بین مسلمانان هم اختلافی وجود ندارد که به مرتد نمی شود زکات داد. قال الشریف السید المرتضی علم الهدی رحمه الله: و مما انفردت به الإمامية: القول بأن الزكاة لا تجزئ إلا إذا انصرفت إلى إمامي، و لا تسقط عن الذمة بدفعها إلى مخالف. و الحجة في ذلك: مضافا إلى الإجماع، أن الدليل قد دل على أن خلاف الإمامية في أصولهم كفر، و جار مجرى الردة، و لا خلاف بين المسلمين في أن المرتد لا تخرج إليه الزكاة. 📚الانتصار في انفرادات الإمامية؛ ص: ۲۰۵ 📚رسائل الشريف المرتضى؛ ج۱ ، ص: ۲۲۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥اگه این کار رو نمی کرد، هیچ کسی زنا نمی کرد .... 💙از امیرمؤمنان علی علیه الصلاة و السلام ، علمای شیعه و جماعتی از عامه، روایت کرده اند: 🔸 اگر او (خلیفه ثانی) نبود و خلافت را از من نمی گرفت، هیچ کسی مرتکب زنا و فحشا نمیشد مگر انسان شقی.. ❤️روی جمع کثیر من الرواة من الخاصة و العامة عن سید المتقین امیرالمؤمنین علیه السلام: ⚡️لولا ما سبقنی به ابن الخطاب ما زنی الا شقی ⚡️لولاه ما زنی الا شقی او شقیة ⚡️لعن الله ابن الخطاب فلولاه ما زنی الا شقی او شقیة ⚡️لولا ان عمر نهی عن المتعة ما زنی الا شفاً ⚡️لولا ان عمر نهی عن المتعة ما زنی الا شقي ⚡️لولا نهیه عنها ما احتاج الی الزنا الا شفاً ⚡️لولا ما سبقنی به بنی الخطاب ما زنی الا شفي ⚡️لولا ما سبق من ابن الخطاب فی المتعة ما زنی الا شقی ⚡️لولا ما نهی عنها عمر ما زنی الا شقي ⚡️و .... 📚منابع شیعی و عامی حدیث در پیام بعد قرار داده شده. ۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منابع شیعی: 📚الأصول الستة عشر (ط - دار الشبستري) ؛ النص ؛ ص31 📚الأصول الستة عشر (ط - دار الحديث) ؛ ص151 و ص166 📚الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏5 ؛ ص448 📚الهداية الكبرى ؛ ص424 📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) ؛ ج‏7 ؛ ص250 📚الإستبصار فيما اختلف من الأخبار ؛ ج‏3 ؛ ص141 📚فقه القرآن ؛ ج‏2 ؛ ص106 📚متشابه القرآن و مختلفه (لابن شهر آشوب) ؛ ج‏2 ؛ ص189 📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد ؛ ج‏12 ؛ ص253 و ج20 ؛ ص25 📚عوالي اللئالي العزيزية في الأحاديث الدينية ؛ ج‏2 ؛ ص125 📚وسائل الشيعة ؛ ج‏21 ؛ ص5-11 📚البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏2 ؛ ص59 📚ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار ؛ ج‏12 ؛ ص30 📚مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ؛ ج‏20 ؛ ص227 📚بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏30 ؛ ص601 و ج53 ؛ ص31 و ج100 ؛ ص314 📚مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج‏14 ؛ ص447 و ص478 منابع عامّی: 📙تفسیر الثعلبی / ج3 / ص286 📘تفسیر السمرقندی / ج1 / ص294 📗تفسیر الفخر الرازی / ج10 / ص41 📕تفسیر الطبری / ج8 / ص178 📓تفسیر الماوردی / ج1 / ص471 📔تفسیر الماتریدی / ج3 / ص116 📒الدر المنثور (للسیوطی) / ج2 / 486 📙تفسیر القرطبی / ج5 / ص130 📘البحر المحیط (لابی حیان) / ج3 / ص589 📗مصنف عبدالرزاق الصنعانی / ج7 / ص500 📕شرح معانی الآثار / ج3 / ص26 📓نخب الافکار فی تنقیح مبانی الاخبار فی شرح معانی الآثار / ج10 / ص355 📔کنز العمال / ج16 / ص523 📒الجامع الکبیر / ج18 / ص182 و . . . برخی بی سواد ها و یا متعصبین اهل تسنن خیال میکنند که این حدیث کارِ شیعه و جعلی است...