eitaa logo
عیدالزهرا غدیر ثانی عید الزهراء عید البقر و مشهور به عمرکشون لعنت بر عمر
151 دنبال‌کننده
85 عکس
18 ویدیو
0 فایل
لعنت بر آنکه پایه گذار سقیفه شد قصد داریم که مطالب مربوط به ۹ربیع رو، از زاویه علمی بررسی کنیم. ارتباط باادمین @al_abd313
مشاهده در ایتا
دانلود
قصه ی این دو نفر از زبان امام زمان علیه السلام... 🕯امام صادق علیه السلام می فرمایند: در اینجا حضرت در حضور عمر و ابوبکر، کار های آندو را برای مردم بازگو میکنند و از آندو اعتراف میگیرد 💢تا آنجا که آتش زدن درب خانه امیرالمؤمنین {علیه السلام} و زدن حضرت زهرا {سلام الله علیها} و کشتن محسن را برای آنها بیان میکند. 📛بلکه حضرت فراتر رفته ظلم های بعدی را هم بر گردن آندو مینهند: مسموم کردن امام حسن مجتبی {علیه السلام} و کشتن امام حسین {علیه السلام} و سر بریدن فرزندان و اطفالش و پسر عموهایش و یارانش و اسیر گرفتن ذریه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و ریختن خونهای آل رسول و ریختن خون هر مومن و مومنه ای و هر آمیزش حرامی و خوردن هر مال حرامی و ارتکاب هر فحشایی و هر گناهی و هر ظلمی و ستمی ... ❌بلکه حضرت بسیار فراتر رفته و ظلم گذشتگان را هم بر گردن آندو مینهد: کشتن هابیل فرزند خوب حضرت آدم و جمع آوری آتش و پرتاب حضرت ابراهیم در آن و به چاه انداختن حضرت یوسف و محبوس کردن حضرت یونس در شکم ماهی و کشتن یحیی پیغمبر و به دار کشیدن حضرت عیسی و سوزاندن حضرت جرجیس و دانیال و زدن سلمان فارسی و هر گناه و ظلم و جوری که از زمان حضرت آدم تا زمان حضرت مهدی {علیه السلام}... 📜همه این گناهان را بر آندو نفر می شمرد، و آندو هم به همه آنها اعتراف می کنند. 🔥سپس حضرت شروع به قصاص میکنند... و خاکستر آندو را به باد می سپرد و باد هم در دریا می افکند...
چرا؟!؟! واقعاً چرا؟ چرا گناهان گذشته و آینده بر گردن آندو باشد؟🤔😐😶 ان شاءالله فردا، با جواب هایی از علماء در خدمتتون هستیم😉☺️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا گناهان بقیه بر گردن آندو نفر است؟ 🌷شیخ علی یزدی حایری در الزام الناصب ذیل همین حدیث می فرماید: 🔴سبب اینکه گناهان بعد از آندو نفر بر گردن آندوست، واضح است چراکه آنها با منع امیرالمؤمنین از حقش و مقامش باعث شدند که بقیه ائمه هم پوشیده و گمنام شوند ، و تسلط و غلبه تا زمان امام زمان علیه السلام با پیشوایان ظلم و ستم باشد و همین مطلب باعث گمراهی گمراهان و فسقِ فاسقان گشت. چون امام با اقتدار و گشایش راه می توانست از همه اینها جلوگیری کند ولی اینها نذاشتند... 