eitaa logo
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
151 دنبال‌کننده
85 عکس
18 ویدیو
0 فایل
لعنت بر آنکه پایه گذار سقیفه شد قصد داریم که مطالب مربوط به ۹ربیع رو، از زاویه علمی بررسی کنیم. ارتباط باادمین @al_abd313
مشاهده در ایتا
دانلود
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
❤️عملی که هر دو ملک سمت راست و چپ را مشغول میکند یه جمعِ با احساس و با شور و شوق از شیعیانِ هند🕌🇮🇳
🕯البته، بنده هنوز به سند این روایت دست پیدا نکردم، و به کتاب ثمرات الحیاة هم دسترسی نیافتم.... 👌ولی چیزی که مسلّمِ اینه که مضمونِ این روایت، حتی اگه سند هم نداشته باشه، باز هم ثابت و مقبوله. ❤️چون موارد بسیاری از اعمال رو میشه توی روایات پیدا کرد که هم گناهان رو پاک میکنه هم ثواب ها رو افزایش میده مثل: 🔸دعای عهد (توی مفاتیح، قبل از دعای عهد حدیث فضیلت این دعا رو ملاحظه کنید) 🔸 زیارت امام حسین علیه السلام در احادیث فراوان 🔸اشک برای مصائب امام حسین علیه السلام در بسیاری از احادیث 🔸گفتن لعن "اللهم العن الجبت و الطاغوت" که ان شاءالله تو کانال حدیثش رو میذاریم 🔸 خدمت زن به شوهر خود، اگر جرعه آبی به شوهر خود بدهد یک شهر در بهشت به او می دهند و ۶۰ خطای او را می بخشند. (وسائل الشيعة، ج۲۰، ص۱۷۲) 🔸طواف خانه خدا، پاک شدن ۶هزار گناه و نوشته شدن ۶هزار ثواب (کافی ج۲، ص۹۴) 🔸 نماز خواندن در روز جمعه، هر دو رکعت ۲۰۰ ثواب و پاک شدن ۲۰۰ گناه (جمال الاسبوع، ۱۵۷) 🔸 بسیاری از نمازها و ادعیه و اعمالِ ذکر شده در مفاتیح الجنان و کتاب های ادعیه... . . 🔴 خلاصه مطلب: تشکیک در سند این روایت، فایده ای ندارد با وجود این حجم از روایات که مضمون حدیث را حتی در مورد ثواب خودِ لعن اثبات می کنند...
سید مرتضی: مخالفت با اصول شیعه کفر و در حکم ارتداد است.... سید مرتضی علم الهدی (۴۳۶ق) -شاگرد شیخ مفید و استاد شیخ طوسی- در بحث زکات دادن به مخالفین می فرمایند: زکات فقط زمانی ادا می شود که به شیعه امامی داده شود، و اگر به مخالفین داده شود از ذمه ساقط نمی شود. دلیل این مطلب به علاوه ی اجماع فرقه ی امامیه، اینست که دلیل داریم هر کسی با اصول امامیه مخالفت کند کافر است و در حکم مرتد به حساب می آید؛ و بین مسلمانان هم اختلافی وجود ندارد که به مرتد نمی شود زکات داد. قال الشریف السید المرتضی علم الهدی رحمه الله: و مما انفردت به الإمامية: القول بأن الزكاة لا تجزئ إلا إذا انصرفت إلى إمامي، و لا تسقط عن الذمة بدفعها إلى مخالف. و الحجة في ذلك: مضافا إلى الإجماع، أن الدليل قد دل على أن خلاف الإمامية في أصولهم كفر، و جار مجرى الردة، و لا خلاف بين المسلمين في أن المرتد لا تخرج إليه الزكاة. 📚الانتصار في انفرادات الإمامية؛ ص: ۲۰۵ 📚رسائل الشريف المرتضى؛ ج۱ ، ص: ۲۲۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔥اگه این کار رو نمی کرد، هیچ کسی زنا نمی کرد .... 💙از امیرمؤمنان علی علیه الصلاة و السلام ، علمای شیعه و جماعتی از عامه، روایت کرده اند: 🔸 اگر او (خلیفه ثانی) نبود و خلافت را از من نمی گرفت، هیچ کسی مرتکب زنا و فحشا نمیشد مگر انسان شقی.. ❤️روی جمع کثیر من الرواة من الخاصة و العامة عن سید المتقین امیرالمؤمنین علیه السلام: ⚡️لولا ما سبقنی به ابن الخطاب ما زنی الا شقی ⚡️لولاه ما زنی الا شقی او شقیة ⚡️لعن الله ابن الخطاب فلولاه ما زنی الا شقی او شقیة ⚡️لولا ان عمر نهی عن المتعة ما زنی الا شفاً ⚡️لولا ان عمر نهی عن المتعة ما زنی الا شقي ⚡️لولا نهیه عنها ما احتاج الی الزنا الا شفاً ⚡️لولا ما سبقنی به بنی الخطاب ما زنی الا شفي ⚡️لولا ما سبق من ابن الخطاب فی المتعة ما زنی الا شقی ⚡️لولا ما نهی عنها عمر ما زنی الا شقي ⚡️و .... 