🔴اما سبب اینکه گناهان گذشته بر گردن آندوست، اینست که آندو نفر به کارِ کسانی مثل خودشان راضی بودند؛ کسانی که مثل خودشان جانشینان حق را از مقامشان پایین کشیدند و باعث فساد های بعد از آن شدند. چراکه اگر ایندو نفر به کار آنها راضی نبودند و این کار را بد می دانستند مثل آنها مرتکب این کار نمیشدند. و هر کس به کاری راضی باشد مثل اینست که آنرا انجام داده، همانطور که آیات بسیار بر این مطلب دلالت دارد، چون در قرآن، خداوند تعالی کارِ پدران یهود را به خود یهودیان {زمان پیغمبر} نسبت می دهد و آنها را مذمت می کند به خاطر کار پدرانشان چراکه یهودیان به کارِ گذشتگان خویش راضی بودند. 🕯و البته بعید نیست که روحِ خبیث ایندو نفر دخالتی در وقوع کارهای بدِ گذشتگان داشته اند؛ چنانچه روحِ پاکانِ اهل رسالت مؤید انبیاء و پیامبران بودند و در کارهای خوب کمکشان می کردند و در دفع مشکلات با آنها بودند... 📚إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب عجل الله تعالى فرجه الشريف ؛ ج‏۲ ؛ ص۲۱۶ـ۲۱۷
توضیح سید نعمت الله جزائری در مورد اینکه چرا گناهان قبل و بعد بر گردن آندو نفر میباشد 🌹سید نعمت الله جزائری بعد از نقل این حدیث به طول مفصل به این بحث می پردازد که ما خلاصه ی آنرا ذکر می کنیم: 🔵سبب اینکه گناهان آینده بر گردنشان نهاده میشود روشن است چون که آندو نفر با غصب خلافت از اهلِ واقعی خلافت، باعث شدند که اهل ظلم و جور قدرت و استیلاء یافتند مانند بنی امیه و غیر آنها تا روز قیامت، و آندو نفر همان کسانی هستند که اساس ظلم و فساد را بنیان نهادند.. ☑️و من هرگاه یک حکم از احکام شریعت یا یک مسئله از مسائلِ مورد اختلاف، برای من سخت و مشکل می شود، خودم را مُلزَم به لعن آندو نفر و بیزاری از آندو می کنم؛ چراکه همان دو نفر باعث شدند که امام علیه السلام مخفی و غائب شدند، و إلا اگر امام علیه السلام ظاهر بودند من به ایشان رجوع می کردم و مسائلی را که نمی دانستم از ایشان می پرسیدم. 🔵اما سبب اینکه گناهان گذشته بر گردنشان نهاده میشود پس چندین وجه دارد ▪️وجه اول: اینکه این دو نفر به آن کار ها راضی بودند به همین خاطر هم به گذشتگان اقتدا کرده و مانند کار فراعنه که با رسولان می نمودند، با رسول خدا و اهل بیت رفتار نمودند، در آیات و روایات هم این مطلب فراوان ذکر شده.. در حدیثی آمده است که: "اگر کسی در شرق کشته شود، و کسی در غرب به آن راضی شود، در گناه کشتن او شریک است" ▪️وجه دوم: اینکه همانطور که استادِ علامه ی ما (= یعنی علامه مجلسی که استاد سید نعمت الله بود) فرمود: بعید نیست که ارواح خبیثه اینها دخالت هایی در انجام این کار ها توسط بد اخترانِ گذشته داشته باشند؛ چنانچه ارواح مقدسه نبی و اهل بیت او علیهم السلام در کارهای خیرِ گذشتگان با انبیاء و غیر آنها بودند، همانطور که روایت شده از امیرالمؤمنین علیه السلام: من همان کسی هستم که نوح را از غرق شدن نجات داد، و با او در کشتی بود، و ابراهیم را از آتش نمرود نجات داد و یوسف را از چاه نجات داد ... ▪️وجه سوم: ممکن است مراد این باشد که گناه آنها آنقدر بزرگ بوده که با گناه همه برابری می کرده و عذابی