📚منابع شیعی و عامی حدیث در پیام بعد قرار داده شده. ۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منابع شیعی: 📚الأصول الستة عشر (ط - دار الشبستري) ؛ النص ؛ ص31 📚الأصول الستة عشر (ط - دار الحديث) ؛ ص151 و ص166 📚الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏5 ؛ ص448 📚الهداية الكبرى ؛ ص424 📚تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان) ؛ ج‏7 ؛ ص250 📚الإستبصار فيما اختلف من الأخبار ؛ ج‏3 ؛ ص141 📚فقه القرآن ؛ ج‏2 ؛ ص106 📚متشابه القرآن و مختلفه (لابن شهر آشوب) ؛ ج‏2 ؛ ص189 📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد ؛ ج‏12 ؛ ص253 و ج20 ؛ ص25 📚عوالي اللئالي العزيزية في الأحاديث الدينية ؛ ج‏2 ؛ ص125 📚وسائل الشيعة ؛ ج‏21 ؛ ص5-11 📚البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏2 ؛ ص59 📚ملاذ الأخيار في فهم تهذيب الأخبار ؛ ج‏12 ؛ ص30 📚مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول ؛ ج‏20 ؛ ص227 📚بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏30 ؛ ص601 و ج53 ؛ ص31 و ج100 ؛ ص314 📚مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل ؛ ج‏14 ؛ ص447 و ص478 منابع عامّی: 📙تفسیر الثعلبی / ج3 / ص286 📘تفسیر السمرقندی / ج1 / ص294 📗تفسیر الفخر الرازی / ج10 / ص41 📕تفسیر الطبری / ج8 / ص178 📓تفسیر الماوردی / ج1 / ص471 📔تفسیر الماتریدی / ج3 / ص116 📒الدر المنثور (للسیوطی) / ج2 / 486 📙تفسیر القرطبی / ج5 / ص130 📘البحر المحیط (لابی حیان) / ج3 / ص589 📗مصنف عبدالرزاق الصنعانی / ج7 / ص500 📕شرح معانی الآثار / ج3 / ص26 📓نخب الافکار فی تنقیح مبانی الاخبار فی شرح معانی الآثار / ج10 / ص355 📔کنز العمال / ج16 / ص523 📒الجامع الکبیر / ج18 / ص182 و . . . برخی بی سواد ها و یا متعصبین اهل تسنن خیال میکنند که این حدیث کارِ شیعه و جعلی است...
🔷🔴🔷یه نکته بی ربط هم این وسط عرض کنم: 💟اعتقاد به متعه جزء ضروریات مذهب شیعه است، و تشکیک در حلال بودنش جایز نیست. ❌ولی این به این معنی نیست که هر شیعه ای الآن سعی کند به این کار تن بدهد و یا اگر کسی از این کار اجتناب و دوری کرد او را مذمت کنیم.. هرگز بلکه فقط نباید این کار را حرام بداند، و از باب حرام بودن از آن دوری نکند. توجه شما را به چند مورد در روایات جلب می کنیم: 🚫عبدالله بن عمیر لیثی، در حضور اصحاب از حضرت امام باقر علیه السلام از متعه سوال کرد حضرت فرمودند خدا و رسول خدا آن را حلال کرده اند. لیثی گفت: به خدا پناه ببر، چراکه 😐 عُمَر! حرامش کرده. حضرت فرمودند: [خب، ] تو بر حرف او باش من بر حرف خدا و رسول برویم ملاعنه کنیم [تا خدا دروغگو را لعن کند و نابود کند]. لیثی (خذل الله امثاله) گفت: دوست دارید کسی بیاید سراغ زنان و دختران و خواهران و دختر عموهایت؟ (العیاذ بالله) حضرت از او روی برگرداندند زمانی که زنان و دختر عموهایشان را یاد کرد.. (کافی / ج۵ / ص۴۴۹) 🚫ابوحنیفه هم همین سوال را از حضرت پرسید، ولی به این حد از جسارت نرسید، پس حضرت جوابش را دادند و فرمودند: هر کاری اگرچه که حلال باشد، مرغوب و مورد میل همه نیست، مردم طبق شأنی که دارند سعی می کنند خود را از آن مرتبه ی شأنی پایین نیاورند؛ [خب بگو ببینم] ابوحنیفة! تو مگر نبیذ (شراب خرما) را حلال نمیدانی؟ ابوحنیفه: بله. حضرت امام باقر علیه السلام: پس چرا زنانت را نمیگذاری در مغازه ها تا نبیذ بفروشند و پول برایت در بیاورند؟ ابوحنیفه لعنه الله: یکی به یکی، البته تیر شما سخت تر و نافذ تر بود🤕😅 🚫یکی از اصحاب بزرگوار و مالدار امام کاظم علیه السلام، علی بن یقطین، از حضرت در مورد متعه سوال میپرسد؛ حضرت فرمودند: ما انت و ذاک (اینا مال شما نیست) چرا که خداوند تو را از آن بی نیاز کرده؛ علی بن یقطین: فقط میخواستم بدونم؟. . . . 🚫امام کاظم علیه السلام در نامه به برخی از شیعیان: اصرار بر متعه نکنید،... مشغول به این نشوید که سراغ همسران خویش نروید که آنها کافر شوند و بیزاری بجویند و لعن و نفرین کنند بر کسی که این امر را جایز دانست . 📚 کافی، وافی، وسائل و...