مانند عذاب همه آن گناهان دارد... و چقدر فاصله است بین اذیت کردن حضرت محمد صلی الله علیه و آله و خاندان او ، و اذیت کردن غیر آنها از انبیاء و غیرهم.. ▪️وجه چهارم: این احتمال ممکن است که خداوند سبحان توسط پیامبر به گوش آندو نفر رسانده بوده که "هر کسی حق امیرالمؤمنین و فاطمه و فرزندانشان را غصب کند مستحق اینست که با همه گناهکاران در گناهشان شریک باشد" پس در این صورت اگر این را شنیدند و علی رغم اینها ، باز کار خودشان را کرده باشند مستحق این عذاب ها هستند و این کاملا طبق عدالت خداوندست و هیچ گونه ظلمی صورت نگرفته.. 📚رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار ؛ ج‏۳ ؛ ص۲۴۱ـ۲۴۲
سید نعمت الله جزائری: 🔸 من هر وقت با مشکل علمی مواجه میشوم، آندو نفر را لعن میکنم... 🔴 آنها باعث شدند که امام زمان علیه‌السلام، غائب بشود... 📚رياض الأبرار في مناقب الأئمة الأطهار ؛ ج۳ ؛ ص۲۴۲
صاحب جواهر: آخه چطور ما با اونا برادر باشیم؟! 🔴 صاحب کتابِ گران سنگ جواهر الکلام، شیخ محمد حسن نجفی (۱۲۶۶ق)، ذیل بحث غیبت مخالفین می فرماید: چگونه برادری میان مؤمن و مخالف تصور بشود در حالی که روایات متواتر و آیات بسیار در مورد وجوب بیزاری از آنها آمده... 🔵الشیخ محمد حسن صاحب الجواهر رحمه الله: و معلوم أن الله تعالى عقد الأخوة بين المؤمنين بقوله تعالى «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» دون غيرهم، و كيف‌ يتصور الاخوة بين المؤمن و المخالف، بعد تواتر الروايات و تظافر الآيات، في وجوب معاداتهم، و البراءة منهم،.. 📚جواهر الكلام في شرح شرائع الإسلام؛ ج۲۲ ، ص: ۶۲ـ۶۳
صاحب ریاض: ابوهریره و جناب عایشه ، دروغگوترین مردم روزگار بودند😔.... ❇️ سید علی طباطبایی، مشهور به صاحب ریاض در یک مسئله فقهی، به چند روایت مخالف برخورد میکند که در آنجا میفرماید : این چند تا روایتِ عامی هم که مشکلشان واضح است [😅😁] ؛ چون راویشان جناب عایشه و ابوهریره اند، که دروغگو ترینِ خلایق بودند... 💟السید علی الطباطبائی، صاحب الریاض رحمه الله: و الأخبار العامّیة المناقشه فیها واضحة؛ حیث إنَّ راویها عائشة و ابوهریره اللذان هما اکذب البریّة... 📚ریاض المسائل (ط-الحدیثة) ؛ ج۱۱ ؛ ص۱۰۵
آندو نفر چه کردند با دل امام حسین علیه السلام... ❤️از امام حسین علیه السلام در مورد جناب ابوبکر و جناب عمر پرسیدند. حضرت فرمودند: به خدا قسم که آندو نفر ما را تضییع کردند و حق ما را بردند، و جایگاه ما را گرفتند، جایگاهی که ما نسبت به آن ، احق و سزاوارتر از آندو بودیم؛ و پا بر گردن ما نهادند و و مردم را هم بر دوش ما سوار کردند... 💙روَوْا عَنْهُ {=سیدالشهداء} عَلَيْهِ السَّلَامُ‏، وَ سَأَلَهُ رَجُلٌ عَنْ أَبِي بَكْرٍ وَ عُمَرَ فَقَالَ: وَ اللَّهِ لَقَدْ ضَيَّعَانَا، وَ ذَهَبَا بِحَقِّنَا، وَ جَلَسَا مَجْلِساً كُنَّا أَحَقَّ بِهِ مِنْهُمَا، وَ وَطِئَا عَلَى أَعْنَاقِنَا، وَ حَمَلَا النَّاسَ‏ عَلَى رِقَابِنَا 📚تقريب المعارف ؛ ص۲۴۳ـ۲۴۴ 📚بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏۳۰ ؛ ص۳۸۰ ۱۶
حدیث ایشون، از خونه ی عنکبوت هم سست تره😔 🌹شیخ احمد بن صالح آل طوق القطیفی(بعد از ۱۲۴۵ق) در ضمن یک بحث فقهی، در مواجهه با یک حدیث از امّل المومنین عائشه می فرماید: و البته، حدیث جناب عایشه از خانه ی جناب عنکبوت هم سست ترست... 🕯الشیخ احمد آل طوق القطیفی البحرانی رحمه الله فی رسائله: و حديث عائشة أوهىٰ من بيت العنكبوت... 📚رسائل آل طوق القطيفي؛ ج۲ ؛ ص:۲۶۸
صاحب ریاض: ادعای برادری میان ما و آنها فاسد و باطل است... 🔴 سید علی طباطبایی (۱۲۳۱ق) صاحب کتاب شریف ریاض المسائل، و استاد سید محمد مجاهد و صاحب مفتاح الکرامه و سید محمد باقر شفتی، ذیل بحث غیبت می فرماید: ادعای ایمان و برادری برای مخالفین، از جمله ادعاهاییست که یقین به فاسد بودن آنها داریم؛ و البته روایات مستفیض بلکه روایات متواتر به روشنی این ادعای فاسد را رد می کنند به علاوه روایات متواتری که در مورد طعن و لعن مخالفین آمده، و بیان می کند که آنها از یهودیان و مسیحیان نیز بدترند ، و از سگ نجس ترند ... و در روایاتی هم به آنها نسبت کفر داده شده .. 🔵السید علی الطباطبائی صاحب الریاض رحمه الله: و دعوىٰ الإيمان و الأُخوّة للمخالف ممّا يقطع بفساده، و النصوص المستفيضة، بل المتواترة ظاهرة في ردّه، مضافاً إلىٰ النصوص المتواترة الواردة عنهم (عليهم السّلام) بطعنهم، و لعنهم، و أنّهم أشرّ من اليهود و النصارى، و أنجس من الكلاب؛ لدلالتها علىٰ الجواز صريحاً أو فحوًى، كالنصوص المطلقة للكفر عليهم، مع زيادة لها في الدلالة بوجه آخر، و هو استلزام الإطلاق أمّا كفرهم حقيقة، أو اشتراكهم مع الكفّار في أحكامهم التي منها ما نحن فيه إجماعاً، و حكاه بعض الأصحاب صريحا 📚رياض المسائل (ط - الحديثة)، ج۸ ، ص: ۱۶۳
کینه در دل او مثل آهن گداخته می جوشد... 🌸امیرالمؤمنین علیه السلام ، ضمن خطبه ای برای مردم فرمودند: و اما عایشه، پس ..در سینه او کینه {ی من} می جوشد و مانند دیگِ آهنِ گداخته غلیان دارد و اگر به او میگفتند که بر غیر من ، این اموری را که بر من وارد ساخته ، وارد سازد ، سر باز میزد. و هنوز احترام او را رعایت می کنم و محاسبه اعمال بر خداوندست... ⭐️قال امیرالمؤمنین علیه السلام فی ضمن خطبة: و أمّا فلانة فأدركها رأى النّساء و ضغن غلا في صدرها كمرجل القين، و لو دعيت لتنال من غيري ما أتت إليّ لم تفعل و لها بعد حرمتها الاولى‏ و الحساب على اللَّه. 📚نهج البلاغة (للصبحي صالح) ؛ ص۲۱۸ 📚شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد ؛ ج‏۹ ؛ ص۱۸۹ 📚منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة (خوئى) ؛ ج‏۹ ؛ ص۲۶۷ 📚بحار الأنوار (ط - بيروت) ؛ ج‏۳۲ ؛ ص۲۴۰ / و ج‏۲۲ ؛ ص۲۳۴ ۱۷