🔥گناه همه برای آندو نفر هم نوشته می شود.... 🔘کُمیت از حضرت امام صادق علیه السلام میپرسد: سرورم، یک سوالی از شما دارم ❤️حضرت ، که تکیه داده بودند ، صاف نشستند و فرمودند : بپرس. 🔪کمیت: در مورد آندو مرد سوال دارم. ✨حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند: ای کمیت! ⚡️در اسلام هیچ خونی ریخته نمی شود و هیچ مالی به ناحق برده نمی شود و هیچ آمیزش حرامی واقع نمی شود، مگر اینکه بر گردن آندو نیز هست؛ تا روزی که قائم ما به پا خیزد.... 💙فقال الكميت: يا سيّدي، أسألك عن مسألة، و كان متّكئا، فاستوى جالسا، و كسر في صدره و سادة ثمّ قال: سل. فقال: أسألك عن الرجلين؟فقال عليه السّلام: يا كميت بن زيد! ما اهريق في الإسلام محجمة من دم، و لا اكتسب مال من غير حلّة، و لا نكح فرج حرام إلّا و ذلك في أعناقهما إلى يوم يقوم قائمنا... 📚رجال الكشي - إختيار معرفة الرجال ؛ النص ؛ ص۲۰۶ 📚بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج۴۷ ؛ ص۳۲۳ 📚عوالم العلوم و المعارف والأحوال من الآيات و الأخبار و الأقوال ؛ ج۲۰ -قسم-۲ -الصادق‏ علیه السلام ؛ ص۹۹۲ 📚رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار (للسید نعمة الله الجزائری) ؛ ج۲ ؛ ص۲۲۳ ۸
سید نعمت الله جزائری: گناه همه مسلمانان بر عهده آنان هم هست چونکه . .... 🔴 سید نعمت الله جزائری (۱۱۱۲ق) –شاگرد علامه مجلسی و کمک کار ایشان در گردآوری بحارالانوار- بعد از آوردن حدیث بالا (که همه گناهان بر گردن آندو نفرست) می فرمایند: 💥سببِ اینکه گناهان بزرگی که در دنیا واق می شود همگی بر عهده آندو نفرست، چندین چیزست: 1⃣اول اینکه آندو بودند که سببِ وقوع این امور شدند؛ چراکه اگر خلافت برای اهلش باقی میماند، مردم هدایت می شدند و نظام اسلام بر عدالت منظم میگشت و گناه و فسق و فجور برچیده میشد. پس وقتی آندو غصب خلافت کردند و ظلم و جهل پراکنده شد، آندو سببِ وقوع این فساد ها شدند.... 2⃣جواب دیگر اینست که: این عذاب ها همه به خاطر نفرین و لعن لاعنین است، و نفرین و لعنِ لعن کنندگانِ مظلوم برای ظالم ، به جا و به حق است ؛ چونکه آندو به لعنت کنندگان ظلم کردند به واسطه مخفی شدن امام علیه السلام و شیوع جهالت و اکثر مسائل و سرگردان شدن مردم در مستی جهل و نادانی... 3⃣وجه دیگر اینست که: آندو خلیفه های بعدی را نصب کردند و والی ها و قاضی های ظالم را نصب کردند و آنها نیز سبب شدند که حلال ها حرام شده و حرام ها حلال شوند و از بدعت های آنها ، فقهای اربعه تولید شدند و دین را به رأی خویش خراب کردند و .... ظلم ها و فساد ها از این خرابی دین به وقوع پیوست. 📚رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار ؛ ج۲ ؛ ص۲۲۴ پ.ن: عکس مربوط به مقبره مرحوم سید نعمت الله جزائری در پل دخترست، نقل است که ایشان در راه بازگشت از مشهد در خرم آباد مریض شدند و در پل دختر به لقاء خدا شتافتند.
🔵السید نعمة الله الجزائری رحمه الله فی ریاض الابرار: 🕯و أمّا السبب في أنّ ما وقع في الدّنيا من عظائم الذنوب فهو في أعناقهما فله وجوه: 🔷الأوّل: إنّهما السبب في وقوع هذه الامور، لأنّ الخلافة لو بقيت لأهلها لاستقام الناس على طريق الهداية و انتظم نظام الإسلام على قانون العدل و ارتفع الفسوق و العصيان. فلمّا غصبا الخلافة و شاع الظلم و الجهل كانا هما السبب في كلّ ما يقع من الفساد. 🔷الوجه الثاني:.... ، و جواب آخر و هو أنّ كلّ من يلعنهم فقد ظلموه بأنواع متعدّدة منها استتار الإمام عليه السّلام و شيوع الجهل و ترك من يرجع إليه في الأحكام حتّى حصل الخلاف و الاختلاف في أكثر المسائل و بقي الناس حيارى في سكرات الجهل، فلعن اللّاعن لهم من باب دعاء المظلوم على ظالمه فلم يكن هنا جور و لا وزر غيرهم لحقهم بل تحمّلوا وزر أنفسهم ... 🔷الوجه الثالث: إنّهم نصبوا خلفاء و حكّاما و قضاة و عمّالا و أئمّة جور كمعاوية و عثمان و أضرابهم هتكوا حجاب اللّه أحلّوا المحارم و حرّموا المحللات ثمّ تتابعت بدايعهم حتّى‏ حصل منها الفقهاء الأربعة أبو حنيفة و الشافعي و مالك و ابن حنبل الذين خربوا الدّين بآرائهم و اجتهادهم خصوصا أبي حنيفة في قياساته و تلوّنه في ضروب الاجتهاد حتّى قيل: "إنّ قوله و بوله" سواء و قد تتبّعت في بلاد المخالفين كبغداد و البصرة أنواع الظلم و الفساد الذي يجري من حكّامهم فما كان من واقعة ظلم الا و کانت منوطة بفتوی من فتاوی ابی حنیفة.. 📚رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار ؛ ج۲ ؛ ص۲۲۴
🥀ولی من تو را دوست ندارم... 🌸نقل است که امیرالمؤمنین علیه السلام در گوشه ای از مسجد کوفه نشسته بودند و مردم نزد حضرت بودند فردی آمد و سلام کرد، سپس عرض کرد: یا امیرالمؤمنین به خدا قسم من تو را دوست دارم! حضرت امیرالمؤنین علیه السلام فرمودند: ولی من، به خدا قسم تو را دوست ندارم. تو نسبت به دوست داشتن ابوبکر و عمر چگونه ای؟ عرض کرد: به خدا قسم آندو را شدیدا دوست دارم!! امیرالمؤمنین (علیه السلام): نسبت به عثمان چگونه ای؟ عرض کرد: محبت او به ژرفای قلبم رسوخ کرده!!.... 🕯رَوَوْا عَنْ عُمَارَةَ قَالَ: كُنْتُ جَالِساً عِنْدَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلَامُ، وَ هُوَ فِي مَيْمَنَةِ مَسْجِدِ الْكُوفَةِ وَ عِنْدَهُ النَّاسُ، إِذْ أَقْبَلَ رَجُلٌ فَسَلَّمَ عَلَيْهِ، ثُمَّ قَالَ: يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ اللَّهِ إِنِّي لَأُحِبُّكَ، فَقَالَ: لَكِنِّي‏ وَ اللَّهِ مَا أُحِبُّكَ‏، كَيْفَ حُبُّكَ لِأَبِي بَكْرٍ وَ عُمَرَ فَقَالَ: وَ اللَّهِ إِنِّي لَأُحِبُّهُمَا حُبّاً شَدِيداً، قَالَ: كَيْفَ حُبُّكَ لِعُثْمَانَ قَالَ: قَدْ رَسَخَ‏ حُبُّهُ فِي السُّوَيْدَاءِ مِنْ قَلْبِي، فَقَالَ‏ عَلِيٌّ عَلَيْهِ السَّلَامُ: أَنَا أَبُو الْحَسَنِ....الحدیث 📚تقريب المعارف ؛ ص۲۴۳ 📚بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج۳۰ ؛ ص۳۷۹ ۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا